Správa železnic začne s přestavbou stanice Holešov. Vyjde dráž, než byl odhad
Výpravní budova v Holešově. Foto: Ptáček pozemní stavby
Součástí modernizace za 380 milionů korun je vytrhání části kolejí.
Součástí modernizace za 380 milionů korun je vytrhání části kolejí.
Moc tomu nerozumím, ale z článku mi vyplývá že za jeden metr nového nástupiště (se zabezpečením) zaplatí České dráhy 1,5 milionu korun….
Každopádně bych začal Bystřicí.
Bystřice se snad taky dočká. Krom toho celá ta trať by snesla i zvýšení rychlosti. V budoucnu možná i trolej, přece jen je to spojnice Ostravy a Brna.
Po té jednokolejce, za asi 5 hodin jízdy? Spíš jen pro dopravu mezi městy které leží u trati.
Pak totiž můžeme napsat, že i Posázavský pacifik spojuje Prahu a Brno.
V Holešově je pár roků TEST s elektrickýma přestavníkama v dopravních kolejích, takže 7 lidí, křižování za 2 minuty a traťová je 70. V Bystřici se háže ručně takže 15 lidí, křižování za 5 minut a jezdí se 60.
Troleje zásadní zvýšení rychlosti nepřinesou. Rozhoduje směrové vedení koleje a s tím se nepohne až na malé drobty.
Tak nevím, jestli by nebylo lepší nedělat nic.
Jsem docela zvědavý, zda ta délka nástupiště bude stačit i do budoucna. Na Žraloka v pohodě, mašiny s osobáky tam už nejezdí. Je to druhý tah z Brna přes Hulín a Valmez na Ostravu, bude záležet na tom, jak se bude doprava dál vyvíjet. Ještě by prospělo zřízení zastávky směrem na Bystřici pod Hostýnem. Jenže tam už stojí supermarket.
130 metrů je dost i na 2 žraloky spojené. Dokone i 5 Honeckerů by se vešlo, jezdily tam ale 4.
Kupodivu soupravy osobních/spěšných vlaků s lokomotivou myslím na trati stále ještě jezdí. Jestli se nepletu tak v neděli odpoledne nebo večer jede do Brna a snad i ve všední den ?
Jmenuje se Radhošť nebo tak nějak…
Bylo..
Zajímalo mě porovnání efektu, kdyby tytéž peníze byly investovány do vlakového nádrží v centru Zlína = 80 tisíc obyvatel a zoufale přecpaná páteřní silnice.
I ten autobusák v sousedství vlakového nádrží prý trochu prokoukne… https://www.bzenec.cz/obcan-na-urade/stavebni-urad/
Kdyby tak cestující z třebas 500-ti aut (vesměs obsazených jedním člověkem) přesedli do vlaku, tak by na silnici ze Zlína do Otrokovic bylo výrazně líp.
Samotné nádraží to těžko vytrhne, když tam necháte jednokolejku s nutností přestupu a ještě bez vazby na Vsetín, zatímco vedle máte čtyři pruhy silnice a k nim stavíte dálnici.
Mimochodem, tím „500-ti“ chcete říct „pěti set“?
No, pár známých mám ve Zlíně (jsem ze Slovácka) a vesměs mi říkali, že vlakem jezdí „divnolidi“, že radši si postojí v koloně ve Zlín-Louky… Takže si dovolím podržet svůj názor, že konkrétně ve Zlíně by výrazná změna nynějšího „odpudivého“ vzhledu nádrží přitáhla cestující, kteří nyní jezdí autem… Pravda – přestup ze Zlínské MHD na vlak v Zlín-Střed není hrana/hrana, ale těch cca 150 metrů IMHO nemusí být zásadní problém… P.S. Jednokolejka o délce cca 10km mezi Zlínem a Otrokovicemi má uprostřed (tj. 5 cca 5 km od nádraží v Otrokovicích i od Zlín-Střed) umístěn kousek trati sestávající ze 2… Číst vice »
Ze zvědavosti jsem kdysi zkusil jet Zlín – Holešov na kole a zpátky vlakem. Na kole jsem to měl za 40 minut, vlakem – tedy 3 vlaky – zbytek odpoledne. Pravda, jezdí tam autobusy a docela často. Ale kolo mi nikdo nevzal.
Ta vaše „zastávka“ je plnohodnotná žst.
To jste mě překvapil – ono to není to samé?
Tj. prosím můžete mi vysvětlit jaké služby dostane (v ceně jízdné nebo placené extra) konkrétní cestující od provozovatele železniční zastávky/žst v Zlín-Malenovice?
Např. ve srovnání se službami pro cestující dostupnými na nádraží v Otrokovicích?
zastávka má pouze počet kolejí rovnající se počtu kolejí před a za zastávkou.
stanice má kolejové rozvětvení, tedy více kolejí než trať.
někdo znalejší bude formulovat přesněji.
dále známe pojmy odbočka a výhybna – první má propojeny koleje jednou spojkou, druhé dvěma
A rozdíl v praxi? Z pohledu cestujícího? Mě připadá nabídka služeb pro cestující ve vlakové zastávce/železniční stanici Zlín-Malenovice naprosto stejná jako jsou služby na zastávkách MHD Zlín i zastávkách regionálních busů na silnici I/49
(tato silnice zhruba z 80% své trasy, těsně kopíruje trasu železnice Otrokovice-Zlín-Vizovice = je možný přestup MHD-regionální bus-vlak
Nyní žádný, ale v budoucnu to bude zásadní rozdíl u Os.
V zastávkách se totiž bude zastavovat zásadně na znamení.
Díky.
….Za to ve stanici Malenovice vůbec…
Stačí přece
utahovatprotáčet vrtule ve shnilých pražcích na koleji, ve které roste tráva. A tvářit se, že je tam všecko všecičko vpořádku.