Koridor na jih má další zpoždění, u Soběslavi musí nejprve přestěhovat žáby

Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.

Devítikilometrový úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora se začne stavět v květnu příštího roku. Původně se přitom

Devítikilometrový úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora se začne stavět v květnu příštího roku. Původně se přitom mělo začít stavět už letos na podzim.

Podle posledních dostupných informací počítáme se zahájením v květnu roku 2019. Momentálně zde probíhá například provádění přípravných prací biologického dozoru,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Konkrétně jde podle něj o přesun jedinců chráněného žabího druhu blatnice skvrnité, což je jedna z podmínek souhlasného stanoviska ministerstva životního prostředí v procesu EIA. Stanvisko bylo vydáno loni v říjnu.

Správa železnic podle registru smluv aktuálně zadala zakázku na aktualizaci dokumentace pro stavební povolení a výkon autorského dozoru projektanta při stavbě. Smlouvu uzavřela se společností Metroprojekt Praha, cena činí 14,5 milionu. Předpokládaná hodnota zakázky byla 15 milionů.

Úsek mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopen modernizovanými úseky. Trať povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná. Její součástí bude nový téměř 400 metrů dlouhý tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy.

Práce mají probíhat tři roky, celkové investiční náklady se pohybují okolo 3,6 miliardy korun. Trať bude stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině.

Tagy 4. koridor Doubí Metroprojekt Soběslav Správa železniční dopravní cesty
37 komentářů