Správa železnic začíná s bouráním kladenského nádraží, nová budova vyjde levněji
Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid![Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/kladno8.jpg)
![Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/kladno8.jpg)
Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.
Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.
Jo, když se zjistilo, že jde zbourat i budovu, která má určitou hodnotu a kterou na obrázcích slibovali zachovat, tak to rozhodně není poslední takový příklad. Doteď se ve výsledku demolovaly budovy, co časem o svou hodnotu přišly, ale nastala nová doba, přátelé
Ekonomické argumenty tradičně upozadily ty kulturní. Namísto architektonicky hodnotné budovy bude mít Kladno železo-betonovo-skleněnou bezcennost. O havarijnosti stavu historické budovy silně pochybuji. Další bezohlednost Správy železnic a ubohost kladenského zastupitelstva.
Kecy o skanzenu si laskavě odpusťte, díky.
je to jen budova, ktera neni nicim zajímavá. pokud vam to vadi, pujcte si s dalšími kladenaky 80 mil a zbytek doplatte. 😀
Celý kladenský úsek je osekaný na dřeň, zřejmě aby se ušetřilo na pražské vicenaklady. Když někdo o demolici starého nádraží někdo říká “nežijme ve skanzenu”, tak nechápu proč kladensky úsek ani neodstraní všechna úrovňová křížení.
Mohamede, co bychom za takovou rekonstrukci stanice a budovy ve Zlíně dali. Jak vám závidím…
Ogaři, ale včil vážně: tratě mimo TEN-T má Správa železnic naprosto na salámu. Najdou se výjimky, ale moc jich není.
Proto platí: voják se stará – voják má.
Jeden voják má třeba dvojkolejku do Božího Požehnání a jiný se nestará a má kuřinec…
Souhlasím a proto tiše závidím.
Někdy v tuto dobu měla začít stavba podchodu pod ulicí Milady Horákové. Když jsem tam včera viděl chystat uzávěrku komunikace, myslel jsem si, že je to kvůli tomu. Ale nejspíš došlo k úpravě harmonogramu.
V budoucnosti se bude o současném vedení Správy železnic a Kladna mluvit jako o užitečných kre*enech.
Místo budovy se svou klasickou architekturou, historií a duší, vnutí lidem obyčejnou hnusnou „tělocvičnu“.
Vulgární ale pravdivé
Co by za tu „tělocvičnu“ např. v Mladé Boleslavi, nebo Zlíně dali…
Řekl bych, že lidé s trochou vkusu a s respektem k historickým budovám, které přežily druhou světovou válku i období socialistického architektonického temna, nic. Jinak jsou jistě zástupy lidí, kteří se těší, až to staré oprýskané nádraží zmizí a Správa železnic – slunce naše nejjasnější na jeho místě postaví krásnou moderní budovu v souladu s normami 21. století.
Tak ať si budovu převezme město Kladno. Může ji zrekonstruovat a každý rok do jejího provozu vražet několik milionů korun.
Město Kladno starou budovu nechce (a já ho chápu).
Já také
Doufám, že ta moderní nádražní budova vydrží déle než ta „nová“ trolejbusová vozovna v Brně – Komíně.
To jako pokaždý když se někde něco chystají stavět, tak k tomu podotkneš tohle velemoudré srovnání?
Hm, v Králově Poli bude taky nové nádraží, zdalipak vydrží…? No a ve Svinově už dávno spadlo, žeano…
Nežijeme ve skanzenu. Někde prostě stojí za to budovu udržet v historické rázu, jindy je nutne (rozumněj vhodné ekonomicky, provozně, architekticky) postavit něco nového jiného.
Copak vy bydlíte v oppidum? Budete platit provoz té budovy, dokážete ji udělat ekonomický a energeticky soběstačnou?
Některé budovy musí být nové a prispusobene dnešním potřebám, aby ty, které byly vybrány k zachování mohli zůstat pro budoucí generace.
Co říkáte na opravenou budovu Hlavního nádraží v Praze? Měla by tam stát místo této, předchozí?
PS: Nejsem zaměstnanec SŽ 😉
Ale ta nová budova už dávno není nová . Má uż 50 let. Je zralá na bagr a buldozer. Bude to Wilsonova Pergola !! Ne že si budete hřát pr.el ! Hezky budete ekologicky a bezuhlíkově mrznout.
Ale bude tam Číňan s klapkami na uši a rákosovými kloboučky.
Nesouhlasím s ani jednou myšlenkou. Každopádně zbourat 140 let starou nádražní budovu je barbarství, které není možné ospravedlnit ani teorií výběru nádraží určených k zachování, protože tento konkrétní exemplář měl onen hypotetický seznam zcela bez diskuse zahrnovat.
Můžete popsat kulturní hodnotu té budovy, která by zdůvodnila její zachování „bez diskuze“?
Celé město bylo vybudováno přes železnici, dělníci, materiál – Železná Ruda, vápenec, výrobky železáren i uhlí, významné osobnosti, to vše dlouho přijíždělo a odjíždělo do Kladna a z Kladna jen díky železnici. Mimochodem tudy také odjely Lidické ženy, výpravčího zde dělal otec Ludviky Smrčkové. A obecně 150 let starou funkční budovu kvůli železobetonové kostce zboří jen barbar.
Tak jasně – pohled majitele, který to má s péči řádného hospodáře opravovat a dlouhodobě provozovat, není důležitý – protože majitel je přece kretén…
Jistě, co je staré, to je dobré a co je nové, to je špatné. Chápu, že je to snadno uchopitelná myšlenka nevyžadujicí moc fantazie, ale zaplať bůh, když se aspoň někde podaří nevytvářet další a další skanzeny „dokonalé“ minulosti…
Rád bych si nechal vysvětlit vysokou hladinu spodní vody, zaplavující nádraží. Všude spodní vody klesají. Akorát pod poddolovaným Kladnem tryskají pod nádražím minerálky.
To vypadá na Klokanovo znalecko – expertní družstvo.
je vidět že jsste v ní nesloužil…
A k čemu by ti lidé chtěli tu stávající budovu s duší využívat? Nabízela by příjemné prostory k čekání, prostor pro prodejny, komfortní přístup z ulice a z nových nástupišť? Nevím přesně jaké to tam mělo dispozice, ptám se.
Právě že špatne, stará budova neměla využití, to byl dle mě hlavní důvod ke změnám přístupu …
Jj, mohli si ten nevyuzitej barák zrekonstruovat aspoň za miliardu.