lot
Infrastruktura Železnice

Správa železnic soutěží další zrychlení spojení Praha – Mladá Boleslav, včetně nové stanice

Nová lokomotiva EffiShunter 500 přímo na vlečce ve Škodě Auto. Foto: Škodovácký odborář
Nová lokomotiva EffiShunter 500 přímo na vlečce ve Škodě Auto. Foto: Škodovácký odborář
Nová trať má zlepšit zásobování Škody Auto po železnici i zrychlit cestu vlakem do Mladé Boleslavi.

Správa železnic pokročila v plánech na výrazné zrychlení spojení Prahy a Mladé Boleslavi a současně lepšímu zásobování automobilky Škody Auto vlaky.

Po nedávno vypsané soutěži na Všejanskou spojku začala hledat projektanta na takzvanou Bezděčínskou spojku. Ta má díky trasování podél dálnice D10 zrychlit přístup do centra Mladé Boleslavi i Škody Auto. Součástí bude i nová stanice Mladá Boleslav východ. Odhadovaná cena zakázky je 55,6 milionu korun.

Projekt zahrnuje novostavbu dvoukolejné trati, která propojí výhybnu Bezděčín na trati 071 se stanicí Mladá Boleslav město na trati 064. Obsahem stavby je také nová stanice Mladá Boleslav východ a rekonstrukce části výhybny Bezděčín.

Nová Bezděčínská spojka odbočí z tratě Nymburk - Mladá Boleslava kousek za zastávkou Nepřevázka. Foto: Správa železnic
Nová Bezděčínská spojka odbočí z tratě Nymburk – Mladá Boleslava kousek za zastávkou Nepřevázka. Foto: Správa železnic

Stát se k vybudování Bezděčínské spojky zavázal v memorandu se Škodou Auto. Přivede nákladní dopravu od Nymburka přímo k vlečkovému areálu Škody Auto, vlaky nebudou muset jet sklonově náročnou zajížďkou přes hlavní nádraží. Trať do Nymburka bude elektrizována, součástí bude evropský zabezpečovač ETCS.

Trasa spojky začíná za Nepřevázkou, kde vede mezi dálnicí D10 a vrchem Chlum, nová železnice zaústí ke stávající trati z Mladé Boleslavi do Staré Paky u nákupního centra Olympia.

Zákres trasy Bezděčínské spojky do mapy (není orientována podle zvyklostí, sever je na této mapě spíše na východě). Foto: Správa železnic
Nová Bezděčínská spojka odbočí z tratě Nymburk – Mladá Boleslava kousek za zastávkou Nepřevázka. Foto: Správa železnic

Součástí právě vypsané zakázky je i zajištění posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Správa železnic počítá se zahájením stavby v roce 2025, odhadovaná výše nákladů je 6,7 miliardy korun. 

Odebírat
Upozornit na
guest
111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrtak

Dle dosavadniho vyvoje to do budoucna vypada tak, ze rychle vlaky do Liberce budou mijet MB, eventuelne bude mit MB zastavku v poli.

Jirka Z

To by byla ta nejhorší možná varianta. Zatím to vypadá, že o pokračování trati do Liberce přes hranice nebude ze strany Polska ani Německa zájem, maximálně se dá očekávat zadrátování už existujících tratí. Většina vlaků by tak končila v Liberci. Mladá Boleslav je pak největší město na trase s průmyslem, kam dojíždí spousta lidí za prací, byl by to významný přestupní uze, to není dobré ignorovat. Představa, že budou vlaky pendlovat mezi Prahou a Libercem bez zastávky jako autobusy je naivní, jezdily by poloprázdné nebo v dlouhých intervalech. Zastávka v centru MB i za cenu určitého zpomalení těch vlaků by… Číst vice »

kix

MB město se má údajně upravit a odtud pak novou spojkou směrem na Debř, jinak o to, že by přímé vlaky Lb-Praha jezdily poloprázdné bych se opravdu nebál, ten potenciál tu je obrovský, ale prvotně je potřeba mít tu trať použitelnou..pokud by jezdil vlak centrum-centrum max do 70ti minut, tak to bude plné..se stačí podívat jen na počet autobusů, který teď jezdí, resp. bez covidu jezdíval, ve špičce jezdí i 4busy za hodinu, k tomu připočíst další busy na Jablonec a Turnov a o obsazenost není nouze, plus je tu ještě potenciál na převedení lidí z aut a znám dost,… Číst vice »

Jirka Z

Víceméně souhlas, ta spojka na Debř je v tuto chvíli nejjednodušší řešení, které nějakou dobu může plnit svůj účel. Problém nastane ve chvíli, kdy bude třeba trať zdvoukolejnit, napřímit a zrychlit, případně zvýšit kapacitu nádraží. Pak se nová severojižní trať může ukázat jako nejvýhodnější řešení. Bylo by vhodné s tím už dopředu počítat a včas pro ni připravit místo tam, kde by mohla vést po povrchu nebo jen zahloubená. S tím potenciálem Liberce bych to viděl trochu složitěji. Několik přímých vlaků ve špičce by se pravděpodobně zaplnilo, ale ty by samy o sobě neospravedlnily stavbu zcela nové tratě. Se zastávkou… Číst vice »

všd

Pokud by byl objem osobní dopravy (myšleno obecně, ne železniční) mezi Prahou a Libercem na dnešní úrovni, zvládala by to i jednokolejka. Problém není ani tak peáž s tratí Nymburk-Česká Lípa přes Debř, tu lze levněji řešit vozidly s automatickými spřáhly, než odstřelem skály a stavbou druhé koleje. Počítejme, že z MB města budou bez nějakých obřích investic v Turnově za 25 minut, v případě větších investic bych to viděl na 20 minut. To máme kolem 55 minut z Prahy do Turnova i takto podél Jizery. No a dál do Liberce bude tak jako tak potřeba nová trať, tam modernizace… Číst vice »

Jirka Z

S lepší infrastrukturou roste počet cestujících a vlaků a dá se očekávat, že nejpozději s novou tratí z Turnova do Liberce by ta jednokolejka přes Mladou Boleslav přestala dostačovat a stala by se největší brzdou na trase. Je vhodné dopředu promyslet, co s tím.

Nekdo

Tolik textu a přitom tam chybí to nejpodstatnější – o kolik minut se zrychlí klíčové spojení do Prahé?

A A

Z výkresu mi není jasná jedna věc: nové kolejiště MB východ je severně od Řepova, tj. není z bezděčínské spojky dostupné bezúvraťově. Opravdu to nešlo jinak?

V.N.

Nikoliv… to bude napojeno úvraťově. Tato stanice bude v místech dnešního přejezdu I/16 a bude v trase stávající tratě 064. Končit bude někde za dálničními mosty..

A A

A co je teda ten červený pás vedoucí na sever od Řepova? Mezi přejezdem I/16 a podjezdem D 10 je to cca 650 m, což je málo, za dálnicí se odpojuje kolej na sever.

Novotny

To ma Sprava zeleznic na to dalsi finance, kdyz uz se to mnohokrat planovalo a projekty existuji. Moc tomu nerozumim proc se dela opetovna studie.

Oldřich Sládek

Zajímavá diskuse. Trať bude primárně pro nákladní dopravu a zabýváme se tím už dlouho. Je to samozřejmě priorita Škody Auto a ŽESNAD.CZ.

V.N.

Tato trať se prezentuje jako prioritně pro nákladní dopravu. Ale to jsou v podstatě takové bláboly , aby všechny ekonomické analýzy vyšly. Do/ze škodovky nebude jezdit o moc více vlaků , než jezdí dnes , neboť výroba jede na plné pecky a možnosti jak zvýšit výrobní kapacity jsou takřka nulové… když nebudeme počítat s nepřetržitým provozem.

všd

Ona tam bude i osobní doprava, ale na to jaksi ČD potřebují Všejanskou spojku. V opačném případě tam mohou provozovat jen poměrně řídkou dopravu převedenou z dolní tratě, a i tam bude otázka, zda se to vyplatí (bez spojky do Debře by měly smysl jen osobáky, rychlíky by to nevyjezdily na přípoje).

Gogo

O Bezděčínské spojce se mluvilo už před třiceti léty když jsem na dráhu nastupoval, jen to tehdy mělo vést z žst. Dobrovice (výhybna Bezděčín tehdy neexistovala) podél stávající tratě a před dálnicí uhnout doprava, dnes to stačí odbočit z výhybny Bezděčín ale dokud nepřijede bagr a nezačne kopat tak to jsou jen kecy. To samé stanice Mladá Boleslav východ, už před těmi cca třiceti léty se mluvilo že stávající trať 064 po podjetí dálnice uhne doleva, v místech někde mezi Řepovem a Škoda part center měla vzniknout nová stanice Mladá Boleslav východ, silnici č.16 překonat nadjezdem a na stávající trať… Číst vice »

V.N.

Těch vizí od války , jak řešit železnici v rámci Mladoboleslavska byly miliony. Kdysi se mluvilo o novém ranžíru pod Chlumem. V knize o Mladoboleslavsku z roku 1974 se zase píše, že se připravuje zdojkolejnění trati Praha-Turnov.

všd

To byla právě chyba, ta vize zdvoukolejnění přes Neratovice.

Octupus

Vyhraje to sudop nebo sudop?

Jiří Šrámek

Sudop. Na tuty

PeDu

Ni, jewrejove z
SAUL s.r.o.
U Domoviny 491/1, 460 01 Liberec 4

Lemmy

Takže jeden den tu jsou „skopčáci“, druhý „jevrejové“… úplně si představuju ty kreatury u klávesnice co nás tu takto obohacují…

Démon

Metroprojekt

Cyklista

A kdy vláda splní závazky z memoranda s Hyundai?

PetrD

Napojení z D48 na Slovensko se staví (poslední úsek) a elektrifikace F-M a úpravy pro 740m vlaky jsou už naplánovány na rok 2023

Démon

… ale MUK se nestaví 🙁

Martin11

Bylo v plánu drátovat kvůli HMMC trať Frýdek-Ceský Těšín a velký kulový.

Démon

Ukázka jak se dá hrát s čísly. 6,7 mld. Kč jsou CIN, stavba vyjde a 4,65 mld. Kč v dnešních cenách.

Lukáš F.

I to mi připadá docela dost, na to, že to je pár kilometrů a nejsou tam žádné velké mosty nebo tunely.

Lemmy

Bohužel, miliarda je na dráze dneska prd. Vygooglete si tady nějaký Pačejov, prdelákov že jste o něm asi nikdy neslyšel na regionální trati a oprava za jardu jen to hvízdne… Jo posunou tam zhlaví a zvýšej rychlost z 60 na kilo… 🙂

Fuhrer Andrej

Pačejov zrovna leží na elektrizované dvoukolejce z Plzně do Budějovic a jezdí se tam stovkou

Démon

jenže to není jenom stanice 🙁

V.N.

Stanice Mlada Boleslav východ má být sestikolejna a kvůli těmto kolejím budou muset být i delší dálniční mosty na D10…jinak ta trať nebude úplně v rovině,těch zemních prací tam bude celkem dost…

Démon

ANO, jsou v tom nové mosty na D10 za cca 0,5 mldKč

Ondrys

Mě by zajímalo, co vše je zahrnuto v ceně, jestli je to včetně zmíněné elektrizace a zavedení ETCS od Nymburka? Také by me zajímalo jestli to bude zase stejnosměr nebo konečně střídavina, i když podle termínu realizace by to mohlo být to druhé.

Démon

… je tam příprava na elektriku, ETCS tam není 🙁

Romanero

Pro dopravu do Boleslav je to jistě dobré a dostačující, ale jako součást zrychlení železnice do Liberce by to chtělo něco velkorysejšího a přímějšího než takové šikany..

dopravák

Neřeší se přece doprava do Liberce, ale doprava materiálu do a výrobků ze Škody Mladá Boleslav!

Marcel Štancl

Právě! O tunelu Liberec – Turnov zase ani čárka i když to leží na společné trati z Liberce jak na Prahu tak Hradec Králové Materiál do Škodovky na nová auta je motiv. „lidi do vlaku nepatří“.

Octupus

To by Sosna asi nedopustil, se bojim. Lidi by pak mohli prejit z aut do vlaku. Boze.

Bram

Bylo by dobré se konečně smířit s tím, že osobní doprava se v případě Mladé Boleslavi sveze spolu s nákladní dopravou jako vedlejší efekt. Pokud se toto podaří, pak je již jen otázka času, kdy se provedou další akce, při které se vymění konečně klíčový mechanismus v Bakově za něco jiného a mezi tím bude hotova rekonstrukce žst. Turnov, která již s možností budoucí elektrizace počítá. Takže očekávám, že do deseti let by se mohly vytvořit podmínky i proto, aby byl dotažen trolejový drát i do Liberce po stávající trati a patrně se s tím sveze i Tanvald. Na víc… Číst vice »

A A

Směr Liberec by se mohlo pokračovat takto: https://mapy.cz/s/kahuhataha

Ladin

Přes nádraží v Dobrovice by to bylo patrně jednodušší. Stejně tam už jiné vlaky nejezdí(vesnice jsou od dráhy odstřižené) tak by se tamní nádraží plně využilo. Staví tam jen vlaky do Nymburka a zpět. Proč dělat něco jednoduše když to jde i složitě že! 😡

Jegorić

Před Plzní je taky tunel pod Chlumem 😉

lokodepo

Ano, tunelem pod Chlumem (přesněji v prostoru Vinařic). Taková varianta by pravděpodobně ekonomicky vycházela lépe, protože: 1. je o 1,9 km kratší než kolem Chlumu; 2. umožní vyšší rychlost zejména na vjezdu do uzlu Mladá Boleslav, kde nyní bude nutné snížit rychlost na 100 km/h; 3. odpadne prasárna v podobě koncového nádraží Mladá Boleslav východ (správně ŽST Mladá Boleslav město, obvod Mladá Boleslav východ) s neskutečně předimenzovaným a drahým středním zhlavím (mezi východem a předměstím). Tunelová varianta by umožnila klasické jednoduché průjezdné nádraží; 4. umožnila by pokračování rychlé tratě na Liberec nesníženou rychlostí (bez zajíždění do Mladé Boleslavi, rychlost od… Číst vice »

Jegorić

Ta cena 6,7 mld. je zajímavá. Tolik stála, jestli se nepletu, modernizace Rokycany – Plzeň VČETNĚ Ejpovického tunelu!

Jegorić

Já vím jen o této semestrální práci. V ní jsou dvě varianty tunelu i jeho vyústění na boleslavské straně (viz str. 12).
https://www.fd.cvut.cz/projects/k612x1rz/prace/mlbol.pdf

lokodepo

Ne, co vím, tak tunelová varianta nikdy v minulosti nebyla nijak prověřována. Vyústění zhruba v místech lomu pro cihelnu (cihelna tam je doposud).

Jirka Z

Mladá Boleslav je největší město na trase mezi Prahou a Libercem, vlaky tam potřebujete dostat do centra a ne někam na pole za město nebo ji projíždět bez zastavení. Tím by ta trať ztratila značný počet potenciálních cestujících. Ideální by byl severojižní tunel se stanicí v prostoru MB město, který by řešil jak rychlý průjezd městem, tak i problémy s prostorem, který by byl potřeba pro rozšíření současné trati. Pak by ale byl tunel pod Chlumem poněkud nadbytečný, naopak napojení na Bezděčínskou spojku by mohlo být poměrně jednoduché.

Marcel Štancl

Chlum bych udělal jako samostatnou stavbu před Vsejanskou spojkou.

Pišta

Pane Sůro, nevíte na koho se obrátit pro detailnější plán stavby? Naše rodina vlastní pozemky v zasažené oblasti a také vlastníme rekreační objekt Karlův Vrch. Zajímalo by mě, zda je plánováno nějaké protihlukové opatření a nebo zda-li je předmětem stavby i nová přístupová cesta.
Děkuji a pěkný den.
Michal Vlášek

Démon

Tak tohle tam jeďte projednat s obcemi 🙂 Průchodnost územím vám asi nic neříká 🙁

Jan Dobiáš

Ono by to bylo hezké a pro Dobrovici dopravně revoluční, ale také drahé a velmi těžko projednatelné – pozemky – současný návrh má výhodu vedení podél D10.

Frantisek

A nevýhodu využití pouze pro nákladní dopravu, byť právě pro ni by měla být železnice určena přednostně. Ale jo, taky nemám moc rád drahé tunely a příliš velké zásahy do krajiny. 🙂

Tomáš Záruba

Zvolená varianta má ale výhodu, že je možné ji zároveň využít jako „sjezd“ z případné VRT od Prahy podle D10, takže by v nějakých dalších letech mohla být „skutečná rychlá trať do Liberce“ výrazně levnější (neřešit už boleslavský uzel).

Démon

Nadmořská výška Dobrovic a Řepova je rozdíl cca 40 m, na 2 km klesnout o 40 m s železniční tratí by asi šlo, ale je tam rybník, 110 kV a kopec 367 m, takže tunel s klesáním a estakádou u Řepova. Asi by to šlo, ale ty obce to nemají v územních plánech. Takže rok 2030 možná …

Jegorić

Budu asi za snílka prchavých nápadů, ale podle mého se mělo jít tunelem pod Chlumem přes nové nádraží v Dobrovici. Tohle je taková lepší vlečka.

Frantisek

Však to má být primárně vlečka, ale namalují dvě koleje, aby to politicky prodali jako příspěvek k lepší osobní dopravě do Liberce – která si však žádá dvoukolejný průjezd přes město s odbočením k Bakovu, což znamená i přebourání poměrně nedávno zřízeného jednokolejného betonového koryta podjezdu pod ulicí, pokud se nemají vlaky městu opět vyhýbat…

Jegorić

No právě :-/

Lemmy

Františku to máš asi halucinace. Slovo Liberec se nikde ve článku nevyskytuje, jen sis to tam přibásnil.
Betonové koryto pod silnicí je ptákovina z devadesátek a bohužel jinak než zbouráním v konečném stadiu skončit nemůže…

všd

Do Liberce se hned tak jezdit elektricky nebude, elektrizace v původní stopě by byla k ničemu.

Takže buď budou přímé vlaky z Prahy i po dostavbě Všejanské spojky končit v Turnově, nebo pojede třikrát denně rychlík do Liberce, tažený lokomotivou, který v Turnově převezme 750.7 či něco novějšího, odpojí se část vagonů a jako čtyřvozový bude pokračovat přes Hodkovice nad Mohelkou do Liberce. S čímž souvisí další věc, zatímco po MB či Turnov budou jezdit panteři, ešusy nebo něco novějšího, ale ucelené jednotky (i kvůli obratům na MB městě), právě tento rychlík pojede jediný v klasice.

Jirka

Jenže tunel by stál o mnohem víc a toto také splní účel.

MildaIV

A co Vám vadí na vlečkách? Tahle vlečka je 100x lepší investice, než jakákoliv investice do osobní železniční dopravy v Mladé Boleslavi.

Jegorić

Nevěřil byste, ale kromě aut máme v Boleslavi taky nemalé množství osob… Proti vlečkám nemám nic, pokud se neprezentují jako zrychlení spojení z MB do Prahy.

V.N.

Na jakou rychlost bude tato trať projektována?

Kuba

Rychlosti jsou patrné z obrázku, s ETCS by měla být V130 = 160 km/h kromě obloučku za Olympií, kde bude stovka.

55p

Akorát že nová spojka výhybnu Bezděčín s tratí 064 neprojopí, vyjde +/- z jejího nymburského zhlaví.

lokodepo

Výhybna Bezděčín je ukázkou mrtvé investice. Po výstavbě bezděčínské a ptácké spojky a nového nádraží Mladá Boleslav město pravděpodobně již nebude třeba…

Fučida

Než nějaká bezděčínská (i milovická) spojka bude vůbec v provozu, tak se ta výhybna dočká ještě pořádného využití.

Tomáš Záruba

Pořád bude užitečná pro koordinaci jízdy. Protože MB-Čejetičky je malé a obecně problematické, navíc tam budou mít jasnou prioritu všetatské vlaky, provoz v úseku Bezděčín – Čejetičky se mu bude muset podřídit. V Bezděčíně se tak bude s výhodou čekat na trasu směr NB (neb mezi Bezděčínem a NB zase bude prioritní provoz od MB města), resp. na volný průjezd (vjezd) v Čejetičkách.

Jan Dobiáš

A až budou jezdit pravidelné osobní vlaky Praha-Lysá-Ml. Boleslav tak se na Čelákovickou trať:
a) vejdou
b) nevejdou
?
S časovým odstupem tady nacházím záplavu rozhodných názorů střídavě ve prospěch a nebo b. Je na tom už nějaký konsenzus? 😀

Radek

Tak tou dobou by měla být nová trať Praha – Poříčany, kam by se měly odklonit rychlíky z 231, což by dost pomohlo.

Jan Dobiáš

Ale rychlíky na Hradec mají nadále jezdit přes Vysočany, i po dokončení koridoru přes Chlumec.

Lukáš F.

Někdo tady v diskuzi tvrdil opak. Tak teda nevím, jak to ve skutečnosti je.

Kuba

Součástí VRT do Poříčan má být i modernizace trati 060 – přeložky a zdvoukolejnění až těsně před Nymburk. To by se těžko dělalo, pokud by dálkovka na Hradec měla jezdit dál přes Vysočany.

Bpee

To teď logicky nikdo neví…

A i kdyby, tak boleslavské rychlíky by jezdily trs Praha – VRT Praha-Východ – rozplet u Sadské – Nymburk město – Mladá Boleslav – …, to na 232 (524) nemá vliv.

všd

To asi jen v případě, že by nebyla Všejanská spojka. Tohle, co píšete, by bylo na kilometry podstatně delší.

Kuba

No tak pojčítejme. Před zahájením rekonstrukce byla jízdní doba mezi Vysočany a Lysou 29 minut Os, 22 minut R. Pokud budou Os jezdit po 15 minutách, tak se tedy mezi ně vejdou čtyři rychlé trasy mezi Prahu a Lysou za hodinu (vyjedou čtyři minuty před osobákem a přijedou čtyři minuty po předchozím). Pak i v případě, že by tudy bylo prováženo maximum uvažovaných tras na Nymburk (1*Ex, 1xR, 1xSp), zbývá pořád jedna trasa za hodinu na Boleslav. Pokud by tyto vlaky jely přes Poříčany, tak až čtyři.

V.N.

Těch možností tam bude více.Trat bude komplet vybavena autoblokem

Marcel Stancl

Autobloky už se dělat nebudou, rovnou se dá ETCS.

Vbb

To by ale muselo být ETCS Level 3.
Na Level 2 nějaké TZZ potřebuješ.

lokodepo

Doporučuji se podívat se na princip ETCS L2 a pak jistě pochopíte, zda TZZ pro ETCS potřebujete, nebo ne.
DSŽ se TZZ snaží strkat k ETCS úplně z jiného důvodu.

Vbb

Já se obávám, že počítače náprav přímo do ETCS připojit nepůjdou, ani nevím, jestli by ETCS nepovolilo jízdu dvou vlaků proti sobě, byť by v půlce mezistaničního úseku oběma skončilo MA.
Takže, podle mého, je zapotřebí nějaká mezivrstva mezi prvky detekce obsazení úseků a ETCS, což je právě ta traťovina / SZZ.

Martin

Vcelku lze předpokládát, že Os vlaky do MB budou prodloužené především stávající Os do Milovic. Spíš tam přibude nějaká rychlá vrstva.

Lukáš F.

Mě by v tomhle kontextu zajímalo, jaká je budoucnost dopravy na trati 070. Současné rychlíky totiž zajišťují nejen spojení Mladé Boleslavi s Prahou, ale také třeba Neratovicemi a Mělníkem, a pro Neratovice a Všetaty tvoří zrychlenou vrstvu příměstské dopravy.

Kuba

No mezi Všetaty a MB to na dvě vrstvy nebude, takže očekávám Sp Praha – Všetaty po hodině, dál střídavě MB a Mělník. Vztah MB s Neratovicemi a Mělníkem není tak silný, aby nestačila zastávková vrstva.

V.N.

Já čekám z Boleslavi osobaky pouze do Všetat..a dvě vrstvy Praha-Melnik..

všd

Dokud nebude elektrika do Turnova, budou možná jezdit rychlíky do Turnova a Tanvaldu přes Neratovice. Potom se asi zavedou mezi MB a Všetaty pouze Os, resp. Sp, ale v tomto úseku jako zastávkové.

Pak je tu další otázka, když může existovat rychlíková vrstva mezi Kolínem a Českou Lípou (Kolín-Nymburk navíc dvojitá, ještě do Ústí), teoreticky by mohla být i zde, ale spíš by se napojovala potom na Českou Lípu. Spíš si umím představit obětování právě té rychlé vrstvy Mladá Boleslav-Nymburk a napojení na Kolín s přestupem v Lysé, plus pár přímých víkendových vlaků MB-Kolín, ale skutečně jen několik párů týdně.

Kuba

Os do MB IMHO prodloužené nebudou – obce za Milovicemi by je nezaplnily a z MB by osobákem do Prahy nikdo nejel.

všd

A co opačný směr, cesty z Milovic do MB?

Jackub

Přejezd na Jičínské doufám v rámci této stavby zmizí. Jinak si dopravu na této už téměř přetížené silnici neumím představit…

Kuba

V tom plánku se píše: „Nový nadjezd I/16 v km 20,496, náhrada přejezdu P4638“
Čili nějakým způsobem asi zmizí, ovšem co nadjíždí co není až tak zřejmé. Logické by bylo aby nová trať nadjížděla silnici, když už stejně stoupá k Jemníkům, ale do toho moc nezapadá současná trať na Bousov. Nebo ta snad bude přeložena severně od silnice v pokračování naznačených kolejí? Ale kde se potom vrátí do současné stopy? Tu silnici stejně musí nějak překonat.

Jegorić

Stávající trať na Bousov má být, jak píšete, přeložena severně od (stávající) silnice na Jičín, zastávka Řepov zanikne.

Frantisek

Aneb další hurá na silnice, zrovna zastávka hezky u zástavby… To fakt nejde vymyslet tak, aby se ty vlaky daly používat? 🙁

lokodepo

Zmizí, trať má být částečně zapuštěna se silničním nadjezdem. Léta bylo plánováno, že tento přejezd bude nahrazen mimoúrovňovým křížením o kilometr dál směrem na Plazy. Diletantským přístupem DSŽ se náhrada přejezdu bude provádět v současném místě, což znamená za další zbytečně vynaložené peníze upravovat okolní infrastrukturu. A právě o to DSŽ jde.

Kuba

Čili to bude sandwich trať (na Bousov) – silnice – trať (na Dobrovici)? Protože ta nová trať nemůže jít pod silnicí, to by vedlo na šílený sklon.

lokodepo

Nechápu Vaše úvahy. Koleje obou tratí se budou rozcházet prakticky až za křízením a obě zhruba budou ve stejné výškové úrovni, částečně se zahloubí a současně přes ně povede nadjezd. Nevím, co na tom je nepochopitelného.

MLB

Nemá náhodou „zmizet“ ta silnice? V plánu je pokud se nepletu přeložka I/16 do Kosmonos (exit 46). Pokud dojde k přeložení trati severně od stávající I/16, bude naopak v budoucnu problém překonat někde novou trasu I/16, která přijde od severu…

Frantisek

A větší problém bude i používat ten vlak…

MLB

To je samozřejmě taky pravda, cestující jako obvykle na posledním místě…

TRDLINDA 1 9 8

A až to dostaví tak první vlak skončí na tom „překrásném,, mladoboleslavském hlaváku. A Nymburk hl.n. to samé. Nebo to bude jinak??

lokodepo

Ano, pokud na bezděčínskou spojku ještě budou peníze a postaví se, tak vlaky budou končit na stávajícím hlavním nádraží, protože na zbytek už prostě nebudou peníze a projekční a stavební kapacity, které se zbytečně zahlcují méně důležitými nebo duplicitními akcemi. Ale stávající hlavní nádraží, které by po dostavbě celého mladoboleslavského železničního uzlu bylo pravděpodobně téměř opuštěno (asi by zůstala jen místní nakládka a vykládka. Ani zastávku by pravděpodobně nemělo smysl zde zřizovat, ta by byla potřeba v prostoru ulice Koněvova, tj. na Čejetice). Bohužel, stávající hlavní nádraží, včetně výpravní budovy, se asi ještě stihne předělat, jak je zvykem DSŽ. Namísto… Číst vice »

Frantisek

Tak zastávka tam klidně být může, není to v pustině, ale záměr nové nádražní budovy vypovídá o lecčems dalším…

pozorovatel

Ta nová spojka je přece samozřejmě budována především pro nákladní dopravu – osobní zjevně zůstane ještě i dlouho po jejím zprovoznění v podstatě stejná jako dosud.

Marcel Štancl

Škodovka potřebuje, aby lidi jezdili auty a kupovali každý rok pokud možno nové auto. Bohužel uhlí a materiál se do fabriky po silnici blbě vozí….. Vlak Praha – Liberec – Zgorzelec – Berlin/Wroclaw je špatná ideologie….

Jarda Š.

Proč by měly jezdit vlaky z Prahy do Berlína přes Liberec, když přes Ústí/L. a Drážďany to bude daleko rychlejší (obdobně Wroclaw přes Hradec K.)?

Marcel Stancl

Ta Wroclaw přes Hradec je špatná. Ze Zgorzelec na Wroclaw je dvoukolejná trať a ostré jízdní doby.

Kuba

To záleží, kdy bude postavená spojka Ptácká. Snaha bude určitě dostat osobku do díry místo Čejetiček.

V.N.

Všejanska spojka bude hlavně pro osobní vlaky a jsem přesvědčen o tom,že i Bezdecinske spojka bude něco podobného i když těch nákladních vlaků zde bude logicky více.Proc by jinak tu spojku stavěli jako dvoukolejnou s vmax 160 km/h?