Správa železnic žádá o první razítko pro stavbu vysokorychlostních tratí, posunula termín zahájení
Vizualizace estakády Jezernice. Foto: AFRY CZ
Na dvaceti kilometrech vzniknou čtyři tunely, Správa železnic počítá se stavbou v roce 2026.
takže 2035
A jinak jste nějak to tady několik lidí už odhaduje myslím si že dřív budeme na Marzu než za pomocí VRT Z Prahy do Brna.
Před 10 lety S všichni chytali za hlavu když byl rozpočet Praha Brno cca 110 000 000 000 Kč. To mi jako chcete říct že 80 000 000 000 bude stát 20 kilometrů?
A kdyby vám to připadalo divoké, tak původní rozpočet tunelu Praha Beroun, ktery je bratrů pětadvacet kilometrů Byl nějakých 20 pak 36 pak 46 A to bylo v dobách kdy si na tam kmotři nechávali 20 %. Brusel tehdy řekl že strop zhlediska jejich financování je 33 000 000 000 Kč a tady máme kratší stavbu a má to stát třikrát tolik
Ono se to nezdá, ale od 2001 SFDI poslal téměř 2 biliony korun dotací.
Kdyby od 90. let byly zaktualizovány dotace českým nádražákům např. dle hustoty sítě jaká je v Nizozemí, tak nyní mohla být dokončována VRT (Brno-)Praha-Dresden, neboť tehdy ještě Němci byli bohatí.
A kolega kdyby tě tu všichni nenenáviděli a pochopili že na tom něco je, A tak ta VRT rozvadov – Praha -Okolo Brna už stala
Hop na špek, hop na Barnabáše…
„Právě teď můžete z pokojů vesmírného orbitálního hotelu vidět něco unikátního, rozestavěnou VRT v České republice. Pro více informací o použité technologii přejděte v online palubní knihovně do sekce historie.“
Jestli bych si měl vsadit na pilotovaný let na Mars a nebo na VRT v ČR, autonomní vlak a nebo jen automatické spřáhlo… Asi ten Mars.
U asi o 100% rychleji fungujícího ŘSD je doba mezi EIA a uvedením do provozu běžně 20-30 let. Takže přátelé zůstaňme všichni v klidu. Toto století to určitě nebude.
doba mezi EIA a uvedením do provozu běžně 20-30 let.
Povídali, že mu hráli. Opravdu vám přijde normální si vymýšlet lži, jen aby se mohlo nadávat?
Platnost stanoviska je 7 let, takže kde ho prodlužovali 3x na D35? Pokud běžně, tak vyjmenujte alespoň polovinu úseků Mohelnice-Hradec.
Stačí, když vyjmenuju D3 v Posázaví. V kanceláři mám DÚR 2001.
D3 přes Posázaví nikdy nebude. Za poslední 40 let se tam přestěhovala přes 400 000 lidí z Prahy a okolí a žádnou dálnici tam nechtěj
Ale každý den se naplavovat do Prahy chtěj, že?
Opět, jako při stavbě žel. Koridorů, stejný problém! U koridorů mělo být prioritně mimoúrovňové křížení… No to se jaksi moc nevyvedlo… U tohoto úseku VRT už je napsáno, že minimální rychlost bude stanovena na 200km/h a max. AŽ 320km/h….. asi né hned…. (asi stejná slova:postavíme zdvihaci most, který se zdvihat hned nebude ale je na to připraven) Je velmi smutné, že stále málo obyvatel ČR chápe minimální přínos VRT pro ně, jako pro cestující,kteří se budou chtít pohybovat ve vnitrostátním provozu. Pro tranzit cizinců z okolních zemí přes ČR bude jistě vynikající… možná i pro některé cestování pro občany z… Číst vice »
Prohlásil člověk co očividně dálkovým vlakem nikdy nejel.
Zkuste si těch 200 km/h přirovnat k minimální konstrukční rychlsoti vozidla 80 km/h, aby mohlo na dálnici.
„Začátek stavby 2026. Možná“ 😀
Tak každopádně zásadní posun od 2040-2045, což se pro tento úsek plánovalo ještě před 10 lety.
Vody z tetcic a dalsi se uz nemuzou dockat. 🙁
Už zhavite datovku a koukáte na stránky soudu jak zaplatit kolek?
co to meleš?
Na kluky mi nešahej udělali tady hodně dobré práce. A je to většinou poslední místo kam chodí všichni prosit aby se to zastavilo
Konečně. Takže za 30 let to tu skutečně bude jako vzorový úsek?
Optimisto!
Klasický klikbaitový titulek. Většina z mě podobných čekala, že termín zahájení byl že strany SŽ posunut směrem k dnešnímu datu a ne do budoucna ….
Vetsina z vaseho Klubu naivnich optimistu?
Veškeré plány týkající se VRT v ČR jsou zbytečné, v době, kdy je stát díky dluhu téměř před bankrotem.
Víte, jak vypadá stát před bankrotem, nebo je to jen plivnutí z mostu?
Axelův příbuzný ?
do bankrotu mame jeste hodne daleko.
investice do infrastruktury jsou mimochodem vydajem, ktere jendobre delat dokud to jde. protoze v budou povedou k odvraceni pripadnych ekonomickych problemu a narozdil od prozirani penez v dotacich se vrati.
Vymyslíte, kde vzít potřebné peníze na VRT Brno-Ostrava?
Nejsme Řecko. A i kdyby stát kvůli VRT krachl, ty VRT už vám nikdo nezboří 😂
To je stejně krása, že plánujem VRT někde na Kamčatce, ale kolem Prahy, kde je počet cestujících o řád či spíše dva vyšší, budem furt kodrcat po dědictví po Franzi Josefovi. A do Bavorska si pro jistotu nepostavíme novýho nic a ani o tom vůbec neuvažujeme.
Vy asi budete z Prahy, co?
Ne. Jen si uvědomuju význam pražskýho uzlu a tratí jím procházejících pro celou republiku včetně Moravy, stejně jako je mi známo, že Bavorsko je nejdůležitější ekonomický partner naší země.
Ale klidě si dál myslete, že tu každej řeší nějaký pojebaný národovectví. Ne, to děláte obecně jen vy v kraji za Jihlavou a v čele máte Vondráčka.
Významný uzel, kde všechno zastavuje, naopak ve svém blízkém okolí vysoké rychlosti vůbec nevyužije.
O důležitosti pražského uzlu se nedá pochybovat, stejně jako o Bavorsku jako partnerovi. Problém Prahy je ve vedení trati v zahuštěné oblasti a pozemkovém řízení, které z tohoto vyplývá. Ale sorry, když nějaká čecháčská, závistivá pepega napíše, že Morava je kamčatka, tak jsem se musel. Vy si zase uvědomte, že ridership mezi Olomoucí, respektive Přerovem a Ostravou je jeden z nejvyšších v zemi a rozhodně vyšši než na trati Plzeň-Domažlice…
Tak si prosím uvědomte konkrétní informace o počtu cestujících nebo vlaků na naší síti. Počet cestujících i vlaků směřující na Moravu je proti Bavorsku minimálně desetinásobný:-)
No bodejť by ne, když do Bavor vedou dvě lepší koněspřežky. Jasně, cestujících tam si nikdy nebude tolik jako na vnitrostátních linkách, ale nákladů by tam mohlo svištět násobně víc než dnes
Trať na Moravě projektuje Afry CZ.
Trať do Bavorska projektuje SUDOP.
Vysvětli mě, jak zastavení prací v Afry CZ urychlí práce v SUDOPu.
Tady je ale řeč o VRT, ne o nákladu.
Typické smýšlení čecháčka. Jednou pro vždy pos… se z těch Němců.
Tak si zkus začít uvědomovat kudy vede Balt-Jadran a že trasa přes hory je nesmysl.
Jenže se nejezdí v uzlech (sama zatáčka), ale po rovinách.
ja vam to vysvetlim. je z cernosic a zajem o „bavorsko“ je ve skutecnosti zajem o tunel z prahy do berouna. 🙂
a jako vzdy je to vyjadreni pomerne zavadejici, protoze na tunel bezi eia, plus sudop uz druhym rokem pracuje na dokumentaci pro uzemni rizeni.
Z Černošic nejsem, ale tím si nebudeme tu vaši teorii kazit.
Tihle, co vždy přesně vědí o koho jde. Ze mě tuhle udělali nějaký páchnoucí flanel, co fotí mechaniky v Křinci.
tim to nebude.
Zkuste někdy navštívit tuhle kouzelnou mapu a možná pak přestanete trousit hlouposti 🙂
https://mapy.spravazeleznic.cz/
Z Prahy je v plánu: VRT Polabí, VRT Podřipsko, tunel na Beroun, pomalodráha na Letiště a pak na Kladno, aktuálně se rekonstruuje trať z Prahy na Lysou. Co v mapě zatím nenajdete, to je plán novostavby na Benešov. Myslím, že je toho až až…
Co je v plánu, to vím. Akorát taky vím, že nic z toho se nestaví a pokud se to staví, tak je to výsměch jako Smíchov – Radotín.
Tohle se taky ještě nestaví, nadáváš zbytečně.
Nová trasa nach Benešov byla onehdy vymístěna právě do toho Polabí, kde je pořád pro někoho ještě moc málo kolejí (i po započtení té druhé do Hradce, dozajista). Samostatně se to pro směr na jih pravděpodobně nevyplatí, zvláště když pro směr s nejnižšími intenzitami stavíme ještě dvě dálnice. 🙂 (Vzpomeňte trať Praha – Liberec vs. D10.)
Samostatná trať na Benešov se řeší, ale to ještě bude dlouhy příběh.
Nicméně to, že se vyplatí, už se zjistilo.
Problém je, že v Praze a okolí žije nejvíc NIMBYstů a to dost hustě u sebe. Stavbu D0, D3, železnice na letiště atd. fakt neblokuje moravský venkov…
Prosim vás, ušetřete mě těch mouder o nimbystech. Problém je z 99 % na straně státu, potažmo jeho organizací, které se teprve 33 let po revoluci pomalu učej, jak se dělá projektová příprava v podmínkách vcelku normální demokracie. Sleduju docela reko 171 (a to opravdu podstatně hlouběji než sledováním mediálních výstupů) a to je úplně ukázkovej příklad. Nakráčím někam s naprostou zhůvěřilostí, prohlásím, že TAKHLE TO BUDE a odmítnu se o čemkoli bavit. A kohokoli, komu se nelíběj třímetrový PHS, dva metry široký podchody, přístřešky antivandal a přehlídka nejlacinějších materiálů, označím za nimby. Takhle to tu probíhalo přes 10 let,… Číst vice »
Evidentně vás zajímá akorát trať 171, kde se zřejmě slušně vyznáte. Nechápu ale, proč kvůli tomu chodíte plácat nesmysly pod články s úplně jinou tematikou…
171 je bohužel těžko řešitelná, podél řeky už nejde udělat víc, než postupné látání nejhorších úseků, za cenu bolestivých dopadů na provoz. Tunel do Berouna je krásná představa, ale toho se v naší legislativně-ekonomické realitě nikdo ze zdejších diskutujících nemá šanci dožít.
Možná budete překvapen, ale jedná se o jeden z nejvytíženějších úseků české železnice, kde dokonce byla zahájena realizace zečtyřkolejnění již před první světovou válkou, která bohužel z důvodu válečných událostí nebyla nakonec zrealizována…
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV3090?lang=cs
To je to Bavorsko. Stanovisko má již vydané, takže je napřed. Kamčatku si narvi is globusem do vitríny..
Tak to je sranda takový názor, když víme, že polovička obyvatel Prahy je z Moravy. Na druhé straně je vidět, že i ti z Moravy co jsou v Praze na vysokých postech nedělají pro Moravu nic. Je to vidět na tempu přípravy a stavu trati 300 mezi naším 2 a 3 městem Brnem a Ostravou. Pokud by se měl dělat prvně úsek Prosenice-Hranice, tak tuším proto, že by měl být lépe připraven, tedy bez obstrukcí obcí a spolků. Tady se nabízí srovnání s VRT Polabí, kde si to soudruzi představovali jak Hurvínek válku. Prosenice-Hranice prostě smysl dává, minimálně proto, že… Číst vice »
nomen omen. facepalm.
to maj jako na morave milostive cekat, nez se tompobede protlacit prahou?
Pokud je pro vás Moravská brána, od nepaměti jedna z nejvýznamnějších evropských dopravních tepen Kamčatka, co si teprve Bavoři musí myslet o pro ně nějakých zaostalých postkomunistických Čechách? Myslím, že to jejich dědictví po Vilému I. Pruskému, které do Čech vede a jejich „spěch“ na upgrage trati o jejich pohledu na Čechy vypovídá nejlépe.
No ja kolego, Dokážeš si představit, Co za materiál musí na tom SZ Sedět, když tě jsem namačkají stovku mínusu? Jinak samozřejmě krutá pravda
může někdo vysvětlit, proč je Brno – Přerov jen na 200km/h, když je to rovná čára a nejvytíženější úsek? jestli je problém s kapacitou, tak ať tam jsou rovnou 4 koleje (2 VRT, 2 místní obslužnost/kvalitní S-Bahn), o tolik dražší to nebude
S tím se počítá pro vzdálenější budoucnost. Zatím bude úspěch, když se podaří nahradit klikatou jednokolejku rovnější dvoukolejkou na 200 km/h. Včera bylo pozdě a stavba se stále odkládá. Kdyby se postavila jako první VRT, tak by nepomohla Zlínu ani nákladce a rychlíky z Brna do Přerova by jezdily úvratí.
Přesně tak. Plus to, že posouzení a příapdně zapracování každého nápadu, jak to udělat jinak, by znamenalo znovu a zase odložit termíny.
Jasně, takže dvě paralelní VRT nákladní dopravě pomohou, zatímco kdybychom nejprve postavili VRT, kam by šly hned odklonit expresy, pak začali tou druhou kolejí v mírně upravené stopě (nově bez přeložek od obsluhovaných obcí) a skončili přestavbou té dosud používané první, bylo by to špatně?
Postavit sjezd z/na VRT někde u Nezamyslic by neměl být problém, když si Zlín dokázal prosadit dálnici až z Vyškova.
Protože 4 koleje (2 VRT + místní) se nevejdou. Navíc to znamená v příapdě mimořádnosti problém na všech čtyřech bez objížďky a provozně je to taky problém: Některé vlaky odbočují v Kojetíně, jiné v Nezamyslicích a to by znamenalo jízdu křížem přes VRT a tím drastické snížení kapacity.
Konvenční trať mezi Přerovem a Brnem je potřeba bez ohledu na VRT. Navíc jakékoliv přepracovávání projektu by vše oddálilo minimálně o dalších 10 – 15 let (čekání už je i tak více než dost). VRT v tomto úseku samozřejmě dává smysl, ale myslím, že po dokončení konvenční tratě na 200 km/h (dá-li pán bůh) budou prioritnější jiné úseky.
Konvenční trať na 200 km/h, no… Zbytečně se budou „třískat“ pomalejší vlaky (náklad, případně zastávkové osobní – budou-li ponechány) s rychlejšími. Ale považujeme-li to včetně zrušení přímé obsluhy některých obcí za optimum, proč ne.
Konvenční trať bude dvojkolejná, čímž se tam bohatě vejde to co už tam jezdí a k tomu cca půlhodinové příměsto a i nějaký náklad.
Pokud to stačit přestane, tak se ta VRT ještě přistaví, uvidí se to, až budou postaveny všechny ostatní části mezi Prahou a Ostravou.
Problém je v tom, že z rovné čáry bychom mohli prakticky hned vyndat na silnice zastávkové vlaky a případnou místní nakládku, což by nevypadalo dobře. Čtyři koleje mohly být, kdyby se stará trať jen mírně upravila a zdvojkolejnila, a nové postavila rovnou jen pro tranzit. Čtyři koleje v nové trase se zastávkami v polích nedávají z hlediska použitelnosti přílišný smysl.
Možná proto, že se plánuje minulost.
#svobodaven
#Mlč
#nikdy!
…řekl ředitel přípravy VRT Jakub Bazinga
20 kilometrů za 60 až 80 mld Kč? Kilometr za 3 až 4 mld? To nam ty ceny pěkně stouply :-(. Jestli to za tyto ceny někdo vůbec schválí….
Tipnu si, že schválení lze zařídit např. stávkou nádražáků.
Jenže to neřeší základní problém = kde ty peníze vzít, že?
To je 10x více, než stojí kilometr dálnice.
Jak kde. Někde se také počítaly 1 km = 1 mld. A proč si na dráze nepřisadit, nevýhoda z malého rozsahu a ještě někdy až hyperbezpečnost také udělají své (jakkoli je bezpečnost jistě důležitá).
1 km dálnice za jednu miliardu? To bude stát pražský okruh, ale tam je 6 pruhů.
To je zjevný nesmysl. Možná to bude částka za celou VRT Moravská brána (tedy až před Svinov). I tak by to bylo hodně vzhledem k terénu, ve kterém to vede.
No právě. Taky doufám, že je to chyba. Jinak si to za ty ceny nedokážu představit. Kolik by pak stála VRT přes Vysočinu 🙂
Cena je jistě jen odhad. Až se začne stavět, bude již jinde.
A nedej bože aby někdo objevil chráněnou žábu…
Inu, železniční monopoly. Co bystě chtěl? Aby to neprojektoval SUDOP, nestavěl STRABAG a zabezpečení nebylo od AŽD?
Co bystě chtěl? Aby to neprojektoval SUDOP ⬅️ splěno
Takhle lehké to neměli.
Navíc, snad budu Zdendu citovat přesně: My vrtky neumíme, tak je tu nechceme…
Nebylo by lepší aby takové projekry stavěl soukromý investor, v celém rozsahu (od projektu po kolaudaci) s tím že hotovou stavbu by pak stát odkoupil. Přecejen soukromá firma není tak nepružná jako stát a i k prosazení svých cílů může používat drsnější metody.
ne lol
VHD a obecně infrastruktura nemá a ani nemůže být stavěná za účelem zisku a podobné nápady akorát celou stavbu často zdržují a prodražují. nechte to dělat všechno in-hause státně místo rejžování kontraktorů
Jestli je vaším snem, aby tu soukromé firmy mohly při výstavbě infrastruktury používat „drsnější metody“, pak se nedá říci nic jiného, než že máte hlavu čistě proto, aby vám nenapršelo do krku a vaše famílie bude asi slušně kovaná.
Drsnější metody se používají třeba při lovu tuňáků a podívejte se jak to s nima vypadá.
Namazaní na chleba? 😀
Taky vám přijde to odsouvání rychlejší, než běží reálný čas?
Pojedeme dříve elektrikou do Zlína, nebo po VRT?
A myslíte, že bude Frýdek dříve, než bude pusch pull zralý do šrotu?
To vše zjistíme… ? Snad se dožijeme 😀
#mynic
Proč se bude modernizovat úsek mezi Lipníkem a Drahotušemi? Totéž Trmice Chabařovice a Leština Světlá. Tyto úseky se přitom přestaví v rychlodráhu.
Lipník-Drahotuše není modernizace, ale kompletní rekonstrukce.
Rychlodráha bude v nové stopě, jen tam budou sjezdy do Lipníku (pro údržbu) a do Hranic (směr Vsetín nebo zastávka v Hranicích). Stávající trať zůstane zachována pro pomalejší vrstvy osobky a pro nákladní dopravu.
Doufám že mezi Světlou a Leštinou budou po rychlodráze jezdit i osobáky 160 km/h. ty dvě zastávky podobné Bezpráví moc lidem chybět nebudou.
Nechápu jak VRT může mít (Brno-Přerov) 200 km/h
Nové vedení tratí, spoustu miliard a výsledkem je rychlost, kterou jinde mají u rekonstrukcí.
Úplně krásný. V SŽ si můžou poblahopřát.
To není VRT, ale modernizace stávající konvenční tratě.
VRT Brno – Přerov se bude stavet později na 320 km/h.
„Později než trať Brno-Přerov“ – to je železničářský ekvivalent „až přijde Godot, že? 🙂
Leckdy může nádražácký dialekt zdařile odolávat snaze o překlad do řeči normálních lidí.
Viz ofiko video státního podniku SŽDC https://youtu.be/nUNAIsRbcRI
, že pracovní oblečení SŽDC je pro zdůraznění DŮLEŽITOSTI profese železničáre… A aby to potvrdili, tak půlka videa onanuje nad nádražáckýma šiltovkama a zcela mlčí o tom nejdůležitějším z pracovního oblečení = o botách, které jsou klíčové pro bezpečnost při práci.
Ano, pokud bude kapacita tohodle kousku dostačovat, tak se VRT v tomhle úseku může stát Godotem. Prostě je priorita tohodle VRT kousku úplně na konci.
VRT na Přerov se zatím nepřipravuje, protože koridor je důležitější a příprava dvou staveb by znamenala postavení žádné
Neviděl bych v tom zásadní problém. Půjde z velké části o novostavbu s rychlostí (bez kouzelného slůvka „až“) 200. Důležité bude, že bude dosaženo jízdní doby Ostrava – Brno do 60 min. Pojďme si ale také říci, že Brno – Přerov kvalitní dvojkolejku potřebuje, nejen pro VRV, ale také pro regionální dopravu, která už se tam dnes nevejde.
Jo, jenže vyžehlením do trasy vzdálenější obcím můžete tu regionálku zase směle zaříznout a „nahradit“ autobusy – a v nákladní dopravě automobily, což už dost možná i je.
K žádnému míjení obcí tam nedojde, mrkněte do mapy.
Naopak dojde k přiblížení středům obcí v Blažovicích, Holubicích a hlavně v Rousínově, kde se to narovnání trati vejde mezi zahrady doslova o centimetry.
Vy si vazne myslíte, že se tato trať postaví? Jen aby to nedopadlo jak s údolím Tiché Orlice, tedy důkladná rekonstrukce a prolozka trati v nedohlednu.
narozdil od udoli tiche orlice je v pripade brno-prerov v nedohlednu i ta modernizace.
On teprve brousí sekeru, co dělá, proč se s tím zdržuje… 😀
Důkladná oprava proběhla proto, že se i po postavení tunelů se starou trasou stále počítá.
Protože po té trati mají jezdit zastávkové osobáky brněnského eSka. To znamená vlaky co 15 minut ve špičce s 8 zastávkami na 30 km. Do toho nějaké ty nákladní vlaky.
Zjistíte jednu věc: Jak na dálnici, tak na VRT nemají pomalá vozidla co dělat.
Akorát je otázkou, kde budou ty ‚osobáky‘ zastavovat. Jedna varianta sice větší část zastávek u obcí zachovala, ale nedávno byla prezentována zase varianta ‚odlehlejší‘. No a těch pár uzlů už může obsloužit pomalejší rychlík.
Regionální vlaky max po 30 minutách přičemž na úseku Bno- Blažovice se k existujícím 2 kolejím přistaví další 2 pro 200 km/h, takže vznikne defacto 4-kolejná trať. Osobáku do Vyškova budou po 2 kolejích zbývat jen Holubice, Rousínov a Luleč. Tam se regionální vlaky rozdělí a jiné v jiné frekvenci budou pokračovat na Přerov a Olomouc.
Protože to není VRT, ale normální trať pro smíšený provoz.
Stavět VRT a ještě normální trať zde s ohledem na hustotu provozu nedává smysl.
Střediskové zázemí pro VRT v Lipníku musel vymyslet nějaký absolvent filozofických studií nebo jiných pochybných vzdělání. Je to podobný nesmysl, jako by CDP bylo umístěno třeba v Horních Moštěnicích. Tzn. Nesmysl je to proto, protože pro pracující a dojíždějící vlakem do práce je to zbytečně horší dostupnost.
Kde? V Horních Moštěnicích? Máte snad na mysli Horní Moštěnici? Já jen, že je to rodu ženského. Zřejmě asi máte taky nějaký ten rok na fildě za sebou.
Nechci vám rušit ranní erekci nad holkama z fildy, ale dovolím si podorknout, že ty nejdebilnější a nejvykloubenější nesmysly na české železnici jsou naprosto bez výjimky dílem právě takových jelit jako jste vy, tedy těch, co mají jen přísně technické vzdělání (ideálně s postgraduálem ve fachidiocii) a humanitními směry okázale pohrdají.
Jinak, napadlo vás někdy (že se ptám, co?), pročpak je asi nejhodnotnější technologickou firmou na světě Apple, zaměstnávající ohromné množství humanitně a umělecky vzdělaných lidí, když podle vašich upocených úvah by to měla bejt nějaká firma, kde 100 % osazenstva utrpělo studium na FEL?
Střediska údržby se navrhují tak, aby bylo splněno:
-pokrytí VRT údržbou, uvažuje se dosah cca 30-50 km ze střediska na každou stranu, aby mechanizace stihla všude rozumně dojet i v krátkých (nočních) výlukách
-napojení na konvenční trať pro navážení zásob na základnu (neblokuje VRT)
Hledisko snadnosti dojíždění je podružné, na základně budou pravděpodobně trvale „sedět“ pouze jednotky zaměstnanců.
Srovnejte se středisky údržby dálnic – také jsou rozmístěny po trase dálnice u sjezdů a ne někde ve větších městech, kde by to měli zaměstnanci blízko…
Středisko údržby VRT potřebuje především přímý nájezd na VRT s technikou. A ne aby se k údržbě dostávali i s technikou po přetížených kolejích mezi vlaky, které na VRT vlastně ani nemíří.
Někdo by k MUVce musel linkovým autobusem, ale takhle může jet až z Přerova/Hranic a blokovat koleje, takže kvůli nájezdu údržby na VRT bude stát 2000 tun obilí, protože zhlaví je přetížené a ta údržba fakt spěchá?
A není to taky tím, že zařízení pro údržbu bude dislokováno právě v Lipníku a z hlediska dopravy dílů je i umístění situováno přímo u sjezdu z D1? Ostatně údržbové mechanismy mohou podle potřeby dojet přímo po VRT.
Podle potřeby, ale viz projektant a 30-50 km: Nemělo by jim dojíždění po VRT trvat více než půl hodiny.
Že by se koplo do země v 2026?
Tož to su naplý jak struna, jak se podnikající firma SŽDC popasuje s dostatkem peněz na jiné plánované akcičky, např. ty miliardy na trať do Slavonic
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-vybrala-projektanty-trate-do-slavonic-modernizace-zacne-za-tri-roky-148335/
Že by po cca 6ti letech podnikající firma SŽDC aktualizovala svůj ceník? Nebo že by firma SŽDC přestala dávat slevu cca 95% za použití kolejí dopravcemi, ale slevy by činila třebas jen cca 30% (protože třebas firma SŽDC radikálně zhubne a tím klesnou útraty SŽDC)?
SŽDC neexistuje mistře
Klid, jouda neumí napsat SŽ s.o.
Proč Vám vadí, že používám označení firma pro státní podnik Správa železnic, s.o.?
Je to marný, Olcit si mele ty svoje teorie pořád dokola.
Jakože když v 2021 firma SŽDC utržila od dopravců za použití kolejí 3,7 mliardy a když dotace pro SŽDC činily cca 61,3 miliardy … tak Vás napadá kde by se vzaly peníze na VRT Ostrava-Brno?
Jako, že by tuto VRT přes Přerov chtěli platit Rakušáci, jo?
Namísto 100 kilometrů Přerov-Břeclav maximálkou kolem 150 km/h by jezdili 150 km Přerov-Brno-Břeclav maximálkou něco přes 200 km/h … to má takovou tu logiku, nádražáckou -:)
Já vím, mě vždycky baví, co za pitomost vyblije dál.
Doufám že se stanoví že vysokorychlostní trať je na 300km/h a víc a pomalejší nevzniknou
Co si o tom místo doufání něco zjistit?
Ano, pokud možno jen místo letadel, se zastávkami v polích, možná nějaké to příměsto jako úleva již ucpané dálnici, vazba na zbytek sítě žádná. A stávky za levný benzín do aut. 🙂 No nazvat se to dá nakonec jinak, a pravdou je, že v tomto případě (žehlení starší tratě za cenu možné ztráty místní zátěže, s rychlostí relativně nízkou i pro dálkové osobní či poštovní expresy) to ideální řešení není. Těžší náklady tam pořád pojedou nejvýše svých optimálních 100 až 120 km/h, tak snad je nebudou moc zastavovat a potom draze rozjiždět.
Pomalejší vzniknou, hlavně v místech, kde bude i nákladní doprava.