Stavba D35 z Opatovic finišuje, nejdelší most prošel zátěžovou zkouškou

Přes kilometr dlouhý most u Opatovic nad Labem. Foto: ŘSDPřes kilometr dlouhý most u Opatovic nad Labem. Foto: ŘSD

Úsek Opatovice – Časy se má řidičům otevřít 15. prosince letošního roku. Uleví zejména Hradci Králové.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Chalupa

V Číně staví ročně až 30000 km dálnic. Tak si naše vláda objednala jednu čínskou firmu, která má u nás dostavět zbytek dálnic. Firma ještě pracoval nezačala. Vláda řeší, co bude tato firma dělat po obědě.

Robert

V Číně se staví tak rychle proto, že se nikoho na nic neptají a rovnou bourají i soukromé domy když jim překáží.
Pochybuji, že by se vám líbilo, kdyby přišel stát k vám s tím, že tu bude dálnice, tak se odstěhuj a neotravuj.
To je takové to české u mě nikdy…radši u souseda a na nic se ho neptat.

Nemo

Jak to je teda, přivaděč z I/35 k MÚK Časy bude k 15. 12. 2021 taky hotový? Nějak jsem to z článku nepochopil…

Ing.Zababa

Přivaděče staví kraj.
A ne nebudou hotové .

ZdendaP

Přivaděčem k MÚK časy je zřejmě myšlena silnice I/36, potažmo obchvat Sezimic a Časů. To má v režii ŘSD, nikoli kraj. Nicméně ten se také ještě nestaví a stavět se začne nejdříve v roce ’23.

Nemo

„Na km 13,900–16,250 jsme použili speciální asfaltovou směs se sníženou hlučností, což řidiči určitě ocení,“

Panenko skákavé, řidičům je to úplně u zádele. Asfalt se sníženou hlučností se dělá kvůli obyvatelům přilehlých obcí.

Při tomto arogantním přístup ŘSD se nedivím, že se s nima furt někdo soudí…

Otakar

Tichý asfalt má sice výhodu v nižší hlučnosti, ale má horší adhézní vlastnosti, ne?

libor

obvykle ano, takže za nepěkného počasí to řidiči moc neocení, ale je dobré to umět prodat 😉

Honza D.

A kolik bylo pri stavbě pod estakádou bahna… Byl jsem ve dvoutýdenních intervalech a nevyschlo to nikdy.

Miroslav Jelínek

Prosím Vás jen malý dotaz. Za které vlády se tato a další části dálnic postavily. Za které vlády se opravila celá D1 / i když po průtazích s firmami i zelenými o 3 roky / , kdo byl u smluv a zahájení další části u Strakonic a kdo připravil a zahájí se dalších asi 90 km ? Vážení SOUČASNÁ VLÁDA a ministr Havlíček co bohužel , musí zvládat 2 ministerstva. Nebo to už dopředu zvládla opodemo užvaněná pětka v čele s panem Fialou , co už všechno vyřešila včera. Máte se na co těšit co předvedou , až se na… Číst vice »

Jirka

Ubohý Havlíček musí zvládat 2 ministerstva. Chudák!

Axel

I kdyby se začal chovat normálně, tak z mého subjektivního pohledu: „kdo lže, ten obvykle krade“

… Tj. pan půlministr by v první řadě měl omezit svoji „marketingovou důraznost“ = tj. měl by začít mluvit pravdu…

DOTAZ (HN):Lhali jste lidem, když jste je strašili nepravdivým programem politických konkurentů.
Havlíček: Je to součást politického marketingu a vždy se dá najít něco, co je polopravda, co možná není ve finále akceptované druhou stranou. Byli jsme prostě marketingově důrazní.

https://twitter.com/Vasekpasek32/status/1451426220160212998

Kebab

Prchale?

Gwann

jo, ten pláč o prepracovanem lzidvojministru, ten je dobry…najdete si, kdy si tam sednul…vy jeden…

Majkl

Dobře. Dáme si dobrý pozor. Další prosím…

Swariner

Pěkně! To muselo být řízlé omítkou, ne?

Mts

Hlavně si zjistěte jaký dluh po sobě ta SOUČASNÁ VLÁDA nechává. Nápověda: ten dluh se počítá v korunách, ne koblihach.

Miloš

A co obchvat Sezemic a protihlukové stěny Ředic a Rokytna?Lidé do Pardubic,už budou sjíždět u Rokytna,Sezemice Dubina to bude kolaps

Ing.Zababa

Obchvat Sezemic nestaví ŘSD , ale kraj jakožto přivaděč k D35.
Tam si stěžujte, že není a nebude hotový

Slávek G.

Tak konečně zprovozní ten nejméně důležitý úsek na D35 a úsek Zámrsk (Holice) – Svitavy (Mohelnice) se přehltí zvýší se počet havárií a mrtvých. Hlavně, že Pražáci budou mít blíže na venkov.

Honza

A nebude to opačně, že to věnované budou mít blíže do Prahy?

dejf

tak někdo si pořád myslí že pražáci jezdí na venkov znásilňovat dcery, žrát malé děti a práskat, že v místní hospodě nedostali eet účtenku. takovej se našel vždycky, jenom jeho hlas nebyl slyšet dál než za náves.

Jiří Kocurek

A kdyby se dělal napřed úsek do Svitav, tak to bude zase špatně, protože nějaký Pepek V. bude skujíkat na tisíci mrtvými v Pardubicích a Hradci.

Gwann

V. = Vyskoc? 😉

jj23

Co je tohle za kecy? Buďte rád, že se konečně buduje D35. Kdyby se mělo čekat na úseky okolo Svitav a Mohelnice tak se dálnice nikdy nedočkáme.

Michael

To je holé nesmysl.

Otakar

Tohle je HODNĚ důležitý úsek. Vemte si kudy to musely auta objíždět, když není? Přes Hradec nebo Pardubky, oboje celkem zbytečná zajíždka.

SeaRanger

No jeste se dalo jet stredem po trase Hrobice-Raby-Kunetice-Pocaply-Sezemice a vyhnul ses jak Pardubicim tak HK. Akorat to pres ten zenijni pontonovej most neslo s nakladakama no 🙂

Gwann

kolik prazaku toho podle vás využije…a začne nové jezdit kamsi k holicim?

když vše tak bezvadně víte, tak prosím o odpověď…když by dálnice končila v ostrově, tak kudy by jezdila ta doprava od olomouce?

Jirka

Evidentně jste toho po 35 moc ještě nenajezdil, protože jinak byste věděl, že zrovna tenhle úsek je úplně nejhorší, kvůli cca miliardě vesnic, přes které se musí projet.

Hans

Hradec toto pocítí minimálně…
Kamiony ve směru od Prahy u Opatovic odbočují na čtyřpruh I/37 do Pardubic a u Chrudimi se napojuji na I/17 na Vysoké Mýto
Stejně tak od Liberce nebo Náchoda převážně po D11 a pres Opatovice..

Kebab

Minimálně zmizí kamiony z úseku Hradubická – Brněnská, především od FNHK a z Milety. On ten rozdíl asi opravdu nebude úplně zásadní, protože se na jejich místo částečně vrátí provoz, který dnes jezdí přes centrum, takže se to rozprostře. Nepomůže tomu ani “inteligentní dopravní systém” za více než čtvrt miliardy, který reálně pouze zničí zelenou vlnu, ale aspoň zmizí ty kamiony.

Hans

Jj, pouze ten úsek kolem Futura bude trochu míň kamionů a tyto kamiony pojedou po I/37 od Sika na HK zas
Stačí trochu sledovat křižovatku I/35 a I/17 u Vysokého Mýta , jaké % odbočuje na Chrudim

Jiří Kocurek

Nechat ji zavřenou, dokud nebude hotovo X? Aby se přes Pardubice i Hradec muselo, když chce jeden přes Labe? To mi přijde jako ten nejblbější nápad.

Hytlák

A co ty co jedou od Olomouce a Brna na Náchod,Liberec atd. ? Ty HK úplně minou.

Jaroslav Černý

Pro I/37 jezdím často a žádné kamiony od HK tam nevídám, zato v Hradci u nemocnice jich je jak nas***. Odkud se tam berou?

Jirka

To si piště, že to HK pocítí. Stovky kamionů a tisíce aut směr Vamberk nepojedou přes město, ale po dálnici a pak směr Holice, Borohrádek.

Michal Dvořák

Zrovna přes Borohrádek kamiony nepojedou, protože tam je nízký podjezd pod železnicí.

kik

V Borohrádku je problém s výškou podjezdu a ne každý kamion se pod něj vejde.
A směrem na Vamberk či Kvasiny to bude bohužel stále rychlejší přes HK.

Hytlák

To určitě 😁Já právě pojedu v klidu po 11. Všechny kamiony do Kvasin pojedou,taky tudy.

Lysimachia

Podle ČSN 73 6209 je to „zatěžovací zkouška“, nikoliv zkouška zátěžová.

Otakar

Není to slovíčkaření?

Nemo

Je

OndraG

když už jste u těch slovíček, tak tato Vámi zmiňovaná norma s účinností od 10/2019 se jmenuje „Zatěžovací zkoušky mostních objektů“ … no a mezi námi průměrně vzdělanými lidmi, je téměř úplně jedno jak je to v textu napsané, my to pochopili …. tedy až na Vás pane kolego ….

Majkl

A podle mě je to zatěžkávací test 😂

Pavel P.

Jsem docela zvědavý, co to udělá s celkovou dobou jízdy D11 – Olomouc. Ušetříme 10 minut za Hradec, na trasu se nahrne víc aut a ve Vysokém Mýtě a Litomyšli si postojíme o 30 minut déle?
Když se začala opravovat D1, severní trasa se prodloužila o 30 minut.

Amper77

Oprava D1 je hotova takže by to mělo být zase o 30 minut zkrácené 😉

Poutník99

Chyba, rozkovájí se koleje. Takže nějaký pokles v relaci Olomouc-Praha vykompezuje nárůst dopravy Brno-Svitavy-Hradec

ZdendaP

Oprava D1 sice už skončila, ale na jaře začne další. Měl by se konečně opravovat most Šmejkalka, který leží uvnitř té „hotové“ části. Také se má rozšiřovat D1 kolem Brna. Žádné zkrácení se tak zřejmě konat nebude.

Haxor

Tady si myslím, že ta časová úspora bude minimálně dvojnásobná. Ten šikanózní semafor u Lidlu ve VM si těch 20 minut zase vezme a budeme tam, kde jsme byli. Naštěstí stavba úseku VM – Džbánov postupujue zdárně kupředu, tak bychom se za nějaké +-tři roky mohli dočkat opravdu značného zrychlení.

Otakar

Že je ten semafor divnej?! Jsem si říkal, zda má něco proti mně nebo se mi to jenom zdá.

Ivo

Opravdu to ulevi hlavne Hradci? Co ridici, kteri jezdi na vychod Pardubic? Nejspis bude nyni rychlejsi a vyrazne pohodlnejsi si zajat par km, avsak prijet do Pardubic z vychodu od Sezemic nez pres ucpane mesto kolem Globusu/hlavniho nadrazi.

Libor

…přesně, stavby obchvatů Pardubic jsou stále v rovině snů.

Jarda Š.

Na I/36 Trnová – Dubina běží archeologický průzkum a VŘ na zhotovitele, takže se snad příští rok začne stavět, jih se ale soustavně odkládá.

Hytlák

A v Sezemicích budeš stát půl hodiny na stopce,kde je nepochopitelně silnice 2.třídy nadřazena 1/36.

Ivo

Ne, pokud sjedes u Rokytna a prijedes po hlavni do Sezemic..

Šašek

To je dobrá zpráva, že se podaří otevřít tento úsek dálnice ještě koncem letošního roku. Škoda, že to tak není u navazujícího úseku Časy-Ostrov. I tak palec nahoru a konečně bude existovat alternativa k silnici I/35.

Jindřich

Sláva! 🙂 Dobře že se tenhle směr konečně povedlo posunout 👍

Karl vB.

Z textu: „Úsek vyjde na 3,389 milionu korun….“ – řádová chyba!
Cena stavby dle smlouvy: 3 388 663 110 Kč (bez DPH)

Aleš

Honza je buď z laciného kraje nebo zapomněl že nepíše článek pro amerického čtenáře :-)))

Jiří Kocurek

Nebo mu přehodili tečku a čárku na klávesnici. Šotci jedni.

***** Petr

Nevidím rozpor , má tam čárku z´takže místo nul napsal milionu , tzn 3 miliardy a 389 milionu kdyby napsal miliard byl by to bilion a 389 miliard . Pokud ti nejde o těch správně zaokrouhlených pár „drobných“ .
Hlavní je , že to bude dostavěno a v provozu snad ke spokojenosti všech .

Tom Matoo

V Cesku pouzivame carku na oddeleni celych od desetinych cisel. Tecku je mozne pouzit k oddeleni tisicu… Presne obracene nez v USA.

Pepa zdepa

tak, já je to zapsáno se to čte 3,8 milionů, nikoli 3,8 miliard. autor se sekl.

Johniee

hnidopichu, cena dle SOD: 3 388 663 110,09 Kč