Stavba D55 běží i přes zimu, na úseku do Bzence naplno začal archeologický výzkum
Práce na D55 mezi Starým Městem a Moravským Pískem. Foto: Skanska
Úseky kolem Moravského Písku mají být hotové do roku 2025.
Úseky kolem Moravského Písku mají být hotové do roku 2025.
Víte někdo kolik lidí cca ten průzkum dělá?
Jaká zima? Ona byla nějaká zima? Možná týden…
např u nás ve výšce 350+ m n. m. je sníh už měsíc v kuse.
Letos byla v této oblasti zima dohromady maximálně 14 dnů… Takže je to nijak neomezovalo…
Jak to pak bude od Bzence na jih směrem na Hodonín a D2? Už se plánuje, a vykupuje? Nebo, vzhledem k trasování přes písečný borový les, bude ještě právní bitva?
Ta trasa myslím ani není v mapě. původně byl plán to táhnout kolem Ferdinandky, ale to bohu dík nedopadlo. Osobně bych byl rád kdyby to postavili tak 500m severněji, v zářezu a s dlouhými přesypanými tunely fungujícími jako ekodukty. (proto ten zářez, aby byl k dispozici materiál pro umělé kopce na tunelech, i tak se bude ale muset písek smíchat s něčím stabilnějším, dejme tomu štěrkem nebo digestátem)
Hlavně aby z tý nejúrodnější země v Česku ještě něco zbylo, celá Morava bude zadálnicovaná. Možná proto, že se tam staví nejsnáz a nejlevněji a budem mít tedy hooodně dálnic s relativně nízkými náklady. A je tak na to vůbec hustota provozu?? Jak velká města to propojí???
všichni řeší dálnice, a tisíce hektarů šedých krabic skladů na orné půdě jako by nikomu nevadilo
V Anglii máte pole a sady kde pod dvěma stopami hlíny jsou římské stavby, zase tak fatální to s těmi krabicemi nebude.
Myslím, že např. D1 kolem Přerova a D49 do Fryštáku jsou krásné ukázky toho, jak snadno se podle vás na Moravě staví dálnice. A dál za Bzencem zatím nikdo reálně neví, jak ta D55 bude přes/okolo ptačí rezervace pokračovat.
Ale jinak je u nás krásně, dojeďte pobesedovat. Snad nás při tom nebudou příliš rušit okolojedoucí auta, která by se jinak mohla městům a vesnicím (od Olomouce po Břeclav) právě pomocí té D55 vyhnout 😉
Myslím že to „snadno“ je ve smyslu jednoduchého terénu.
Kde se můžu stavit na besedu?
Ta D49 z Hulína do skanzenu by stačila jen v polovičním profilu, ke slovákům to stejně nikdy nikdo nedotáhne.
Přes Moravu vedly obchodní stezky v podstatě vždy, současná dálniční/silniční a železniční síť kopíruje v podstatě historické směry. Reálně tak nespojujete Ostravu s Břeclaví, ale Vídeň a další oblasti s Varšavou a pobaltím.
Konečně to tady někdo zasadil do mezinárodního kontextu. Ještě podotýkám, že jako vnitrozemci nemáme moře a dálnice nás k němu výrazně přibližuje, takže proč ji blokovat. Nemluvě o tom, že zde sice nejsou velká města, ale hustota zalidnění je výrazná.
Přesně tak. Vždyť Císař Ferdinand tu štreku stavěli pro dopravu zboží, neboť povozy byly pomalé a uvezly toho málo. A železnice měla za sebou nejméně 50 let vývoje (v Anglii), už se vědělo jak na to.
A dalších pár (desítek) ve střední Evropě, koněspřežky tu byly, pokud se nepletu, prvními dálkovými tratěmi vůbec. Jedna věc je vozit uhlí a zboží pár desítek mil, něco jiného sůl z mezi Lincem a Budějovicemi. (Ono to pak myslím šlo ještě dál přes Dunaj až kamsi do hor)
Budweis – Linz – Gmunden
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d5/KarteLinzGmundenE.jpg
Přeju archeologům, aby našli co nejvíce nálezů, než budou naleziště zadálnicována. Je opravdu zajímavé, jak je právě tato oblast jižní moravy na archeologické nálezy bohatá.
Ani ne, terén je jednoduchý, je tu teplo a máte dostupnou vodní cestu, takže byl možný obchod. (Obchodovali i neandrtálci)
Lidé se v minulosti usazovali zpravidla tam, kde bylo pohodlné místo k životu. Na Jížní Moravě je přívětivější klima – slabší zimy, tepleji, je to rovina. Někde v kopcích, třeba na Šumavě, nebo v Krušných horách, by těch archeologických nálezů bylo asi podstatně méně.
Morava představuje z hlediska strategie a geopolitiky otevřené údolí, které je dobře průchozí ve směru z jihu na sever a naopak. Z Moravy se dobře dostanete do Maďarské štepi a dále na Balkán