Správa železnic zřídila nový odbor na dotace, žádosti na rychlovlaky bude psát externí firma

Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens MobilityVysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility

Dotace se týkají nákladů na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí na nové vysokorychlostní tratě.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lubda

To jsou kecy. Státní organizace SŽ? Tam se za těch 30 let nic nezměnilo, jen hnízdo spousty neschopných zaměstnanců. (Jsou tam i někteří schopní, ale jsou pasivní a možná jim to tak )vyhovuje.

Kluk z Pankráce

Je jedno kdo vytvoří dokumenty pro dotace na vrtku. Hlavní je, aby to bylo bez chyb a co možná nejdříve. Spíše se bojím, že problem bude jinde. Prodleva totiž vznikne v krajích, kde píšou nesmyslné petice a kde se budou muset hoši ze SŽ soudit o pozemky, viz Ústí.

Kolejnice

Nikdo nepíše žádné nesmyslné petice. Projekt VRT je tunel na peníze. V krajích, které výstavba zasáhne to nepřinese vůbec nic. Jenom hluk, zničená příroda, žáběr půdy a státní dluhy na několik generací dopředu. Taky by jste se bránil , kdyby vám to mělo jezdit 500 metrů od baráku. A od toho jsou ty petice. Aby lidé vyjádřily svůj názor a rozhodování bylo demokratické. Nikoliv politická diktatura.

mija

To je stejné jako když napišu nějakou zpravu a pošlu na naše pravní oddělení kde to právník přečte a pošle mi zpět že to mám předělat, ale neporadí mi. Tak na co je tam sakra na SŽ mame?

Pančo

Muj nazor je ,že se vykašlat na rychlovlaky a raděj se zaměřit na zkvalitněni dosavadni železnice .Nove vozove jednotky ne ojete a např. i zkvalitněni svršku na tratich.

Koumes

Propánajána, člověče, přečtěte si něco o VR tratích. Jednak jsme tady 30 let za Francouzi, 20 let za Anglány, Italy, Belgičany či Němci, atd. Všude jsou VR vlaky oblíbené a vytížené. Za pár let nás budou všichni objíždět, protože budeme jediní ve střední Evropě s pomalými tratěmi.
Za druhé, existující koridorové tratě jsou přeplněné a za třetí, potřebujeme tratě narovnat, protože už se nedají zrychlit, neboť jsou často zatočené kolem řek jak za císaře pána, a potřebujeme zkrátit doby dojezdu, zrušit přejezdy atd.
Prostě musíme stejně mít nové tratě, tak je přece nebudeme stavět na 160 km/h.

Mirvald

Dobře, to zní logicky. I kdyby se zítra koplo do země a začalo se stavět, provoz ucelené tratě se dá předpokládat možná za deset, možná za patnáct let. Za těch patnáct, to už bude na dohled odstavení uhelných elektráren. Na dostavbu JE Dukovany to teď vůbec nevypadá. K tomu přechod na elektromobilitu. Nikdo dnes neví, jak velký to bude mít dopad na energetickou bilanci a hospodářství, silně navázané na automobilovou výrobu (nebo někdo ví, ale nechává si to pro sebe). A navíc pandemie a státní dluh do nebes. Nevypadá souběh toho všeho na dost významné obtíže? A zpět na začátek… Číst vice »

Jiří Kocurek

Když se přepne stejnosměr na střídavinu, tak jen z ušetřených ztrát bude tolik elektřiny, že to tu VRT z nemalé části ukrmí.

Vašek

Kdy se začnou prodávat jízdenky na VRT?

Gwann

že SŽ neumí zadministrovat žádosti o dotace smrdí třemi věcmi:

1) neschopnost SŽ je taková, že už jsou nuceni to takto přiznat
2) čeká se odklonění dotací správným směrem dle vzoru středočeský kraj za ratha a spol
3) je třeba pomoct kamarádovi a dát mu pěkný kšeftík (podvarianta bodu 2)

bohužel nejpravděpodobnější je kombinace všech tří bodů.

Démon

A nebo na to nemá dostatečně vzdělané lidi, jestli si četl zadávačku

Gwann

bod č. 1

Mirvald

Konečně! Mezi všemi zvěstmi o zavírání tratí, omezování provozu a pod., konečně pozitivní zpráva o vzestupu a rozvoji! Přejme novému odboru, aby se mu práce dařila, nechť bez obtíží splní všechna nutná administrativní a organizační kritéria, např. předepsané kvóty osob z určených skupin, sestavení potřebných organizačních schémat, ekologická výzdoba vhodné barvy v zasedací místnosti, objednání vkusných hlavičkových papírů a podobně. Štítky s čísly označující kanceláře ať svítí setrvalým leskem, nechť na solární panely, napájející počítače, stále svítí slunce a pohonné větrné elektrické generátory nechť neobchází vítr! Jednání, porady, teambuildingy, brainstormingy a supervize buďtež provázeny klidným svitem prezentací v Powerpointu a… Číst vice »

Pražák

Otázka je jestli nějaké dotace budou, EU nedávno poslala do Prahy dopis v němž hrozí zastavením proplácení veškerých dotací dokud ČR nevyřeší střet zájmů jistého slovenského estébáka, toho času předsedy vlády ČR, kterého se opět chystá volit min. 25% voličů.

Gwann

přesně tak, nebudou, ale budeme suverénní (dementi), kterým přece nikdo nebude poroučet, že osoba nedodržující zákony nemá opravdu vládnout a pravidla si otáčet tak, aby se jí lépe čerpalo.

naštěstí tam mají mozek v hlavě a nemyslí vlastními mindráky, tudíž se kňučení tohoto šmejda nesetká s úspěchem. a ekonomicky pasivní voliči tohoto pána budou řvát…nepochopí co je špatně…nikdy…

Mirek Zv.

Hlavně, že ti, které tak milujete, a čekáte až budou zvoleni, že se vaše životy tak prudce zlepší, to udávali do Bruselu.
A teď se divíte, že Brusel neposlal komando, aby toho pána, co ho nenávidíte, zastřelilo, ale místo toho omezuje dotace.
Mně to přijde jako úplně logický vývoj. Přemýšlím, jestli bych jako logické viděl i obstavit vám majetek náhradou za vámi zaviněný výpadek příjmů státu. Asi ano.

Pražák

Aha, takže za problém nemůže ten kdo ho způsobil, tedy jistý estébák, ale ten kdo na něj upozornil? Vidím, že myšlenkové pochody vás koblih jsou skutečně fenomenální. A přitom to má naprosto čisté a jednoduché řešení, buď se Bureš stáhne z politiky, nebo v ní zůstane a prodá Agrofert. Jenže to on nikdy neudělá, takže jeho kšefty zaplatíme my všichni. Tedy pokud někomu zabavit majetek, tak nikoliv mě, ale naopak Vám a všem dalším, kteří jste ten výpadek svoji volbu zločince způsobili. To je přeci mnohem logičtější.

Avlaky

Chápu dobře že se třeba na dotaci vysotezi 30 jednotek

A Dopravce který dá nejvíce za jednotku tak ji dostane?

Původní Pražák

Možná by EU měla začít vyplácet dotace na žádosti o dotace a do této kapitoly nasměrovat pro začátek alespoň polovinu všech dotací. Snad se toho v příští pětiletce dočkáme.

medical examiner

V příští ne…
Začne se nejdříve v r. 2037…

CDP

Tak už i SŽ zjistila že dotace nejlépe získá někdo kdo má kontakty a ví co a jak napsat a že takový člověk se nenechá zaměstnat. Většinu úspěšně získaných dotací napsal někdo jiný než žadatel, který ti jen podepsal.

noerf

Netuším proč SŽ zřizuje další odbor, když si pak najímá externí firmy. To vypadá jednak, že tam sedí amatéři a vedení je evidentně netuší co se tam děje.
Samozřejmě, je možné, že to špatně formulovali a tamní odbor vyřídí většinu žádostí a část nechá na externí firmy z kapacitních či časových důvodů, protože je to efektivnější, ale na tuto variantu to moc nevypadá.

Radek Janata

Já to tuším. Za tabulkový plat nikdo schopný pracovat nebude.

Ze stejného důvodu si stát nechá vyvíjet software od externích firem.

Jakub

Pokud se nepletu, SŽ nemá tabulkové platy (na rozdíl třeba od ŘSD).

Ivan

Pletete, většina SŽ má tabulkové platy. Nemají je manažerské pozice, nevím však do jaké úrovně.

Jakub

Tak to jsou potom tabulkové platy dle interního předpisu SŽ, ne dané zákonem nebo nařízením vlády – jinak by je musely mít i manažerské pozice. SŽ si odměňování nastavuje samo.

LKB

Palec dolu. Necht si nechaji prvni zadost do UR od externistu, to dokazu pochopit, aby se to naucili, ale dalsi v poradi necht pisou sami, tzv. inhouse. Jinak to navysuje naklady.

LKB

Vypadlo mi „prvni zadost o dotaci na UR“.

CDP

Ale tady jde o firmu spíš OSVČ co dokáže perfektně napsat žádost o dotaci. A ti co mají úspěšnost přes 90% získaných dotací se zaměstnat nenechají.

Frantisek

A ten extra odbor tam tedy potom mají na co?

Dan

Aby měli aspoň papírově nějakou náplň práce.

Jiří Kocurek

Tohle fakt nebude dělat „firma OSVČ“. 1 živnostník něco takové fakt nezvládne. Součástí zakázky je totiž také zpracovnání dokumentace pro územní řízení.