Stadler získal velkou zakázku na dvouzdrojové vlaky. DB Regio objednalo 44 Flirtů na baterie
Stadler objednávkou z Německa překonal hranici dvou tisíc objednaných jednotek Flirt.
Rozmach vlaků, které kombinují napájení z trolejí a z baterií (BEMU), dál pokračuje. DB Regio uzavřelo zatím jednu z největších zakázek na dvouzdrojové jednotky: u Stadleru si objednal německý dopravce 44 jednotek Flirt pro provoz na jihozápadě země. Nové jednotky mají vyjet v roce 2025.
Dopravce nasadí vlaky na výkony na tratích, kde dosud musí většinou jezdit s dieselovými vlaky. Půjde o tratě ve spolkových zemích Porýní-Falc, Sársko a Bádensko-Württembersko. Německé spolkové země patří k těm, které zatím dvouzdrojové vlaky požadují po dopravcích nejčastěji, nedávno například uzavřel kontrakt na dodávku jednotek do Braniborska Siemens.
Dvouvozové jednotky budou nasazeny na elektrifikované tratě a neelektrifikované odbočky z nich. Baterie má zvládnout jízdu nejméně 80 kilometrů na jedno dobití. Stadler upozornil, že s vozem při testování zvládl už 185 kilometrů bez dobíjení. Jednotky budou 55 metrů dlouhé, budou tak oproti standardním dvouvozovým jednotkám delší. Pojmou 325 cestujících, z toho 172 sedících.
Pro Stadler je zakázka přelomová i z jiného důvodu: počet prodaných jednotek novou zakázkou překročil již hranici 2 000.
Tratě, na které budou nové jednotky nasazeny
− Kaiserslautern – Neustadt/W – Landau – Karlsruhe (RE 6/RB 51)
− Saarbrücken – Zweibrücken – Pirmasens (RB 68)
− Kaiserslautern – Steinalben – Pirmasens (RE 64/RB 64)
− Kaiserslautern – Olsbrücken – Lauterecken-Grumbach (RB 66)
− Kaiserslautern – Landstuhl – Glan-Münchweiler – Kusel (RB 67)
− Bad Bergzabern – Winden – Karlsruhe (RB 54)
− Landau – Annweiler – Hinterweidenthal – Pirmasens (RE 55/RB 55)
− Saarbrücken – Dillingen – Niedaltdorf (RB 77)