Start 11.8. České dráhy potvrdily start provozu nových jednotek RegioFox
Jednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhy
Všech šest jednotek bude v rakovnickém depu.
Všech šest jednotek bude v rakovnickém depu.
Nevím proč dovolí pan „odborník“ Borecký kupovat nové vlaky, když je stejně chce všechny zrušit.
To jako ta jednička fakt není oddělená? Líbilo se mi řešení u žraloka, ale tohle mi přijde krok zpět a připomíná to první generaci panterů…
Dveře tam jsou a i na jedné z fotografií vidět jdou.
Jsem zvědavý na důležité detaily v praxi – police, věšáky, osvětlení, koše, atd.. Pár věcí tam je z otazníkem..
Hlavně, ať to chvíli vydrží čisté a neposprejované..
Jsem moc rád za ty ventilačky. Pevná okna bez ventilaček totiž dělají z každého vozu při výpadku klimatizace pojízdou saunu.
konečně se kolem Berounky bude dát jet pořádným vlakem, jen se obávám, že o víkendech tam budou ještě pořád poskakovat regiotragedie
Proč o víkendech? To je zase mnohem nižší potřeba vozidel mezi Prahou a Berounem, takže by mělo zbýt více lišek na úsek do Rakovníka.
Jakej úsek kolem Berounky myslíš- leda tak Beroun- Křivoklát. Páč mezi Prahou a Berounem kolem Berounky se vozíš Elefantama. Tohle bude jezdit přes Rudnou!!!
No nevím jak to máte s tím rovnostářstvím ale mě děti které mají lítačku a jezdí dvojkou zadarmo sami chtějí s Čakovic na masnu jet v řidičáku v 1 třídě a klidně si těch 25 Kč platí sami. Jediná vada je, ze tam není klima
Osobně si myslím, že dávat 1. třídu do regionálních vlaků, zvlášť, když dnes je fakt dobrý komfort v té druhé, je blbost a zbytečně to dělá problémy. I teď u Slonů je to pěkná … , která vlastně přepravu komplikuje. OK, jestli se modernizovaní Sloni dostanou na rychlíky místo B, tak tam to asi má smysl, ale u jednotek určených pro regionální přepravu je to blbost. Ostatně, v některých jednotkách (řada 425) u Düsseldorfu nemají ani záchody, což je zas druhý extrém, natož 2. třídu. Reálně se ta 2. třída normálně nevyužije, protože doklady integrovaného systému platí jen do 2.… Číst vice »
Porovnejte si prosím jízdní dobu rychíkem, nebo expresem např. z Tábora do Budějovic (30 – 50 min) s jízdní dobou např. S7 z Berouna na PH-hl.n. (51 min.).
To jsem v obou případech bral ca. polovinu trasy.
Proč by tam nemohla být 1. třída?
Tak neříkám, že nemohla, říkám, že je to nesmysl. Jako kdo si na S7 sedne do 1. třídy, když počátek jeho cesty a konec jeho cesty je ještě kousek dál a koupí si tedy systémovou jízdenku, ne specificky na vlak, ale na systémovou jízdenku se nesmí do 1. třídy. V reálu tak všichni jsou ve 2. a 1. třída jen ubírá kapacitu. Osobní vlak slouží primárně jako páteř, když to přeženu, tak jako ekvivalent metra mimo Prahu(teda měl by), zastavuje všude a cestující to používají +- jako metro. S7 úplně neznám, ale S4 je spíš takové příměstské metro, kde jsou… Číst vice »
V nějakém příspěvku píše pan Kubrt o možnosti příplatku do první třídy.
Já jsem vesničan „odpryč“, takže přes tyhle tarifní nuance PID nemám žádný přehled.
Často je i ta první třída plná, třeba ve špičce na S2 je vlak plný, ovšem plná je i 1. třída 🙂
To máte nějaký zvláštní počty… s dětskou, tedy zlevněnou, Lítačkou z Čakovic na Masaryčku za 25 Kč ani náhodou… 😏
A jaké máte počty vy? Kolik by to mělo podle vás stát?
Tak to musím uznat, že to jsou už opravdu hezké soupravy
A bude to mít tyhle hnusný spřáhla? Nejde to v dnešní době dělat trochu hezčí při zachování funkčnosti?
Některé jednotky, např. Pendolino, ICE mají kryty spřáhel, které plní jak estetickou funkci (ten, jak říkáte, hnus není vidět), tak aerodynamickou (snížení aerodynamckého odporu) a ochrannou (sníh, prach, voda a další hegeš se do mechaniky spřáhla hůře dostávají.
Táhlo spřáhla také může být teleskopické.
V obou případech je to ale spojeno s vyššími náklady na výrobu a s dalšími systémy, které se můžou vys… kazit.
Co si pamatuju, tak dokonce i staré panťáky měly na nepoužitých koncových spřáhlech takové jako textilní kryty.
Což ovšem nevylo pro krásu. 🙂
Použito i tady, kde červená fólie trošku narušuje Najbrt design.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/12/Stadler_05.jpg
Regionální doprava je velice široký pojem. Všechno souvisí od potřeb lokality a samozřejmě na penězích. Podle fotek a informací z tisku jistě je v komfortu tento typ velmi zajímavý. Otázka je, zda takové vozy jsou na kratších tratích s menší přepravní potřebou opravdu přínos. Klidně se může stát, že někdo a zcela logicky spočítá peníze a omezí dopravu. Jiný provede další rozbor a řekne, že autobusová doprava je nakonec výhodnější a časem někdo zpochybní i údržbu kolejí kde nikdo nejezdí. Ukazuje se rozum našich předků, kteří to vše chápali a výsledek byl dnes už zastaralý typ 810. V podstatě autobus… Číst vice »
Šotoušovi se prostě člověk nezavděčí. Kdyby tu hrbatou zavřeli, špatně. Nasypou peníze do tratě a koupí nové vlaky, zase špatně.
Vlakotramvaj – kam konkrétně? Každopádně by to zase bylo mnohem dražší, než ty motoráky. Za mě rozumný kompromis.
Však kdyby SŽ netrvala na tom, že každá lokálka je integrální součástí evropské sítě železnic, pak by tam klidně mohla jezdit lehká kolejová vozidla.
Takže tou reinkarnovanou 810 chcete nahradit vlaky pro 100-150 lidí, jo? To si budou sedět za krkem, aby se vešli?
Regionova trio je reinkarnovaná 810 a 100-150 lidí se do ní vejde v pohodě. (Pro hnidopichy: podle nedávné zkoušky obsaditelnosti 810 se i do samotného motoráku vejde 142 soudruhů, ale to už si musí sedět za krkem)
Když se do něj vejde 17 kol, jak jsem jednou viděl, tak proč by ne..
Ukazuje se rozum našich předků, kteří to vše chápali a výsledek byl dnes už zastaralý typ 810.
A proč 810 používali naši předkové na výkonech pro které nebyl určen?
Protože nic jiného neměli. A 810 vznikla proto, že na nic le pšího neměli. Stejně jako třeba Škoda 1203.
Ale měli, jen pro to neměli motory…
Což je u motorové jednotky to nejpodstatnější, že?
Protože komunisty nelze považovat za rozumné předky.
„Menší přepravní potřeba“ nejsou 4-vozové vlaky každých 30 minut, což je dnes na hrbaté realita a klesat to nebude. Co by se tu mělo dělat s 810 nebo vlakotramvajemi?
Rozhodnutí o nasazení těchto vlaků na zmíněné tratě předcházela detailní analýza včetně zvážení budoucích záměrů, které s těmito tratěmi objednatel má. Za předpokladu, že tratě budou i nadále státem udržované a provozuschopné se není čeho bát a vaše obavy jsou zcela zbytečné. Středočeský kraj s nimi v dlouhodobém horizontu nadále počítá.
Mohl by mi někdo vysvětlit, co znamená TRAŤ Beroun – Lochovice? Já znám trať 172 Zadní Třebaň – Lochovice nebo trať 200 (Beroun-) Zdice – Protivín. Nebo v Lochovicích přestup z FOXu na 810 (814) ?
Není to příprava na to, že Elefanty budou končit při optimalizaci Karlštejn – Beroun v Karlštejně a ten kousek budou obsluhovat 847 protažené z Třebaně?
Doufám, že ta mapa je hodně nadsazená a ukazuje třeba i nasazení na nějaké okrajové výkony. Podle mě je neobhajitelné aby v pravidelném provozu jezdily tyto jednotky v úsecích např. Plzeň – Rokycany, Plzeň – Planá, Havlíčkův Brod – Křižanov, Nymburk – Čáslav, Pradubice – Jaroměř, Hradec Králové – Letohrad. Chápal bych nějaké zajíždění typu Plzeň – Ejpovice – Radnice, ale pro úsek Plzeň – Planá nemám pochopení.
76 jednotek to už je sakra poznat.
Ale ne zítra.
Nevím, co na tom nechápete. Je tam vyznačena trasa Plzeň – Rokycany – Mirošov – Nezvěstice.
A proč se bude tahat naftový motorák mezi Plzeň a Rokycany? Je snad plán rozvázat návaznost na rychlíky v Rokycanech, nebo se počítá se zhuštěním taktu na půl hodiny a z Rokycan pak pojedou dva osobáky ve stejný čas, jeden na naftu a druhý na elektřinu? Ne, nechápu proč by měl jezdit mezi Plzní a Rokycany naftový osobák.
Prostě se dělají přímé linky. Je to na spoustě místech, třeba ČT – Lanškroun jede půlku trasy pod dráty, ČT – Zábřeh jede celou trasu pod dráty, tam je to asi kvůli malému množství lidí, Vsetín – Bylnice, kde jezdí ARR taky víc jak půlku trasy pod dráty. Prachy jsou až na prvním místě, takže s malým dieslem to vyjde levněji a ještě je to přímá linka bez přestupu. Dvě mouchy jednou ranou.
Úplně padlé na hlavu ..Vsetín – Bylnice.. resp. Rožnov – Vsetín – Bylnice . Po dodání panterů bude doufám obnovena linka Přerov – Lideč/Střelná. platit taky za dopravní cestu v dieselu pod dráty..to je kravina
Nebude, Zlínský kraj si objednal ARR s motorákama. A pantery tam chce Olomoucký kraj kvůli přímým vlakům z Olmiku/Přerova, takže se s tím Zlínský jen sveze. Kdyby bylo na nich, jezdily by ty ARR motoráky už z Hranic durch až do Střelné/Bylnice.
Takže v Blažovicích se má přesedat, aby se nejelo pod dráty, ano? Chápu to správně? Nebo tady je to blbost, protože … číslo trati rozhoduje?
Takže navrhuješ cestou z Plzně do Nezvěstic v Rokycanech přesedat?
Tak z Plzně do Nezvěstic nikdo nejede přes Rokycany, ale ano jinak navrhuji zachovat stávající stav, kdy osobáky z Rokycan do Nezvěstic navazují na rychlíky mezi Plzní a Prahou. V případě zahuštění taktu by mohly navazovat i na osobáky mezi Plzní a Berounem.
Protože to odveze nějaký sedlový vlak. Ty motory se musí dostat do depa a to je v Plzni, co je na tom nepochopitelného….
Vaše pochopení či nepochopení má na nasazení těchto jednotek nulový vliv.
Bohužel. Za velké peníze elektrizujeme železnici aby na ní pak jezdily namísto dvouvozových Panterů, dvouvozové Pesy. Cca 60km mezi Plzní a Planou? Proč proboha?
Mezi Plzní a Planou budou jezdit Regiopantery Arrivy. Článek o tom tady vyšel nedávno.
Reaguji na přiloženou mapu.
Na Nymburk – Čáslav dle mého nebudou. Jedna věc je na S2 někdy brzy ráno a pozdě večer na Nymburk – Kolín, a ten zbytek je Trutnov – Čáslav, kde počítám protažení S15.
Pěkné. Až na to, že na to ještě ani jeden strojvedoucí nemá zkoušky, ani jeden v tom ještě neseděl. A Beroun – Lochovice? Tam to určitě od 11.8. jezdit nebude.
Jasně a těch 20 tisíc odjezdil David Coperfield. 😂
Nemá strojvedoucí na zkušebním okruhu jiné „papíry“ (něco jako „může se vším po školení výrobce“), než ten, co pak jezdí v provozu? Nerýpu, ptám se, protože to nevím.
Vzheldem k tomu, že v roce 2005 nebyl ani jeden fíra s papíry na řadu 844 a dnes je jich spousta, tak to nejspíš nějak možné je, začít jezdit s novou řadou.
Prosím? To si myslíte, že strojvedoucí z Rakovníka si jeli zajezdit na okruh. Vy jste se snad zbláznil. V ČR na toto vozidlo ještě nikdo papíry nemá. Jen těch pár na okruhu.
…ale během zhruba jednoho měsíce (do 10.8.2023) se může situace změnit, nebo to nelze stihnout?
Samozřejmě jde. Na novou řadu dělají strojvedoucí ČD 2 směny.
To je problém libovolného nového typu. Před 61 léty se dalo totéž prohlásit o řadě 850 – nikdo na to neměl zkoušky a nikdo v tom neseděl, když to prvně vyjelo z fabriky.
PS: V roce 1825 nebyl ani jeden strojvedoucí a nebyli ani jeden dřážní kůň, aby tahal vozy po kolejích.
Vlak na to kam je určenej hodně příjemnej, ale ta první třída – to je katastrofa. To si zasloužilo daleko lepší sedačky. V jejich počtu tudle zoufalost absolutně nechápu.
Elektrická Pesa vypadá taky velice dobře, Jančura se už s ní prohání po ústeckém kraji. Docela změna oproti těm Regiokřápům, co tam jezdily. A o dost tišší oproti Panterům:
https://youtu.be/mjkvnwQa-g8
Hlavně je řada 654 vcelku spolehlivá od začátku provozu.
Spolehlivá? Nemyslím, ale třeba se ladí dětské nemoci.
Kolik toho má najeto..nula nula nic
Nějaká čísla?
Taky u nových vlaků ti vadí, že nové nejsou oježděné.
Hmm, asi proto, že chceš vyzkoušené. A u těch ti zase vadí, že jsou oježděné.
Takže co vlastně je podle tebe správně?
Njn, nejni to modrý, tak to bude křáp že ?
Změna nejen oproti „Regiokřápům“, ale hlavně oproti 845, se kterými se tam „Jančura proháněl“ předtím. Ale jo, když už je konečně dodali a nasadili, tak jsou Elfové příjemní.
Mám pocit že i kdyby to byl ten největší křáp na světě tak „to je OK“ jenom proto že to nemá modrou barvu, resp. že to neprovozují ČD…
Zdravím diskuzi. Podle článku na idnes mají být 3 jednotky nasazeny na linky i v Olomouckém kraji. Nemá někdo bližší informace?
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/moderni-vlaky-regionalni-spoje-zpozdeni-stadler-regiopanter.A230626_733378_olomouc-zpravy_stk
Zajímavá informace. Zatím do provozu kolem Olomuce zasáhly 844.025 a 029 přesunuté z Děčína (kde jejich výkony převzaly regionovy).
Tak 844 už jezdí, ty jsou přesunuté z Děčína, v prosinci ale zamíří do Zlínského kraje. 847 by so kraj musel objednat a to se zatím, pokud vím, nestalo.
Já to chápu jako sdělení ČD (Vanda Rajnochová), že si uvědomují, že 848 neplní potřebu, tak je suplují 844 a do budoucna pomocí 847 „z jiných regionů“. No, nevím, co na to budou říkat ty jiné regiony 🙂 Je to takové zamlžené.
Právě proto se ptám na více informací. Pochybuji, že třeba Královéhradecký kraj by si nechal „ukrást“ 3 jednotky…
zase po pár kouskách ty trpasličí počty mi už vadí , sedm rj sedm pendolín šest těchto lišek..
Objednáno 76 kusů..ty trpaslíků
sorry přehlédl jsem číslovku
Pozdravujeme do stredočeského kraja.Nové motorové vlaky vyzerajú komfortne ,s oddielmi 1.triedy.Tatranci trochu závidia významnú obnovu vozového parku.U nás do Tatr.Lomnice jazdia staré súpravy,špinavé WC.A to majú byť posilou pre letnú sezónu,počas ktorej sa opravuje cesta v Tatrách až po Ždiar a zároveň odľahčiť frekvenciu cestujúcich z vlakov TEŽ
Slovenským tratím by nepochybně tyhle motoráky taky slušely. To, co jezdí dnes pod Tatrami je opravdu smutné. Tu „krádež“ relativně nových jednotek Stadler a jejich přesunutí na Žitný ostrov jsem ZSSK dodnes neodpustil.
Jaká je šance, že budou nakoupeny ještě další 847? Budou ještě nějaké kraje požadovat nová vozidla nebo náhrady Regionov? Když už je ta rámcovka, byla by škoda ji nevyužít.
Určitě ještě něco pro Středočeský kraj.
Konkrétně dalších 20 vozidel, pokud vím
Na konci června přepravovali tři tyto jednotky ještě bez polepů z Polska, chvíli stáli kvůli předjíždějí jinými vlaky v Dluhonicích:
https://youtu.be/hhSaRD8o5Qo
„budou první na světě“
Takže jsme zase o krok napřed. No konečně 🙂
A bude to stačit?
Tohle rozhodně! Jak je někdo první, tak je prostě první. To se nedá okecat.
Je zde nějaký strojvedoucí, co už s tím jel ? Zajímala by mě spotřeba oproti 844, jestli se už Poláci zlepšili, nebo stále to ,,žere i trávu u kolejí” ?
Zase ta fáma o extrémní spotřebě..kterou už jsem tu několikrát vyvracel, což teda nemůžete vědět. Ta spotřeba u řady 844 zase tak velká není.. bohužel špatně ukazuje údaj celkové spotřeby a někteří kolegové to berou za platné.
Proto se ptám, nejezdím na tom.
Děkuji za vysvětlení !
Není zač 🙂
A v čem by se poláci měli zlepšit, když celý pohon je od německé firmy MTU ? Stejný pohon má i Alstom LINT, slabší verze poháná DESIRO atd..
No já slyšel, že Pesy jsou v porovnání s konkurencí výrazně těžší, a i to se projevuje na spotřebě. Stejně tak se může projevit lepší či horší aerodynamika.
LINT 41: Leermasse 63,5–68 t
LINK II: Dienstmasse: 84,4 t
Tolik německá wiki.
Jenže atlas vozů uvádí, že prázdný vůz ř. 844 váží 86 tun, polská Wiki „Masa własna 84,4 t“, výrobce hmotnost neuvádí, takže by to musel rozseknout Maciej Maciejewski…
V hmotnosti. Fox 83 tun, stejně velký Lint, vyhovující dnešním pevnostním požadavkům, 68 tun.
Lint je z extrudovaných hliníkových profilů. Pesa je z oceli.
Tak proč má nejnovější LINT, který jezdí v Chebu napsanou hmotnost na skříni 78 tun? Pro koho vyrábějí ty o 10 tun lehčí? Na nástupišti v Chebu se potkávají a rozdíl v hmotnosti prázdných jednotek Pesa 844 a Lint 642 je 8 tun.
Přesně tak motor je od firmy MTU a prodává se pod značkou Rolls Royce.
https://www.mtu-solutions.com/eu/en/about-us/about-rolls-royce-power-systems.html
Budou první na světě… A rovnou i s nejhnusnějším polepem na světě.
A mně se třeba líbí.
Tak hlavně že tam bude 1. třída. V ní bude na Hrbaté jistě narváno…
Zdání možná klame, ale zrovna z Nučic si svoje cestující na 100% najde.
Myslíte? Jé z tu jezdím celkem pravidelně a připadá mi, že většina lidí používá PID jízdenku. S tou se AFAIK první třídou jezdit nedá.
Za pár korun se dá koupit doplatek do první třídy.
Jako připlatit PID jízdence? Za kolik?
Je to někde v TR10. Třeba já to mám z Řeže na Podbabu za 10 Kč.
Moc to nestojí, někdy to zkuste. Známá mi říkala že jednou vlezla omylem do jedničky v Elefantu (jela z Radotína na Hlavák) a stálo ji to „něco přes deset korun“ (její slova). Já to nikdy nezkoušel
V PID elefantech 1. třída má své platící zákazníky, takže proč ne na hrbaté, vedoucí satelitní oblastí.
s IN50 ji velmi rád využiju
První třída je neuvěřitelné papaláštví které nemá v regionální dopravě co dělat.
V jedničce je pár lidí, jinak vzduch a ve 2 se ve špičce nepobírá ani na stojáka u dveří. Ach jo.
Já si někdy v jedničce na S4 ani nesednu (a ne, nepotřebuju pro sebe prázdnou dvojsedačku).
Vypadá to že tu jsou v diskuzi samí rezijkaři, co mají potřebu se vozit v jedničce.
Přitom rozdíl mezi 1 a 2 třídou je dnes už minimální, snad jen v barvě sedaček.
Rozdíl je hlavně v tom, že v jedničce je šance na místo, když dvojka je plná. A je tam míň otravných cestujících. Až na jednu dámu s režijkou, čtoucí Naší pravdu.
A jen pro pořádek – nejsem režijkář.
Kdyby jednička neexistovala, rozloží se cestující rovnoměrně do celého vlaku a místa bude více místa pro všechny.
Takže pokud to berete tak že si připlatite za volné místo a aby vás oststn í normální lidi neobtežovali, tím že jdete do jedničky, je to totálně zvrácený systém.
Myslím že jsem finančně docela idobře zajištěný, ale jedničku nikdy nekupuji z principu, protože do regionální dotované dopravy prostě nepatří.
Pane Miroslave, máte pravdu v tom, že v regionální dopravě je někde pouze 2. třída vozová.
Pokud se ovšem nabízí 1. třída, zpravidla si své zájemce najde a to i přesto, že je dražší a (jak jste sám napsal) se odlišuje pouze barvou čalounění.
Pokud byste byl po operaci nohy (např. meniscus), rád si připlatíte za zvýšenou pravděpodobnost toho, že si budete moci sednout. Pokud by tato možnost nebyla, tak raději pro jistotu pojedete autem, i za cenu možného rizika uvíznutí v koloně a výdajů za parkovné.
Tak jak to píšete, je vlastně jízdenka do jedničky taková trochu dost předražená místenka. A to je právě celé špatně.
Krásná ukázka falešného rovnostářství, soudruhu Mirku…
Veřejná doprava je sociální služba. Větsinu nákladů platí kraj, a obce, nikoliv cestujicí. Z jakého důvodu by v takto financované vlsku, měla být nějaká první třída, pro lidi s papalašským způsobem života , co potřebují ukazovat že jsou něco více a lepší jak ostatní? Na kvalitní úrovnií dopravy 21. století, by měla být i ta 2.třída. U nových souprav, vagónů a jednotek je ta kvalita a pohodlí i ve dvojice docela odpovídající a moderní. Takže jednička je jen pro lidi co si potřebuji dokázat že jsou něco více než ostatní, přeci nepojedou s plepsem ve dvojice. A přesně tohle ale… Číst vice »
To je otázka, co tedy od té veřejné dopravy očekáváme. Pokud jen sociální službu, můžeme klidně vozit pasanty, kterým nic jiného nezbývá, v plesnivé kožence. Pokud ovšem čekáme třeba snížení environmentálního dopadu IAD ve městě, musíme do VHD dostat i ty, co mají na ježdění autem (a zaplatí si dražší jízdenku) – takže s úplně sociální službou už nevystačíme, ale nabídneme něco lepšího. Oba přístupy jsou samozřejmě možné.
Vozidlo je v nátěru PID.
No a PID žádné jízdenky na první třídu neprodává, umí pouze 2 třídu.
To je další z mnoha věcí, proč je jednička v regionální dotované krajské dopravě špatně.
A když mi přejede elefant v najbrtu, tak můžu jet za tarif ČD a nesmím na jízdenku PID? Tohle je spíš téma k úvaze o úpravě tarifu PID, než argument proti první třídě.
V tom se zdá se neschodneme.
Vy by jste patrně chtěl 1. třídu pro „epší cestující“ i v tramvajích a metru že?
Ne; tam bych zavedl speciální vagon pro ty, co nepoužívají deodorant.
To je mírná nadsázka. Ovšem na jízdenku PID můžu cestovat i do Hořovic nebo Světlé nad Sázavou, což už není otázka 20 minut, jako běžná jízda metrem, takže tam ta jednička má své místo.
Do Hořovic i Světlé jede z Prahy každý soudný člověk rychlikem.
Tam tu svou vysněnou jedničku máte.
Tady se bavíme o regionálních lokálkách, a příměstské a městské vlakové dopravě do metropole která má svým charakterem právě velmi blízko k prostředkům MHD.
Osobáky v PID bežně jezdí hodinu a více. To je fuk, zjevně každý vidíme smysl veřejné dopravy někde jinde.
Však i tramvaj nebo autobus MHD jede z jednoho konce Prahy na druhý klidně přes hodinu.
A je tam jednička? Není.
Ve chvíli kdy jsou příměstské vlaky ve špičce preplňovány a mají nedostatek kapacity, je potom jednička zabírajicí půlku vagónu velká sposťárna.
Až bude kapacita pro běžné cestující dostatečná, ať tam klidně jezdí business třída s bazénem a osobní masérkou za 1000 procentní příplatek. 🙂
Definice běžného cestujícího?
Tak snad nejste hloupý a víte kolik procent lidí jede 1. třídou a kolik třídou 2.druhou.
Drtivá většina je ve dvojice, kdo je tedy běžný cestující?
Tramvaj z Libuše do Zdib také není otázkou 20 minut, ale atakuje hranici 90 minut. Tam by si jedničku nezasloužila? 🙂
PS: za lepší sedačky bych se přimlouval. V okrajových částech mnohdy není jiný způsob, jak dojet.
Já třeba ne. Ale jezdím kam to jen jde vlakem (nebo i pěšky), protože mne prostě ty přeplněné busy/tramvaje/metra „nebaví“ a když je nacpaný vlak k prasknutí a jedu dál, než jednu/dvě zastávky, jdu do jedničky. Stojí to pár šupů a sednu si.
Jestli to má požadovanou kapacitu ve dvojce a zbylo místo i pro jedničku, tak proč jako ne? Podmínky od objednatele splněny jsou, tak ať si tam dopravce klidně do zbývajícího místa přidá bazén…
Ale s doplatkem do jednicky si PID dobre rozumi… nehlede na to, ze podle provoznich potreb lze z 1 udelat jednou cedulkou 2. A pak budete mezi prvnimi, co si tam pujdou lebedit
To je pěkná teorie, ale v praxi je to spíše ta sociální služba. A co nabízíme lepšího? V nových vlacích nebude výběr velkoprostor vs kupé, rozteče sedaček se podobají těm v letadlech. Ostatně mnohde se jednička od dvojky liší jen barvou potahů.
Pokud chápete nabídku objednatele – zavedení oddílu 1. třídy v regionální dopravě, pouze v tak zúženém významu, jak jste to charakterizoval v předposlední větě vašeho příspěvku, tak to naznačuje na možný komlpex.
Zakopklexovaní budou spíš ti jedinci co musí jezdit jedničkou, protože nedokážou sdílet druhou třídu s vetšinovimi normálními cestujícími.
Což možná hraničí možná i s nějakou sociofobii.
Diky těmto hogofogo jedincům mají pak vlaky pro zbytek cestujících menší kapacitu a jednička je až na pár úseků blízko Prahy většinou úplně prázdná.
Tady vůbec nejde o peníze, ale o to že to má někdo zapotřebí připlacet si za to abych nemusel jet s ostatními.
Ukázkou sociofobie může být to, že naznačujete, že cestující 1. třídou jsou dle vaší logiky hogofogo a nenormální (ti normální jsou podle vás pouze ve dvojce).
Snažil jsem se vám vysvětlit i jiné, racionální motivy, proč může chtět někdo cestovat 1. třídou, bohužel bylo to z vaší strany odmítnuto. Další polemika je naprosto bezpředmětná.
Přeji vám pěkný den. 🙂
Když je ve dvojce plno, připlatím si za jedničku. Co je na tom hogo fogo?
Ve dvojce je plno právě proto, že půlku vagónu zabírá prázdná až poloprazdná jednička.
Souprava disponuje 115 místy k sezení, z toho je 15 sedaček sklopných a 9 sedaček v 1. třídě, což je 7,8% celkové kapacity sedaček.
Vy půlko vagonu! Celková kapacita je 335 cestujících.
Ok, tak to je docela rozumné.
Jinde bývá 1. třída až 25 % sedaček ve vlaku, což je strašný nesmysl.
Jestli u vlaků sestavených z klasických vagonů není příčina v tom, že dopravci propadají vozy do pravidelných revizí a tedy jezdí s tím, co právě vyhrabal někde na „hřbitově“.
V jakem regionalnim/primestskem vlaku je ctvrtina kapacity jednicka?
Jednickou nejezdim, ale tohle zaťaté prosazovani rovnostarstvi za kzdou cenu poukazovanim na protílidovy postoj cestujicich, to uz jsme asi zpet na stranicke schuzi…/
Ano, mám potřebu si připlácet za to, že nepojedu se řvoucími fakany či prosťáčky, za jejichž posrané životy mohou všichni okolo, a to i v případě, že bych s nimi měl trávit ve společném prostoru jen pět minut. A je v zájmu objednavatele, abych i já nejel svým velkým neekologickým autem, kde jsem tohoto ušetřen, ale využil veřejnou dopravu. Jednička už nějaký pátek není o pohodlí či větší šanci sednout si bez místenky, ale o určité sociální selekci, byť po zlevnění doplatku a možnosti dokoupení k lítačce už ani toto není jako dříve. Na cestách taky nespím v hostelu, v… Číst vice »
Tak to jste typický případ sociofoba.
Chápu že že chcete mít svůj klid.
Ježe je to právě za cenu snížení kapacity vlaku pro všechny ostatní, jen proto aby jste vy mohl jet skoro sám v prázdném vagónu. :-/
Takže bych vám ten příplatek ale potom napálil aspoň 10 násobně. 🙂
Ve chvíli, kdy je plná dvojka, je dost slušně zaplněná i jednička, takže žádné sám v prázdném vagónu se nekoná.
V téhle diskuzi je snad víc jedničkařů než ve vlaku v celé republice.
Dnes ve spěšňáku z Hradce to Trutnova ze dvou vagónů polovina vozu první třídy.
Vlak byl slušně zaplněn na sedačky, nikdo nestál.
V oddílu první třídy za celou cestu čistá nula cestujících.
Kde jste všichni byli?
Akorát že na spěšňáku z Hradce do Trutnova jezdí jednička jen v úseku z Hradce do Starkoče, jinak tam jezdí dva vozy 2.třídy.
Pardon chtěl jsem napsat z Hradce do Broumova.
Z hlediska ekologie tedy bude tedy lepší jet tím autem, než aby pro vás jezdil speciální velký vagon, kde chcete být sám a neobtěžován.
Asi vás teď dorazím…
Pokud odsuzujete 1. třídu vozovou v regionální osobní železniční dopravě, jako papalášství, plýtvání penězi atd., tak jaký máte postoj k tomuto:.
Stát zaplatil 50 mil. Kč, za to, že v katalogu Michelin budou po dobu 5 let zmíněny dvě pražské restaurace, které jsou držiteli ocenění od této firmy.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/radek-kasparek-michelin-hvezda-kuchar-poplatek-dotace-miliony.A230713_080702_ekonomika_vebe
Jenže kdyby si zaplatil jedničku, tak by mu nezbylo na Bránika.
Tak to teda doplatek z druhé třídy do první třídy není cenově nijak strašnej. Myslím si, že na trase Smíchov – Karlštejn to dělá 20 korun…
Což je k jízdence PID za 30 Kč příplatek pouhých 67 procent. 🙂
Někde o tu dvacku , ale o princip.
Proč má být oddíl pro vyvolené lepší cestující v regiolnim dotovaném vlaku, jenž zabýrá zbytečně spousta většinou nevyuziteho místa cestující většině.
A co takove misto pro kolo, kolik to zabira misto pracujicimu lidu…
Ty kráso… Jestli kraj požaduje, co já vím, 300 míst ve dvojce a dopravce nasadí něco s 320, kde těch 20 je v jedničce, tak co jako? Podmínky splněné jsou a to, jestli je těch 300 lidí málo je problém objednatele a né dopravce… Kraj si platí 300 míst a konec a rozdíl do jedničky doplatím dopravci. Nevidím v tom problém. Nebo o co vám vlastně jde?
Myslíte že ten doplatek do jedničky vyrovná dotaci kraje a obcí na vaši přepravu?
To jste hodně naivní.
V cem je jednicka tak strasne moc drazsi, ze priplatek nevyrovna vyssi naklady?
Jednička není dražší, ale celkově ta regionální železniční doprava je mnohem dražší, než zaplatí cestující na jízdném.
Doplatek kraje je mnohem větší, než rozdíl v jízdném mezi 2 a 1 třídou.
Takže i cestujíc 1. třídy musí být dotován.
Doba, kdy jsme si museli byt vsichni rovni, je uz nastesti pryc
No a kam teď půjdou Regionohy? na balkán?
Tyhle zánovní a kvalitní české vozy? Nahradí s nimi Jančurovy polské šroty na ústeckých linkách. 😀
Na Pacifik
na pacifiku už regionovy jsou dávno
na horním ne 🙂
No to snad ne?
Myslím že by to ani na balkáně nechtěli (možná tak v Albánii ?).
V Albánii nejspíš stát o vlaky nestojí tak nějak všeobecně.
těch pár km tratí v Albánii? tam ani lokálky nemají…
Ne, ale podle toho co jsem viděl kdesi na fotkách co tam jezdí, něco jako předchůdce 742 + něco jako Bt… s 814 by ušetřili a ještě by jim to připadalo moderní 🙂
Pokud obrázek, na který jsem dal odkaz, není fotomontáž, tak by „Hekurudha Shqiptare“ ušetřily docela zaručeně.
https://www.albanie-cestovani.cz/wp-content/uploads/2022/03/hekurudha.jpg
Tak snad zase nepřijde nějaký šok z kvality a vlaky budou perfektně tiché, zvukotěsné a pohodlné. Nedávno jsem jel Regiopantherem z Pardubic do Stéblové a vlak pri jízdě i stání nesnesitelně hučel jak vrtačka a nešlo před tím ani utéct do jiného vagónu a byla to hrůza hrůzoucí srovnatelná s brzděním Regionovy avšak slyšitelná trvale. Ono Desiro i Shark taky jsou hlučné docela dost
A pak je slyšet ten rozdíl… Byl jsem v kempu v Bílině kyselce. Vedle je hned zastávka. Když se blížil Panter, bylo to poznat už z dálky. Zato o příjezdu Jančurovic elektrické Pesy nebylo ani slechu…
Opravdu srovnáváte novou a 12 let starou jednotku? Zkuste se zamyslet a být trošku spravedlivější
Na vzhled to sice nejezdí ale čistě subjektivně ten design je dost ošklivej.
Navíc je smutné, že my, v minulosti taková motorová velmoc, kupujeme motoráky z Polska, kde naopak nemají žádnou tradici.
Velká chyba, že se tu tu zařízlo.
Ono se tady nic nezařízlo a s tradicí nic nevysoutěžíte. Buď jste schopen vyrábět konkurenceschopný produkt a uspět na trhu, nebo nejste. Na tradice máte muzeum, ne trh a volnou soutěž výrobců. A proč jsou poláci tam kde jsou v kolejových vozidlech, autobusech, nebo zbraních tady nemá smysl debatovat.
Tak u železničních vozidel to ve velké části záleží jestli má stát ochotu podpořit domácí průmysl což tady , minimálně u motorových vozů, po revoluci nebylo
Jak nebylo a proč by se měly brát lidem peníze, aby je pak dostala jedna firma na trhu? Protože národní socan to tak chce?
Proč Vy máte opravdu potřebu kecat do všeho?
Víte o tom prd.
Trochu myslet by neškodilo. Třeba proto, žestát živý produkce s vysokou přidanou hodnotou, což bez pochyby železniční vozidla jsou. Poláci toto pochopili a proto taky jdou ekomonicky hodně nahoru.
Třeba teď byla na seznamu nějaká studie z vídeňského institutu, která varuje střední a východní Evropu před tím být pouze montovnou, což opravdu ve velké míře jsme.
Pro každý stát je důležité mít co nejvíc sofistikovanejch výrobků s velkou přidanou hodnotou, která nelze jentak lehce přesídlit jinam a plní státní kasu.
Je to tak, víš o tom celkově prd, nulajedničko od Říšských drah.
Podpora narodni vyrobce v praxi – rada 380. Ani vyrobce neni do max. 15 let starych masin schopen naistalovat ETCS, takze nove masiny pujdou na druhorade vykony, na balkan za par susnu nebo do smelcu.
Zatimco 50 leta rada 130 ETCS dostane, dtto 230, 240 a 242.
S touhle podporou jdete do jetele
Výrobci kolejových vozidel v Česku jsou.
Segment motorových vozů je nezajímá, věnují se produkci jiných druhů kolejových vozidel, která také, stejně jako Poláci, exportují.
Podporou je ponekud koncepcne zastarala vysokopodlazni rada 843 a doslova otresna regionova. Prvni jeste zkousnu, ale ty stovky zlutych smejdu uz ne.
Zařízlo. Ale ne v devětaosmdesátém, ale o dvacet let dříve. „Zlatá devadesátá“ byly jen poslední ranou umírajícímu koni. Průmysl má hodně velkou setrvačnost. To, že schopní byli odejiti a vývoj se prakticky zastavil se projevilo až o hodně později a monopolní závody V.I. Lenina najednou musely konkurovat Siemensu a dalším… Divoké časy, zaříznutí Asynchronu (jeho „pokračovatelem“ je jediná nová česká lokomotiva řady 380, a všichni víme, co za pakárnu se z toho vyklubalo) a privatizační machinace se Škodovými závody způsobily, že jsme několik desetiletí pozadu. A dohnat to bude stát hodně času a peněz s velmi rizikovou návratností. Ono i… Číst vice »
Tak kolbenka dopadla vubec skvele a jeji pozustala divize aka siemens zlicin dojela na politicke smejdy, kteri radsi tlacili romanovu skodu plzen nez pokrocilejsiho vyrobce siemens se zavodem na zlicine. A tak kdyz siemens zaviral zavod, vybral ten, kde mel nejmin kseftu ze zeme daneho zavodu. A tak se comfortjety a vectrony delaji jinde…
Polsko je samozřejmě světovou velmocí ve výrobě vozidel. Design mi vždy připomíná špičkový polský výrobek s názvem TARPAN. Zřejmě jsou tyto věci levné, jinak by se asi špatně prodávaly. Německo má s výrobky PESA špatné zkušenosti. Doufejme, že budou fungovat v drsných podmínkách každodenního železničního provozu.
Když už jste nakousl zkušenosti DB se zahraničními vozidly, tak jaké mají zkušenosti s českými patrovými PP soupravami od ŠT?
https://zdopravy.cz/db-regio-docasne-odstavilo-lokomotivy-od-skody-136412/
motorovou velmoci jste opravdu pobavil. jak se to projevuje? ze par strejcu dostane fixni ideu, ze jsme motorova velmoc?
kancelar pro uvadeni nostalgickych sebeklamu na pravou miru by k tomu dodala, ze pred 90 lety jsme v konstrukci a vyrobe motoru plusminus drzeli krok se svetem.
no a motorak podobny tomuto zazraku dneska smontuje kdekdo, cinan, turek, polak, chorvat, i tady by to slo… jen malokdo to umi udelat v objemech, ktere ho na globalnim trhu uzivi.
Třeba tím, kolik motorových vz.se tady před válkou ale i po ní vyrobilo. V Polsku téměř nic.
no tak za poslednich 30 let se u nas vyrobily 842 (kvalitativne i tehdy na urovni cina/turecko, motorove priserne) a posleze jeste vetsi hruza v podobe rady 843. oboji v objemu nizkych desitek kusu.
a ted si to porovnejte s tim, co a v jakych objemech za poslednich 30 roku vyrobili v polsku a muzete halucinovat o motorove velmoci.
Nesmysly.. 842 velice povedené motoráky..
To ano, pokud by zahájily svojí hvězdnou kariéru souběžně se zavedením výroby legendárního morotového vozu M152/ 810 a ne až 20 let po něm.
Ano, pro rok vyroby 1975 bomba.
No a my jsme prvenství získali masovou produkcí šukafonů. Sekalo se to ve Studénce po stovkách, jak Baťa cvičky.
Takže spíš „šukafonová velmoc“ a to zrovna není nic ke chlubení.
Jo kdyby se nevyrobily tak chodíme pesky😁😁😁. Ne vážně už jich bude jezdit nějaká stovka.. takže to není tak otřesné. Hlavně nahradit Regionovy.
Pokud by 810 jezdily pouze tam, kam byly původně určeny – na poslední dojezdové camfory do max. 30 minut, nikdo by proti nim neřekl ani Fň.
Bohužel jejich nevhodné nasazení připomínalo jízdu městským autobusem z Prahy do (třeba) Heřmanova Městce.
Tak meli jsme hurvinkove jakorychliky a pak sukafonove jakorychliky
Jj, taky kolik tun oceli jsme vyrobili, kolik tun obilí sklidili. Samý objemy, objemy. Taková čísla jsou úplně k hovnu. A to jsme si dost dlouhý čas nemohli ani prdel vytřít toakleťákem.
Když tenkrát vyhořel Harmanec, tak se tehdy oprativně dovážel z Rakouska „růžový třívrstvý“…. 🙂 A to byla taky 1. třída ve srovnání s tím skládaným klouzavým z Větřní.
Zavedeme opet vezaky? Nevsimnul jste si, ze jsme meli snad 20 rad motoraku po prumerne 3 ks? Mnohdy mimo provoz po par letech?
Nové z Polska jsou špatné, měly se koupit vyřazené z Německa.
To jste chtěl naznačit? : – )
Holt časy se mění, v minulosti hlavně zemědělský, Čechy opovrhovaný stát je předbíhá každým rokem téměř v každé oblasti.
„o několik minut zkrátit i jízdní doby“
V kterých úsecích z důvodu malého výkonu motoru se jezdí méně než traťovou?
Nic se nezařízlo, prostě to umřelo. Žádný z potenciálních výrobců, kteří se vesměs časem sešly pod křídly Škody, žádný moderní motorák nepostavil. Jedním z mnoha faktorů bylo, že jejich dvorní zákazník 15 let žádný motorák nekoupil. Jo, kdyby se v 90. letech v železničním průmyslu tolik netlačilo heslo „rodinné stříbro se přece neprodává“, mohlo to dnes vypadat jinak. Nicméně, přes všechny peripetie a hlavně zdržení, dnes je tu dobře fungující Škoda a CZLOKO, což je skvělé.
Že se vyrobilo snad 700 ks řady 810 je spíš ostuda. A devadesátkové 842/843 byly zastaralé už z výroby. Podobně jako s tramvají T3 SUCS, které ani na východě nechtěli.
O „nepodpoře“ domácího průmyslu se můžeme bavit v krajích stejnosměrných, kde jezdí výhradně CityElefanty, to už byl počin, který mohl a konkuroval i ve světě.
Zase Brouk Pytlík a.k.a. Jiří Kocurek zde. Víte vůbec něco o T3SUCS? Na východě je chtěli tak moc, že na uspokojení českého trhu nebyly výrobní kapacity a tuzemské DP nutně potřebovaly nové vozy, protože starší nemohly donekonečna udržovat. Navíc politicky prioritní byl export těchto vozů do SSSR. Tak vznikl odrb s SU a následně SUCS v tehdejších československých městech. A mimochodem zájem SSSR o T3 byl takový, že když tam chtěla ČKD Tatra Smíchov prodávat novější tramvaje jako například T6, tak je museli obchodně prodávat jako T3 a vysvětlovat, že jde o lepší a modernější tramvaje a ani to leckdy… Číst vice »
No to právě byla ta chyba, že se na motorovou trakci kašlalo a vrcholem pokroku byly regiokrámy. Přitom muselo bejt jasný, že potřeba nových motorových vz. bude velká, vzhledem k počtu dosluhujících vozidel
Pane bože, to jsou neskutečné bláboly. Kdyby na ČD byli v devadesátých letech trochu při smyslech, tak pokračují v nákupech řady 842, která sice už byla koncepčně zastaralá, ale pořád ještě šlo o vcelku solidní výrobek, který ale potřeboval odladit některé neduhy. Jenže místo odladění těchto neduhů a výrobě další série alespoň padesáti vozidel, se za prachy ČD vyvíjela řada 843, která je po všech stránkách horší vozidlo. Také by spolehlivosti velice pomohlo, kdyby si na ČD uvědomili, že motorový vůz není lokomotiva a netahaly se s nimi zátěže, na které nejsou určeny. Jenže my jsme vždy chytřejší než v… Číst vice »
843 je horší..ale ale. Modernější interiér.. elektrický přenos výkonu.. atd. K tomu nové přípojné a řídící vozy.
Ty přípojné vozy jsou největším průšvihem. Jsou úplně zbytečně krátké (prý aby to nahradilo Bix – to se povedlo, úzký nástup po schodech, uvnitř překáží spousta dveří) a těch řídicích se vyrobilo málo.
Musíš si ty dveře otevřít.
Ano, zatímco v koncepčně moderním vozidle nemusím, protože tam žádné nejsou.
A taky deset tun navíc. To je opravdu výhoda…
V devadesátých letech se měla rušit třetina tratí a psalo se o dopravě 19.století.
Že moderní člověk jezdí svobodně autem.
V té době chtít peníze na nové vlaky na tratě, které měly být uzavřeny?
Reálně, kdyby nějaký výrobce něco rozumného motorového vyvinul, tak by to přes nějakou vládu spíš protlačil. Bohužel se takhle protaličla Regionova (díky aspoň za ni) Ale ono stačí porovnat stejně staré 843 s Adtrans (později Stadler) RS1, nebo jen o trochu novější Linty a Desira. Prostě nám ujel vlak.
Vidím to podobně, jako Ondřej výše. Sériová výrova regionov začala v roce 2006 (ještě před vstupem Škody do Parsu) a pokračovala až do roku 2012, kdy se začaly kupovat i sharky z ROPů (posledních pár 814 taky bylo financováno z ROP). Takže nějaká snaha investovat do motorové trakce byla, ale – teď čistě spekuluju na základě dojmů z té doby – regionovu vidím jako průsečík poptávky od ČD „nízkopodlažní motorák“ a nabídky tuzemského průmyslu. Myslím, že kdyby tehdy někdo z tuzemských aktérů měl v šuplíku náčrtek něčeho jako desiro a hlavně tedy vůli to dotáhnout, zakázku by dostal. Jako o… Číst vice »
Když měl stát a všichni v něm na konci 80 let a až minimálně do roku 2005 holek zadek, tak si nic nového koupit nemohli. Ani vyrobit. Nebylo za co.
ale ty 843 se kupovaly, Pendolina se kupovaly, Elefanty se kupovaly, takže někde nějaké peníze byly.
Motorová velmoc se projevuje tak, že se jezdí a bude jezdit motorově Plzeň-Bezdružice nebo Plzeň-Planá-Tachov místo nasazení BEMU.
…ktera stoji 2-3x tolik.
Jaký by byl rozdíl v ceně BEMU / hybrid? Třeba ten Impuls, co teď jezdí v Dolnoslezském vypadá dobře… Akorát neznám finanční náročnost…
Kecy. Nezařízlo se to.
Motorová velmoc většinou nezvládala ani pokrýt potřeby své sítě, kde musely zbytečně jezdit klasické soupravy a nebo ropovody kolejových autobusů. Zatímco skoro všude jinde, včetně Balkánu, se už od 70. let pořizovaly zpravidla dvouvozové průchozí motorové jednotky s vícečlenným řízením, tady se až do roku 2000 stavěly motorové vozy jako „lokomotiva“ se zavazadlovým oddílem, která se pak něčím ověšuje. Dneska mají ČD problém to kdekoliv udat.
Škoda dieslový pohon zařízla. Mimochodem od nákupu Škody PPF se jí zvýšili tržby z deseti miliard na 18 miliard ročně. Takže ji to netrápí.
Dieslové lokomotivy dělá CZ Loko. A o jednotky tak velký zájem není.
Není zájem..to kravina. Hlavně že teď se kupuje 76 regiofoxu.a těch 200 Regina bude taky třeba nahradit.skoda spíš nemá kapacity.
Ona tahle objednávka 847 včetně opcí může být u nás klidně i tou úplně poslední, do budoucna se ta stále nižší potřeba nových motorových jednotek dost možná pokryje modernizacemi a dovozem. Siemens a Bombardier už motorové jednotky vyrábět úplně přestali, tady nemá smysl něco křísit, budoucnost je jinde.
Škoda koupila Vagonku v roce 2005, když běžela výroba už značně obsolentních Dm12. Jiný motorový produkt tam nebyl. A v tehdejší situaci vidím jako rozumné, že se Škoda soustředila jen na několik segmentů drážních vozidel.
Dm12 byly „obsoletní“ jen vysokou podlahou (a možná převodovkou M-S). Jinak to bylo moderní vozidlo.
Finové samozřejmě poptávali něco „neobsoletního“ i u jiných výrobců, ale ti se na jejich specifické požadavky (např. průjezd závějí či tepelný odpor vnějších dveří) vykašlali a řekli: když se vám nelíbí Desiro tak, jak ho dodáváme, tak ho nekupujte.
Aneb „dodáme vám libovolné auto, pokud to bude Ford model T v černé barvě“.
Vagonka (tehdy teda ČKD) na všechny požadavky kývla a tedy zvítězila.
Posledni dva motorove pokusy, regionova a rada 843, se nevyznacuji zrovna pokrokovou konstrukci…. to radsi polsky vlak nez dalsi reginu….
V článku je zmíněno, že budou jezdit i na lince Beroun – Lochovice. Ta ale v současnosti vede až do jihočeské Blatné (v některých případech Strakonic). To bude kvůli tomu linka rozdělená?
Trochu mi připadá, že je to nějaký kiks a řeč je o lince tuším že Zadní Třebáně přes Neumětely. Pokud tam vůbec ještě něco jezdi, už léta jsem vychocech a ztratil jsem přehled.
Přes Neumětely se normálně jezdí. Taky mám dojem, že vítr fouká odtud, jezdí tam rakovnické vozy.
Správne, reč je o takzvanej Liteňce, tá končí v Lochovicích, žiadny preklep.
ale začíná v Zadní Třebani. Trať 172. Tam jezdí 810+809. A navíc z depa Rakovník trochu z ruky
Depo Rakovník zajišťuje vozbu na Liteňce už od zavření zdického depa, tedy 21 let. Obnáší to 12 km strojové jízdy z Berouna do Třebáně, což není nic strašného.
jezdi, dokonce je tam do litne doz a nova samovratna vyhybna ve vseradicich, kvuli hodinovemu taktu.
Taky by mě zajímalo pozdější nasazení, v mapce je zvýrazněná trať z Březnice do Strakonic, ale z Berouna do Březnice ne. Přitom teď jezdí vlaky Beroun-Blatná.
Tak ať hlavně koukaj hlídat.
Sprejeři už protřepávají plechovky 🙁
Dnes jsem jednoho vyplašil v Passau. Počmáral vlak ÖBB.
Nechci rejpat, ale někdy bych chtěl vidět toho YNTELYGENTA z ČD, kterého v reklamě ČD na 6 nových Panterů na Vysočině napadlo ten vlak, který je na elektriku umístit do Telče (kde není elektrifikovaná trať) a ještě tam domalovat trolej..😂😂😂😂😂
A je vidět, že modrogumy se zlobí…ale ten plakát se jako fakt nepoved. Tomu se smějou i laici😂
Tradice je to dlouhá: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_sen
Proč to má tento nátěr? Když je přesunou třeba do Ostravy, tak je budou přemalovávat? Narušuje to korporátní identitu ČD. Jinak jistě dobré jednotky.
Jakkoli se mi nový nátěr PID docela líbí, taky nejsem nijak nadšen z toho, že v regionální dopravě bude 14 různých nátěrů… zatím to tedy nepožadují všechny kraje, ale postupně se přidávají další. Ve stanicích kolem krajských hranic to bude pěkný mišmaš.
Mně se to náhodou z pohledu fotiče líbí. Není to taková nuda.
Vzhledem k tomu, že se postupně ve většině krajů najede na otevřené soutěže a tím se objednávka rozdrobí mezi X dopravců, tak máme na výběr buďto nechat barvy na nich a po celé republice vám budou jezdit vlaky v X nátěrech a to zcela nahodile anebo si každý kraj určí barvy své, nakonec těch nátěrů bude obdobný nebo o něco málo vyšší počet ale alespoň to bude dávat jakž takž smysl v rámci hranic krajů a pro běžného uživatele to bude o dost přehlednější. Samozřejmě pak tu máme „přeshraniční“ vlaky, ale tak pořád když uvidíme v Lovosicích stát vlak v… Číst vice »
Ony ty dotace jsou vázané na provoz v kraji, na hranicích kraje nutno prestoupit. Takže se možná různé barvy budou hodit: babičko, až pojedeš na navstevu, tak prestoupíš z modrého vlaku do červeneho.
Vsechny to chtit nebudou
OL kraj
MS Kraj
JČ kraj
L kraj
Králové Hradecký taky ne …
Zatím
Ja bych chtel, aby na motoraky zacali malovat napr i osvedcene blesky ala bardotka/brejlovec
Protože ty vlaky nepatří ČD ale krajům. ČD jsou pouze provozovatelem. Kraj má kolejová vozidla, vybírá jízdné a ČD dostává pouze peníze za obsluhu a provoz s osádkou. Po deseti letech se opět vysoutěží provozovatel. Vozidla nikdo nikam přesouvat nebude.
Minimálně ty středočeské ČD platí ze svého, jsou jejich majetkem a nemají žádnou povinnost je někomu předávat/odprodávat. Vlastní jedotky u nás má pouze JMK.
Nikoliv. Soupravy patří ČD.
Ale kdo platí, ten poroučí. A ten poručil, že je chce v tomto nátěru. Pokud se to ČD nelíbí, samozřejmě se nemusely hlásit.
Omyl nové jednotky například pro JMKr a OLKr kupují kraje s přispěním EU dotací. ČD je pouze provozovatelem jednotek. Integrované systémy regionální dopravy provozují kraje a ty inkasují veškeré tržby za jízdné. Něco si o tom zjistěte než začnete debatovat o tom o čem nic nevíte.
To jsou prozatím dvě vyjimky. O dalších se uvažuje. Všechny zmíněná vozidla v článku jsou nebo po dodání budou majetkem čd.
Jaké vlaky kupuje Olomoucký kraj? To jsem nezachytil. Díky.
S JMK máte pravdu, ale Plecháč se ptal na nátěr PID na těchto jednotkách (Foxech) a ty rozhodně nejsou kraje. Kupují je ČD, jak správně napsal Pezos.
A pokud jde o nátěr a kdo velí tak vězte, že velí ten kdo platí, tedy ten kdo objednává dopravu a tím jsou kraje a města. Aneb natři si to jak chceš a jezdi si s tím taky jak chceš, ale za svoje… 🙂
Oni sice formálně ČD jsou, ale volně s nimi nakládat nemohou. Po skončení smlouvy je musejí prodat novému dopravci a nebo tu soutěž vyhrát.
Stále stejný šotoomyl – nemusí, ale mohou. Pokud budou chtít, tak si nový musí koupit.
Clanek je o novych vozidlech pro Stredocesky kraj a Vy tady pisete o Olomouci a Jihomoravskem kraji. V uvedenem clanku se navic pise, ze jednotky objednaly Ceske drahy a ne kraj. Asi byste si mel neco zjistit Vy.
Nechápu, proč sem pletete JMK a OLK, pro které tyto jednotky ani určeny nejsou… Tyto vlaky jsou vázány na kraj čistě z titulu poskytnuté dotace na jejich pořízení (kupují se, aby jezdili v tom daném kraji, který si jako objednatel taky na vozidla dá nějaké požadavky – max. stáří, nátěr apod.), ne proto, že by je samotný kraj kupoval – to je opravdu zatím jen záležitost JMK a OLK. Nejspíš byste si měl nějaké věci osvětlit spíše vy
Coze???!!
ale ty vlaky se nikam presouvat nebudou, protoze byly porizeny s ucelem, aby jezdily ve stredoceskem kraji.
a ano, az tu doslouzi, tak si je pristi majitel muze prelepit nebo prestrikat, ale to uz tady maminko nebudete.
To je postup z dob, kdy přesouváním vozidel mezi depy docházelo ke zvýšení jejich počtu.
Těžko hádat, jestli za tím byla touha nafotit si na trati všechna výrobní čísla, ale nedivil bych se. Pacientů je na Nábřeží dost.
Na hranici kraje se vždycky vlak otočí a pojede zpátky? A co v místech okolo hranic dvou krajů, kde platí oba krajské tarify, a ještě tam jezdí státem objednané rychlíky, které jsou taky integrované, ale nemají nátěr IDS?
Původní myšlenka možná dobrá, ale v praxi to účel neplní, a obhajoba je pouhý alibismus.
Opravdu tím myslíte „výstavka bude putovní“? Jaký jiný důvod je pro přesun jednotek koupených pro provoz ve Středočeském kraji do Ostravy?