Stavba dálnice uzavřela silnici I/4 u Mirotic, demoluje se most
Stavba dálnice D4. Pramen: Via Salis
Stavbaři most u Mirotic postaví znovu v dálničních parametrech.
Stavbaři most u Mirotic postaví znovu v dálničních parametrech.
A nestihlo by ŘSD před tou demolicí položit na tom starém mostě nový asfaltový povrch ?
Koncesionáři DIVia palec dolů a černý puntík k tomu za to, jak pozdě o této podstatné změně provozu informuje. Dnes ráno směrem od Písku pouze přelepené směrovky na Prahu bez jediné informace a návodu na objížďky, první info v Zelené vlně kolem 11:00 a článek zde před polednem.
Doufám, že v dalších etapách výstavby nastane výrazné zlepšení v informovanosti cestující veřejnosti, která na tomto tahu dostává už tak dost zabrat.
Minulý týden projetí a tam se fakt maká. Snad jednou dojde i na prodloužení směrem dál na Strakonice a třeba i hranice s Německem ač asi ne v plném čtyřpruhu. Být za hoďku z Prahy na Šumavě by byla fakt pecka.
Přesně tak. D4 by bylo třeba protáhnout až za Strakonice, dál už na čtyřpruh nejspíš nejsou intenzity. Směrem na Šumavu jsou pak potřeba zejména obchvaty (Volyně, Čkyně, Vimperk), na kterých by byl občas nějaký ten třípruh pro předjíždění. Nic takového se ovšem bohužel v blízké budoucnosti neplánuje.
Dálnice D4 až do Strakonic je z hlediska intenzit zbytečný přepych. Úprava na 2+1 a obchvaty všeho až na hranice souhlas. Stačí se podívat jak je udělaná německá B12 z Pasova až na hranice. Volyně a Čkyně se připravují. K tomu ještě existuje studie na vrcholový tunel na Kubově Huti. Vimperk má obchvat centra a více se nepředpokládá.
Jenom doplním, že Němci chtějí B12 až na hranice komplet jako 2+1 + MUK, např. se připravuje a viděl jsem vizualizaci MUK Freyung u McDonald’s. Kapacitější dálnici v Bavorském lese nechtějí a je to tak kvůli přírodě u nich i u nás jedině dobře. Také se tam ještě řeší kritické místo napojení na A3, což je nyní problematicky průjezd Pasovem. Spolková vláda chce do budoucich plánů a územního plánování zanést vzdálenější obchvat, resp. propojení B12 a A3, jenže je proti tomu odpor dotčených obcí, že by to poškodilo právě přírodu, přineslo to pouze tranzit a naopak nijak nepomohlo a nepřineslo… Číst vice »
Sám bych si do Strakonic dálnici přál, ale ve střednědobém horizontu je to fakt nereálné. Směrem na hranice je nejpalčivějším místem samozřejmě otáčka na Betáni, kdo tam jel někdy autobusem směrem na Vimperk, asi ví. Pak samozřejmě obchvat Volyně (tam fakt nechápu východní trasování, nebál bych se to táhnout západně, samozřejmě mimo údolí), Čkyně a pak ta Kubovka a obchvat Horní Vltavice. Plus nějaké bodové závady jako přejezdy v Strunkovicích a nad Vimperkem. Ale na dálnici to není. Dřív, než by se tam využila, tak se budeme asi teleportovat, nebo tu nebudeme vůbec.
Tak obchvat Volyně a zatáček na Betáni by se měl stavit od 2027 do 2030, tak snad se toho dočkáme 😉. https://zdopravy.cz/treti-pokus-na-obchvatu-volyne-na-ceste-do-bavorska-ma-byt-hloubeny-tunel-92728/
Tak toho se bohužel asi nedočkáme 😕, mluvčí ŘSD Rýdl to nedávno řekl, že prý dál do Strakonic a k hranicím žádnou stavbu dálnice neplánují.
U těch Mirotic se po tom mostu nejezdí už minimálně 14 dní. Ale prozatím to nebylo úplně uzavřené a jezdilo se tím esíčkem po nájezdových rampách.
Vzhledem k dalším probíhajícím opravám a uzavírkám nejlépe sjet už u Příbrami a vzít to úplně jinudy.
Nejlíp nikam nejezdit