Dopravci Železnice

České dráhy mají jistotu provozu dvou rychlíkových tratí, mezi Kolín a Ústí chce Leo Express

Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy
Lokomotiva řady 163 v čele osobního vlaku v Litoměřicích na pravobřežní trati z Lysé nad Labem do Děčína. Foto: České dráhy
Leo Express státu nabídl provoz rychlíků z Kolína do Ústí nad Labem s jednotkami Stadler Flirt.

České dráhy budou v příštích letech i nadále provozovat rychlíky z Prahy do Hradce Králové a Trutnova a z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod. Ministerstvo dopravy naopak bude porovnávat cenu a služby Českých drah s nabídkou Arriva vlaky u rychlíků z Liberce do Ústí nad Labem a Pardubic a z Olomouce do Ostravy přes Opavu. Do dálkové závazkové dopravy chce vstoupit i Leo Express, který projevil zájem o linku Kolín – Ústí nad Labem.

Vyplývá to z informací poskytnutých ministerstvem dopravy. Na konci minulého týdne uplynul termín pro možné podání nabídek pro šestici rychlíkových souborů, v případě dvou má k uzavření nové smlouvy dojít ještě letos. U tří rychlíkových tratí má ministerstvo ještě rok čas.

Během několika dní až týdnů musí ministerstvo rozhodnout o dopravcích pro linky R14A (Liberec – Pardubice), R14B (Liberec – Ústí nad Labem) a R27 (Olomouc – Opava – Ostrava). U nich má ministerstvo dopravy na stole dvě nabídky: Českých drah a Arrivy vlaky, která nabídku poslala už v červenci, České dráhy těsně před vypršením roční lhůty na zveřejnění.

Start podle nové smlouvy? Už od prosince

Ministerstvo se dostalo do velmi nepohodlné pozice: na rozhodování má velmi krátkou dobu, která může hrát zejména proti Arrivě kvůli obavám, zda start zvládne. Smlouva s Českými drahami končí u všech tří souborů v prosinci letošního roku. Arriva nabídla své vozy jednotky řady 845, které jezdí na jiných rychlíkových tratích od loňského prosince.

Zejména mezi zaměstnanci Českých drah v Libereckém kraji se již několik týdnů šíří fámy, že ministerstvo již rozhodlo o výběru Arrivy. Ta už v srpnu spustila nábor lidí, ale jen kvůli tomu, aby při případném získání smlouvy byla připravena rychle vyjet. Arriva i České dráhy na trasách požádaly o přidělení kapacity. „O dalším postupu bude rozhodnuto v nejbližších dnech. Jako první budou informováni oba dopravci,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.

V případě linky R27 bude smlouva jen na dva roky, u linek R14A a R14B na sedm let.

Praha – Hradec Králové až do roku 2029 s Českými drahami

Více času na výběr bude mít ministerstvo dopravy u linky R23 z Kolína do Ústí nad Labem západ. U té končí smlouva až v příštím prosinci. Zájem o tuto trasu projevil Leo Express, který by zde mohl využít své elektrické jednotky Stadler Flirt. Podání nabídky potvrdil mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. „Leo Express má zájem o nové krajské tratě a také tratě v gesci Ministerstva dopravy či o ty v zahraničí. Mezi ně patří i trať R23, na kterou jsme podali nabídku. Jednou ze zvažovaných možností je nasadit na této trati nízkopodlažní elektrické jednotky Flirt vybavené Wi-Fi či klimatizací,“ dodal Sedlařík.

Ministerstvo zatím neví, jak se k nabídce Leo Express postaví. „Proces výběru dopravce bude u této linky teprve nastaven,“ řekl Jemelka. Ministerstvo na této trase plánuje osmiletou smlouvu.

České dráhy budou naopak jistě další roky jezdit na dalších dvou dálkových linkách. Na tři roky získají smlouvu pro linku R9 z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod, jiný dopravce o relativně krátký kontrakt neprojevil zájem.

Podobný osud bude mít i provoz vlaků z Prahy do Hradce Králové a Trutnova. O sedmiletou smlouvu na lince R10 nikdo jiný neprojevil zájem, České dráhy by tak na trase měly zůstat až do prosince 2029.

Ministerstvo dopravy naposledy změnilo svůj harmonogram otevírání dálkových linek loni v srpnu, přehled postupu u jednotlivých rychlíků je zde.

 

Odebírat
Upozornit na
guest
168 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

Bylo by dobré vložit do současných rychlíkových spojů od ČD nové rychlíkové spoje od jiného dopravce a ne jej nahradit…

Radek

Může mi někdo vysvětlit, proč na jedné trati nemůže jezdit více dopravců? Lidé by měli mít možnost si vybrat kterým vlakem chci jet.

Hezky česky

Protože by se státu státní ČD brzy zhroutily.

Martin z Moravy

Škoda, že Leo nešel do linky Praha – Brno přes Vysočinu.

Gwann

Mno, na to by si ale musel půjčovat toho sergeje od KDS a nestíhal by krom jiného jízdní doby. Prostě Leosova pohřební salina dojede do Kutné Hory, dal ani tuk.

Michal

Tať na Hradec nikdo nechce. To se dalo čekat.Nikomu se nechce to tratě s přepřahem na diesel. Chtělo by to požadovat nějaké jednotky s diesel i elektrickou trakcí. V Británii se to používá a pro trat do Trutnova a případně jednou i do Náchoda, kdyby se někdy udělala Vysokovská spojka či pravotočivý oblouk za stanicí Starkoč, by to byl velký posun

Robert

Batetiriove jednotky s dobijenim na 3kv nikdo nevyrábí……

Baal

Chtělo by to vedle vysokovské spojky i studnickou a pak to elektrifikovat až do Trutnova.

Miloň

Taky problémy s výlukama, protože nadpoloviční většina tratě je jednokolejka a nutnost řešit kapacitní NAD zejména Poděbrady-Hradec, to asi taky nebude moc lákadlo.

švestka

Věčné výluky u Vyškova nebo na Protivínce taky nejsou lákadlo…

Zbyněk

Přijde mi, že celé je to jen divadlo. Na nábřeží L. Svobody už mají dávno vše domluvené.

Jerry

Jasně ..a teď pohádku o karkulce.

MlB

Hlavně aby v prosinci opravdu odstartoval jednotný tarif, když už jízdenka ČD nebude stačit skoro na žádnou delší trasu s přestupy. Už je kolem toho nějak podezřele dlouho ticho…

český dopravák

když jsem podělil délku tratí v ČR a počet dopravců vyšlo mi snad světově unikátní číslo kde na jednoho dopravce v České republice připadá uctihodných 77.371 km železniční trati. Myslím, že je čas dát návrh na zápis do knihy Ginesových rekordů, neboť PLNÝCH sedmdesátsedm kilometrů na jednoho dopravce to je již trochu moc!! – pak se divme co máme na železnici nehod, kde všichni krom ČD a ČD KARGO se drží železničních předpisů pouze D1, D2 a D3 snad jen okrajově – ostatní knihovna předpisů jim nic neříká, tu nahradí různými vnitropodnikovými směrnicemi a nařízeními.

Leinad

A jsou ty vnitřní předpisy v nějakém sporu, nařizuje se něco nebezpečného?
Že průvodčí ČD na vlakoše opíše pomlčku, zatímco steward LE hajluje – mě dokonce připadá bezpečnější od doby kdy jsou dveře volné, mít paži v poloze a nepochybovat (že se vlakoš na mě nekoukl – tak koukne později).

Bob

Máte dojem, že vnitropodnikové předpisy jednoho dopravce jsou něco víc než vnitropodnikové předpisy jiného dopravce?

Nekdo

No tak kdyz tihle hnusni soukromnici rozslapali babovicky modre matce draze, tak snad o nich nuze psat hezky, ne?

Gianluigi Zampr

Zcela nepotřebné

jirka

Na elektrifikovaných tratích by mělo být podmínkou, provozovat jedině elektrické soupravy, ať žije ekologický provoz dieselových vlaků, to je krok zpátky.

MlB

Klidně, ale za plnohodnotně elektrifikovanou trať bych považoval jen takovou, kde za poslední rok nedošlo k zastavení provozu kvůli poškozenému trakčnímu vedení.

kakov

aha a taky přestanete považovat za plnohodnotnou každou silnici, kde za poslední rok nedošlo k nehodě???

Jerry

Ona SŽDC by taky mnela trošku zrychlit elektrifikaci trati , protože tím stylem jak to jde dnes bude hotovo v roce 2220

KarelF

2230 🙂

Avlaky

Však budou za to polatky

Kubrt

To chce individuální přístup – nutit lidi přesedat v Děčíně nebo jaroměři jen proto, že tam končí elektrifikace, atraktivní nebude. Takže si musíme říci, zda chceme vlaky pokud možno lákavé pro cestujcí, nebo za každou cenu elektrické.

Petr Šimral

Hlavní podmínkou by mělo být, že výběr dopravců bude organizován tak, aby bylo možné vhodná vozidla zajistit. Tak se to ostatně v civilizované Evropě dělá.

Honza446

Ehm… trať 024 a zaprodanej hejtman s leo expressem

Radek

Když vidím, s čím jezdí ČD na R9, tak čekám, že k jízdence začnou od prosince připočítávat i přirážku za jízdu retro vlakem. Jen připojit parní lokomotivu a je to stejná souprava jak z šedesátých let.

Rampakk

Kdepak ty koženkové lavice jsou povětšinou prečalouněné a zahnědlé zaclonky maji logo ČD. Pokrok nezastavíš.

kakov

tak vrátí zpátky koženku, vymění záclonky a mají retro 😀 ale upřímně jsem s tím teď jel po delší době a byl jsem dost zklamán, dříve tam jezdily lepší soupravy.

Rampakk

Rerro už nepujde vagony jsou v přetřené v Najbrtu což samozřejmě cestovatelský zážitek posouvá zcela někam jinam😁 jezdim R9 často a opravdu mam nekdy pocit ze se vracim v čase.

okk

Na R9 ten vlak alespoň jezdí jakž takž rychle. Zkuste si R11, třeba z Brna.

Bob

Kéž bychom se vrátili v čase, ale obávám se, že takový luxus se už nikdy nevrátí.

kom

já tam teda potkávám hlavně Bee 273, není žádný zázrak, ale také neurazí 🙂

Baal

Na R10 zase jezdí co depo dá a bez jedničky.

Tom

Zase si říkám, že LEO Stadlery z Kolína do Ústí, proč ne. Úplně mi tam akorát už nedává smysl ta business třída, ale zase se ta jednotka přiblíží k tomu, k čemu je určená. Kdyby sem Arriva dotáhla zbytek těch DB Stadler GTW, tak člověk asi aspoň přimhouří oči, ale sorry 845 žádnej dynamickej posun kupředu není. A u té R9 se obávám, že zůstane až do další soutěže ve stejném stavu. Výhledově totiž čekám, že Xmz bude (zaplať Pán Bůh) spíš tendence dávat na Praha – ČB, kde se do pár let s velkou slávou otevře 200 km/h a… Číst vice »

Avlaky

Stasleru bude mít jen 12, nevím kolik má teď desir asi 5-6 a ted jim 5 přibyde

JirKa

Jak nedává smysl? Já rozumím co se snažíte říct, ale takhle nad tím přece nejde uvažovat. Lidé platí normální tarifní ceny. Je to rychlík, který nejede 15 minut a co si pamatuji, rozhodně netrpěl nedostatkem cestujících. Je ale pravda, že tomu už tak možná není, protože já to vzdal. A to mě okolí považuje za až fanatického šotouše, který preferuje vlak i na dost časově a finančně nevýhodných trasách….

kakov

zatím je tam obsazenost slušná, alespoň podle občasných náhodných jízd to tak vypadá

Miloň

Business vystěhovat a udělat tam dvojku s háky na kola. 🙂

Liboros

Nečekané se stalo skutečností, na R9 zůstávají ČD. 🙂 A když jsem se Karla Havlíčka ptal, jestli by požadovali zvýšení komfortu nasazovaných vozů, pokud by hypoteticky vyhrály ČD, tak se odkazoval na to, že ke zlepšení kvality přispěje konkurenční boj právě na této trati a že nepočítá s tím, že by ČD vyhrály. Krásná práce.

Rampakk

Tak třeba se zase dočkáme toho jediného Bbdgmee, které na teto lince jezdilo do minulého prosince a ktere ČD na popud Ministerstva dopravy prestaly zařazovat.

jal

„fámy…že ministerstvo již rozhodlo o výběru Arrivy.
nikdo jiný neprojevil zájem, České dráhy by tak na trase měly zůstat “

Tyto věty snad znamenají, že jen ty tratě, na které neukáže někdo jiný, zůstávají ZATÍM u ČD.

Jaké tedy fámy?

Jakub

R10 Hradečany u ČD jsou OK. V současnosti tu jezdí fajnové přečalouněné Bmz a Bpee. Do budoucna se může nahradit vůz Bds a těch pár posilových B za něco rychlejšího a linka bude úspěšná. R9 je tento rok skanzen. Snad se sem pošle pár vozů Bmz a ABmz po nasazení nových vozů na Cheb. Jinak bude pokračovat ostuda… R14 A/B dnes jezdí slušný motorák. Průšvih je hlavně trať a jízdní řád. 845 bude sice pohodlnější ale jízdní řád možná spíš zbrzdí. Sem pořád doufám v alespoň to třívozové Desiro. R23 rozhodně potřebuje jakoukoliv změnu. Dnes tu nasazují často Bt místo… Číst vice »

Avlaky

Třívozové desiro Arriva nemá

Kubrt

V dieselu ho nemá nikdo 😉

Kamui
Anonym

To není desiro, ale Bombardier Talent

JirkaK

to, ale není Desiro (Siemens), ale Talent (Bombardier)

Jakub

Ne? Tuším, že Alpha Trains ho mají v nabídce k leasingu (tento rok přebírá Arriva leasing Desir po Regiojetu na Slovensku).

https://www.railwaygazette.com/traction-and-rolling-stock/arriva-leases-alpha-trains-dmus-for-czech-operating-contract/55664.article

ABC

two-car Siemens Desiro Classic diesel multiple-units ….

a to třívozový maj kde?

Jakub

To si mohou stále pronajmout protože se od prosince vrací Alpha Trains.

Kubrt

Tak znova a explicitněji – třídílné motorové desiro neexistuje.

Jiří 24

Tak se podívejte na R12, to je taky ostuda. Žádný klimatizovaný vůz, jediný slušný vůz je Bdtee, ale naprosto nevhodný na takto dlouho trasu. A se zlepšením na R9 nepočítejte, k tomu by je muselo ve smlouvě donutit MD (jak se tomu stalo u R12), což se nestane.

Jerry

Vozy bt už dávno nejsou v provozu to si plete.

Haha

Píše ale Bdt(ee276).

Jerry

Asi neumíš číst

kom

naivně doufám, že ABmz půjdou na R11 či R12

Peeetr

Jen ať pánbůh dá, a Leo konečně stáhne své tramvaje z jedné z nejdelších železničních linek v Česku na nějakou kratší.

Pavel

Tak jsem se těšil na zlepšení služeb na R9 z HavlBrodu do Brna, resp. Prahy. Ale chápu, pokud je smlouva jen na tři roky, tak to není atraktivní. Snad i ČD začnou zlepšovat kvalitu svých vozů na této R9 lince.

Jiří 24

Jenom pokud to bude požadovat stát.

Dalibor

Proč by to dělaly?

Leinad

Netto smlouva. Vozí cyklisty Praha – Brno, kteří nevěděli že do Ex potřebují místenku.

Lafacer

No během těch tří let bych žádné zlepšení nečekal, ale potom by měla být smlouva na 15 let, tam by to mělo být lepší. Osobně doufám, že bude v podmínkách jízda soupravy na horní rychlostník, protože modernizovaných úseků přibývá a mohlo by to pěkně zrychlit.

Hynek

Vy jste šoumen, pro jiné dopravce to není atraktivní, ale ČD mají zvyšovat kvalitu… Co jim MD zaplatí na objednávce, to bude. Pokud by tam za stejný prachy nasadily něco jako ICE, tak někdo přinejmenším přijde o místo a vy pak budete řvát jak protržený, protože vyvstane otázka skutečných dotací ČD kvůli špatnému hospodaření na této lince.

Par

A jednotný tarif bude kdy?

Samo

Od nového GVD.

švestka

Že by konečně vyjeli na Kolín – Ústí moderní vozidla, místo těch šrotů ČD?

Jakub

Těch mínusů. 😁😁 Jako pravidelný dojíždějící z Lysé potvrzuji, že to co tu jezdí poslední dva roky je šrot. To co tu jezdí dnes (pravidelně B místo sysla a často i B místo Bdtee) je opravdu směšné a často zde cestující jezdí na plné ceny ČD.
Navíc jsou o víkendech často přeplněné a posilové vozy nikde. Cyklisté až v uličkách vozu B…. paráda.
A teď si představte, že tímto vlakem jezdí občas i Němci do Mělníka.

Zapa

Na R ale syslové jezdit nemají.

Oskarák

Ano, s koly je v sezoně na této trase problém. Labská cyklostezka holt táhne a sezonně by MD mělo objednat aspoň BDs či něco s větší kapacitou na přepravu kol navíc.

Ale kolik kol by vlastně uměl přepravit Flirt od LE?

Cyklista

Tohle ale není jen o MD – obecně MD pouze ví, že trať existuje ale nezná provoz =). Pokud ČD neumí zajistit standardní komfort pro všechny cestující, měly by se zamyslet. Je otázka zda se dohodnout s MD na nějakém doplatku za cyklovozy, nebo omezit cyklisty, nebo zařadit cyklovůz z vlastní iniciativy (na jízdném se to možná vrátí), tak jak to občas dělají jiní….

Miloš

ČD umí zajistit takový standard, má který dostane peníze. A pokud je tlak jít s cenami dolů či nejít nahoru, musí se někde projevit úspory , obvykle na omezení údržby, což vede k tomu, že údržba nových jednotek, která je složitější, než u starších mašin, které lze ,,spravit kladivem,, , tudíž jediná je šance modernizovat starší mašiny, které lze snadno a rychle opravit.

Cyklista

nejde o „běžný standard“, ale pokud z provozu vyplyne, že některé spoje jsou pravidelně přetížené, pak by měly vyvolat jednání s objednatelem, aby došlo k nějakému narovnání, (nebo dočasně vypomoci z vlastních zdrojů) a ne se k cestujícím chovat jako k „substrátu“ .

Výsledkem totiž je neustále rostoucí negativní pohled cestujících na ČD, ne na MD.

Ale toto je bohužel obecný problém u ČD, kde jsou všichni naučeni se vymlouvat na jiné a ignorovat cestující i vlastní zaměstnance…

Miloň

O víkendech v letní sezóně by zde mohli jezdit Elefanty, ty by k dispozici byly.

Miloš

Několikrát jsem tam tudy jel, a to vozem Bdtee a komfort rozhodně vyšší, než v nějaké 845

Anonym

Arriva s 845 na R14a? To nemůžou myslet vážně. To vozidlo na to nemá.

Jiří 24

Třeba vymění motor a převodovku 🤷‍♂️

Arthur

Zjevně si stále nevšimli, že DB628 bylo myšleno na osobní vlaky jako náhrada VT95 a VT98 na ty tratě, který mělo smysl zachovat, nikoli na rychlíky do kopců 😀 😀 😀
Kdyby měli aspoň 628.4 s o trochu silnějším motorem, nebo rovnou 628.9 s dvěma motory…

Jiří 24

Třeba jim to DB prodají 🤷‍♂️

Arthur

Těch 628.9 vzniklo jen pět a pak jedna po nehodě z dvou ctyřkových. Samotný rozdíl 75kw mezi 628.2 a 628.4 nic moc nevyřeší.

český dopravák

a kdo to bude tlačit přes Ještěd????

Dalibor

Opravdu krásné, teď soutěžit dopravce, co má jezdit od ledna příštího roku.
Vůbec to není nachystaný pro někoho, kterej na to už má kapacity…
Za pár měsíců nelze zajisti ani vozový park, ani personální obsazení!

Pepík

Stačí,dyž vidím jak to provozuje na trati Ústí nad Orlicí – Letohrad – Lichkov ……. Pořád samá změna oběhu vozidel, každou chvilku neschopnost. Jejich dispečerský aparát kolikrát ani neví, kde vůbec Letohrad je a podobné zmatky ….(-:(-:(-:

Dan

Jezdím tam pravidelně. Dřívější křápy ČD typu „jak to vyjde“ u normálních cestujících opravdu nikomu nechybí. O plesnivých běčkách raději ani nemluvím..

Miloš

Myslíte že cestujícím ty ,, nové,, soupravy stojí ty problémy nejen s jízdenkama, ale i s (ne)připoji v Ústí ?

Mýval

Béčka tam jezdila v kombinaci s polonizovaným peršanem. Jediný důvod k tomu byl, že je to jeden z mála vozů co může do Polska. A to i když to tedy ke konci jezdilo jenom do Mezilesí….

Honza446

jj, je to tam strašný dodneška, ale kraj mlčí, všichni si na to budeme muset zvyknout, nebo použít bus

Džamel

Až teď v létě se mi podařilo využít rychlík Arrivy. Chápu, že ze začátku byly zmatky a problémy, ale teď po půl roce vše fungovalo jak mělo, vozidlo srovnatelné pohodlím s hydrou a cena nižší jak u ČD. Já bych i na těch R do Liberce byl za Arrivu rád, protože by to zpusobilo to, že rychlíky budou v rámci možností zajištěny slušným vozidlem. Možná dojde k prilákání nových cetujících, protože je jízdné proti ČD na úrovni 2/3 a hlavně 843 můžou někde vytlačit další Regionovy…

Kamui

A těch arriváckých motoráků je v létě problém absence klimatizace a současně nevtětratelnost maličkými vyklápěčkami.

V porovnání s 843 je to co do jízdních vlastností nastejno.

Džamel

Chápu, zmizí problém Bulhar, objeví se problém okna… Klimatizaci to sice nemá, ale ventilaci slušnou v porovnání s 810 nebo žábou s vyklápěčkama. Jel jsem v teple, ale, že by to bylo vevnitř nějaké nesnesitelné , to říct nemůžu…

kom

ventilaci to nemá žádnou, jezdit tím je o hubu

KarelF

Jenže předtím tam 810 nejezdili a ani obdobné reko. Věkově je to podobně jako co tam jezdilo. Prostě o tom, že je to lepší než to co tam bylo mne nikdo nepřesvědčí. Nezačlenění do PID nižší jízdné nevyrovná. Méně místa na nohy, méně záchodů, méně místa obecně a řekl bych i méně pohodlí na sedačkách.

Štěpán

Vidíte, já jsem v létě měl tu čest jet rychlíkem z Prahy do Turnova a dlouho jsem nic tak strašného nezažil. Nejen, že ty šroty z Německa jsou extrémě nepohodlné a hlučné (854/054 je uvnitř skoro úplně tichá), ale především kapacita byla zcela nedostačující (nasazovat na spoj v 7:20 z Prahy jen jednu jednotku fakt není normální a takový dobytčák jsem za posledních několik měsíců fakt nezažil). I rychlíky R14A jezdí narvané, kdyby tam Arriva jezdila s 845, kapacita ještě poklesne. A na R14B si už vůbec nedokážu Arrivu představit, o R27 ani nemluvě. A pokud jde o vytlačení regionov… Číst vice »

Jan Mahdal

Nevím, co si o vás myslet, srovnáváte hlučnost 845 a 854, nebo 845 a 054? Nebo 945 a 854 a nebo 945 a 054? 854 je aktuálně nejhlučnější dopravní prostředek na síti SŽ, to ne bez diskuze.

Dominik

To rozhodně není, 843 je rozhodně hlasitější.

Petr

854 má osazen celkem moderní motor od Catepillar, ten fakt není slyšet a jediný hluk je slyšet od podvozků, možná ve vašem případě by pro srovnání stačilo zavřít okna, které při velké rychlosti budou otevřené dělat kravál v jakémkoliv voze.

Štěpán

Přesně tak

LS-90

Jen ten hluk je od H750, ne tak od podvozku.

Jerry

Všechno lepší než 845 od arrivy ty motoráky pamatuji několik sovětských ofenzív.854 od ČD patří spíš na osobaky..

aka

Jerry, z pohledu obsluhy vlaku musím říct, že právě na Os je to nevhodné pro líné rozjezdy. Na Sp nebo regionální R jsou ideální.

Jerry

To jak už se rozjede i taková 854-054-954 tak už to letí to je pravda.

Štěpán

Srovnávám hlučnost motorového vozu 845 a 854. Když sedíte uvnitř a jsou zavřená okna, 854 je mnohem tišší, o tom žádná. Po rekonstrukci mají 854 hlukovou izolaci, narozdíl od 845.

Džamel

Tak Týniště – Choceň je opravdu tak na tu Regionovu a Sp na hydru. To je území skoro nikoho, kde by místo Os stačil i malý bus… Tam bych se vůbec nebránil variantě Sp Náchod – Choceň a v pracovní dny jednomu páru ráno a dvoum odpoledne do Borohrádku a zbytek nám vyřeší v klidu vyřeší 8metrový bus za zlomek ceny a stejně si všichni sednou…

Štěpán

Na regionovu rozhodně ne, když je to celé pod dráty. Spíš na 650 nebo na nějakou menší elektrickou jednotku ale motoráky tam nemají vážně co pohledávat.
Jenže Pardubický kraj ty motory pod dráty má nějak rád, nejdřív 024, teď 020 (od nového GVD to bude 026), co bude příště? Nasadí motoráky i na Os Kolín – ČT nebo Pardubice – HK?

Miloš

Že pardubický kraj má k veřejné dopravě zvláštní přístup, o tom žádná, ale 020 je v kompetenci kraje královéhradeckého.

Zdrasa

Jsem trochu zmaten, ale 843, pokud vím, není Regionova, ale motorový vůz, který mně osobně třeba jako úplný šrot nepřipadá.

Štěpán

Já jsem nepsal, že 843 je regionova, ani jsem nepsal že je to šrot a nemyslím si to, 843 je podle mě dobrý motorák. Myslel jsem to tak, že pokud by někde měly regionovy nahradit motorové vozy 843, nemusí to vždy dopadnout dobře. Tam, kde 843 nahradí 814 to jistě zlepšení bude, ale zhoršení může nastat tam, kde něco lepšího nahradí 814. Především pokud je to na nějaké elektrifikované trati.

Zdrasa

Jasně, už vás chápu, blbě jsem to pochopil.

Štěpán

V pohodě, sám jsem předtím se vyjádřil nejednoznačně :).

Miloš

Jízdné proti ČD bude na úrovni 2/3 proti ČD možná pro relace , kde nemusíte přestupovat. Pokud pojede někdo ze Semil do Králík, bude potřebovat tři jízdenky, což už se dost prodraží

Laik

Leo má ambice, o tom žádná. Jen strojů se mu nedostává. Flirty na trati Kolín – Ústí asi mají větší smysl než Ova – Pha.

MartinS.

A hlavně by tam měl pro ty Flirty zaručený výdělek, bez nutnosti snižovat cenu, aby na trasu Pha – Ova nahnal cetující.

Jerry

Jo ambice ke krachu ..flitry nevydělávaji. A ty čínské jednotky stojí na okruhu áje ticho.

Panda

Do prosince dost času na nákup, výrobu a otestování nových souprav, u dalších linek bych počkal až třeba do listopadu a místo sedmi let (skvělá návratnost investice) bych dal všechno jenom na 2-3 roky.

Dalibor

Přesně tak!
Všude stojí plný sklady lokomotiv, vozů i jednotek.
Výrobci jdou s cenami dolů, aby uvolnili sklady a dali impuls další výrobě!
Na pracáku stojí fronty strojvedouchích, vlakvedoucích, stewardů, posunovačů.
Všecko v pohodě!!!!

mezera

Ale takový kuchař-číšník za kontrolerem (volantem či pákou) to by bylo terno. Při čekání by kávu uvařil a roznesl.

Avlaky

Nechápu Leoše, však by mu zbyly 2 jednotky a to chce strašně expandovat se siriusama směr na Bratislavu

Avlaky

To je snad poprvé co nepřejí soukromníkovi aby něco vyhrál

Jiný Petr

Já naopak Leošovi přeju, aby to vyhrál. Jednotky pak stáhne z linky Ostrava – Praha a bude tam víc místa pro nákladní dopravu.

tondovo

Co nechápete? Mít svý jistý a jezdit „pod smlouvu“, nebo s rizikem na hodně konkurenční trati Pha – Ova? Jasná volba.

ABC

takže Pha – Ova už není vyzobávání?

mezera

Je, ale zobe jich tam dnes moc. Malý výběh a hodně drůbeže.

Avlaky

Takže RegioJet nemá šanci tento rok žádnou novou linku dostat

Martin K.

Je složité vyhrát loterii když si nevsadíte…

Gwann

Nemá moc s čím jezdit. Anebo se mu to nevyplatí (Kolin-Usti)

Avlaky

Tak R9 by se mu možná vyplatila ale nestihne nabrat Fury a ještě nedostal tu půjčku od státu, aby koupil vagony

Jerry

ČD nemají nic jisté pokud nebudou mít podepsanou smlouvu.rika se že Arriva má dostat rychlíky r27 Olomouc-ostrava. No to si pomůžeme s těmi šroty r.845.

kom

taky nevím co na 845 někdo vidí, takový diskomfortní šrot…

Kubrt

Ministerstvo se dostalo do nepohodlné pozice? Ministerstvo spíš dostává do nepohodlné pozice všechny kolem.

Cargo

Co čekat od našeho ministerstva. Vše dohodit CD, krátké termíny na pořízení nových vozidel, soukromnicí se nebudou chytat. A slavné ČD nabídne svůj pojízdný šrot, co se týče R přes Vysočinu.Na věčné časy s vozy typu Y a nikdy jinak.

Jerry

Zato soukromníci mají super moderní stroje.

Kubrt

Problém je to, že ministerstvo se ani nijak nesnaží o lepší kvalitu, lhostejno od jakého dopravce.

Dalibor

zatím sice také starší, nicméně podstatěn lépe pohodlný a co pozoruju já tak i se solidním servisem vevnitř.

Jerry

Jaky servis myslíte? Já řádný u arrivy nezažil

CeV

Jel jsem R8 v předělaném lehátku. Sedadla na prd, bordel. Odjezd 5:02h. Můžu poslat fotku.
Zlatý Bee, co jezdilo dříve.

kom

at už arriva nebo RJ jezdí v závazku jen se samým šrotem, nevidím žádný přínos…

mezera

Je to jako s daty. Jak můžou příiít dopravci s moderními vozidly když cestující málo jezdí. Kdyby každý jezdil více ….

Ludva

O R8 ani R9 nikdo neměl zájem jestli umíš číst. Hlavně že Jančura stále prohlašoval jak mu vůbec nejde o peníze, ale především o zkvalitnění železniční dopravy. A výsledek? Nikam se ani nepřihlásil. Ono vozit ukrajinské dělníky bude jistě sypat mnohem víc, než jezdit v závazku.

JirkaK

když ARRIVA jezdí od prosince 2019 na rychlících, které má jen (zatím) na 3 roky

Ludva

Já bych ale také jako RJ netvrdil, že se budu hlásit všude, kde se bude soutěžit. A pokud jsem dobře četl, tak R10 je na více než tři roky a tam také zájem nemá. On se totiž zatím nepřihlásil nikde. Ani v krajích. Prostě zřejmě změnil strategii a bude se soustředit na expanzi v zahraničí. Rozhodně ale dělá něco jiného, než původně prohlašoval.

Petr766

No a? To se nesmí, změnit na základě vývoje situace, názor?

KarelF

Může, ale nedělám si z huby sráč.

Cyklista

Myslím, že různých prohlášení od ČD bylo a je mnohem více. Ale tady to není o prohlášení ale o zajištění služby. A pokud nemám vozidla a ani čas na to abych je pořídil, tak se zkrátka ani nemůžu hlásit k plnění služby. Zde je výhoda ČD, která má spousty vozů, které mohou kdykoliv nasadit.

M H

Každý dopravce nabídne to, co objednatel požaduje a zaplatí. Ono se stačí podívat do Rakouska na OEBB jaké má podmínky a jak i díky střednědobé/dlouhodobé jistotě investovalo a investuje do vozidel. U nás žádná dlouhodobá koncepce není, vše se řeší na poslední chvíli a na krátký časový úsek…a hledí se jen a pouze na nejnižší cenu.

Dispečer

Přesně tak,pokud MD včas soutěž vyhlásí a bude ochotno dobře zaplatit,pak lze očekávat kvalitu,dopravce musí mít jistotu delšího kontraktu,aby mohl objednat a zaplatit nová vozidla (nebo je pronajmout).

Peeetr

Všimli jste si někdo už, že je krize, a na vyhazování za větší luxus nejsou ani náhodou peníze?

Luboš Beneš

Ona je u ČD krize už 30 let….

Jiří 24

Krize je již od vzniku ČD, a vlastně i ČSD 🤣

Martin

A proto je třeba vyhlašovat „vyběrka“ na 3-7let?

Hynek

Kritizujete stejně RegioJet, že na R8 dál to nejhorší ze svého pojízdného šrotiště? Mimochodem se neštítí ani z R8 brát vozy na komerční linky a tedy zálohy se dostávají i na nulu a klidně pendlují vozy už i půl roku se stejnou poruchou?

Petr766

Vozový park je většinou ok. Horší je to cenově

DS0215

Kam se pořad LEO s**e. Vždyť na linku R23 nemá vozidla. Pokud chce jezdit s FLIRTy , tak je bude muset odněkud stáhnout, třeba trasa Praha – Ostrava, což je nepravděpodobné.

Ten_z_Biliny

Pravděpodobně jim Praha – Ostrava tolik nesype, tak hledají trať, kde budou víc v plusu. Praha – Ostrava můžou osekat jen na nejvytíženější spoje.

Cyklista

linku Praha – Ostrava nebo Staré Město nemusí jezdit vůbec, Jsou to komerční spoje a ty může zrušit kdy se mu zachce. Žádná smlouva na provoz není.

Vojtíšek

Na této lince by tomu zoufalci dosypal stát.

švestka

Aha, tak proto se tam drží ČD – protože jsou přisáté na státní cecek z našich daní.

Oldřich Sládek

O dráze toho moc nevíte, což? 🙂

Chronosphere

Bývalý nebo současný zaměstnanec dráhy,což?

noerf

Tomu se říká zodpovědnost, v září vyřešíme kdo bude jezdit od prosince. Zajímalo by mne, kdy úředníci na MD dostanou rozum a budou řešit tratě v souteži čtyři roky dopředu na období 10-15 let.

Nigdo

4 roky dopředu, skvělý nápad – kapacitní poptávku a náklady se dozvíme od vědmy…

Kubrt

Kapacitu a ostatní parametry zada objednavatel, v odhadu nákladů na tom budou všichni uchazeci stejně, muze se ro řešit s nějakým koeficientem zohlednujicim míru inflace.

XXXD

Přesně, v Německu to jde a jak dobře to funguje. U nás se vymýšlí x důvodů proč nejde tyto smlouvy uzavírat několik let předtím než vůbec začnou.

Vrabec na střeše

Nevadí zavedeme znovu prognostický ústav, odborníky na to stále máme.

KarelF

Myslíte další teplé křesílko pro prezidenta a jeho soukmenovce.

Leden

To se nestane nikdy. Jde jen o to předstírat, že soutěžit chtějí, ale vždycky do toho něco přijde a tak to zase musí dát ČD.

Miloš

Až na to že ČD ,, musí dostat,, vždy jen to, co se ostatním nehodí