Koridor na jih má další zpoždění, u Soběslavi musí nejprve přestěhovat žáby

Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.Přestavba nádraží v Soběslavi proběhla už před dvěma lety. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář.

Devítikilometrový úsek čtvrtého koridoru mezi Soběslaví a Doubím u Tábora se začne stavět v květnu příštího roku. Původně se přitom

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří

Líbí se mi, jak spousta lidí pořád skáče ŘSD a SŽDC při zdržení staveb na výmluvy na ekologické požadavky (fungují vždy bez ohledu, zda se zkládají na realitě nebo ne). V tomhle případě SŽDC ví o požadavku od října, takže mohli žáby na jaře v pohodě přemístit, ale ono nic. Sice stále nemáme aktualizované podklady pro stavební povolení, ale stačí to hodit na žáby a žabičkáře a lidi si na ně vylejí vztek.

liberal shark

Na základě smutných zkušeností s čolky si dovoluji spekulovat, že ani žáby nelze stěhovat kdykoli, ale jen v přesně vymezeném ročním období, aby z toho náhodou neměly třeba zlé sny :-(.

železničář v důchodu

Pokud vím, tak obojživelníci migrují obvykle právě na jaře (a letošní jaro skončilo právě před měsícem) …

ApolloXI.

Tak koridor na jih má zpoždění už přes deset let, takže nějaký úsek SoDo už to pár měsíců navíc opravdu přežije

Vláďa

Jdete se zabama doprdele. Lituji budejicaky jsoz uplne odriznuti… 🙁

ApolloXI.

Jděte s Vláďou do p.dele, absolutně neužitečný tvor 😀

liberaL shark

Za tohle nemůže vláda, ale konkrétní úředníci. Bohužel je nelze v našich podmínkách vyhodit a nahradit někým schopnějším :-((.

hoholu

co se týče trati Č.T.- Brno tak se nabízí kromě tunelu mezi Blanskem a Brnem i další místa k vylepšení, třeba úsek před Skalicí od Blanska (105>120>140>120>90)
tam by z pohledu laika šel udělat tunel, přemostění Svitavy, zastávka , druhé přemostění Svitavy a vjezd do žst. Skalice nad Svitavou

Pavel Hromek

Nezlobte se na mě,ale jste poněkud naivní…V první řadě při stavbě koridoru měli alespoň odstřelit skálu u Lhoty Rapotiny /úsek Skalice-Doubravice/,aby tam nemusely vlaky brzdit na 80 km/h….Ještě s tím „tunelem“ Blansko-Brno,to jako chcete odříznout Adamov,Babice a Bílovice n.Sv.od železnice??Totální nesmysl.

železničář v důchodu

„odříznout Adamov,Babice a Bílovice n.Sv.od železnice??“
To asi (určitě) ne – účelné by bylo postavit (třeba i jen jednokolejnou) rychlou trasu pro dálkovou dopravu a zbytek ponechat na stávající trase, kde by současná dvoukolejná trať pak už po „optimalizaci“ dlouhodobě stačila.

Poirot12345 T

Jednokolejnou trať pro expresní dopravu? JEDNOKOLEJNOU?!? Vy sebevrahu… Kolik čelních srážek se již odehrálo na jednokolejných či „zjednokolejněných“ tratí… Chápu, z pohledu laika je to logické, ale kde se udělají výhybny, aby po nich expresní doprava mohla jezdit? Obecně trať Česká Třebová – Brno je problematická, ale tohle by podle mého (též velice laického) soudu nemohlo uspět…

PetrB

Prestanme prosim tomu rikat koridor a nazveme veci pravym jmenem, je to jen modernizace trate s rozsirenim kapacity..
Koridor je pro me VRT.

železničář v důchodu

„Koridor“ není nejen „pouze“ VRT, ale většinou to (v celé Evropě) naopak vůbec není VRT (v pravém smyslu toho slova): názvem VRT je (nejen) v Evropě obvykle míněna specializovaná trať pro velmi rychlou dálkovou osobní dopravu, kdežto „koridor“ je trať pro smíšený provoz nestejně rychlé (dálkové i regionální) osobní i (dálkové) nákladní dopravy.

liberal shark

Nee, toto je především koridor v rámci evropské sítě TEN ..

Odpadlik

Podle mě tam nakonec vyšla EIA (a i sklonove to vyšlo) na zářez místo tunelu.

a8n

Nejdřív byl plánován zářez a tunel, následně dva tunely, nyní opět zářez a tunel.

Romanero

Někde se staví 6 nových mostů a tunel, jinde je problém narovnat oblouk v poli. Moc nechápu ten přístup..

Tarkan

Ja to chapu predse vsichni jsme „dxxxe ti zeme“..kdyby je tak trapily Ostravske bio zateze,ktere škodu vic a ne verejne stavby,ktere zlepsi HD,aneb dalnice a tým zabrani umrtim.Eko sikanozne organizace bych zakonne omezoval aneb zakazal

To

Ještě z pohledu cestujícího jeden úsměvný dodatek – podívejte se na trať Šumperk – Jeseník. Zde SŽDC opravila v letech 2015-2017 v následujícím stylu: Bludov – Hanušovice opraveno, Hanušovice – Jindřichov na Moravě neopraveno, Jindřichov na Moravě – Branná opraveno, Branná – Ostružná asi opraveno ale položeny repasované koleje, Ostružná – Lipová Lázně opraveno (ovšem neopravena zastávka Ramzová), Lipová Lázně – Jeseník neopraveno (opravena jen stanice Jeseník). Letos další výluky, dodělávají se některé „zbytky“, které se vynechaly při předchozích několikaměsíčních výlukách… cestující už toho mají plné zuby, SŽDC chrochtá blahem… jak u blbých

To

Taky dost často kroutím hlavou nad způsobem modernizace tratí. Zřejmě si SŽDC hází kostkou. První a druhý koridor se až na pár výjimek postavil prakticky v původní stopě. Na třetím byl náznak snahy napřímení pouze v úseku Zdice – Plzeň (rychlost po napřímení pouze 120 – 130). Tak jak se modernizuje čtvrtý koridor, tak měly podle mě vypadat všechny koridory (teda kromě úseku Pha – Bystřice u Benešova). Jediné, co se povedlo na 2. koridoru byly tunely u Zábřehu. Smutné je, že SŽDC chce opět modernizovat již rekonstruované koridory, ale OPĚT ve stávající stopě (viz Brandýs/O – Ústí/O nebo Blansko… Číst vice »

Jirka

4 koridor v úseku Pha – Bystřice u Benešova se nanapřímil nejspíše kvůli extrémním cenám pozemků u Prahy, tudíž než se trápit desítky let kvůli výkupům a tahanicím, tak byla jednodušší verianty nechat to tak, ale zas tak tragické to není, jde jen o pár km kde je 80tka, jinak je rychlost kolem 100-120 a po modernizaci úseku u Vršovic se to zase zrychlí.

Michal

Nenaprimil se proto, ze se mel stavet VRT tunel z Prahy do Bystrice.

Aktualni plan je tunel do Strancic a dal 90 km/h, realne to vidim na uplne hovno, tj. soucasna vyhlidkova jizda forever….

Martin

Se zeleznici v okoli Prahy je to tragicke, nejen, ze krom koridoru se vlastne na nic nesahlo, ale ani se zadna nova nepostavila, pricemz okoli nabira na obyvatelich geomtrickou radou…
Tunely z Prahy jsou nutnosti, Praha-Beroun a Praha-Benesov jsou klicove pro budouci VRT a soucasne koridory, pokud se brzo nezacnou stavet, tak s pripadnou vystavbou VRT to dopadne tak, ze skonci pred Prahou, kde na ty tunely bude cekat,…

Milan

Je dobře, že nechali ve stávající stopě Brandýs/O – Ústí/O nebo Blansko – Brno, jedná se o nejzajímavější úseky na celé trati. Nechápu mánii a touhu jezdit v tunelu:/

To

Máte pravdu, úsek je to nádherný – a nejen pro onanisty s foťákem v ruce. Ideální by byl tunel + trať ve stávající stopě. Lidé by si mohli vybrat, jestli se chtějí kochat a nebo projet tunelem.

Indian

Spíš jde o to jezdit rovně. Uvádíte úseky, kde se musí kolejnice kvůli ojíždění měnit skoro každý rok. Slyšel jsem tomu říkat „Trvalé udržování neudržitelného stavu“.

Tomáš Říha

Nechci zde příliš obhajovat SŽDC, z hlediska plánování má značné rezervy, ale způsob modernizací koridorů má jistý historický vývoj, který není úplně nahodilý. Když si vezmete jako příklad první koridor, který se projekčně připravoval v letech 1995-7, tak byla tehdy železnice v dost špatné situaci. Po revoluci nastal prudký odliv cestujících do jiných druhů dopravy, přestala se vozit i nákladní doprava. A tehdy modernizace koridorů měl být plán, jak železnici alespoň částečně spasit. Jak to u nás ale bývá, příliš tomu nikdo nevěřil a tak kdybyste tehdy přišel na ČD (SŽDC tehdy ještě neexistovala, pozn. pro mladé) a řekl jim,… Číst vice »

Dušan

Pro úsek Brandýs/O – Ústí/O se dělá studie proveditelnosti (hotovo má být na konci roku) a vyhodnocuje se i opuštění původní stopy – no , to neplatí, ta aktualizace studie proveditelnosti je pozastavena s tím, že až se odsouhlasí ta původní stopa, tak se SŽDC s.o. finančně vypořádá se SUDOP Praha dle skutečně odvedené práce na té aktualizaci a je KONEC. Jediné, co by to mohlo změnit je to, kdyby se zjistilo, že se to v té původní stopě nedá realizovat, pak by se „rozmrazila“ zase ta studie proveditelnosti a dodělala a šlo by to mimo původní stopu, ale s… Číst vice »

Tomáš Říha

Aha, pak se omlouvám, vycházel jsem z asi měsíc starých informací. Pokud to tak je, tak je to i podle mě škoda.

Tomáš

Nevím, odkud máte tyto informace, jsou však chybné. Studie se normálně zpracovává, momentálně je ve fázi připomínek SŽDC, MD a dalších zainteresovaných složek k zpracovanému ekon. hodncoení.

Dušan

Ano, máte pravdu – připouštím chybu pardon – já jsem si to popletl s probíhající aktualizací studie Vláry, která byla ukončena při cca. 79 % ní rozpracovanosti někdy v březnu tohoto roku. Tady tato studie má být opravdu – dle dodatku č. 1 – dokončena do 31.9.2018 (předpoklad). Nicméně trať se má aktualizovat v původní stopě, tak je mi trochu záhadou, co tedy ta ukončená studie má ze sebe „vyplodit“:-)))

Dušan

Chyba, nechyba..pravda je, že u I. II. žel. koridoru to SŽDC s.o. ani neuměla v 90-tých letech nijak spočítat, prováděcí metodika pro CBA analýzu tak, jak ji známe dnes neexistovala, ta se uplatnila až v případě III. a IV. žel. koridoru, proto se spíše a) optimalizovalo, tj. trať uvedla do původního normového stavu než b) modernizovalo za účelem zvýšení stavebně-provozních parametrů infrastruktury. Navíc v případě I. koridoru se uvažovaly vlastně nejméně 3 varianty – optimalizace/modernizace trati až do V = 140/160/160 km/h (ale s naklápěcími skříněmi), přičemž ta poslední „vyhrála“, co na tom, že na jižní větvi jelo Pendolino naposled… Číst vice »

ApolloXI.

Fascinuje mě, jak tady Dušan ví, jak generál po bitvě, kde se stala chyba, jenže situace v 90.letech byla úplně jiná. Nebyly žádné fondy EU, jen omezené národní zdroje, jejichž značná část šla i do jiných věcí v rámci ČSD/ČD, než jen a pouze do infrastruktury jako dnes, na což se rádo s oblibou zapomíná. A jen tak na okraj, žádná SŽDC až do roku 2003 neexistovala.

Martin

To pendolino se na Brno hodilo, jezdil jsem s nim a prujezd Svitavy-Brno nemel chybu, vzdy tam dohanel casovou ztratu a byl to nejrychlejsi vlak do Brna…

To

To co popisujete, je svatá pravda, ale… doba trochu pokročila, finančně na tom tak bídně nejsme, tak bychom se mohli pustit i do odvážnějších modernizací. V dnešní době je spíš opačný problém – není za co utratit prachy. Proto se mnohdy modernizují lokálky odnikud nikam (s nadsázkou – samozřejmě jsem i za tyto modernizace rád, ale modernizovat lokálku ze 40 na 50 km/h…???). A další problém je v tom, že SŽDC radši uhne a zvolí modernizaci ve stávající stopě, aby nemusela řešit komplikace (výkupy pozemků apod.). III. koridor se možná plánoval už podle novějších požadavků, ale max rychlost je zde… Číst vice »

LK

To, ze III. a IV. koridor nejsou adekvatne pripojeny do zahranici je soucasny stav, ktery rozhodne lze zmenit. Pokud vim, jsou dotace na spolupraci mezi pohranicnimi regiony a zde by byla vyznamna prilezitost pro osobni i nakladni dopravu – Cheb i CB a jizni okoli.

Martin

No chyba, tehdy se ale jeste pocitalo s VRT v nove stope, ale dopadlo to tak, ze se VRT odlozila na neurcito a ze bude stacit modernizace koridoru, a na 160km/h proto, aby se nemusely rusit stovky prejezdu, coz by stavbu dal prodrazilo a zpozdilo…