Automobily Silnice

Nezaplacená dopravní pokuta? Policista či celník bude moci zabavit registrační značku

Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Měření rychlosti, ilustrační foto. Pramen: Policie ČR
Odebrání registrační značky fakticky znemožní další využití vozu

V poslanecké sněmovně se připravuje bič na neplatiče pokut za dopravní přestupky. Před druhým čtením je novela zákonů o policii a celní správě, která umožní policistům a celníkům zabavovat neplatičům registrační značky. Novelu aktuálně podpořila Rada vlády pro bezpečnost silničního provozu, informovalo ministerstvo dopravy.

Pokud policista či celník při silniční kontrole zjistí, že má motorista starší nezaplacenou pokutu a odmítá ji na místě zaplatit, bude moci zabavit registrační značky. Tím fakticky znemožní další využití vozu. Ve sněmovně leží i novela zákona o silničním provozu, která výslovně stanoví „zákaz řízení vozidla bez registrační značky“. Podobný zákaz je sice už v zákoně o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, týká se ale provozovatelů aut.

Novela zákona o silničním provozu má ale v první řadě přinést proměnu bodového systému a pokut a také mimo jiné umožnit zvýšení maximální rychlosti na dálnicích až na 140 km/h. Její osud je ale nejistý. Ačkoliv ji vláda schválila už loni v srpnu, poslanecká sněmovna se jí ještě nezabývala ani v prvním čtení.

Podle šéfa BESIPu Tomáše Neřolda tak hrozí, že takzvaně spadne pod stůl, ačkoliv se diskutovala a připravovala čtyři roky a měla by platit od ledna 2022.

„Oba návrhy zákonů představují důležitý nástroj k tomu, aby se zvýšila účinnost sankcí za porušování pravidel silničního provozu, zejména u nejzávažnějších dopravních přestupků, a rovněž vymahatelnost těchto sankcí. Především novele zákona o silničním provozu, která mimo jiné zavádí delší zákazy řízení a přehlednější bodový systém, ale vážně hrozí, že takzvaně spadne pod stůl a legislativní proces v tomto volebním období nedokončí,“ řekl Neřold.

Nová úprava je podle ministerstva dopravy mírnější k bagatelním přestupkům a přísnější k těm závažnějším, kvůli kterým umírají lidé na silnicích. Například za předjíždění v místech, kde je to zakázáno, bude hrozit místo deseti tisíc korun nově pokuta až 25 tisíc korun, v případě odmítnutí testu na alkohol a drogy bude možná pokuta až 75 tisíc (dnešní maximum je 50 tisíc) a odebrání řidičského průkazu až na tři roky (dnes maximálně dva roky). Právě možnost zakázat řízení až na tři roky je jednou z novinek v zákoně. Při způsobení dopravní nehody s následkem těžké újmy na zdraví či smrti se pokuta zdvojnásobuje až na 100 tisíc korun. Výrazně se zpřísňuje postih například i za zakázané vjetí na železniční přejezd (z pěti až na 25 tisíc korun). Podrobná tabulka změn je na stránkách ministerstva.

Body budou nově udělovány podle závažnosti přestupků ve třech sazbách (2, 4, 6). Původně ministerstvo navrhovalo pouze dvě sazby (4, 6), po připomínkách ostatních resortů, úřadů a veřejnosti však nakonec ponechalo v systému i dvoubodovou hranici například u překročení rychlosti o více než deset kilometrů za hodinu (km/h) a méně než 20 km/h v obci a méně než 30 km/h mimo obec.

Z novely Zákona o Policii České republiky

§ 42b
Zadržení tabulek státní poznávací značky a zabránění v jízdě motorového vozidla

(1) Není-li nedoplatek podle § 42a odst. 1 uhrazen na místě kontroly motorového
vozidla, přikáže policista řidiči jízdu na nejbližší vhodné místo z hlediska bezpečnosti
a plynulosti provozu na pozemních komunikacích a
a) zadrží tabulky státní poznávací značky (dále jen „registrační značka“) motorového vozidla;
pokud je řidič motorového vozidla odmítne na výzvu policisty vydat, tabulky registrační
značky odejme, nebo
b) zabrání motorovému vozidlu v jízdě použitím technického prostředku k zabránění odjezdu
vozidla.

(2) Policista o zadržení tabulek registrační značky nebo použití technického prostředku
k zabránění odjezdu vozidla sepíše úřední záznam.

Odebírat
Upozornit na
guest
128 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
blade

doufam že tento nesmysl se zabavovanim spz nikdy neschvali jelikoz soukromi auto dopravci zkrachuji pokud budou mit auta odstavena podel silnic nebo na dalničnich parkovištich!!pokud stat chce někomu něco zabavovat od toho jsou soudy atd a ne dat nesmslnej zlodejskej zakon policii čr

Pavel

Konečně. To už mělo být dávno.

mauricio

Nezapomeňme, že reálně jsou na dálnici dva typy řidičů – jedni, co jedou „na postřebu“ a druzí, co jedou „na pokutu, ne o papíry“. Třetí kategorie „jedu dle předpisů“ je zastoupena minimálně.

Ti první pojedou 100 km/h tak jako tak, ti druzí pojedou místo 150 km/h rychlostí 160 km/h. A to už je nějaká rychlost, zejména, když jsou kusy, co mají problém ovládat své vozidlo i při rychlostech výrazně nižších.

Podle mne je to zvýšení rychlosti cesta do pekel, a to říkám jako člověk, co předpisy dodržuje „by voko“.

mauricio

Na spotřebu. Se mi nějak pletou písmenka.

Vašek

Když ti odstaví auto někde na ,,vhodném místě“ bez značek, tak se s ním rovnou rozluč. Silniční hyeny ho za 3 dny oholí na skelet.

Jarda

A jak zjistím, jestli je nejaka pokuta zaplacena nebo ne? Stalo se mi, že jsem měl půjčene „auto“ od kamaradky, než se moje vrati ze servisu, ale to že to auto mělo stk asi za flašku piva mi už nikdo neřekl, pak jsem se v tom vysekal, sekli se brzdy a nakouřil jsem to do baráku a i ten policajt mi říkal, že jestli tohle dostalo technickou i za tu flašku piva, tak on je asi mimozemštan, jak to bylo prohnilý, gumy pamatovali snad ještě krale karla 4 a další vnitřní komponenty byli také v dezolatním stavu, to auto nevidělo… Číst vice »

Zlámalík

Tak hlavně že vás trápí tohle a ne to, do čeho sedáte.

mauricio

Z vašeho příběhu soudím, že jste mimozemšťan spíše Vy. Tohle by rozumně uvažující člověk snad nikdy neudělal.

Jarda

Tak potřeboval jsem honem akutne se odnekud dostat. Mel jsem další práci a tlačil mě čas. A stalo se to až když jsem to šel vrátit.

Kevis

Já nechápu,co se tu děje. Existuje nějaký zákon o silničním provozu a ten se má dodržovat. Pokud ho někdo nezná, nemá co hledat za volantem. A pokud ho pořídíte,jsou na to restrikce. Když nepomáhají,tak se holt musí zpřísnit. Zkuste si něco takového dovolit v Německu nebo Rakousku. Pak se budete divit. Tam s policii nic nezamlouváte a při nezaplacení pokuty vám klidně i odstaví vozidlo,dokud nezaplatite. Takto jednají i v Polsku,kde pokud nezaplatite do1 určitého času, klidně vás zavřou třeba na 24 hodin. Chovejte se na silnici jak máte a nemusíte mít obavy z těchto opatření.

Kevis

Ve větě A pokud ho pořídíte mělo být porušíte.

Žabák

„Když nepomáhají,tak se holt musí zpřísnit.“ – základní chyba, čím přísnější restrikce, tím víc dodržování pravidel, je nesmysl. Prostě to tak nefunguje.

Jaaa

A jak to podle vás teda funguje?

Gale

Pravděpodobnost přistižení hraje mnohem větší roli než výše případně hrozící sankce. Tak nějak od nepaměti..

Žabák

„Chovejte se na silnici jak máte a nemusíte mít obavy z těchto opatření.“ – a tohle je taky nesmysl. Za krádež rohlíku useknutá ruka – divné? zvrácené? Tak přece dodržuj pravidla, a nic ti neusekneme. Totální nesmysl. Dohled veřejnosti nad tvorbou pravidel je pro demokracii zásadní. (A navržená pravidla jsou špatná a nesmyslná).

Jaaa

Argument ad absurdum neobstojí. Tohle pravidlo neporušuje zásadu přiměřenosti.

Žabák

To je vyhodnocení každého, mě přijde úplně crazy že platíme z daní tyhle odborníky a efekt 0, jen obtěžování bez smyslu.

pkajetan

To by bylo, abychom se všichni nesetěhovali pod kamery do králíkáren a nevzdali se aut.
To je masírka tohle.

Jaaa

Jaký králíkárny zas?

Bob

A jak policie zjistí, že někdo dluží, když neexistuje žádný centrální registr pokut? Každá obec má svou vlastní evidenci a ty nejsou propojené.

Jan Sova

Tohle bylo předmětem té slavné novely víc, než odebrání RZ, ale novináři to pojali, no ehm….

Kevis

To by jste se divil,jak jsou některé systémy propojené, aniž by jste o tom věděl. Synovec kdysi dostal v Ostravě pokutu od městské policie 500 Kč za špatné parkování. Jak už to v naší zemi bývá zvykem, zapomněl ji zaplatit. Za pár let šel do banky žádat o hypotéku a tu mu zamítli s tím, že je dlužníkem. Že dluží právě za tu pokutu. Musel to uhradit a pak žádat pražskou centrálu o povolení hypotéky. Až pak mu ji schválili. A to je nejen z jiného města,ale i okresu.

pkajetan

vědí o nás každé uprdnutí a hrajou tady o značku – kreténi

Pavel

Dobře mu tak. Když je někdo blbej, musí pykat.

Tom

To si kluci budou hodit mindráky

pkajetan

honit ? 😀

Žabák

V diskuzi je to samý zakázal, omezil, zreguloval, otravoval, pokutoval, sebral, nechcete si nechat (především Neřold a fíz*ové) svoje represivní fantazie někam do ústraní? Jen pro zajímavost v ČR zemře víc než dvojnásobně lidí vlastní rukou (sebevraždy), než na silnicích. Ale to se nedá řešit bu*erováním a velkohubými prohlášeními.

Jaaa

Jezdit autem není základní lidské právo. Auto je zbraň a kdo se podle toho nechová, právo řídit auto by měl ztratit.

Bez ohledu na to, kolik lidí umře na jiné příčiny.

Žabák

To je přece nesmysl. Já se nechovám podle toho že auto je zbraň, a nehodu jsem nezpůsobil ani jednu. Netuším jak chcete definovat že se někdo chová „jako že auto je zbraň“. Pokuty vyšší než 10% mediánu mzdy beru jako příznak nekompetence a hlouposti, kdy autor je líný přemýšlet tak vymýšlí odstrašující pokuty. Je to neefektivní, založené na emocích (jako i tvrzení že auto je zbraň), akorát touha státních složek a přísavek státní kasy prudit.

Jaaa

Pardon, ale nezodpovědnou manipulací autem napácháte mžikem oka stejnou škodu na zdraví a životech, jako nezodpovědnou manipulací pistolí. To je prostý fakt. U obou buď budete dodržovat bezpečnostní pravidla, nebo vám to prostě do ruky nepatří.

Zbraň jsem vlastnil, řidičák mám taky, takže vím, o čem mluvím. Emoce si schovejte pro někoho, kdo tomu nerozumí.

Vy si berte pokuty vyšší jak kolik procent mediánu mzdy chcete, to není relevantní.

Mimochodem: Státní složky v ČR opravdu nemají chuť prudit. Jejich chuť je zjednodušit si co nejvíce práci. Nejsme v Číně ani v Rusku.

Žabák

Zbraň a auto plní naprosto odlišný účel, vlastníme je ze zcela odlišných důvodů, proto je to míchání jablek a hrušek. Napáchat škodu může i auto, a proto by opatření měla být efektivní.

Evidentně moc ne, pokud byste tomu rozuměl došlo by vám že od určité výše pokut jsou neefektivní, a napáchají víc škody než užitku.

Státní složky dělají co se jim řekne, což pod vedením současných es která se krom emocí na nic nezmohou přesně odpovídá pruzení.

pkajetan

Žabáku, tady s logikou nepochodíte. (právě máte -11 a počkejte za tejden, tady je to samá PS VB a chcíplá koza sousedovi)

Žabák

Vidím no, upřímně mě mrzí že lidi sdílí represivní fantazie pár „velice potřebných“ úředníků. Pětileté dítě by to vymyslelo efektivněji.

Exe

S hrůzou čtu o plánu PS přijmout další takový zákon. Myslím že už to stačí. Od okamžiku pocitu svobody před více jak 30 lety se náš život ořezává dalšími a dalšími stupidními omezeními. Už dávno to není ve prospěch občana. A omluva že, já nic špatného nedělám,, mě to nevadí, je na prd. Nezastavam se v žádném případě záměrně činícich, ale těch co omylem konají. Posilovat práva policie se nám jednou všem nevyplatí.

Raddie

Svoboda nerovná se anarchie.

Jimbo Jones

No a s fízlem „spřátelená“ odtahovka určitě nebude daleko.

Bob

Ty odtahovky jsou spřátelené spíše s hnutím ANO a panem Faltýnkem. Fízl pak dělá jen to, co mu mafie z ANOfertu přikázala.

pkajetan

ještě jsme o ANO nevěděli a dopravka a odtahovka jedno byly

Honza

Většina čtenářů a diskutujících na tomto webu je poměrně zdatná. K tématu dopravy na železnici a ve stavbách silnic se tady poměrně erudovaně vyjadřuje, ale dnešní bláboly jsou jak na Autosalon.tv, tam autor píše nesmysly primárně zaujatě a proti policii a diskutující vystrašeně a předsudečně malují čerta na zeď a předhánějí se ve vymýšlení nejstupidnějších scénářů.
Sorry, ale dneska je to fakt sbírka žvástů. Bujná představivost dnešních diskutujících je na úrovni 1.stupně ZŠ.

Kevis

Jasně, opět se ukazuje, jací Češi jsou. Místo toho aby jste se zamysleli nad tím, proč se chováte na silnici jako hovada,tak vymýšlí že,jak kde co obejít. Hlavně se ozývají ti co se právě na cestách neumí chovat. A že jste zapomněli zaplatit pokutu? Je plno takových,co ji schválně zapomenou zaplatit s tím, však se to jednou promlčí. Ještě že na to aspoň pamatují třeba banky při žádosti o půjčku. Oni vám to pak připomenou způsobem, že vám ji nedají.

eLzyx

pokud proběhlo správní řízení, bylo rozhodnuto o spáchání přestupku, tak je promlčecí lhůta z nezaplacení pokuty v délce 6 let po roce splatnosti pokuty. Pokud Vás mezitím úřad vyzve k zaplacení, tak se lhůta prodlužuje až na 20 let.
Není moudré zapomínat platit pokuty.
Něco jiného je vyhýbání se správnímu řízení a snaze dosažení promlčecí lhůty v případě spáchání přestupku. Dokud nerozhodnou, nejste vinen, není co platit.

Martin

Ještě jsem neviděl že auto bez značek nejede. Hovadiny sebrat auto a basta . To je jak kuřákovi sebrat sirky tak přestane kouřit??????

eLzyx

stát by měl pohledávky vymáhat exekučními nástroji, které má. Až ve chvíli, kdy tyto nástroje selžou, tak by měl uplatňovat tyhle restrikční mechanismy od sebrání značky, přes sebrání auta až po kriminál.
Jenže tady se na to jde někde od prostředka, přičemž se jedná s heslem „když se kácí les, tak létají i třísky“, takže to klidně může postihnout i zájmy třetích stran.
A to je prostě špatně.

55p

Tady jde hlavně o cizince.

Jan Sova

Problém je v tom, že ostřílený polský občan si počká na hotelu na kamaráda a ten mu doveze značky jiné. Navíc to neprojde, protože sněmovna huby o nouzovém stavu a vše ostatní stojí. Šance je jen do prázdnin, pak si vezmou volno a na podzim volby a šup, zákony, které nestihnout vyjít ve sbírce, do koše.

Pavel Q

A nebude to dražší než pokuta?

55p

To už pak je ještě víc o hubu, nemyslíte?

gajda

Jen k tomu potírání nejnebezpečnějších přestupků – zákaz řízení bude nově až 3 rok, ale že by konečně udělali, že ten kdo dostane druhej a chytnou ho v autě po třetí si rovnou odsedí minimálně 12 měsíců zase nic. A nevím čemu pomůže, že ten zákaz prodlouží, když se najdou zase tací, co jich budou mít 5, i když delších, a pak je znovu chytí v autě.

bohyn

Proc cekat az na 3. zakaz? Uz samotne 1. rizeni se zakazem neni neco, co se stane omylem. Misto trestu natvrdo podminku a verejne prospesne prace.

Miky

A ješte propichat gumy, vy buseranti. Pardon.

Petr5

Rakušáci to dělají už roky. Tak jim to zkuste říct.

Žabák

Argument „jinde to tak taky dělají“ je důvod danou věc spíš nedělat nebo znovu zvážit, protože racionální argumenty nejsou

mgr.pavel

Neomlouvejte se. Jen zkrátka žádná neslušná slova nepište rovnou.

Napsat sprosté slovo a ve stejném příspěvku se za něj omluvit, to je něco mezi hloupou horákyní a schizofrenií.

Adam

Co budou dělat, když si někdo půjčí auto v autopůjčovně?

Herold

Klidně ať mu značky odeberou taky…dotyčný bude k pokutě od státu platit navíc ještě pokutu půjčovně.

eLzyx

tak ono to bude zajímavé i u služebních aut. Jakožto zaměstnavatel nařídíte Pepovi Novákovi, aby jel s domíchávačem betonu, toho zastaví, zjistí, že nemá zaplacenou pokutu za 1000Kč o které Pepa ani nevěděl, protože fikce doručení, Pepa nemá u sebe litr na zaplacení, značky dolů. Takže jakožto zaměstnavatel pověříte někoho jiného, aby vyjednal vrácení značek, úhradu pokuty, jenže lhůty policie „až naprší a uschne“ zapříčiní, že beton v domíchávači ztuhne.
A teď se nabízí otázka, kdo zaplatí škodu. Pepa Novák, co o té pokutě ani nevěděl. Policie z důvodu nevhodného úředního postupu? Nebo si máte stěžovat na lampárně?

Herold

§ 42b/5: „Škody způsobené v souvislosti se zadržením tabulek registrační značky nebo s použitím technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla, zejména škody způsobené omezením užívání motorového vozidla, náklady spojené s jízdou motorového vozidla do místa odstavení a s odstavením tohoto vozidla jdou k tíži osoby, která má nedoplatek podle § 42a odst. 1. Odpovědnost řidiče nebo provozovatele motorového vozidla za vozidlo, náklad a přepravované osoby není zadržením tabulek registrační značky nebo použitím technického prostředku k zabránění odjezdu vozidla dotčena.“

eLzyx

to je značně alibistické. Asi jako ta fikce doručení. Ale co taky čekat od našich zákonodárců.

V. K.

Fikce doručení je bič na chytráky, co se přebírání zásilek úmyslně vyhýbali. Pokud zásilka byla doručena fixí, ale existoval objektivní důvod proč si jí adresát převzít nemohl, dá se to namítat.

Roman

Ale no tak. Doručeni fikcí je nejlepší způsob jak zničit jakéhokoliv člověka za účasti státu a exekutorů. Nemá to nic společného se spravedlnosti.

Jan Sova

A proč mají ti člověci, co si nevybírají schránku bydliště hlášené na ohlašovně obecního úřadu ? Chudáčci malí, každý si za svá práva (přebírat poštu) ručí sám.

Leinad

Fikce doručení byla už v hodně kauzách zneužitá.
Jsem pro zpřísnění podmínek – ať pošťák natočí, jak klepal/zvonil a vhazoval obálku do schránky.
Ať je vždy provedeno několik pokusů (aspoň jednou datová schránka a aspoň dvakrát normální pošta)

eLzyx

když se nad tím člověk zamyslí, tak původní záměr „ochrana bezpečnosti provozu“ dostává zase na prdel. Zase je to jen způsob, jak dostat z lidí prachy.

Pepa Novák dostane litr pokuty za průjezd radarem o chlup vyšší rychlostí, což nemusí automaticky znamenat, že někoho ohrožoval. Vymožení pokuty tedy bezpečnost nijak nezvýší.
Ovšem naložení domíchávače na plato a odtah takového stroje se pojí ze značnou rizikovostí, zejména pokud se tak bude dít ve špatně přehledném prostoru.

Herold

Ještě byste určitě dokázal vymyslet nějaký extrémnější příklad než s domícháváčem betonu, třeba s nadměrným nákladem nebo převozem nějakého orgánu k transplantaci.

eLzyx

poškozování zájmů třetích stran z důvodu vymožení pokut státem v řádech nižších tisíců je prostě nesmysl. Stát má přeci i jiné nástroje, jak pokuty vymáhat. Nebo ať zavedou registr nespolehlivého občana, kdy si můžete podle čísla OP, nebo cestovního pasu vyhledat, že mu můžete svěřit svůj majetek, abyste o něj nepřišli. Pak teprve můžete zahrnout do potrestání i tu třetí stranu – neověřila si.

Petr

Třeba policejního.

Leinad

Všechno je státním orgánem poškozená třetí strana (majitel/provozovatel auta nebo nákladů)
Proč to od řidiče nevymahat normálně exekucí?

Petr Barchánek

Aneb další erární výmrd, jak někoho zlikvidovat. Zrovna před týdnem došel úřední dopis s pruhem a poznámkou“nedosílat“ na adresu člověka, co mi před šesti lety prodal byt a ještě před prodejem se řádně přehlásil na svojí novou adresu, kam se stěhoval. Kdybych byl hajzl, tak to hodím do koše, takhle jsem si na něj našel telefon, zavolal mu a dopis předal.

Tomas

ale no tak … to jsou strasny pohadky … “nevedel, ze ma pokutu”.

to fakt neobstoji

Jiří Kocurek

Tohle je blbý nápad. Kolikrát se policie ústy mluvčího dušovala, že ten a onen § nebude vyžadován jinak než … a on byl vyžadován zcela jinak než bylo uvedeno v důvodové zprávě k danému paragrafu.

Viz ten cyklsita, co dostal 25 litrů pokuty zato, že způsobil nehodu se zraněním… zramoval akorát sám sebe, ale byl viníkem nehody. Tehdy to byly skozo 2 měsíční mzdy.

...

Inu, nemoudrý ten, kdo si nechá od policie dát pokutu na místě. Pokud souhlasíte s tím, že nějaké jednání je přestupkem, i když třeba není, pak po souhlasu s řešením „příkazem na místě“ ztrácíte veškeré další možnosti kvalifikovaného posouzení celé věci. Neboli Vigilantibus iura scripta sunt.

Honza

Pokuta na místě je a byla max 2.000,-
Jestli dostal 25, tak asi ve správku, ne? Takže asi těžko příkazem na místě…
A proti zaplacené pokutě lze podat rozklad, je to sice na dlouhé lokte, ale jde to.

Cestující, teď ale doma

Jaký rozklad? Proti pokutě uložené na místě?

bohyn

pokutu na miste muzes vzdy odmitnout a vyresit si to ve spravnim prizeni, kdyz ses si tak jistej.

aaabbb

To, že zramoval sám sebe, přece neznamená, že to je v pořádku. Zásah IZS, náklady na ošetření apod., stojí nemalé peníze ostatní daňové poplatníky.

...

Kdežto kdyby třeba spadl ze stromu nebo uklouzl na ledě, tak je podle vás bezplatný zásah IZS a ošetření pořádku?

Gale

Spíš to bude bič na provozovatele, půjčovny a tak.
Paragraf 42c/35d (podle kterého se budou RZ vracet) neobsahuje pro policii ani celníky žádnou lhůtu ani jiné povinnosti.

Gwann

hmmm, tak tohle je slušná věc. krom toho mne napadá, to auto zůstane odstavené na dálničním parkovišti, třeba u velkého meziříčí a můžu pěšky na vlak do nejbližšího města? tohle může být slušná buzerace.

Jiří Kocurek

Tak to je paráda, takže můžou nechat člověka uprostřed lesa, na mraze, bez možnosti se někam dopravit, nehledě na zdravotní následky… Jestli tohle není vydírání, tak jsem jelen.

Gale

Jj, úplně souhlasím s tím co píšete kousek výše. Jakmile policie dostane nějakou novou pravomoc, ihned jí zneužije.
Už vidím tu scénu:
– Pojedeš zpátky ty? Já jsem unavenej
– Jo, jasně, já jsem v pohodě

– Dobrý večer pane řidiči, kontrolní kontrola.. máte nezaplacenou pokutu, seberu vám značky
– Já jsem spolujezdec, provozovatel auta a chci je vrátit
– Jasně, bezodkladně, takže podejte žádost u nás na služebně a do třiceti dnů..a tady jsme na dálnici, tak to auto..teda překážku koukejte odstranit než zavoláme naší odtahovku..

Jakub P

Jednodušší řešení bude tu zapomenutou dlužnou pokutu zaplatit, ale to by se do tý konstrukce tak pěkně nehodilo.

Herold

Vždycky je možnost zaplatit tu pokutu na místě.

Honza

Odstavit na vhodném místě… Asi těžko uprostřed lesa.
Ani policie nebude chtít řešit, že to tam nenechavci očešou, takže to budou posílat na střežené hlídané parkoviště…

Roman

A ještě tu o Karkulce. Švestkam to bude úplně jedno.

Herold

Já chápu, že když si je můžu vyzvednout, tak je dostanu na počkání. To není rozhodování ve správním řízení, ale faktický úkon.

noerf

Při půjčení například dodávky platíte zálohu ve výši 5000 – 10 000 Kč, půjčovné je od 1000 do 2000 Kč, podle velikosti a stavu. Takže nevrácení by bylo dobrý kšeft pro půjčovny, pokud by si zajistili návrat vozidla se značkami do tří dnů.
Druhá věc je, že těžko odstaví vozidlo půjčovny pro marginální dluh nájemce.

Gwann

Trolling nesouvisející s tématem

švestka

No tak tady půjde pouze o pravomocně uložené pokuty, takže to bude spíš buč na lidi, kteří s tím na místě souhlasily a pak na to třeba zapoměli. Takže stát místo toho, aby poslal upomínku sebere registrační značku. Správný pirát pak dělá obstrukce a než je pokuta v právní moci, tak je promlčená.

Gwann

pokud jste si nevšimnul, tak ve spoustě zemí, pokud nezaplatíte pokutu na místě, tak už neodjedete. a zapomětlivost….mno, pokud to tak je, tak to jistě můžou doplatit na místě a jet dál.

Jiří Kocurek

Tedy chcete aby proti pokutě neexistoval opravný prostředek? A to i v případě, že řidič u sebe nemá hostovost na zaplacení?

Gwann

pro pokuty do určité výše za určité přestupky asi ne, když mne chytí s autem na zákazu zastavení tak proti čemu se chci odvolávat? zaplatím a stydím se..

protože tyhle věčné odvolávání proti všemu, to je co tu blokuje systém.

stalo se vám, že by vás zastavila policie, že jste jel 100 a neměla pravdu? jo, možná jste jel místo 100 pouze 95….

A nepřijde mi, že by taková itálie nebo španělsko byly diktatury….

Jiří Kocurek

Nárok na opravný prostřek je zakotven přímo v Ústavě.

A to pro případ, že by policisté něměli zkalibrované měřidlo nebo tak něco. Nebo byla značka nečitelná, nebo v případě absence materiálního aspektu. Případně jiné zákonné důvody.

Měšťáci v Brně rozdávali pokuty za to, že řidič stojí zadkem a ne předkem k chodníku. To se má taky jeden zastydět?

...

Stalo se mi, že mne zastavila policie, že mám propadlou STK a neměla pravdu. Důkazem byl jak protokol z té předchozí, tak záznam v TP, naštěstí nakonec magistrát moudře nenařídil ani jednání a nesmyslné řízení zastavil. Ale policista se snažil být přesvědčivý a neodbytný…

Víte, jistá moudrost přijde teprve s věkem a zkušenostmi. Možná.

eLzyx

ano, stalo se mi, že mi policie naměřila 117 na 90, ovšem já si byl 90 naprosto jist. Měl jsem ji nastavenou na tempomatu, puštěnou pohodovou hudbu a uzobával jsem hranolky, usrkával CocaColu z mekáče. Nebýt těch policistů, tak by to byl naprosto pohodový den, kdy se vše daří, svítí sluníčko, spokojenost sám se sebou … Uznat přestupek na místě jsem odmítl, trval jsem na správním řízení, poučil jsem policii, že nátlak v podobě „ale ve správním řízení to budete mít dražší“ naplňuje skutkovou podstatu vydírání a vzhledem k tomu, že jsou v uniformě, tak i zneužití pravomoci veřejného činitele.… Číst vice »

...

Tam, kde to je nebezpečné, se neměří. Tam by totiž chytili jen skutečné blázny a těch je v populaci poměrně málo, takže by jim to ekonomicky nevycházelo a prémie by byly kde, Halík?

Petr

To už je dávno, teď je to úřední osoba.

Gale

Dobrý konec příběhu by byl kdyby ty Vaše náklady dostali regresem k úhradě ti špatně měřící policajti..

ABC

Náš ústav se vám co nejsrdečněji omlouvá za toto politováníhodné nedopatření ke kterému dochází maximálně jednou za deset let….

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nemecky-radarovy-skandal-casty-typ-ma-merit-nepresne-pokuty/r~7f8d673087fa11ebb234ac1f6b220ee8/

Herold

Tady ale půjde jen o pravomocné pokuty, takž argument s opravným prostředkem je mimo.

švestka

Tak z Gwannova komentáře to vyznívá, že pravomocným se to stává pouhým názorem policisty (i když se třeba žádný přestupek nestal), když píše, že se akorát zaplatí a zastydí.

Gwann

PS: exekuci z platu či zástavu na bytě kvůli nezaplacené pokutě považujete za lepší nápad?

Jiří Kocurek

Zadržet majetek v hodnotě miliónů (dům, byt) kvůli pokutě 1000x menší je rovněž protiústavní, neboť to porušuje pravidlo přiměřenosti.

Možnosti nejsou tohle, nebo tohle. Obojí je špatně.

ABC

co je špatného na exekuci z platu?

Gale

To už ani obce nemohou.
Za policii ČR už dávno vede případná exekuční řízení Celní správa a ta má náklady exekuce v řádu stokorun.

ABC

stát může poslat rovnou exekutora

Petr766

A pumpičkářům budou zabavovat který díl bicyklu?

Gwann

a jé, jé….tak už to tu je, spiknutí pumpičkářů proti neplatičům pokut.

švestka

Tak nejde o spiknutí, ale pumpičkáři také porušují předpisy.

Gwann

třeba porušují zákaz zastavení, překračují rychlost, parkují na zastávce tramvaje, nedovoleně předjíždí, vybržďují na dálnici, běžně přejíždí policajty….

ano, občas jedou bezohledně (ale podle předpisů), občas jedou po chodníku (ale to auta taky), občas v protisměru, nejčastěji ale strejc na vesnici jede ožralý z hospody.

myslím, že daný výkřik je obdobný, co zabaví policie borcovi co si to nepovoleně střihnul přes koleje a nezaplatil pokutu….

Jiří Kocurek

Jízda po přechodu pro chodce, protismerem, na červenou, jízda po chodníku, v noci, bez světel, bez přední brzdy (festkař)…

Ale jo, cyklisté by se přestupku přece nikdy nedopustili, to jen zlí autíčkáři…

Jakub P

V Dánsku si dali tu práci, natáčeli na video provoz a pak analyzovali, kolik procent řidičů aut a kolik procent jezdců na kolech se dopouští nějakých přestupků. Došli k zajímavým výsledkům: řidičů udělalo přestupek 66 %, cyklistů 15 %. V místech, kde byla lepší infrastruktura pro kola, to bylo jen 5 %. Jednoznačně tedy platí, že jo, lidi na kolech taky páchaj přestupky. Ale taky, že jich páchaj daleko míň, než lidi v autech a taky, že většinu těch co spáchaj, spáchaj „z nutnosti“ protože infrastruktura jim neumožňuje adekvátní řešení v rámci předpisů. Takže prioritou by opravdu mělo být řešení… Číst vice »

Leinad

Jízda po přechodu není ničím zakázaná.
Jenom vyjíždím/přejíždím z místa mimo pozemní komunikaci. Teoreticky mě v tu chvíli nezajímá ani červená pro chodce, když nejsem chodec.
Prakticky když je stezka pro pěší a cyklisty přerušená přechodem, tak to beru jako by tam byla stopka. Když je tam semafor, tak si na zelenou taky zkontroluju jestli auto rovnoběžně nechce odbočovat.

Roman

Vy jste typická pumpička. Nemáte na silnici co dělat.

Kamui

Je fakt, že si myslím že i na kolo by měl existovat regulérní ŘP, od 15 let. Tohle je taková anomálie, protože kolisti jezdí v provozu, ačkoli nemají žádné zkoušky z pravidel.

P73

Seriózně míněná otázka – a kolik cyklistů nevlastní ŘP? Jestli to má kvůli těm pár jednotlivcům smysl dělat. 🙂

Glutexo

1 ks zde

P73

Díky za „přiznání“, já osobně totiž asi nikoho neznám. Lidi co neřídí aktivně jo, ale řidičák má každej z nich (… nebo nejezdí na kole).

Jiří Kocurek

Tak bude jich víc než řidičů tramvaje… že by třeba ni tramvaják nemusel mít Béčko, když to není motorové vozidlo dle zákona o provozu na poz. kom.

Adamgolias

Seriozni odpoved- polovina. Tisíce babiček v polabi denně vyjizdi na nakup na kole. Kolo nevyužívají jen ti co si ho přivezou na víkend na chalupu autem . Taky slouzi jako dopravní prostředek. A ohromná výhoda tohoto používání je ( krom nulových emisí hluku smradu vybraci destrukce silnic…….) i to , ze tito používatelé bicyklu vyvinout max v 15km/h. Na to chcete uvalit jho zkoušek? Navrhuji začít s elektrokolisty , a ti jež používají elkolo v rozporu s predpisem( limit 250w a 25km/h- jednoduše vyčtení z menu nastaveni) vyhnat z cyklostezek, chodniku … A registrovat. A povine pojistit. Anarchie v používání… Číst vice »

Šejdr

Já bych spíš byl pro to, aby cyklista musel mít povinně uzavřenou pojistku. Nemyslím samostatné povinné ručení, tohle by klidně mohlo být volitelné připojištění třeba k pojištění domácnosti, ke kterému si už nyní můžete připojistit třeba škody neúmyslně způsobené dětmi venku (míčem rozbité okno atd.).
Při nehodě zaviněné cyklistou je totiž leckdy dost velký problém dostat z viníka nehody náhradu škody a než proběhnou všechny soudy a odvolání a než exekutor zajistí a zpeněží viníkův majetek, trvá to dlouhé roky.

Jiří Kocurek

Tohle je těžko aplikovatelné. Na kolo povinná registrace neexistuje, to by pak musel být povinně pojištěný každý, u koho existuje možnost, že by jel na kole. Včetně občanů jiných zemí.

Tohle nechat dobrovolné, jinak se z toho ze***em.

Adamgolias

Souhlas . Časty problém. Pojišťovny nabízejí v rámci napr pojistky na dům, něco jako ručení za škody způsobené třetí osobě a na to se v některých případech toto vztahuje .

Jakub P

Chodci taky chodí v provozu, platilo by to i pro ně? A do 15 let by bez dozoru nesměli z bytu?

Spíš se mi líbí v tomhle systém z Nizozemí, kde maj jízdu na kole v provozu ve školních osnovách, takže si tím projdou všichni. Takže i ti, kdo v dospělosti jezdí o dost víc autem než na kole, maj zkušenosti z jízdy na kole v provozu. Což je nejspíš pro fungování jejich měst o dost cennější, než možnost jezdit na kole až od 15 a po absolvování opruzové zkoušky.

Adamgolias

Když já chodil do školy, tak v 1. třídě jsme mělipredmety ,,Chodec a ve druhém,, Cyklista,, . Dostali jsme omalovavaci učebnice, každý týden dve hodiny , a na konci roku odznak . Byli jsme 4x na dopravním hřišti. Dnes se vyučuje tolerance k exotum jež mají páte pohlaví. A ano i chodec když způsobí dopr nehodu , bude po něm škoda vymáhána . Proto je levne dostupné pojištění vztahující se i na škody způsobené rodinnými příslušníky třetí osobě. Neúmyslně. A nesmíte byt ozraly. .( ted to vypadá ze jsem pojišťovak – ne nejsem 🙂

Jakub P

Tak v tomhle jdou fakt dál. Dopravní hřiště je v tom taky, ale jezděj v rámci toho předmětu i v provozu a zkoušky dělaj v provozu.

BND 30

To se mi líbí. Každý nafasuje chodecký průkaz, odečtou ti 12 bodů a máš zákaz vycházení 😂😂😂
Ti co mají podzemní garáž nano pod oknem řeku, budou zvýhodněni.

Jan Sova

chodci jakbysmet. A jak se u toho vlečou…

Jan Sůra

Cituji váš příspěvek z jiné diskuze. „Dřív tady tolik nesmyslů v diskuzích od aktivistů nebývalo a dalo se tu o dopravě docela slušně podebatovat s většinou rozumných lidí“. Sbohem.