Správa železnic začíná s bouráním kladenského nádraží, nová budova vyjde levněji
Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.
Správa železnic začne příští týden s demolicí výpravní budovy v železniční stanici. Končí tak dlouhé debaty, zda budova zůstane, nebo ji nahradí nová. Jako důvod demolice uvádí Správa železnic její špatný stav.
„Na místě aktuálně dochází k vyklizení objektu, vysazení oken a demontáži střechy. Od soboty se uzavře ulice Milady Horákové, kde se vytvoří ochranná vrstva vozovky a chodníku,“ popsala mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Detaily o omezení jsou na stránkách Kladna.
Demolice potrvá zhruba měsíc. „Zhotovitel bude v průběhu stavby plochu kropit, aby došlo k omezení prašnosti,“ dodala mluvčí.
Na místě má vzniknout nová budova, o stavební povolení bude Správa železnic žádat na přelomu roky. „Náklady budou nižší, než pokud bychom šli původně zamýšlenou cestou. Novostavba budovy včetně odstranění té stávající vyjde na zhruba 120 milionů Kč. Rekonstrukce původního objektu s vícepracemi kvůli jeho horšímu stavu by vyšla na zhruba 200 milionů korun,“ upřesnila mluvčí.
Stavba bude součástí velké proměny kladenského nádraží a železniční trati do Prahy.