LOT 3a leaderboard

Stavba koridoru Doubí – Soběslav začala, výhledově se počítá s 200 km/h

Soběslav - Doubí, vizualizace. Pramen: SŽDCSoběslav - Doubí, vizualizace. Pramen: SŽDC

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila budování předposledního úseku 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Jde o téměř

Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila budování předposledního úseku 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby tratě Soběslav – Doubí. Koridor postaví sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun.

Modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, výhledově pak SŽDC počítá se zvýšením až na 200 km/h. Přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také křižování vlaků v Soběslavi a Roudné.

Míjení s rychlíkem na staré trati Soběslav - Doubí. Po modernizaci povede koridor v jiné stopě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Míjení s rychlíkem v Roudné na staré trati Soběslav – Doubí. Po modernizaci povede koridor v jiné stopě.
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná (nákres zde). Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku.

„Dnes zahajujeme předposlední úsek celého koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Nyní nám zbývá už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.

SŽDC mezi Ševětínem a budějovickou čtvrtí Nemanice počítá se dvěma dlouhými tunely. Jihočeský kraj k projektu nedávno vydal územní rozhodnutí, což podle Svobody znamená výrazný posun k realizaci. Tunelovat by se mohlo začít v roce 2023.

Po dokončení koridoru se jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hodině a čtyřiceti minutám.

Tagy Top
66 komentářů