Stát chce prodloužit smlouvu na rychlíky Arrivě bez soutěže o pět let, Českým drahám až o sedm

Motorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal ChrástMotorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal Chrást

Výběr dopravců na rychlíkové linky otevřenou soutěží stát opět odložil.

186 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pražský motoráček

To už se snad Vysočině někdo mstí nebo jinak to nevidím. To, co ČD posílají na R9 je rok od roku horší a horší (viz v roce 2018 např. vůz Bdgmee, nyní nahrazený za vůz BDs, částečně velkoprostorové vozy Bee272 za B249.) Opravdu čekám, kdy za ten skanzen na kolejích začnou ještě vybírat retro poplatek a kdy bude celá souprava jezdit v řazení 362+A+B249+B249+B249, vše samozřejmě v kožence, jak to už i dnes často bývá.

michal

Trutnov nikdo chtít nebude. Tam je potřeba přepřah. Jedině by objednatel požadoval nové jednotky s pohonem na elektřinu i na naftu. Ale na to ted nebudou prachy.

Avlaky

Nebo můžou před 845 dát bobinu

xyz

Anebo dát dost času na pořízení nových/starších vozidel a i Arriva si je zvládne pořídit.

Přepřah není pro soukromníky žádnou překážkou – viz Alex (který kdysi patřil právě Arrivě) v SRN (z Mnichova elektricky, v Regensburgu přepřah na diesel směr Plzeň/Hof) či i Regiojet a jeho přepřah Košicích či svého času Žilině/Vrútkách (?).

idk123

Můžou tedy ještě ČD podat protinabídku proti arrivě s lepší cenou a něco získat zpět?

švestka

Ano, v reálu budou brečet, že to nedostali, protože jsou drahý.

Martin1

Udělal bych to. Abychom všichni věděli, jak to MD opravdu rozhazuje. Zda podle nálady a známým, nebo skutečně posuzuje.

Jedine vlaky

Na linku R9 to chce nějaké lepší vozy. Už jen vzhledem k tomu, že jde o linku využívanou turisty minimálně v úseku Kutná Hora – Praha + slouží jako páteřní rychlík na Vysočinu, hlavně do uzlu Havlíčkův Brod.

Rampakk

Jo jo s úsměvem vzpomínám na předkovidové časy a nefalšovaný údiv asijských turistů v Béčku cestou do Kutné Hory😄 prečalouněné a v najbrtu jako nové😅

Pete

Minulou sobotu dokonce zařadili jako posilu Béčko s původními koženkovými sedadly 😀

Martin V.

Tak to měli vybírat rychlíkový příplatek 16 Kčs. Když už retro, tak opravdový. 🙂

Mirek Zv.

Zlatý Béčka, ty nám nechte, ale hlavně konečně vyhoďte ty dva růžové hnusy, Bee, nebo co to je.

4918

No sou aspoň modernizované za mě mnohem lepší než staré koženkové B249

Mirek Zv.

Velmi by mě zajímalo, jestli mínusuje někdo, kdo tím opravdu jezdí a sedává v tom.

Jaaa

Jo.

Anonymní alkoholik

Minimálně pětkrát do týdne Kutná Hora – Praha a zpět. 🙂 Teď už ale díky upadající kvalitě R9 využívám primárně R41 nebo mimo časy jízdy R41 spojení bus KH – Kolín a v Kolíně zrovna to, co v danou chvíli jede na Prahu (obvykle R18 nebo R19). 😀

David

Tak jde snad především o naše lidi, ne o turisty. Turisti to tu hodinu v Béčkách vydržej a ještě si doplní svoje cestovatelské fotografie o bizarní záběry naší železnice.

Bob

A nebude na té trati jezdit od příštího roku Regiojet kvůli plánované výluce na koridoru přes Třebovou?

Pražský motoráček

To sice bude, ale nemyslím si, že by stavěl někde po trase.:)

Papaja501

Nemá cenu se vyjafřovat, páč za týden zas bude jináč…..asi podle toho, kdo víc přihodí….Pro Mišáka Štěpánovic….pokud možno, udělejte něco pro cestující a dohodněte se…je sprostý, aby třeba při cestě Náchod- Dvůr Králové byla cesta jedním směrem cca o dvacku dražší, než obráceným….Vy naše jízdenky Iredo uznáte, ale my nemůžem…Nevím, třeba je to právnická ochrana proti velké pokutě….ale lidi si klepou na hlavu….Ale naše služba je pro ně.

Leinad

Uznají ofiko nebo dělají že nevidí? Štíplístci běžně neřeší že odbavený nevystoupil.

Papaja501

Musejí uznat ofiko…a dostanou za to zaplaceno…V opačném směru nelze z důvodu nemožnosti přerozdělení peněz za jízdu dopravcům…tak to nějak je vysvětlováno.

Miloň

Aktuálně podle mapy ŽSR:
4321 +3,
4326 +1,
4323 +2,
4325 +0

Kom

arriva vraky šrot na věčné časy a nikdy jinak

jadris

Si muzou podat ruku s CD a jejich 843,854

Kom

843 ani 854 mě zatím neupekli za živa… s ČD si můžou podat ruce ohledně B, Bdt, Bdmtee…

Bob

Oproti vlakům ČD to jsou ještě celkem moderní vlaky (tedy když to neporovnávám s Railjetem nebo Regiosharkem). Největší šrot v ČR mají jednoznačně ČD.

Mimochodem vlaky Regiojetu jsou taky šrot starý přes 30 let a přesto za ně můžeme být rádi.

Velda

Je to dost nerelevantní , ČD mají jak ty největší šroty, tak to nejlepší, čím se v ČR můžete svézt.

Petr

To ano, Railjety nikdo z jiných českých dopravců u nás neprovozuje.

Boldricus

Hmm, takže na R21 se vše hezky zakonzervuje a je hotovo. Šance na nějaký zlepšení tím pádem padá. Já si na ty šroty z Rajchu prostě nezvyknu. :-/ Nevim jak jiní, ale když si nemůžu vyvětrat, natáhnout si nohy a koukat z okýnka, tak mě to vlakem prostě nebaví. A to sem dokonce s překvapením zjistil, že 628 je vlastně pohodlnější než PARS repas. Nechci poslouchat dunění motoru a stát ve frontě na jediný záchod a děsit se toho, že přestane fungovat a budem muset v Bolce běhat do křoví. Informační systém by byl fajn, kdyby nezářil do xichtu a… Číst vice »

TOM

máte celkem dobrý názor ale hned několik vašich problému vyřešíte vy sám. Například: sedněte si dál od IS , nebo zády a krásně si přečtete ten na druhé straně. Co se týče záchodu na R21 jezdí z 90% jednotky 845 – 2xx tzn. máte 2 záchody. pokud ovšem máte takovou smůlu že se na vás dostane vždy jednotka 845 1xx pak chápu že jeden záchod je málo. Rád bych podotknul že jako Strojvedoucí co jezdí po trati Praha – Turnov jsem za včerejší směnu nepotkal o moc mladší vozidla ( 3x 814 , 2x 810 , Cca 13x 854 nebo… Číst vice »

Miloň

U linky R26 by byla velmi žádoucí svižnější souprava nejen kvůli krácení zpoždění, které je s těmito střepy téměř vyloučeno, ale taky kvůli stavění na písecké a příbramské zastávce, které MD na jedné straně tvrdí, že chce, ale zároveň ho to nezajímá.

PetrV

Včera a dnes jsem „tam“ po cca 2 letech jel – na Prahu Os s modrou blatenskou rekoregínou – hrůza, všechno se klepalo, třáslo, cukalo, hlášení nefungovalo, takže jsem byl šťastný, že zpět jedu s R – tedy dnes dopol. červenou Arr bez slibovaných moderních výdobytků – cesta pohodlná, nic se netřáslo, čisto jakž takž, ale pravdou je, že tak klidnou jízdu (rozuměj bez jakékoli akcelerace), jsem nečekal. Ano, opravdu to nejede… Škoda.

Petr

Bohužel oboje je na této trati pokrok, proti tomu co tam všechno jezdilo (čest výjimkám). Člověk se až diví co všechno tam ten zbytek cestujících vydrží.

Robert Šalda

Tím tedy MD bude držet ČD pod krkem aby nezlobily a neriskovaly, že přijdou o další výkony, tentokrát již v el. trakci…

Leinad

To stejné MD, které taky jmenuje management ČD takový, který není schopen vyhrát soutěž.

Miloš

Tyhle všechny soutěže a náklady na jednotnou jízdenku budou ve finále dražší, než kdyby se ve vedení ČD udělala čistka, zatrhly se tučné odměny pro krysy a dosadilo se tam pár schopných lidí, kteří budou podnik udržovat na nějaké úrovni a rozvíjet ho, a mít na veškerou ZDO jednoho dopravce, který vždy vykáže skutečné náklady na provoz vlaků v ZDO (cesta+spotřeba vozidla+plat personálu (bez bonusů)+údržba), které objednatel zaplatí. Protože ČD jsou o dost dražší díky tučným odměnám pro vedení, bohužel strojvedoucí, kteří podnik drží nad vodou, jen utřou.

Leden

Monopol nikdy nebude levnější než konkurence. I když budeme stejnou chybu opakovat furt dokola s naivní představou, že teď už jsou dosazeni opravdu schopní, kteří tam udělají opravdu pořádek… ne, nefunguje to.

Miloš

A že to jinde funguje a u nás ne ? OBB? ZSSK?

David

Jistě že to funguje, ale je to drahé.

Kom

zatímco v Rakousku jezdí moderní pohodlné soupravy, u nás máme,, díky“ konkurenci pojízdný šrot z okolních zemí. Krom LE a ČD nikdo nové soupravy neporizuje

Leden

A proč by pořizoval, když ho nikdo nepoptává a NECHCE ZAPLATIT?

Martin

Jasně, u ČD není u rychlíků klimatizace často ani v I. třídě. Je to bolševickej moloch.

Avlaky

RegioJet?

Kom

kolik má RJ nových vozů?? deset!?

Miloš

nejde ani tak o vozový park, ale o celkový systém, viz pracovní podmínky strojvedoucích apod.

Avlaky

Na Slovensku je jen jeden soukromník ne? , Le pravda kdyby RJ šel soutěžit na Slovensko tak jeho vozy budou obří spása

Jaaa

Slovensko je vozbou katastrofa, to jo…

Jaaa

Monopol pod veřejnou kontrolou být levnější může, a to z důvodu úspor z rozsahu.

Chronosphere

Tenhle blábol zničil po roce 1948 české hospodářství a udělal z nás žebráky.

Brumla

Ti chobotnice a pijavice nedovolí nasadit schopné lidi

Jiří Kocurek

dosadilo se tam pár schopných lidí … za minimální mzdu, aby moc nestáli.

Jiří 3

Dejte pale nahoru, pokud jste tohle očekávali. Palec dolů, pokud jste překvapeni.

V.N.

Všechno toto ukazuje na totální neschopnost ministerských úředníků. Někde máme výběrko na 3 roky , jinde na 10 let. Někde to stihnou termínově jen tak tak a tak se po blamáži z prosince radši do žádných větších akcí pouštět nechtějí…
Ať to Arrivě dají přímo , ale za podmínky , že Arriva nabídne něco více. Třeba jiná vozidla….řada 845 je dejme tomu dobrá na osobáky. Na rychlíky už nikoliv…

Petr Šimral

Ta nová vozidla se musí platit. Nejde to tak, že zůstane platná cena s německým „šrotem“ a za stejnou cenu se nabídnou „nešrotová“ vozidla…

V.N.

Pak ať udělají regulérní výběrové řízení..

Daniel Mach

To je základ! U rychlíků Liberec – Pardubice o tom 10 let mluvili, jak se to připravuje … a zase to nestihli. A pak si také musí dát do podmínek jak staré vozy ještě budou akceptovat a počítat s tím, že čím mladší, tím dražší.

V.N.

Ono se to dá řešit různými formami. Nicméně v obchodě je zcela běžné, že když vám končí jako poskytovateli nějaké služby smlouva, že za vámi přijde nákupčí a nabídne její prodloužení za některých dalších podmínek, případně za podmínky snížení ceny. Pokud na to nebudete reflektovat , vypíše standardní výběrové řízení. Proč by to takto nemohlo fungovat i ve veřejné dopravě. Navíc tyto krátkodobé smlouvy na 3 roky jsou úplně k ničemu. Respektive si myslím , že vysoutěžená cena na 10 let s kvalitními vozidly může být stejná , nebo možná i nižší , než při tříletém kontraktu s horšími vozidly….

Jackub

Ne, že se to nestihlo – ono se nechtělo. A když se nechce, tak je to horší, než když se nemůže…

Kom

pak je riziko že ho nevyhraje ten správný a předem domluvený dopravce 😀

Leden

„Předem domluvený správný dopravce“, to právěže už nefunguje, když se to musí notifikovat a tím pádem Arriva mohla podat protinabídku.

4918

Jako Arriva na R14

švestka

Na R9? Souhlas, ty popelnice tam nechceme.

Apollo17

Ale to výběrové řízení pak mnohdy skončí tím,že se nikdo nepřihlásí(za předem odhadovanou cenu),nebo se přihlásí a je příliš drahý.Např. výběrové řízení na zabezpečovač ETCS u různých dopravců,nebo motoráky pro 120 osob,kde byla maximální cena 90 milionů a za tu to nikdo nechce vyrábět,dražší zase nebude chtít platit objednavatel.

Hon

A 843 či 854 jsou vhodné na rychlíky?

X 1

Ne!!! Nejsou.
Řady 843, 845, 854 jsou vhodné akorát do šmelcu.
Tyto řady nejsou ekonomicky i morálně vhodné ani na osobní dopravu. To už jsou, co se nákladovosti týče lepší různé reinkarnace 810.

medical_examiner

Hmm, 854 měly skončit ve šrotu už před 10 lety. 845 mají ještě 6 let čas. A 843 mají ještě 15 let čas (r.v. 1995-1997)…

Jaaa

Rok výroby není jediný rozhodující parametr…

V.N.

Ja nepíšu nic o řadě 843 nebo 854…

4918

Jj

medical_examiner

U 843 je možné obojí, 854 jsou použitelné jedině na rychlíky – na Os jsou pomalé.
Rok výroby 1995 je v pohodě, r.v. 1968 už ne.

Lukáš

Jenže právě 845 je naprosto nevhodné vozidlo na osobní vlaky, protože to má pomalé rozjezdy, stačí se podívat na městskou linku. Právě na rychlíky je to ideální.

V.N.

Ideální vozidlo na delší trasy v letním období si představuji trochu jinak

4918

No to je ten problém že interiér těchto jednotek prostě není vhodný na rychlíky, absence 1 třídy nefunkční záchod nemožnost vyvětrat

Jaaa

Tak. Provozními parametry je to akorát tak rychlík, interiérem akorát tak osobák. Sečteno a podtrženo: K ničemu.

orky

Takže to, co se psalo v článku z 3. září, 5:00, že ČD mají linky R9 a R10 jisté, už zase neplatí?
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-maji-jistotu-provozu-dvou-rychlikovych-trati-mezi-kolin-a-usti-chce-leo-express-59524/

Tomariero

Tak nikdo jiný než ČD se nepřihlásil, maximálně může někdo podat námitku, ale nabídku už ne.

Kom

to víte ministr všeho nestíhá 😀

medical_examiner

Kdo se hlásí jako náhrada? 🙂

Krušky-Středohoří

Je možné že dopravci už dávno uzavřeli kartelové dohody, a ministerské přiklepnutí ČD, Arrivě, Regiojetu, GWTR, je jen jakýmsi ceremoniálním katem? Jak už se řešilo v jiných diskuzích ČD a Regiojet se budou chtít zaměřit primárně na dálkové a elektrické linky a pár regiosharků a stadlerů. Arriva a GWTR motorové linky regionální a méně atraktivní rychlíkové.

Krušky-Středohoří

pardon aktem

Tomariero

Kartel určitě ne, ale byť to ČD nepřiznají tak loňská ztráta nemotorových linek R jim vytrhla trn z paty, protože jinak by měly problém odjezdit vše ostatní.

Michal

Třeba tu pojede ruský-žoltyj parachod !!

Laik

Pane superministře Havlíčku, vysvětlete prosím Ministerstvu dopravy že řádná soutěž není sprosté slovo a dá se využít ke zlepšení úrovně cestování. Vaši potenciální voliči to jistě ocení. Jen to chce nabízet smlouvy na 15 let a vyhlásit soutěž několik let před termínem ať se mohou dopravci – jedno jestli modrý, žlutý nebo jiný – řádně připravit. ANO, tak jednoduché to je.
Smlouvy na několik let jen konzervují současný stav a neumožňují pořízení vozidel odpovídajících roku 2020. A to je to co nechceme.

a8n

Reálně to je pod rozlišovací schopnosti jejich potenciálních voličů. Těm stačí, když se v tom svezou co nejlevněji.

malej-jarda

Třeba je to tak schválně. Kdyby nějaký dopravce přišel s novými vlaky, chtěl by určitě víc peněz než za současné staré krámy. Stát ušetší. A zajímalo by mě, jestli někdo z MD vůbec jezdí vlakem.

Leinad

I kdyby v klasickém výběrku nebyl požadavek na nová vozidla, tak vyjde nižší částka.
Z důvodu delšího kontraktu, opravdové soutěže a pár letům „jistoty“ pro výherce.

On.

Jediný drobný problém „klasické“ smlouvy bude její cena. Nová nebo alespoň vozidla odpovídající současným standardům (velmi málo ojetá) s životností na celou dobu smlouvy budou nutně dražší, což pro stát znamená vyšší cenu. Vyšší užitek pro pro cestující, stát zjevně moc nezajímá, řeší se jen a pouze cena.

Martin V.

Že to bude dražší, ještě neznamená, že to je špatně. Nejsu tak bohatý, abych si kupoval levné věci.

David

Co s tím má pan Havlíček? Ministerstvo dopravy se u nás přece o železnici nestará. To je politický úkol někoho úplně jiného.

medical_examiner

Nějakého náměstka?

Jaaa

Faltýnka.

Solorger z Hradce Králové

Upřímně mám problém si představit Arrivu například na R10, Mezi Trutnovem/Letohradem a Hradcem možná ano, avšak u části Hradec – Praha už ne, ČD na tuto linku nasazují Banány (150) a Peršingy (162), které v některých úsecích tratě dostávají na rychlost přes 120km/h, Arriva pro tuto rychlost opravdu nic nemá, což by asi byla pro cestující větší rána než u R14, a to na poli jak kvality, tak cestovní doby.

Tomáš

Momentálně ne, ale kdo ví co budou mít za XY let?

medical_examiner

Totéž.

Jiří Kocurek

Banány (150) tady taky nebudou věčně. To je že zrovna teď ČD mají nic neznamená. Jednoho dne dojezdí, podobně jako dojezdily nulkové Bobiny.

medical_examiner

Banány putují teoreticky do šrotu, protože nejstarším je 42 let.

Dash9

U DB se teď po elektrizaci München – Lindau uvolnilo dalších pár 218tek, ty umí 140km/h (u nás asi až po dovybavení zabezpečovačem) a daly by na rozdíl od elektrik celou trasu…

medical_examiner

Ale kdo zaplatí tu naftu pod dráty?

Avlaky

Brejlovci tu nebudou věčně

medical_examiner

Rozhodně tu budou nejméně 10 let. Ale dříve než za 10 let nebude mezi Jaroměří a Trutnovem ani vyšší rychlost než 100 km/h, ani elektřina.

Jakub

Zrovna na lince R9 bych byl rád za jiného dopravce. Už několik let tam ČD nasazují snad to nejhorší co mají a ani s novým jízdním řádem nepřišlo opět žádné zlepšení. Tak doufám že o tuto linku projeví zájem např. Regiojet.

Avlaky

RegioJet má o ni zájem

Tomariero

Tak proč během toho roku co běží notifikace nepodal nabídku?

Avlaky

Na 2 roky se jim vagóny nevyplatí koupit

Avlaky

No nejelenom vagóny, najmout personál, zajistit mašiny a spousta věcí

Ivan

Ještě buď rád za brněnský vozy, které jsou ve slušném stavu, v Plzni není problém najít vozy, které nejsou ani v tom slušném stavu.

Štěpán

Takže dalších 5 let rozhrkaných a neskutečně nepohodlných šrotů řady 845? Proč, když už je teda nemůžou dostat od 12/2022 zpátky ČD, nikdo nevyvine na Arrivu tlak na pořízení lepších vozidel a bude jim tolerovat nasazování starých německých krámů, které měly být dávno sešrotovány a to už v Německu? To jsme někde na Ukrajině, nebo co?

aaabbb

Je škoda, že samo ministerstvo lepší kvalitu nepožaduje v parametrech zadání, že mu prostě stačí konzervace současného stavu..

Jiří Šrámek

Co jsou „lepší podmínky“? Nové vozy? Nižší cena? Fakt nevím, ale obojí těžko.

Daniel Mach

A ČD nabízejí nějaká kvalitnější vozidla než návrat 854, které jsou kvalitou horší než starší 845?

Štěpán

854 jsou kvalitou lepší oproti 845 asi tak milionkrát.

Avlaky

Protoze platí režijka?

Štěpán

Dejte už s režijkami pokoj. To, že někdo nesnáší šroty z Německa, neznamená, že má režijku.
Nevím kolikrát tady mám opakovat, že nic, čemu by se říkalo režijka (vlastně ani pořádně nevím co to je a vědět to radši nechci), nevlastním a nikdy jsem nevlastnil.

Štěpán

Mínusujte si jak chcete, ale důkaz o tom, že mám režijku, nikdo žádný nemáte. A ani ho mít nemůžete, protože to prostě pravda není.

Pe.tr

845 je tichá , klidná a pohodlná . Jednosměrná Hk – Pu 31 Kč. A netřepe se barák , je slyšet i cinkání přejezdu. Není to terno ale oproti rakvím co tu jezdili do soboty je to paráda.

Pe.tr

Ještě jsem zapomněl na jednu výhodu. Smetáci si tam (mimo stolků) nenatáhnou hnáty a nešpiní a nesmrdí protější sedadla

medical_examiner

Zkuste specifikovat pojem „smeták“.
Docela mě to při 189 cm zajímá…

medical_examiner

To „klidná“ je přesné.
845 je totiž rychlá asi tak jako vandrák po obědě…

Avlaky

Jaký je rozdíl mezi rekonstruovaným šrotem z Německa a šrotem bezbreko z Česka?

Ten s reko je pohodlnější

Jaaa

854 jsou ale reko. 🙂

Jakub

854 jsou pěkné na focení, poslouchání rozjezdů a pozdravy pro fanoušky – tj. pro šotouše jsou určitě lepší, to bez pochyb, nicméně to cestující opravdu nezajímá. Ty zajímá: lepší pojezd, tišší provoz, lepší vstup, lepší informační systém, voda zdarma, Wifi a takové (pro někoho) hlouposti, které ale vytváří celkově kvalitnější produkt… není to jen o stáří vlaku. Já mám rád ČD ale za Arriví motoráky tu bojovat budu, protože s nimi mám na stejných linkách zatím lepší zkušenosti. Představte si to naopak – kdyby ČD stejně rekonstruovali 845 – ti by to uměli prodat, psali by o tom v železničáři,… Číst vice »

Štěpán

845 teda rozhodně tišší pojezd než 854 nemají ani náhodou. Uvnitř je kravál mnohem větší, to je poznat hned. Sedačky taky nepohodlné, informační systém o nic lepší není. Wifi, to snad nedokážou cestující chvíli vydržet bez toho? A navíc spousta 854 u ČD už wifi má, takže tímto tato výhoda u Arrivy padá.
A teď mluvím o vozidlech, ne o dopravci. Kdyby ČD snad chtěly ty ultraodporné šroty 845 taky nakoupit, budu o nich tvrdit to samé.

Pe.tr

Štěpáne . Sundej si modré brýle a zkus se projet a ne jen hloupě plácat. Je to sice taky krumpl ale oproti rakvím o ligu lepší .

medical_examiner

843 mají plošinu i záchod pro vozíčkáře.
Má vůbec 845 EDB?

Avlaky

845 mají taky záchod pro vozíčkáře a plošinu

medical_examiner

A kde?

Daniel Mach

Pokud tím nejezdíte, tak to tvrdit můžete. Co potkávám cestující mezi Turnovem a Prahou, tak si „šrot z Německa“ pochvalují proti tomu, co tam jezdilo dřív.

Štěpán

Jel jsem obojím a to, co jezdilo mezi Prahou a Turnovem dřív bylo mnohonásobně lepší, než to, co tam jezdí teď.

MartinS.

Trochu problém je, že to, co jezdilo mezi Prahou a Turnovem dřív (854), tam jezdilo už před 35 lety, jen se to tehdy číslovalo jako M296.1 a M296.2. Posun na straně ČD směrem k lepším vozidlům byl za těch 35 let minimální.

Jaaa

To ale nebylo 854…

švestka

A také dalších 7 let rozhrkaných a neskutečně nepohodlných šrotů na R9. Tam by to měl dostat někdo jiný, nejsme přece Ukrajina, abychom jezdili v plesnivých popelnicích.

Štěpán

Ano, souhlasím, že na R9 to chce s kvalitou vozů něco udělat. Pokud by RJ neměl povinné místenky a uznával by tarif PID mezi Prahou a Golčákem, jako to dělají ČD, tak bych byl klidně pro, aby tuto linku převzal.

Jakub

Regiojet má povinné místenky pouze na soukromých, komerčních spojích. U těch objednávaných je mít ani nemůže (pokud tak není stanoveno v objednávce).

Jaaa

Heh, jasně že má…

Avlaky

Ten PID záleží na smlouvě

Mirek Zv.

Nic nebude!! A jako bonus budeš pěkně zase jezdit 2 roky přes Nymburk (ach, to prokleté přemostění u Kolína).

Petr Šimral

Ono je potřeba ty lepší vozidla taky zaplatit. Zadarmo opravdu nebudou. A jak zadáním, tak stanovenými termíny to MD jednoznačně nechce.

Pokud MD řekne, že chce na motorové rychlíky ekvivalent ICE-TD 605 a dá na to čas, tak tam prostě budou. Ale zcela logicky za úplně jiné peníze.

Štěpán

No právě. Když to chodí tak, že objednatel upřednostní prachy před kvalitou, pak to dopadá tak, že se stáváme smetištěm DB, kteří k nám přes alternativní dopravce tahají staré šroty.

Palavan

No a třeba právě díky tomu alternativnímu dopravci máme tady na Horní Vláře momentálně daleko pohodlnější svezení vlakem, než co tu bylo dřív.A jen tak mimochodem-smetiště DB.Nenakupoval na něm nedávno i jiný,podle vás nealternativní dopravce?

Štěpán

Daleko pohodlnější, jasně. To tak určitě 😀

Jiří Kocurek

NE! Raději motorák z roku 1968 než starý šrot z roku 2010+ (Desiro).

Štěpán

Raději motorák z 90.let (843, teď jich ČD mají volných dost) s vyšším výkonem a podílem hnaných náprav, než šrot z Německa z 80.let (845).

Panda

Kolikrát bylo vyvráceno, že 843+2×043 NEMÁ vyšší výkon?

Zrzek

Ale má o něco větší kapacitu.

Pe.tr

Nádrží aby dojel ?

medical_examiner

Cestujících.
843+043+943 pojmou 192 sedících i se 13 koly při hmotnosti 131 tun a výkonu 600 kW (4,58 kW/t)
845.0 pojmou 122 sedících a 8 kol při hmotnosti 68 tun a výkonu 410 kW (6,03 kW/t)
Což je nějaká anomálie. Ačkoliv je 845 výkonnější, je línější…(a ne že není)

kix

Teď se můžou ČD ukázat a udělat arrive stejný kousek a vyfouknout ji linky zpátky

Avlaky

Jak vyfouknout?

X 1

No co.
Nakoupí v Německu 628, modernizují do podoby 845 a nabídnou je Min. Dopravy za NIŽŠÍ cenu.
Jednoduchý jak facka.
🙂

Avlaky

To teda není🤣🤣 by museli tak rok čekat než se někdo přihlásí do vyberka, navíc jak víme tak ČD někdo špatně vysvětlil obsluhu (stadlery mají co chvíli pokažené, v arrive nikoli)

J.K.

Ministerstvo nestíhá soutěže. Je plně vytížené studiemi o tom co dalšího by ještě mohlo objednávat – regionální vlaky, busy…

Miloš

a jakými tresty na strojvedoucí ČD zabránit dalším nehodám

Jiří Kocurek

Taky chtěli převzít šaliny a lodě na Prýglu. Dokonce snad i lanovku na Petřín a přívoz na Slezské Hartě.

Pavel Vavříček

Na R9 by mohla Arriva nasadit elektrické vlaky a též by jako mohli je i nasadit do Budějovic. Nechápu proč nasazují diesely, když jedou pořád pod elektrifikací.

Někdo

To právě že nejedou

X 1

Ne, nejedou.
Mrkni se prosím do mapy.
🙂

Martin V.

Já jsem se v tom ztratil. 🙁 V oznámení MD ČR se píše „na lince R9 Praha – Havlíčkův Brod – Brno/Jihlava“. Ten konec je snad buď/a nebo, což je pod dráty už desítky let. Jihlava – Brno přes Třebíč snad není součástí R9, nebo je? Tam dnes nasazují ČD hnusné elektrické vlaky.

medical_examiner

To ano, ale 120 ani 200 pod dráty nejsou.

Arriva průvodčí

Záleží co che ministerstvo tomu aktuálně stačí 845 ale uvažuje o využití vlaků s baterii

X 1

Prozatím uvažují o soutěžích.
A všichni vidíme, jak to dopadá.

Daniel Mach

Na R9 jezdí Arriva? A ČD tam jezdí s motory?

Avlaky

O R9 má zájem regiojet

XXXD

Alespoň kdyby toto současné prodloužení k něčemu bylo. V podstatě se jedná linky, kde jezdí to horší a tohle to jen zakonzervuje ještě na delší dobu. Když už to takhle prodlužují, tak bych tedy očekával, že se pak tyto linky budou soutěžit s velkým předstihem, třeba i několik let dopředu jako v Německu, ale to je v ČR evidentně dost nereálné. Takže se to pak bude zase opět honit na poslední chvíli.

Avlaky

Na žádné z těchto linek není třeba ETCS?

Jindra

Neslyším jekot „Podvodníci nám berou milované rakve, šukafony atd.“ Nedivím se, za slib sedm let konzervace stavu. 🙁

Zapa

Paradoxně jste prvním, kdo tu začal ječet. Ona ta konzervace je oboustranná.

xyz

Zase „nestíhají“. 🙂 🙂

medical_examiner

Zase se na to vykašlali…

Kamui

Mohl by někdo vysvětlit, jak je to s tím že Arriva donutila MD udělat rozstřel? Já měl za tl že přímé zadání znamená, že MD ukáže prstem na dopravce kterého si vybere, a nikomu nemusí zdůvodňovat proč.

Dominik

Tuto otázku jsem položil už minule, a bylo mi vysvětleno, že to přeci nejde, nezabývat se jinou nabídkou, byť nevyžádanou.

xyz

Ano, nejde: https://zdopravy.cz/hledani-dopravcu-na-posledni-chvili-stat-o-rychlicich-rozhodne-az-v-rijnu-59980/

„Ministerstvo mohlo tím, že oznámilo přímé zadání, uzavřít smlouvu s libovolným dopravcem. Odvolává se ale na dřívější stanovisko antimonopolního úřadu, podle kterého se musí „podanou nevyžádanou nabídkou zabývat a posoudit, zda taková nabídka může být pro objednatele výhodnější a přinést v konečném důsledku vyšší užitek pro cestující i pro stát než smlouva, o které je dosud jednáno“.“

Gajda

Stát se má chovat jako řádný hospodář. Takže pokud někde končí smlouva a stát dostane výhodnější nabídku, ač o ni nestál, z funkce řádného hospodáře jí nemůže hodit do koše. Nebo mohl by, ale dnes už by se to pod koberec nezametlo a byl by z toho problém.

Gajda

Osobně si myslím, že na rychlíky z Prahy do Brna přes Vysočinu jim někdo něco taky pošle.

Já, kdo jiný

Regiojet.

Broge

Kéž by, to co tam jezdí je největší odpad v ČR. Ale spíš tomu nevěřím 🙁

Honza

No, ono do Budejovic to neni o moc lepsi…uz jsem se tesil na Regiojet. Snad tam brzy vyjedou komercne, mluvi o tom uz dlouho

Tomariero

Neposlal během roku od zveřejnění, takže poslat už nemůže, respektive nevím na co by dal námitku když t neposlal žádost během toho roku.

Petr

R 9 a 10 by se mohl někdo přihlásit a neprodlouží ať stávající agónii

noerf

Zajímalo by mne, pročsmlouvu na tyto linky neprodlouží o tři roky a nevypíší pořádné výběrové řízení. Bohužel postup MD ukazuje, že neschopných úředníků je stále dost, jinak nechápu, proč není nikdo na MD schopen vypsat standardní výběrové řízení. U R9 nemusí výběrové řízení pro jiýdní řád 2021/2022 řešit z důvodu odklonů z trati přes Českou Třebovou téměř vůbec.

Já, kdo jiný

Třeba je v tom nevyřčený záměr, nevypisovat VŘ.

kix

Výběrové řízení je moc průhledné, takhle se to všechno lépe zařídí jak je potřeba..

David

Myslíte, že je to neschopností úředníků? Nenapadlo vás, že je to spíš záměrem politiků?

kix

úředník to vypracuej, když dostane od někoho takový úkol..to není o neschopnosti, to je prostě o tom, že o to nikdo nestojí a když se to vyloženě dělat nemusí, tak je lepší to udělat méně průhledně..karty jsou stejně dávno rozdány, dříve než se nějaký rozstřel či výběrko vyhlásí, takhle aspoň neplatíme úředníky za fiktivní soutěže..