Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

Čtyřicet šest odvolání proti další části Pražského okruhu. V námitkách je i podjatost primátora

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons
Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons
Proti stavbě si stěžuje například i třináct kilometrů vzdálená městská část, která poukazuje na podjatost starosty Uhříněvsi a primátora hlavního města.

Celkem 46 odvolání dorazilo proti územnímu rozhodnutí na stavbu Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Pražským okruhem. Proti jsou dvě městské části Prahy i dvě středočeské obce.

Lhůta pro podání odvolání uplynula v půlnoci z pondělí na úterý. „K tomuto okamžiku evidujeme 46 odvolání. Další mohou ještě dorazit, pokud byla dne 31.8.2020 předána poštovní přepravě,“ řekla Pavla Vinklářová z odboru výstavby Úřadu městské části 22 (Uhříněves). Celý spis podle ní podle správního řádu předá odvolacímu orgánu, tedy odboru stavebního řádu pražského magistrátu.

Kromě již dříve oznámeného odvolání z Horních Počernic podaly námitky i středočeské obce Veleň a Přezletice a také městská část Praha – Dolní Chabry, která je od stavby vzdálena třináct kilometrů vzdušnou čarou. Mezi odvoláními jsou také námitky spolků Chvalská, Za lepší Chabry a Nad Drahaňským údolím. Jména fyzických osob nesmí kvůli GDPR úřad zveřejnit.

„Plánovaná stavba zmiňovaného úseku 511 by v této podobě mohla v budoucnu znamenat nenávratné změny a výrazné zhoršení životních podmínek v souvislosti s dalšími navrhovanými úseky 518, 520 a především 519 na severu Prahy,“ uvedla městská část na svém webu.

„Systémová podjatost úředníků

V odvolání poukazuje i na možnou podjatost starosty městské části Praha 22 a úřadu městské části a primátora hl. m. Prahy a Magistrátu hl. m. Prahy v řízení o umístění stavby i v odvolacím řízení. „Jak je patrné nejen z mediálních vyjádření starosty Vojtěcha Zelenky, primátora Zdeňka Hřiba nebo i ministra Karla Havlíčka, byl z jejich strany nezpochybnitelný politický zájem, aby stavební úřad městské části Praha 22 a hl. m. Prahy umístění stavby 511 podpořily, což vytváří tzv. systémovou podjatost úředních osob. Ty by proto měly být z předmětného z řízení vyloučeny,“ uvádí městská část.

Pražský okruh. Zdroj: Deník, Vltava Labe Media
Pražský okruh.
Zdroj: Deník, Vltava Labe Media

V případě odvolání Horních Počernic se proti stavbě postavili i členové hnutí ANO 2011, které naopak slovy svého předsedy Andreje Babiše pokračování Pražského kruhu podporuje.  Pražský zastupitelský klub hnutí podle ČTK  vydal nesouhlasné stanovisko k jejich postupu a vyzval je, aby vysvětlili, proč schválili odvolání, přestože stavba okruhu byla jednou z priorit volebního programu hnutí v pražských volbách. Městská část by podle klubu měla stanovisko přehodnotit s ohledem na celopražské zájmy.

Velký počet odvolání znamená komplikace pro zahájení termínu stavby, což připustil na twitteru i generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Téměř 13 kilometrů dlouhý úsek vyjde podle dnešních odhadů na deset miliard korun. Stavba by měla začít v roce 2022 a skončit o tři roky později. Jde zřejmě o nejpotřebnější chybějící část české dálniční sítě, která má mimo jiné vyvést z Prahy těžkou tranzitní dopravu. Oddechne si především Spořilov. Jednou z podmínek ministerstva životního prostředí je předchozí výstavba obchvatu Běchovic a Úval na kolínské silnici číslo 12.

Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) se staví od konce 70. let a dosud je z plánovaných 82 kilometrů hotovo necelých 40. Poslední hotový úsek, který propojil plzeňskou D5 a brněnskou D1, otevřel prezident Václav Klaus v roce 2010. Kromě stavby 511 (Běchovice – Modletice) chybějí další tři úseky na severu města, s jejich dokončením se počítá při optimistickém scénáři koncem dekády.

Odebírat
Upozornit na
guest
165 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
franzJosej

majoritni ceska spolecnost je zcela mimo moderni dobu. Cesko se priblizi Ukrajine a Ukrajina Cesku, neco jako mistake uprostred civilizovane Evropy

Ondřej

Já bych zakázal vjezd do Prahy všem středočechům, kteří nám tu tvoří dopravní zácpy a to byste se divili, jak by najednou námitky k okruhu nebyly! 🙂

Anonym03

Tak evidentně ten okruh naplánovaný na papíře 50 let zase tolik nechceme.

franzJosej

to pridej cca 65let. nejhorsi na komunismu je to co prijde potom. v Cesku tragedie

Weigel

V Brně zdrželo hnutí Voda z Tetčice o půl roku stavbu královopolských tunelů protože si aktivisté z 50 km vzdálené vesnice stěžovali že tam bude hluk. Teď to hnutí zastavilo stavbu dálnice do Rakouska.

franzJosej

vse souvisi se vsim. nebyly ty tetcice pred protekroratem prevazne Nemecke obyvatelstvo?

Eduard

Tak doufám, že RSD a spol se rychle s připomínkami vypořádají a co nevidět se začne stavět. Snad to nebude s říše snů a zbožných přání.

Jakub (easydrink)

Vypořádávat se s tím bude magistrát, který plní funkci nadřízeného stavebního úřadu.

Eduard

Tak doufejme, že ten magistrát se s tím vším co nejrychleji popere ať se může už konečně stavět.

kanafasik

Tohle už není ani komedie.

Vlastimil Kocurek

…. a nebo jinak řečeno,. Pražský okruh je jen komedie :):)

Jakub

Divím se, že ten Pražský okruh nevadí třeba někomu v Brně nebo třeba v Ostravě…

Vlastimil Kocurek

Co vlastně plusujete ???
Pražský okruh chybí Praze, ČR, v tisícům řidičů kamionů po celé Evropě.

ušatá

Nám zas nechybí ty tisíce řidičů kamionů i s jejich kamiony, ať si jezdí někde jinde, zejména mimo ČR.

Malé stydlivé prasátko

Jestli chcete chodit do obchodu s prázdnými regály, tak prosím. Někteří žijí v nějaké divné bublině, že se všechno vyrábí lokálně a nevyžaduje mezinárodní pohyb zboží.

ušatá

A co by v těch obchodech mělo být, co nelze vyrobit zde? Třeba máslo, maso, cibule, brambory, česnek, mouka…….? Ve všem základním jsme byli soběstační a není navíc to třeba vozit kamiony.

Kalanis

Soběstační snad ano. Ale že nebyla potřeba nějaká přepravy, tak to je teda prachsprostá lež. Někdo si tu nepamatuje staré Avie, LIAZy a Tatry. I z toho družstva se ty produkty musely v rámci řetězce nějak pohybovat až ke spotřebiteli. Po kolejích jezdily hlavně produkty těžkého průmyslu, ne třeba cukr.

Ondřej

Tak dobře, tak budem podle Ušaté všichni jít celý život jenom máslo, maso, cibuli, brambory, česnek a mouku.

Ondřej

jíst

Weigel

Se neozvalo ještě hnutí Voda z Tetčic ?

Jan Sova

Mají čas, nejprve musí okopírovat podání od Dětiček z podzemě…

Jan Cimbura

Začne někdo řešit podstatu? Že ta mezinárodní dálnice má vést v bezprostřední blízkosti domů?
Kolik pokusů ještě dáme ŘSD a magistrátu na získání územního rozhodnutí, než tu stavbu necháme připravit někoho jiného? Nejlépe se zahraniční účastí a bez politického vlivu?

ABC

Třeba Elona aby tam rovnou postavil hyperloop, ne

Vojta

Ano, opravdu hodně blízko jsou dvě samoty v Kuří a Kolovratech. Ve srovnání se současným či jakýmkoli jiným představitelným stavem to je opravdu zásadní.

Vlastimil Kocurek

Prostě ty dvě samoty tam nemusí být.

...

A to, že dnes projíždějí díky tomu spousty aut v těsné blízkosti domů někde jinde, vám nevadí?

Honza

Poraďte, kde by měla vést, aby to nebylo v blízkosti domů? Tahle trasa je známá už velmi dlouho, dokonce už je dávno zakreslená na mapy.cz, každý se mohl snadno podívat. Opravdu by mě zajímalo, kolik protestujících jsou starousedlíci a kolik jsou lidé, kteří si koupili pozemek či dům, aniž by se podívali, co se v okolí plánuje stavět. Těch prvních mi může být i líto, těch druhých tolik ne.

Mickey

Podstata je, že si lidi postavili baráky v blízkosti 40 let plánované nutně potřebné dálnice a teď proti ní bojují.

Eduard

Tak nějak pane Mickey. Proto by se s těmito lidmi nemělo vůbec bavit o tom zda-li tam bude či nebude dálnice.

Weigel

V Brně je od války rozestavěná Hitlerova dálnice a za tu dobu u jejího tělesa vyrostlo sídliště Bistrc .

Equus

Přesně o tom to je. Já si postavit můžu cokoliv a kdekoliv (i když to nejde), ale ostatní nikde a nic (i když to jde). Je to banda pokrytců. Denně se s tím potkávám.

Hajnej

A kolik domů stojí v bezprostřední blízkosti současné trasy, to nám literárně proslulý sedlá prozradí taky nebo o tom cudně pomlčí…?

Vlastimil Kocurek

Nemusí vést v bezprostřední blízkosti domů, ty lze zbourat, a lidem poskytnout takovou náhradu, že budou spokojení, velkoryse. Kdyby se toto udělalo před 20-li lety, když byly nemovitosti levnější a dále by to bylo dávno zaplacené dálničním poplatkem. My takt bojujeme a prohráváme s časem, jako kdyby čas vůbec neexistoval, ale v jiných zemích existuje.

ušatá

A kde budeme brát pořád tu půdu? Kde budeme brát funkční krajinu? A za co neustále budeme dovážet drahé potraviny, kde budeme brát peníze na dopady do zdraví lidí z přebujelé a zbytečné silniční dopravy? Podstata problému je úplně jinde. Ve špatné dopravní politice, v preferenci silniční dopravy, ve špatných a špatné spočítaných ekonomických ukazatelích atd.

Paja

No já vám nevím jestli někdo kdo věří dovozu drahých potravin ze zahraničí je ten pravej na hodnocení správnosti ekonomických ukazatelů.

Ondřej

Ušatá, Vy dnes řádíte jak černá ruka 🙂

Vinicius

Výkup nemovitostí není tak špatný nápad, zejména u rodinných domků, které byly postaveny před rokem 1980. Třeba v Běchovicích by to nebylo marné řešení, v některých místech nelze hlukové limity dodržet, leda při stavbě 30 m vysokého valu – dle ŘSD, což nikdo nikdy nepovolí. Zajímavější by bylo vykupování třeba vnitrobloku Vybíralova – 6x masivní panelák typu Larsen-Nilsen, v každém sto bytů, dvě třetiny velikých 3+1. Paneláky by se zrovna nemusely zbourat, ale šlo by je předělat na hotelové/hostelové bydlení. I když zrovna tenhle vnitroblok se snad podaří ochránit pomocí PHS. Škoda že tam místo OD IKEA nestojí masivní vysoké… Číst vice »

Michael

Mezinárodní dálnice (PL-RAK náhrada za D1 s intenzitou až 20 tis./denně) D46 nám v Prostějově jezdí po estakádě 200m od sídliště Svornosti a další obytnou částí. Vadí nám to? Většina lidí v PV vám řekne, že je ráda že zde dálnici máme-pohodlná doprava, nezaměstnanost nejnižší v Ol kraji, každý tady chce mít firmu, atp.

Ondřej

Pane Cimburo, jak byste chtěl vést v zemi s takovou koncentrací obcí silnici, která nevede kolem žádných domů?

Jakub (easydrink)

Námitka podjatosti starosty a primátora je zcela irelevantní, protože rozhodování stavebního úřadu je výkonem státní správy a nikoliv samosprávy, tudíž se tohoto řízení nezúčastní a nelze je tak vyloučit.

Jan Sova

To sice je, ale stejně jim nic nebrání to podat. Navíc konkrétně ve stavebním řízením to zase tak jednoduché není, protože i primátor daného města může mít zájem (být podjatý), aby tlačil na úřednictvo pod sebou, aby to udělali ku prospěchu daného města a ku neprospěchu menšiny, co brojí. Tuhle pandoru už dávno otevřel Nejvyšší správní soud.

Leinad

Žádná velká Pandora to od NSS není.
Při nejhorším „úředník byl podjatý => vezmu podklady ze kterých rozhodoval, kdokoliv jiný dojde ke stejnému závěru“

Bát by se mohli úředníci, kteří ze stejných vstupů generují odlišné výstupy. A takové přeci nemáme.

Bob

Na to, o jak velkou a významnou stavbu jde, je 46 odvolání strašně málo.

Jiří Kocurek

V dalším kole tuším nasazení černého petra. Po vysoutěžení projektu se ozve naprosto neznámá garážová firmička s obratem 1 € ročně, že požadavek na kvalifikaci stavebního inženýra je diskriminační a projekt tak nesmí být zadán výherci soutěže. ÚHOS v roli dřevěného koně to odkývá…

PS: Není v té hromadě i Spolek alkoholiků se zákazem řízení? Přece: Když oni ne, tak nikdo.

Gwann

V případě podobných postojů sousedních obcí k stavbě potřebne infrastruktury mám vždy neodolatelně chuť…se stát politikem či funkcionářem na RSD a zbourat jim most či rozhrabat silnici spojující danou obec s nějakým regionálním centrem…zrušit zastavovani vlaku…zabránit příjezdu zásobování…nepřipojít na kanalizaci, plyn či nový vodovod atp.

Prostě naschvál za naschvál….

Bob

Věřte nevěřte, občas se takoví arogatní tupci na úřednických místech a v politických funkcích skutečně najdou… ale i na ně se vaří voda.

Gwann

Ono konejseni nesnasenlivych sobeckých NIMBYstu se neukazuje jako použitelné řešení.

Proto je třeba donutit voliče platit za následky chování jejich volených představitelů. Aby si uvědomili, co to vše může stát tady to dupani si nozickou. Obdobně Suchdoil aj.

Greta

Vaše návrhy jsou velmi krátkozraké Gwanne, mimo jiné proto se nikdy významným politikem nestanete. A jako ředitel RSD byste neměl žádnou pravomoc je uskutečnit, ten musí plnit zadání politiků jinak je odvolán.

Gwann

Umím se živit jinak a lépe…jen se zasním…jak se poněkud pomstím těmhle sabotérům. A ano, šéf ŘSD je mopslík. Proto to vypadá jak vypadá.

Tomáš Gottschalk

Přesně tohle navrhuju pro Bystrc a jejich obstrukce s D43. Žádná úprava křižovatky na Kníničské (u Unihobby), zúžení Kníničské na 1+1, nastavení SSZ na Jundrovské s preferencí pro Veslařskou, nastavvení SSZ u Baltisbergera s preferencí směru Kohoutovice – Žebětín. Ono by kverulantům sklaplo.

Gwann

Tak hoši v Bystrci, to je taky materiál….

Hajnej

Jo, přesně tohle jsem měl sto chutí udělat těm vzájemným opisovačům odvolání z Údolí Dutých Hlav (proti libeňskému přesmyku): odříznout všechna jejich stávající spojení se světem a nahradit je přejezdem přes kolínskou trojkolejku.
Jádrem jedné z opisovaných verzí odvolání totiž bylo tvrzení, že je přesmyk zbytečný, protože je hračkou tu trať v Libni přejet křížem.
V jiné z verzí se zase odvolávali na to, že jsou „blízké centrum Prahy“ – to bych zase zohlednil v polohových koeficientech daně z nemovitosti.

Prostě není možné chtít jen A nechtít k němu už B.

Gwann

Mňo, tohle je další bezva problém. Spolu s Berounkou (tak nechcete opravit trať, fajn, rušíme osobní vlaky a v Praze rozšíříme parkovací zóny), Dluhonice atp….

Leinad

Nymbisti kteří nechtějí pražský okruh stejně dneska mají I/101, Uhříněves má ulici Přátelství s tranzitujícími nákladními auty, na kusy vnitřního okruhu(třeba Barrandovský Most) je zákaz vjezdu NA mimo dopravní obsluhu (aby tranzit jel jinudy).

Hanzi

Z toho plyne, že s tou demokracii se to trošičku přehnalo. Aby kde kdo mohl blafat do kde čeho…..

Eduard

Je v naprostém pořádku že lidé i obce mohou mluvit do výstavby infrastrukturních projektů. Co v pořádku není, že stát není schopen, ochoten naslouchat lidem a hlavně včas, bez chyb připravit projekty nejen liniových staveb.

Paja

A můžete tady uvést co přesně stát připravuje špatně v tomhle případě, když Dolní Chabry a podobný řitě za Prahou k tomu mají výhrady i když se jich to netýká (resp. bude se jich týkat nějaká navazující stavba za 15 let nejdřív)?

Leinad

Jak netýká? Ať se plán vyladí dopředu, ne že se při navazující stavbě za 20 let bude tvrdit, že to jinak nejde.

beneš

Když teda Horní Počernice můžou blokovat stavbu PO (D0) tak klidně může blokovat třeba Spořilov stávající PO, protože jím vadí veškerý tranzit (MO+PO) okolo jejich domů a bytů, zatímco stavba SOKP 511 bude pouze součástí PO a je zde již velmi účinně řešena eliminace hluku…

Kalina

Nemohou, proti již existujícímu je možnost obrany těžká, lze ale připomínkovat při změně nebo nový projekt, což se právě děje.

Původní Pražák

No každopádně doufám, že Spořilovští budou na oplátku blokovat novy nájezd na D11, který by ulehcil zase Horním P.

Martin

Jak se ten najezd dotkne Sporilova?

Původní Pražák

Asi stejne, jako se Horních Pocernic dotkne dálnice u Říčan.

Martin

Ta dalnice smeruje do Bechovic a odtud pak do HP a dal k Prezleticim a Vinori… HP se tedy dotyka…

Bob

Tak zrovna na Spořilově to vede v hlubokém zářezu daleko od domů, oddělené několika zelenými pásy a obslužnou komunikací.

ABC

jo a proto je tam padesátka a úsekový radar pro údajné snížení hluku?

Josef Trögl

A proto je na Spořilově statisticky významně zhoršený zdravotní stav obyvatel. Asi všichni kouří…

Martin

Ani nevim jak to dopadlo se zakrytim sporilovske?

Vinicius

Horní Počernice jsou sevřené mezi dvěma dálnicemi a SOKP 510. Nový SOKP 511 je navržen ještě celkem ohleduplně. O to ani tak nejde. Ale přivede další dopravu na SOKP 510 a na ty dvě zbývající dálnice – D11 a D10. Všechny tři komunikace jsou staré a nebyly navrženy na takovou zátěž. Zátěž na SOKP 510 je trojnásobná oproti projektované (lze si ověřit na webu TSK). SOKP 510 se sice bude zkapacitňovat a taky na jeho části postaví celkem mohutné PHS, ale i akustický model z akustické studie z EIA říká, že v některých výpočtových bodech budou překročeny hlukové limity pro… Číst vice »

Leinad

Hlukové stěny se musí stavět zásadně tam, kde to obyvatelé nechtějí (třeba železnice u Úval).

Kamui

U takových staveb jako je pražský okruh by vláda měla přijmout zvláštní zákon, který ho prohlásí za strategickou stavbu celostátního významu, a proto se prostě postaví a veškerá odvolání budou již předem považovaná za zamítnutá.

jozka

Uz jsme zapomnel na obchvat Plzne?

Jiří Kocurek

Jo a pak se za stavbu celsottáního významu prohlásí předsedova vila. To známe.

Bob

Jedním ze tří základních znaků právních norem je jejich obecnost. Není dobrý nápad měnit parlament na úřad a vládu na parlament. Ale v Severní Korei by se vám asi líbilo, to je vidět.

Slosor

„Tu jsme to v minulosti trochu přešvihli, abych to tak řekl, s tou demokracií.“

Leden

Zlepší se to, až to vezmete pořádně po bolševicku do ruky a uděláte tu druhou Severní Koreu.

Slosor

Byl bych spokojen, kdybychom to udělali alespoň po polsku.

Ondřej

Po Polsku ne! Mají to rychle, ale po roce se to vlní…

kolemjdoucí

Protože to odvolávači nikdy neudělají, shrnu možnosti dalšího postupu: 1, stávající řešení bude bude v odvolání odmítnuto, jdeme na začátek, na stávající trase klid a opékání buřtů a lov motýlů, Spořilov a Zahradní Město v Neuměltelích (opisuji jisté slovo), Jižní spojka také, Letňany a okolí bohužel také, další žádost za tři roky, konec možné výstavby 2030 2, stávající řešení bude bude v odvolání potvrzeno, následují soudní řešení, na stávající trase klid a opékání buřtů a lov motýlů, Spořilov a Zahradní Město v Neuměltelích (opisuji jisté slovo), Jižní spojka také, Letňany a okolí bohužel také, další žádost za tři roky, konec… Číst vice »

kolemjdoucí

Omlouvám se všem – v Neumětelích….. oprava.

Jiří Kocurek

Rodákum z Něumětelů (či Neumětel?) bych to nedělal. Jsou lepší způsoby, jak opsat rektum.

K bodu 8: Netřeba, o to se postrají cykloaktivisté sami – jejich cykloaktivismus potřebuje prostor. Vláda to nerozežene, neboť pro cestu ze Strakovky do Olbramovic není Jižní spojka zásadní.

Jan Cimbura

11. Začneme řešit fakta, bez politického vlivu a možných inherencí prominentních majitelů pozemků. Necháme to na inženýrech, nejlépe s mezinárodní účastí. Po několika promrhaných dekádách konečně. vznikne trasa a projekt způsobilé k získání ÚR.

Démon

Z tohoto plyne, že pražský okruh nelze dostavět. … Dolní Chabry 🙂 Přezletice 🙂
Chápal jsem místně příslušné obce, ale tohle snad v tomto kocourkově není možné

123

Vedení 511 determinuje i to, kudy povedou úseky, které se jich už budou reálně dotýkat. Takže se jim nelze moc divit. Což neznamená, že s nimi souhlasím, ale rozumím jim.

Paja

Já myslím že se jim lze divit. A že je předem jasné o co jim jde, o maximalizaci využití obstrukcí kdekoliv se jim naskytne možnost.

Kalina

Tzv. salámovou metodou se však stavba postupně začne týkat i zmíněných obcí, jejich odvolání tedy lze pochopit.

Gwann

Pokud tihle umělci nehodlají strpět stavbu potřebnou pro Prahu, tak ať se ani neopovazuji chtít svýma plechovkama smrdět jinde než ve své MC…

123

A to máte na mysli konkrétně koho?

Tom

„Dotčení“ NIMBYsti ze satelitů jsou opravdu banda idiotů. Kéž by tak šlo uzákonit, že budou těm, na které má nedokončený okruh přímý dopad (t.j. hlavně obyvatelé Spořilova + Štěrbohol), platit odškodné za zničené zdraví.
Mimochodem, primární důsledek blokace (poškozené zdraví) se týká „jen“ určité části Prahy, ale sekundární důsledek a to každodenní kolaps dopravy, má pak na svědomí zablokovanou půlku hlavních komunikací v Praze.

Adamgolias

Platit za napáchané škody , ano , ale ti kdo páchají . Tedy volanti , cesmadi , polski TIR , ti , jež se nastěhovali na pole a 6 x denně musí do Prahy , …………… Nevím kolik ani jak , jen reaguji na nápad výše . Aut je moc.

ABC

A lidí je jak sra… vojín Kefalín

Grossák

Okruhy kolaps nevyřeší. Umožní lidem cestovat více a dále.

Leinad

Za zničené zdraví odpovídají: 1) Smrdící auta. (EEV a další normy se píšou na loby Evropských automobilek, aby se sem nedovážely jiné. hybridní Toyoty japončíkům ve městech jedou na elektrickou část, tak napíšeme normy tak aby ten zgarb na testovací stolici emise dělal) 2) Řidiči neumětelé. Často se zpomaluje kvůli nedodržení rozestupů, kvůli neznalosti zipu…. Pokud v jednom směru Jižní Spojky dojde k nehodě, stojí oba směry – každý si to musí prohlédnout, projet pomalu. 3) Politika. V Česku nějaký sadař vypěstoval jablka, tak se povezou kamionem do Španělska a zpátky se povezou Španělský. Čelní střet kamionů se stejným nákladem… Číst vice »

Tomáš

Tak kolik z těch odvolání jde rovnou zamítnout ze stejného důvodu, z jakého jsou nikdy jinde uznávány? Tedy že mají právní nedostatky nebo jiné drobné chyby, které správně podané odvolání musí mít.

...

V případě například Chaber spíš absence aktivní legitimace. Jinak to jejich odvolání je výživné, má 50 stránek a napadají tam úplně všechno, včetně standardní formy vyjádření provozovatelů sítí.

Jiří Kocurek

Fanaftici v akci…

Hajnej

Kdopak je právně zastupoval? Že by zase Kužvart…?

Supidio

„Nekecáme,makáme“ v praxi 🙂

Jan Sova

dopravně územní odvolávači tu byli dávno dřív než ten slogan… Živnou půdu jim dělaly úplně jiné vlády….

Petr

Tak by mě zajímalo, co mají politici říkat, aby nebyli podjatí. Mají mlčet? To jen reaguji na systémovou podjatost, která právě v tomto případě ukazuje jakým nesmyslným justičním konstruktem je. Než se dojde k tomu, že je to blábol, tak to zase bude trvat další měsíce. Doufám, že Pražáci ze zmiňovaných čtvrtí, které brojí proti obchvatu, nevyužívají obchvat našeho města při cestě do Krkonoš. Jejich auta mě obtěžují hlukem a zhoršují mi podmínky k životu.

jozka

Zjevne jste jeste neprivykl aktivisticke logice (a la white silence is violence). Nesmis byt pro. Nesmis mlcet.

A pritom je to z nasi relativne nedavne minulosti tak duverne zname…

Petr

Ani netušíte, jak se mýlíte.

Grossák

Spíše se domnívám, že námitka podjatosti primátora, který není úřední osobou, jež rozhoduje ve správním řízení, je irelevantní.

Miloslav

Poslední úsek 2010, takže si to shrňme – za 7 let vlády ANO se ne zahájil ani metr. Makáme 😅😅. Teda splnili jak hlásí u D6, zařídili bezplatný úsek Cheb Karlovy Vary 😉

Tomáš

Primátor Bém tehdy říkal, že se na východě rovnou naváže na jižní stavbu, protože všechna povolení budou včas.

Leinad

Bém otevřel Blanku, metro do Motola,…. (byť toho slíbil víc)
Krnda spadla Trojskou lávku i s lidmi.

SaulGoodman

Na konci roku 2020 by měla být (+- jednotky kilometrů) postavena stejná dálka dálnic touto a předchozí vládou, jako za vlády Nečase a obou vlád Topolánka. Oboje je hrozně málo, nicméně skutečně zrovna počet km postavených dálnic bych nevyčítal asi nikomu (s výjimkou Bárty). Stačí se podívat na údaje Nejvyššího kontrolního úřadu. Jestliže v průměru trvá příprava stavby dálničního úseku 12-13 let, je docela evidentní, že jakákoliv vláda v tomhle ohledu sklízí pouze plody svých předchůdců. Z hlediska hodnocení vlád je v tomhle důležitá především příprava projektů, jenže to nezní tak zajímavě…

R D

Tak zas pozor pane. Ačkoliv bych s Vámi mohl souhlasit s kritikou byrokracie a pana Bárty, tak se musím ohradit vůči Vaší kalkulaci, která je dle mého názoru velmi zakulacená a ještě s dírou uprostřed. Dal jsem si tu práci a počet zprovozněných km dohledal. Rovnou říkám dvě věci. Z mnoha důvodů, které nebudu rozvádět, nepočítám rekonstrukci D1. A za druhé, že vnímám problém let 2014 až řekněme 2016 po zanedbané přípravě, kdy prostě nebylo co stavět. 2006:23, 2007:34, 2008:30, 2009:49, 2010:29, 2011:16, 2012:25, 2013:49 = 255 km R+D za 8 let 2014:0, 2015: 5, 2016: 13, 2017: 17, 2018:… Číst vice »

SaulGoodman

Vycházel jsem z dat na Wikipedii, kde jsou jiná čísla, než uvádíte. Namátkově jsem je ověřil se zprávou NKÚ a odpovídají. Například v roce 2009 uvádíte 49 km, podle Wiki/NKÚ to je však 5 km. 2010 není 29 km, ale 11 km. 2011 uvádíte 16 km, podle NKÚ to je však jen 6 km. A tak dále. Buď tedy má špatná data ŘSD (pokud čerpáte od nich), nebo NKÚ.

...

Nebude to tím, že v těch letech se ještě rozlišovalo mezi D a SPMV?

Kalina

Zmíněný úsek 511 se ve většině trasy má stavět na území Prahy, takže nelze tvrdit, že má „vyvést z Prahy těžkou tranzitní dopravu“, aby tomu tak bylo, měl by vést někde mezi Úvaly a Českým Brodem.

Miky

No jo no, utíká to, jen 40 let a z obchvatu je průtah…

Martin

Je 40 let :-D…

Tomáš V.

Usuzuju, že bydlíte v dotčené obci. Jen žvaníte. Tohle je skutečně jediné řešení. V plánu je to už hodně, hodně desetiletí, že to místní překvapuje, to je jejich problém, tuhle ubohou bitvičku nemůžou nikdy vyhrát. Horní Počernice se svou sítí naprosto katastrofálních (a věčně ucpaných hlavních) silnic jsou pak kapitola sama o sobě. Vynaloženou energii byste naopak měli vkládat do co nejvyšší ochrany před hlukem. Ale co by člověk chtěl od Horních Počernic, že?:-) Dobře Vám tak. Přesun jinam tady ve skutečnosti navrhujete jen proto, protože víte, že by nebyl nikdy realizovatelný. A i kdyby se s tím dané obce… Číst vice »

Bob

No tak od Vysočiny na Plzeň by to bylo směrově optimální někudy přes Příbram a Praze se zdaleka vyhnout. A propojení D6 / D7 / D8 / D10 bude taky kratší a praktičtější někde zhruba v úrovni toho Mělníku. Fakt nemá smysl okruhem tahat veškerou dopravu do Prahy.

jozka

Hlavne je to demagogie. D1->D5 by severem nejezdila v zadne variante.

Nicmene ted uz je pozde. To uzemi je zastavene az po ten Melnik.

Stráťa

S tím že „všechny dálnice vedou do Prahy“ se teď už bude něco dělat hodně těžko.

Tomáš

To máte sice pravdu, ale hlupáci jsou v tomto případě nevzdělají politici, kteří tvrdili, že D0 vyvede dopravu ven z Prahy. Prostě lhali. D0 vyvede dopravu do méně osídlených oblastí Prahy.
A D0 musí být v Praze, protože má sloužit i Pražanům – my v Praze generujeme velké přepravní objemy také. Není to jen o tranzitu. Z toho pohledu chybí nejvíce D0 na severu.

Kalina

Pro Prahu má sloužit Městský okruh, nikoli zmíněný úsek 511.

Tomáš

MO obtáčí na severovýchodě středověké centrum Prahy. Nedovedu si představit, proč bych ho měl použít, pokud jedu ze Zličína/letiště do Ďáblic. Na jihovýchodě je riskantní jižní spojka, chybí Radlická radiála, takže pojedu z Černého Mostu do Slivence raději po D0.

Hajnej

MO na severovýchodě nic neobtáčí, protože u Laňáku zatím končí.

beneš

Všechny výmluvy stranou! D0 resp. bývalá R1 je známá ve své budoucí trase už více jak 30 let… Takže argumenty s jejím trasováním jsou úplně mimo, protože by se klidně mohla tímto způsobem odsunout od Prahy dál třeba až za Kolín nebo Pardubice či Olomouc až nakonec do Polska jako obchvat ČR …. Nesmyslné 😀 (chci auto, chci silnice či dálnice, chci po nich jezdit, ale v žádném případě je nechci u sebe). Docela by mě také zajímal názor lidí ze Spořilova, Záběhlic a Zahradního Města zda se jich někdo ptal jestli chtějí Jižní spojku takhle blízko u sebe….A zároveň… Číst vice »

Stráťa

No zrovna o obchvatu ČR bych jako o nesmyslném nepsal. On se na mapě docela hezky rýsuje už teď, stačí spojit Žilinu s polskou A4 a bude uzavřeno…

Tom

D0 511 má sloužit tomu, aby všechen tranzit z SK, HU, RO, RS, BG, TR, případně i AT odvedl mimo širší centrum Prahy a právě Pražanům odlehčil. Stačí se jednou jít podívat na Jižní/Štěrboholskou spojku a Spořilovský triangl. Drtivá většina kamionů a těžší aut. dopravy nejsou Pražané

Kalina

Má-li to být tranzit, tak ať tranzituje mimo Prahu a ne aby došlo ke znehodnocení jedněch z nejdražších pozemků, které lze jinak využít k životu.

Tomáš

D0 pozemky zhodnocuje. Samozřejmě. Celá severní Praha by D0 přidala na hodnotě možná 10 %, byty, rodinně domy a volné pozemky. D0 není jen pro tranzit, ale i pro Pražany. Vejdeme se tam všichni.

Kalina

Přivedením silniční dopravy se okolní pozemky z hlediska života stanou bezcenné a neobyvatelné https://dzwonsemrish7.cloudfront.net/items/2O0Y0T3f143T1y2N052y/image4.jpg

beneš

Pokud to tak skutečně je jak tvrdíte tak nikdo nebydlí na Spořilově, Záběhlicích, Zahradním městě, Strašnicích a Štěrboholích a cena nemovitosti jsou v nejlevnější z celé ČR…Laskavě se podívejte na cenovou mapu pozemků a budete se velmi divit co dělá MO+PO s cenami pozemků…

Kalina

To jsou bohužel vředy z minulosti a rozhodně to neopravňuje, aby se podobné šířilo do jiných oblasti v rámci Prahy, která je i bez tranzitu velmi postižená emisemi z místní dopravy.

Hajnej

Takže pokud správně rozumím hloubce myšlenky, tak se ten tranzit při poskakováním na Spořilově a Jižní spojce „vyemituje“ natolik, že okolo Horních Počernic nějakým zázrakem projede zcela bezemisně, zatímco pokud by to od Modletic vzal plynule po 511, tak by mu ještě zbyly síly v tom Horno Porno pořádně zasmrdět…?

Adamgolias

Ale to je i tak již automobilizovane rušné město. Ne vesnice v polích.

jozka

jj, tohle si mysleli v Polsku taky. A voila, v pomerne kratke dobe musi stavet S6 kolem Trojmesti znovu.

Adamgolias

No jasně . Dražší budou hlavně místa v okolí sjezdu , atraktivní pro stavbu skladu . A pak pár pacientů kteří neumí využívat MHD naletí na plný o dojezdove vzdálenosti do města.. a ti , kteří budou mít dům v hlukem postiženém území mohou odepsat 20%. Pokud se rázem ulice stane přivaděčem k D0 je to v háji , dům je neprodejný.

Hajnej

K tomu má být městský okruh.
Stačí se podívat na Berlín: taky má dva okruhy.

ABC

a co takhle kolem Čiernej pri Čope?

Jiří Kocurek

A nebo kanálem Dunaj – Odra – Labe, to by taky šlo, ne?

...

Po dně? No já s tím problém být nebudu, na moje auto se snorkel přikoupit a namontovat dá.

Tomáš Gottschalk

D43 je ten samý příběh v bleděmodrém. V Bastru taky ječí, jak Viktorka u splavu, že se jim tam natáhne tranzit, přitom na této komunikaci by nejvíc vydělali oni, bo by se konečně normálně dostali na D1. Rozšíření D1 mezi exityx 189 a 204 je další příběh totální neschopnosti. Tam dokonce je už i stavební povolení, akorát musí 2 roky čekat, až se plynaři uráčí udělat jednu přeložku.

Jiří Kocurek

No jestli tu přeložku musí napřed vypapírovat, tak dva roky jsou tak akorát. Projekt zabere tak půl roku, vyjadřovačky a schvalování taky tak. A nemusí to stačit, jestli se kvůli tomu u ÚHOS odvolá nějaký Komprespjoket s.r.o. z Humenného. A to z důvodu, že kvalifikační požadavek na revizního technika plynových zařízení je diskriminační.

ZdendaP

A) Okruh „někde mezi Úvaly a Českým Brodem“ by byl tak daleko od města, že by se mnoho řidičům stále vyplatilo jet přes prahu.

B) Možná to pro Vás bude šokující zjištění, ale „někde mezi Úvaly a Českým Brodem“ rozhodně není poušť. Čili tam narazíte na minimálně na stejný, ale spíš na ještě větší (a rozhodně oprávněnější) odpor místních. Čili si stejně nepomůžete.

Řekněte rovnou, že žádný Pražský okruh nechce. Středočeská varianta je jen chiméra. Jinde něž v současně navrhované trase, prostě není reálné do řekněme 15 let okruh postavit. Jestli vůbec to vůbec reálné je.

ABC

Za Českým Brodem už by to šlo. Tam začíná Asie 🙂

...

Vidíte, a já měl vždycky za to, že už v Karlíně u viaduktu 🙂

...

Kalina by si zasloužil přivázat v Uhříněvsi k semaforu a na krk dát ceduli „jsem jeden z odpůrců D0/511“.

Gwann

Tak máčení ve Vltavě a stavění na pranýř jsou neprávem zapomenuté neinvazivní metody přesvědčování a ohodnocení výkonu.

Kodl

Misto staveni hospodarsky extremne dulezite infrastruktury se neustale jenom zvani, vyklada, odvolava, zamita a tim padem se terminy zahajeni a hlavne terminy dokonceni takto dulezitych staveb posouvaji prakticky jiz ne o roky ci desetileti, nybrz do dalsich, budoucich generaci.

Toto je opravdu tristni a extremne smutny stav pomeru v Ceske republice. Bohuzel toto zrcadlo jen odrazi mentalitu lidi a celkovou vykonnost a efektivitu predchozich a aktualni vlady.

Zmena k lepsimu je v nedohlednu, na tom nezmeni nic ani pripravovany novy stavebni zakon, at uz si budete nalhavat co chcete.

notfake

čistě hypoteticky – když někdo nesouhlasí s nějakou stavbou (511) nemůže mu být upřen na ní přístup až se někdy zprovozní? Vím, že vymahatelnost by byla extrémně slabá, ale přece nemůže využívat výhod něčeho, když proti tomu nesouhlasil…

123

S ohledem na to, že to z daní stejně platí, by to vaše řešení bylo poněkud prasácké.
Jen pro doplnění, 511 by se postavit měla, co nejdřív a navržená trasa je podle mne to nej, co se dá vymyslet.

SaulGoodman

Skutečně ani hypoteticky. To by okamžitě soud zrušil. Máme jistá ústavně zaručená práva, jako je třeba svoboda pohybu, dále antidiskriminační zákon a podobě. To by opravdu neprošlo.

ABC

Máme jistá ústavně zaručená práva, jako je třeba svoboda pohybu

no to jsme viděli na jaře

Jan Sova

A pak nemá být hodně byrokracie. Kdo (jak) by to podle Vás hlídal a evidoval, kdo tam nemůže, protože nesouhlasil atd. ?

Stráťa

To jako že by každý mohl něco využívat jen k účelům se kterými předem souhlasil? Takže zemědělec který nesouhlasí se stavbou dálnice na svém poli by nemohl po dálnici jezdit ale mohl by ji zorat protože tam chtěl hospodařit už před stavbou dálnice? 😀

Leinad

Co lidé, kteří konstruktivně navrhovali jinou variantu trasování?
Smí tedy jezdit jen ti, kteří byli pro vítěznou variantu?

SaulGoodman

Sleduji vyjádření právníků ke stavebnímu zákonu, a nemyslím si, že by nutně nemohl přinést zrychlení výstavby. Bývá kritizováno, že nedostatečně chrání přírodu, že odebírá práva obcím, že vytváří nový úřad, že jde na ruku developerům a podobně. To jsou jistě validní argumenty a je možné, že kvůli některým z nich zákon časem zruší ústavní soud. Nicméně to zrychlení by tam být mohlo, kupříkladu Petr Svoboda – jeden z našich předních odborníků na správní právo – ve velmi kriticky laděném rozhovoru pronesl, že je to „zrychlení za každou cenu“. Z čehož vyplývá, že nějakého zrychlení by asi dosaženo být mělo, byť… Číst vice »

a8n

Podle RIA zkrácení asi o rok. Ale pochybuju, že v tom je započítané prodloužení doby soudních sporů na začátku platnosti, kdy s ním nebudou žádné zkušenosti a judikatura.

Adam H

Přeložil bych ten žvást o zhoršených životních podmínkách asi takto: “Když postaví úsek 511 tak se začne pracovat na 518, 519 a 520 a to my nechceme, tudíž budeme blokovat úsek 511.”

Frantisek

Nu, hlavně, pokud se spojí. Ale to je účel celé té stavby. Lidé už si holt všimli, jak vypadá provoz na dálnici za humny, a přestává se jim to líbit. Kupodivu se jim nepřestává líbit ježdění auty a nakupování krámů dovezených ideálně kamiony (železnici udržujeme nepoužitelnou, protože je přece nepoužitelná). A rozpor je vidět právě v této situaci. Dalo se to čekat.

Tomáš V.

„Železnice ať je jaká chce, ale u nás teda ne!“

Surio Mario

V téhle souvislosti jsem hrozně zvědavý, co se bude dít, až se dostaví ty nové baráky v Libni. Přímo před okny seřaďovací nádraží a svážný pahrbek, to bude stížností, jak je ruší vlaky a že by se to mělo zakázat.

jozka

No co by, nauctuje se jim sotopriplatek za nevsedni podivanou. Kdyz si prestanou brblat, tak se jim odpusti.

súdružka Kolesárová

když je tam nádraží s pahrbkem dřív než dům, musí se dům přizpůsobit stávající hlukové situaci, tzn. okna se zvýšenou neprůzvučností, systém vlastního větrání, atd.

Stráťa

To by dávalo smysl ale nefunguje to tak. Třeba závodní okruhy (Most, Vysoké mýto) nebo letiště s tím mají pořád dokola problém. Někdo si poblíž koupí barák (protože byl kvůli hluku levnější než ten v klidné lokalitě) a pak si stěžuje že nemá klid… A zatím mám pocit že to docela funguje.

Adamgolias

Tam vědí kam jdou. Na poli 24 h denně kravál a smrad nečekám.

súdružka Kolesárová

trasa SOKP je znama 30let. Na poli tedy muzete ocekavat SOKP se vsemi dopady

Hajnej

A taky nelze dopustit, že by někdo zcela reálně udělal něco pro ekologii tím, že by konečně zajistil hladký průjezd z D1 na D11 po 511 místo hopsání Spořilovem a po Jižní stojce.
Jediná správná ekologie je totiž přerozdělovat všelijaké dotace, protože tam může zastupičům něco zůstat za nehty.

...

A hlavně se u toho kromě nějakých účetních kiksů nedá nic reálného zkazit.