Infrastruktura Železnice

Stát chce v Mladé Boleslavi novou nádražní budovu, i když hlavní provoz povede jinudy

Regionova ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Regionova ve stanici Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Sůra
Správa železnic chce novostavbu později využít jako regionální dispečerské pracoviště.

(aktualizováno 11:06) Železnici v Mladé Boleslavi čekají v příštích letech velké proměny kvůli budování takzvané Bezděčínské a Ptácké spojky, které povedou ke snížení významu tamějšího hlavního nádraží. Správa železnic se i přesto chystá ke stavbě nové výpravní budovy. Plán na novou výpravní budovu, stejně jako stavbu Bezděčínské spojky, už schválila centrální komise ministerstva dopravy.

O nové výpravní budově mladoboleslavského hlavního nádraží se mluví přes deset let, současný stav rozhodně neodpovídá jednomu z nejbohatších měst v zemi. Sama Správa železnic přitom připouští, že až se obě spojky dokončí, význam hlavního nádraží klesne. „V uvedené lokalitě se předpokládá úbytek cestujících po dokončení obou zmíněných spojek a přesun dopravního významu do stanice Mladá Boleslav město,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Budoucí železniční investice v Mladé Boleslavi. S41 = Bezděčínská spojka, S60 = stanice Mladá Boleslav město, S43 = Ptácká spojka, ON-26=hlavní nádraží
Budoucí železniční investice v Mladé Boleslavi. S41 = Bezděčínská spojka, S60 = stanice Mladá Boleslav město, S43 = Ptácká spojka, ON-26=hlavní nádraží

Nová výpravní budova by měla být vytížená zhruba pět let až sedm let, pak by měl její význam klesat. Hotova má být v roce 2023. Už o dva roky později ale Správa železnic plánuje stavbu Bezděčínské spojky, která přivede dopravu do Mladé Boleslavi bez klesání k Jizeře. V kombinaci se Všejanskou spojkou se má jízdní doba z Prahy do Mladé Boleslavi výrazně zkrátit. Značně klesne význam osobní dopravy po trati přes Všetaty. Hotovo má být v roce 2028.

Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Novotný
Mladá Boleslav hlavní nádraží. Foto: Jan Novotný

O dva roky později má být hotova Ptácká spojka, která napojí trať z Mladé Boleslavi města na trať Praha – Turnov podél Jizery. V roce 2030 tak bude hlavní nádraží prakticky nevyužité pro hlavní směry osobní dopravy. V minulosti se mluvilo o možnosti vybudovat na trati podél Jizery zastávku u mostu přes Koněvovu ulici. Byla by blíže centru města.

Město bude mluvit do podoby nádraží

Centrální komise už schválila plány na obě stavby. Stavba nové budovy na hlavním nádraží se poněkud nepochopitelně nazývá rekonstrukce, ačkoliv kompletně zmizí a postaví se nová. „Architektonická podoba nového objektu výpravní budovy bude vybrána ve spolupráci se zástupci města Mladá Boleslav a městským architektem v dalším stupni projektové dokumentace,“ uvádí Správa železnic v databázi plánovaných staveb.

Podle mluvčího Správy železnic Marka Illiaše probíhá zpracování podkladů pro vypsání výběrového řízení na zhotovitele projektové dokumentace pro stavební povolení a projektovou dokumentaci pro provádění stavby. Celá stavba má být hotová v roce 2023.

Do její podoby promluví i zástupci Mladé Boleslavi. „Součástí zpracování výše uvedené projektové dokumentace je variantní zpracování návrhů stavby, které budou řešit architektonickou podobu objektu. Finální vzhled nové budovy bude Správa železnic vybírat v úzké spolupráci se zástupci města a městským architektem. Tento postup byl oboustranně schválený jak zástupci Správy železnic, tak zástupci města Mladá Boleslav,“ dodal Illiaš. Funkce městského architekta byla v Mladé Boleslavi před časem zrušena.

Podle Friebové se počítá s tím, že po otevření obou spojek bude hlavní nádraží dál nástupním bodem v souladu s rozvojovými plány města. Lokalitu u hlavního nádraží ale nejde rozvíjet do všech stran, z jedné strany je zařízlé do skály.

I když nebude využíváno tolik pro cestující, Správa železnic pro budovu najde jiné využití. „Hlavním cílem plánované novostavby je zřízení regionálního dispečerského pracoviště a provozních a technologických prostor pro správce. Investice do těchto prostor bude tvořit větší část celkových investičních nákladů. Prostory pro odbavení cestujících jsou dimenzovány pro aktuální obrat cestujících. Tyto prostory však budou projektovány tak, aby umožnovaly dispoziční změny a prostor bylo možno modifikovat a využít jej i po očekávaném snížení obratu cestujících a významnosti tohoto nástupního bodu. Bude tak možno reagovat na vývoj dopravní obslužnosti v této lokalitě,“ dodala Friebová.

Vyjádření Ministerstva dopravy

1) Záměr projektu rekonstrukce výpravní budovy v žst. Mladá Boleslav hl. n. byl projednáván na Centrální komisi MD dne 8. 9. 2020:
• Projednání bylo přerušeno v zájmu vyjasnění připomínek.
2) Záměr projektu rekonstrukce výpravní budovy v žst. Mladá Boleslav hl. n. byl dále projednáván a schválen na Centrální komisi MD dne 22. 9. 2020:
• V rámci schvalování byly stanoveny následující podmínky:
I. Správa železnic, s. o. zajistí modulární uspořádání prostor pro cestující tak, aby umožňovaly jejich následnou přestavbu na jiné využití v souvislosti s předpokládaným úbytkem počtu cestujících díky infrastrukturním projektům. Tuto skutečnost doloží nejpozději před vypsáním výběrového řízení na zhotovitele stavby.
ii. Vypořádání dotazů SFDI z projednání záměru projektu dne 9. 9. 2020 se stane nedílnou součástí dokumentace záměru projektu.

V průběhu připomínkového řízení k předloženému záměru projektu uplatňovalo MD i SFDI připomínky obdobného charakteru s níže uvedeným dotazem; tyto připomínky byly ze strany Správy železnic s. o. vypořádány. Většina navržené budovy bude sloužit pro potřeby Správy železnic s. o., a to pro řízení dopravy. Současně je podmínkami schválení stanoveno, že budova musí být schopna se přizpůsobit snížení počtu cestujících v návaznosti na infrastrukturní projekty. Požadavek na řešení výpravní budovy je dán zejména postupem realizace jednotlivých staveb v prostoru železničního uzlu Mladá Boleslav, který umožní realizaci dalších navazujících staveb.
Celkové investiční náklady stavby jsou 128,084 mil. Kč, měrná přínosná plocha stavby prokázaná metodou MKA je 22,85 m2/mil. Kč.

(aktualizováno o vyjádření ministerstva dopravy)

77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jan

Zbytečné, stejně tam má arriva jen automat, takhle to nádraží půjde do kopru.

ušatá

Nějak nevím o tom, že by byla vyřešena kvalitní koncepce dopravy do Mladé Boleslavi a z ní. Ten prostor nádraží Město by se musel kompletně přebudovat, aby vůbec byla stanice kapacitní a v dosahu zástavby. Takže až toto bude, může se plánovat a rozhodovat.

Jarda Š.

Uklidit dispečera mimo frekventovanou stanici má velkou výhodu, že tam za ním nebudou běhat naštvaní fírové a vlakvedoucí, aby si to s ním vyřídili ručně.

Marcel Pánek

Proč by měli běhat, si něco vyřizovat? To je autentický obraz z provozu? Nechápu váš komentář, můžete vysvětlit? 🙂

lokodepo

Pan Sůra si zaslouží pochvalu za pěkný článek, který dokazuje podivné chování DSŽ. Správný hospodář by v takovém případě těch pár let počkal (když už to vydrželo doposud), na budově udělal nejnutnější opravy, a zaměřil se na tu hlavní trasu a toto nádraží by řešil až pak, až by bylo jasnější, o kolik klesne význam nádraží v osobní i nákladní dopravě.
DSŽ raději postaví velkou budovu na pár let a pak bude hledat využití. Opravdu super přístup.
Na závěr ještě drobné upřesnění – ještě před rokem byly náklady na přestavbu výpravní budovy vyčísleny na 61 mil. Kč…

MLB

Bohužel správný hospodář taky moc dobře ví, že je tragický plánovač a připravovač projektů a že se těch „pár let“ taky může protáhnout na dekády. Čímž neříkám, že nesouhlasím, logičtější by bylo postavit novou trať a hlavák řešit až následně, když jeho význam opadne.

michalspina

mimochodem, tuhle (nezávaznou) vizualizaci jste viděli?
(byla před časem na deníku.cz, zdrojem je město MB)
https://pbs.twimg.com/media/ElVp2CNXIAEJD-r?format=jpg&name=large

michalspina

aha – pak je otázka, proč tahle vůbec vznikala… každopádně díky za odpověď

ušatá

No to je ale krásný betonový bunkr. A co krytá nástupiště atd.?

Teo

Pro funkční dopravní spojení (než řešit původní nádraží) mi přijde lepší postavit spojku z plánovaného VRT nádraží Praha-východ na Čelákovice, přes Lysou, Milovice, Všejanskou spojku a před nádražím v Dobrovicích vést přímo na sever a tunelem pod Chlumem do MB-město. Vzniklo by lepší spojení Dobrovic a Vinařic s MB a Prahou a rychlé, přímé napojení celého regionu na VRT. Navrhovaná podoba tratě před Boleslaví bude klikatá, pomalejší a navíc o 2 km delší než přímá tunelem.

Leinad

Přece SŽ nebude dělat stavby, které by mohly mít využití.

lokodepo

Smutná realita.

Jegorić

V souvislosti s železnicí v MB je taky zajímavé, že v loni zveřejněném návrhu nového územního plánu vůbec není tzv. Dalovická spojka (bezúvraťové napojení z MB město na trať směr Bakov)! Možná už od té doby přibyla, nevím, vedení města o novém ÚP nekomunikuje.

Jiří Kocurek

Podle nákresu v článku se s tou spojkou počítá, pod jménem Ptácká spojka.

Jegorić

V nákresu ano, v připravovaném územním plánu ne. Možná se to od loňska změnilo, ale městském webu je tato verze: https://www.mb-net.cz/assets/File.ashx?id_org=9629&id_dokumenty=66149

Jiří Kocurek

A pak se člověk NEdiví tomu, že se příprava staveb vleče. V Územním plánu se na ně zapomenene a pak se musí vyřizovat změna.

lokodepo

Dalovická/Ptácká spojka v územním plánu a Zásadách územního rozvoje skutečně není. DSŽ zaspalo a až teď se to dohání. Proti této spojce byl velký odpor ze strany občanů a města, hledá se technické řešení, které by nezabralo tolik místa v prostoru Krásné louky. Pozitivní je, že město si uvědomuje důležitost a význam této krátké spojky, bez které osobní železniční dopravu ve městě a okolí nevylepší a snaží se najít řešení. Snad se to povede.

Laik

Celou trať Praha – MB – Liberec udělat znova a na 160, jinak se to bude po kouskách řešit ještě 87 let a k ničemu to nebude. Jenže to asi neumíme a nechceme……..

Jiří Kocurek

Tak prvně zkuste v Mladé Boleslavi najít polohu nádraží tak, aby:
a) nebylo v tunelu
b) nebylo daleko za městem, nedejbože za dálnicí
c) dala se k němu přivést MHD
d) dalo se u něj postavit parkoviště pro nějakých 30 osobních aut.

Až se Vám to povede, tak k tomu nádraží zkuste natrasovat trať na 160 km/h. Bez vybourání půlky města. Dokonce vám nikdo nedovolí vybourat ani jednu ulici. Jenže tohle vy, jakožto laik, nesvedete, nechce se vám nad tím ani přemýšlet a mají to udělat jiní, trefil jsem se?

Panda

A pokud by byla osobní doprava mezi Nepřevázkou a Bakovem vedena v tunelu pod městem (cca od Podchlumí k Dalešicím se zastávkou pod MB město a případně i pod severní částí města), tak by pak stačila stávající trať do Škodovky (s trolejí) bez rozšiřování MB města či velkých úprav MB hl.n., nebo ne?

Jirka Z

Mladá Boleslav má navíc specifikum, že podstatnou část města zabírá jedna továrna Škodovky, nová trať včetně stanice by mohla vést v místech, případně být zahloubená pod místy, kde má tato továrna převážně jen parkoviště. Pokud by se podařilo s vedením firmy domluvit, stavbu by to výrazně usnadnilo. Navíc i pro ně by to mělo přínos, kolik velkých firem má významnou železniční stanici hned vedle hlavní brány?

Laik

Jednoznačně jste se trefil, jsem laik a tomuhle fakt nerozumím. Jen vím že vzdálenost cca 100 km by bylo vhodné zvládnout vlakem pod hodinu, pak to bude zajímavé pro cestující a posuneme se do 21. století. Zatím je trať Praha – Liberec hodně pozadu a rozkouskovaná modernizace trvající desítky let to nikam neposune. A pak taky vím že najít důvody proč něco nejde je mnohem jednodušší než to protlačit.

Jmfjv

Pochopil jsem Vás správně? Uznáváte, že tomu nerozumíte, což Vám nebrání v přesvědčení, že Vaše představa je reálná a že příčinou jejího neuskutečnění je něčí zlá vůle? To je fascinující.

Laik

Co je nereálného na představě překonání vzdálenosti 100 km mezi Prahou a Libercem za hodinu? To je jedna z věcí které by měl daňový poplatník po státu požadovat – aby pro to byly vytvořené podmínky. Ať si to pak jezdí soukromník nebo ČD, to je mi jedno.
A ano, nejsem odborníkem na stavebnictví, železnici apod. No a?
Hlavně ať mi nikdo nevysvětluje že „to nejde“.

bkv

V 21. století nemáme lék na rakovinu. Nejsem sice odborník na medicínu. No a? Hlavně ať mi nikdo nevysvětluje že „to nejde“.

Laik

Současná úroveň poznání a technologií určitě umožňuje postavit trať na 160 km/h mezi Libercem a Prahou, je to jen otázka priorit. Zatímco v případě chybějících léků se spíš dotýkáme hranic našeho poznání daného problému.
Takže sorry, tohle srovnání kulhá.

Jmfjv

To srovnání nekulhá, samotný fakt, že máme 21. století, skutečně nevytváří nárok na cokoliv. Zkuste obdobné srovnání mezi koncem 19. a začátkem 20. století. Ovšem myslím, že Vaše přání Vám bude splněno. Bude-li používat i nadále kombinaci kladení požadavků a odmítání faktů, tak Vám opravdu nikdo nebude nic vysvětlovat. Trať s rychlostí 160 km/h z Prahy do Liberce by se jistě postavit dala, když už jinak ne, tak v podzemí. Znamenalo by to „pouze“, aby se stavba stala smyslem existence českého státu. 🙂

Pišta

A je vůbec v Mladé Boleslavi vlakové nádraží potřeba? 😄

malý bobeš

Nádraží nesmí být v tunelu???

Od lesa

O jakém klesání k Jizeře mluví skrz Bezděčínskou spojku? Z Bezděčína je to na hlavní v podstatě po rovině a že nějaký dobrák vymyslel realizaci města tak, jak to vymyslel je věc jiná. Taky že z hlavního k Česaně se při rekonstrukci nezboural zbytečný most a neudělala se tam falešná dvoukolejka se spojkami na konci je taky těžko pochopitelné. Ono je to hlavně celé průšvih, protože se řeší izolovaně jednotlivé úseky a ne komplexně celá trať. Pak se rojí tyto paskvily, takže místo toho, aby se Praha – Liberec rovnala a zrychlovala, tak se bude víc kroutit a natahovat. Že… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tahle spojka se dělá hlavně pro zásovobání Škodovky. Pro nákladní dopravu, ta na téhle trati hraje prim. Jestli se toho má do automobilky vozit víc vlakem, tak po starých kolejích přes Město se to neprocpe.

-TR-

Hlavní nádraží v Mladé Boleslavi bude nutné především z důvodu odstavování souprav. Ve stanici Mladá Boleslav město nikdy nebude dostačující kapacita, bude to podobný gordický uzel jako např. hlavní nádraží v Ústí nad Labem. Vzhledem k prostorovým podmínkám nebude možné stanici výrazně rozšířit. Sice se plánují dvě nová nástupiště navíc, ale stačit to nebude. Vzhledem k tomu, že nádraží Mladá Boleslav město má být stále pod úrovní okolních silnic a budov, nabízí se myšlenka, že by v obvodu nádraží byl hloubený tunel a plocha nad kolejemi by se dala využít pro budovu pro cestující. Podobně, jako je to např. na… Číst vice »

Martin

A ještě křižovatka u Aufferu, jak to tam chtějí udělat, to nevím. Chtělo by to tammimoúrovňové krizeni.

V.N.

Trat v těchto místech by měla být nějakých 5 metru nad silnicí.Prejezdy budou zrušeny.

MLB

Vzhledem k tomu jako dlouho se to řeší mě zahájení stavby spojky UŽ v roce 2025 značně irituje…

Vlakmania

No na trati Praha-Všetaty-Boleslavrekonstrukci potřebuje více stanic.

-TR-

Úsek Všetaty – Mladá Boleslav bude po dostavbě Všejanské spojky degradován na lokálku.

Jiří Kocurek

Neznám to tam, zeptám se: Zastavovaly v tom úseku za poslední roky rychlíky z jiných důvodů, než kvůli křižování?

Jiří Šrámek

Mezi Všetaty a Ml.B. hl.n. rychlíky běžně nezastavují nikde.

-TR-

Vybrané rychlíky v minulosti zastavovaly v Byšicích, od roku 2018 bylo zastavování zrušeno.

V.N.

Kdysi dávno zastavovaly některé rychlíky v Chotětově.Ale to jsou nějaká dvacátá,třicátá léta minulého století.

-TR-

Vzhledem k tomu, že tehdy ještě nestála dálnice D10 a blízko jsou Benátky nad Jizerou, to dávalo jistou logiku.

V.N.

To nebylo pouze o Benátkách.Z Chotětova vedla trať do Skalská a význam té oblasti byl o hodně a hodně větší než dnes.Od třicátých let se jezdilo z Benátek do Prahy výhradně autobusy.Silnice sice horší než dnes,ale provoz minimální.Jizdni doba autobusu nebyla o moc delší než by byla do centra Prahy dnes.

martin

A podchod tam bude?

Jiří Šrámek

Dva. Jeden tam a druhý zpátky.

Původní Pražák

Snad každý den clanek o projektech za miliardy nebo aspoň stamiliony. Myslím, že s ohledem na covid a výpadek daní po zrušení superhrube mzdy bude úspěch, kdyz se v příštích letech opravdu začne stavět tak každý pátý.

SaulGoodman

Nemyslím si. Nový finanční rámec EU podle všeho bude hodně tlačit na to, aby se peníze používaly na „zelené“ projekty, což je v našem prostředí kromě nějaké revitalizace uhelných oblastí právě železnice.

Gejza

No jo, jenomže příspěvky z EU naplňují SFDI jen z poměrně menší části. Většinu plní státní rozpočet. A tam budou velké výpadky…

Jiří Kocurek

Jaké zrušení sueprhrubé mzdy zase? To, že na výplatní pásce neuvidíte, kolik za vás odvádí zaměstnavatel neznamená, že to bude 0,00 Kč. Jenom to prostě neuvidíte.

Původní Pražák

Už chápu, proč máte tolik času… No každopádně teď je to tak, ze u hrube mzdy 100 Kč se platí dan ze zakladu zhruba 134, jestli to zruší podle AB, tak to bude ze základu 100. Takze stat vybere místo 20 Kč 15.

Jiří Kocurek

To ale není zrušení superhrubé mzdy. Jenom se změní základ DPFO – Soc+Zdrav placené zasměstnavatelem se do DPFO započítávat nebude. …. by mě zajímalo, zda státní odvod yjsou mým příjmem, že z nich mám platit daň z příjmu. No nechme tuhle nelogičnost stranou.

Pod pojmem zrušení hrubé mzdy se vždy uváděla změna, kdy Zdrav+Soc placené zaměstnavatelem nebude na výpaltní pásce uvedeno. Tak jak to bývalo kdysi.

PS: Ne, nejsem nezaměstnaný.

Původní Pražák

To je zrušení superhrube mzdy, ktera od sameho začátku, co nějaký genius vymyslel tohle slovo, byla nástrojem, jak zaměstnancům zvýšit dane. Argument s výplatní paskou byl směšný už tehdy, nic nebrání tomu, aby byla povinnost odvody zaměstnavatele na výplatní pásce uvádět bez ohledu na to, jestli se z nich platí daň nebo ne.

MartinS.

To by platilo, kdyby daň z hrubé mzdy byla 19 %, pokud bude daň z hrubé mzdy 15 %, stejně jako je teď ze superhrubé, znamená to výrazný propad daňových příjmů státu. O tom byl ten příspěvek.

none

Ted je idealni sance pro nejaky spolek vzacnych brouku. Urcite by se jich na nadrazi dalo najit dost k tomu, aby se stavba o tech 10 let odlozila.

Jegorić

Ve spolupráci s městským architektem? Tahle funkce v MB neexistuje, pane Illiaši…

BND30

Takže to bude ta stavebnice z unimobuněk !

Vít Jůza

Poněkud nepochopitelně? Re-konstrukce neznamená nic jiného než znova, nazpět-postavení, na rozdíl od opravy nebo stavebních úprav apod.

Jarda

Popis ucházející, závěr absurdní. Znovupostavit něco úplně jinýho není rekonstrukce.

Jiří Kocurek

Rekonstrukce opravdu můze znamenat postavit od základů znova totéž. Rekonstrukce bitvy, rekonstrukce trestného činu … prostě znova totéž, možná maličko jinak, policejní figurant nebude zastřelen ostrýma, žejo.

Jarda

No vždyť. Ale postavit znova to samý, ne úplně něco jinýho.

Někdo

Nevím jaký je v Česku význam slova rekonstrukce ale v Polsku je návrat v původnímu stavu

noerf

Vcelku by mne zajímalo, kolik lidí jezdí z/do Mladé Boleslavi vlakem.
Dříve bylo zvykem umísťovat dispečerské stanoviště do uzlové stanice či do nějaké významnější stanice na trati.

Stanislav

No dle mě nikdo.
Kdo by jezdil do takové díry. V boleslavi má každý minimálně dvě auta, tak kdo by používal vlak.

Jiří Kocurek

Automobilka používá vlak. Ve velkém.

V.N.

Ono je to i díky tomu,že současné železniční spojení do MB nic moc…

ušatá

Já !

HARRY

Stanislave, Goleslav patří k nejbohatším města v ČR. Prostě je to díra. S těmi auty jsi šlápl vedle ještě více….Koukni na Google a trochu se vzdělěj, nebo tu nešiř hlouposti….:D

Dispečer

Na počtu existujících až tak nezáleží, pokud SŽ výhledově plánuje okolní tratě zapojit do dálkového řízení (DOZ), pak je Boleslav ideálním místem. Může se třeba přidat i celá trať Bakov – Č.Lípa, původně byl plán vytvořit několik regionálních disp.pracovišť, na Balabenku se vše nevejde .

Od lesa

Bakov – Lípa je řízena z Lípy už hromadu let, tak proč to měnit, i když tam řekněme ne vždy je vše optimální. SŽ je od toho aby některé zakomplexované zaměstnace porovnala nebo se jich zbavila. V Boleslavi mají léta někteří taky co dělat sami se sebou. Balabenka byl nesmysl od začátku, řízení může být kdekoliv a tam jsou hodně drahé pozemky, zatímco v „Horní Dolní“ jsou za zlomek ceny v Praze. Navíc mají v hromadě stanic obrovské prostory k ničemu z doby, kdy tam sloužily mraky lidí, tak jich mohli pár opravit a udělat tam regionální řízení provozu. Teď… Číst vice »

Dispečer

Lípa – Bakov jsem myslel začlenit v případě, že jiná trať by už z Lípy řízena nebyla, ale osobně nevím, jaké má SŽ v tomto směru plány.

Gejza

A proč to taky cpát do Boleslavi, kde je a bude nouze o pracovní sílu, když v Lípě byli až donedávna rádi za každé pracovní místo.

Někdo

Ale v České Lípě už je dispečerské středisko které už má svůj zásah až po Bezděz

Fíra

To myslíte opravdu vážně? Vám stanice kde se sbíhá 5 tratí nepřijde jako uzlová??? To tedy nevím co si pak pod tím pojmem představujete…

Kalina

Všechno jsou tratě regionálního významu, není třeba význam železnice zde přeceňovat.

Jiří Kocurek

No právě. Už je to tam zamotané až moc. Vcelku chápu a souhlasím s nápadem vést nákladní vlaky do Škodovky mimo tohle nádraží. Duhak také, aby se nemuselo klesat k řece a pak se hrabat nahoru středem města. Ve dne i v noci. Jelikož přes den se to odvozit nestíhá, co jsem tak slyšel.

Jiri

Nové centrální dispečerské pracoviště v Praze není v žádném nádraží.