Správa železnic završila čtvrtmiliardovou investici do rožnovské lokálky
Poslední fáze rekonstrukce se týkala nádražní budovy v Rožnově, která se cestujícím otevřela ve středu.
Správa železnic (SŽ) v těchto dnech završila rekonstrukci konečného úseku regionální tratě 281, která vede z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm. Práce spočívaly v modernizaci kolejiště stanice v Rožnově, přilehlého traťového úseku a rekonstrukci nádražní budovy. Celkové investiční náklady dosáhly 230 milionů korun.
Poslední fáze rekonstrukce se týkala právě nádražní budovy, která se cestujícím otevřela ve středu. Nová nástupiště může pasažérská veřejnost využívat už od února.
„Rekonstrukce nádražní budovy nám umožnila poskytnout cestujícím rozšířené a moderní zázemí včetně komerčního prostoru a bezbariérových toalet. Objekt si zachoval původní charakter, navíc je citlivě spojený s novým technologickým zázemím,“ uvedl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda.
Nádražní budova v Rožnově je památkově chráněná. Zpracování projektové dokumentace a stavební práce včetně výběru použitých materiálů a vzorkování jednotlivých prvků proto podle Svobody probíhaly v součinnosti s Národním památkovým ústavem. Po dobu rekonstrukce nádraží fungovaly pokladna, čekárna a WC v mobilních buňkách.
Stavba začala loni v srpnu, přičemž zpočátku se týkala především kolejiště stanice. Změna konfigurace kolejí umožnila vybudovat dvě bezbariérová nástupiště, přístup k vlakům je po centrálním přechodu. V blízkosti nádražní budovy pak vzniklo parkoviště a chodník.
Zakázku získalo v tendru sdružení firem Swietelsky Rail a Edikt, které přišlo s cenou 175,8 milionu korun. Předpokládaná cena byla 182,5 milionu korun. Konečná cena se skrze smluvní dodatky vyšplhala na více než 200 milionů korun.