Srážka vlaků jde k soudu. Strojvedoucí létal místo výcviku jako pilot, hrozí mu osmiletý trest
Srážka nákladních vlaků v Prosenicích. Foto: Drážní inspekce
Strojvedoucí v době svého uváděného výcviku létal jako pilot pro Smartwings.
V nadpisech článků typicky bulvární polopravdy. ( lži) Výcvik vykázala školící organizace ( byl rozhovor s její funkcionářem v tv) a ne strojvedoucí , takže ten asi těžko něco “uváděl” A že místo výcviku létal? Hmm … o covidu? Co podat trestní oznámení na redakci tohoto bulváru?
A proč by nemohl létat? Ono se létalo sice málo, ale létalo se i za covidu. Je sice pravda, že pro úřad vykazuje výcvik organizace, ale každý strojvedoucí ví přesně, kolik hodin minimálně musí trvat každá část výcviku, takže je to samozřejmě i jeho zodpovědnost, pokud šel na trať, aniž by neměl splněné minimální doby výcviku. Takže netuším, za co bys chtěl podávat t.o. Nic vyloženě nepravdivého tady není a bulvární vyznění není trestné.
V tom kdo co uváděl je v popisu zjevná lež. Sám jste to potvrdil. A že o covidu aktivně létal tak aby to narušilo výcvik , tak o tom silně pochybuju. Prostě bláboly pro hospodské povaleče.
>Prostě bláboly pro hospodské povaleče
A vy prokazatelně víte, že v době údajného výcviku nelétal? Psalo se, že právě na tom se to provalilo – datovaný záznam údajného výcviku kontra datovaný výkaz práce ve vzduchu za kniplem.
Prostě bláboly pro hospodské povaleče.
Prokazatelně jste nečetl závěrečku. DI rozporuje pouze jednotky jízd. Retrolok toto nakonec stejně negoval. Takže tvrzení , že místo výcviku létal je jen další lež.
Ano, jednotky jednotlivých jízd, což je vždy několik hodin. To že Retlolok něco neguje, je irelevantní, směrodatný bude závěr DI.
Buď konkrétní, co přesně je lež. Úřad sám tvrdí, že v době kdy byl vykazovaný, že jezdil zácvik, prokazatelně místo toho létal. Máš nějaký věrohodnější zdroj, než drážní inspekci? Sem s ním. Jinak je zjevná lež jen to, co píšeš ty a bez jakéhokoliv podkladu. A kromě toho, jak jsem psal, tak každý strojvedoucí má jako úplný základ výcviku pro licenci znalost legislativy, takže opravdu nemůže tvrdit, že by nevěděl, kolik hodin musí absolvovat teorie a kolik hodin poté aktivního jízdního zácviku, aby mohl dostat osvědčení a tudíž mohl sám vyrazit na trať. Takže místo výkřiků o bulváru a lžích… Číst vice »
Oháníš se důkazy, sám si žádny nedodal a ani nikdo jiný. Oháníš se DI ale právě ta jasně řekla kdo dokládal výcvik a v jakém rozsahu. To , jestli o tom strojvedoucí vědel nebo nevědel se nikde nepíše a tudiž se jedná o fabulaci a lež. Otázkou druhou je jestli o tom vědet měl nebo ne. Veřím tomu, že se může nováček v našich skvělých předpisech ztratit. Ale to je jeho problém. Když už seš tedy tak chytrej a znalej předpisů, můžeš nám dát odkaz na konkrétní paragraf , kde se přímo píše kolik má strojvedoucí v zácviku odjezdit HODIN?… Číst vice »
Ano, odkaz samozřejmě dát můžu. Jedná se konkrétně o vyhlášku č.16/2012 Sb., např. tady: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-16 kde jsou uvedeny požadavky na jednotlivé kvalifikace. A aby se nestávalo, že se strojvedoucí ve výcviku ztratí v zákonech, tak ty nejdůležitější věci, včetně podmínek pro získání potřebných stupňů kvalifikací, jsou součástí úplně základního výcviku a testu, tzv. všeobecné odborné způsobilosti (tady na straně 4-5: https://www.ducr.cz/images/drurad/2022/Ot%C3%A1zky_VOZ_web_D%C3%9A_2022-09.pdf). Takže tyto informace o podmínkách, které musí splnit, opravdu minout nemůže, protože je má dřív, než může začát jezdit. DI tvrdí, že měl odjezdit ve výcviku 470 hodin a odjezdil prokazatelně jen 357. Tvrdíš, že inspekce lže?
Přečti si prosím záver. zprávu :))) Je tam nález a doporučení DI exaktne stanovit kolik hodin je potřeba pro jízdní zácvik. Protože to momentálně stanovený není! V tvých odkazech to uvedene není taky ! Ale pokus dobrej. Dál se s tebou o tom bavit nebudu protože argumenty prostě nemáš. Jen papouškuješ.
12 týdnů x40 hodin (týdenní pracovní doba) = 480h (popř. 37,5 = 450). To asi zvládne spočítat i žák druhé třídy. Argumenty nemáš ty, doteď jsi nenapsal jedinou informaci, v čem článek lže. Opravdu nechápu tvoji obhajobu toho storjvedoucího, který nesplnil ani zdaleka stanovenou délku výcviku. Že ty máš něco společného s Retrolokem? 😀 Smlůla, tohle lejdáctví fakt neobhájíš.
Problém je jak ve výcviku, tak i v tom, že řada střelců s mokrými papíry postrádá pud sebezáchovy. Rafnout vlak na frekventované trati s mašinou, co má 6,5 megavatt je něco záásadně jiného než brousit 810tkou lokálku, kde jsem sám na celou trať. Hnal bych k zodpovědnosti ity, kteří umožnili, aby někdo s mizerným zácvikem a nulovou praxí si mohl za tohle sednout. A že místo zácviku létal? Papír to snese. Kolik strojvedoucích jezdí u x dopravců nebo s metrem, tramvají? Když ve volnu, ok, ale z šichty na šichtu? MLS je k ničemu, denně se obchází. Někteří bydlí na… Číst vice »
Jj, taky bych viděl větší část viny spíš na straně toho, kdo mu dal papíry. Ale on si je samozřejmě neměl nechat dát, pokud neměl splněny všechny části výcviku, takže se na tom podvodu spolupodílel.
Navrhovaný trest působí brutálně. Vždyť strojvedoucí, který loni 9.května v Münchendorfu vjel do odbočky 145 km/h namísto návěstěných 60 a letěl s novou elektrickou jednotkou do pole, dostal 6 měsíců podmíněně. Přitom následkem nehody byl jeden mrtvý a dalších třicet zraněných, nový nepoměrně dražší vlak zničený.
Nesoudili podle českého právního řádu.
Podvod se zpravidla hodnotí jinak, než chyba.
To není navrhovaný trest, ale sazba v rámci zákona. Kontaktujte svého volného zákonodárce.
Rychlokvaška udělal chybu, a co firma ? Ta odrbala systém a nic ? Tady přece jde o zdraví a majetek ! Nesmíme ustupovat požadavkům firem – zákon platí pro všechny .
Četl tady vůbec někdo ten článek celý? S firmou je vedeno správní řízení.
Ne nečetl 😁 nikdo nečetl ani zav.zpr. Jinak by musel vypadat i nadpis a popisek článku. Když jsem v 99 nastupoval k železnici tak mě hodně lidí varovalo před hulvátama, opilcema, závistí, pomlouváním a hloupýma lidma. Bohužel je to tak. Lobotomie hadr.
„…před hulvátama, opilcema, závistí, pomlouváním a hloupýma lidma“
Jen ze zvědavosti: kde měli podle varujících být – uvnitř nebo vně železničního světa…?
Podobná zkušenost. Kultura tohoto chatu odpovídá kultuře na železnici. Smrad a špína
Já to po dvou letech vzdal. Příšerná morálka, flákači, remcalové. Chodil jsem z práce unaven z těch vychlastaných keců…
Hrůza, již i obchodní piloti se neuživí z jednoho platu.
…a ono se za čínský chřipky někam lítalo?
Akreditované školící středisko mělo zajistit správný průběh zácviku dle vyhlášky 16/2012 Sb. Drážní úřad akredituje tato střediska, která předkládají systémovou dokumentaci. Středisko rozdávalo potvrzení o školení VIP lidem bez kurzu již v roce 2013, na krátkou chvilku přišlo o akreditaci, ale pak ji opět od DÚ získalo. Tady je bezpečnostní chyba v systému! Strojvedouci má plnou zodpovědnost za nedodržení jízdy podle rozhledových poměrů. Jasný závěr mimořádné události. Systémová chyba dál zůstává… Absolventi dalších rychlokurzů se tak budou muset spolehnout na instinkt v obdobných situacích. Pokud to nedopadne, pak soud s verdiktem „vinen“!
Je nevinnej! Chyba systému!
Chyba systému by to byla, kdyby ho k tomu někdo donutil, ale to se fakt nestalo. Moc dobře věděl, že ten systém obchází. Viníkem té nehody je jednoznačně on. Ale je taky důležité, aby byli tvrdě potrestáni ti, díky kterým se to obcházení konalo a v takové míře..
Systémově si stejně dovedu představit, jak zabezpečovačka takové nehodě zabrání.
Rozlišovat návěsti „mačkej živák“ (autoblok, přivolávačka, posun dovolen, zabzař vypnuto) a „opravdu stůj“ (kterou neprojede).
Jakékoli Stůj se dá projet.
V Česku bohužel ano, padesát kilometrů jižně od Brna již ne.
Ale dá i tam. Pokud je tam PZB či LZB, stačí snížit rychlost na 25 a méně a u návěstidla obsloužit tlačítko Befehl.
Teď si „naseru“ do vlastního hnízda a taky to není 50 km od Brna, ale 150 km, ale: https://zdopravy.cz/hlavni-trasa-mezi-vidni-a-bratislavou-je-kvuli-srazce-nakladnich-vlaku-mimo-provoz-157503/
Chvilka nepozornosti, třeba zrovna v té době zrovna někde dálkově přistával s letadlem. Nebo ovládal lokomotivu z letadla,a došlo k výpadku internetu.
Jen jestli nejel jen na jeden trakční motor…
Člověče už nic nepiš…
Pro mě je to jednoduché. Strojvedoucí nesplnil minimální podminky pro získání licence, tudíž se dopustil podvodu a vlak řídil bez oprávnění. Poslat za mříže natvrdo.
Jízdní zácvik není podmíněn pro získání licence. Nejdřív dostanete licenci a pak se jde na jízdní zácvik. 😉
Nemáte pravdu, aktivní jízdní zácvik můžete absolvovat i bez licence. Tu si můžete dodělat v jeho průběhu. Někteří kolegové z kurzu to tak měli.
Ano, může se, to je už podle dopravce, jak to má udělané, ale není podmínkou pro získání licence.
Licenci měl, zácvik u dopravce ne.
To já samozřejmě vím.
Další hlas lidu nepolíbeného znalostí §§.
Obžaloval by ho z padělání, pak (viz výše uvedené) by se prokázalo, že nic nepadělal, protože pro lincenci jízdní zácvik nepotřebuje. To by obhajoba určitě vytáhla, skutková podstata nebyla naplněna.
Že by ho pak státní zástupce zkoušel žalovat za všecko možné vč. znesvěcení pohřebiště (co kdyby tam bylo) doufaje, že nějaká obžaloba se chytí? No děkuju pěkně… https://makeagif.com/gif/tom-and-jerry-tom-cuckoo-Id9NIq
Za obecné ohrožení má horní sazbu o dost vyšší, takže mu vlastně chcete trest snížit.
Je to jen moje zvědavost, pokud jsem v kurzu, zácviku, autoškole, vlakoškole, říkejme tomu jak chceme, jak mám před tím získat licenci…? Ale možná Vás jen špatně chápu.
Složením zkoušky na Drážním úřadu. Ta zkouška je teoretická. Proto licence strojvedoucího neopravňuje k řízení
Ona k řízení právě opravňuje, ale musí k tomu být i osvědčení.
Musíte mít zdravotní a psychologickou způsobilost, 120 hodin kurzu na licenci a složit zkoušku na drážním úřadě.
Upřímně doufám, že se neocitnu ve stroji pilotovaném tímhle člověkem. Jednak mě dost děsí jeho laxní přístup k předpisům a zodpovědnosti, a jednak si myslím, že teď bude psychicky na dně, protože mu reálně hrozí basa a pád z prominentní společenské skupiny až na dno.
Nádražní socky prej do letadel nepouštějí. Můžes být v klidu 😁
Na tom všem negativním je pozitivní to, že je po nehodě na trati nová výhybka. Ještě mnoho takových nehod a budou nové koleje všude… 🤔
A já si vždycky myslel že pilotovat letadlo je složitější, než řídit mašinu :-).
Ale v letu asi moc návěstidel stůj nepotkal 😀
Treba jo, vzhledem ke vzdalenostem to ale nedopadlo takhle.
„Naučit se anatomii, pane kolego, to není jako dostat ženskou do postele. Nedá se říci, že by to bylo těžší, nebo lehčí, ale je to prostě – něco úplně jiného!“
Moc této problematice nerozumím. Chápu, že by měl být fíra postižen – souzen, ale jen za porušení předpisů a způsobenou škodou související s touto nehodou. Dále by měli soudit instruktora či společnost, u které absolvoval výcvik a která mu dala potřebnou licenci k řízení – ovládání lokomotivy.
Licenci vydává drážní úřad a není podmíněno její získání jízdním zácvikem. Mnohdy začíná jízdní zácvik až po získání licence.
Jak říkám, této problematice detailně nerozumím a neznám konkrétní postupy, jak získat dané oprávnění….
Na licenci je nutno mít ze zákona: – vstupní lékařskou prohlídku – psychologické vyšetření – 120 hodin kurzu na licenci u akreditovaného střediska (např. DVI, Retrolok, LokoTrain, atd.) O tuhle akreditaci má právě Retrolok přijít – zkoušku na drážním úřadě Poté následuje u nějakého dopravce 12 týdnů jízdního zácviku + 80 hodin kurzu na trakci (elektrický, motorový (nebo speciální)) + 80 hodin kurzu na infrastrukturu (předpisy a technické věci) Poté ZOZ u konkrétního dopravce a osvědčení. ZOZ se musí ze zákona vykonat každé 3 roky, pokud si dopravce nestanoví lhůtu kratší (nevím o žádném). Abyste mohl jezdit, musíte mít licenci… Číst vice »
díky, už jsem o něco chytřejší …. 🙂
Načtěte co je licence a co osvědčení strojvedoucího. Tady je otázka zda mu plán jízdního výcviku zfalšoval Retrolok, nebo strojvedoucí s kterými měl jezdit zácviky. Normálně strojvedoucí hájím, ale tenhle to dle mého přehnal…
Řešte příčinu……to je absolutní ztráta kontroly nad „jako“ certifikovanou školící společností. Se stačí i jen laikovi podívat na obě společnosti, jak na retrolok, tak na Strojvůdci cz a už jen při pohledu na jejich žalostnou firemní kulturu , jak vypadá jejich několik provozních torz a podobně,musí člověk zakroutit hlavou, kde tahle společnost vzala vůbec certifikaci nekoho certifikovat…. Strojvedoucí co udělal průser, to už je jen důsledek a výsledný produkt……To je jako kdyby Vietnamec z večerky určoval jak bude fungovat Kaufland. Sorry jako. Takže tyhle podomní prodejce vyčistit, posbírat licence a je to. To samé autoškoly, ona úroveň pilotů nizkonákladovek taky… Číst vice »
Několik provozních torz je myšleno co?
a je normální, že strojvedoucí jezdí směny u ČD Cargo a každý víkend jezdí s parní lokomotivou na Kralickém sněžníku na jiného dopravce? jak jsem se doslechl od jeho kolegů? jak se řeší toto? proč neexistuje nějaký online systém, kde bude jasně vědět kdy kde jak proč měl směnu a jakou má zákonnou pauzu? tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne a budou mít po ptákách všichni !
Není zakázané mít více směn pro různé dopravce, pokud to nemá zakázané od každého ze zaměstnavatelů…. Znám lidi, co mají více funkcí a třeba třetinové úvazky pro 3 různé firmy, protože třeba je to baví, nebo o každou z profesí není zájem na celý úvazek. Problém je počet směn, a ten je (měl by být) košer.
Pokud dodržuje zákonem dané odpočinky a má ježdění s párou od zaměstnavatele dovolené, tak nemá vůbec žádný problém. Ty práskači.
Nebuďte závistivec. Pokud jezdí pro nějaký historický spolek, bude to mít povolené (to by musel jezdit s helmou na palici, aby ho nikdo na té spoustě fotek nepoznal).
Přes MLS se dopravce dozví, že nasadil neodpočatého strojvedoucího, no a tak mu hned dojde která bije. Takže ho pozvou na kobereček.
Horší jsou ti, co v pauze jezdí s něčím obdobně náročným, na co MLS nedosáhne (kamion, tramvaj, autobus).
Proč se vlastně vymýšlí jiný systém na totéž a neudělalo se to kompatibilní (karta do kamionu by se dávala i do mašiny)
Říká se, že dobrý bonz může mít dokonce větší rychlost než světlo. Teď vážně: Udělejte si zkoušky na páru a můžete jezdit (a případně vydělávat) také. Jen si musíte hlídat zákonný odpočinek. Pokud se Vám to nechce, pak se nabízí známé přísloví o sousedovic koze.
Praskači nevymřeli.
Ano, je to docela běžné.
Kdyby ten systém byl on-line, tak jak to mají třeba Němci, by bylo super.
Bohužel v českých podmínkách to, že někdo nedodržel odpočinek, zjistí dopravce 1,5 – 2 měsíce po události, pokud vůbec něco dojde.
pokud splní zákonnou pauzu a pak má 3 dny turnusové volno, kdy si jde zajezdit pro historický spolek, tak to není nic proti ničemu. Vámi zmíněný online systém existuje…
Celé moderní pojetí výcviku strojvedoucího, poznamenané změnou legislativy, zdá se začíná nést své ovoce. V minulosti bylo obrovskou ostudou, když uchazeč o průkaz způsobilosti postavený před Drážní úřad u zkoušky neuspěl. Naopak dnes u licencí funguje Drážní úřad jako síto na ty nejhorší plevy. Představte si, že byste dostali řidičský průkaz na náklaďák jen na základě písemného testu a ústní zkoušky, aniž byste v životě drželi v ruce volant. Absurdní? Vždyť bez papírové vložky k tomu průkazu (doplňkové osvědčení), které dostanete po absolvování jízd od svého zaměstnavatele nemůžete řídit. A tak je v nejvyšším zájmu zaměstnavatele, aby k volantu nepustil… Číst vice »
Silniční analogie raději nehledejte. Drážní doprava je něco jiného než silniční.
Tak. Ještě by třeba někdo chtěl po vzoru silnic zavádět drakonické pokuty (*) a bodový systém
*) 10 000 není drakonická pokuta
Ano DÚ je základní síto na ty nejhorší plevy, ale někteří se vybarví až při jízdním výcviku a ZOZ. Dřív se se dělala zákonitá zkouška před komisí DÚ komplet i z jízdního výcviku. Ale to těch nových kandidátů bylo do roka 50, ne 400-600. Bohužel dopravci berou fakt každého kdo reaguje na inzerát z Prace.cz.
Nejsem si jist, že je zcela správné, že na lavici obžalovaných bude pouze strojvedoucí. Systém, který tento stav umožnil, uvedl do praxe úplně někdo jiný. Státní zastupitelství bych řekl, má zjednodušený pohled na věc.
Žádnej systém neni odolnej proti zneužití a falšování dokumentace.
Já se ani nedomnívám žeby strojvedoucí něco falšoval nebo měl vůbec k tomu nástroje. Tohle je věc organizace , která zácvik prováděla.
Strojvedoucí si jistě byl také vědom toho, že neabsolvoval řádné množství hodin v rámci zácviku. Kdoví jestli o to sám nestál. Když to srovnám s jinými případy, kde tahají strojvedoucích po soudech tak zrovna tady je to snad nejvíc oprávněné. Z pohledu systému je samozřejmě nejdůležitější, aby společnosti zodpovědné za zácvik strojvedoucích nemohli takto obcházet pravidla a vykazovat hodiny zácviku i když neproběhly.
Nejsm si jist, zda je ten článek vůbec četl.
Správní řízení s Retrolokem běží dál
Přijít o licenci je jiný příběh, než jít „sedět“ na základě rozhodnutí soudu, pane kolego:-)
No a? Když pominu, že korporace nemůže „jít sedět“, tak výsledek správního řízení bude podobný jako by byl výsledek trestního řízení: Zákaz činnosti. Rozdíl je v možné délce trvání zákazu: Podle TZ lze zakázat činnost až na 10 let, ve správním řízení na 3 roky.
Nechme soudy jednat. Na rozdíl od laické veřejnosti volající po aplikaci metod soudce Lynche se jistě nebudou řídit dojmy a pocity.
Navíc jedna z firem možná přijde o licenci, ale druhá pojede dál. Což v krajním případě znamená, že se situace může opakovat.
Dokud ta druhá firma neporuší zákon, za co a jak by měla být postižena?
spíše se obávám že si pánové Matějovský a Turek přes Bílé koně založí jinou firmu.
„Státní zastupitelství bych řekl, má zjednodušený pohled na věc.“
Někteří zdejší diskutující trpí právním bezvědomím, řekl bych. Nemluvě o tom, že reagují na články, které si pořádně nepřečetli.
Potrestat podle trestního zákona sice lze i korporaci, ale v tomto případě jde – jak bylo v článku ostatně uvedeno – o řízení v rámci správního práva. I podle správního práva lze zakázat výkon činnosti.
To, že létal zrovna pro Smart tak nějak krásné dokresluje úroveň one společnosti 😀
Na stranu druhou, nikde v zákoně není, že by někdo nemohl zároveň dělat kurz strojvedoucího a zároveň občas létat mezinárodní lety. Problém je jen v tom, že falšovali vykazování hodin vycviku.
Problém je že v době kdy byl vykázán že byl na výcviku byl zároveň ve vzduchu a ještě v cizině.
Tomu se říká ‚overemployment‘ a v IT to teď dost letí
Byl by někdo zasvěcený schopen říct, jestli se za kniplem lokomotivy dá dělat lehká kancelářská práce? 😀
Lokomotivy nemají kniplů. 😉
Říká se, že laminátky a plecháče je mají….
Může v takovém případě soud provést odsouzení nejen k zákazu řízení drážních vozidel, ale i k zákazu pilotování letadel?
Ne, protože tam chybí jakákoliv souvislost.
Souvislost tam možná není, ale společenský zájem tam je – takový člověk nemá za kniplem co dělat.
Ano, sice to zákon nedovoluje (viz § 73 TZ plus rozsáhlá judikatura k tomu), ale to je jedno. Lid si žádá exemplární trest a sepisuje petice.
Lid ať si trhne nohou. On lid je taky pěknej lump. 😀
Zdejší samozvaní zástupci lidu už zase volají po aplikaci metod soudce Lynche…
To by ale měl realizovat případný zaměstnavatel formou ztráty důvěry. Ostatně pokud to soud rozhodne jako TČ, bude to strašit v rejstříku.
Právně to nejspíš není možné propojit.
Společenský zájem je vyjádřen §§ v zákonech.
Není náhodou potřeba mít pro pilotování čistý TR? Tak jako v případě licence strojvedoucího?
Tudíž pak v případě odsouzení pozbude podmínku, a tak nemůže být pilotem. Stejně jako po odsouzení, i když by soud ještě neudělil zákaz řízení, by strojvedoucímu stejně byla odebrána licence, protože už nesplňuje podmínky.
Pokud se týče obchodní letecké dopravy, viz § 59 zákona o civilním letectví: „Za bezúhonného se nepovažuje ten, kdo byl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s obchodní leteckou dopravou, nebo ten, kdo byl pravomocně odsouzen pro jiný trestný čin spáchaný úmyslně, jestliže vzhledem k povaze obchodní letecké dopravy a osobě žadatele o vydání licence je obava, že se dopustí stejného nebo podobného činu při provozování obchodní letecké dopravy, pokud se na něj nehledí, jako by nebyl odsouzen.“ Obdobně specificky pro jiné činnosti viz např. § 28 (provozování letišť), § 49d (odbavování na veřejném letišti) ad. Dále… Číst vice »
Myslel jsem jako čistý TR vzhledem k řízení dopravního prostředku, ale díky k vysvětlení.
No, není dopravní prostředek jako dopravní prostředek. Ta spolehlivost/bezúhonnost je vždy specifická pro vykonávanou činnosti.
Podle zákona o dráhách (§ 46) „spolehlivým k řízení drážního vozidla není ten, a) kdo byl pravomocně odsouzen pro trestný čin, jehož skutková podstata souvisí s řízením drážního vozidla, nebo pro jiný trestný čin spáchaný úmyslně, jestliže vzhledem k řízení drážního vozidla a osobě žadatele je obava, že se dopustí stejného nebo podobného činu při řízení drážního vozidla, b) komu byl soudem uložen trest zákazu činnosti spočívající v řízení drážního vozidla.“
no právě ten jiný trsetný čin spáchaný úmyslně by na to šel napasovat
Který?
Tohle podstatné: jestliže vzhledem k povaze obchodní letecké dopravy a osobě žadatele o vydání licence je obava, že se dopustí stejného nebo podobného činu
Je obava, že v době povinného tréninku bude „lítat“ někde jinde?
Obecného ohrožení z nedbalosti není úmyslný TČ.
Může to být podmínka zaměstnavatele. 😉
Nevím jak u pilotů, ale nehoda na silnici a za ní následující trest (zapsaný v Rejstříku) není důvodem ke ztrátě licence strojvedoucího
No co na to říct, dobře mu tak, ten člověk je skutečně idiot a riskovat desítky životů odfláknutým výcvikem, to musí mít člověk ego jako prase… Se nedivím, že létal u SmartWings
J.kropacek@atlas.cz
To je sice pravda.
Jenže ne vždy se setkáš při výcviku se vším, co na tebe čeká a co může nastat.
Tak proto ještě ten krátký výcvik ošulím. Já jezdil 2 roky jako pomocník, kontrolér jsem si osahal dost a přesto mi cvakal pěkně zadek při prvních samostatných šichtách.
Vy jste ještě ta poctivá generace. Ne že by nebyly průsery i tehdy, ale příprava byla oproti dnešku fakt jinde. I praxe v depu byla potřeba. Přál bych si, aby dnešní výcvik trval déle. Na štrece fakt k průseru stačí málo
Si děláte srandu, ne? Přivolávačka je snad každý týden nekdě na koridoru při výlukách. Aha, nick, tak asi ano.
Tak to nevím na kterých koridorech jezdíte, ale já se s ní setkávám tak 2*, 3* za rok a to jezdím poměrně hodně.
Tak o to víc si pak dáváte pozor.
Tak to bude vypadat až budou jezdit mladý autobusaci
A ti dnešní jakože nikdy mladí nebyli?
Myslí to tak, že pětidemolice chce snížit věk z 21 na 18 kvůlivá nedostatku řidičů.
Co je pětidemolice?
Alenoták!
Tak si zase dáme pohov, ok?
Příčina všeho
Těžko říct, no. Tady bych byl ale asi o dost opatrnější. Přeci jen do situace nevidíš. A letadlem ani zdaleka nemůže létat každý.
Ten člověk musí být naopak mentálně, inteligentně i zdravotně na velice dobré úrovni, aby vůbec mohl létat s letadly na mezinárodních linkách… Něco mi říká, že onen zakopaný pes bude jinde, než v tom, že by musel mít nutně „ego jako prase“… Ale kdo ví, takhle z dálky těžko soudit.
Aby mohl létat letadlem, musel podstoupit dlouhý, náročný a drahý výcvik.
Aby mohl jezdit lokomotivou, musel… se na to vykváknul.
Možná je to právě chyba, protože mu třeba přijde jízda s vlakem jako brnkačka, na kterou se nemusí moc soustředit.
Podle mě mu právě díky létání to ego takhle narostlo a jako takový king přece výcvikem projít nemusí.
Prověřil bych i jeho vztah k financím. Proč za jednu hodinu „potřeboval“ dvě legální mzdy?
Proč myslíte že to dělal kvůli penězům?
A kde berete jistotu, že 2 mzdy měl?
Licenci si můžete udělat i sám na sebe a spousta lidí, co jezdí na vedlejšku, to tak má.