Státního dopravce střídá v Německu zemský. Nizozemské Abellio předčasně opustí tratě okolo Stuttgartu

Elektrická jednotka Talent 2. Foto: AbellioElektrická jednotka Talent 2. Foto: Abellio

Dopravce vlastněný spolkovou zemí chce převzít nejen provoz, ale i aktiva Abellia včetně 52 jednotek.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Nejednalo se o jednotky Talent 2, ale Talent 3. Jejich dodávka byla mírně zpožděná, ale ve srovnání s jednotkami pro ÖBB to dopadlo ještě dobře. Testy proběhly bez větších problémů, byla to pro mě radost na nich jezdit.

Axel

Jestli Vaše zkušenosti sahají i do období po převzetí firmou Alstom, tak jaká byla podpora výrobce při uvádění do provozu?

Klíčový závod pro Talent 3 (Hennigsdorf) prý snad čeká uzavření… https://www.businessinsider.de/wirtschaft/mobility/alstom-verliert-im-werk-in-hennigsdorf-milliardenauftrag-mitarbeiter-bangen-um-ihre-jobs-b/

Osobně bych si tipnul, že Alstom nebude rozvíjet Talent 3 o jiné formy pohonu, nýbrž si vystačí s rozvíjením různých forem pohonu zejména pro Alstom Coradia + Regiolis.

Ivan
Axel

Je zajímavé, že v regionální železniční dopravě v Německu téměř úplně chybí dopravci ze zemí, kde mají podobné elektrické dráty ( 15 kV ) pro elektrovagonky – tj. podivuji se, že v Německu téměř nejsou zastoupeni žádní dopravci ze Švýcarska a Rakouska, kteří by mohli uplatnit v okrajových regionech Německa své starší elektrovagonky ze Švýcarska či z Rakouska

https://bahnreise-wiki.de/wiki/Bahngesellschaften_/_Anbieter_in_Deutschland

Čím to je? Nekompatibilní zabezpečovač?

PvvS

A co takhle mírné problémy se schvalování vozidla ?

Axel

A zádrhel při „schvalování“ vidíte v čem, když ne v zabezpečovači?

Zopakuji, že mluvím o vagoncích ze Švýcarska či z Německa, které taky „papají“ 15 kV, tak jako v Německu

Nevylučuji, že pro odborníky třebas mé zamyšlené je nadbytečné. Kdybych znal odpověď, tak třebas bych to zamyšlení nenapsal.

PvvS

Zabezpečovač je to nejmenší.. těch předpisů jsou hromady, stačí pohledat EBA Skoda 380 , nebo Pesa.. Rozhodně to není o tom, že si někdo koupí olítanej vrak a začne jezdit. I nový DB 102 stavěný podle německých požadavků a pod dohledem se schvalují už 3 roky..

Axel

Díky. Je možné, že v posledních letech došlo ke zpřísnění.

Totiž když se člověk podívá na elektrovagonky od ÖBB typ 4010 (výroba v 60. letech), tak ještě před pár lety nebyl problém ve schválení pro ježdění v Německu
https://www.bahninfo.de/artikel/10764/zulassung-fuer-ex-bb-reisezugwagen-der-br-4010-einsatz-im-hkx-geplant/

Potulný wechtr

Objednavatelé v Německu platí dobře ale v drtivé většině požadují nová vozidla.
Švýcarský zabezpečovač kompatibilní s Německým není. Rakouský ano.

Axel

Aha, díky.

PvvS

Hm a to, že ty jednotky byly upraveny pouze jako tažené vagony a v reálu nikdy nevyjely. 2014 předběžně schváleno, 2018 sešrotovány.

Axel

No, Vy jste uvedl obecné důvody a já uvedl příklad, který Vaše důvody zčásti vyvrací. Tj. díky za Vaše upřesnění

PvvS

Nevyvrací.. Vagony nemají zdaleka takový požadavky na schvalování jako lokomotivy. A ex4010 by byla potřeba německá lokomotiva. Nedodělával se zabezpečovač, neřešilo se rušení pohonu.. Dokonce i Velaro D domácího výrobce se schvalovalo 3 roky. A to je jen další vývojovej stupeň od již vyráběných Velar.

Axel

PvvS:
Díky.

Axel

Oprava – mé poděkování patří nejen Vám, ale taky panu „Potulný wechtr“ za Vaše reakce.

Ještě jednou díky!

Miroslav Zikmund

Jenže ony do toho Německa jezdily z Innsbrucku do Gapa a dále do Reute in Tirol … svého času tam byla peáž …. je to už 30 let ….

Miroslav Zikmund

Chyba – jednalo se o 4020 ….

Miroslav Zikmund

Problém se 4010 u DB být nemohl, protože jezdily na trase Wien – Passau – FFM (Johann Strauß), Wien–München (Rosenkavalier) …

Axel

Já nemyslel, že by firma DB chtěla ojeté elektrovagonky od OeBB (vagonky od WestBahnu jsou výjimka potvrzující pravidla).
Ale mluvil jsem o jiných dopravcích, kteří působí v linkové dopravě v Německu

Pro srovnání: o import dieslových vagonků do Německa asi nestojí, neboť vlastních mají dost
viz dieslové vagonky (podobné jako 810) které jsou delší dobu na prodej.
https://www.railsettraction.com/stock/stock.html

Pitrys

Obvzláště v Německu…

Miroslav Zikmund

A proč by to dělali ?
Ve Švýcarsku „svoje „elektrovagonky“ modernizují nebo je mohou prodat …. V nejhorším jako šrot ….
Na Montafonbahn jezdila před lety dvoudílná EJ koupená ze Švýcarska.

Na Peggau-Deutschfeistritz Bahn se také před zhruba 1/4 stoletím objevila švýcarská ojetina …..

Jeden takový pokus byl, společnost MThB začala v 90. letech minulého století „expandovat“ do Německa a skončilo to úpadkem společnosti pro „zadluženost“ ….

Axel

Jen mi přišlo zajímavé, že spousta jiných dopravců expandovala do Německa, ale téměř vůbec v Německu nejezdí dopravci z těch regionů (Rakousko, Švýcarsko), kde jejich elektrovagonky papají tu samou elektriku (15 kV), co elektrovagonky v Německu

Mluvím zejména o regionální dopravě ve vnirozemí Německa (tj. nikoliv o dlouhatánských linkách) kde, kromě jednotlivých firem DB Regio, se dopravou zabývá dalších cca 10 dopravců
https://bahnreise-wiki.de/wiki/Bahngesellschaften_/_Anbieter_in_Deutschland

xyz

Zrovna tam to bylo problematické už od začátku kontraktu (který začal platit – jestli se nepletu – k 6/2019) – nedostatek provozuschopných vozidel (resp. nějaká ta zpoždění v dodávkách), vypravování starých souprav coby náhrada atd.

Y.K.

To jo, pěkně slízli vlekoucí se problémy Bombardieru (nikoliv jediní).

Jarda Š.

Správně by v titulku mělo být „zemský“ místo „spolkový“. Spolkový se v textech o Německu užívá ve smyslu federální.

Emil

Však i v tom názvu toho dopravce vlastněného tou spolkovou zemí to je: Südwestdeutsche LANDESverkehrs-GmbH. ,,Landes“ prostě není ,,bundes“. Vizte např. LKA a BKA.
(Souhlasím s Vámi, jen taková technická, mířená obecně, nikoliv na Vás, jen jsem na Vás navázal ;))))