Stadler zahájil výrobu nových vlaků pro berlínské metro, testování začne ještě letos
Nové metro pro Berlín od Stadleru. Foto: Stadler Rail
Na výrobě se bude podílet i česká společnost Cegelec.
Na výrobě se bude podílet i česká společnost Cegelec.
Neví někdo, jestli se převelí ty nejnovější JK z U5 na U2?
Převedení jakéhokoliv vozu z U5 – U9 na U1 – U4 není technicky možné z důvodu rozdilneho profilu šířky a typu napájení. A soupravy typu „J“ zatim nejsou v provozu (poslední typ v provozu má oznaceni „I“ )
Myslel jsem IK…každý se někdy přepíše
Pořád tam máš tento neřešitelný problém. „Oba druhy vozů užívají koleje o stejném rozchodu (1435 mm) a napájení stejnosměrným proudem s napětím 750 V. Technicky se však přesto jedná o dvě sítě. Rozdíl spočívá zejména ve velikosti vozů: velkoprofilové jsou 2,65 m široké a 3,40 m vysoké, zatímco maloprofilové mají rozměry 2,30 m na 3,10 m. Na nástupiště pro maloprofilové soupravy se tedy velkoprofilové nevejdou, naopak by vznikla mezera o asi 20 centimetrech mezi vozem a nástupištěm. Oba profily dále ke snímání proudu užívají rozdílné sběrače proudu (jedna sbírá proud z napájecí kolejnice shora, druhá zezdola). I polarita je rozdílná:… Číst vice »
Vzhledem k nedostatku velkoprofilovych vozů byly některé maloprofily provizorně upraveny pro provoz na U5. (Jiné sběrače, prahy pod dveřmi)
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Berlin_U-Bahn_train_type_IK#/media/File:BVG_Baureihe_IK17_at_H%C3%B6now_(20180412_170432).jpg
Děkuji za názorné fotky s vozy na U2 i dočasně upravenými na U5.