Čtyřicet šest odvolání proti další části Pražského okruhu. V námitkách je i podjatost primátora

Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia CommonsPražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Proti stavbě si stěžuje například i třináct kilometrů vzdálená městská část, která poukazuje na podjatost starosty Uhříněvsi a primátora hlavního města.

Celkem 46 odvolání dorazilo proti územnímu rozhodnutí na stavbu Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Pražským okruhem. Proti jsou dvě městské části Prahy i dvě středočeské obce.

Lhůta pro podání odvolání uplynula v půlnoci z pondělí na úterý. „K tomuto okamžiku evidujeme 46 odvolání. Další mohou ještě dorazit, pokud byla dne 31.8.2020 předána poštovní přepravě,“ řekla Pavla Vinklářová z odboru výstavby Úřadu městské části 22 (Uhříněves). Celý spis podle ní podle správního řádu předá odvolacímu orgánu, tedy odboru stavebního řádu pražského magistrátu.

Kromě již dříve oznámeného odvolání z Horních Počernic podaly námitky i středočeské obce Veleň a Přezletice a také městská část Praha – Dolní Chabry, která je od stavby vzdálena třináct kilometrů vzdušnou čarou. Mezi odvoláními jsou také námitky spolků Chvalská, Za lepší Chabry a Nad Drahaňským údolím. Jména fyzických osob nesmí kvůli GDPR úřad zveřejnit.

„Plánovaná stavba zmiňovaného úseku 511 by v této podobě mohla v budoucnu znamenat nenávratné změny a výrazné zhoršení životních podmínek v souvislosti s dalšími navrhovanými úseky 518, 520 a především 519 na severu Prahy,“ uvedla městská část na svém webu.

„Systémová podjatost úředníků

V odvolání poukazuje i na možnou podjatost starosty městské části Praha 22 a úřadu městské části a primátora hl. m. Prahy a Magistrátu hl. m. Prahy v řízení o umístění stavby i v odvolacím řízení. „Jak je patrné nejen z mediálních vyjádření starosty Vojtěcha Zelenky, primátora Zdeňka Hřiba nebo i ministra Karla Havlíčka, byl z jejich strany nezpochybnitelný politický zájem, aby stavební úřad městské části Praha 22 a hl. m. Prahy umístění stavby 511 podpořily, což vytváří tzv. systémovou podjatost úředních osob. Ty by proto měly být z předmětného z řízení vyloučeny,“ uvádí městská část.

Pražský okruh. Zdroj: Deník, Vltava Labe Media

Pražský okruh.
Zdroj: Deník, Vltava Labe Media

V případě odvolání Horních Počernic se proti stavbě postavili i členové hnutí ANO 2011, které naopak slovy svého předsedy Andreje Babiše pokračování Pražského kruhu podporuje.  Pražský zastupitelský klub hnutí podle ČTK  vydal nesouhlasné stanovisko k jejich postupu a vyzval je, aby vysvětlili, proč schválili odvolání, přestože stavba okruhu byla jednou z priorit volebního programu hnutí v pražských volbách. Městská část by podle klubu měla stanovisko přehodnotit s ohledem na celopražské zájmy.

Velký počet odvolání znamená komplikace pro zahájení termínu stavby, což připustil na twitteru i generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Téměř 13 kilometrů dlouhý úsek vyjde podle dnešních odhadů na deset miliard korun. Stavba by měla začít v roce 2022 a skončit o tři roky později. Jde zřejmě o nejpotřebnější chybějící část české dálniční sítě, která má mimo jiné vyvést z Prahy těžkou tranzitní dopravu. Oddechne si především Spořilov. Jednou z podmínek ministerstva životního prostředí je předchozí výstavba obchvatu Běchovic a Úval na kolínské silnici číslo 12.

Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) se staví od konce 70. let a dosud je z plánovaných 82 kilometrů hotovo necelých 40. Poslední hotový úsek, který propojil plzeňskou D5 a brněnskou D1, otevřel prezident Václav Klaus v roce 2010. Kromě stavby 511 (Běchovice – Modletice) chybějí další tři úseky na severu města, s jejich dokončením se počítá při optimistickém scénáři koncem dekády.

Tagy Dolní Chabry Modletice - Běchovice praha Pražský okruh Ředitelství silnic a dálnic ŘSD SOKP 511 Top
165 komentářů