Stát rozdělí 800 milionů korun osobním železničním dopravcům za ztráty z pandemie. Zatím jen za tři měsíce

Cestující na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraCestující na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Jednání o podpoře trvala přes půl roku.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Divočák

stát rozdělí.. ještě, že ho máme.. na dluh se nedá žít dlouho bez následků

Gwann

jsem zvědav na klíč rozdělení kompenzaci

Karlos

Stát evidentně neví co s penězma, že je plnými hrstmi rozhazuje

mgr.pavel

Takže stát zakáže firmám podnikat, a po více než roce (a po půlroce vyjednávání) jim proplatí tak nízkou kompenzaci?

(Pak tedy nechápu, proč je státní rozpočet v takovém minusu, jestliže stát šetří na kompenzacích kdekomu a přímé náklady na pandemii byly cca třetinové až poloviční, než schodek.)

Karlos

On někdo zakázal železničním dopravcům podnikat??

Anonym ze severu

Proč to ministerstvo muselo projednávat s EU komisí? Tam jde i o peníze z unie? 😅

ušatá

Směšná částka, zejména když porovnáme, kolik se dalo (omlouvám se, že se stále opakuji, ale hodně mne to štve) zájezdovým autobusům, které jsou tak strašně důležité pro stát, že nemohli ani nic jiného dělat nebo prodejcům alkoholu atd.
A ČD by to mohly využít na zaplacení těch pár spojů, co nám ruší nezodpovědně SČk.

Cestovatel z Vysočiny

Ono je to složitější. Stát může touto formou dát penize pouze za předpokladu, že někomu jinému peníze sebere – včetně těch peněz, které už rozdával předtím. Tudíž ta podpora jako celek je jen iluze, akorát to nakopne inflaci.

Jaaa

Ne. Může si půjčit. 😉

A doufat, že mu dluhy ta inflace sežere.

Jiří Vlasák

Zájezdové autobusy (tedy převážně malí podnikatelé) generují státu peníze. Naopak ostatní pozemní přepravu osob stát i kraje dotuje ročně miliardami a miliardami korun. Je to dobře. Ale Váš názor ne. Zájezdové autobusy dělají také občanům důležitou službu, ale to lidé jako Vy nikdy neuznají… Pomoc byla v řádu procent při téměř stoprocentním výpadku.

SaulGoodman

Tady přece vůbec nejde o to, jestli je něco „důležité pro stát“. Kavárny taky nejsou žádná strategická infrastruktura a podporu dostaly. Jde prostě o to, že stát přímo či nepřímo zakáže podnikat – hrozí vám postihem pokud budete podnikat, tudíž vám způsobil nějakou škodu a tu musí kompenzovat. Samozřejmě je k diskuzi, nakolik riziko pandemie má nést stát a nakolik podnikatel, resp. co je ještě vyšší moc a co už zásah státu. Ale to je obecný problém.

Jiří Kocurek

Přesně tak. Naví se nejedná o dar, dotaci ani podporu, ale o náhradu způsobené škody.

ušatá

A tu škodu způsobil kdo? Nebo se nemělo dělat nic a čekat, co to udělat? A jak by se pak řešila vina za škody a dopady?

Leinad

Jenže kavárnám stát zakázal podnikat.
Vozit lidi pravidelnými linkami zakázané nebylo, pár lidí jelo MHD do práce.

LeKon

Hmm a napadlo vas ze kdyz ten vlak vyjede tak ma stale stejne vysoke naklady na provoz a tech par lidi to jako zaplati?????

Leinad

Napadlo. Já neříkám, že jsem určitě proti příspěvku. Jenom že nebylo zakázáno vozit cestující

ušatá

Stát nebo virus? Opravdu u infekčních nemocí a nemocí s podezřením na úmrtí či závažné následky je v prvé řadě nutné udělat vše pro to, aby se to nerozšířilo. Ty ekonomické důsledky by pak mohly být nedozírné. Tady jde spíš o to, že rozhodně není nedostatek práce, jen si někteří myslí, že když nebudou dělat to, co chtějí, tak že jim to někdo musí zaplatit. Trvale nejsou řemeslníci, lidé do zemědělských prací, výroby, potravinářství, do sociálních zařízení, zdravotní personál atd. Takže to, co uvádíte, je příilš zjednodušené. A pokud by opravdu přišla nějaká katastrofa nebo pandemie horšího rozsahu, co se… Číst vice »