Správa železnic završila čtvrtmiliardovou investici do rožnovské lokálky

Nádražní budova Rožnov pod Radhoštěm po modernizaci. Pramen: Správa železnicNádražní budova Rožnov pod Radhoštěm po modernizaci. Pramen: Správa železnic

Poslední fáze rekonstrukce se týkala nádražní budovy v Rožnově, která se cestujícím otevřela ve středu.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Traman

To je dobre ze v Roznove slo krasnou historickou nadrazni budouvu zrekonstruovat.
Bohuzel o Vsetine nekdo rozhodl jinak a maji tam novou osklivou bednu a navic ten ohyzny prakovaci dum jak zaclani vyhled na mesto.

Romance

Dovolil bych si poprosit redakci, zda by zabránila šíření zjevných nepravd až vyložených lží od pana Ech kousek níže v diskuzi. Uvádí nesmyslné a nepravdivé údaje o délce železničních sítí v Evropě. Důkaz, že lže, jsem uvedl ve své reakci na něj. Děkuji.

Ech

Dobrý den,

Na Vaše argumenty jsem věcně zareagoval včetně uvedení zdrojů. IMHO jsem všechna Vaše tvrzení vyvrátil. Očekávám Vaši omluvu, neboť se pečlivě snažím psát pravdu.

A jde-li o Vaši nenávist k jinému názoru, tak ocituji Tomáše G. Masaryka: „Demokracie je diskuze“

Má úcta.

Romance

Nic jste nevyvratil. Pouze jste dokázal svůj buď omyl, nebo zaměřenou lež. Viz níže.

Vapch

Souhlasím. přečetl jsem si několik jeho reakcí a komentářů. Ten člověk evidentně nemá nic společného s dopravou… Zato se snaží z plných sil trollit, zvedat vášně a provokovat.
Silně mi to připomíná rétoriku trollů z parlamentních listů a dalších proruských srágor
Žádám o blokaci tohoto trolla

El Barto

Už zablokován byl, ale pouze do konce roku.

hank

V projektové dokumentaci (zde: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_11564.html) byly původně dvě alternativy – D3 a úplné ZZ pro provoz podle D1. Rozumím tomu dobře, že na trati se i nadále bude jezdit podle D3? V aktuálním plánu investiční výstavby SprŽel realizaci ZZ na této trati vůbec neuvádí… Přitom v původní koncepci postupného omezování provozu podle D3 z r. 2020 je rožnovka uvedena s předpokladem realizace v r. 2025 (SŽ č.j. S70561/2020-SŽ-GŘ-O26 zde: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/139626480/SZ_Koncepce_zvysovani_bezpecnosti_na_tratich_D3_+20201112.pdf/d537efaf-2616-4e29-bde5-2239ebb222d3?version=1.0).

Dotaz pro redakci: Mohli byste SprŽel konfrontovat s tím, jak a proč (ne)dodržuje citovanou koncepci, která je zadáním ministerstva dopravy?

Vapch

Pokud vím, bude Rožnovka zatím D3 a výhledově se bude předělávat na ETCS …
Nevím, jestli se z toho radovat, nebo děsit…

Vrták

To je hezké, že se opravuje. Škoda, že to zkazí mizerně nastavený JŘ, díky němuž je natažená přestupní doba od sudé Ex2 (od Vsetína) takže se pročeká cca 20 minut ve VM, tudíž jedete ve Vsetína do Rožnova hodinu a z Bylnice 2h.

Radim

To je schválně, aby se tam zaplnilo těch 5-6 autobusů do hodiny co jezdí mez VM a Vsetínem, kdyby tam byl rozumný přestup, tak by „nikdo“ nejezdil busem…

mic

Tak jsem se po letmém zhlédnutí nadpisu těšil, že si počtu o 120km/h a ono zase nic. No tak jo. Ale domeček vypadá dobře…

MajsterN

Přece nebudete chtit koridorové vysoké rychlosti na lokálku

Radim

Né, ale mohli to udělat celé pořádně (např. přejezdy a „zrušit“ D3) a zvednout rychlost aspoň na 100km/h. A přidat dráty, ale tak to už bych chtěl asi moc. Ale potom by ty soupravy tam musely jezdit zdvojené (to už by se šiklo někdy i teď), protože by to bylo rychlejší než auto a o autobusu ani nemluvím

Granja

Mohli to udělat celé pořádně…. Jo, to mohli, jenže… Je to lokálka a kolik lidí by zase řvalo, že do lokálky jde hodně peněz a ať to dají raději na koridor, na zvýšení na 200 (aby snížili jeho propustnost). Bohužel chybí plán, jak při té extra dlouhé podudržovanosti tratí nastavit parametry tak, aby stavby byly udělány, jak říkáte „pořádně“, a tedy i za větší peníz. U těch lokálek by SŽ (s přihlédnutím k požadavku krajů), měla mít, dle mého názoru, vypracovaný plán, které tratě a v jakém pořadí zmodernizovat (případně jejich části (mezistaniční úseky), pokud jsou markantní rozdíly ve využitelnosti… Číst vice »

Ech

Vaše dilema bude patrně brzy vyřešeno.

Státní kasa je prázdná a zadlužená.

A víme, že nenastal konec světa v Nizozemí, Portugalsku a v UK, přestože tam mají 5x řidší železniční síť než je síť firmy SŽ v Česku.

Petr David

Státní kasa je prázdná desetiletí a přesto si dovolíme štědrými sociálními dávkami vytvářet další nemakačenky s nataženou rukou. Dovolíme si vydržovat zbytečný senát a plánujeme nákup drahých letadel. Evidentně tedy nenastane konec světa zadotováním veřejné dopravy, kterou můžeme využít každý z nás.

Ech

Šetřit se musí všude.

Předpokládám, že Kancelář pana prezidenta se sestěhuje z Hradu do areálu, kde sídlí Poslanecká sněmovna a Senát.

Prázdné prostory Hradu se vhodně adaptují např. na exkluzivní hotel.

A z Hradní stráže se stane běžná jednotka armády = nedává smysl držet bojové vojáky daleko od cvičišť, která jsou v okresech:
Č. Krumlov
Karlovy Vary
Olomouc
Vyškov

Také souhlasím se zrušením duplicitního památkového úřadu (NPÚ) a se zrušením dotací/daňové úlevy na vrcholový sport

Petr David

To bude dobrý.

Romance

Proč lžete? Podle https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_rail_transport_network_size je hustota v ČR 1km železnice na 8,24km², v UK je to 14,94km², v Nizozemí je to 13,59km² a jediné Portugalsko ma 36,13km². To jediné je ten vámi zmíněný „skoro“ pětinásobek. Další lží je popisovat SŽ jako firmu. Firma musí být buď s.r.o. nebo a.s., SŽ je organizace, s firemní strukturou nemá nic společného. Lžete a vymýšlíte si.

Kdyby tu bylo tlačítko nahlásit, udělám to hned.

Dovolil bych si poprosit redakci, zda by zabránila šíření zjevných nepravd až vyložených lží.

Ech

1. Vycházím ze statistiky, kterou vydává sdružení evropských regulátorů železniční dopravy. https://irg-rail.eu/download/5/854/IRG9thMMReport-Dataset.xlsx Cituji z „Figure 2 – Network density relative to (…) population in 2019… Route length by population km per 10,000 inhabitant „: CZ – Czech Republic 8,97 NL – Netherlands 1,77 PT – Portugal 2,47 UK – United Kingdom 2,45 OČEKÁVÁM VAŠI OMLUVU ZA VAŠE NAŘČENÍ !!! 2. Právní status firmy SŽ vyplývá ze zákona 77/2002, který uvádí v § 19, že firma Správa železnic se mj. řídí zákonem o státním podniku. Také proto má firma SŽ zapsány obory podnikání v Obchodním rejstříku. Také proto je plátcem DPH.… Číst vice »

Alibaba

ad. 2) Když už citujete, tak úplně, jinak je to polopravda.

Jaké je teda kmenové jmění SŽ (popřípadě základní kapitál a.s.), když je to teda státní podnik smíchaný s akciovkou?

To že platí smlouva o smlouvě budoucí bude ještě v budoucnu problém, při opravdovém prodeji těch pozemků, protože se vláda může postavit na zadní.

Tudíž jste mimo.

Ech

Údaje o aktivech a pasivech firmy Správa železnic jsou v Účetní závěrce ve Výroční zprávě.

Na začátku letoška to bylo 57 390 172 tisíc Kč

Vysvětlení co toto číslo reprezentuje je zejm. v Příloze (bod 3.4 atd.)

Alibaba

Ale na to jsem se neptal.
Státní podnik má v obchodním rejstříku napsané kmenové jmění, akciovka cenu akcií.

Aktiva je číslo, se kterým SŽ hospodaří. Kolik toho teda z těch aktiv SŽ vlastní?

Romance

Přepočet na obyvatele nemá s hustou sítě nic společného. To co jste napsal zní v překladu „ve vztahu k“. To není žádná hustota. Tu tabulku na Wikipedia seřadit podle počtu obyvatel na 1km železnice umím taky. Slovensko je pak vedle Mongolska. A z logiky věci by pak vítězem byla každá obrovská země, kde jsou 2 velká města spojena zeleznici a jsou daleko od sebe. Když postavím 10km železnice v Grónsku, tak bych se vaší logikou dostal taky na špičku tabulky.

Jan Sůra

SŽ nemá nic společného s firemní strukturou? Proč tedy má vedení nastavené například KPI:-)¨
Zcela upřímně mám s frekvencí příspěvků pana Ech také problém, nicméně mě baví, jak na něj někteří uživatelé naskakují a argumentují sami pouze lhaním nebo urážkami.

Romance

Co byste napsal do právních dokumentů, kdyby jste za ně nesl odpovědnost? Opravdu byste si tam troufnul napsat firma? Jaka potom? Sro nebo as? A to že pan Ech zamenuje hustotu železnicni sítě, coz je matematika tak 6. tridy, za jakýsi přepočet na obyvatele vám nevadí? Jeho logikou by mělo jednu z nejhustsich sítí Mongolsko. Absolutní a zavádějící údaje.

Jan Sůra

Vaše slovíčkaření je trošku komické.

Romance

Ještě bych si dovolil dodat, k tomu jeho pokusu zaměňovat hustotu sítě s počtem kilometrů na obyvatele, že postavit 10 nebo nedejbože 100km železnice v Grónsku by z nej udělalo železniční velmoc. Asi sám musíte cítit, že takto porovnávat nejde. A kdo se o tk pokouší, tak pouze prekrucuje a provokuje.

mic

Na lokálkovém koridoru bych těch 120 chtěl.
Na celostátním tranzitním koridoru rozhodně ne.

Vapch

😀 120? Byl jste někdy na Rožnovce?
Leda přímý spoj Valmez-Rožnov. Je tam 5 zastávek (včetně jedné technické na křižování).
Neexistuje souprava, která by na cca 2 km úseku mezi Krhovou a Hrachovcem dokázala zrychlit na 120kmh a následně zastavit….

Petr

Podaří se to někdy natáhnout k Bečvám a do Makova?

Ech

Když vymyslíte, kde vzít peníze na dotování 70 až 90% sítě SŽ, u které patrně dojde brzy k vypnutí dotací, tak TEPRVE POTÉ bude Vaše otázka k seriozní diskuzi.

Stačí si uvědomit, že nám za 2 týdny na dvojnásobek bude zdražena DPH z kohoutkové vody, aby bylo mj. na splátky úroků ze SOUČASNÝCH státních dluhů.

Michal²

Brzy píšete už asi rok

Ech

Letos tlačili lékaři na vládu kvůli několika miliardám. Příští roky budou tlačit kvůli desítkám miliard.
https://echo24.cz/a/HSRwK/zpravy-domaci-lekari-stavka-platy-miliardy-dohoda

Petr David

A další rok vybuchne supervulkán.

Ech

To nevím. Ale vím, že postupně budou dobíhat úvěrové smlouvy na státní dluh, půjčené na levný úrok (ale dnes jsou úroková sazby mnohem dražší). Stát si patrně vezme nové úvěry, aby splatil ty staré. Ovšem nové úvěry asi budou výrazně za vyšší úrok. Letos v říjnu stát dlužil 3.115 miliard ze kterých zaplatil 40 miliard na úrocích (údaj je za leden-říjen, tj. za celý rok to bude cca 55 miliard). Ale úroková sazba ČNB je průměrně 7%. Až stát začne platit takto drahé úroky, tak z 3.115 miliard to vychází na 218 miliard zaplacených ročně na úrocích za státní dluh.… Číst vice »

Petr David

Nechci se vás dotknot, ale takovéto a jiné rozbory, vždy podle svého všude prezentuje řada lidí. Proč bych měl věřit zrovna vaší verzi?

Ech

Rozbory?

Citoval jsem a) údajeČNB a
b) nejnovější analyticku zprávu Ministerstva financí

https://www.mfcr.cz/assets/attachments/2023-08-31_Ctvrtletni-zprava-o-rizeni-statniho-dluhu-CR-2023-Q3.pdf

Petr David

Aha, to MF je důvěryhodný zdroj. Asi jako můj kocour. Že jsme zadlužení vím i bez vašich poznámek. Že kupujeme předražené stíhačky a živíme ty, kteří nikdy nepůjdou pracovat vím taky! Nemám tedy na rozdíl od vás problémy s podporou veřejné dopravy. Je ale pravdou, že i ta podpora by si zasloužila bedlivou kontrolu.

Ech

No jo, chování „zasloužilého železničáře“ a la pštros.

El Barto

A zase ten zaloužilý železničář, aneb argumeenty došly tak nálepkujeme, že Axeli 🙂

Petr David

Ech: „kde vzít peníze na dotování 70 až 90% sítě SŽ,…?ů

V té samé bedýnce, z které vytváříme armádu těch, co nikdy nebudou makat!

Ech

Šetřit se musí všude. Nevím přesně o čem mluvíte. Jsme na webu o dopravě.

hank

Ta údajná „armáda těch, co nebudou nikdy makat“, stojí stát nanejvýš nízké jednotky % (uvádí se cca 2 – 3%) výdajů státního rozpočtu. Problémy je nutno řešit metodou hlavního článku, který je jednoznačně na příjmové straně státního rozpočtu seškrtané díky ideologické natvrdlosti ODS, která se za roky v opozici nic nenaučila – ale taky nezapomněla na nic ze svých nejhorších (a zcela nefunkčních) zlozvyků z let, kdy vládla. Desítky možných % příjmů SR nám utíkají z dceřiných společností zahraničních korporací do ciziny; např. v dividendách, manipulacemi s vnitřními předávacími cenami výrobků a polotovarů, v nákladech na správní režii a různé… Číst vice »

hank

Ale hrdinní bijci válčící od kompů proti „armádě těch, co nebudou nikdy makat“ budou nepochybně brzy spokojení: I tu ubohou tuzemskou parodii na sociální stát se vládám za posledních 10 let (počínaje ministrem Drábkem neblahé paměti) podařilo definitivně rozvrátit a současná vláda ještě před příštími volbami nejspíš definitivně zavře krám.
https://blisty.cz/art/116658-socialni-stat-definitivne-zavreno.html

Petr David

Celej život jsem dělal, část mého času jsem se na ty, co nebudou nikdy makat a vysmívat se těm co jsou zodpovědní musel koukat. Tak jsem tedy hrdina od počítače, ale taky člověk se zkušeností, kterou tady sdělím. Když tady čtu pláč o tom, že nejsou peníze, tak jen valím oči.

Petr David

O ostatních věcech, které tady popisujete nemám přehled, nebudu tedy o nich polemizovat, ale vyjdu-li z vašich 3 procent, -nějakých 60 miliard je málo?

hank

Ve srovnání se stovkami miliard, které se odvádějí do ciziny, je ta položka zcela zanedbatelná. Její úspora by způsobila potřebu x-násobných výdajů jinde.

Petr David

To jako, že by se začalo krást a ničit? A co dělají v současné době ti, co mají 100procent času? Berou drogy a kradou, sociální dávky vyšumí za 2 dny, ostatních 28 to funguje přesně podle „bez dávek“. Zkušenost, dlouholetá zkušenost z bývalého okolí.
Ano, je určitě výrazný rozdíl ve výdajích na dávky a v tom, co popisujete.

“ hrdinní bijci válčící od kompů …“
Tuto větu lze přišít na každou kritiku všeho, tedy i na Vaše „odvádění peněz do ciziny“. Tedy pokud proti tomu, co popisujete nebojujete reálně v politice…

M19

To jste jinde, ne? Přes kopec do makova to je trať do Velkých Karlovic, tam se to před stoletím za pomoci úvratí plánovalo. Z Rožnova by to byl ještě větší oříšek, nehledě na to, kudy byste to protáhl Rožnovem.

Jiří Kocurek

Není jinde, když píše „k Bečvám“ – Dolní, Prostřední a Horní Bečvě.

Otázkou je proč? Na rychlé spojení je jednokolejka k ničemu a na pomalé spojení bez problémů stačí bus co 30 minut. Jestli chce jenom zvlikvidovat nenáviděné řidiče … no tak najednou zjistí, že fíra byl taky řidič.

M19

Píše prodloužit trať do Makova. je jinde. A autobus nejezdí ani z Rožnova ani z Velkých Karlovic do Makova.

jal

Píše se rok 1895 nebo tak nějak?
Zaplať pánbů aspoň za budovu a ne za úvahy o zrušení lokálky

Okoloidúci

Ako veľmi užitočné je ťahať to do Makova, preboha?

kolmix

Ale hlavní informace, která je pro trať z hlediska její perspektivy nejzásadnější, zde nezazněla – O KOLIK SE ZKRÁTILA CELKOVÁ DOBA JÍZDY MEZI V.M. A ROŽNOVEM?

Jiří Kocurek

A jakou rychlost byste požadoval při zastávkách 3 až 5 km od sebe?

182-097

Třeba takovou aby byl vlak alespoň srovnatelné rychlý s souběžné jedoucím autobusem a ne pomalejší než cyklista. Vozidla tam na to vhodná jsou, jen trať by to chtělo posunout do současného století.

Jiří Kocurek

Výborně, tak ještě se podívat na rozsah projektu. Protože na posledním kilometru a v kusých kolejích tu rychlost nenaženete.

PS: Oprava nádraží na Vsetíně taky nezkrátí jízdní dobu do Valmezu.

Petr David

Člověka, který se bude rozhodovat čím pojede, bude sotva zajímat projekt.

Jiří Kocurek

Stavební firmu ano. Pokud chcete opravit celou trať, tak musí SŽ vypsat projekt na celou trať.

Petr David

Jestli jste si nevšimnul, tak připomenu, že se bavím o smyslu takovéto akce.

M19

Smyslem je, aby když přijde na nádraží cestující, měl pocit, že je na nádraží a ne v rozpadlém průmyslovém areálu, který odstřelí za dvě hodiny.

Tomáš Záruba

100-120 km/h

Radim

>60km/h 😉

jal

O kolik se zkrátila jízdní doba na lokálce kousek odtud, do Nového Jičína?
Přitom je na úrovni koridoru.

Okoloiduci

Za tie peniaze to mohli rovno prepojiť trať z Veľkých Karlovíc do Makova /sarkazmus

Jzms

Za ty prachy ta 20 km trať měla být zlatá. Relativne rovna trať, 100 by nebyl problem,,ale naco opravovat koleje, kdyz muzem vyhodit takove prachy, za naprosto bezvyznamnou koncovou stanici.A to nemluvím o tom, že je tam co měsíc nějaká vyluka

Jiří Kocurek

Jestli je stanice v Rožnově bezvýznamená, tak tak v čem je potom význam té trati?

A jaký význam teda mají nádraží v městech se 16.000 a méně obyvateli? To se tam má navěky lozit ze štěrku?

Vojtěch Suchan

Ona tam ta stovka velmi brzo bude. Jenom se čeká na výstavbu zz. Staniční kolejiště je připravené.

Radim

No tak to jistě… vždyť tam člověk poskakuje jak sardinka už při té závratné šedesátce, to by museli udělat celou trať v podstatě novou. A jak znám SŽ, dali by tam stejně potom 70km/h 😀

Jiří Kocurek

Takže nedělat nic, protože Radim už předem ví, že to bude špatně.

Fakt je potřeba na každou změnu naplivat jed?

Radim

Ne, ať to klidně udělají. Jenom se obávám, že to SŽ zase „zakonzervuje“ v minulém století, tj. že to komplet opraví i se spodkem a pak to něčím zabije tak, že tam nebude >70km/h, viz třeba stanice Hustopeče nad Bečvou, kterou opravovali „první“ a nechali tam stejné stoleté výhybky (navíc na 30km/h), jen je „trochu porovnali“. Díky tomu je přes stanici propad rychlosti ze 140(155)km/h na 100km/h…

jal

Ano, relativně. Maximálně délka rovného úseku je kolem 2 km. A přibližně v této délce i zastávky.
Takže přeložky ostrých oblouků nutné. Už vidím, jak se odkupuje nebo bourá baráky.
Max 80 v současné podobě, víc se nevyužije.

Vlakvedoucí

Dle informací ze SŽ, se zvýšení

Vlakvedoucí

2/2 neplánuje. Maximální rychlost zůstane 60 km/h. Jen se zruší třicítka na přejezdu u dopravny d3 Střítež n./Beč.

Granja

Tak to moc dobrá zpráva není. Snad v dohledné době to zvýšení rychlosti realizují.

Pája

Tak první mně napadlo, jestli to nepsal sám. Ale zbytek článku není jeho styl.. .

Alibaba

Občas mám pocit, že je to blbě naprogramovaný ChatBoot na železniční téma. 🙂

vasek.beroun

Hezká budova. Citlivě opraveno.

Zesp

Stavoval jsem se tam zachytit aktuální stav ve čtvrtek minulého týdne, kdy vrcholila rekonstrukce staniční budovy a venku panovala pravá ladovská zima…

https://youtu.be/QgN8V7my55s

Zbynek

Sice kilometry zabradli, ale hlavne, ze je parkoviste.

Jiří Kocurek

To jako „řidiče ve vlaku nechceme“ ?

Jiří Kocurek

Nehledě na to, že i personál má velice často řidičák a nemíní strávit celý život v obvodu Dráhy. Pokud jim od posledního vlaku nic nejede a mají to domů hodinu pěšky sviňským krokem (2,5 hod pražským), tak přece nebudou spát na nádraží.

182-097

Čtvrt miliardy a vlak se tam dále plouží šedesátkou po křivě posvařovaných kolejnicích z roku 1938, zatímco ho po souběžné silnici všichni předjíždějí, včetně cyklistů, vrcholem zabezpečení je předpis D3 a na přejezdech se musí zpomalovat. Ten pokrok. Alespoň že se na trati povedlo definitivně zlikvidovat nákladní dopravu.

Jzms

No vidíš a včera jsi D3 hajil. Jinak na tuto tzv rekonstrukci mám stejný názor. Vyhozenych 250 mega

182-097

Ovšem to bylo v kontextu doby před dvaceti lety a tratě o pár kilometrů dál.
Zrovna zde je ta D3 největší brzdou zvýšení traťové rychlosti, a taky celkem nepatřičná vzhledem k potenciálu a možnému provozu.
Čtyři roky jsem tady strávil dojížděním na střední, pak čtyři roky jsem tam ty vlaky vozil a uběhlo další roky a zlepšení skoro žádné.

Jiří Kocurek

Takže nástup do vlaku má být taky na*ovno taky. To jste chtěl napsat?

IGCT

Čtyři miliardy? Jako fakt?Vždyť to tam není poznat. Trať je stále stará a rychlost 40km/h hovoří za vše.

Jirka

ne 4, ale 1/4

IGCT

Aha, přehlídnul jsem. Díky.

Radim

Já taky 😀

Radim

Je tam většinu trasy 60km/h. Ale jo, je to hooodně málo

Jzms

V te rychlosti na některých úsecích nevis jestli jsi ještě na kolejích nebo už venku.

Jarda

Je to pravda už nějakých +30, ale nejrychlejší průlet z Valmezu jsem zažil cestou od půlnočního rychlíku od Prahy. Všichni jeli do Rožnova, takže to bylo ala „na znameni“ 😎 Šukafon letěl jak střela 😁

Michal M

To je vlastnost posledních výkonů, např. i tramvajových zátahů do vozovny. Rychlost spoje překonává doposud známé technologické možnosti grafikonu…

Jiří Kocurek

Není poznat. Takže tohle jsou bezbariérová nástupiště s výškou hrany 55 cm nad koljenicí, ano?
https://fastly.4sqi.net/img/general/width960/37591853_SbD9qtfuJoJ_TSyDxAW1jYyHzxzH9AmAEP0Lr2AvGNc.jpg

Součástí projetku nebyly koleje Vamez – Zubří.

PetrM

prosimtě běž už spát

Jan Kotelenský

A teď by mohl kraj říct, že tam železniční dopravu nechce a dotovat nebude.

Jiří Kocurek

Jezdí tam Regioshark, jezdí plný, někdy by se hodil i dvojmo.

On totiž Rožnov+Zubří+Zašová dá dokupy přes 20.000 lidí.