Správa železnic začíná s bouráním kladenského nádraží, nová budova vyjde levněji

Modernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: RopidModernizace železniční stanice Kladno, stav 11/2023. Foto: Ropid

Správa železnic vysvětluje demolici špatným stavem budovy.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Noname

Jo, když se zjistilo, že jde zbourat i budovu, která má určitou hodnotu a kterou na obrázcích slibovali zachovat, tak to rozhodně není poslední takový příklad. Doteď se ve výsledku demolovaly budovy, co časem o svou hodnotu přišly, ale nastala nová doba, přátelé

Dežo Horváth

Ekonomické argumenty tradičně upozadily ty kulturní. Namísto architektonicky hodnotné budovy bude mít Kladno železo-betonovo-skleněnou bezcennost. O havarijnosti stavu historické budovy silně pochybuji. Další bezohlednost Správy železnic a ubohost kladenského zastupitelstva.

Kecy o skanzenu si laskavě odpusťte, díky.

p.n.

je to jen budova, ktera neni nicim zajímavá. pokud vam to vadi, pujcte si s dalšími kladenaky 80 mil a zbytek doplatte. 😀

Vít

Celý kladenský úsek je osekaný na dřeň, zřejmě aby se ušetřilo na pražské vicenaklady. Když někdo o demolici starého nádraží někdo říká “nežijme ve skanzenu”, tak nechápu proč kladensky úsek ani neodstraní všechna úrovňová křížení.

Jarek

Mohamede, co bychom za takovou rekonstrukci stanice a budovy ve Zlíně dali. Jak vám závidím…

Michal M

Ogaři, ale včil vážně: tratě mimo TEN-T má Správa železnic naprosto na salámu. Najdou se výjimky, ale moc jich není.
Proto platí: voják se stará – voják má.
Jeden voják má třeba dvojkolejku do Božího Požehnání a jiný se nestará a má kuřinec…

Jarek

Souhlasím a proto tiše závidím.

Lkprak

Někdy v tuto dobu měla začít stavba podchodu pod ulicí Milady Horákové. Když jsem tam včera viděl chystat uzávěrku komunikace, myslel jsem si, že je to kvůli tomu. Ale nejspíš došlo k úpravě harmonogramu.

František Kolář

V budoucnosti se bude o současném vedení Správy železnic a Kladna mluvit jako o užitečných kre*enech.
Místo budovy se svou klasickou architekturou, historií a duší, vnutí lidem obyčejnou hnusnou „tělocvičnu“.

Gregyros

Vulgární ale pravdivé

Karl vB.

Co by za tu „tělocvičnu“ např. v Mladé Boleslavi, nebo Zlíně dali…

Dežo Horváth

Řekl bych, že lidé s trochou vkusu a s respektem k historickým budovám, které přežily druhou světovou válku i období socialistického architektonického temna, nic. Jinak jsou jistě zástupy lidí, kteří se těší, až to staré oprýskané nádraží zmizí a Správa železnic – slunce naše nejjasnější na jeho místě postaví krásnou moderní budovu v souladu s normami 21. století.

Roman

Tak ať si budovu převezme město Kladno. Může ji zrekonstruovat a každý rok do jejího provozu vražet několik milionů korun.

Kubrt

Město Kladno starou budovu nechce (a já ho chápu).

Roman

Já také

MKzB

Doufám, že ta moderní nádražní budova vydrží déle než ta „nová“ trolejbusová vozovna v Brně – Komíně.

Michal M

To jako pokaždý když se někde něco chystají stavět, tak k tomu podotkneš tohle velemoudré srovnání?
Hm, v Králově Poli bude taky nové nádraží, zdalipak vydrží…? No a ve Svinově už dávno spadlo, žeano…

Martin

Nežijeme ve skanzenu. Někde prostě stojí za to budovu udržet v historické rázu, jindy je nutne (rozumněj vhodné ekonomicky, provozně, architekticky) postavit něco nového jiného.

Copak vy bydlíte v oppidum? Budete platit provoz té budovy, dokážete ji udělat ekonomický a energeticky soběstačnou?

Některé budovy musí být nové a prispusobene dnešním potřebám, aby ty, které byly vybrány k zachování mohli zůstat pro budoucí generace.

Co říkáte na opravenou budovu Hlavního nádraží v Praze? Měla by tam stát místo této, předchozí?

PS: Nejsem zaměstnanec SŽ 😉

FRX

Ale ta nová budova už dávno není nová . Má uż 50 let. Je zralá na bagr a buldozer. Bude to Wilsonova Pergola !! Ne že si budete hřát pr.el ! Hezky budete ekologicky a bezuhlíkově mrznout.
Ale bude tam Číňan s klapkami na uši a rákosovými kloboučky.

Dežo Horváth

Nesouhlasím s ani jednou myšlenkou. Každopádně zbourat 140 let starou nádražní budovu je barbarství, které není možné ospravedlnit ani teorií výběru nádraží určených k zachování, protože tento konkrétní exemplář měl onen hypotetický seznam zcela bez diskuse zahrnovat.

Kubrt

Můžete popsat kulturní hodnotu té budovy, která by zdůvodnila její zachování „bez diskuze“?

Lucie

Celé město bylo vybudováno přes železnici, dělníci, materiál – Železná Ruda, vápenec, výrobky železáren i uhlí, významné osobnosti, to vše dlouho přijíždělo a odjíždělo do Kladna a z Kladna jen díky železnici. Mimochodem tudy také odjely Lidické ženy, výpravčího zde dělal otec Ludviky Smrčkové. A obecně 150 let starou funkční budovu kvůli železobetonové kostce zboří jen barbar.

Michal M

Tak jasně – pohled majitele, který to má s péči řádného hospodáře opravovat a dlouhodobě provozovat, není důležitý – protože majitel je přece kretén…

off

Jistě, co je staré, to je dobré a co je nové, to je špatné. Chápu, že je to snadno uchopitelná myšlenka nevyžadujicí moc fantazie, ale zaplať bůh, když se aspoň někde podaří nevytvářet další a další skanzeny „dokonalé“ minulosti…

FRX

Rád bych si nechal vysvětlit vysokou hladinu spodní vody, zaplavující nádraží. Všude spodní vody klesají. Akorát pod poddolovaným Kladnem tryskají pod nádražím minerálky.
To vypadá na Klokanovo znalecko – expertní družstvo.

pepak

je vidět že jsste v ní nesloužil…

Twix

A k čemu by ti lidé chtěli tu stávající budovu s duší využívat? Nabízela by příjemné prostory k čekání, prostor pro prodejny, komfortní přístup z ulice a z nových nástupišť? Nevím přesně jaké to tam mělo dispozice, ptám se.

martin.janecek

Právě že špatne, stará budova neměla využití, to byl dle mě hlavní důvod ke změnám přístupu …

David

Jj, mohli si ten nevyuzitej barák zrekonstruovat aspoň za miliardu.