Stavba D35 nečekaně zastavila provoz na koridoru z Prahy do České Třebové. Omezení skončilo večer
Stavba dálničního mostu na D35 u Uherska. Foto: ŘSD
Dálkové vlaky jezdí přes Týniště nad Orlicí, čeká se na statika.
Dálkové vlaky jezdí přes Týniště nad Orlicí, čeká se na statika.
A dnešní zprávy ČT – chyba v projektu. Příčinou nevhodně navržený montážní prostředek ….
Je to nepříjemný. Ale pořád lepší, než aby se opakovala Studénka.
Je tu jedna souvislost a nemám ji z vlastní hlavy. Bylo opravdu vhodné (nebo nutné) naplánovat křížení dálnice zrovna přímo přes železniční stanici se šesti kolejemi? Nestálo za to vyhnout se ž.st. Uhersko?
„Prostě“ to tak vyšlo jako „kompromis“ mezi různými variantami tras a jejich odpůrců ….
D1 povede v Dluhonicích taky přes kolejiště …
ANO, je líp. Po Krndině zastavení Prahy se vládě povedlo i zastavit koridor koordinací prací 🙂
V tomto případě bych opravdu hledal příčinu v tom, že na stavbě se nelze vyhnout různým nehodám.
Ale můžu se mýlit a opravdu nejde o nepředvídatelnou nehodu (můj názor), nýbrž příčina je jiná.
Za to múže Putin a Kalousek.
No jestli použili příliš výkonné vibrátory, tak ať se nediví.
Stavby tohoto typu by se měly plánovat dopředu, ne najednou zastavovat provoz, protože někdo něco nedomyslel. Cestujícího dneska bohužel nezajímá důvod, proč jsou vlaky zpožděné a že je v tom dopravce nevinně.
Opravdu máte představu, že minulý pátek se o té stavbě rozhodlo a za dnešní dopoledne se zvládlo to, co tam je postupně postaveno za několik měsíců …. asi věříte na Harryho Pottera … nebo jako máten na müsli, že se měl několik měsíců dopředu naplánovat ten problém ???
Nejspíše opravdu má tu představu 🤦
Ona se při té plánované stavbě udála neplánovaná mimořádnost. Tu nelze naplánovat ani čekat, že přesně dneska si nějaká betonová konstrukce nečekaně sedne.
To je jako chtít plánovat nehodu auta na dálnici dopředu.
Co třeba při plánované stavbě mít připravený výlukový GVD, tvářit se že pod mostem je omezená rychlost nebo propustnost.
Když se stavitelům všechno povede, můžou vlaky jezdit s náskokem.
Pod jakým mostem ? Tam žádný most není … most (mostní deska) se – jak jsem pochopil ze starší TV reportáže – betonuje „vedle“ kolejiště a až bude betonáž hotova a beton vytvrdne (optimální doba 28 dní), tak má být provedena nějaká „otočná“ manipulace a deska se usadí na pilíře …
No jistě 😀 naplánujeme se dopředu nečekanou událost.. Lpší preventivě omezit provoz na koridoru, než pak řešit to, že si to sedlo až na koleje a najel do toho vlak.
Betonuje se část mostu. Vedle železniční trati. Až bude dobetonováno, tak ten kus most otočí křížem přes koleje a nasunou nad koleje
Vím moc dobře jak ta stavba vypadá. Každopádně v nejhorším možném scénáři by si to mohlo sednou i tak krásně, že se to překlopí do strany na kolejiště. 🙂
Mlčeti zlato 🙂
Kolik roků plánování je potřeba, aby nedošlo k mimořádnosti? 5 nebo raději 50? Protože zhruba 5 roků to plánovali.
Kolik dnů v roce se dělají takové stavby okolo dráhy? Co prostě mít připravený výlukový GVD s pomalou jízdou okolo staveniště, když to stavbařům vyjde tak mít náskok, když se to nepovede tak se nedivit?
Já nevím jestli ste „jinej“ nebo navedenej, ale pomalá jízda v Uhersku je už asi od května, kvůli stavbě, včetně neutrálního pole na všech staničních kolejích.
+ je ve směru na PCE stahovačka
„Chlape bídná“, podívejte se
https://www.denik.cz/regiony/komplikace-na-zeleznicnim-koridoru-u-uherska-stoji-vlaky-20211025.html
kterak to na té stavbě ve skutečnosti vypadá a vytvářejte teorie …. co a jak by se mělo výlukově připravovat …. nepochybně až budou mostní desky hotovy, tak se trať (stanice) zašpéruje a provede se přenostění
Já nevím , Němcům takhle klesla půda pod hlavní tepnou sever – jih . A byl to taky pruuuusvih . A nikdo je nepodezira z toho , co panuje tady ..
Že jsou na této stavbě problémy, je zřejmé již z předchozího článku ze začátku září – https://zdopravy.cz/dalsi-usek-d35-bude-otevren-do-15-prosince-cast-pres-zeleznicni-koridor-nabira-zpozdeni-90817/
Nechci malovat čerty na zeď, ale jsem na tohle dílo v čase vcelku zvědav. Od Uherska až po Zámrsk se táhne ohromné podzemní jezero. Do toho řeka Loučná, která byla například loni několikrát vylitá a tvoří potom kolem trati laguny o velikosti desítek fotbalových hřišť. (přepočet na fabie nevím) Do toho všude navezené bambiliony tater hmoty, 30 metrové kopce hlíny, kamenů, betonu. Chápu, že jsou studie. Chápu, že jsou výpočty. Chápu že jsou simulace. Ale laicky si říkám, až do podloží budou dnem i noci ťukat se železnou pravidelností přeložené kamiony, most se bude kroutit jak stará … u tyče.… Číst vice »
jedno ftobalové hřiště je asi 912 fábií.
Které modelové řady? Teď už trochu narostla.
Záleží i na konkrétních rozměrech hřiště, majících variabilní hodnotu v „minimální / maximální“ délka / šířka …
Předpokládám, že Ondřej to bral z neoficiálně oficiálního srovnávače https://www.vaclavaky.cz/#num=7140&mul=0&unit=m2 (vizte že to je 1 fotbalové hřiště v Edenu, a 912.3287818264107 vozů Škoda Fabia (půdorys auta)); odkaz na stránky výrobce ale žádný specifický model neukazuje 🙁
„Bude přijato bezpečnostní opatření“ : Vjezd na most se opatří dodatečně závorami a bude-li se ke stanici UHERSKO blížiti vlak, závory budou po dobu, než vlak projede, spuštěny, čímž se zabrání situaci, že v důsledku dynamických rázů způsobených jízdou silničních vozidel na konstrukci most a dilatační spáry dojde k pádu mostu na vlak stanicí projíždějící nebo ve stanici stojící. Opatřením tímto bude zabráněno ztrátám na lidských životech osob ve vlaku jedoucích … Rovněž tak bude předejito škodám na přepravovaném zboží a poškození drážní kolejových vozidel …
Si spočítejte kolik váží 1 kamión a kolik váží násep o výšce 10m a střední šířce třeba 40m. Kubík hlíny 2 tuny a jste minimálně o řád nebo spíš o dva jinde.
Jiná věc je sedání zatíženého jílu. Ale to lze celkem pěkně spočítat.
Stavařina není o dojmech. Pro každý prostředí má svoje odpovídající řešení.
Co myslíte? Počítají stavaři s dynamickým zatížením u dálničního mostu, nebo je potřeba, aby jim to nějaký objevitel poradil v Receptáři Přemka Podlahy?
Kdysi, už je to nějaký čas nazad jsem si se zájmem přečetl jak výborně odborníci posoudili variantu D8 Litochovic. ….
S Vaším dovolením si tedy ponechám určitou míru skepticismu ke všemu, co na první pohled vypadá slovy Igiho Němce výtečně.
Snad se na mne proto nebudete hněvat.
Prostě jedna skupina „odborníků“ měla jiný názor než skupina „odporníků“, svůj názor odborníci dokázali „politicky“ protlačit a čas ukázal, že pravdu měli odporníci …
Stejně tak to vidíte na různých názorech „odborníků“ s týmž medicínským vzděláním / atestací
na řešení covidové nákazy ….
Odborníci a odporníci se nemohou shodnout ….
Preventivně by investor měl také uhradit kompenzace na jízdném cestujících, vícenáklady dopravců a řízení provozu..
Preventivně byste měl zvážit, co byste napsal, kdyby preventivně nic neudělali a ona se něco stalo. Je docela dost dobře možné, že byste preventivně tento váš komentář vůbec nenapsal.
Preventivně by bylo stačilo předřadit dvě koleje do Hradce dálnici do Hradce a dvě koleje od Hradce do Chocně dálnici přes Uhersko. Jenže to by musela existovat jinačí dopravní politika než „všude se musí jezdit především auty“. Tak to tu máte, chtěli jste to.
Tomu se říká svoboda volby, příteli.
Léta páně 2010 se hovořilo o tom, že se s výstavbou druhé koleje z Velkého Oseka přes Hradec Králové do Chocně začne v roce 2021 a první úsek se otevře o dva roky později tedy v roce 2023. Je rok 2021 a kde nic tu nic.
Já neříkám, že zastavení provozu bylo špatně, ale kdo to neplánované omezení zaplatí? Však to spoustu lidí a subjektů stálo spoustu času a peněz..
Stejná osoba (fyzická i právnická), jako v případě vichřice / orkánu / tornáda, kdy dojde k popadání stromů, sílu větru nevydrží vedení VVN / VN / trakčního vedení ….
Dojizdim pracovne do Vidne. Jako, reklo by se, ze vlak by mohl byt super. Nicmene diky vyhlidkovym cestam pres Vysocinu i jen to Brno trva 3-3.5h. Signal a hlavne internet nic moc. Ted dalsi vypadky na koridorove trati – ano kvuli bezpecnosti.
Za me spolehlivost cest vlakem nic moc. Kvalita vlaku samotnych nahoru sla – ale celkovy dojem z cest jde dolu.
Pokud chci nekde byt relativne vcas, tak auto + 1h buffer. Takhle budou vlakem jezdit jen rezijkari, fandove a lidi co nemaji auto (coz pri 6M osobnich aut v CR neni zase tolik lidi).
Je pravda, že s otevřením D1 se moje cesty mezi Prahou a Vídní také přesunuly do auta. Za tři hodiny jsem na okraji Vídně i s pauzou na kávu a moč a to jezdím až ze Slánska… Škoda, no…
Tak to Vám budu příští rok držet palce až kuchnou D1 Brno-jih až Brno-centrum a budou tam přetíženou D1 přestavovat na 6 pruhů… Snad to přes Jihlavu-Znojmo-okolo Hollabrunu taky zvládnete…
No to buď není žádný provoz a jezdíte s modrým majakem , nebo jezdíte mírně až víc než mírně přes limit .
Chybí vlak přes České Velenice.
Chybí VRT Praha-Brno-Wien (mimo jiné).
Mimo mnoho jiného, už jen ta stále jen jediná kolej od Libice přes Hradec do Týniště hovoří za leccos. Místo ní bude další dálnice plná aut. To se pak nelze divit.
A při stavbě železnice se mimořádná událost stát:
a) může
b) nemuže
Možná by stálo za to se zamyslet nad tím, proč tento výpadek nastal… Ano, protože si tolik lidí říkává právě toto. Takže místo pořádných tratí stavíme další silnice a koleje naopak všemožně omezujeme – i právě teď právě takto.
Jo, jasne a proto jsou vyluky u Porican, Ustin nad Orlici, bude nejaka na Brnem …
Vsechno na hlavni trati – tedy domena, kde by vlaky mely vladnout, silne hlavni smery, kde by to melo idealne konkurovat i letadlum.
Nechapu, prvni koridor je rozvrtany a bude jeste vice a vsechny tyto akce co jste jmenoval budou k cemu? Realne pouze zakonzervuji soucasny nevyhovujici stav, na nekolik paralizuji hlavni zeleznicni tepnu a dobu jizdy mezi Prahou a Brnem zkrati hodne optimisticky o 2-3 minuty. Uzasne investice. Taky jedu ted ve stredu z Prahy do Brna, autem…..
Udržba je nepotřebná, bez ní by se mohl jestit ještě celé staletí…
U nas vse jenom „udrzuje“ ale krok kupredu prakticky 0. Problem je, ze pouze trvale „udrzovani“ = zaostavani.
Pokud by místo aut jezdily jen povozy, tak se žádné mosty stavět nemusí. Tak jste to myslel?
Vídeň není dobrá, no, divím se že jí z Prahy nezkusil Ryan nebo Wizz už, jako altrrnativu vlaku a busům…
Na tak krátkou vzdálenost je úspora se vším tím časem před a po letu nulová nebo spíš do mínusu. Navíc vlaky i bus jezdí přímo do centra.
doufám, že to nebude vypadat jak v pevnosti boyard…jak klesal ten strop…tak by klesal most.
Jakožto cestující původního SC241, který měl již půl hodiny být v Praze, zdravím z Týniště nad Orlicí a poprosil bych odklon jerště přes České Budějovice abyhom tu vyhlídkovou cestu měli kompletní.
* SC242
Ono v počínající špičce na (skoro v celé délce) jednokolejné trati Choceň – HK – Poříčany holt nemůžete čekat zázraky…
https://youtu.be/w6c44j2NTw8
Osud …. já jsem dnes plánoval výlet vlakem, ale pak se mi nějak nechtělo … neudělal jsem špatně ….
Bohužel strojvedoucí Potěmkina to patrně z Kolína do Havlíčkova Brodu – Veselí nad Lužnicí a přes nemanickou spojku do Plzně a koterovskou spojkou na trať přes Rokycany ku Praze neumí a asi by mu „došly“ hodiny …
Tohle opravdu nikdo nečekal…
Zastavit provoz v takovém případě je to nejlepší, co jde udělat. Je to sice průser, ale to byla Studénka taky.
A podstatně větší.
S tímhle zastavenim provozu naprostý souhlas, obdivuji toho kdo to vzal na sebe a řekl dost protože jak znám některé lidi z oboru tak tam by se čekalo až na nějaký totální (kolabs) než aby se platilo nějaké nreruseni. Spíše mě zajímá kdo navrhnul použít právě tuhle technologií.
Neočekávaná událost může nastat u libovolné technologe.
A ta technologie je snad špatná ?
Betonáž přemostění se dělá mimo „kolejiště“ a až TO bude připraveno, tak se TO během výluky usadí do plánované polohy …
Podobně se „mimo“ „vyrobil“ (svařil z dovezených dílů) most v Pardubicích na závodišti, pak se přesunul k hlavní trati a za plánované výluky usadil na pilíře …
Most přes Labe v Čelákovicích Jiřině se rovněž svařil „mimo“ a pak nasunul přes vodu ….
Nevím, jaké má technologie omezení, ale snad by šlo vždy naprojektovat základy mostu více robustně s lepší přípravou podloží (a to tam vrtaly velkým zemním vrtákem mnoho „děr“, které se pak armovaly a betonovaly) a s rozlehlejší plochou železobetonových základů.
Ale asi výpočty a měření řekly, že tak, jak se to naprojektovalo, tak to musí stačit, i když bude oblast půl roku zatopená a 2 roky suchá.
Souhlasím s panem Zikmundem, že samotný typ přemostění problém není, když se naprojektuje a realizuje vše dobře.