Infrastruktura Lidé Železnice

Exnáměstek ministra dopravy nastoupil na Správu železnic, vede nový odbor na evropské dotace

Rekonstrukce trati Brno - Zastávka u Brna. Foto: Správa železnic
Rekonstrukce trati Brno - Zastávka u Brna. Foto: Správa železnic
Bývalý náměstek vyhrál výběrové řízení na post ředitele nového odboru.

Bývalý náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček má nové zaměstnání, a to opět ve státním sektoru. Od dnešního dne vede odbor dotačního managementu EU Správy železnic.

O Čočkově nástupu na Správu železnic se mluvilo několik týdnů, ještě v únoru ale Správa železnic uvedla, že není v žádném pracovním poměru. Dnes o zřízení nové funkce i odboru informovala Správa železnic v tiskové zprávě.

„Vzhledem k nutnosti zajištění dostatečných finančních prostředků EU pro nadcházející roky a klíčové projekty zřídila na generálním ředitelství od 1. 3. 2021 nový odbor dotačního managementu EU, jehož součástí je oddělení dotačních příležitostí. Doposud tuto agendu zajišťoval finanční odbor,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Na pozici ředitele bylo vypsáno výběrové řízení, do kterého se přihlásili čtyři uchazeči. „Pro maximální transparentnost byli mezi členy celkem pětičlenné hodnotící komise dva nezávislí zástupci. Vítězem se většinově stal Tomáš Čoček, který prokázal vynikající znalosti dotační problematiky a výbornou jazykovou vybavenost,“ dodala Friebová.

Tomáš Čoček byl náměstkem ministra dopravy od roku 2015, kdy si ho do týmu vzal tehdejší ministr Dan Ťok, na starosti měl ekonomiku i evropské fondy. Několik let působil v čele Státního fondu dopravní infrastruktury. Čoček čelil velké kritice kvůli soutěži na elektronické dálniční známky, veřejně ho kritizoval premiér Andrej Babiš. Po změně organizační struktury po nástupu ministra Karla Havlíčka již neuspěl ve výběrovém řízení.

Tomáš Čoček (uprostřed). Foto: MD
Tomáš Čoček (uprostřed). Foto: MD
58 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Schmidt

a Oddělení evropských fondů na Úseku modernizace se zrušilo a začlenilo pod tohle?

Výběrové řízení? No v branži se o tom mluví už asi půl roku, že se SŽ o pana Čočka postará.

medvěd

Člověk s kontakty v Bruselu se hodí, abych prostavěl všechny peníze. Tak čerpejte, dokud to jde. Za rok, dva uvidíme, jestli se to hnulo správným směrem.

Karl vB.

Kolik zde diskutujících pana Čočka zná osobně, že se tak suverénně vyjadřují k jeho osobě a jeho přechodu z MD do SŽ? EU nerozdává peníze jen tak, zájemců je mnoho a suma je kvantitativně i časově ohraničená. Pokud budou podklady o dotace zpracovány včas a kvalitně, bude větší pravděpodobnost udělení dotace a pro Česko a jeho železnice to bude jedině velké plus. Pokud někdo pracuje v samosprávě a někdy žádal o účelovou dotaci, ví, že to je boj s papírovým čertem. Pro některé účastníky této diskuse bez jakékoliv znalosti problematiky se to bohužel stává pouze novým tématem pro jejich duchaplné… Číst vice »

Jaaa

Tak mi zkuste sdělit, kde jsou v současnosti u čerpání ze strany SŽ problémy, že muselo dojít k reorganizaci. Nic jsem nezaznamenal.

Jan Schmidt

a k čemu je Odbor EU fondů na Ministerstvu? A proč se stejně ty EU žádosti outsourcují na projekční firmy?

Lxxxx

Myslím že v Česku se netřeba bát nezaměstnanosti, vymyslíme nový odbor, ten musí mít ředitele se smluvním platem, ředitel musí mít několik náměstků(taky se smluvním platem), každý z nich pak sekretářku či asistentku, pak několik vedoucích oddělení a každé oddělení pár desítek referentů, pro všechny pak zařídíme několik desítek kanceláří s nábytkem jaký většina z vás nemá ani v obýváku a samozřejmě nakoupíme několik desítek osobních aut(přece nechcete aby jezdili vlakem), a když pro nový odbor nebude dost volných kanclů tak najmeme v centru Prahy nějakou budovu, vo co de, vždyť oni to daňoví poplatníci stejně všechno zaplatí……………………třeba jako údržbu… Číst vice »

Greta

No co, kdyby jim ty auta a kanceláře nekoupili a řekli jim, že budeme digitalizovat správu a oni budou pracovat na home office a jezdit svým autem na cestak, tak vzápětí vyleze Vystrčil nebo Kuba nebo jinej mudrc a za potlesku ovcí začne hlásat, že mají 20procent platu odevzdat hospodským, protože nesedí v kanceláři. Jen ať zaměstnavatel platí kancly, politici a dav to tak chce.

Jan Schmidt

Co jsem slyšel z ministerstva, tak si myslím, že Superb stačit nebude

Joseph

Stranický úkol, zaměstnat pana Čočka. že nedostal třeba trafiku někde na roku u Slávie a Národního divadla?

medical_examiner

Tam už bylo asi obsazeno…😀

Gejza

Světe div se – renomovaný odborník na využívání fondů EU v dopravě byl jmenován vedoucím Odboru fondů EU na dráze. Neéé tohle mě fakt neuráží. Spíš si jen říkám, proč SŽ potřebuje odbor fondů a zdali tam nebudou dělat to samé co na Odboru fondů MDČR. Stejně jako třeba u odboru strategie. A pak si také říkám, zdali má vůbec smysl, aby SŽ a ŘSD psali dotační žádosti, když mají dotační výzvy jen sami pro sebe. Jestli to není tak, že zaměstnanec státní organizace popíše stohy papíru, aby zaměstnanec jiné státní organizace mohl zkontrolovat, že ta silnice nebo železnice, u… Číst vice »

none

Nejde o potrebu mit neco noveho, ale mit kde nekoho zamestnat.

Roman

Naprostý souhlas. Ministerstva vymýšlejí nepružné a byrokratické zákony, které pak umělé zaměstnávají tisíce úředníků jak na straně samotného státního aparátu, tak i na straně státních a soukromých organizací a firem. Efektivita mizerná. Všichni musí papírovat a nemá to konce. Nemluvě celkové o tom, že celé právo je totálně nepřehledné a každý úřad vás v případě potřeby nachytá na nějakou kličku, kterou jste nesplnili. Současný stát je totální chaos, je netransparentní a bohužel ve státním se zabydleli kamarádi kamarádů a kamarádky kamarádů, vše chráněno ubohým zákonem o státní službě.

Jan Schmidt

Na to že je renomovaný jste přišel kde? Říkal mi známý z ministerstva, že Čočkova kariéra raketově zrychlila za Řebíčka/Hodače…

Josef Král

Myslím, že to dobrá volba, že se nejedná o žádnou trafiku. Železnice získala zkušeného odborníka. Zkušenosti z ministertstva.

Jan Schmidt

Můžete jmenovat nějakou dobrou věc, kterou pan Čoček na MD udělal?

Jan Schmidt

Odborně správnou, samozřejmě myslím

Jaaa

😀 😀 😀
A takhle si tu žijem…

Honza

To mě připomíná tu scénku z Anděla :“Musíš být asi vynikající pracovník, každý rok na rekreaci…“, „No, nezastírám, mě práce baví a zvláště teď, když tu práci děláš pro celek, tak to dělá práci radostnější, chápeš?“

Alexandr Mikulka

Ještě vhodnou trafiku pro konzervátora a omezovače Vratníka…

Jiří

Třeba by přestal podávat nesmyslné návrhy. Stejně si myslím, že na sebe chtěl pouze upozornit. Něco jako: Haló já jsem ještě nic nedostal, zatímco jiní ano.😁

A. Mikulka

No vždyť to říkám, že čeká na trafiku. Ale on si myslí vejš, třeba GŘ SŽ, až Freedom postoupí na mindop.

realistický odhad

Myslíte Kolo***níka?

provokatér

Velmi trefné odhalení reality!

55p

Ale ANO přece trafiky nedává. Jedině snad uklízí lidi daleko, na Krym, do Finska, Izraele…

medical_examiner

Železniční trať Hodonín – Holíč, nebo později Čelákovice – Mochov…
Tam nic nezkazí…bez provozu…

Jiří

Škoda že pan Tok nesestavil taky pracovní tým a nešli optimalizovat železnici. Dneska bychom byli někde úplně jinde.

Iveta

No to je dobré ,vytvoříme oddělení dotačních příležitostí ,pod odborem dotačního managementu EU .Kdo někdy pracoval na GŘ SŽDC ,ale stačí jenom na státní dráze ví jak to chodí.K panu řediteli se přidají náměstci a jiní zaměstnanci odboru a peníze zase létají oknama.A to není jen tam ,když byly rozdělené stanice na 2 přednosty a pak se to slučovalo zpět ,tak přeci jednu přednostku nevyhodím ,tak se pro ní vytvořila funkce dozorčí vlakových čet a čekalo se až ten druhý přednosta půjde do důchodu.Stále stejné praktiky.A z pěti při pohovoru dva nezávislí ?A stejně tak to funguje u ČD ,až… Číst vice »

Vojtíšek

Říkal jsem si, že nový Odbor se už snad nedá vymyslet. SŽ to dokázaly 😀

Vojtíšek

…dokázala

Péťa

A viděl pán vlak aspoň na obrázku s popiskem nebo zase trafika?

Jiří Kocurek

Kolik tisíc hodin musí člověk strávit v depu na dílně, aby mohl jednat o ekonomických záležitostech ohledně dopravní cesty. A kolik miliónů kilometrů za kniplem lokomotivy je potřeba k tomu, aby mohl mostní inženýr navrhovat železniční mosty?

K.S.

No alespoň nějaké základní povědomí by o tom oboru měl člověk mít, ne každý asi bude jako A. Vojtěch který si zvládl zdravotnictví celkem slušně nastudovat během pár měsíců.

Kubrt

Pan Čoček má v oboru dopravy bohaté zkušenosti.

Pe.tr

Tak , že do práce jezdí vlakem a tramvají , při výluce busem , na služebky autem , na dovolenou letecky – tak to je nejméně na ministra kosmonautiky

Kubrt

Místo blábolení si radši najdi si jeho životopis.

55p

Kosmonautika (let na Měsíc) patří pod školství

K.S.

😀 😀 😀 Ah, I see, you are man of culture as well.

Myslíte že to hodně lidí nepochopí 😉

K.S.

*Myslím

Karek

Jo, pokud to přeloží..

K.S.

Myslel jsem narážku 55p

medical_examiner

Já myslel že na záchod…

Hara_Pes

No nějaký to chce, aby se pak předešlo dotazům proč na 40 km rekonstrukce koleje je potřeba 80 km kolejí. To je nějaký podvod ne?

A. Mikulka

Kolejnic, ne kolejí, chytrolíne.

provokatér

Určitě viděl, a dokonce asi i parní – u táty na JHMD, když pro něj měl sehnat dotace …

milan

Ten pán je maximálně všeho schopný. Stejně jako před lety skoro osobně stál za zrušením Excelsiora (na popud ČD) pro údajné totální nevyužití a s péčí neřádného hospodáře stát nebude podporovat ztrátové spoje, aby pak ihned ve stejném čase a s ještě delší soupravou začal jezdit jistý žlutý vlak.

medical_examiner

Přitom byl prý Excelsior výtečně využíván…kapsáři…

X 1

Na to byl Laborec.

Joseph

Viděl vlaky ČD, ale moc se mu ta firma nelíbila. Ale tak mohl třeba dělat ministra zdravotnictví, to by mohlo být horší.

Kubrt

„maximální transparentnost …. pětičlenná komise … dva nezávislí zástupci….většinově“
Nehodnotím pana Čočka, neznám ho, ale tahle větička paní Friebové je bizzár 🙂

Fritz

To je dobře, že nehodnotíte, když neznáte. Já tak trochu znám a tak hodnotit můžu. Je to velmi dobrý státní zaměstnanec, odborník v oblasti dopravy a EU, a navíc jazykově kvalitně vybavený. Lidsky trochu svéráz, ale to není podstatné. Pro SŽ je to po odborné stránce přínos, pro MD ztráta.

Jiří

Dovolte abych se zasmál. Zřejmě stojíte o volný post u pana Čočka.🐒

Fritz

Smát se můžete s mým dovolením nebo i bez něj. Nevím sice o jaký volný post bych měl stát, ale zcela jistě vím, že o to nestojím. Za čím si však stojím, je můj názor na p. Čočka, ať s Vám to líbí nebo ne.

Jiří

Tak každá konexe dobrá.😁

medical_examiner

Takhle na kultuře…třeba v odboru památkové péče…

Jaaa

A? Doteď SŽ žádný takový odbor nepotřebovala. Běžících i úspěšně dokončených projektů navázaných na dotace z EU má fůru, žádná reorganizace tudíž nebyla nutná.

Je to jen a pouze trafika. Přínos pana Čočka bude pouze v tom, že zas bude kecat do všeho a kamarádíčkovat se s „klucíma, co spolu mluví“. Takových manažerů máme plnej barák a k ničemu to není.

Roman

Tak tak, se svými kamarády a spolužáky na MD a SFDI tak stále budou řídit celý dopravní ansánbl.

Tomāš

Tzn 3/5? 😀