Stadler dodá nová vozidla na úzkokolejku v Kalábrii
Nové jednotky pro Ferrovie della Calabria. Foto: Stadler
Stadler má kromě jisté dodávky čtyř jednotek opci na dalších deset.
Stadler má kromě jisté dodávky čtyř jednotek opci na dalších deset.
U této drahy a ještě vedle – Ferr. Appulo Lucane – jeden postřeh. Zatímco staré motoráky WC měly…. nově nikoli…. A taková jízda 2 hodiny bez WC…když to u vlaku člověk tak nějak předpokládá….navíc v horku, kdy pijete…. Nevím jestli je to pokrok……
To není.
Pokrok by byl, kdyby ty záchody byly dva, a vakuové k tomu…
„I když je na části trati ozubnice, jednotky budou plně adhezní.“
Zdaleka ne všechny vlaky tam (pochopitelně) jezdí po celé dlouhé trati – třeba Cosenza je veliké město a nádraží normálního rozchodu je velmi daleko od historické zástavby, takže ta úzkorozchodka může sloužit i pro místní i regionální dopravu na kratší vzdálenosti jen na adhezních úsecích.
Tramvaj K2 zvládá i 90 promile adhezně a to není prostřední podvozek hnaný. Tady píší, že maximální sklon trati je 60 promile: https://www.researchgate.net/publication/305422757_The_Relaunch_of_the_Calabro-Lucana_Railway_as_Territorial_and_Metropolitan_Infrastructure/fulltext/57a0c10c08aeb1604832af74/The-Relaunch-of-the-Calabro-Lucana-Railway-as-Territorial-and-Metropolitan-Infrastructure.pdf
Z toho lze odvodit, že nové jednotky zvládnou projet úplně celou trať, včetně ozubnicových úseků.
Ozubnice je podle italske Wikipedie jen na cca 2km useku v primo v Catanzaru (mezi stanicemi Citta a Sala), jedna se o system Strub, max. sklon na tomto useku je 100 promile.
Zvládá. Ale já na rozdíl od vás s tramvají K2 jezdil a vím, co je to za opruz.
Proč je Stadler u těchto typů jednotek „odpůrce“ lepených oken?
Je pravda že lepená okna by těm jejich vlakum prospěla, tohle je fakt bohužel designovej hnus
Třeba okna v gumě chtěl zákazník, který v nich vidí levnější údržbu a hlavně opravy.
Okno v gume máte za hodinu nasazené, lepené čekáte dva dny než tmel vytvrdne a ještě ho musíte přesně zafixovat.
A jak vlastně jako obyčejný cestující poznám lepená skla?
Podle tenkých okrajů?
Ta gumová okna mi přijdou jako výhodnější, zvlášť mezi českými vandaly…
To by se mi na Jindřichohradecku líbilo… (Vím, že je tam ještě užší rozchod).
Také by se mi to líbilo, ale kdo to tam dá???
JHMD nová vozidla přislíbily, ale mají smlouvu jen na pár let, na jejímž základě na ně nesezenou financování.
Nové dieselelektrické? To se ještě může?
Ne na vzduch to bude jezdi
Jo, může. Jenom zelení jsou proti, křičí že technologie přece existují. A támhle vzádu kdosi křičí že existuje hyperloop, takže by se to mělo předělat. Ani jeden z nich nemá kvantový počítač – existuje to. 😀
Myslím, že náhrady za 810/814 můžou být klidně taky dieselelektrické, nevidím důvod si hrát na ekoteroristy.
Kdyby opravdu nějaké DMU70 byly (já si ti nemyslím), tak budou pravdepodobne dieselhydraulicke.
Tak je fakt, že po tomto týdnu by se nám troška toho globálního oteplování hodila.
Řekl bych, že s tím globálním oteplováním to zas tak horké nebude.
V roce 1893 si náš tehdejší farář stěžoval, že je venku 40°R.
A hlavně.
I kdyby se celá EU stavěla na hlavu kvůli emisím, tak ji v tomto ohledu hravě nahradí Čína a Rusko…
Vy jste z tropů? 40 stupňů Reomíra je 50 stupňů Celsia.
Kolega medical_examiner nezodpovědně podlehl subjektivním dojmům. Na základě analýzy fragmentů z klášterní kroniky tehdejšího Oberkatzendorfu lze prokazatelně korigovat následující údaje jeho příspěvku:
1. venku nebylo 40°R, ale pouze 32°R, přičemž teploměr na okně jihozápadního balkónu ukazoval teplotu špatně – vlivem zozžhaveného plechu na parapetu
2. nejednalo se o stížnost, ale naopak o díkuvzdání – za částečné vysušení kamenných zdí v nejstarší části na 1. klášterním nádvoří
3. v záznamu v kronice není uveden farář, nýbrž tehdejší matka představená, Hermenekylda.
Zatím nikdo nic lepšího nevymyslel s normálním akčním radiusem bez výrazných provozních omezení.
Tuto trať jsem projel, a doporučuji.
A mají ty současné vlaky otevírací okna? Na úzkokolejce by se to hodilo. Sledovat trať z otevřeného okna, popř. i fotografovat a natáčet… Ty nové vlaky otevírací okna mít evidentně nebudou…
To není lunapark, to je dráha!
Špatný je, že v současnosti, a už dost dlouho, je v tom nejhezčím úseku přerušená poškozeným mostem. Minulý rok jsme šli něco pěšky, něco jeli NAD ( taky zážitek).