Stavbu půlmiliardového obchvatu Čebína ohrožují stížnosti Eurovie na Metrostav

Trasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMKTrasa obchvatu Čebína. Foto: SÚS JMK

Silnice musí být kvůli dotacím hotová do konce příštího roku.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
soumar

Obvykle s Jaaa krajně nesouhlasím, ale tady má trochu pravdu. Z Brna na Kuřim a Tišnov je trať jako stvořená pro DOBROU příměstskou dopravu, denní frekvence z této oblasti je vysoká a přetáhnout je na dráhu by bylo vhodné.
Aby se tak stalo, musí být vlak ve špičce á 15-20, v sedle á 30-45 minut, pohodlný vůz bez okopávání protisedících (alespoň Bpee), jednička a kafe k dostání ve vlaku.
Umíme to?

soumar

A samozřejmě wifina a stoleček a nepo*aný wc, to jsem zapomněl.

Vojta

Interval 15/30 už je, lepší vozy budou snad už příští rok. Co by ještě taky pomohlo je protažení a zrychlení přímých vlaků do Nedvědice (ideálně Bystřice centrum) a P+R pro ostatní once, nejlépe asi v Hradčanech.

Libor

Tento obchvat téměř nic neřeší. Bez obchvatu Kuřimi, na který se čeká desetiletí se tu dal bude doprava hroutí…

Jozef

To je pravda, mne tých 15.000 aut denne prechádza v Čebíne za barákom, ale cez Čebín je doprava plynulá. V Kuřimi žije viac ľudí a ten by mal mať podľa mňa väčšiu prioritu. Ale holt keď boli peniaze a rozvoj infraštruktúry tak sa myslelo v prvom rade na uspokojenie straníckych sponzorov, potom na vlastné vrecká a teraz keď je po funuse, tak sa deje takáto komédia.

Alibaba

A narovnat trať by to nechtělo?
https://mapy.cz/s/pugukonave

Jaaa

To nic moc neřeší, ostatní oblouky směrem do Brna jsou taky na 80 – 100 km/h.

Jaaaa

Čebín potřebuje obchvat? Chceme další auta v Brně? :-/

Andrej

Vzhľadom na typ reakcií ku každému článku o akejkoľvek cestnej stavbe na Morave a vzhľadom na bydlisko v Brne, len pre zaujímavosť, ste M. Patrik osbone?

Jaaaa

Ne. 😀 Víte, ono v případě dojížďky jde totiž stále dokola o jeden a tentýž scénář: 1. Ta auta někam jedou a někde se budou koncentrovat (zde v Brně) 2. Zlepšením infrastruktury dojde k tomu, že ještě více aut bude jezdit stejným směrem a ještě více budou prostorově (i jinak) zatěžovat prostor po cestě i cíle dojížďky, protože: 3. K saturaci celkové indukovatelné poptávky stavbou nových silnic bychom v metropolitních oblastech potřebovali asi čtyřnásobek dopravních staveb a odstavných parkovišť. 4. K tomu není ve místech jako Brno, a to včetně suburbií, zdaleka dostatek prostoru. O dopadech na zdraví a kvalitu… Číst vice »

Dave

„Jenže ono se nechce. Vymýšlí se všelijaké výmluvy, aby to nešlo.“
Třeba taková výmluva, že už tam jedna příměstská železnice stojí.

Jaaa

Já jsem měl dlouho za to, že lidi z Tišnova stále jezdí většinově do Brna vlakem. To platilo tak před 20 lety. Teď jezdí především autem. A pak jsou holt v Čebíně fronty. Furt dokola. Zjevně je potřeba poněkud upravit dopravní koncepci. Železniční vozový park, co tam teď jezdí, není zrovna nejlepší, intervaly osobních vlaků po půl hodině taky nejsou zrovna terno. Především by tomu ale pomohl ŽELEZNIČNÍ DIAMETR pod Brnem, což tady prakticky všichni považují za utopii a raději se budou autíčkářsky bít za D52. Takže ano. ONO SE NECHCE. Tak si to užijte. Zničte si krajinu, zasmraďte a… Číst vice »

Jozef

Kde v Čebíne sa tvoria fronty?

Dave

„Jenže ono se nechce. Vymýšlí se všelijaké výmluvy, aby to nešlo.“
Třeba taková výmluva, že už tam jedna příměstská železnice stojí.

Jaaa

Jj, díky moc za mínusy.

Fakta se slyšet nechtějí, pohodlnost má přednost.

No tak si pak nestěžujte, až vám oheň, voda nebo vítr sebere barák.

Jiří Kocurek

To se ptáte koho? Uličního výboru nebo bytové stranické komise?

Jaaaa

Občanů tohoto státu.

Jaaa

Oukej, takže 15 000 aut denně je prostě danost a hotovo. Všichni občané tohoto státu do jednoho jsou s tím naprosto spokojeni. Nikoho nikde to neobtěžuje, žádné zbytečné a zvýšené náklady pro nikoho to negeneruje.

V pohodě. Jen si tu v tom smradu a špíně shnijte.

Petr

Jste jak zhrzena manželka u rozvodu 😋.

Jaaaa

To víte že jo. :-*

Země je placatá, lidmi indukované globální oteplování neexistuje a dopady automobilového provozu jsou zanedbatelné.

Všelidovým hlasováním fakta nezměníte.

Joseph

A víte, že za Brnem jsou i jiné obce a jižně od Brna je Vídeň. Mrkněte do mapy. Nebo je to pro Vás novinka.

Jaaaa

A auto je jediný dopravní prostředek na světě.

mgr.pavel

Toto i pár dalších odvolání a zdržení je způsobeno nyní NEpravomocným rozhodnutím soudu zakazujícím Metrostavu se zúčastnit veř.zakázek. Tato právní nejistota způsobuje tyto odvolání a průtahy.

Na čem visí to NEpravomocné odsouzení? Že odvolací soud v případě Metrostavu ještě nerozhodl? Jak je to už dlouho od rozsudku? Proč je naše soudnictví tak strašně pomalé???

Mirek

Půl miliardy za další bouli kolem nevyznamné vesnice, my jsme ale bohatý stát…

Kubrt

Samozřejmě, že jsem bohatý stát a když nám přispějou ještě bohatší státy, tak OK, tahle forma solidarity je v pořádku. Když má solidarita plynout od nás, to už je horší a vyrojí se spousta obránců národních zájmů.

Vladimír Bílý

Přes tuto vesnici projede denně cca 15 000 vozidel denně, zatímco na jiných místech se plánuje či staví dálnice pro 8 000 vozidel denně.

Jaaaa

Tak to je masakr. :-/

Kubin

Ehm, ta silnice je intenzitou srovnatelná s D3…

Jiří Kocurek

A to tam je sakra kvalitní železniční spojení a ty vlaky jezdí plné. Za den odvozí víc lídí jak některé lokálky za měsíc (a některé za kvartál).

Jaaa

To železniční spojení je tedy zřejmě nedostatečné. Kapacitnější vlaky v hustším intervalu zřejmě nikdo neplánuje, nikdo netlačí na JMK, aby s tím něco dělal…

Marana_CZE

Víte vy v čem bude víc těch problémů? Na rychlíku vám jezdí „kvalitní“ vozy B249 a na půlce osobáku zase „kvalitní“ polní nemocnice Bdmtee. Myslíte si, že by snad někdo s rozumem vyměnil své auto, které jede když on chce, za vlak, co jede často narvaný a s vozy se kterými jezdí? Ten kdo to udělá tak je pravděpobně pacient Bohnic a za ten volant by ani sedat neměl…

Jaaaa

Přesně tak. Proč by se obtěžovali, když smradit, hlučet a zavazet můžou zadarmo, hlavně že oni se vezou pohodlně a za pár korunek.

Místo systematického nátlaku na JMK na kvalitnější VHD i životní prostředí si každý hezky veze svých hlučných a smradlavých 10 m² a myslí si, že ostatní mají povinnost ho strpět.

Myslím, že každý občan Čebína, který stejně tak dojíždí autem do Brna, si tedy takové životní prostředí zaslouží.

Michal

Tak tato silnice je extrém a obchvat by měl být řešen čtyř pruhem až za Tišnov. Celé ta oblast spadá do metropolitní oblasti odkud lidé jezdí do Brna.

Ovšem pokud bude apoň nějaký obchvat, tak to bude výhra…

Tak pro 8 000 vozidel denně se nikde nic nestaví ani neplanuje…tedy snad promě dálnice duchů do Zlína.

A i kdyby ano, tak je to dobře.

Vladimír Bílý

Že nemáme dálnice duchů??? Tak když postavená dálnice naindukuje dejme tomu +50% vozidel, tak se bavíme o stavu 8000 před resp. 12 000 po dostavbě. Napadá mě hned pár příkladů takových dálnic dle intenzit 2016. Kde není a plánuje se: D6 za Bošovem – 8043 voz., D11 za Trutnovem alias součet intenzit Náchoda a Královce – 6692 voz., D3 za Kaplicemi – 8584 voz. A kde už je: D7 za exitem Bítozeves – jen 7157 voz.!!! D6 za Sokolovem – 10 887 voz. No a s tím Zlínem jestli myslíte úsek Vyškov-Hulín, tak sem se přesype minimálně dalších 15 000… Číst vice »

KIV

Jen poznámka (trochu OT): Kaplice, stejně jako Prčice je TA Kaplice a Prčice, ne TY Kaplice a Prčice.

Jiří Kocurek

DD do Zlína je prázdná, protože je nedokončená. Ona už pak ten provoz z Třídy Tomáše Bati stáhne.
Je tam ještě jedna DD, do Slušovic. Až se propojí, tak to začne dávat smysl.

Jaaaa

A proč ne rovnou šestipruhem? Na čtyřpruhu budou do pěti let zácpy zase.

Jan

To vychází na 164 milionů jízd po dobu 30 let, v případě mýta by to vyšlo jen na 3Kč za jeden průjezd.

Jaaa

Tak šup, proč už to není?

A externality?

David

A kolik aut přejede přes Hradčany, Kuřim obchvat této vesnice nic neřeší a silnice se opravila nedávno. Tišnovsko a okoli Kuřimi vyžaduje komplexní řešení a do toho se nikomu nechce

Andrej

Toto je paradoxná situácia, kde implicitný kartel (to znamená, že firmy si ostro nekonkurujú, neodvolávajú sa) má ďaleko väčší spoločenský užitok, než tvrdá konkurencia, kde si idú firmy vzájomne po krku s použitím akýchkoľvek prostriedkov.

Podobný paradox je aj v súdnictve a správnych úradoch (napr. ÚOHS), kde rýchle jasné rozhodnutia a následne rýchle potvrdenia vyššími inštanciami by mali vyšší spoločenský užitok aj v prípade nespráneho rozhodnutia, než správne rozhodnutie dosiahnuté po 10-15 rokoch neustálych odvolávaní a vracaní na nižšiu inštanciu.

Kubrt

Doufám, že dostáváte plusy od těch, kterým by nevadilo stát se obětí špatného, byť rychlého rozhodnutí soudu.

Andrej

Ono nemyslím si, že pomalé rozhodnutia cez niekoľko stupňov, kde jednotlivé súdy opakovane rozhodujú opačne, sú v priemere nevyhnutne správnejšie, než napr. rýchle súdy s obmedzenými možnosťami odvolávania v Británii alebo USA.

Jiří Kocurek

To se takhle dva domluvili a skočili na něj ze zadu, do minuty bylo hotovo.
U soudu se potom hájili, že to není pokus o vraždu, když chtěli zbít někoho jiného, že se vlastně spletli a že by je soud měl osvobodit. Však přece přestali, když zjistili, že kopou do nepravého.

Jaaaa

Člověk je holt jen další číslo, ve statistice, že.

Zdendik

A už jste někdy viděl zpoceného úředníka? Myslím pílí a prací. Navíc to celé je podraz a obcházení rozsudku. Metrostav má zákaz a tak ho obchází staronovou firmou. Když se v 90tých letech dostala firma (často neschopností) do finančních potíží, bleskově se převlékla do nového hávu, za původní název si dala často koncovku CZ a dál vesele tvořila na stejném místě, se stejnými lidmi, co se věřitelům vysmívali, že ONI žádné dluhy nemají.

M H

Pokud se odvolávajícím podaří zablokovat stavbu tak, že na ni nebudou peníze a oddálí se o několik let, bylo by ideální je přestěhovat do Čebína hned vedle hlavní silnice…aby si užili to, co způsobili. Administrativa je v tomto výjimečně zcela nevinně… A vymáhat škodu (= rozdíl v ceně za pár let a nyní, plus vyčíslené pokračování současné nevyhovující situace) vzniklou nerealizací kvůli (možná zamítnutému) odvolání zřejmě nepůjde…

Andrej

Administratíva v tom nie je nevyhnutne úplne bez viny. Resp. nie ani tak administrativa, ako skôr súdy. 20.1.2020 bolo vydané nepravomocné rozhodnutie ohľadne káuz, ktoré sa udiali v rokoch 2008-2012. Čiže súd prvýkrát rozhodol cca po 10 rokoch od samotného skutku. A v túto chvíľu je to ďalší rok a pol vo fáze odvolania. A nie je isté, ako dlho to ešte potrvá. Je tu hneď niekoľko právnych vákuu spôsobených extrémne pomalými rozhodnutiami. V prvom rade je Metrostav stále nepravomocne odsúdený, nedá sa predvídať aké bude pravomocné rozhodnutie. A v druhom rade ešte nikto pravomocne nerozhodol, či prevedenie činnosti z… Číst vice »