Státního dopravce střídá v Německu zemský. Nizozemské Abellio předčasně opustí tratě okolo Stuttgartu
Elektrická jednotka Talent 2. Foto: Abellio
Dopravce vlastněný spolkovou zemí chce převzít nejen provoz, ale i aktiva Abellia včetně 52 jednotek.
Nejednalo se o jednotky Talent 2, ale Talent 3. Jejich dodávka byla mírně zpožděná, ale ve srovnání s jednotkami pro ÖBB to dopadlo ještě dobře. Testy proběhly bez větších problémů, byla to pro mě radost na nich jezdit.
Jestli Vaše zkušenosti sahají i do období po převzetí firmou Alstom, tak jaká byla podpora výrobce při uvádění do provozu?
Klíčový závod pro Talent 3 (Hennigsdorf) prý snad čeká uzavření… https://www.businessinsider.de/wirtschaft/mobility/alstom-verliert-im-werk-in-hennigsdorf-milliardenauftrag-mitarbeiter-bangen-um-ihre-jobs-b/
Osobně bych si tipnul, že Alstom nebude rozvíjet Talent 3 o jiné formy pohonu, nýbrž si vystačí s rozvíjením různých forem pohonu zejména pro Alstom Coradia + Regiolis.
ivan.petros@seznam.cz
Je zajímavé, že v regionální železniční dopravě v Německu téměř úplně chybí dopravci ze zemí, kde mají podobné elektrické dráty ( 15 kV ) pro elektrovagonky – tj. podivuji se, že v Německu téměř nejsou zastoupeni žádní dopravci ze Švýcarska a Rakouska, kteří by mohli uplatnit v okrajových regionech Německa své starší elektrovagonky ze Švýcarska či z Rakouska
https://bahnreise-wiki.de/wiki/Bahngesellschaften_/_Anbieter_in_Deutschland
Čím to je? Nekompatibilní zabezpečovač?
A co takhle mírné problémy se schvalování vozidla ?
A zádrhel při „schvalování“ vidíte v čem, když ne v zabezpečovači?
Zopakuji, že mluvím o vagoncích ze Švýcarska či z Německa, které taky „papají“ 15 kV, tak jako v Německu
Nevylučuji, že pro odborníky třebas mé zamyšlené je nadbytečné. Kdybych znal odpověď, tak třebas bych to zamyšlení nenapsal.
Zabezpečovač je to nejmenší.. těch předpisů jsou hromady, stačí pohledat EBA Skoda 380 , nebo Pesa.. Rozhodně to není o tom, že si někdo koupí olítanej vrak a začne jezdit. I nový DB 102 stavěný podle německých požadavků a pod dohledem se schvalují už 3 roky..
Díky. Je možné, že v posledních letech došlo ke zpřísnění.
Totiž když se člověk podívá na elektrovagonky od ÖBB typ 4010 (výroba v 60. letech), tak ještě před pár lety nebyl problém ve schválení pro ježdění v Německu
https://www.bahninfo.de/artikel/10764/zulassung-fuer-ex-bb-reisezugwagen-der-br-4010-einsatz-im-hkx-geplant/
Objednavatelé v Německu platí dobře ale v drtivé většině požadují nová vozidla.
Švýcarský zabezpečovač kompatibilní s Německým není. Rakouský ano.
Aha, díky.
Hm a to, že ty jednotky byly upraveny pouze jako tažené vagony a v reálu nikdy nevyjely. 2014 předběžně schváleno, 2018 sešrotovány.
No, Vy jste uvedl obecné důvody a já uvedl příklad, který Vaše důvody zčásti vyvrací. Tj. díky za Vaše upřesnění
Nevyvrací.. Vagony nemají zdaleka takový požadavky na schvalování jako lokomotivy. A ex4010 by byla potřeba německá lokomotiva. Nedodělával se zabezpečovač, neřešilo se rušení pohonu.. Dokonce i Velaro D domácího výrobce se schvalovalo 3 roky. A to je jen další vývojovej stupeň od již vyráběných Velar.
PvvS:
Díky.
Oprava – mé poděkování patří nejen Vám, ale taky panu „Potulný wechtr“ za Vaše reakce.
Ještě jednou díky!
Jenže ony do toho Německa jezdily z Innsbrucku do Gapa a dále do Reute in Tirol … svého času tam byla peáž …. je to už 30 let ….
Chyba – jednalo se o 4020 ….
Problém se 4010 u DB být nemohl, protože jezdily na trase Wien – Passau – FFM (Johann Strauß), Wien–München (Rosenkavalier) …
Já nemyslel, že by firma DB chtěla ojeté elektrovagonky od OeBB (vagonky od WestBahnu jsou výjimka potvrzující pravidla).
Ale mluvil jsem o jiných dopravcích, kteří působí v linkové dopravě v Německu
Pro srovnání: o import dieslových vagonků do Německa asi nestojí, neboť vlastních mají dost
viz dieslové vagonky (podobné jako 810) které jsou delší dobu na prodej.
https://www.railsettraction.com/stock/stock.html
Obvzláště v Německu…
A proč by to dělali ?
Ve Švýcarsku „svoje „elektrovagonky“ modernizují nebo je mohou prodat …. V nejhorším jako šrot ….
Na Montafonbahn jezdila před lety dvoudílná EJ koupená ze Švýcarska.
Na Peggau-Deutschfeistritz Bahn se také před zhruba 1/4 stoletím objevila švýcarská ojetina …..
Jeden takový pokus byl, společnost MThB začala v 90. letech minulého století „expandovat“ do Německa a skončilo to úpadkem společnosti pro „zadluženost“ ….
Jen mi přišlo zajímavé, že spousta jiných dopravců expandovala do Německa, ale téměř vůbec v Německu nejezdí dopravci z těch regionů (Rakousko, Švýcarsko), kde jejich elektrovagonky papají tu samou elektriku (15 kV), co elektrovagonky v Německu
Mluvím zejména o regionální dopravě ve vnirozemí Německa (tj. nikoliv o dlouhatánských linkách) kde, kromě jednotlivých firem DB Regio, se dopravou zabývá dalších cca 10 dopravců
https://bahnreise-wiki.de/wiki/Bahngesellschaften_/_Anbieter_in_Deutschland
Zrovna tam to bylo problematické už od začátku kontraktu (který začal platit – jestli se nepletu – k 6/2019) – nedostatek provozuschopných vozidel (resp. nějaká ta zpoždění v dodávkách), vypravování starých souprav coby náhrada atd.
To jo, pěkně slízli vlekoucí se problémy Bombardieru (nikoliv jediní).
Správně by v titulku mělo být „zemský“ místo „spolkový“. Spolkový se v textech o Německu užívá ve smyslu federální.
Však i v tom názvu toho dopravce vlastněného tou spolkovou zemí to je: Südwestdeutsche LANDESverkehrs-GmbH. ,,Landes“ prostě není ,,bundes“. Vizte např. LKA a BKA.
(Souhlasím s Vámi, jen taková technická, mířená obecně, nikoliv na Vás, jen jsem na Vás navázal ;))))