Stát ustupuje od ústních projednání u klíčových staveb, prodloužil lhůty na námitky

Pandemie koronaviru zasáhla nově i do stavebních řízení. Ministerstvo dopravy zrušilo ústní projednávání stavebního povolení na rekonstrukci dálnice D1 u
Pandemie koronaviru zasáhla nově i do stavebních řízení. Ministerstvo dopravy zrušilo ústní projednávání stavebního povolení na rekonstrukci dálnice D1 u Brna. Nově nechá účastníky zaslat své námitky až do 25. dubna.
Původně mělo proběhnout jednání k opravě úseku Brno-centrum – Brno-Jih 2. dubna. Ministerstvo ale na úřední desce oznámilo, že projednávání ruší. Vysvětluje to „mimořádnými okolnostmi“. Veřejná projednávání slouží hlavně k jednoduššímu vysvětlení některých částí dokumentace a mohou zabránit tomu, že se proti stavbě někdo nesmyslně odvolává.
„K takovému postupu přistoupilo ministerstvo dopravy pouze v těch případech, kdy již bylo oznámeno zahájení řízení a ústní jednání bylo svoláno. Pro úplnost je nutno uvést, že se jedná o řízení, u kterých není ústní jednání ze zákona povinné,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Miroslav Patrik z Dětí Země nevidí na postupu ministerstva žádné pochybení. „Naopak je vhodné ocenit, že o tom ministerstvo dopředu informuje a navíc uvádí, že když někteří účastníci nebudou moci své námitky zaslat písemně, protože jim v tom brání nouzový stav, tak to budou moci provést do patnácti dní po jeho skončení,“ uvedl Patrik.
Upozornil naopak na postup Brna, které zveřejnilo 24. března návrh územního plánu města a svolalo na 6. května veřejné projednání. „Veřejnost má do 13. května zaslat své připomínky a námitky. A mezitím mají lidé obrovský podklad nastudovat, měli by komunikovat s jinými lidmi a případní zástupci veřejnosti mají nasbírat aspoň dvě stě podpisů pod petici, aby se jimi stali. To je nepochopitelné, když kulminace nákazy nás zřejmě teprve čeká,“ dodal Patrik.