Start 11.8. České dráhy potvrdily start provozu nových jednotek RegioFox

Jednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhyJednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhy

Všech šest jednotek bude v rakovnickém depu.

Cestující na tratích Rakovník – Beroun,  Beroun – Rudná u Prahy – Praha a Beroun – Lochovice budou první na světě, které bude vozit nová motorová jednotka řady 847 RegioFox polského výrobce PESA Bydgoszcz.

Od 11. srpna bude postupně nasazena na část výkonů na těchto tratích celkem šest jednotek, jejichž schvalování probíhá. Termín oznámil středočeský krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký, potvrdil ho náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta. Původní termín uváděný v červnu byl 1. srpna.

„Zkušební provoz řady 847 by měl být od Drážního úřadu povolen pro šest kusů. Jedna jednotka bude v barvách Českých drah, pět v barvách Pražské integrované dopravy,“ uvedl Ješeta. Jedna musí najezdit nejméně 50 tisíc kilometrů kvůli schvalování, první má již v rámci testů najeto 20 tisíc kilometrů. Všechny jednotky budou v depu Rakovník.

Podle Petra Boreckého jde o první velké kroky k modernizaci středočeské železnice. Postupně vyjedou také nové jednotky RegioPanter a modernizované motorové vozy Stadler RS1. „Díky vyšším výkonům motoru bude možné po prvním roce provozu o několik minut zkrátit i jízdní doby na trati Rakovník – Beroun, Beroun – Praha přes Rudnou,“ dodal Borecký.

Jednotky řady 847 budou jedním ze základů velké proměny provozu na českých regionálních tratích, České dráhy jich závazně objednaly zatím 76. Rámcová smlouva je až na 160 jednotek dodaných během osmi let. Aktuálně probíhá testování na zkušebním okruhu VUZ.

Nově dodávané motoráky se nejprve objeví ve Středočeském a Jihočeském kraji. Následovat budou Pardubický kraj a Vysočina, Královehradecký a Plzeňský kraj.

Mapa s nasazením RegioFoxů. Pramen: České dráhyJednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhyJednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhyJednotka RegioFox řady 847 v barvách PID. Foto: České dráhyJednotka 847 (RegioFox)  pro České dráhy pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: Rynek KolejowyJednotka 847 (RegioFox)  pro České dráhy pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: Rynek KolejowyJednotka 847 (RegioFox)  pro České dráhy pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: Rynek KolejowyJednotka 847 (RegioFox)  pro České dráhy pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: Rynek KolejowyJednotka 847 (RegioFox)  pro České dráhy pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: Rynek KolejowyInteriér jednotky 847. Foto: Jiří Ješeta / České dráhyInteriér jednotky 847. Foto: Jiří Ješeta / České dráhyInteriér jednotky 847. Foto: Jiří Ješeta / České dráhyInteriér jednotky 847. Foto: Jiří Ješeta / České dráhyDruhá třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýDruhá třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýDruhá třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýToaleta v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýDruhá třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýDruhá třída v jednotce Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotka Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýJednotka Regiofox pro České dráhy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Nové jednotky jsou poháněny motory Rolls-Royce, které kromě klasické nafty umějí jezdit i na biopalivo HVO. Interiér nabídne 115 míst k sezení (včetně devíti míst v 1. třídě), klimatizaci, zásuvky a USB konektory, wi-fi nebo vakuové WC. Vozidla budou vybavena také kamerovým systémem a zabezpečovačem ETCS. Maximální rychlost bude 120 km/h.

Tagy 847 České dráhy Pesa Bydgoszcz PID Pražská integrovaná doprava RegioFox
268 komentářů