Stát rozdělí 800 milionů korun osobním železničním dopravcům za ztráty z pandemie. Zatím jen za tři měsíce
Cestující na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Jednání o podpoře trvala přes půl roku.
Jednání o podpoře trvala přes půl roku.
stát rozdělí.. ještě, že ho máme.. na dluh se nedá žít dlouho bez následků
jsem zvědav na klíč rozdělení kompenzaci
Stát evidentně neví co s penězma, že je plnými hrstmi rozhazuje
Takže stát zakáže firmám podnikat, a po více než roce (a po půlroce vyjednávání) jim proplatí tak nízkou kompenzaci?
(Pak tedy nechápu, proč je státní rozpočet v takovém minusu, jestliže stát šetří na kompenzacích kdekomu a přímé náklady na pandemii byly cca třetinové až poloviční, než schodek.)
On někdo zakázal železničním dopravcům podnikat??
Proč to ministerstvo muselo projednávat s EU komisí? Tam jde i o peníze z unie? 😅
Státní podpora.
Směšná částka, zejména když porovnáme, kolik se dalo (omlouvám se, že se stále opakuji, ale hodně mne to štve) zájezdovým autobusům, které jsou tak strašně důležité pro stát, že nemohli ani nic jiného dělat nebo prodejcům alkoholu atd.
A ČD by to mohly využít na zaplacení těch pár spojů, co nám ruší nezodpovědně SČk.
Ono je to složitější. Stát může touto formou dát penize pouze za předpokladu, že někomu jinému peníze sebere – včetně těch peněz, které už rozdával předtím. Tudíž ta podpora jako celek je jen iluze, akorát to nakopne inflaci.
Ne. Může si půjčit. 😉
A doufat, že mu dluhy ta inflace sežere.
Zájezdové autobusy (tedy převážně malí podnikatelé) generují státu peníze. Naopak ostatní pozemní přepravu osob stát i kraje dotuje ročně miliardami a miliardami korun. Je to dobře. Ale Váš názor ne. Zájezdové autobusy dělají také občanům důležitou službu, ale to lidé jako Vy nikdy neuznají… Pomoc byla v řádu procent při téměř stoprocentním výpadku.
Tady přece vůbec nejde o to, jestli je něco „důležité pro stát“. Kavárny taky nejsou žádná strategická infrastruktura a podporu dostaly. Jde prostě o to, že stát přímo či nepřímo zakáže podnikat – hrozí vám postihem pokud budete podnikat, tudíž vám způsobil nějakou škodu a tu musí kompenzovat. Samozřejmě je k diskuzi, nakolik riziko pandemie má nést stát a nakolik podnikatel, resp. co je ještě vyšší moc a co už zásah státu. Ale to je obecný problém.
Přesně tak. Naví se nejedná o dar, dotaci ani podporu, ale o náhradu způsobené škody.
A tu škodu způsobil kdo? Nebo se nemělo dělat nic a čekat, co to udělat? A jak by se pak řešila vina za škody a dopady?
Jenže kavárnám stát zakázal podnikat.
Vozit lidi pravidelnými linkami zakázané nebylo, pár lidí jelo MHD do práce.
Hmm a napadlo vas ze kdyz ten vlak vyjede tak ma stale stejne vysoke naklady na provoz a tech par lidi to jako zaplati?????
Napadlo. Já neříkám, že jsem určitě proti příspěvku. Jenom že nebylo zakázáno vozit cestující
Stát nebo virus? Opravdu u infekčních nemocí a nemocí s podezřením na úmrtí či závažné následky je v prvé řadě nutné udělat vše pro to, aby se to nerozšířilo. Ty ekonomické důsledky by pak mohly být nedozírné. Tady jde spíš o to, že rozhodně není nedostatek práce, jen si někteří myslí, že když nebudou dělat to, co chtějí, tak že jim to někdo musí zaplatit. Trvale nejsou řemeslníci, lidé do zemědělských prací, výroby, potravinářství, do sociálních zařízení, zdravotní personál atd. Takže to, co uvádíte, je příilš zjednodušené. A pokud by opravdu přišla nějaká katastrofa nebo pandemie horšího rozsahu, co se… Číst vice »