Stát zvažuje vytvoření celorepublikových registračních značek aut, skončilo by přidělování písmen podle krajů
Registrační značky. Foto: Ministerstvo dopravy
Přechod na jiný systém přidělování značek by výrazně zvýšil počet možných kombinací.
Minimálně rozlišení krajů má pozitivní vliv na nehodovost, okresy byly ještě lepší – když v třeba v Budějcích vidím, že se mezi pruhama nějak zvláštně motá někdo s téčkem, tak je mi jasný, že sám neví co bude dělat a je třeba si na něj dávat pozor… to teď když není nutná výměna RZ už nutně nefunguje a je to škoda.
Za mě bych se vrátil k starým dobrým SPZ. Byly přehledné a každý hned věděl odkud je. A i kombinací je zde mnohem více než u RZ.
Čísel je deset, písmen 23, tj. celkem 33, nemám po ruce vědeckou kalkulačku s funkcí n!, ale předpokládám, že dává kombinace je dostatečná minimálně pro celou Evropu. Nevím, co na tom řešíme. Značky s A jsou po celé republice, protože např. AAA nemění značku taj jako obecně se značka nemění.. Je zbytečné si dávat nápis, „nejsú z Prahy“, navíc to je ubohé. Jsem původně ze Slezska, a musím říct, že v Praze jsou nejlepší řidiči , už jen proto, že zacházejí často s desetkrát dražšími auty, a venkovany nechají v klidu změnit pruh, v místech, kde je to trochu ne… Číst vice »
Já jsem naopak pro návrat okresních SPZ, ale dle rakouského vzoru: Např. ZN-123456. Tam to funguje tak, že okresní dvojčíslí je dané a zbylých 6 znaků můžete libovolně kombinovat, pokud už tu někdo nemá. Jde o to, že málokterý člověk má paměť na čísla, ale spousta lidí má paměť na místo. Policajt bude něco vyšetřovat a svědek si vzpomene, že tam bylo červené BMV se znojemskou značkou. Ta anonymizace nakonec dojde tak daleko, že se nakonec zruší jméno a příjmení a každému občanovi přidělit indiferentní číslo, které se mu vytetuje na levé předloktí. Pak se budeme oslovovat číslem a pro… Číst vice »
Také tak, bylo pěkné sledovat, které auto je ze kterého okresu. Škoda, že jsem neměl garáž, když se děda zbavoval nejzachovalejší Škody 120 se značkou Mladé Boleslavi široko daleko, dneska by měla vysokou cenu. Tak snad aspoň dělá dnes někomu radost. Mělo to své kouzlo ty okresní značky.
Takže přiznávají, že udělali paskvil. Fakt jsme tak bohatý, že musíme tolik peněz vyhazovat oknem ?
Kdyz se nad svou otazkou zamyslis, tak zjistis, ze jsme jedna z nejbohatsich zemi sveta. A dokonce k tomu ani nepotrebujeme tezit ropu.
Ideálně mají tohle vyřešeno v Holandsku. Tam nejenže podle značky nepoznáte, odkud pochází majitel auta, ale vůz má přidělenou značku už v době, kdy ještě v autosalonu čeká na zákazníka.
Odkud pochází majitel auta nepoznáte ani u nás..
Já mám na autě taky A a trvale žiji jinde. Jen jsem to auto koupil jako lehce ojeté a poprvé bylo registrováno v Praze.
Tak to se divím, že jezdíte s áčkem, když nejste z Prahy
Nějak mi to nevadí. A u nás ( Východní Čechy) jezdí hodně aut s áčkem, takže v tom nejsem sám. Předpokládám, že je to asi tím, že si lidé kupují auta po firmách a ty to většinou registrují poprvé v Praze.
Na to je jednoduchý recept za 400,- Kč. Ukopnout Áčka a jít si pro nové….
Ono to vyjde na 450. 400 za značky a 50 za zápis do TP. Ale i tak to jsou dobře investované peníze.
Že bych konečně mohl beztrestně s autem do Brna? Zatím dvakrát rozbité, jednou poškrábané a jednou zavoláni aktivními spoluobčany četníci, kteří pak záhadně sousední auta s B neviděli a jen to s A udělalo přestupek za 2000,-
Známý parkoval ve Zlíně. Proražené gumy, někdo asi neunesl prohru v hokeji. Ikdyž se ten den rozhodně nehrálo, neboť byl v hale koncert.
Svět se řítí do záhuby.
Začalo to kovidem a všechno to skončí českými spézetkami ;-D
A nesmíme zapomenout kdo byl na začátku toho všeho – no přece Kalousek dělající kampáň… 😀
Pane boze…. Jak je možné, že takovou hloupost neřeší Rakousko, Německo… Švýcarsko? Can Tony atd, region s pismeny na zacatku…,, JN456789″.Například Jablonec. Milion kombinaci. My jsme fakt narod idiotu.
Milion nestačí ani pro Prahu.
Protože si tam pro značky chodí i polovina středočeského kraje a množství firem, které tam mají sídlo i když provozovny jsou jinde.
A měl by „Telecom“ registrovat auta v každém kraji zvlášť, když má v každém kraji nějakou tu provozovnu? Stejně jako hromada dalších firem s celostátní působností a centrálou v Praze. Zbytečné náklady navíc, chodít na 14 úřadů místo jednoho.
Pak je ovšem právě nesmysl mít krajské ony značky aby Praha byla brzo vyčerpaná zatímco jinde stačí kombinace skoro na věky a navíc ta písmenka akorát vzbuzovala nacionalistické emoce a vedla k ticícům zbytečných výměn zdravých značek.
Však Praha by měla 10 000 000, kdyby měla jen A. 🙂
Nevím proč se nemůže opsat řešení u sousedů, stejně jednou budou jednotná RZ v celé EU.
Proč by proboha měly být RZ jednotné? EU (dříve ES) existuje přes 50 let a nikdy naštěstí žádná snaha o unifikaci v tomto ohledu nebyla.
Tak to zřejmě špatně vidíte. I když to (zatím) není na papíře, podoba se stále přibližuje. Ono je celkem zbytečné, aby každý stát vynalézal kolo, když už ta auta jsou stejná. Podívejte jak jsou si podobné https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_pozn%C3%A1vac%C3%AD_zna%C4%8Dka#/media/Soubor:Vehicle_registration_plates_in_Europe.png
A pak přijde doba, kdy budou všichni jezdit stejnou značkou a každé vozidlo bude mít stejnou barvu laku. To tak.
To už měl FORD, když mu černá schla nejrychleji. 😀
Jo, jo, u forda jste mohl mít jakoukoliv barvu, pokud byla černá.
Až na to, že Plechová Líza původně černá vůbec nebyla.
„However, in the first years of production from 1908 to 1913, the Model T was not available in black,[39] but rather only in gray, green, blue, and red.“
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T#Colors
Nemůžu si pomoct, ale ten „komunistický“ systém SPZ podle okresů mi přišel nejlepší a kombinace by se snad nikdy nevyčerpaly. Rovněž bych byl pro povinnost měnit SPZ podle bydliště majitele.
Souhlasím. Podle RZ lze snáze poznat kdo je místní a kdo přespolní a podle toho se mohou řidiči i zařídit. Ale jestli GDPR došlo až sem tak potěš.
Ale prd GDPR. Když nemáte ani šajn, tak nespekulujte.
A ten geografický systém naprosto selhává v momentě, kdy je auto napsané na leasingovku nebo firemní centrálu, nebo prostě někdo koupil auto z jiného kraje.
Před našim barákem v Praze stojí ve skupině tří aut jedna liberecká, jedna ústecká a jedna pražská značka. Všichni jsou místní.
Patrně si nerozumíme. Možná jsem to měl napsat lépe. Podle dřívějšího systému bylo možno lépe identifikovat. To, že dnes při převodu z kraje do kraje již nedochází k výměně RZ je pravda a do značné míry to tu identifikaci ztěžuje. To, že před vaším domem v Praze stojí tři auta s rozdílnými RZ a všichni ti lidé jsou místní by podle starého systému sdělovalo v první řadě to, v kterém kraji je vozidlo registrováno . Pokud by tehdy někdo bydlel v Praze a měl by tehdy vozidlo s jinou RZ, tak by s největší pravděpodobností měl trvalý pobyt jinde a… Číst vice »
A ta informace, že má bydliště jinde, nebo je to psané na někoho odjinud, je běžnému člověku k čemu?
„Přemýšlení jak to kulantně napsat“
K bobku… 🙂
Bohužel se ukazuje, stará pravda, neopouštěj staré pro nové.
Staré dobré SPZ jsou fajn. Jen mají nevýhodu, že fungují na mnoho řidičů jako červený hadr na býka. Jak někdo vidí starou SPZ hned chce mít takové auto ve zpětném zrcátku za jakoukoliv cenu . Ne všichni. Je malá část řidičů, které i taková SPZ nechává v klidu. Dále jsou fajn RZ z doby kolem roku 2000. Sice prd vydrží, ale nemají ještě ten modrý proužek.
Tak ten proužek je jediná novinka, která má smysl. To mezinárodní značení se pořád řešilo kam dát. 😀
Na ty hnusný hvězdičky v modrém pruhu prodávají takový pěkný červený škrtanec. Jinak MPZ v oválu s kódem země (CS, DDR, H, IRL) měly své kouzlo, to nemůžete popřít.
Jo, CS/CZ bylo fajn. A na škrtanec pozor . Taková „úprava“ RZ je nelegální.
Já mam ty hvězdičky
přelepený českou vlajkou
Dobrý den,
píšete „bylo“ — platí tedy modré označení přímo na značce i mimo EU, nebo při cestě mimo státy EU (a EHS, předpokládám) budete CZ v oválu stále potřebovat? Zajímá mě to, protože osobně bych předpokládal druhý případ — ovál jako kdysi domluvené mezinárodní označení stále platí a státy EU si nad rámec dohodly to, že jim bude stačit i země přímo na unifikované značce EU. Proto se ptám.
Přeji hezký den.
Ten má smysl jen pro jízdu za hranicemi. Pro vozidlo, které nikdy neopustí území ČR je takový proužek zbytečný.
Vyrábět dvojí značky s/bez je kravina. Obzvlášť když pro opuštění ČR není potřeba ani pas, natož výjezdní doložka a devizovýá příslib.
A víte jestli to auto někdy (ne)opustí území republiky?
Vy s ním třeba nevyjedete ale můžete ho někdy třeba prodat a budoucí majitel za ty hranice chtít jet může..
Ať při registraci dostane novou. Pokud vím, hovořilo se tady již i o tom, že by značka byla na uživatele a tato by mu zůstávala. Kam se tenhle koncept ztratil?
Nevidím žádný rozdíl – můžete jet třeba za 10 let na nějaký výlet (nebo z jakéhokoliv důvodu) za hranice a dneska o tom nevíte tak „na co značku s proužkem?“… 🙂
A obecně mi přijde jako nesmysl souběžně vyrábět 2 typy značek, byť rozdíl by byl v jednom europroužku…
Dnes o tom nevím? Vím. Vím, že že se svým vozidlem nikdy do zahraničí nepojedu.
A ty dvě verze- ano, s tím souhlasím. Byla by to zbytečnost.
„Rovněž bych byl pro povinnost měnit SPZ podle bydliště majitele.“
A jaký je pro to důvod? Ztížit lidem přestěhování?
Tak by si nešli jen vyřídit novou občanku a další dokumenty a při těch pochůzkách by si došli i na registr. Stejně na ten registr musí za účelem změny trvalého pobytu v TP a musejí si nechat vystavit nové ORV 😉
Taky si myslím. Tenkrát jsi mohl zpozornět když jsi jako Budějčák dojel Krumlováka u Ostravy, že bude průser, neboť dotyčný viděl semafor jednou v televizi 😀
Co udělat z registrační značky konečně bezvýznamový alfanumerický identifikátor? Pět znaků dává přes šedesát milionů variací, šest znaků prakticky nevyčerpatelných více než dvě miliardy variací.
a v čem bude benefit třeba oproti současnému stavu? 🙂
současný stav nabízí těch kombinací ještě více .)
Když 6 znaků dává prakticky neomezeně variací, tak by RZ mohly být kratší.. a tím lépe zapamatovatelné např. pro hlášení přestupku nebo trestných činů.
Takový bezvýznamný identifikátor používají např. Maďaři. Přitom se celkem dobře pamatuje, protože jsou v něm, myslím, jen tři číslice.
Ten nesmysl přidělování značek podle krajů by mohl konečně skončit. Nedává to vůbec žádnou logiku! Pokud by se tohle změnilo a konfigurace registračních značek by byla bez ohledu na bydliště, bylo by to po mnoha letech ku prospěchu věci! 🙂
nesmysl v čem? 🙂
prakticky celý svět dává spzky podle nějaké lokace… proč zrovna my bychom měli být v něčem mimořádní?
Prakticky celý svět to tak dělal proto, že v offline dobách to byla jediná praktická možnost – vytvořil se jmenný prostor, ze kterého konkrétní region centrálně čerpal značky. To je dneska technologicky dávno překonané.
Tradice není dostatečný argument.
Ale já chci vědět odkud kdo je, jako třeba v Německu
A různí magoři si mohli léčit komplexy na někom, kdo do daného místa nepatří, a tak je mu potřeba prořezat gumy.
Má to své nevýhody…
Mimochodem. Kdyby starý systém RZ podle krajů platil v době uzavření okresů měli by policisté již z dálky přehled o tom, které vozidlo se pohybuje tam kde má a které vozidlo je mimo. A ani by ho nemuseli zastavovat a nebo pátrat v registru.
A jak z toho vyfiltrujete služební cesty, neodkladné (a neplánované) cesty atd… Nebo měnit značky na hranici kraje/okresu za „ty správné“? 🙂
Jiná RZ než místně příslušná=kontrola.
To jako proč? Pán je xenofob až na kost?
Uvědomte si, že jsou lidi, kteří dojíždějí přes hranici kraje za prací, někdy i takto: https://mapy.cz/s/dedelefafo
Aby je denně 2x buzeroval policajt, to je trochu příliš. Za co, sakra?!
Když by byl původní okresní systém značek místo aktuálních krajských tak by Vám to, z pohledu kontrol, v ničem nepomohlo.
Protože vždy by byl vjezd nebo výjezd ze „správného“ okresu anebo by jste byl „úplně mimo“ třeba při služební cestě. Případně stačí jet služebním autem hlášeným na centrále v jiném okresu / kraji a stejně by Vás brali…
Ale to už je zaplať Bůh za námi a doufejme, že nás to opět hned tak nepotká.
Byl bych pro online system u ktereho by si clovek mohl sam nakonfigurovat znacku jakou chce (s nejakymi pravidly)…
A pokud jde o pridelovane, tak muze to byt podobne, proste vyber z volnych znacek z ruznych rad…
Mozna i moznost registrace firemnich znacek resp. serii cisel…
System by vam nedovoli vybrat nebo navolit jiz existujici znacku…
Asi nejak podobne jako registrace domeny…
Vždyť to dávno existuje a dělá to jen hlupák, který chce být v případě zaviněného maléru co nejrychleji vypátrán … svědek si zapamatuje značky ZLYDABEL0 snadněji než kombinaci písmen a číslic
Dobrá myšlenka, ale znám ještě lepší:
Jaká je pravděpodobnost, že automatický radar (kdekoliv v EU) správně přečte RZ:
a) 1A1 1234
b) ZLY DABEL0
c) I00 II0I0? (takovou nějakou jsem fakt viděl).
Správné odpovědi zasílejte na adresu Semir Gerkhan, Autobahnpolizei, Kolín (ne nad Labem).
c) to je číslo 666 zapsané v binární soustavě.
Ta možnost je. Jen to není zdarma za jednu RZ dáte tuším 10 000Kč
ano to je ten 1 bod, ale proc to nespojit i s vyberem z kombinaci znacek, akorat levneji…
A co použít britský model kdy se autu přidělí značka a jde s ním celý jeho život, a taky je to bez rozlišení odkud je majitel auta. Pokud potřebujete novou značku tak vám ji vyrobí každý lepší autoservis na základě předložení velkého techničáku kde jste zapsaný jako majitel.
No a vždyť o tom ten článek je..
Já bych taky zvážil změnu fontu, který je na značkách. Ten slovenský mi přijde mnohem čitelnější.
Nebo rovnou FE-Schrift jakob mají v Německu 🙂
Souhlas, čekal jsem jestli to sem někdo napíše. Na funkci to nemá vliv, ale ten úzký font ve stylu 80. let mě docela irituje, to snad nikde okolo nemají. A když ta značka navíc začíná nic neříkajícím číslem, je prostě trochu… ošklivá.
A nikomu nevadí, že si tady dělají kamarádíčkům byznys bez rizika. Např. v Německu vyrábí a fyzicky vydává malý soukromí řemeslník. V každém městě jiný a uživí se. Ale tady se to musí zadat jedné firmě, krerá na tom brutálně vydělálvá. Bez konkurence, bez rizika. Fuj!
Na ministerstvu zase vynalézají kolo. Stačilo by se při tom jenom přeptat expertů z Káčka, tam už se problematika budoucnosti RZ rozebírá nějaký ten pátek. 😉
Pokud si dobte vzpomínám , značky na přání mají o pozici víc. Takže by šlo pokračovat buď tím ze se za 9AZ dá další písmeno od A do Z. Nebo se na konci začne používat místo čísel písmeno 1A1 0000A až 9AZ-9999Z atak dále .
Nebo francouzsky systém kdy je kraj jenom nálepka s číslem departementu vpravo . AA-999-AX a pak 75 pro Paříž ..
Frantíci mají číslo departmentu vpravo jen u starých značek, nové jí mají vlevo v modrém poli kde je F.
Oui , monsieur je sais. J’ ai des amis chez SNCF et une gandarme á Champagne . Vpravo / vlevo mají tam ten znak regionu PACA atd . Holt si pletu strany …
Žádná další pozice by se nemusela přidávat. Šlo by pokračovat následovně: 1A0 A001 – 9A9 Z999, pak 1AA A001 – 9AZ Z999.
Ale další pozicí získáte násobně kombinaci …
Ale zase když dáte písmeno místo číslice, tak na dané pozici můžete vystřídat celkem 22 znaků místo 10. (Nepoužívá se G, O, Q, W). Bylo by vystaráno na dalších nejméně 20 let…
ono by možná i stačilo kdyby se „obnovovaly“ již vyřazené RZ, to by pak hádám ani v Praze nebylo potřeba vůbec začít s 1AA 0001, protože by systém 1A0 až 9A9 umožnil až 900000 registrovaných vozidel najednou, což v Praze asi ani není? ikdyž to bude možná hraniční 🙂
Mám na autě kombinaci 1X2 3456. Pokud někdo v minulosti stejnou RZ z jiného auta ukradl, znamená to, že v republice mohou být dvě auta se stejnou RZ, jedno oficiálně a jedno ilegálně. Je to tak? Chceme to?
Ne, to by určitě nikoho nenapadlo, že značky evidované jako kradené se opakovat nemají. Klasické hledání důvodu, proč něco nejde…
A teď to nemůže také tak existovat? Kopie RZ se dá udělat (ne oficiálně) a nikdo nic nepozná. Přijde mi nesmysl blokovat vyřazené RZ (ne ukradené, ale třeba kvůli přepisu). Koupil jsem auto, které mělo pražskou značku, šel jsem na úřad, že ji chci změnit a paní – pražská? Píšu, že změna z důvodu poškození… A vyřešeno. Nechápu ale, proč by daná RZ nemohla být přidělena někomu jinému.
Telefonní čísla se dají také přidělovat opakovaně s nějakou x-letou pauzou pokud sim propadne.
S vaším případem může být místo 3456 > ABCD, časem A345 atd ….
To je pouze o tom, jaké symboly mají na RZ být …
Nicméně je „mimo mísu“, proč barevná vozidla policií nemohou mít PČR XXXX, MPPH XXX.
Podobně DPP XXXX, všechny dopravní podniky, hasiči HZS XXXX
Podobně Správa železnic – původně SZDC …
Vozidla ČD kvůli diplomatické CD prohodit na DC XXXX
Zajímavostí je Belgie, kde mají vozidla TAXI v registrační značce na prvním místě písmeno T nebo 1T …
Čili odlišují se vozidla určená pro taxislužbu …
A Jančurova vozidla budou RJ XXXX, Arriva bude mít AR XXXX, Leo ex LE XXXX. :-)))
Jak jste na tenhle velmi originální a neotřelý nápad přišel?
ach ta neznalost…
to, že praha má 1AA a dál .. a ted uz se za chvíli posune dál, protože už jezdí auta s kombinací 9Ax … není žádné „nouzové“ řešení. ten systém s tím od začátku počítal a byl tak konstruován.
jen před pár měsící jeden hloupý novinář udělal halo z toho, ze v praze dojdou registračky 😀
Problém to neudělá, ani nevyřeší žádný aktuální problém. Vlastně to nic nepřinese zase by to nemuselo moc stát a vláda a ministerstvo by vykázalo činnost. Á propos na MD zůstává mluvčí z éry minulé vlády?
A jak se ho chcete zbavit, pokud bude mít statut „státního“ úředníka …
Jaký je důvod měnit dosavadní systém, když jak bylo zmíněno, kombinací je dostatek? Kromě toho i zde na východě začnou „EL“ značky nahrazovat původní. Proto jako přínosnější považuju sjednocení značek a pravidel právě pro EV s Evropou.
Navrhuju návrat k okresním. Nemáte zač 🙂 Kombinace dvě písmena kód okresu – tři čísla – dvě libovolná písmena. No, jen si to spočítejte, kolik to udělá možných kombinací. K tomu pocit hrdosti za svou hroudu. Akorát větším problémem než Praha (Ax a ev. možnost šíbování pozic dalších sekvencí, kdyby to snad nestačilo) by byly Brno (to by muselo mít něco úplně speciálního) a Ostrava, Opava, Olomouc (písmeno O je z nějakého důvodu již zapovězené, asi kvůli čtecím systémům). (Okresní měly své kouzlo. Potkat v Rakousku JO /St. Johann im Pongau/ je prostě potěcha ducha…) 😀 (V jednom Zeman měl… Číst vice »
Všechny zmíněné „problémy okresního systému“ už před lety vyřešili v Německu 🙂
Já bych šel ještě dál a místo okresů bych dal města s rozšířenou působností 🙂 Kterých je asi 200
Kolega to zkoušel poskládat a tvrdí, že mu to vyšlo i při použití jen „dvoupísmenných“ znaků ORP.
Zbylé znaky na RZ styl Německo (tj. PP ČČČČ), recyklace kombinací po 10 letech (taktéž styl Německo) a máme kombinací dostatek.
Přesně! To by teprve byla hrdost na rodnou hroudu 🙂
Podívejte se na Slovensko
Škoda, vždycky mě bavilo značky číst. Německé i polské mají systém, u nás je to od zrušení okresních jen bordel…
Okresní, odpovídající obecné zkratce okresu byly až od roku 1960 …
Po vítězném únoru byly přidělovány tak, aby imperialitický špion nemohl snadno podle SPZ zjistit, odkud vozidlo je …. Např. SPZ BP-O5-12, BP-05-13 ….
vskutku závažný problém…
kdyby řešili…co nefunguje…
Souhlasím s vámi.
Škoda, vždycky mě bavilo značky číst. Německé i polské mají systém, u nás je to od zrušení okresních jen bordel…
A co se vrátit k původním SPZ podle okresů
3 písmena 4 čísla
Jaký by mělo význam a přínos překopat zavedený systém o 180°? Tím spíš, když okres/kraj na SPZ už o ničem nevypovídá? 🙂
To nám dává 250.000 značek pro Prahu a nestačilo to už tehdy. Autobijci skáčou radostí, konečeně se podařilo zatosčit s řidiči. Je problém zaregistrovat sanitku, autobus DPP a tak dál, aby v tom nebyl nepořádek a jedinci s OCD z toho neměli osypky.
Tak vyřešit by se to dalo stejným systémem jako v Rakousku.
1. Na písmeno na značce se prakticky již nelze spolehnout, o ničem nesvědčí. Firemní auta jsou zpravidla registrovány v kraji sídla, což je často na druhém konci republiky.
2. Při koupi ojetiny z jiného kraje si dost lidí nechá původní registrační značku.
3. U elektroaut rovněž není patrné, ve kterém kraji je auto přihlášeno. A elektroaut bude přibývat.
Navíc nevidím moc skutečně přínosných důvodů, proč by měla nezaujatá osoba vědět, kde je auto registrované.
Značku jiného kraje vám úředník nedovolí vyměnit. Ani když ji ztratíte.
Blbost.
V Německu to máš taky podle měst , Kreisstadtu atd,
Slovensko podle malých okresu podobných velikosti jak u nás sídla obci úřadu s rozšířenou působnosti
Můžeš mít M , D nebo třeba tři písmena
Aktuálně mají přes 800 kombinaci a je to aspoň zajímavé trochu
Jsem hrdý na to, že na SPZ mého auta je jasné, z kterého kraje sem. Tenhle návrh na anonymizování SPZ nepovažuji za dobrý.
Tak ono je to značně anonymní už teď, jelikož písmeno nic nedokazuje – když se standardně nemění značky při mezikrajovém převodu… 🙂
Nejen to, ono i u novyho auta si muzete vybrat libovolny kraj, staci si to tam jet zaregistrovat.
Dal bych to podle krajů, bylo zajimavý sledovat. Takhle už to není zábava 😀
Smím mít takový drzý dotaz – dle čeho to je teď? 😀 🙂
Mám značku kraje z druhýho konce republiky, protože je mi úplně jedno, co mám na RZ, tak jsem ji při koupi neměnil.
To, že jste hrdý na to, že je jasné, z kterého kraje jste podle RZ vašeho auta, o vás hodně vypovídá.
Zkuste udělat něco, na co budete moct být opravdu hrdý!
Svůj kraj propaguji více způsoby, příklad psaním článků na jednom nejmennovaném webu.
SPZ jsem při koupi auta měl pražskou, ale záměrně jsem ji změnil i za cenu poplatku.
To jste svuj původní prispevek jeste o neco vylepšil:))
Já bych třeba nikdy nemohl jezdit s Áčkem, protože nejsem pražák.
Tak třeba s A7 bych jel rad , a nemusí mít ani ctyrlitrovy motor …
Velká chyba, stále platí být obezřetnější před auty se znakem U …
Ono je to spíše o té osobě za volantem, že? 🙂
To „U“ může mít i obyvatel „poslední obydlené zatáčky před Vídní“ 😀 🙂
A u aut s B je zas dobré předpokládat neznalost základních pravidel o zákazu zastavení.
a u aut s A že dotyčný jezdí jako ****?
fakt, přestaňme s těmito stereotypy….je to už dost otravné
Chce to trochu nadhledu 🙂
Naopak stereotypy jsou užitečné. Jakožko majitel A vím, že můžu zastavit kdekoli na blikačky, to se prostě hodí. A couvání do jednosměrek taky 🙂
Jo jo, a taky třeba jet 100 km/h na dálnici permanentně v levé pruhu, to je oblíbená kratochvíle Áčkařů (zejména těch v Oktávkách)
To co popisujete je prasárna ať jde o A,B,C ………nebo Z
Jenže ono to tak opravdu často je
Co si počnete až zjistíte, že půlka aut v Ústeckým kraji má A?
Nic
Jen blázen by v Ústeckém kraji jezdil s A, to je jako si na svoje auto dobrovolně napsat „JSEM VŮL“
Evidentně si to nemyslí lidi z celé republiky, co mají auto služební k osobnímu používání nebo operáky, tam je prostě často automaticky A a nikdo to neřeší. Možná sem tam nějaká závistivá krysa, k tomu navíc omezeného rozhledu, že neví, jak to se značkama funguje, ale to je tak všechno.
No tak u služebáků neřešej, když jim to někdo zohaví, opravu zaplatí firma/pojišťovna.
A kdyby se používaly značky které by byly složeny z čísel a písmen bez hlubšího významu (takže by značka vypadala třeba jako [3FG8-LX-6EE2] ), tak by bylo kombinací k dispozici dokonce 2 821 109 907 456 (36^8) při osmi znacích. Dělit značky podle krajů, obcí či čehokoli jiného v dnešní době už nemá význam.
Určitě to smysl má! Např. v takovém Mnichově Echt Měšťané z Echt centra mají vždy plnohodné M-XX-YYYY. Kdežto Knechti ze širšího vnitřního centra mají osekané/zkrácené M-X-YYYY nebo M-XX-YYY. Pomůže to při předvídání návyků, reakcí a nemotorností. A nebo, kdyby někdo šmíroval ze zaparkovaného auta rodinu v NymfenBurgu ap. Segregace (i ta skrytá) je navíc dnes opět v módě.
A není to málo, Antone Kamuioviči?
Kdybychom vydávali pro celou planetu tak by to už bylo na pováženou… 😀 🙂
Ono by to vystačilo pro několik stovek planet…
Běžná značka má dnes 7 znaků a jsou tam problémy, kdy se snadno zamění některé znaky (0 a O, I a 1 atd.), takže těch reálných kombinací je značně méně, ale jinak máte pravdu, pořád by jich bylo s přehledem více než kdy budeme potřebovat.
V Německu se znaky O/0, tak I/1 na značkách normálně používají. Je to jen o vhodném fontu.
Nemluvě o tom, že tam používají i přehlásky… Aneb kdo chce hledá způsob, kdo nechce hledá důvod…
Slováci to používají i s DIN 1451. Vede to k paradoxním situacím, kdy třeba rozdíl mezi O a 0 je v tom, že 0 je v pravém horním rohu přerušena 😀
0 a O na českých značkách nejde zaměnit, protože tam O není, jenom 0.
Jenže spousta místních odborníků na teplou vodu o tom neví. Tak plkají nesmysly. Viz několik příkladů výše.