Správa železnic začíná s bouráním kladenského nádraží, nová budova vyjde levněji
Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid
Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.
Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.
Nevim jaky smysl pro Lidl ma mit 2 prodejny vedle sebe, mohli radsi rozsirit tu stavajici a nadrazi nechat byt.
Jeste ze sprava zeleznic nespravuje Cesky Krumlov.
Myslím, že spravuje. To, že tak 20% budovy je info s poštou a prodejem jízdenek a 20% čekárna a 60% na nic na to nemá vliv.
Ta budova v ČK by si zasloužila to co Kladno, ale s tou dopravou co tam je i toto řešení nadstandard.
Ač jsem většinou raději, když se opraví stará budova, tak zde jsem jednoznačně pro budovu novou. Současná kladenská budova odpovídá současnému stále ještě nízkému významu železniční dopravy pro Kladno, ale je dobré se dívat do budoucna, kdy význam železniční dopravy pro Kladno výrazně vzroste.
Mně to jako unikát nepřipadá. Ve VČ je takových nádražích budov plno. Pryč s tím!
https://www.youtube.com/watch?v=GjWzfhMiWzQ
Na linky od cizích se klikat nemá 🙂
Tak hlavně, že si zdůvodníte, proč nebeat ihled na cokoli a jen si mlít svou…
Chcete říct, že jsem bezohledný?
Však Vás nikdo nenutí.
Takže místo industriální budovy, kterou podle vzhledu odhaduji na secesní období devatenáctého století, budeme mít placatou, jednoúčelovou a ohavnou poloskleněnou krabici, kde bude v létě vedro a v zimě kosa a celoročně pak plno holubů, jako v prostorách hlavního nádraží v Praze. Já chápu, že opravit budovu z konce předminulého století a přizpůsobit ji dnešnímu životu, je velice drahé, ale to právě staré věci jsou. Třeba parní lokomotivy, staré hodiny, potrubní pošta a mechanické ovládání návěstí, výhybek a semaforů. To všechno jsou starožitnosti, protože fungují mechanicky. Sice pomalu a těžkopádné, zato ale furt i po dvou stech letech. Ty vaše… Číst vice »
Jak řekl mistr Peter Koza:
„Největší dokonalost ve vyjadřování má poezie, protože poezie je nejdokonalejší způsob vyjádření myšlenky, ale ne definicí, ale obrazem, pocitem. A to je někdy silnější a výstižnější než jékoliv přesné definice.“
Ale jde to i jinak.
https://youtu.be/kQXF5R0Kzxs?t=21
https://youtu.be/LkxbzXfqALE?t=78
https://youtu.be/6_QcErMFc3U?t=29
Tak když NAŠE placaté digitální obrazovky, tak doufám, že to čteš na televizi Merkur s analogovým vstupem, ty staromilče.
Cože? Televize, obrazovka, co je to za sht? Tomu to určitě nějaký kamarád tiskne na jehličkové tiskárně T100 a dává přečíst na papíře… Ta celá tiráda má sice nějakou myšlenku, ale rozhodně nijak neprokazuje že je platná, naopak jsou tu celkem jednoznačné důkazy (například to že se daná osoba účastní internetové diskuze což by bylo nemožné při použití parních telefonů) že ta idea je minimálně částečně vadná. Ano, zmiňovaná zastaralá technika byla součástí období kdy cyklus obměny byl výrazně delší než dříve. Ovšem ještě před „parním“ obdobím byly období předchozí, jejichž milovníci si stěžovali na ty „parní novinky“ a jak… Číst vice »
*výrazně delší než DNES
A jak šel čas?
9/2022
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Modernizace-trate-z-Kladna-do-Kladna-Ostrovce-se-b
9/2023
https://www.e-kladensko.cz/zpravy/2680-zeptali-jsme-se-ministra-martin-kupka-pocita-s-rekonstrukci-kladenskeho-nadrazi
Včera t.j. 5.7.2024
https://kladensky.denik.cz/zpravy_region/kladenske-nadrazi-nataceni-basnici-chlapci-a-chlapi-kladno.html
A ještě jinak. Budovu jsme chtěli koupit, avšak SŽ se ani nenamáhala ji nabídnout např. v dražbě nebo za odhadní cenu. Snadno by se vedle ní vešla i ta nová, moderní („prosklený přístřešek schodů do metra“), po kterém všichni tak touží. Klidně ji SŽ mohla postavit, přičemž by byla architektonicky spojena i s tou původní. Tady si bohužel všichni vidí maximálně tak na špičku nosu o nějaké dlouhodobější koncepci se nelze vůbec bavit. Co chtít ve městě, kde všichni volí neschopného primátora podle toho, zda slíbí dotované lístky na koncert Michala Davida a každé jeho funkční období vyvrcholí maximálně předlážděním… Číst vice »
Jak jsem tak nyní nad tím po shlénutí videa v článku na nejž přikládám níže odkaz přemýšlel dospěl jsem k tomuto. V ČR je údajně bytová krize a proto se vymýšlí možnosti které na veřejnost prosakují o tom, že se moc dobře ví kolik je v ČR nevyužívaných bytů (včetně těch v rodiných domech) a nikdo prý neví proč tomu tak je. Ono jim to taky může být celekm jedno.Pak se přichází s nápady jako že soukromý vlastník by měl nevyužívaný byt/ dům pronajmout sociálně slabým za což by měl garantovány platby, které by šly těmto lidem od státu. Tak.… Číst vice »
Nevím kde jste vzal jakou bytovou krizi v ČR.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/neobydlene-byty-ministerstvo-pro-mistni-rozvoj-paq.A240115_140013_ekonomika_ven
Nechci Vás moc zatěžovat ale přihodím ještě něco
https://www.lidovky.cz/domov/bytova-krize-resenim-je-vyvlastnovani-bytu-ceny-by-urcovali-urednici-navrhuje-zastupitel-za-zelene.A190212_184642_ln_domov_mber
A tady ještě něco novějšího 3.1.2024
„„Počet dlouhodobě neobydlených bytů v bytových domech se v podstatě vyrovnal nové výstavbě za posledních deset let. Výrazně to prohlubuje krizi bydlení, protože těch 200.000 bytových jednotek pak na trhu prostě chybí. Pro mě je to další důkaz, že jen výstavba samotná dostupnost bydlení nezvýší,“ uvedl vicepremiér a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš (Piráti).
Kde jsem asi tak mohl vzít bytovou krizi když o ní kdejaký politik každou chvíli hovoří, hmmm ?
https://www.asb-portal.cz/aktualne/v-cesku-je-skoro-milion-neobydlenych-bytu-ministerstvo-navrhuje-jak-je-dostat-na-trh
A když se celá ta demolice točí kolem vody…měli by být rádi. Vždyť v Kladně je voda bezkonkurenčně nejdražší z celé ČR
https://pravdaovode.cz/cena-vody/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI_8jz8NqShwMViUVBAh1BqQwAEAAYASAAEgJ78_D_BwE
Něco jste SŽ nabídli a oni to odmítli? Za kolik byste to koupili a co jste tam chtěli dělat?
Martin jasně píše:
„Budovu jsme chtěli koupit, avšak SŽ se ani nenamáhala ji nabídnout např. v dražbě nebo za odhadní cenu. „
Všechna čest
https://www.facebook.com/celnice.korenov/videos/m%C3%A1kli-jsme-a-za-3-t%C3%BDdny-otev%C3%ADr%C3%A1me-na-koho-se-m%C5%AF%C5%BEeme-t%C4%9B%C5%A1it-8-%C4%8Dervna-od-1900pozv%C3%A1n/466375749384880
Cože, vy tvrdíte že by se na dané místo vešly koleje (v upravené poloze), stará nádražní budova i nová nádražní budova, a ještě by tato mohla plnit funkci? To zní poněkud neuvěřitelně… a teď kdo lže (víc)?
Teda, připouštím že to vaše nemusí nutně být vyslovená lež, dokonce se mi zdá pravděpodobné že jde o „zbožné přání“…
Tady to vypadá jakoby ta demiolice byla potřeva co nejdříve. Docelase divím, že se ten výkop se ještě za přispění té spousty spodní vody nesesunul a s ním celý roh budovy . Jinak bezpečnost práce jen co je pravda.
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gQ_x/sTBBI/kladno-nadrazi-renovace-demolice.jpeg?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,2560,,1%7Cwebp,75
https://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gQ_x/sTBBI/kladno-nadrazi-renovace-demolice.jpeg?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,2560,,1%7Cwebp,75
Tak jestli pak všichni ti „chcibourači“ nádraží viděli, jak původně měla vypadat rekonstruovaná budova? Oni ty snímky byly i v rámci netu upozaděny či přímo staženy a hodně lidí mi říká, že je nikdy nevidělo. Tak tedy můj popis – plně moderní a vzdušný interiér odbavovací haly, vyhovující všem soudobým požadavkům. Pokud bych obrázky rekonstruované budovy položil vedle novostavby, vsadím se, že nikdo by v tom tu starou budovu nepoznal.
Slibem nezarmoutíš… zlaté pravidlo.
No jestli tam nevadí a je tu tolik zájemců o zachování, udělal bych dražbu. Třeba to dopadne lépe než v Duchcově případně v Ústí nad Orlicí. Ne každý barák u kolejí, musí vlastnit Spržel.
Jo, jo. To známe. Už tady bylo mnhokrát , že zájemnce o nemovitost byl, ale řeklo se NE. Prý je to moc sožité a není času na zbyt a zborání přijde levněji.
https://youtu.be/udK8SFddfJI?t=114
To se nedivte po zkušenostech s majiteli. Vyšehrad by mohl vykládat. Kdyby ale soudruzi v Kladně ne… na dráhu, protože vyhazovala Tondu s harmonikou z vlaku , tak už tam je dávno nádraží hodné největšího města kraje. Zase buďme rádi, že tam nezůstalo to koněspřežné.
Tak to je dobré. Zmiňujete zkušenosti s majiteli a nenapadne Vás nic lepšího než Vyšehrad. Jenže budova Vyšehrad dodnes stojí.To o té v Kladně za nějaký čas říci moci nebudeme.
A Duchcov také stojí? 😀
https://teplicky.denik.cz/zpravy_region/stare-nadrazi-v-duchcove-pujde-k-zemi-20170205.html
„Nádraží chátrá od roku 1968, kdy byla trať spojující Ústí a Chomutov přeložena a Duchcov se dočkal nového nádraží. “
No jistě. Za všechno může přeložení tratě a stavba nové nádražní budovy.
Myslíte tu skleněnou kostku v bruselkém stylu nebo tu ruinu která nemá ani střechu a proto ji nelze s nádražím v Kladně ani náhodou srovnávat?
Chtěl jste srovnání s Vyšehradem.
Já o Vyšehradu neříkal vůbec nic. S ním jste začal ve svém příspěvku Vy. Mě by ani nenapadlo ho do tohohle tahat.
Cituji Vás „Tak to je dobré. Zmiňujete zkušenosti s majiteli a nenapadne Vás nic lepšího než Vyšehrad. Jenže budova Vyšehrad dodnes stojí.To o té v Kladně za nějaký čas říci moci nebudeme.“ No tak na Vaše přání jsem zmínil budovu, která se prodala a již nestojí.
Z čehož jasně plyne, že s Vyšehradem jste čert ví proč přišel Vy. Ve zbytku jsem pouze řekl, že v případě budovy Vyšehrad která byla prodána a „pouze“ chátrá je situace o dost lepší než bude situace v případě budovy která nebude prodána ale rovnou zbourána.
https://kladenskelisty.cz/142637/vodeo-kladno-odhalilo-vlakovem-nadrazi-pametni-desku-obetem-leteckeho-naletu-dubna-1945/
Až tu budovu zbouráte tak tu pamětní desku si můžete strčit víte kam. Tam kam slunce nesvítí. A Kladno by se mělo stydět stejně jako Sž. Nejdříve s velkou slávou umístí na budovu pamětní desku aby ji za několik let se slávou ještě větší sundavali a budovou bourali. Už když se deska na budovu dostala měla si Sž uvědomit o jak cennou budovu se jedná a měla se snažit aby se její stav nestal špatným. Připomíná mi to
https://www.databazeknih.cz/knihy/pomniky-t-g-masaryka-aneb-jak-jsme-je-se-slavou-staveli-a-v-tichosti-bourali-345051
K té v posledním odkazu zmíněné knize. Ono ne, že jsme ty pomníky a sochy potichu sundavali a skrývali za války. My jsme totiž některé stavěli až po válce (1947), ale na svém místě příliš dlouho nezůstaly.
https://www.smrzovka.cz/assets/File.ashx?id_org=15132&id_dokumenty=8129
Přesně takhle to má být při každé železniční stavbě. Správa je tu od toho, aby zajišťovala moderní železnici, ne udržovala skanzen.
Přesně tak. Rok 1885 a lidi: Proč tady stavíte takovou ohyzdnost?
Památková ochrana vám nic neříká? Upřímně jsem zvědav, co nová železo-betonovo-skleněná krychle nabídne navíc. Obvykle totiž nic. Kladno pouze ztratilo významnou kulturně-historickou památku, což už nikdy nepůjde vzít zpět. Správa železnic opět nezklamala, kladenské zastupitelstvo ano.
Tak tady je zásadní problém, že budova památkově chráněna není což je velká škoda
Bohužel, velká chyba. Otázkou je, jak moc účelová.
Tohle nedokážu posoudit. Ovšem tato skutečnost celou tu věc s nynějším bouráním dělá jen horší.
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2178777&x=14.1134498&y=50.1281556&z=19&ovl=8
https://youtu.be/B6qikA2ds30?t=14
„Díky vsrřícnosti SŽDC …,“
Jé, ti jsou tak hodní….Tak když byli vsrřícní tehdy co kdyby byli vstřícní i nyní a desku nechali tam kde je ? Na budově která ten nálet pamatuje.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nadrazi-kladno-demolice-pamatkari/r~a62d6970348711efa26cac1f6b220ee8/
Škoda že už to nezbourali dříve
Třeba v tom roce 1945, že?
Proč píšete „Památková ochrana“ u budovy, která nebyla rozhodnutím ministerstva za památku prohlášena?
Myslel jsem prostě ochranu památky, ne dohled Národního památkového ústavu. Připouštím, že v tomto případě užití tohoto termínu bylo zavádějící.
Chci abyste věděl, že někteří jsme si domysleli jak jste to myslel.
Děkuji.
Pro zajímavost:
https://www.pamatkovykatalog.cz/stanicni-budova-nadrazi-moldava-v-krusnych-horach-7850742
Zajímalo by mě jestli pamětní deska na službu Adolfa Branalda na tomto nádraží je ještě na budově. Na mapě o ní není již ani zmínka.
https://d34-a.sdn.cz/d_34/c_img_QM_y/pXx0On.jpeg?fl=res,,500,1
Ať si “památky”, ať už oficiální či ne, vezme obec nebo třeba samotní památkáři. Když ji nikdo nechce, zbořit.
„Na železnici se zase dějí věci… Dalším nápadem, za kterým stojí místní výtečníci z uskupení Piráti a STAN v čele s paní zastupitelkou Gamanovou a její souputnicí senátorkou Šípovou, je petice řešící zachování staré nádražní budovy. Mohl bych tu zdlouhavě vysvětlovat, že se nejedná o památkově chráněný objekt nebo opakovat slova investora projektu modernizace železniční trati o chatrném stavu budovy. Pokusím se to urychlit. Všichni odborníci, s nimiž jsem mluvil, se shodují, že nejlepším řešením je stavba nové moderní nádražní budovy, která bude odpovídat dnešním požadavkům cestujících, novým dispozicím nádraží, bude účelná, levnější a energeticky efektivní. Ale paní Gamanová, Šípová… Číst vice »
Což by bylo super. Ovšem potom by nebylo kde postavit tu novou.
On ji taky nikdo nenabídl např. ve veřejné dražbě a proto si ji také nikdo nemůže vzít.
Památková ochrana mi říká mnoho, především to že se musí nasazovat s rozumem a v malém množství, jinak a) přestanou být chráněné památky něčím extra a stanou se šedým průměrem b) budeme v dohledné době žít téměř výhradně v chráněných památkám a památkový úřad bude (za cizí peníze) řídit budoucnost celé země…
„SPECIALIZACE industriální dědictví Houby dědictví. Byli jsme vyděděni. „POPIS PAMÁTKOVÉ HODNOTY Výpravní budova nádraží v Kladně – Kročehlavech má nenahraditelnou historickou a urbanistickou hodnotu pro město samotné a její zánik by znamenal vymazání architektonické stopy, která podstatně utváří identitu místa už více než 150 let. Objekt je zachován v původní hmotě s reprezentativním architektonickým členěním fasád (s možností doplnění podle historických fotografií a dokumentace), vnitřním uspořádáním a v době dokumentace i s dílčími historickými prvky. V rámci Středočeského kraje se jedná o jedinou nádražní budovu Buštěhradské dráhy svého druhu (podobná je pouze v Žatci v Ústeckém kraji – rejst. č.… Číst vice »
https://www.nasekladno.cz/wp-content/uploads/2023/09/fb_news_nadrazi-kladno.jpg
„Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.“
V čí správě byla ta budova? No když SŽ může bourat tak asi v její. Jak to, že je ve špatném stavu? Neměl by správce který spravuje státní majetek kterým bezpochyby taková výpravní budova je se o ní starat aby do špatného stavu nedospěla?
oprava: Ne v čí správě byla, ale stále je.
Na to máme moc vysoké důchody. Měli byste hoši všichni dýl něco užitečnýho dělat, ne se nechat živit a sedět doma a psát na internet hovadiny o tom, že potřebujete na Kladně železniční skanzen…
Stejně tak vy byste měl vrazit mobil do kapsy a dělat něco produktivního. Asi vám nemusím říkat, že diskuse jsou úplně zbytečná věc pro lidi, kteří nemají co dělat, nebo je dané téma fakt vytočilo. Vytocila vás demolice tohoto nádraží, když ji obhajujete? 🙂
Sám jsem níže napsal, že v tomhle případě to bylo 60:40 ve prospěch bourání.
Spíš mě baví absurdita argumentů, podle kterých by se nezbouralo nikdy nic, ještě vylepšená požadavky zdejších drážních penzistů…
To je hodně slabý poměr pro tak závazné rozhodnutí. Však ano, k bourání musí být trochu jiné důvody, než že je to staré a že se mi to nelíbí. ,,Chceme moderní nádraží městského typu.“ – Tak tomu bylo v Litvínově. Zvláštní, ta města si jsou i jinak dost podobná. Btw v kolika se teď chodí do důchodu? V 65? Ono jak je ode mě něco dál než 40 let, moc to neřeším.
Závažné rozhodnutí jak pro koho asi…
Tak super, tak držím palce. Nikdy nic nebourat ani nevyhodit, to je velká legrace…
Jasně. Ideálně důchod žádný a ze zaměstnání se rovnou nechat odnést nohama napřed, ne? Pokud by to mělo být tak jak říkáte to by tady musel nejdřív pořádně fungovat systém zdravotnictví který je v rozkladu. Zubaře neseženeš, obvoďáci ordinují po telefonu a specialistů je tak málo, že se jsou čílené čekací doby.
To nevím, ale když tu vidím ty nápady tak si říkám proč malodci sedíte doma a nesnažíte se je uvést do praxe?
Jaké nápady? Já nepřicházím s žádnými nápady ani s žádným řešením. Já jen narovinu říkám, že zbourání této budovy shledávám jako velký přešlap. Navíc za ty nápady a jeich uvádění do praxe jsou tady lidé placení. Oni ať hledají takové řešení vzniklého stavu které bude v zájmu všech. Nechat zchátrat a pak přijít s tím, že se zbourá to není podle mě žádný extra nápad. To umí s prominutím každý blbec.
Jestlipak víte jak se chytají zajíci aniž by se použilo flinty, prachu a vůbec těhle líčidel?
Přeci je vědecky dokázáno a všeobecně známo, že nejlepší zaječí pochoutka je šňupavej tabák. Copak jste ještě nikdy neslyšeli ozývat se a-a-a-a- přřřř a-a-a-a- přřřř ? To zající šňupou!
Kdybyste se chtěl zeotat kde zající vezmou šňupavej tabák tak se koupí. Koupí se šňupavej tabák, dá se špětička na jeden patníček, špětička na druhej patníček, špetička na třetí patníček…..Zajíc přijde, větří, vidí,-cejtí svoji oblíbenou pchoutku a-a-a-a přřřřřř. Kejchne, praští se hlavičkou o patníček a omdlí !
KAŽDÝ SI UVĚDOMÍ CO MĚL AŽ KDYŽ TO ZTRATÍ
https://youtu.be/6LKNwxgTZ4A?t=72
Takže ano. Škoda, že ta budova při bombardování nelehla . Dnes by stála s největší pravděpodobností nově postavená podle té původní . Bohužel přežila, lidé o ní nepřišli a proto si jí nikdo neváží. A podle toho co jsem napsal v úvodu probuzení nastane až za nějakou dobu. Osobně si myslím, že se o této době bezhlavého bourání budov a dalších staveb s historickou hodnotou budou učit příští generace ve škole a možná se tohle téma bude stát bok po boku takovým událostem jako bylo pálení českých knih páterem Koniášem.
Tohle tu ale bylo vždycky. Vzpomeňte si na bourání městských hradeb včetně bran, pražskou asanaci židovského města, ničení náměstí stavbou úžasných Priorů. Mě spíš jenom udivuje, že se společnost není schopna poučit.
Ano, bylo to tady. Městské hradby se bouraly protože již neměly žádný smysl. Brány to samé. Co se týče náměstí a návsí kdy na každé nějaká úžasná kostka která městzo či vesnici zhyzdila taky zvěrstvo. Ne, společnost se neponaučí a víte proč? To by musel lidský život trvat déle. Ona moudrost se nabývá věkem a zkušenostmi a o mládí se říká že všechno ví nejlépe. Ale je tady ještě jeden problém a ten se týká používání věcí. Pokud někdo pral na valše byla to pro něj naprosto všední věc a když přišla vymoženost jakou byla elektrická pračka byl rád, že… Číst vice »
Že se moudrost nabírá věkem? To je ten největší kec, jaký jsem dnes slyšel. Příkladem budiž volební preference u lidí 60+
Ano, šup tam s politikou. Není to zbytečné?
Tvrzení, že moudrost se nabývá věkem, připadně v ještě lepší verzi že všichni staří lidé jsou moudří se úplně nezakládá na realitě.
Ve stáří jsou moudří jen ti, kteří byli moudří zamlada – a to ještě ne zdaleka všichni.
„Kdysi jsem si myslel, že s věkem přichází moudrost. Dnes už vím, že s věkem přichází jen stáří.“
V podstatě souhlasím. Jenom si myslím, že přístup k historickým předmětům a památkám souvisí spíš se vzdělaností a určitým pohledem na svět, než s věkem nabývající moudrostí.
Bohužel, už i socialistická věda (v hluboké minulosti, tedy nutně „chytřejší“ než dnes) uváděla jako vrcholné období intelektuálního rozvoje osobnosti věk třícátníků… vrchol „společenské“ úrovně pak čtyřicítku… nikde se ani nepokoušeli naznačovat něco o šedesátnících…
Bourat, likvidovat protože by byla oprava nákladná (kdoví jestli) a pak tady plánovat nesmysly jako je VRT to jo, to by jim šlo, ale investovat do něčeho co má historickou hodnotu to ne. Hele, není on ten problém v tom, že tu budovu postavil někdo jiný a že byla postavena v době jiné za úplně někoho jiného? Mě to totiž začíná připadat jako kdyby si někdo potřeboval pořád stavět nové a nové pomníčky. A kdo by řekl, že to je nesmysl nechť se podívá co jich všude je. U většiny nových dopravních staveb (a nejen u nich) ty pomníčky jsou.… Číst vice »
Tak oni by si i na zrekonstruovanou budovu vesele nalepili štítek s informací, že projekt spolufinancovala naše odvěká matinka Evropská unie. Výhodnější je ale populisticky následovat názor většiny, který zní jasně – zbourat.
To je obrovská škoda. Ta budova má velkou psychologickou i majetkovou hodnotu a je pěkná.
No nevím jestli psychologickou, ale kulturně-historickou určitě. Někdy ani petice s několika tisíci signatáři nestačí. Na Správu železnic určitě ne.
Počet signatářů odpovídá asi 2,5 procentům obyvatel Kladna. Tolik lidí získám proti bourání čehokoliv kdekoliv.
Tak asi netřeba říkat, že ne všichni o této možnosti věděli. Řadě lidí je zase jedno, co kde bude stát. Myslím, že 2,5 % odpůrců je hodně podhodnocené číslo.
Ano, netřeba říkat, že zastánci nebourání jsou taková jelita, že ani neumí zorganizovat petici…
Ach jo. Ta speciálně pro Vás
https://youtu.be/dICdtI71zvA?t=160
To už snad ani nesplňuje definici argumentu. Prostě výkřik bez hlubšího významu.
Ale zcela to zapadá do výkřiků tady. Účelové nepřiznání statutu památky, majitel je kretén, město je kretén, o petici nikdo nevěděl, lhali o spodní vodě… Komici, fakt.
A do výčtu jsem zapomněl zapsat Troubwaye, který tvrdí, že budovy sloužící jako držák pamětní desky nelze zbourat a tetku Lucii, která upozornila, že na tamní latrínu jednou zašel bratr kmotřičky Jana Karafiáta.
Ale já přeci neříkám, že je nelze zbourat. Já říkám, že by se takové budovy bourat neměly.
Díky za zmínění příspěvku Lucie. Nejprve jsem vůbec nechápal o čem to mluvíte a pak mi to došlo a tak jsem zapátral. Naopak. Je fajn vidět, že stále existují lidé co se o historii zajímají, mají přehled atd.
Víte co je zajímavé? Že v období slavnostního odhalení pamětní desky byl primátorem jistý pán. A ten jistý pán je primátorem u dnes. Já být přimátorem města ve kterém bude budova na které bude za mého úřadování odhalena pamětní deska udělám všechno pro to, aby pamětní deska nemusela změnit své umístění.
Jako cestující jsem tam strávil kus života a musím říct… jsem rád, že půjde pryč. Vnitřní hala úplně nesmyslně rozvržená a většina budovy nevyužitá, ani vzhledově to nebyl žádný úžasný skvost nutná k záchraně (subjektivní). Myslím, že k modernímu nádraží patří moderní hala a peníze dát na zachování historických budov, které si to zaslouží (ČB, Plzeň atd.).
Přesně tak! Skutečně nemá smysl zachovávat každou typizovanou nádražní budovu jen proto, že se někdo zasnil. Nádraží je vysoce funkční objekt a má nabídnout co možná nejpříjemnější a nejergonomičtější rozvržení pro své klienty – cestující. Tuto budovu znám velmi dobře a nenabízí nic z výše jmenovaného.
„Jako cestující jsem tam strávil kus života a musím říct… jsem rád, že půjde pryč.“
Díky. Tím jste přesně potvrdil to co říkám a sice, že co se pro některé lidi stalo denním chlebem a zevšednělo nemají problém to nahradit něčím novým a změnu vítají s velkou radostí. Jenže ne vždy je ta změna k lepšímu a ne všichni takto opouštějí staré věci pro nové
https://youtu.be/ioeYAfSNpqs?t=29
Přesně. To ale sluníčkáři, co by zachránili každou ruinu nikdy nepochopí.
Blbost už byla ta nástupiště připravovat pro použití se starou budovou.
Jen tak ze zvědavosti, ty částky jsou včetně vybavení baráku technologiemi pro řízení dopravy? Pokud bez, tak by mi cca 100mio (po odečtení něčeho na demolici) za prefabrikovanej barák přišlo sakra hodně…
Jo, když se zjistilo, že jde zbourat i budovu, která má určitou hodnotu a kterou na obrázcích slibovali zachovat, tak to rozhodně není poslední takový příklad. Doteď se ve výsledku demolovaly budovy, co časem o svou hodnotu přišly, ale nastala nová doba, přátelé
To je z projevu Donutila v Černých baronech?
No to doufám, barabizen máme plné Česko a chtělo by to trochu vyvětrat a chránit opravdu jen skvosty a unikáty, jinak budeme skanzenem
jasně jakmile bude na Kladně nová budova, přijde Pokrok, a skanzen zmizí…brzda pokroku je staré kladneské nadraží…
Hehe, skanzen, to už jsem dlouho neslyšel. Betonová budka je dle Vašeho mínění ideální způsob, jak vyvětrat ten náš skanzen? Neznám totiž nic symboličtějšího pro českou železnici 21. století. Možná ještě modré zábradlí a uživatelsky zoufalé podchody na každé staničce.
A to je přesně ono. Lidé kteří museli například jezdit 810kou budou ve většině případů rádi až je nahradí něco „lepšího“ a pohodlnějšího. Ale třeba si na její spolehlivost ještě někdy rádi a se slzou v oku vzpomenou.
Jenž ta nová vozidla nejsou většinou o nic lepší a už vůbec ne pohodlnější a účelnější.
To samozřejmě nejsou, dvounápravové podvozky, vyšší výkon, klimatizace nebo nízkopodlažnost, na to není nikdo zvědavej, když se přece dá sedět se zádama do pravýho úhlu na kožence v Baafx…
Dokonce menšího než pravého. Ty sedáky jsou ještě navíc k přísně svislému opěradlu naklopené.
Asi jste dlouho nejel po lokálce. Dnešní 810 už mají všechny sedadla vyměněná.
Všechna sedadla samozřejmě
Pro mě jakožto příznivce normálních oken ve vlacích skutečně nejsou. Přitom by stačilo pro oněch 10 % lidí, kteří preferují okno před klimatizací, vyhradit v nových soupravách jeden malý oddíl a neřekl bych ani slovo.
Že jsem si nikdy nevšiml. A že jsem se na těch sedačkách najezdil až jéje.A že mnou nejoblíbenější místo bylo v přípojném hned u dvěří a u záchodu na té lavici. pěkně u spouštěcího okna. Ono druhá strana se sklápěcí sedačkou taky nebyla k zahození, ale ta byla často vyhražena jako služební oddíl kde měl své zázemí průvodčí.
No právě. To jsem chtěl říci. Proto na ta stará budou ti lidé třeba ještě vzpomínat s tou slzou v oku. Ovšem pokud si budou schopni přiznat, že staré sice mělo své nedostatky, ale ve výsledku bylo lepší než to nové.
Lepší skanzen než jakoby moderní, nevzhledné a neúčelné, ale i nesmyslně drahé stavby. Navíc často takové, ve kterých se nikdo necítí dobře. Toho všeho začínáme mít až příliš.
Tak to jistě mluvíš o stavbách, které vznikaly za dob tvého mládí – takový Cheb, Beroun, Čadca a podobné opičárny. Tam si opravdu připadám, že jsem v něčem, co stvořil šílenec.
Přeskočím to tykání a nespornou neúctu k některým lidem jiného názoru. Beroun prošel loni zásadní rekonstrukcí, to byste měl jakožto krajní zastánce ,,deskanzenizace“ české železnice asi vědět. Řeč je jinak o Kladně a dalších historických budovách devastovaných pseudosprávou Správy zeleznic, nevím, proč sem taháte socialistický Cheb.
Hodnota názoru nespočívá v jeho odlišnosti, ale v jeho obsahu.
Pan ušatá má laťku nastavenou hodně vysoko, tak mě jen zajímá, zda to tak měl i v produktivním věku, kdy na dráze sám působil.
Čadca je úplně příšerná budova, jednou jsem tam čekal při -20 stupních, vevnitř mi přišlo že je úplně stejně jak venku, jen tam nefoukal vítr jediné místo kde se tam dalo přežít bylo u rozpáleného radiátoru.
Tak jste to mohl stvořit Vy. A´, pardon. Vy jste ještě nebyl na světě. Tak víte co? Až něco stvoříte Vy tak se pak přijďte pochlubit. Správný chlap má prý za svůj život stihnout postavit dům, zasadit strom a zplodit syna. Co z toho jste již stihl?
Já jsem (z blbosti podobné jakou tu předvádíš ty) draze a složitě zrekonstruoval 120 let starý dům, který neměl zásadnější kvality, zato jeho používání má celou řadu dispozičních a funkčních omezení. Taky jsem předseda SVJ v domě starém „jen“ 80 let a třeba sklepy bez hydroizolace, které tu klávesnicový teoretk Ušatá z tepla paneláčku vyřešil, jsou velmi nevděčná disciplína…
A o souložení a zahradničení si popovídáme u vhodnějšího tématu, ju?
Děkuji za odpověď. Ani jsem nečekal, že bude tak obsáhlá.To jen dokazuje, že myslet si o někom něco jen podle jeho názorů nebo podle toho jak je podá není ten nejlepší nápad.
Asi si mne s někým pletete, ale to je vaše chyba. Např. nejenže jsem na dráze nikdy nepracoval, ale třeba ve stavebnictví ano a zkušenosti i s tou hydroizolací, rekonstrukcemi, mnodernizací atd. mám asi větší než vy. Jinak nemá cenu, abych se tu s vámi vybavoval a nějak přel. Je to k ničemu a naprostá ztráta času.
Ekonomické argumenty tradičně upozadily ty kulturní. Namísto architektonicky hodnotné budovy bude mít Kladno železo-betonovo-skleněnou bezcennost. O havarijnosti stavu historické budovy silně pochybuji. Další bezohlednost Správy železnic a ubohost kladenského zastupitelstva.
Kecy o skanzenu si laskavě odpusťte, díky.
je to jen budova, ktera neni nicim zajímavá. pokud vam to vadi, pujcte si s dalšími kladenaky 80 mil a zbytek doplatte. 😀
Je to významná památka drážní architektury Kladenska z 2. pol. 19. stol. Takto zachovalých staveb tohoto druhu už jsou bohužel pouze jednotky. Kladno se tímto své památky vzdalo. Petici, kterou mimo jiné podepsal jeden z mých vysokoškolských profesorů, navzdory. Ignorování mínění značné části laické veřejnosti je věc jedna, ignorování názorů některých odborníků je věc druhá. Za 50 let se stávajícímu vedení města i Správě železnic bude tento krok vyčítat. To už ale bude pozdě, že?
Je to klasická budova, z klasických materiálů. A co se týče peněz, pak musíte do stavby té nové budovy např. počítat nákady na demolici, likvidaci odpadu z ní, zbytečné vynakládání energií, nutnost výroby a dporavy dalších materiálů pro stavbu atd. To rozhodně pak není levnější než oprava klasické cihlové stavby. A to strašné zatopení vodou? Běžte si to tam ověřit na vlastní oči a hlavně ptejte se na to, kde se to tam po 150 letech vzalo, kde to mělo nějaké dopady a kde je to vidět, jak tam denně odčerpávají hektolitry vody, jak budova pod vlhkostí padá aj.,atd. atd.… Číst vice »
No skoro jako když zbourali to Denisovo nádraží, viď, Lakatoši.
Po této jedinečné ztrátě pro lidstvo zbývají našim vnukům a vnukům našich vnuků původní nádražní budovy už jen v Rakovníku, Lužné, Řevničově, Novém Strašecí, Stochově, Žehrovicích, Unhošti, Jenči, Hostivicích, Ruzyni, Veleslavíně, Dejvicích, v Bubnech a na Masarykově nádraží… Hrůza!
O drážní architektuře toho zřejmě moc nevíte. Dejvice, které představují nejcennější kulturní památku na trati, jsou novorenesanční, ještě tu je tedy Masaryčka, ale tu jste si sám dovolil jaksi opomenout. V Hostivici se v jako jediné z celého vašeho výčtu nachází nádraží typově srovnatelné, byť menší a historicko-kulturně méně významné. V Kamenných Žehrovicích zase budova prošla v 80. letech necitlivou rekonstrukcí a z původních prvků se značná část nedochovala. Kromě toho platí totéž – budova je menší a celkově nedosahuje významu nádraží na Kladně. Rakovník je také podstatně hůře zachovalá stavba než Kladno. Stochov se svou současnou podobou z roku… Číst vice »
Pokusil jsem se tě vrátit do reality výčtem toho, že historické budovy jsou prakticky všude podél trati. Jak ukazuje tato diskuse, není problém si význam čehokovli přibásnit, včetně typizovaných nádražních staveb, které tedy mají být zachovány ve všech svých variantách a kombinacích.
To je skvělý nápad, jistě praktikovaný ve všech oborech průmyslové historie a ještě lepší je financovat ho z peněz na provozuschopnost dráhy.
A Masaryčku tam máš, experte.
Fajn, veškerou úctu rovněž splachuji do záchoda, experte. Za Masaryčku se omlouvám, když vygeneruješ X nádraží, která spolu nijak nesouvisí, může se stát, že se něco přehlédne. Realitu z kunsthistorického hlediska očividně příliš nechytáš, protože, jak už jsem opakovaně psal, je Kladno poslední dobře dochované nádraží tohoto typu v této oblasti. Z hlediska památkové péče je tudíž úplně jedno, že je to stavba typizovaná. O tom, že se jedná o významnou stavbu města z hlediska kulturně-historického je věc druhá. Pochopil, nebo je to na člověka bez uměleckého cítění a v tomto případě tolik důležitého humanitního vzdělání pořád moc složité?
Ta nádraží spolu souvisí tak, že leží na jedné trati. Jel jsem podle mapy (jak jsi mi nakonec sám později poradil). Kunsthistorická hodnota nádražních staveb je v tvém podání krapet přikrášlená, nechybí argumenty falešné a demagogické. Jako správný internetový teoretik víš prd o tom, co stojí tyhle věci opravovat a udržovat v dnešním standardu. Ale co je podstatné – zákonná památková ochrana (která se u nás používá velmi benevolentně), v tomto případě nařízena nebyla. O budově jednalo ministersvo kultury, ministr dopravy i město Kladno. Výsledek známe, jenom ty máš fixní ideu, že tvůj názor přebije veškeré ostatní aspekty problému a… Číst vice »
Ok, snažil jsem se vysvětlit, že bez ohledu na zeměpisnou polohu a drážní architekturu na okolních tratích se jedná o ojediněle zachovalý objekt, který má svou hodnotu. Architektonickou i kulturně-historickou. To, že zápis do památkového katalogu nebyl zrealizován, bohužel neznamená zhola nic v kontextu skutečnosti, že památkový status jedna a tatáž stavba může v rámci několika let klidně dvakrát ztratit a dvakrát nabýt. Především v případě mostu u Červené nad Vltavou to velmi zavání účelovostí. Správa železnic se pochybných praktik neštítí a docela klidně mohla zalobbovat i v tomto případě. Do zákulisních jednání bohužel nevidíme a nikdy vidět nebudeme. V… Číst vice »
Tak je bezva, že tě chválí spolužáci, ale v reálném světě to chce trochu něco víc než kamarády od piva a plky pro udržitelné využití podobných památek. Něco o co se pokusili lidi v Ústí nad Orlicí, ale ti moc daleko nedošli…
A Červená je přesně další podobný průser s pseudopamátkou a Pyrrhovo vítězství samolibých teoretiků, z něhož nic nebude a které zacvaká daňový poplatník…
Celý kladenský úsek je osekaný na dřeň, zřejmě aby se ušetřilo na pražské vicenaklady. Když někdo o demolici starého nádraží někdo říká “nežijme ve skanzenu”, tak nechápu proč kladensky úsek ani neodstraní všechna úrovňová křížení.
Přesně tak – infrastrukturně je to navržený skanzen, ale tady se bude řešit barák, kterej má identitu.
Mohamede, co bychom za takovou rekonstrukci stanice a budovy ve Zlíně dali. Jak vám závidím…
Ogaři, ale včil vážně: tratě mimo TEN-T má Správa železnic naprosto na salámu. Najdou se výjimky, ale moc jich není.
Proto platí: voják se stará – voják má.
Jeden voják má třeba dvojkolejku do Božího Požehnání a jiný se nestará a má kuřinec…
Souhlasím a proto tiše závidím.
Někdy v tuto dobu měla začít stavba podchodu pod ulicí Milady Horákové. Když jsem tam včera viděl chystat uzávěrku komunikace, myslel jsem si, že je to kvůli tomu. Ale nejspíš došlo k úpravě harmonogramu.
V budoucnosti se bude o současném vedení Správy železnic a Kladna mluvit jako o užitečných kre*enech.
Místo budovy se svou klasickou architekturou, historií a duší, vnutí lidem obyčejnou hnusnou „tělocvičnu“.
Vulgární ale pravdivé
Co by za tu „tělocvičnu“ např. v Mladé Boleslavi, nebo Zlíně dali…
Řekl bych, že lidé s trochou vkusu a s respektem k historickým budovám, které přežily druhou světovou válku i období socialistického architektonického temna, nic. Jinak jsou jistě zástupy lidí, kteří se těší, až to staré oprýskané nádraží zmizí a Správa železnic – slunce naše nejjasnější na jeho místě postaví krásnou moderní budovu v souladu s normami 21. století.
No hele tak tady to bylo 60:40 ve prospěch zbourání. Všude jinde ty obří a pro dráhu naprosto zbytečné baráky máš, tak se můžeš chodit kochat tam…
Za A) všude jinde ne. Zachovalých nádražích budov kladenského typu jsou jednotky. Za B) město chtějící si zachovat svou identitu a kulturně-historické památky ponechat i dalším generacím by měla být samozřejmost. To, že je Kladno posthornická díra s vedením schopným se spřáhnout i se Správou železnic a společně vytvořit v obou smyslech slova laciný projekt, je ostuda města. Neexistuje důvod k nahrazení budovy budovou novou. Stačila rekonstrukce interiéru. Budiž, existuje pár tisíc zajímavějších míst než je Kladno, nemám problém zůstat u počtu návštěv 1. Jinak se spoustou nevyužívaných nádraží by se dalo naložit úplně jinak, kdyby ignoranti ze Správy železnic… Číst vice »
Ta nádraží jsou k ničemu. Průmyslové stavby z dob, kdy technologie byla založená na velkém nasazení lidské síly a ta musela někde úřadovat a bydlet.
Poměr rekonstruovaných a demolovaných stanic je jedno ku dvaceti, na čemž se ukazuje že lidi jako ty jsou názoroví extrémisti zcela bez soudnosti…
Teď jsou k ničemu, ale klidně v nich mohly být byty, kterých je zoufalý nedostatek. Spíš bych řekl, že nařídil od tebe a Správy železnic jsem ochoten v budovách vidět i něco víc, než hroudu cihel. Ale to asi inženýrskému nebo středoškolskému zabedněnci nevysvětlím, že? Kdyby měla Správa železnic zájem hledat nová využití nebo hledat kupce, něco málo by ještě utžila, ušetřila by za demolici a řadu staveb by tím zachránila. To by v jejím vedení ovšem nesměli být lidé, kterým je to fuk. Ignoranti. Lidé jako ty, viď, chlapče?
Teoreticky to možné je (byť ty byty by měly celou řadu omezení, přestavba by byla drahá a bydlet na nádraží taky každý nechce), ale nedošlo k tomu. Automaticky předpokládat, že SŽ tuto variantu nevyhodnotila a nadávat jim je trochu arogantní.
Tak ať si budovu převezme město Kladno. Může ji zrekonstruovat a každý rok do jejího provozu vražet několik milionů korun.
Město Kladno starou budovu nechce (a já ho chápu).
Já také
Samozřejmě. Mělo být prohlášeno kulturní památkou a mělo zůstat v rukou Správy železnic.
Proč by měl provoz takové budovy stát milony korun? Když třeba stačí ji využít třeba pro obchodní centrum, služby apod.?
Co berete? To musí být slušný matroš. Chci taky.
Člověk hledající využití v současnosti neužívaných pater nádraží podle vás potřebuje ,,matroš“? Tragikomické.
Doufám, že ta moderní nádražní budova vydrží déle než ta „nová“ trolejbusová vozovna v Brně – Komíně.
To jako pokaždý když se někde něco chystají stavět, tak k tomu podotkneš tohle velemoudré srovnání?
Hm, v Králově Poli bude taky nové nádraží, zdalipak vydrží…? No a ve Svinově už dávno spadlo, žeano…
Nežijeme ve skanzenu. Někde prostě stojí za to budovu udržet v historické rázu, jindy je nutne (rozumněj vhodné ekonomicky, provozně, architekticky) postavit něco nového jiného.
Copak vy bydlíte v oppidum? Budete platit provoz té budovy, dokážete ji udělat ekonomický a energeticky soběstačnou?
Některé budovy musí být nové a prispusobene dnešním potřebám, aby ty, které byly vybrány k zachování mohli zůstat pro budoucí generace.
Co říkáte na opravenou budovu Hlavního nádraží v Praze? Měla by tam stát místo této, předchozí?
PS: Nejsem zaměstnanec SŽ 😉
Ale ta nová budova už dávno není nová . Má uż 50 let. Je zralá na bagr a buldozer. Bude to Wilsonova Pergola !! Ne že si budete hřát pr.el ! Hezky budete ekologicky a bezuhlíkově mrznout.
Ale bude tam Číňan s klapkami na uši a rákosovými kloboučky.
Nesouhlasím s ani jednou myšlenkou. Každopádně zbourat 140 let starou nádražní budovu je barbarství, které není možné ospravedlnit ani teorií výběru nádraží určených k zachování, protože tento konkrétní exemplář měl onen hypotetický seznam zcela bez diskuse zahrnovat.
Můžete popsat kulturní hodnotu té budovy, která by zdůvodnila její zachování „bez diskuze“?
Celé město bylo vybudováno přes železnici, dělníci, materiál – Železná Ruda, vápenec, výrobky železáren i uhlí, významné osobnosti, to vše dlouho přijíždělo a odjíždělo do Kladna a z Kladna jen díky železnici. Mimochodem tudy také odjely Lidické ženy, výpravčího zde dělal otec Ludviky Smrčkové. A obecně 150 let starou funkční budovu kvůli železobetonové kostce zboří jen barbar.
Tak kdyby byla budova funkční, tak ji nikdo nebourá…
Dobře. A proč její interiér nepřizpůsobit současným potřebám? Nevěřím, že to nejde. V nevyužívaných patrech by šlo například vybudovat sociální byty. Nebo klidně třeba školu, když Praha i Středočeši brečí, že jim chybí kapacita.
Tam se ale hodí třeba pošta, praktičtí lékaři, zubař, obchody, mléčný bar, bufet, restaurace, sídlo služebny policie ČR……a vymyslet se toho dá hodně, jen chtít. Takto to vypadá jen, že železnice je tu stále jen z donucení, z toho důvodu, že ještě být musí, než se někomu konečně podaří ji z velké části zlikvidovat a lidem znechutit. Prostě ten grýndýl právě zde vhodný, se taky nějak nedaří a v rámci něho se dělají hlavně nesmysly. Ale díky němu třeba rázně podpořit železnici a to celoplošně a ne jen VRT, která rozhodně není pro plošnou obsluhu ČR, pro každoenní potřeby lidí… Číst vice »
Jak blbej musí človek bejt, aby u zásadní rekonstrukce uzlu regionální a příměstské trati lamentoval, že se „celoplošně“ nepodporuje železnice“ na úkor VRT – ze které nestojí ani metr kolejí?
V čem je nefunkční? Kde je nějaký rozbor, navíc přístupný a zkontrolovatelný, v jakém je budova stavu, co je potřeba udělat sa za kolik, aby to odborníci mohli posoudit? Proč to třeba nebylo zadáno NKÚ, aby to prověřilo? Veškeré údaje kolem toho byly nedůvěryhodné a zp=ochybnitelné! Opět je to naopak vyhazování peněz a nhičení genia loci a staveb, které patří k naší kultuře, životu, krajině. Mám zkušenosti s modernizacemi i novou výstavbou a vím o tom svoje. U této budovy nebylo nikde hodnověrně zdokladováno, co je na ní špatné a neopravitelné a proč by to mělo stát takové částky!! Navíc… Číst vice »
O budově rozhoduje vlastník, ne důchodci s fixní ideou, že všemu rozumí.
V části Vašeho textu, týkající se lidických žen, se nevyjadřují záměrně, neboť pieta a soucit s tím co prožili je neoddiskutovatelná. Ale ke zbytku: Chcete-li toto vše uchovat prostřednictvím nádraží, tak budiž, aby to odpovídalo a připomínalo vše staré (ať dobré, či špatné) tak by stanice měla být s nástupišti v úrovni kolejí, mechanická navestidla, dřevěné pražce a kolejnice se spojkami a pěkně po 7 metrech. Ostatně, na Kladně – Dubí za nádražím stála (nevím jestli ještě je tam ) obrovská hala nejskoho dolů (nejsem místní, ale rok jsem tam nastupoval/vystupoval) do práce. Proč se někdo nestará o to, zda… Číst vice »
Novoklasicistní, možná novorenesanční nádražní budova s typickými prvky drážní architektury 2. pol. 19. stol. Budova dobře zachována včetně řady původních prvků. Minimum pozdějších necitlivých zásahů. Významná kulturně-historická památka města. Pokud si nevážíme takovéto stavby, můžeme s klidným svědomím zlikvidovat třeba Mayrau. Však je to jenom nějaký důlní komplex.
Tak jasně – pohled majitele, který to má s péči řádného hospodáře opravovat a dlouhodobě provozovat, není důležitý – protože majitel je přece kretén…
V tomto případě bohužel ano, je.
Jistě, co je staré, to je dobré a co je nové, to je špatné. Chápu, že je to snadno uchopitelná myšlenka nevyžadujicí moc fantazie, ale zaplať bůh, když se aspoň někde podaří nevytvářet další a další skanzeny „dokonalé“ minulosti…
Rád bych si nechal vysvětlit vysokou hladinu spodní vody, zaplavující nádraží. Všude spodní vody klesají. Akorát pod poddolovaným Kladnem tryskají pod nádražím minerálky.
To vypadá na Klokanovo znalecko – expertní družstvo.
Taky mě to pobavilo. Zní to sice lépe než zničující povodeň na Sněžce, ale princip je stejný.
S tou vodou je to tam nejspíš naprostý nesmysl, ale pokud tam skutečně nějaká je, pak je to velmi snadno řešitelné a v podstatě za „pár korun“. Ale jak jsem psal, nikde není dostupný objektivní a důkladný rozbor, který by bylo možné ověřit a skutečně toto je pro NKÚ a okamžitě! Přitom právě jde o „naše“ peníze, takže SŽ by měla vše nezpochybnitelně doložit.
To nádraží se nebourá kvůli spodní vodě, ale kvůli tomu že je ve své podobě zbytečné (jako většina nádražních budov) a nedá se dobře převést na nic jiného. Spodní voda je vymyšlený argument odpůrců bourání.
Spodní voda je oficiální argument Správy železnic. Jak už jsem párkrát psal – na nádraží bylo možné udělat například byty, jichž je, jak známo, nedostatek. Místo toho zde bude stát jednoúčelová krychle hodnoty ceny materiálu.
Určitě, ale provoz bytů není agenda SŽ. Pokud je na Kladně nedostatek bytů (což asi není), mělo se angažovat město.
Byty z nádraží – nejhorší možná volba pro železnici.
je vidět že jsste v ní nesloužil…
A k čemu by ti lidé chtěli tu stávající budovu s duší využívat? Nabízela by příjemné prostory k čekání, prostor pro prodejny, komfortní přístup z ulice a z nových nástupišť? Nevím přesně jaké to tam mělo dispozice, ptám se.
Právě že špatne, stará budova neměla využití, to byl dle mě hlavní důvod ke změnám přístupu …
Díky za potvrzení. Dnešní potřeby jsou prostě jiné než před 150 lety – v budově nepotřebujeme skoro žádné zaměstnance, cestující tam nepotřebují vyřizovat také skoro nic, občas si někdo dojde koupit jízdenku pokud nevyužije další z mnoha způsobů. Nádraží je na kraji města, s centrem ho nespojují ani moc MHD linky ani nějaká hezká hlavní ulice. Funkci má hlavně příměstskou, v budově se nikdo moc nebude zdržovat, přestupující z R do Os se k budově ani nepřiblíží. Město ten barák nechce a nikdo jiný taky ne.
To právě není pravda. My jsme ho chtěli koupit, avšak SŽ neměla sebemenší snahu jej nabídnout k prodeji. Opravdu péče řádného hospodáře…
A ta nová to snad splňuje? Neútulná, tuctová, jednoduchá hala, která je s bídou tak na čekání na lavičce a jinak k ničemu. I zadarmo drahá.
Vypadá jako přístřešek nad vstupním schodištěm do metra Dejvická.
Jj, mohli si ten nevyuzitej barák zrekonstruovat aspoň za miliardu.
To je zajímavé, že železniční spolky opravují zachovalé dráhy za třetinu ceny, co naše slavná Správa železnic. Ta radši opravovat rozpadlé dráhy nebude, protože za takový prachy, co do toho chce dát to opravdu nemá cenu. Jo kamarádíčkům je nutno ze zakázky zaplatit všimné…
Jak řekl LeCorbusier „dům je stroj na bydlení“ (čili „nádraží je stroj na cestování“ – ostatně stejne jako vlak.
Pokud není funkční, tak je mu „duše“ k ničemu.
To že je stavba funkční se pozná podle toho, že tam lidé rádi chodí a rádi se tam zdržují – a klidně můžou radšji chodit do „tělocvičny“ než do „kulturního domu s duší“
Ok, proč budovu neopravit a nepřizpůsobit potřebám současného cestování?
Já se ptám. Čekám odpověď, ne palečky dolů. Nebo jestli se na víc nemůžete?
Pokud máte potřebu komunikovat sám se sebou, zkuste využít jinou terapii než plevelení diskuzí. Děkuji.
Děkuji za krásně arogantní bezpředmětnou odpověď. Perfektně ilustruje profesionalitu Vašeho rádoby odborného dopravního bulváru. Jsem zvědav, za jak dlouho budu smazán. Hezký den.
Hele chápu, že je člověk v tenzi když mu dojdou argumenty, ale vynadat všem okolo není úplně řešení argumentační nouze. 🙂
Jak je libo
Protože pak nebude mít tu historickou hodnotu a bude to jen „čínskej disneyland“.
To je stejné jako řeba říct:
„Proč do té parní lokomotivy nedat elektrické motory do kol a baterky do kotle místo trubek, pak by sí přece pořád šlo normálně jezdit a vypadalo by to stejně jako dřív“.
„Vypadat pořád stejně“ je sice taky hodnota, ale třeba pro mě ne významná.
A proč se to tedy pro ty lidi a využití neudělá?
To nevím, to byste se musel zeptat třeba fana Fanty, proč něco nebastlil v té staré úžasné budově, která tam v Praze stávala, ale místo toho tam narvhnul takovou pochybnou modernu.
Nebo v Pardubicích, nebo Hradci nebo Nymburku nebo … nevím kde všude, kde byli tak hloupí, že furt dokola nepřestavovali sto let staré baráky.
Není tak nějak fuk, před čím člověk natupuje do rozhrkané Regionovy?
Myslím, že fakt není. Kromě toho nevidím na regionově vůbec nic špatného. Je to poslední vlak, kde můžu vystrčit hlavu z okna, což je jediná výhoda železnice oproti autobusu.
No to jsou ty odlišné požadavky šotoušků a drážních penzistů (zde ovšem obě skupiny coby Ochránci Kulturního Dědictví) vs. lidí, kteří se snaží tu železnici používat k cestě do práce… já shodou okolností jezdím klasou, která otevírací okna má (a spíš mi chybí wifi, zásuvky a v zimě voda na wc).
No když jezdí po špatném svršku, tak je rozhrkaná. Stejně jako ty „nové“ staré oježděné rozhrkané krámy z ciziny, kde je zima, průchoďák, nepohodlné sezení…….. nebo obdobná a předražená nová vozidla třeba z Pesy atd.
Já jezdím zrezlým, na žluto natřeným krámem, bývalou rakouskou jedničkou. A kdyby to nebylo šmucik, a občas i obutý, tak tomu nemám co vytknout…Regionova je zgarb, a to i ve srovnání s řadou 830, když ještě jezdila….