Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Starostka blokující Pražský okruh: Nemůžeme se upínat k 60 let starému konceptu

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons
Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Pražská městská část Dolní Chabry je jedním z téměř padesáti stěžovatelů proti územnímu rozhodnutí na novou část Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi. Napadá přitom stavbu, která je vzdušnou čarou 13 kilometrů od městské části. Podle starostky Kateřiny Šilhové Šafránkové (18400.cz – Za lepší Chabry) by měl stát řešit stavbu Pražského okruhu „v rozumné a současnému stavu odpovídající variantě“.

Dolní Chabry na svých stránkách zveřejnily stanovisko, ve kterém podání odvolání proti stavbě více vysvětlují, materiál ale současně přináší řadu otázek (kompletní otázky a odpovědi jsou na konci textu). V námitkách poukazují například i na podjatost primátora či starosty městské části v Praze-Uhříněvsi při rozhodování.

„Nebráníme se dokončení Pražského okruhu, jsme pro jeho co nejrychlejší dostavbu, ale. Karel IV. plánoval hradby města na 500 let dopředu, my se neustále upínáme k 60 let starému konceptu,“ tvrdí starostka.

Dolní Chabry leží u trasy další chystané části Pražského okruhu, který se připravuje. Termín zahájení této stavby je vzdálen ještě více než zahájení úseku, který městská část napadá.

Podle starostky se do městské části plánuje tramvaj (chystané prodloužení do středočeské obce Zdiby), což podpoří rozrůstání města k okrajům. „To samé území uzavřeme betonovou smyčkou s dálnicí o šesti pruzích, která bude chrlit 100 000 aut denně, místo abychom v těchto lokalitách podporovali rezidenční bydlení,“ řekla Šilhová Šafránková.

Dolní Chabry se odvolávají na alternativní trasování Pražského okruhu v podobě většího okruhu napříč Středočeským krajem. Za ten výrazně lobbuje přerovský zastupitel a bývalý ministr dopravy za ANO 2011 Antonín Prachař. Podle starostky bude kapacita Pražského okruhu po otevření nedostatečná.

Podle Šilhové Šafránkové se zvyšuje zatížení městské části prachem, hlukem a jinými externalitami. „My navrhujeme alternativy. V rámci řízení EIA jsme pro náš úsek SOKP 519 navrhli, že pokud by měl okruh zůstat v současném trasování, navrhujeme zrušit Čimický přivaděč a zahloubení trasy,“ dodala.

Odvolání proti stavbě bude nyní posuzovat odbor stavebního řádu pražského magistrátu.

Odpovědi starostky Kateřiny Šilhové na dotazy Zdopravy.cz

Kateřina Šilhová Šafránková. Foto: stránky městské části Dolní Chabry
Kateřina Šilhová Šafránková. Foto: stránky městské části Dolní Chabry

V podání argumentujete, že přinese zhoršení situace, pokud se realizují další úseky. Kde berete jistotu, že se tyto další úseky postaví?

Úsek SOKP 511 předurčuje trasování dalších, navazujících staveb Pražského okruhu. Jistotu nemáme žádnou, ale v současné době je vyvíjen velký tlak na dostavbu Pražského okruhu v prosazované A-ZÚR variantě. Nebráníme se dokončení Pražského okruhu, jsme pro jeho co nejrychlejší dostavbu, ale v rozumné a současnému stavu odpovídající variantě. Karel IV. plánoval hradby města na 500 let dopředu, my se neustále upínáme k 60 let starému konceptu. Na jednu stranu se konkrétně do naší městské části plánuje tramvaj, která má podpořit rozrůstání města k jeho okrajům, což je správně, a na stranu druhou, to samé území uzavřeme betonovou smyčkou s dálnicí o šesti pruzích, která bude chrlit 100 000 aut denně, místo abychom v těchto lokalitách podporovali rezidenční bydlení.

Ve zprávě argumentujete větou: „Dle vyjádření mnoha dopravních expertů.“ Mohu se zeptat, o jaké dopravní experty jde?

Konkrétně vás odkáži na článek od Ing. Tomeše a Ing. Prachaře. Dlouhodobě se k této problematice vyjadřuje též expert na dopravní stavby Ing. Strnad, či Ing. Vojtíšek. Přílohou vám též posílám graf, který dokládá, že kapacita úseku 510 bude po dostavbě celého okruhu nedostatečná. Tato data vyplývají z oficiálních podkladů ČVUT, dokumentace EIA 511 a ŘSD.

Pochopil jsem správně, že chcete spíše variantu okruhu Středočeským krajem, kterou prosazuje pan Prachař? Jak k této variantě přijdou obce na této trase? Jaké řešení trasování okruhu navrhujete kromě toho, že nechcete, aby vedl kolem vás?

Ano, je to jedna z variant. Ten, kdo by měl nejen v rámci řízení EIA navrhovat variantní řešení, je stát. Za 60 let se doba posunula, město se rozrůstá naším směrem. K tomu přibývají další záměry typu rozšíření dráhy letiště. Celkově se zvyšuje zatížení naší městské části prachem, hlukem a jinými externalitami. Opravdu si myslíte, že bychom se neměli pokusit bránit zachování životního prostředí a udržitelného rozvoje na našem území jen kvůli tomu, že kdysi za Hitlera se namaloval okruh kolem Prahy, který tenkrát opravdu byl okruhem kolem Prahy?

Alternativní regionální varianta, která je v současné době aktualizována, počítá i se změnou územních plánů obcí ve Středočeském kraji. V odmítání A-ZUR varianty nejsme jen městské části Prahy, uskupení Starostové pro okruh spojuje i některé středočeské obce. My navrhujeme alternativy. V rámci řízení EIA jsme pro náš úsek SOKP 519 navrhli, že pokud by měl okruh zůstat v současném trasování, navrhujeme zrušit Čimický přivaděč a zahloubení trasy.

Trasa Pražského okruhu je známa 60 let, jak píšete. Proč v rozvojových plánech nepočítáte nijak s touto skutečností, že zde Pražský okruh jednou bude?
Viz výše

Proč raději netlačíte na jeho zahloubení a jiné úpravy, které by minimalizovaly jeho dopad na životní prostředí?

Viz výše. I to je náš návrh. ŘSD jej mělo zapracovat jako variantní řešení. Dle všeho se však z důvodů finančních nebude realizovat. Jdeme i touto cestou.

310 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panebože co to je za paní

Paní je totálně mimo a zasloužila by defenestraci!!!! Trasa 511 je pro nás co bydlíme okolo dokonalá a řeší nám nejen objezd Prahy ale i možnost dostat se do Prahy. Za jedinou chybu která ale už nejde vzít zpět považuji nesmyslně vedenou trasu Jesenice – Ríčany která kdyby vedla okolo Průhonic blíž k Praze tak splní potřeby mnohem lépe. Právě odklon trasy dál od Prahy v tomto místě ukazuje na to jaká by to byla katastrofa kdyby byl odkloněn i úsek 511. Bydlíme na Spořilově a rodinu máme v Kolovratech a Uhřiněvsi a denně jezdíme tam a zpět a díky… Číst vice »

Démon

Jestli ta osoba na fotce je paní starostka, tak je to jasné a netřeba dalších komentářů …

franzJosej

soudruzka co pomuze kazdemu. jestli umi fajcit?

Petr

To jste ještě neviděl brněnskou primátorku 😀

franzJosej

nejlepe je videt iq a mentalita RSD magsitrat a MD videt na D0 kolem Cerny Most. dalnice na 2×3 pruhy. ale do 3.se neda vjet. podobne D11 Prag x Breslau. nechapu proc to stavi, kdyz se tam nesmi jezdit?? +!! Matl Tok Kroupa- svata trinita hlouposti?

franzJosej

staci se podivat jak pomale a neschopne jsou okrajove MC Praha. a pani Starostka chce novy koncept! kdyz toto trva pres 60let a to pripravovali jeste realtivne moderni lide. jak dlouho bude new concept trvat dnes s nevzdelanou a zaostalou vetsinou na uradech?? 100let???

sladlu

Postavte ctyroruh na aspon 110km/h Plzen-Jihlava. Jihlava-Pardubice… 1. faze stredoceskeho obchvatu

Pak z 100 000 aut/den bude pulka

franzJosej

ale tady davno neni RakouskoUhersko
tady jsme 100 let volny pad smer Balkan

Jirka

Ona by stačila i normální jednička bez obcí. Nicméně jedná se max pár tisíc aut denně. Tranzit zase tak velký není. Současné intenzity na D1 u Jihlavy jsou 39 tisíc a na D5 před Plzní 23 tisíc. Píšete hausnumera.

Démon

Takové návrhy už jsou. Havlíčkův Brod – Poděbrady na 4 pruhy, já bych to protáhl až do M.B a na Mělník – Slaný – Jesenice – Plzeň. A SOKP postačí 4 pruhy.

beneš

Paní starostka asi nikdy nebyla na Spořilově či v Záběhlicích. Místní zde trpí nadměrným hlukem z MO+PO a plánovaná dostavba SOKP 511 jim konečně odlehčí z nadměrné hlukové zátěže… Jen ať se konečně po 60-ti letech konečně dostaví PO a pak ať si paní starostka počká až se postaví okruh kolem středočeského kraje na který si nejspíše počká stejně dlouho jako lidé ze Spořilova a Záběhlic. Toto řešení je maximálně férové pro všechny a pokud se jí v Chabrech nelíbí tak ať se přestěhuje jinam! Stavba již byla plánovaná v době než vůbec paní starostka byla na světě, tudíž, nelze… Číst vice »

KarelF

Tak tohle fakt už nechápu. Hlavně, že paní starostce nevadí výstavba nových bytových domů na území Chaber nebo v těsném okolí které produkují nemálo aut které pak musí trpět lidi v Ďáblicích, Kobylisích, Čimicích. To je v pořádku, ale co bude 13 km dál ji trápí, super. Jinak lepší tento okruh než žádný. Ten větší se může začít projektovat k tomu stávajícímu za 60 let bude aktuální a ten stávající bude 2 městský okruh. Asi bych si měl založit z.s. nebo obdobu také a blokovat stavby těmto městským částem, aby věděli jak to je příjemné. Protože toto není věcnost, ale… Číst vice »

Gwann

Nejlépe blokovat přímo těm největším kriklounum z klubu NIMBY…

LKB

Kdyz jedu z Vysociny do Liberce, potrebuji odbocit z D1 pred Prahou (tam, kde konci usek 512 a co nejrovneji se napojit na D10 tak, aby pokud mozno celou dobu jel alespon 110 km/h a nemusel zpomalovat na 50 km/h ani jezdit do intravilanu Prahy a odbocovat na Sporilove. Kdyz jede clovek z Usti nad Labem do Plzne, potrebuje jet co nejrovneji vrchem, opet extravilanem slusnou rychlosti a nezvysovat mnozstvi exhalaci na severu Prahy brzdenim a odbocovanim ani blokovat tunel Blanka provozem, ktery neni primarne neni mestsky. Neexistenci casti D0 vnimam jako dlouhodobe bohuzel pretrvavajici selhani RSD.

Jarda Š.

Je to selhání nejen ŘSD, ale i vedení Prahy a MD.

franzJosej

ta 50kmh tam nemusi byt. to tam dala iq ‚elita‘ z magistratu. drive ae to nazyvalo : jsou padly na hlavu

Jirka_26

Co ta baba navrhuje je nesmysl už z toho důvodu, že hodně vzdálený okruh od Prahy nebude využíván tak, jak si představuje. Jsou to zbytečné kilometry navíc a jde o to, že po takovém okruhu nebudou jezdit jen kamiony, ale také Pražáci z okrajových částí města, kteří se takto vyhnou jízdě po vnitřní Praze. A ve světě je zkušenost, že pokud se postaví okruh příliš daleko od města, nikdo po něm pak nejezdí. Když to řeknu jinak – po této stránce zlatí komunisté, ti by se nějaké slépky neptali, dostala by to befelem. Díky takovým lidem (a nejde jen o… Číst vice »

Juraj

Vo svete je ale zároveň aj skúsenosť, že keď sa postaví okruh príliš blízko mesta, tak začne priťahovať časť lokálnej dopravy a má tendenciu kolabovať na odbočkách. Funguje tu samozrejme klasická indukcia.

Nasmerovanie tranzitu na veľký okruh sa dá motivovať – napr. vyšším mýtom na vjazd do mesta.

...

A proto má dnes už třeba taková Moskva okruhy celkem čtyři.

franzJosej

Shanghai 11. Paris 2 Muenchen skoro 2

Alf11

Než se dostaví okruh tak většina lidí bude mít drony s kapacitou letu 10 hod.

Petr766

Prostě zelený vypatlaný mozek

franzJosej

vylizanej…

Asd

Nechci být zlý ale lidem jako je paní starostka bych trochu „přitopil pod kotlem“. Přece nějaké Dolní Chabry nemohou jen tak blokovat tak životně důležitou stavbu.

xyz

Se starostkou nesouhlasím, ale připomenu, že proti stavbě v navrhované trase jsou nejen Dolní Chabry.

BND 30

Chceme okruh, ale jinde…
Bych té Nimbystce rozkopal Spořickou na obou koncích…oni by ji to spoluobčané už vysvětlili, co je to potřebná infrastruktura.

KarelF

Nikoliv účelnější by bylo tranzitu dovolit jezdit po všech komunikacích těchto vysíracích MČ. Běchovice, Horní Počernice, Chabry.

Flinta

V roce 2016 zpracoval Ústav dopravních systémů dopravní fakulty ČVUT v Praze KOMPLEXNÍ POSOUZENÍ ALTERNATIVNÍHO NÁVRHU SILNIČNÍHO OKRUHU KOLEM PRAHY, ve které dospěl k těmto doporučením investorovi (ŘSD) pro další postup: 1)Připravovat dále intenzivně a kontinuálně SOKP vsouladu súzemními plány, a to jak dle Územního plánu hl. m. Prahy, tak dle Zásad územního rozvoje hl. m. Prahy i dle Zásad územního rozvoje Středočeského kraje, přitom důsledně projednávat všechny aspekty trasovánísdotčenými městskými a obecními samosprávami pro zajištění maximální akontinuální informovanosti. 2)Pro stavbu SOKP 511 Běchovice –D1 připravit podklady pro nový proces EIA v invariantním řešení, tj. dle dříve DUR, s případnými… Číst vice »

Martin

https://www.rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2018/03/Oponentní-posudek-VUT-Brno_2008-1.pdf

Nj., ale zase VUT ma opacny nazor…

To mate slozity….
Mott MacDonald viz nize…

PS: Proc mam pocit, ze v CR vsechno funguje tak, ze se zada posudek a pak se zvedne telefon a domluvi se predem jak to ma vyjit… 🙂

Flinta

Jenže tento oponentní posudek se týká pouze úseků 518 a 519 nikoliv celé nedostavěné části Pražského okruhu. Nově navrhovaná trasa je sice stejně dlouhá, ale na obou koncích předpokládá v úsecích o délce 4 km společnou trasu po D7 resp. D8, čímž je tato severní varianta delší o 50%, což znamená delší čas jízdy a tím pádem více exhalací, ale hlavně přivádí na D7 a D8 v těchto úsecích další dopravu do míst, která jsou již dnes velmi silně vytížená. Navíc se tento oponentní posudek vůbec nezabývá nutností zavést tuto variantu do územních plánů všech dotčených samosprávných celků, což samo… Číst vice »

Martin

Ja vim, je to rozkouskovane, hodne se resily prave stavby 518 a 519… A hlavni argumenty nejsou jen cena,… Myslim, ze na tech strankach je vice podkladu k celemu okruhu…

ene bene

Dopravní fakulta ČVUT vydává dobrozdání na cokoliv si objednavatel řekne, tu já neberu jako hodnověrného posuzovatele.

Bram

A co má jako být, když nějaký enebenetický samozvaný myslitel nebere ČVUT jako hodnověrného posuzovatele?!?

mamon

Já si myslím, že starostka spíš propaguje zájmy pochybné šedé eminence Viléma Knoblocha, který by na bývalé skládce rád postavil plno baráků a tohle by mu snížilo jejich prodejní cenu.

Leinad

Pokud by okruh fungoval, tak by cenu nemovitostí zvýšíl.
Tranzit by nejezdil přes sídliště, ale někudy za protihlukovou stěnou (valem, v tunelu,….) a místní by to měli blíž na dálnici=kamkoliv.
Jestli se majitel nemovitosti (racionální developer počítající prachy, ne nějaká voda s tetcit) bojí, tak se možná vážně dělá něco jiného, než fungující obchvat.

Flinta

To paní starostkou navrhované trasování Pražského okruhu se dostává v oblasti Úval až o 11 km dále od Prahy než současná varianta. Navrhovaná varianta Středočeským krajem je cca dvakrát delší než současná a tedy i výrazně nákladnější, dotýká se mnohem většího počtu obyvatel než současná a je trasována po kvalitní orné půdě, které by opět zabrala mnohem více než současná varianta. Paní starostka tvrdí, že jim jde o rychlou výstavbu Pražského okruhu, ale zároveň navrhuje trasu, která není v žádném územním plánu dotčených obcí, Středočeského kraje ani Prahy. Jak dlouho by asi trvalo jen zanesení této trasy do všech těchto… Číst vice »

Martin

S tou nakladnosti bych si nebyl tak jisty, 1. pochybuji, ze je 2x delsi, delsi je, ale ne o tolik… 2. cenu navysi uz suchdolska tunelova varianta a zakryti pocernicke vychodni spojky… a to vyrazne… vcetne udrzby v budoucnu…
Takze tento argument podle me neni spravny…

Nicmene podavat namitku na bechovickou cast okruhu, kdyz se pak zase vraci zpatky za Vinor a tedy Chaber se netyka me prijde trochu nefer… u HP a Prezletic to chapu, tech se varianta primo tyka, lae Chaber nikoliv…

martinK

Zde se bavíme o SOKP 511. Co se týká SOKP 519, tak při variantě za hranicí Prahy by přes Vltavu musel být také drahý most a obyvatelé nově dotčených obcí by požadovali zahloubení okruhu pod pole. nebuďte najivní.

Martin

Nejsem… u te 518 a 519 je to cinknute od zacatku, tam slo hodne o politiku a pozemky,… a ta varianta v teto podobe je od zacatku…
U 511 a 510 celkove naklady take budou nizsi pri vzdalenejsi variante,…

Ja budu uz jen jako pozorovatel a osobne je mi to jedno…

Martin

PS: zahloubena je cela 511… v soucasne podobe…

Jirka

Tohle je prostě NIMBY. A když se posune okruh směrem k Zelenči, Mstěticím a Čelákovicím, tak ty obce budou s tím v pohodě? Tam už se nebude jednat o betonový kolos, který zastaví rozvoj města? Bohužel kolem Prahy jsou obce, to je fakt a vždycky to bude mít někdo za barákem. Ať se to zahloubí, jde to pod zem a bude to OK.

Vadí teď někomu Blanka? Smíchovský tunel, Pisárecký tunel, Královopolský tunel a další?

ABC

Jenže Blanka to jsou jednotky km, tohle už budou desítky
Něco jako fantasmagorie že D8 měla vést pod Českým středohořím 13 km dlouhým tunelem

mirek

On totiž nikdo v 21. století neumí postavit 13 kilometrů dlouhý tunel… (i kdyby to byla pravda, jako že není, tunel měl být dělený)

...

Umí, ale má to mnoho problémů. Nejen stavebních, ale zejména provozních.

Jakub P

Zato taková estakáda v nestabilním svahu, to je brnkačka, která v podstatě nic nestojí a ničím nehrozí…

Jarda Š.

Na D8 byl problém v tom, že projektanti ignorovali některá doporučení geologů, aby stavba byla levnější. Jak se pak ukázalo, tak levnější vůbec nebyla, protože nedostatečně zabezpečený svah opravdu ujel.

LKB

Svycari stavi vyrazne delsi tunely provozni problemy maji zmaknute. Takze to resit jde. Tak sup, sup, necht RSD postavi tunel, hned bude mensi odpor. A uzemni plany pripousti i tunely, ne?

...

Problémy s tím nemá nikdo zmánkuté. Provoz takového tunelu stojí každoročně velké peníze a s délkou ty náklady rostou exponenciálně.

Martin

No tam to bylo hodne zajimave, puvodne byl totiz tunel doporucen, kvuli nestabilnimu uzemi, ale MD se nelibila cena, tak odstavil studii vcetne lidi na ni pracujicich a nechal si zpracovat povrchovou levnejsi variantu a vyjadreni jinych odborniku, ktery sesuvne uzemi oznacili za stabilizovane…
Pak doslo k sesuvu a jeho odstraneni a zajisteni, vcetne monitoringu bylo drazsi nez samotny tunel, pricemz stabilizovani narusilo podzemni vody…

Ne vzdy je levnejsi reseni to nejlepsi… a vyplati se nebrat na lehkou vahu odborne posudky…

ABC

Ale …vno … 13 km tunel byl zamítnut rovnou, ohledně nestabilního území se jen vedl spor zda stavět dva krátké a estakádu (jo, to holt nakonec moc nevyšlo) nebo jeden delší ale rozhodně ne třináctikilometrovej

Jarda Š.

Pokud je území nestabilní a geologicky složité jako ve Středohoří, tak jsou problémy i při budování tunelů. Nelze proto tvrdit, že by tunelová varianta byla lepší, když pro ní ani nebyl proveden dostatečný geologický průzkum.

franzJosej

12km

Démon

Všechno lepší než to co je dnes. A to HNED. Celý okruh by měl být šestiproudý. Každý měsíc, který není okruh Prahy stojí společnost cca 1 mld Kč. Nemluvě o ekologii a poskakujících kamiónech.
Umíte si představit dalších 20 let příprav jiné varianty? Co Ti lidé, co si v dobré víře koupili nemovitost až za okruhem? tam budou mít dnes dálnici?
Jinak pan Prachař není žádný dopravní expert !!!, už nám to předvedl.

Martin

Jenze on byl uz ve 30-50 letech planovan jako 4 pruhovy a tehdy mimo mesto… Planovaci jen vytahli projekt ze supliku, sfoukli prach, a provedli nezbytne upravy co se tyce norem, nekde jej rozsirili na vice pruhu a na jihy mesta posunuli za mesto… pac tehda byl planovam pres jizni mesto a to uz neslo… musel se vyhnout i Pruhonicim… taktez by planovam skrz dnesni Cerny Most v polich, ale uz je tam sidliste… v obou pripadech postaveno za komancu…

Leinad

Proč se ve 30 letech neskoupily pozemky, ale čekalo se na sídliště?

Martin

No ono se necekalo na sidliste, komunisti jaksi pozemky zabavili a postavili na nich sidliste… bylo jim jedno kde stoji… nejprve brali, ze auto je luxus a ten obycejni lide vlastnit nemusi, pak zase, ze ano,… to bych radeji ani nerozebiral…

KarelF

A hlavně mraky prodaných pozemků developerům kteří za pár kaček nakoupí pak udělají pěkné fotky a tak trochu zapomenou lidem napsat za barákem máte dálnici. Takové panorama Kyje. Všechny pohledy na Prahu jen ten na tehdy budoucí okruh nic 🙂

Démon

To udělalo metro, motáte páté přes deváté. A není pravda, že se oprášili projekty. 6 pruhů je vyprojektovaných jak SOKP 510 tak SOKP 511. SOKP 512 vede v nové stopě, kdy se to vytáhlo za Jesenici. Původně to vedlo z SOKP513 na Uhříněves. Donedávna tam byla územní rezerva právě na okruh Prahy.

Jirka_26

Prachař je jelito, ukázal to už když šéfoval Omeze v Želátovicích. Málem ji přivedl ke krachu a zachránil ho prodej francouzské firmě.

Oldřich Sládek

Rád bych poukázal na to, že byl MAJITELEM této firny. Znám Tondu osobně a takto bych si o něm nedovolil mluvit.

Nekdo

Jak jako ZA okruhem? Jste mešuge, vzdyt zadny okruh neni a ani NIKDY nebude….

Petr

Jestli on to nebude důsledek (pražáci prominou) letitého pragocentrismu = všechny dálnice vedou do Prahy (D35 a D55, které mají vést jinam, se jaksi stále nedaří stavět, natož dostavět). Tudíž veškerý tranzit přes ČR východ-západ jezdí přes Prahu. Podívám-li se na mapu, nechápu, proč vše, co jede z východu na Norimberk, jede přes Prahu, proč chybí spojka mezi cca Humpolcem a Plzní. To by se Praze ulevilo, kdyby taková dálnice existovala. A nejen Praze, ale i spoustě řidičů. Ale plánovači, kteří naši dálniční síť naplánovali, si asi neviděli na špičku nosu. Možná za minulého režimu to bylo pochopitelné (nebylo v… Číst vice »

Jirka

Stavělo se podle intenzit, tak kde současné silnice nestíhali, tam se postavila dálnice. D35 nebo D55 jsou ve vysoké fázi přípravy – část D55 se začne brzy stavět, D35 také do 5 let. Tam, kde jsou intenzity ještě vyšší – D0 a středočeská D3 je situace zablokovaná na hodně dlouhou dobu.

Petr

Byste koukal, jaká by byla intenzita, kdyby D35 už byla hotová a začala by se rekonstruovat D1 🙂 Však to tak také chtěli udělat, akorát tu D35 nějak nestihli včas dokončit…

Flinta

To bylo hlavně o tom, že by se D1 dostavby D35 vůbec nedožila.

MlB

„Nestihli dokončit“ je krásný eufemismus pro „totálně se na to vys*ali“… 😀

Jakub (easydrink)

Řekl bych, že D35 v rámci možností je na tom ještě dobře. V dohledné době se otevřou dva úseky na Pardubicku. S některými částmi tam je stále problém, ale aspoň tam je reálná šance, že v nějaké dohledné době bude dokončena.

Petr

No, snad se toho dožiju, ale jádrem mého příspěvku měla být ta dálniční spojka Humpolec-Plzeň.

Martin

D35 musim rict, ze mi prijde jako nejvyssi priorita Liberec-HK-Olomouc, je to spolu s D1 dalnice skrz celou republiku…dlouho pak chybela D1 Moravska cast a take R13 krusnohorska… U D3 mela dostat prioritu D4 a spojka Plzen-D4-Budejovice… tahhle mame dve dalnice, smerem na jih, ale kazdou 50km od sebe nedokoncenou…
Prahu a vypadovky nepocitam, to je tragedie na dlouho… rychle jsme stihli akorat D5 a D11, D10 uz existovala byt jako R10…

Dalibor

tak taková dálnice plzeň Tábor, třebíč Náměšť n.O. Brno by byla taky dost vytížená západ-východ dopravou a solidní alternativou k D1

Martin

Batovka?
No stejne by se museli postavit silnice z ni ku Praze… a k Budejkam a do Usti..

K.S.

Spíš kus dálkové silnice Plzeň- Moravská Ostrava s tím že se to protáhne dál jihem.

Petr

A co takhle severem? To už jsem se ani neodvažoval napsat, že trasa Plzeň-Humpolec by pak v ideálním případě měla pokračovat směrem ke Svitavám (případně k Litomyšli, prostě protáhnout to na sever přes Vysočinu) 😉

K.S.

No to by byla totiž tak nějak ta původní stopa.

súdružka Kolesárová

Tak ji tu regionalni variantu hodte na papir, prvni vesnice okolo ktere to povede do toho pri projednavani hodi vidle, zpracuje se na to variantni EIA a RSD se s klidem muze vratit k teto puvodni variante…

Martin

Nejake spory jsem zaznamenal, ale ona na papire je, dokonce je i podporovana krajem… nebo alespon byla… ale zase Starostove (strana) ji odmitaji…

https://rozumnadoprava.cz/mapa/

Martin

Tato varianta definitivně SčKr podporovaná není.

Jiří Kocurek

Týjo, dálnice bude chrlit 100.000 aut denně. No já chci metr dálnice. Stačí, aby chrlila 1 auto týdně, budu je prodávat. Jsem nevěděl, že auta se vyrábějí na dálnici. Chudák Škodovka.

Jiří Kocurek

A jinak je teda zajimavá myšlenka, že okolní obce budou automaticky souhlasit s návrhem, o kterém jim ještě nikdo nic neřekl.

Lemmy

Takový sofistikovaný NIMBYsmus…

john334

Proč jim vadí Čimický přivadeč? Ten by jim přece měl ulehčit – to chtějí, aby všechny auta z Bohnic/Kobylis poskakovaly po Ústecký?

Jakub P

Třeba si uvědomují, že se taky ucpe a velká část aut ho zkusí objet skrz ně? Nebo nabízej, že ho oželej výměnou za to zahrabání okruhu do tunelu?

Jiří Kocurek

Hmm, tak to by neměli mít v obci kanalizaci. Když se ucpe, tak to stejně poteče po ulici.

Martin

tak mrknete kam vede… prakticky prave chabry by uplne ucpal…

john334

Ten přivadeč má vést zhruba tudy: https://mapy.cz/s/facosavudo Mně přijde, že Chabrům rozhodně ulehčí, ale oni ho tam nechtějí?

Tomáš

U takových zaměstnání, jako je politika, by měla být hloupost trestným činem. Pak by si rozmyslela blokovat okruh v Praze pro Pražany a přestala propagovat dálnici v polích pouze pro tranzit, jak to už chybně plánoval Baťa. Ženská i Baťa zapomněli, že provoz generují hlavně lidé, a ti bydlí v Praze.
Ideální řešení, viz Madrid.

Leinad

Okruhy mají být dva, vnitřní a vnější. Pro tranzit kolem Prahy/přes Prahu vnější.

Martin

no v praze spise 3,…

Jiří Šrámek

To je málo. Aspoň šestnáct. Netroškařte.

Jirka_26

Baťa nepočítal s pragocentrismem, bral hlavní město jako každé jiné. Jeho vice státu pro 40 milionu lidí byla od tupých vizí ještě tupějších bolševiků naprosto odlišná.

looking4bucho

Na jednu stranu se nebrani dostavbe okruhu a jsou pro jeho nejrychlejsi dokonceni, na druhou stranu vedi ze okruh je v uzemnim planu pouze v soucasne variante a projednani, natozpak schvaleni jakkekoliv jine varianty je otazka na 10-15 let. Takze jinymi slovy je pani starostka pro nejrychlejsi dokonceni, ale v tomto casovem horizontu. Ale chapu ze to uz politicky tak dobre nezni. Jinak jsem laik, ale myslim ze ten okruh by mel byt konzistentni. Kdyz se podivam na jih, tak nemam pocit ze by kvalita zivota ve Zbraslavi nebo Radotine nejak poklesla (a jsou pro me osobne daleko vic soucasti… Číst vice »

Gale

Ty příklady z jihu jste moc netrefil. Radotínu i Zbraslavi okruh dost ulevil od tranzitu, Radotín nemá sjezd vůbec, Zbraslav daleko za městem. Komořany sjezd podmínily novou Komořanskou (ze které už roky stojí jen základ mostu před západním portálem Cholupického tunelu) a Břežanům otevření existujícího sjezdu blokují sousedé z Písnice..
Ale když se podíváte do Ořecha, Řeporyjí, Jesenice, Vestce..máte úplnou pravdu. Okruh všude jedině prospěl.

Jirka_26

Radotín nemá sjezd vůbec? A odkdy? 🙂

MrMarkus

No nemá, Výpadová je pozůstatek minulosti, pro tento účel zcela nevhodná, ale to se vědělo už dávno. Řešení se připravuje, komunikace údolím Berounky a napojení v místech Krňáku na MÚK. Komořany jsou smutný příběh, blokovala to mimo jiné pražská KDU-ČSL (Rázková) a místní z Komořan, teď po 15 letech co to tam už mohli mít na základě každodenní zkušenosti (totálně ucpaná Komořanská) už místní otočili a obchvat chtějí. Napojení v Komořanech chce i Zbraslav, protože přes tu teď proudí doprava z Prahy. A až se za rok začne dělat povrch Barrandovského mostu, objíždět to řidiči budou hádejte kudy … samozřejmě… Číst vice »

KarelF

Jen bych si dovolil připomenout fronty u mostu závodu míru na zbraslavi které se za dobrých okolností táhli téměř do Břežan nebo šílený provoz v Jesenici. Zapomíná se rychle.

Jakub P

Blahopřeju ŘSD. Desítkami let vytrvalého ignorování všech problémů a připomínek k ještě staršímu návrhu nás dovedli přesně tam, kam potřebovali. Do chvíle, kdy jsme z absence okruhu tak zoufalí, že budeme nadávat ne jim, ale těm, kdo ty připomínky desítky let vznášej. (A dělat, že je slyšíme prvně a že se s tím měli ozvat dřív.). Abych se přiznal, povedlo se jim to dostat do patové situace tak dokonale, že taky nevím, jestli radši nepostavit blbej, ale aspoň nějakej okruh, jak si ho před „sto“ lety za úplně jinejch podmínek vymysleli. Nebo jestli se radši spokojit s tím, že okruh… Číst vice »

Thegrid

Lepší pro koho? Pro pani starostku, která tam nežije?

kolemjdoucí

Umístění okruhu není věcí ŘSD, píši to sem už poněkolikáté. Je to politické rozhodnutí volených politiků. ŘSD už jenom realizuje jejich rozhodnutí. Volte jiné zástupce, budete mít okruh krásný a správně umístěný.

Flinta

Jak často byste si představoval, že by se plány na okruh měly revidovat podle připomínek nespokojenců? Každý rok nebo každých pět let? Uvědomujete si, že se tyto stavby plánují na desítky let dopředu a není možné je každou chvíli měnit? Pokud bychom to dělali, tak buď nic nepostavíme a nebo budeme mít mnoho kousků okruhu, které na sebe nebudou navazovat, protože bude každý úplně jinde.

kolemjdoucí

Šedesát let o okruhu víte a žijete s tímto plánem, stejně jako s tou skládkou a teď budete proti němu protestovat a chtít ho jinde, kde o něm šedesát let neslyšeli. Hezky to tady někde v diskuzi bylo řečeno. Nota bene protestujete proti 511, se kterou nemáte co společného, protože ta navazuje na 510, která stojí a auta po ní jezdí. Na další trasování dálnice nemá 511 žádný vliv a všichni to vědí. Děkujeme zároveň za odborný názor zastupitelstva, že v Dolních Počernicích bude jezdit více aut než dnes… No nevím, nevím, když se tam už dnes sjíždí díky Jižní… Číst vice »

Jakub P

Vy jste fakt za posledních 30 let neslyšel žádné protesty proti této trase, že se teď těm připomínkám tak divíte a připadá vám, že se objevily najednou a zničeho nic? To jste byl v komatu nebo žil v Austrálii?

kolemjdoucí

Ano Jakube, slyšel. Mnohokrát. A mnohokrát jsem také slyšel otázku, kudy má nová trasa jít a mnohokrát slyšel otázku, co na eventuální nové vedení okruhu říkají ti, do jejichž zájmů má trasa, která se tam neplánovala, zasáhnout. Ti kdo volají po nové trase se úzkostlivě vyhýbají této otázce, Máte na ní odpověď? Sem s ní prosím. Jestli někde novou trasu vítají, tak je zapotřebí je vyslechnout a pokusit se trasu změnit ne? Zatím jsem slyšel pouze názor zastupitelů velké Prahy, že novému vedení okruhu nejen brání obce, kterých by se to dotklo, ale hlavně by to znamenalo zabrání více orné… Číst vice »

Jakub P

To zní, jako by se reálnou a věcnou námitkou nikdo neměl zabývat, pokud její autor zároveň nedodá neprůstřelné řešení. Tak by to ale fungovat nemělo, ne? Upozornění na chybu může být cenné i bez jakéhokoliv návrhu řešení, natož neprůstřelného a dotaženého do všech detailů. Hledat řešení by měl primárně ten, kdo je za něj odpovědný, ne ten, kdo upozorňuje, že aktuální návrh je špatně… A máte pravdu, že konečné slovo o trase mají politici. Nicméně ŘSD ty návrhy připravuje, mělo by politiky informovat o problémech, hledat a navrhovat kompromisy a ne nechávat problémy vyhnít až do stádia naprostého zoufalství, aby… Číst vice »

kolemjdoucí

Nezlobte se milý Jakube, ale posouváte debatu nepravdivými argumenty, což je známkou toho, že diskutovat nechcete, nebo jste přesvědčen jen a pouze o své pravdě. Já nevím, co Vám jak zní, ale já jsem nic neřekl o tom, že by se reálnou a věcnou námitkou nikdo neměl zabývat, pokud její autor zároveň nedodá neprůstřelné řešení? Prosím, kde jsem to napsal? Pokud Vám to tak zní, pak sorry, ale tak to vůbec není! A stejně tak s Vámi souhlasím v tom, že hledat řešení by měl ten, kdo je za něj odpovědný a ne ten kdo na chybu upozorní, cožpak to… Číst vice »

Jakub P

Tohle „A mnohokrát jsem také slyšel otázku, kudy má nová trasa jít a mnohokrát slyšel otázku, co na eventuální nové vedení okruhu říkají ti, do jejichž zájmů má trasa, která se tam neplánovala, zasáhnout. Ti kdo volají po nové trase se úzkostlivě vyhýbají této otázce, Máte na ní odpověď? Sem s ní prosím. “ nemělo znamenat: pokud nemáte podrobný návrh lepší trasy, tak mlčte? Zapuštění pod zem paní starostka navrhuje jako možný minimální kompromis z jejich strany, ŘSD se mu afaik silně brání. Nedá se pak Chabrům divit, že se snaží blokovat další (ve srovnání s 510 podstatně pádnější) důvod,… Číst vice »

kolemjdoucí

Děkuji za začátek věcnější debaty. Odpověď na Vaší otázku, zda to nemělo znamenat „pokud nemáte podrobný návrh lepší trasy, tak mlčte“ říkám ne, nemělo. Znamenalo to jediné. Pokud o nějakém takovém řešení víte, a víte, že lépe projednatelné, tak se s ním ! Proč by to mělo znamenat mlčte? Problém ale milý Jakube je, že ti, kdo po takovém řešení volají, žádný podobný návrh nemají a nebo vědí, že se proti němu vzedme stejný odpor, tak alespoň takto zdržují… To ale jistě není Váš případ. Něco Vám ale prozradím. Zatímco u severní části okruhu lze zahloubení nebo tunely pochopit, u… Číst vice »

KarelF

Kde vám kdo napsal, že máte mlčet. To Vám nikdo nenapsal. Prostě pochopte jednu věc toto se připravovalo tak dlouho, že je nesmyslné to opustit. Nehledě k faktu jak píši jinde, než se dobereme k nepřipravené verzi středočeským krajem uplyne pár desítek dalších let. Takže tento vámi kritizovaný okruh bude 2 městským okruhem. A mne osobně 3 okruhy přijdou lepší na rozložení zátěže. A tento okruh svůj smysl bude mít také. Víte kolik aut odvede ten pár km kousek lidem dopravu od oken? To není jen o Spořilovu a kamionech. To je i o tisících aut které tu jižní spojku… Číst vice »

Jiří Kocurek

Ano, obce přivadečem nenapojovat. Napojení na dálnici by chtěli, ale jenom tak, aby na ni mohli najet. Až se budou vracet domů… ne, tak daleko myslet je zakázáno. A zakázat průjezd vozidel do okolních obcí, které také přivaděč nemají. Došlo pivo. Hospodský ho musí převážet načerno, proti zákazu tranzitu zkrz sousední obce. Místní jsou vzteky bez sebe, jak jim sousední obec mohla zakázat průjezd do obchodu pro chleba. Pod značkou B32 „Průjezd zakázán“ není dodatková cedulka, značka tak platí rovněž pro cyklisty i osoby vedoucí vozík širší než 60 cm. Cyklista se vzteká na policistu – ta značka je přece… Číst vice »

Miky

K té skládce: Skládka byla na počátku 90.let plánována na cca 10 let provozu, pak měla být uzavřena, od té doby už skoro 20 let se pořád s požehnáním magistrátu prodlužuje provoz. Momentálně je dokonce záměr ji navýšit v místech, kde už byla rekultivována. Tak tolik ke skládce.

KarelF

K tomu zvýšení, skládka má danou výšku takže proč ne. Dokonce bych věřil tomu, že nastane doba kdy se skládky budou recyklovat.

Jarda Š.

SOKP nelze chápat jen jako okruh pro tranzit. Že ho někteří takto chápou, je obrovské nepochopení. Tranzit na něm bude tvořit sotva třetinu dopravy, více než dvě třetiny má tvořit doprava mezi okrajovými městskými částmi. Jde tedy hlavně o to, odlehčit dopravě uvnitř města. Pokud by okruh byl dál za Prahou, tuto funkci by neplnil.

Jakub P

Jinými slovy, ať je díky okruhu ještě daleko výhodnější pohybovat se po Praze autem než jakkoliv jinak. To není součást řešení, ale součást problému.

Gale

To že PID využívá okruh jen naprosto minimálně není danou vlastností ani jednoho..

Tomáš

To je i bez okruhu. Z Uhříněvsi se na Černý Most dostane autem rychleji i po polňačce. Je jen málo okrajových částí, mezi kterými se dá efektivně cestovat PID (které například?). Váš argument tedy není platný.

Jakub P

Ano, bohužel to tak na mnoha trasách je, protože PID je stále strašně paprskovitá a jen s mírnou nadsázkou se dá říct, že v podstatě odkudkoli kamkoli nutí člověka jet přes Václavák.

To ale furt neznamená, že by to okruh dělanej hlavně pro místní IAD nemohl dál silně zhoršit (větší rozdíly ve prospěch auta, ještě o dost víc tras, na kterých bude auto rychlejší)

KarelF

Ale no tak nelžete si do kapsy. Jezdím sice autem dost – práce. Ale MHD využívám také. Na východě Prahy to začalo tuším 303 která jezdí v trase Říčany – Jirny- Černý Most. K tomu přibyla 240 Jižní město – Dubeč – černý most. velmi užitečná linka a doplnila ji 209 Uhřiněves Koloděje Újezd Počernice Satalice Kbely Čakovice. Také užitečná linka a pak tu máte 136,177,181,182,183 Takže z jihu přes východ na sever fakt přes václavák nemusíte. A právě 240,209,110,303 by byli díky dokončenému okruhu a přivaděči od Kolína hned veselejší.

Jarda Š.

Auta jsou problém v hustě zastavěném centru Prahy, ne na okrajích, pokud tam budou mít vybudovanou dostatečnou silniční infrastrukturu. Přiměřené je požadovat, aby lidé z okrajových čtvrtí jezdili za prací do centra MHD a ne os. auty, ale proč by měli jezdit MHD přes centrum např. z Černého mostu do Modletic, když autem to bude daleko rychlejší a pohodlnější?

Jakub P

Kus po úplným okraji autem není problém, i když by rozhodně MHD nemusela tyto směry zanedbávat tak, jako doteď, aby ani tam auto nebyla prakticky jediná možnost. Problém je, když pak bude lákavější jet autem i na trasách, které budou minimálně na jednom konci v širším centru, kde hustá zástavba a problémy s hustým provozem jsou už teď. A kde zároveň hustý provoz aut blokuje MHD, čímž se problém dál zhoršuje, protože to láká další lidi do aut, když MHD skáče ve stejný zácpě…

KarelF

tak jste si odpověděl sám, proč je ten okruh potřebný ….A kde zároveň hustý provoz aut blokuje MHD, čímž se problém dál zhoršuje, protože to láká další lidi do aut, když MHD skáče ve stejný zácpě… Víte kolik aut projede jen přes Dubeč díky absenci obchvatu směr Kolín a absenci D0 Modletice Běchovice. Stoupněte si na křižovatku Kolínské a odbočky na Dubeč v Nových Běchovicích a budete se divit.

KarelF

Pokud mne pojede například 152 v trase Vysočany-Prosek- Kobylisy-Čimice-Suchdol-Ruzyně tak nemám důvod sedat do auta a jet autem. Pokud už do toho auta sednu a pojedu po okruhu přes Suchdol tak minimálně ulevím centru města, protože tamtudy nepojedu. Takže okruh splnil svůj účel. Ovšem když bude okruh někde u Kralup tak pojedu opět městem takže okruh u Kralup je k ničemu. Ten si tam postavte, až dostavíte tento okruh a ten okruh větší okolo Kralup budete mít pro kamiony.

KarelF

Reakce měla být na JakubaP pode mnou.

Thegrid

Největší neštěstí je, že do toho mohou kecat subjekty, kterých se to netýká (jako tady paní expertka která jen odkazuje výše nebo Voda z Tetčic, či ekomaniaci co by všechny vyhnali na kola). Proč dotoho může mluvit proboha každý ňouma? Vždy takhle se nikdy nikam nedostaneme a převálcuje nas i Ukrajina. Je to stavba nejvyšší potřeby. A to nejen pro Pražáky ale i projíždějící. Kdy už se změní zákony aby tohle účelové blokování nebylo možné?

Greta

Možná proto že máme demokratické státní zřízení.

Thegrid

Co je na tom demokratického? Spis je to chaos.

Dalibor

Je to zvláští masochistický druh demokracie, kdy práva jednotlivce jsou stavěna (často i domělá práva) nad potřeby společnosti jako celku.

Tomáš

Demokratické by bylo jedině celorepublikové referendum. V opačném případě je to diktát nezaujaté menšiny většině, což je opak demokracie.

Leinad

To by byla spíše diktatura proletariátu.
Demokracie taky ctí právní stát. Právo místních na majetek(včetně pozemků), právo na zdravé životní prostředí.

K.S.

Nehledě na to máme republiku, což je zase trochu něco jiného než čistá demokracie.

Tom Matoo

Demokracie přece neznamená, že musí mít možnost se vyjádřit každý, i ten koho se to netýká.

Franta

Demokracie je založena na principu, že práva každého jednoho člověka musí být zachována. Jinak to být nesmí! Potom z toho jsou takové akce jako, že aby se většině (německému národu) žilo dobře, můžete okrást a posléze i zlikvidovat menšinu (Židy). Podobně to bylo i s většinou proletariátu a menšinou buržoazie, případně živnostníků za komunismu. Řešení je jednání a kompromis. Paní starostka nabízí zahloubenou variantu a to je přesně cesta vyspělých demokracií. Podívejte se na dálniční a železniční síť kolem Curychu postavenou po ro ce 1980. Všechno pod zemí. Bohužel tohle spousta lidí v ČR nepochopila a těžko pochopí. Zvlášť když… Číst vice »

Dalibor

Protože jsme v ČR a takto jsem nechali naše „zákonodárné zástupce“ zákon napsat a schválit.

Lubosch

Nechápu diskuzi k okruhu kolem Prahy. Jaké Prahy? Myslíte si, že za pár let bude něco jako Praha existovat?

jakub (easydrink)

Proč by Praha jako neměla existovat?

Lech Malý

Té poznámce o Karlu IV. nerozumím: Jako že Malostranští měli stavbu více připomínkovat, že budou obtěžováni externalitami při výstavbě, např. výkaly od dělníků na stavbě, a že by měl císař s poddanými více diskutovat alternativní varianty? Mmch. zmínka o Hitlerovi je věcně špatně, původní čs plány počítali s okruhem, protektorátní varianta počítala naopak s tangentami.

Lech Malý

… plány počítali přelepte na plány počítaly …

Tomáš V.

Paní je politička, a ta má hlavně mluvit k voličům a zastupovat ty, co ji zvolili. Tohle bych starostce nějakých Chaber fakt nezazlíval. Problém je to, že paní chce zcela určitě jen a pouze blokovat. Pokud je totiž přinejmenším průměrně inteligentní (což by se na starostku patřilo, a nemyslím to vůbec vulgárně), pak je jí jasné, že žádná alternativní varianta nikdy nebude moct vzniknout. Kdo chtěl bydlet dalších 30+ let kus za Prahou v klidu, ten už se přestěhoval do obcí, kde tihle plácají tu svou regionální variantu. Prostě to jinak nepůjde. A nemyslete si: bydlím velmi blízko plánované SOKP… Číst vice »

Thegrid

Chce to blokovat kde kdo a bude to nadale. Provlem je ze to může blokovat nekdo kdo tam nebydlí.

Greta

Císař Karel IV také se stavy diskutoval a když odmítli jeho zákoník Majestas Carolina akceptovat, tak moudře ustoupil a prohlásil, že mu jediný spis zákoníku nešťastnou náhodou shořel a proto ho nebude vymáhat.

Miky

Asi myslela, že Karel IV. nechal ve 14.století vyměřit hradby pro Nové město pražské tak velkoryse, že do něj zástavba dorostla až ve století 19. Pokud by postupoval stejně jako se dnes trasuje „okruh“, tak by Nové město nechal postavit uvnitř toho Starého. Měl to pravda lepší, nikdo z podanných mu do toho nekecal, ale zase na druhou stranu byl panovníkem osvíceným. (nadsázka)

Hajnej

Jak může být podoba okruhu u Chaber ovlivněna stavbou 511, když je mezi nimi už existující stavba 510? Hraje paní starostka na to, že tohle nevíme…?
Nemluvě o tom, že počínání chaberských mi hlava nebere. Před pár lety byla hranice obce a s ní i omezení na 50 km/h vysunuta směrem ven. Údajně kvůli hluku. Výsledkem je ovšem zvýšení emisí při jízdě dolíkem pod skládkou, protože zatímco tam dříve auta využívala stoupání ke zpomalení na tehdejší začátek 50, dneska musí do téhož kopce udržovat 50 pod plynem.
Prostě banda diletantů.

Jakub P

Stojící 510 je proti těm chybějícím úsekům tak zanedbatelnej kousek, že pokud by jinak ta alternativní trasa vyšla líp a byla snáze projednatelná, jednoznačně by se vyplatilo se na 510 vykašlat, říct si, že se holt stavěla v době, kdy Praha a okolí vypadaly úplně jinak, a udělat ten souběžnej kousek v polích kus za Počernicema.

Tom Matoo

A ty lidi v okoli nove trasy si myslite, ze srazi paty a bude to OK? Navic budou mit pravdu, nikdy realne se nepocitalo, ze ten okruh pujde jinudy.

Jakub P

Čemu na „pokud by alternativní trasa vyšla líp a byla snáze projednatelná“ nerozumíte?

Že ŘSD desítky let kašlalo na svou práci a alternativy nehledalo je bohužel samozřejmě pravda. Tady dotčení proti té před desítkami let za úplně jiných podmínek navržené trase protestují od chvíle, kdy protestovat reálně mohou. A nikomu z ŘSD to zřejmě nestálo ani za pokus najít lepší možnost, i když se mezitím parametry důležité pro návrh diametrálně změnily. V tom je hlavní příčina tohohle nesmyslnýho patu.

Gale

Jakou konkrétní alternativní, lépe vycházející a snáze projednatelnou trasu máte na mysli?
Ta regionální čmáranice je nereálná hned u Křenic (kvůli armádě), prosím tedy – než dospějete do „polí za Počernicema“ – o alternativu od současného konce hlavně okolo Říčan.

Jakub P

Rozporoval jsem: „Jak může být podoba okruhu u Chaber ovlivněna stavbou 511, když je mezi nimi už existující stavba 510? Hraje paní starostka na to, že tohle nevíme…?“ To je argument, který opravdu stojí jen na tom už stojícím a v rámci celé nedokončené části zanedbatelném kousku 510. Proto jsem tam psal to „pokud by alternativa byla snáze projednatelná“ Sám nevím, jestli taková může existovat. Ale štve mě, že jsem za ty desítky let neviděl od ŘSD ani ň snahy ji zkusit najít…

Gale

No, já si na různé často i šílené varianty vzpomínám z doby cca před patnácti lety, když se chystaly ZÚR Středočeského kraje, alternativních nápadů bylo celkem dost včetně šíleností typu jihovýchodně okolo Říčan. Jiní tehdy křičeli celkem dost a věcně a samotné trasování staveb 511 a 520 je jasně dané cca od té doby.
Navíc, pokud paní starostka skutečně prosazuje regionální variantu (v severní části realizovatelnou i při existenci úseků 511 a 520 v dnešní podobě), mohla by si to nejprve vyjasnit se skorosousedy z Klecan, Vodochod a Libčic..

Jarda Š.

Lepší varianta se prostě najít nedá, ne že by se nehledala.

KarelF

S tímto přístupem totiž by ten okruh dále byl za 60 let s možností připomínkováním v stejné prdeli jako ten stávající a za 60 let co? Postavíme ho od Kolína do Nymburka Mělníka Kralup, Kladna, Berouna, Benešova a zpátky do Kolína. Jasně a pražáci budou dál jezdit z jižáku pod okny lidem z Dubče, Měcholup atd. Tenhle okruh je de facto před kopnutím do země čemu na tom nerozumíte vy. Projektovat okruh okolo dalších 60 let můžete jít pomoci.

ukulele

Tady na tom jde vidět, jak jste mimo. Sevřít Počernice dalnicí ze čtyř stran…jasný, to projde.

Jiří Šrámek

Bude to jako hranice. A rovnou pak mohou vyhlásit nezávislost.

Původní Pražák

Pokracování okruhu od křižovatky s D10 dál zhruba na sever sevře Počernice?

Tomáš V.

Ze čtyř stran? Na severu D10, na západě D0 a na jihu přeložka I/12. Co mi uteklo?

Máte holt pech. Někudy se jezdit musí. Že jste nebral 50leté plány v potaz? Dobře Vám tak.

KarelF

A až paní Starostka pojede někoho vyzvednout na letiště tak povinně po tomto okruhu. Se vrátí z banánem v ruce a botkama od sněhu a s vyčerpanou dovolenou včetně neplaceného volna 🙂

KarelF

Pardon to mělo být níž.

Tady na Moravě

Rád bych všem pražským eko-matkám a podobným NIMBY nahrál na smeč. Vážení, váš ideální pražský okruh už existuje! Zde: mapy.cz/s/gapedasamu

Doporučuji kolem Čech postavit vysokou protihlukovou zeď

Dalibor

to existuje, akorát u Vyškova se to pravidelně ucpává. Chtělo by to tam 3 pruhy každým směrem

Tom Matoo

Ještě štěstí, že u vás na Moravě to jde všechno jak má. Zdravíme D52 a ještě speciálně do Přerova.

Dalibor

Na pozdrav Přerovu mávají Děti Země!!!

Bob

To není vůči Brňákům, Olomoučanům a Ostravanům hezké. Proč to nevzít rovnou přes Trenčín a Žilinu?

Tady na Moravě

Bo tam ještě není dálnica na Bielsko-Bialou

J.K.

To je strašně starý koncept, jednou se i tam Praha rozroste a bude to všechny obtěžovat hlukem, copak to diletanti z ŘSD nevidí? Nechci velkou změnu, jenom tu východní část vezmětě kolem Vladivostoku, nemůžem se upírat na staré koncepty.

Dalibor

A velký parkoviště pro kamiony a okruhu Prahy by bylo u Bajkalu.

KarelF

stačilo by u Mohelnice.

KarelF

A až paní Starostka pojede někoho vyzvednout na letiště tak povinně po tomto okruhu. Se vrátí z banánem v ruce a botkama od sněhu a s vyčerpanou dovolenou včetně neplaceného volna 🙂

Tady na Moravě

Ať paní starostka přemluví všechny svý občany aby jezdily na kole nebo autobusem, když je podle ní auto 60 let starý koncept… Jo, moment, cože? Že ona se také ráda sveze autem, akorát že chce dálnici ne u svojí ale u vedlejší vesnice? No na to se dá říct jedině pokrytectví a sobectví…. Jinak jsem klidně pro to, aby se vnější okruh kolem Prahy nestavěl. Je to jejich vnitřní problém. Bohužel, Praha si nejdřív nastavěla všechny hlavní silnice a dálnice radiálně kolem sebe, protože pupek Čech, takže i my, tranzitéři, jsme nucení jet skrz nebo těsně kolem. Dostavte mezirkajské tangenciály… Číst vice »

Hajnej

Fakt „si“ to nastavěla Praha…?

Paja

Nevím koho si představujete pod pojmem „Pražáci“, když myslíte že se bez Pražského okruhu neobejdou, ale asi s vámi nebudu souhlasit.

mirek

Pražané okruh pro sebe nepotřebují, ten je podstatný právě pro tranzit.

Tady na Moravě

Tak to jste vedle jak ta jedle. D0 využívá půlka pražáků k dostání se z jednoho sídliště na druhý. A druhá půlka jsou commuteři ze sateltiů.

mirek

Jo, vy na Moravě totiž musíte vědět, jak my v Praze jezdíme 😀

mirek

Jako že jezdí po okruhu kolem dokola? Nebo že po něm jedou DO Prahy, což je přesně to, co je nežádoucí…

KarelF

Víte kolik je v Praze opravdu rodilých Pražáků, ale s předky z Prahy. N, že se tu jejich rodiče naplavili a matky zde své potomky porodili. Ani já nejsem plnokrevný Pražák takže jen poloviční, ale pokud bych byl důsledný tak jen díky tomu, že obec byla v minulém století přifařena k Praze. Jinak pokud bychom k tomu měli přistupovat jako paní starostka tak na masaryčce by ještě dneska otevírali hradební bránu do nádraží a vše ostatní by byli jen vesnice za hradbama a dolní chabry dobrá prdel světa pár km jízdy na koni od Prahy.

Michal Staša

Chtěl jsem starostku jen pozdravit ze Spořilova.

josé

jasně, protože Spořilov už trpí kvůli mizernýmu bolševickýmu dopravnímu plánování, tak má teď svatosvatý právo uvrhnout jakoukoliv jinou městskou část do stejnýho marastu. A lajky chčijou – protože všichni jsou najednou plný soucitu se Spořilovem, a tak se jeho problémy musej vyřešit tak, že se Spořilov stane z Horních Počernic, Černýho Mosta, Dolních Chaber a Suchdola? Nadto, jak severní část okruhu souvisí s jihem prahy? Vás by měla zajímat především jihovýchodní část okruhu – mimochodem taky špatně natrasovaná.

martinK

Když o ten severní s jížním souvisí. trocho odstup josé.

josé

jasně že souvisí, ale dost volně. nebo kdo jede od tuchoměřic na líbeznice jede přes spořilov? a kdo jede D1 na D11 by to jinak objel přes sever? a chci ať někdo zareaguej na mojí námitku – to, aby netrpěl Spořilov znamená, že jako Spořilov má trpět dalších 10 MČ? Jako fakt? anebo to je jen selektivní etika, kdy maj najednou řidiči strašnej soucit se spořilovem a používaj to jako argument jen protože se jim to zrovna hodí, kdežto s počernicema, chabrama, čimicema, suchdolem a dalšíma už empatii najednou mít nemusej? argument spořilovem jen zastánce dálnic usvědčuej z maximálního pokrytectví.… Číst vice »

KarelF

Hele José kde bydlíte? Jinak pravdu nemáte. Přál bych Vám bydlet na Vysočanské než se udělalo prodloužení Kbelské mezi Vysočanskou radiálou a D8 nebo v Hloubětíně na Kolbenovy nebo Kbelské než udělali Vysočanskou radiálu. Problém je, že hodně tu řvou lidi co si nakoupili nemovitosti od developerů co za levno nakoupili pozemky okolo těchto komunikací nastavěli tam domy a lidi se teď diví, že tam je naprojektovaný okruh už od roku 70,75,80,85. Ale kurňa to je blbost těch lidí, si měli ověřit co je tam naplánované a ne se nechat oblbovat obchoďáky developerů. Vaše představa je asi aby to bylo… Číst vice »

Kalina

Argumenty proti stavbě okruhu na území Prahy jsou logické. V Praze má být městský okruh, ale okruh pro tranzitní dopravu na území města nemá co dělat.

Jan

Ano, rád bych znal argumenty těch mínusářů. Stavět to tak jen proto, že se to vždy navrhovalo? To mi zavání železničářským desaterem.

Gwann

Kde ve městě? Jako na polích která jsou mezi dvema vesnicemi připojenými k Praze a doplněné o spoustu NIMBY na velikost menšího města?

xyz

Ne. Stavět to tak proto, že je to nejlogičtější z hlediska maximálního možného podchycení tranzitu, kdy při odlehlejší, „regionální“ trase by o to víc aut jelo vnitřním okruhem.

P. S. pojem „území města“ je v této věci ryze formální; samy Dolní Chabry jsou od zbylých částí Prahy odděleny polem; nejde o souvislou zástavbu; z hlediska katastru jde o ryzí formalitu.

Kalina

Tranzitní doprava pochopitelně nebude mít možnost pokračovat až na městký okruh, když bude existovat vnější.

Jiří Šrámek

Když povezu kamion střešních tašek z Brandýsa nad Labem na stavbu do Černošic, bude se jednat o tranzit a nebo o místní provoz?

Tomáš V.

To je hezká teorie. V praxi poměrně blbě proveditelná. Navíc, pokud hodláte financovat „tranzitní“ dálnici, tzn. s tím, že velká část Pražáků ji ani nevyužije a pojedou zase městem, tak tedy nevím, jak ji hodláte odůvodnit. Zahraniční kamiony projíždějící přes Prahu rozhodně ekonomicky neobhájí stavbu dálnice (navíc dražší kvůli delšímu trasování).

Kalina

Zákaz vjezdu tranzitní dopravy do města je běžná realita. A pro „Pražáky“ je logickou volbou městský, nikoli vnější okruh.

Cikcak

To znamená, že okruh, který primárně odlehčí Praze mají mít za humny třeba Kralupy? A rezidenti z Kralup budou zticha a řeknou fajn?
A předpokládám, že vnější okruh má také odvést nemalé procento pražské dopravy z vnitřního města. Pokud bude u Kralup, myslíte, že kapacita toho vnitřního bude stačit?

Kalina

Nikde se nepíše, že okruh by se měl stavět na území Kralup. A vnější okruh neodvede místní dopravu z Prahy, tomu má sloužit městský okruh.

Mickey

Tak si budou stěžovat na tu vaší čáru třeba Čelákovice, Český Brod nebo Všetaty.

Jarda Š.

Proč by měl používat vnitřní okruh ten, kdo jede např. z Řep do Kolovrat a neměl by použít vnější okruh?

jakub (easydrink)

to co píšete by platilo, kdybyste napsal v zastavěném území města, protože to jestli je to na území Prahy nebo Středočeského kraje je jen administrativní záležitostí, která je ovlivněná tím, kde hranice leží. Jen tak mimochodem, pokud by stopa pražského okruhu byla zcela stejná jako nyní a ale jednalo by se už o území Středočeského kraje, tak by to bylo tedy v pořádku?

Kalina

Tranzitní dopravu je třeba z Prahy odvádět a nikoli ji podporovat. A jakékoli prosazování „silou“, nesmyslného tranzitního okruhu Prahou, povede jen k dalšímu tvrdému odporu a věc se nehne z místa. Je třeba přijít s vhodnější variantou trasování, která nebude obtěžovat občany. Příležitosti k trasování mímo města ještě jsou.

Jiří Šrámek

Kudy tedy by měl onen tranzitní okruh vést dle Vás? A poprosím o co nejkonkrétnější odpověď. Děkuji

Kalina

Už to tady bylo psáno, severovýchodním směrem mezi Úvaly a Českým Brodem.

Jiří Šrámek

A kam dál? To trasování máte poněkud odfláknuté.

kik

A od Modletic to k Úvalům dostanete jak? Vždyť je to tam skoro jedna vesnice na druhý. A už vidím jak tam místní budou tleskat nadšením že tam povede PO. Podobné by to bylo i s pokračováním od Úval k Brandýsu nad Labem.

Martin

Ano, co vím, tak takové Horoušany jsou z těchto plánovačů doslova na větvi. Navíc borci naplánovali alternativní „rozumnou“ trasu přímo nad VTL plynovodem a ropovodem Družba. 🙂

ZdendaP

Jinými slovy buď územím Úval, Tuklat, Rostoklat nebo Českého Brodu. Dále pak územími moha dalších měst a obcí. Proč by si to oni měli nechat líbit?

ZdendaP

Jinými slovy jste pro zachování současného stavu. Tranzitní komunikace jsou ve všech krajích. Nerozumím tomu, proč by zrovna Praha měla být výjimkou.

Pokud by k tomu takhle přistupovali všichni, tak by stejně tak Středočeský kraj mohl říct, že nemá zájem na svoje území vyvádět tranzitní dopravu, která teď jezdí po jižní spojce. A znovu, nepostavil byste vůbec nic.

Tady na Moravě

Ten okruh nevede skrz městkou zástavbu, ale extravilánem. Že tam administrativně někde zasahuje Praha až do polí, to je pouze papírovej nesmysl. Pokud se podíváš na hustotu osídlení, tak ta klesá až nějakých 20 km od Prahy, takže i Středočeský okruh by vedl místy skrz vesnice, akorát by to neodnesla papírově Praha, ale různý Jesenice a podobný.

Mimochodem, D0 slouží z velké části Pražákům a předpražákům. To není zdaleka jen o tranzitu.

ZdendaP

Možná Vám to někdo zatajil, ale ono u nás neexistuje území, které by nebylo územím nějakého města nebo obce. Každý pozemek v katastru k nějakému městu (obci) patří. Ergo u nás neexistuje obchvat pro tranzitní dopravu, který by nebyl na území města (obce).

K.S.

Tady se zase sešlo nepřejícných technokratických zlomanů…

Zase se tu ukazuje že stát nekomunikuje přípravu staveb soustavně a neupravuje je podle aktuální situace. Ono se sice dá říkat „Neměli tam stavět“ a „Šak je to tam sto roků v plánu“, ale to by nebylo možné stavět nic a nikde, navíc by se územní plány měly přizpůsobovat tomu jak se rozhodují lidé a firmy, ne oni plánům.

Ano, teď je to blbé přetrasovávat, na druhou stranu proč ne takto: mapy. cz/s/fadapolatu

P.S.
dchabry. cz/aktualita/4194-dolni-chabry-podaly-pripominky-k-eia-useku-519-prazskeho-okruhu

Jiří Šrámek

A jak by ta Vaše čára v mapě pomohla například někomu, kdo jede z Liberce do Strakonic a nebo do Plzně?

K.S.

Čára má primárně odvést tranzit mezi D8 D10 a D11. k tomu silnicí I/2. D6, D7 možná bude stačit kapacitní jednička. Problém je jak to teď spojit s D0 kde je. Ale ono by to šlo pokud se přeložka I/2 udělá jako čtyřpruh. Nebo jestli někomu nevadí ta východní část okruhu, tak se to dá po D10. Ale samotný nápad dělat z Prahy největší kruháč v Evropě je asi hádáte jaká.

Gwann

Trasa pražského okruhu je pripominana už 20 let a dotčeni už 20 let ječí…ne u nás…a další takoví kousci se tam stěhují…a řvou ještě víc…

K.S.

To znamená že za těch 20 let měl stát alespoň jednou mít světlou chvilku a začít to řešit jinak a jinudy, což je z mého pohledu ještě horší než kdyby se na to řešení vykašlal úplně.

Hajnej

Ne, to znamená, že samosprávy neměly zakládat Šmoulovy, které akorát generují dopravu.
Podobnost s chatovou zástavbou v záplavovém území čistě náhodná – obojí je zdroj vydatného všimného do kapes zastupičů.

Paja

Kdyby stát pokaždý když někdo zařve měnil plány, při délce přípravy staveb u nás by se nepostavilo nikdy nic. Podívejte se kolik let trvalo vybrat varianty D3 nebo D52. A to by se mělo opakovat protože mezitím si nějaká obec po trase usmyslela vyparcelovat novou čtvrť která bude směrem k nový dálnici a novorezidentům se to nelíbí?

Kalina

Vnější okruh má logické pokračování z dosavadní křižovatky u Modletic, severovýchodním směrem mezi Úvaly a Českým Brodem a poté s napojením na D11, D10 a D8 někde u Pananských Břežan.

Michael

To je daleko, bude to neefektivní. Logické pokračování mezi D1 a D11 je navrhovaná trasa, která pokračuje už postavenou částí D0 a pak severně kolem Prahy, jak se navrhuje..

Jakub P

Neefektivní pro jaký směr tranzitu (pro který zároveň není snadno využitelná jihozápadní část okruhu)?

KarelF

Tak mne řekněte kudy pojedu z Čimic na letiště, ať to máte jednodušší. Odpovím si sám přes Troju tunelama a včem pak spočívá výhoda pro lidi co poté trase bydlí?

Josef

Jen tyhle navrhy kdesi daleko za Prahou maji jednu drobnou nevyhodu. Pro spoustu dopravy bude tak neatraktivni, ze pojede stejne pres Prahu.

Kalina

Tranzitní doprava zkrátka bude muset použít vnější okruh, nepojede přes Prahu.

Dusanh

A to zařídíte jak? Myslíte si, že silniční doprava neumí vymyslet virtuální vykládku někde v Hostivaři, aby ten kamion jel po jižní spojce?

Gwann

Jako myslíte tranzitní dopravu černý most – ruzyně?

KarelF

Jenže tranzitní doprava je věc jedna a požadavky místních věc druhá. V relaci Kobylisy – Letiště je pro mne lepší bližší okruh a mimochodem by po tomto mohl jezdit třebas i Bus MHD.

K.S.

„Kruháč“ Praha není úplně ideální, to si přiznejme, ta má čára by odvedla tranzit, který nemá v Praze co dělat a dokonce nemá co dělat ani na D1. Samozřejmě muselo by se pokračovat k současné křižovatce D0xD1.

Hajnej

Proč ne takhle?
Protože je to úplný nesmysl.

Dusanh

Na té odkazované mapě jsem jen změnil měřítko a ptám se, jak se dostaneme z Modletic k Českému Brodu? https://en.mapy.cz/s/pabehupelu
Pomíjím naprosto nelogický souběh této varianty s D10 u Brandýsa, to se tam určitě přetrhnou nadšením.
Vojenský areál u Staré Boleslavi je „nedotknutelný“ – tamní infrastruktura se NEDÁ vybudovat jinde.
Atd., atd. Jednou se to namalovalo tam, co to je, tak to tam postavme.

K.S.

1) Je to ideový návrh, takže jsem to nevyklikával na kolize úplně, snažil jsem se to natáhnout v souběhu s tratí. 2) Souběh je tam z prostého důvodu, který se jmenuje Káraný, tahat dálnic přes vodárenské zařízení pro Prahu. 3) V mapě vojenské zařízení není, ano jde mi tam čára přes barák, ale viz 1. Jednou se to namalovalo tam, co to je, tak to tam postavme. To není dobrý přístup. Společnost i potřeby se mění, pokud se to namalovalo před 60 lety a 20 let je proti tomu odpor, tak se to má přemalovat jinak a postavit zavčasu, ne… Číst vice »

Dusanh

Rovnou ta idea je naprosto nerealistická…

KarelF

A z D1 do Č. Brodu jak? Přes Říčany nejspíše. Jinak tu trasu polabím máte fakt fajn, v mnoha případech ji máte více než za humny místních.

ene bene

Je potřeba, aby se už někdo odpovědný (tedy někdo jiný než já) odvážil říci, že se stejně budou muset stavět obě trasy – aktuální i „odsunutá“. Tím spíš, když tady ta … osoba … argumentuje, že ten úsek bude rovnou přetížený. „Odsunutá varianta“ nemusí mít nutně podobu okruhu, spíš spojek řešících nejzatíženější směry a odvádějících část tranzitu mimo okruh (který bude stále více řešit obsluhu okrajových částí Prahy, než ten tranzit).

Greta

Spíš je třeba, aby někdo zodpovědný nejlépe premiér, už našel odvahu říci, že když on a všichni jeho předchůdci Klausem počínaje podepsali mezinárodní dohody a závazky ke snížení emisí všeho druhu, nejen CO2, ale i NOx, PM10 a dalších polutantů, tak bude třeba zdražit auta, paliva a ujeté kilometry tak, aby aut i autokilometrů ubylo. A ne že bude souhlasit s návrhem na snížení spotřební daně z nafty, jak to včera řekla ministryně Schillerová.

Honza

Přesně to tvrdím už asi 10 let. Pokud se postaví jen vnitřní bude tu moc bordelu, pokud jen vnější nebude Praze k ničemu. Prostě postavit ten navržený a hned už plánovat a shánět peníze na ten vnější.

KarelF

Tak třebas spojka Jirny-Zápy by už dnes odvedla kamiony z Počernic a Černého Mostu, protože spousta kamionů právě jen pendluje mezi logistickými areály v Počernicích a Jirnech. Nebo vyjíždí po těchto dálnicích směrem na Liberec a Hradec.

Michal

Ve Francii, Nizozemí a Španělsku se už 10 let používá výhradně tichý asfalt, v poslední době i v Belgii a v Británii smart-Motorways (nová koncepce inteligentních dálnic) s ničím jiným než tichým asfaltem nepočítají, Beton se kromě Německa a ČR praktický už nikde nepoužívá. Díky tomu nemusi být protihlukové zdi tak často a vysoké a je to znát když po něm jedete ten rozdíl proti jízdě po betonu. Když vede dálnice pár metrů od rodinných domů a bez protihlukových zdi tak si říkáte hergot jak tady někdo může žít, 20 metrů okna přímo do dálnice a já si takhle jednou… Číst vice »

Radiátor

A na jakých nových stavbách se u nás používá Beton ? Co vím tak všude se jede asfalt byť asi né ten tichý.

Kalina

Silniční doprava neprodukuje jen hluk, ale i škodlivé emise, proto není žádoucí stavět nový okruh pro tranzitní dopravu na území města, ale naopak mimo něj. Bude nutné zpracovat projekt na jiné trasování, dosavadní je nesmyslný a všeobecně neakceptovatelný.

Paja

Jak všeobecně? Brojí proti němu dotčené obce, zbytku republiky jsem si nevšiml že by vadil.

KarelF

nic proti, ale jaký je rozdíl mezi okruhem v městě třebas i s pomalu jedoucími auty a auty poskakujícími v kolonách na ucpaných ulicích města? Já si myslím, že to jak to máme nyní je zdravotně daleko větší průser. a to, že odvedete dopravu za město tak vám tam bude jezdit možná jen ten transit a ti místní z toho za město budou dál stát v těch frontách v městě.

súdružka Kolesárová

Tichy asfalt se pouziva u mene zatizenych komunikaci, jelikoz ma kratsi zivotnost nez betonova smes (je nachylnejsi na vyjete koleje, narocna na cisteni). Existuji uz i cementobetonove kryty s texturou, ale utlum zatim neni tak vysoky. Nizkohklucna asfaltova smes by se dala pouzit pouze v pripade, ze utlumu uz neni mozne dosahnout jinou dalsi metodou (PH steny, valy, okna+system vetrani, omezovani rychlosti, apod.)

Dalibor

Jo tichej asfalt.. pokud si připlatíte za jeho údržbu a obměnu, proč ne!
Min 1x 2roku hloubkové čištění, životnost 1/3÷1/4 betonu del intenzity dopravy.
Ono vše má svý + a –

Slosor

Kromě nás a Německa? Zapomněl jste na Rakousko, Polsko, dokonce už i Slovensko. Holt jsme daleko od Golfského proudu.

Poudy

Tohle snad ani není pravda..

Pavel

Obdobný trable řešíme u nás v Brně, kdy dálnice (rychlostní komunikace) D43 mezi městem a Bystrcí je už od konce 30.let minulého stoleté zanesena v územním plánu, dokonce se ve 30. a 40.letech začalo s terénními úpravami. Ochranná zóna je stále platná. Mezitím se z vesnice Bystrc stalo velké sídliště a bystrčáci remcají, že by dálnici rádi, ale ne u svých baráků. Radši dál od města. A to přitom poslední varianta D43 (R43) počítá se zahloubením a tunelovým řešením, takže by ty auta ani neviděli, ani neslyšeli.

xyz

Na druhou stranu, při několikaleté výstavbě toho hloubeného tunelu by stavební stroje viděli i slyšeli.
(čímž nechci rozporovat, že bystrcká varianta je nejlogičtější)

Jan

Snad je lepší strpět pár let výstavby než mít stále plné ulice aut. I když je otázka na kolik se okolí uvolní za těch x let kdy to bude stát.

Gwann

Představte si, že bydlím na Hlinkach. Ja zase tam nechci ty lomozici saliny s Bystrcaky…

Úplně stejně blbý přístup jako ten jejich stran tunelu

Dalibor

co teprv chudáci co bydlí na Branky a jsou sevření mezi šalinu a Kníničskou. Klidu neužijí a můžou za to ti zlí Bystrčáci! Já bych to zavřel, ať si do Brna jezdí po D1, nebo přes Bosonohy. Proč musí jezdit přes žabiny? To je diskriminace!!!!

KarelF

Po D1 nelze co když by nám zabloudili do Prahy. 🙂

Gwann

Další problém jsou vesnice směr Rozdrojovice…aj…které se dost rozrostly….

Tomáš Gottschalk

A navíc se z/do Bastru momentálně nedá rozumně dostat na D1 – buď přes Kníničskou a zatím pořád věčně zasekanou Žabovřeskou, nebo přes světelnou křižovatku u Baltisbergera a úžasný kruháč na Veselce. Ta komunikace by pomohla nejvíc právě Bastru a Kníničkám.

Anonym

„Nebráníme se dokončení Pražského okruhu, jsme pro jeho co nejrychlejší dostavbu, ale. Karel IV. plánoval hradby města na 500 let dopředu, my se neustále upínáme k 60 let starému konceptu,“

Konečně někdo správně vyčíslil a hlavně vysvětlil dobu mezi návrhem a realizací kterékoli větší stavby v ČR… 500 let, protože Karel IV. A docela to sedí.

Andrej

Toto je uplne psycho. Kazdopadne ziadny zakonny dovod tejto 13 km vzdusnou ciarou vzdialenej mestskej casti v odvolani nie je, je mozne ho zamietnut v priebehu par dni. Byrokracia a moznosti odvolavania sa su v CR sice neucveritelne, ale zase odtial potial.

MlB

Přesně tak. Zamítnout, stavět, jezdit. Klidně ať se soudí.

Kalina

Ale pochopitelně, že důvod k odvolání je, jelikož zmíněné 13km vzdálené obce by se mělo týkat návazné pokračování tohoto nesmyslně trasovaného okruhu.

Pavel

Nesmysl, usek 510 je jeste bliz a uz davno stoji.

Andrej

To nie je navazujuci usek, kedze navazujuce useky na ten buduci okolo Dolnych Chaber uz davno stoja. Ale hlavne, dovod NIMBY sam o sebe nie dovodom na zakonne prijatie namietky. Namietka musi byt konkretna voci konkretnemu poruseniu zakona: hlukove normy, nesuhlad s EIA, nesulad s uzemnym planom, znicenie vodnych zdrojov a podobne. „Postavte to okolo inych obci, nie okolo mojej“ nie je dostatocny dovod.

Hajnej

Přesně: oba konce 511 jsou definované 510 a 512.

Jiří Šrámek

Ale no tak, paní starostko Šafránková. Už malinko přehráváte. Je v tom křeč. A nick jste si také mohla zvolit nápaditější.

KarelF

Co je na něm nesmyslného? To můžu tvrdit, že je nesmyslná i cesta – silnice k Vašemu domu.

Petr

Až se to bude přemalovávat, tak ať se jako součást Pražského okruhu využije rozšířená D10, D35, na západ se to ohne někde mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou, a pro zbytek Pražského okruhu se může využít D8. Protože až se to za 200 let bude stavět, budou už pražská předměstí a jejich NIMBYsti zase o kousek dál na sever.

Martin Lér

IMHO ideální bude vést SOKP v Sudetech, případně na území Polska, Německa a Rakouska.

To myšlení „not in my backyard“ je sice pochopitelné, ale taky nemusíme nikdy postavit nic a čekat na realizaci teleportu.

ene bene

Takže okruh už je vlastně postavený, chybí jen ten úsek u Přerova. A půjde-li to v nejbližších desetiletích dobře, podaří se ho časem zkrátit z Brna rovnou na Vídeň a nebude se to už muset brát z Čerňáku na Zličín přes Bratislavu.

jakub (easydrink)

Titulek je zajisté špatně. On ten okruh neblokuje starostka, ale obec, tedy Dolní Chabry. Starostka obec jen zastupuje. Zcela jistě je to rozhodnutí zastupitelstva.

Bob

Až na to, že Dolní Chabry nejsou obec. Přičemž funkci rady zde plní starosta a rada městské části rozhoduje v záležitostech patřících do samostatné působnosti městské části, pokud nejsou zákonem vyhrazeny zastupitelstvu městské části nebo pokud si je zastupitelstvo městské části nevyhradí. Řeporyjský pan starosta by vám to určitě vysvětlil lépe. Nebo si občas zkuste najít a přečíst nějaký zákon.

Kamui

Až znovu vyhlásí nouzový stav, tak stavbu prohlásit za nouzovou a paní starostka bude mít po ptákách.

Jan

Jasně, budeme se podřizovat vůli betonářské lobby. Poprvé bude projekt třeba prospěšný, ale později si prosadí zabetonování krajiny jen aby měli příjmy ze státních zakázek. Děkuji, ale nechci žít v kleptokracii.

Herold

Vy rozumíte stavebnímu řízení, to se hned pozná:-)))

Bob

Pokud stavbu prohlásíte za nouzovou, tak tím leda usnadníte její odstranění. 🙂

Gwann

Ja bych obyvatelům Dolních Chaber zakázal vjezd na Prahu 4 a Prahu 10, minimálně. Nebo ještě i do většiny Prahy 6 a 8… nechcete okruh…ok. Jezdete na trikolce či kolobezce.

Hanzi

Prostě si ta pipka z Chaber mastí vlastní ego, zjistila že má velikou šanci se zviditelnit tak prostě tak koná. Okruh je s bidou na papíru ale pár expertů už dnes ví, že stačit nebude. Zřejmě situace bez okruhu je ideální a objížďky po ,,polních cestách,, jsou to pravé ořechové.

Gwann

Vrchní NIMBY…

mikiqex

„Navrhujeme zrušit Čimický přivaděč“. Jo, takže 40 tisíc lidí bude mít okruh pár kilometrů od domů, ale nebudou se na něj mít pořádně jak dostat. Super, tleskám. Aneb „Ta parcela je hned u dráhy. Na nádraží je to zkratkou přes les hodinku a půl“.

Paja

Tak na jižní části okruhu jsou takhle připravené 3 MÚk, takže by to bohužel nebyla žádná novinka.

Tonda

Kopnul bych… konečně do země. Tohle věčné odvolávání je šílenost. Tyhle aktivisty bych na pár dní přestěhoval třeba na Spořilov, aby věděli, co provádějí svým blokováním x desítkám tisíc lidí. O trase okruhu se ví dlouho, v podstatě dnešní důchodci, tenkrát chodili do školy.

Jakub P

Takže vás ŘSD svým desítky let trvajícím ignorováním problémů navrhované trasy dostalo přesně tam, kam chtělo. Je třeba jim blahopřát.

KarelF

Jste trochu mimo mísu. Za komančů na to nebyli prachy lidi a vůle v 90 letech na to nebyla vůle, prachy i lidi asi ano. Ví se to 40 let nejméně tak proč ten bordel. Nicméně poděkovat řsd nemyslím si na to je tu více jiných adeptů proč to tak je. Neatraktivnost VHD z 90 let napáchala hodně škod, stavby satelitů okolo Prahy tomu jistě také nepomohli a to, že je to tu jedno velké parkoviště díky nadprodukci automobilek je věc další takže stěžovat si můžete na toto.

Jirka

Trasu jinudy už prosadit nelze, protože okolí Prahy se zastavuje.

Luboš Beneš

Jo takové vizionáře měli na D5 i ve Svojkovicích…..že tam sjezd nechtějí, že by jezdily kamiony přes obec aby se vyhnuly mýtu…..tak ho nemají a dnes by ho zase moc chtěli, ale nejsou peníze nebo co…..A před 150 lety se blokovali stavby dráhy ze stejných důvodů…..a kde nebyla železnice tam to šlo do pr……tedy do Dolních Chaber.

Tomáš V.

Až se nám tady začnou více rozšiřovat alternativní druhy pohonu, které v daném místě povedou ke snížení množství emisí, najednou jim začne vadit, že když budou chtít jet na opačný konec Prahy, tak to vyjde líp městem než zajížďkou na D0.

Tolik k tomu vizionářství, které uvažuje na 500 let dopředu.

Martin Lér

Vzhledem k rychlostí stavby SOKP je skutečně možné, že budeme mít dříve bezemisni dopravu, než SOKP… (Lokální) Emise nula, hluk na čtvrtině? Ahoj!

Jiří Šrámek

Můžete mi, prosím, objasnit, jak chcete dosáhnout zcela bezemisní dopravy? Absolutně si to neumím představit.
Protože to, že bude výfuk čoudit někde jinde a následky občas dost brutální těžby + zpracování drahých kovů i jiných surovin, potřebných nejen pro výrobu baterií si také vyžerou „kdovíkde“…. Ale vyžerou.

Josef Trögl

Lokální bezemisní. To je v městech významný faktor.
Elektromobily mají ale celkový dopad na ŽP nižší i když se započte elektřina z uhlí a těžba lithia a kobaltu.

Jiří Šrámek

Vím, co znamená „lokálně bezemisní“, stejně tak vím, že to neznamená celkově bezemisní. Právě proto se ptám. Bohužel dostávám pouze odpověď ve stylu „když to smrdí a zasírá krajinu někde jinde, zatímco TADY NE, je to naprosto v pořádku“. Jenže není.

KarelF

Tak vám pak nemusí vadit okruh v stávající podobě.

Rob

Elektromobily s těžkými bateriemi produkují mnohem více emisí z opotřebení pneumatik, které jsou škodlivější než emise pevných částic spalovacích motorů kvůli menším rozměrům. Lokální bezemisnost ve městech je významný faktografický nesmysl.

Paja

Nedokážu si představit co by mohla být bezemisní doprava. Takže nemám obavu že by nás někdy něco takového čekalo.

Jiří Šrámek

Možná by se mohlo jednat o bezemisně-bezdopravní dopravu, tedy dopravu sice bez emisí, ale zároveň bez dopravy.

KarelF

A co když si během chůze prdnu, to už jsou také emise? 🙂

Brian Griffin

„navrhujeme zrušit Čimický přivaděč a zahloubení trasy,“ dodala.
To zahloubení tedy navrhují, nebo navrhují zrušit? Chápu, že se paní starostka možná neobratně vyjádřila, ale redaktor by to měl upravit.

Leinad

Redaktor by měl citovat, ne si vymýšlet. Souhlasím, pokud to starostka někde podala lépe, tak by sem patřil link.

Radiátor

Za mě je nejdůležitější otázka „Trasa Pražského okruhu je známa 60 let, jak píšete. Proč v rozvojových plánech nepočítáte nijak s touto skutečností, že zde Pražský okruh jednou bude?“ Věděli to. Ty lidi co si tam postavili baráky moc dobře věděli, že tam ten okruh jednou povede a stejně do toho šli. Bylo to jejich vědomé rozhodnutí, tudíž by se na nějaké jejich výkřiky a nářky neměl brát ohled. Prostě to postavit a basta. Ještě k tomu přetrasování okruhu. Vždycky bude někomu vadit. Ať povede kdekoliv. Je to takový horký brambor. Dálnici chceme, ale né u nás. Takže ta mě… Číst vice »

Dalibor

Trasa je známa 60 let, ale remcáme teprve nyní. Klasickej postup.

Gwann

A když jsme u té „spravedlnosti“ …okruh nepostavim, kde měl být a všichni ti, co tam bydlí, o tom už viď 60 let…ale někde jinde, kde s tím nikdo nepočítal…

Nejlepší by bylo, aby paní starostka nakreslila, kde to má být jinde…a nakres by se pak zaslal potrefenym s adresou a telefonem na paní starostku. Brzy by byl od ní klid.

Jiří Šrámek

Paní starostka asi myslí tento „nápad“, protože o něm často mluví a odkazuje na něj:
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2020/01/obchvat_a_prutah.jpg

martinK

jak koukám na ten nákres, ač s novou trasou nesouhlasím. Tak má jednu výhodu. když má být u nehvizd terminál VRT. Byl by u okruhu.

KarelF

Tak jsem se podíval webu se moc nevěnují, málo aktualit. Zato výpis z justice je klasikou jeden člen odkudsi z Moravy želatovice u přerova, že by D1 zkušenosti?? Ing. Kasa těžký Chaberský domorodec 🙂 🙂 náplava z let 2014 stačí kouknout na mapy kdy stavěl a ta 3 suchdol.

Desper

Když se něco slibuje už 10 let a nekopne se, tak tomu málokdo věří, ale jinak máte pravdu. Blbý je, že pravdu má i nemá. Okruh je potřeba, ale další okruh časem bude taky potřeba. No okruh, spíš bypass jako I/16 od MB po Řevničov a dokončení obchvatů na silnici I/38. Špatné trasování silnic nutí velké množství provozu jezdit přes Prahu. A to je špatně obecně.

Radek

A kolik bylo aut před 60 lety a kolik dneska? Není odpor proto?

Paja

Jako že dálnice bez aut nevadí ale když tam budou jezdit auta tak to nechceme? To by bylo ještě hloupější než to co předvádí teď.

Jiří Voseček

Klasika, postavili si dům u tratě (koupili levně pozemek u parních lokomotiv) a pak pyskujou, když se staví druhá kolej mezi dvěma stotisícovými městy.

Frantisek

Opět představa, že ta auta se tam budou brát ze vzduchu. Dopadne to jako v Petrovicích, jimž se okruh vyhnul. Současně argumenty o nedostatečné kapacitě šesti pruhů (!) naopak ukazují na směrování politiky v duchu „chceme určitě více aut“. To si jeden musí rozmyslet, co vlastně chce.

Majkl

Argumentace Karlem IV a Hitlerem? Hahaha. Jestlipak si starostka uvědomuje, že přesunutím SOKP do AZUR posouvá realizaci od 20 dopředu?A když ho nechtěj Chabry, kde je záruka, že další obce, kterých se okruh dotkne z něho budou happy?

Adam H

„U nás ne!!! Táhněte si s okruhem do Středočeského kraje!!!“

Klasika.

Petr

Cožpak on by krajský okruh, nebyl špatný, kdo má pořád jezdit přes tu Prahu. Propojení D5-D4-D3-D1 by odvedlo zatraceně dost dopravy mimo. Baťa prostě věděl, že Prahe je a bude problém. https://www.esbirky.cz/predmet/12255413?searchParams=

Martin Lér

Kdyžtak oboje…

Hahaha!

Adam H

Ale netušil, že problém bude i u Zlína 🙂

Paja

Tak v té době byly vůbec představy o podobě dálnic a převažující dopravě na nich poněkud jiné než jaká je dnes realita.

Petr

A přesto navrhli něco co by i dnes mělo smysl. Prostě dálnice , nemohou procházet městy, ale musí je obcházet. A do samotného centra pak směřují jen napojovací komunikace.

Jan

No on to má být okruh kolem Prahy, ne uvnitř již dost zastavěných oblastí, městský okruh ať je ve městě (a nyní už raději v té tunelové variantě), obchvat města by měl být za jeho hranicí. Což na jihu je, ale na severu. Pak je pravda že trvat dogmaticky na vedení staré 60 let, když se město od té doby významně změnilo je pošetilé. Problém je, že nejsme v projektování flexibilní a že všechno trvá tak dlouho.

On.

Navrhněte jinou vhodnou severní variantu. Samozřejmě takovou která je již x let v územních plánech a není v její trase zástavba. Ona varianta na kterou se odpůrci rádi odkazují je nereálná právě z důvodu že znamená bourání mnoha domů, přechází Vltavou v místě lomu a navíc v malém úhlu což znamená velmi dlouhý most. A jako bonus spojí maximálně dálnice a přivaděče do Prahy ještě více zatíží.

Paja

Jak jste přišel na to, že na jihu je mimo území Prahy? Mě Radotín nebo Lochkov nepřijdou jako území mimo Prahu. To jsou absolutně zástupné a nerelevantní argumenty které mají jen útočit na city, protože většina lidí na víc úplně nemá mentální kapacity. Nic víc.

Jarda Š.

Na jihu došlo k odsunu proti původně plánovanému trasování, dle kterého 511 měla vést mezi Průhonicemi a Křeslicemi a mezi Kolovraty a Uhříněvsí (512 mezi Vestcem a Písnicí).

Standa

To chce čtyři pruhy v jednom směru. To by bylo rozumné a odpovídalo situaci nejen dnešní.. Ale i budoucí..

Jiří Šrámek

A jak se, prosím Vás, bude jezdit na druhou stranu? Nebo máte na mysli fakt velký kruháč se čtyřmi pruhy, takže když pojedu od D10 na D4, navštívím severozápadní okraj města, ale když se pak budu vracet, pojedu okrajem jihovýchodním?

Nekdo

Skvele napsano, soudruzko! Udelejte to jako my v Brne, vykaslete se na stare koncepry jako silnice a auta uplne a zacnete planovat moderni dopravu – hyperloop, lanovku, rekola…