Stavba koridoru Doubí – Soběslav začala, výhledově se počítá s 200 km/h
Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila budování předposledního úseku 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Jde o téměř
Správa železniční dopravní cesty dnes slavnostně zahájila budování předposledního úseku 4. koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Jde o téměř devítikilometrový úsek novostavby tratě Soběslav – Doubí. Koridor postaví sdružení firem Eurovia, Strabag a Metrostav, které zvítězilo v tendru s cenou 3,865 miliardy korun.
Modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, výhledově pak SŽDC počítá se zvýšením až na 200 km/h. Přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také křižování vlaků v Soběslavi a Roudné.
Trať mezi Soběslaví a Doubím u Tábora už je z obou stran obklopena modernizovanými úseky. Povede v nové stopě a díky přestavbě se výrazně narovná (nákres zde). Její součástí bude nový 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Vznikne šest železničních mostů a stejný počet silničních mostů, zmizí úrovňové přejezdy. Díky vedení stavby v nové stopě by cestující neměly výrazněji trápit výluky. Na ty dojde jen při napojování nového úseku.
„Dnes zahajujeme předposlední úsek celého koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Nyní nám zbývá už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě intenzivně pracujeme,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
SŽDC mezi Ševětínem a budějovickou čtvrtí Nemanice počítá se dvěma dlouhými tunely. Jihočeský kraj k projektu nedávno vydal územní rozhodnutí, což podle Svobody znamená výrazný posun k realizaci. Tunelovat by se mohlo začít v roce 2023.
Po dokončení koridoru se jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hodině a čtyřiceti minutám.