A já bych zase raději viděl v Chodově propojení tratě od Nové Role k Novému Sedlu, aby nemusel motorák hoblovat nádraží, což stojí energii a čas (nástupiště by klidně mohlo být z opačné strany budovy u traťové koleje), neřku-li prodloužení z Hranic do Adorfu, kde sice nelze zpočátku čekat hromady lidí a věcí, ale… Stavět baráky a pomníky, to by nám šlo. A pak většinu dopravy vesele zajišťují auta i tam, kde by to šlo hromadně po kolejích.
I když by to nebyla drahá investice, 200m kolejí a nástupiště, pro ty 4 vlaky co tam jezdí to za to asi nestojí. Ta trať není úplně perspektivní.
Radko Křivánek
1 rok
Chodov snad ano, ale Aš nedává smysl. Nemám moc rád socialistické stavby, ale Aš mne neuráží. Příjemné členité ostrovní nádraží zasazené v zeleni. Snad jsou ty škatule i trochu romantické a na vlak jsem tam čekal rád. Špatně udržované, ale vždy čisté – v posledním roce jsem tam byl v rámci cesty kolem ČR na kole 3x. Starosta Kokoř by chtěl demolicí zajistit vstupní bránu do města, za což by zasloužil zaměnit poslední souhlásku svého jména. Nádraží leží ve „vybombardované“ periferní čtvrti s multi-kulti etnikem, nádraží je tam nejvýstavnější budova v širém okolí. Když tam náhodou host přijede vlakem, tak… Číst vice »
Lépe bych to nenapsal, nádraží Aš opravdu problém není.
A navíc by mě zajímalo, jak přesně tyto stavby posílí oživení a odolnost naší železnice. Zase vyházené peníze, hlavně aby se čerpalo. A za pár let se zase budeme divit, jakto že jiné státy postavily z peněz EU úplně novou infrastrukturu a my jezdíme po tom samém co generace před námi…
…by mě zajímalo, jak přesně tyto stavby posílí oživení a odolnost…
Ta odolnost by mě taky zajímala. Až se budeme za pár let divit, jakto, že jiné státy….., tak my na rozdíl od nich budeme v tom divení mnohem odolnější než předtím.
Určitě by levnější a rozumnější bylo rekonstruovat – jde v podstatě jen o náhradu opláštění a nahradit je novým s tepelnou izolací. Využití budovy zase je řešitelné. Jen se opět musí chtít a zapojit mozky. Navíc se vůbec nikdo nezabývá v době prosazovaného grýndýlu, že se neustále likvidují materiály, suroviny a je nutnost je nějak zpracovat a že se musí nahrazovat novými, tedy surovinami, kterých není nazbyt. Prostě ekonomika je něco jiného než krátkozraké vyhodnocení, že budova je nevyužitelná a že se musí stavět něco nového. A také konečně pochopit, že už musí přestat výstavba plošně náročných staveb, bez suterénů,… Číst vice »
Možná, že výpravní budova v Aši je v tak špatném stavu, že to stávající fasáda z boletických panelů jen umně maskuje.
Pokud se objekt stavěl v 70. letech, nedělal bych si o kvalitě prací a materiálu žádné iluze.
Původní návrh byl skromnější, „strategická komise“ města si ale prosadila toto a od nádraží do centra má v plánu udělat bulvár… https://www.youtube.com/watch?v=plevUS7sEv0
Mně by ale zajímalo, na kolik peněz přijde jen ten „velice důležitý“ betonový stojan na hodiny, co je na konci peronu.
Nelze se divit městu, že nechtělo původně prosazovaný „novinový stánek“. Systém tady to máte, tak jsme rozhodli, a město řeklo NE, potvrzuje neudržitelnost takovýchto postupů. V našem městě je podobných budov několik a po rekonstrukci vypadají dokonce mnohem lépe než při kolaudaci. Obecně lze ocenit, že došlo k dohodě, výsledek rozhodně neurazí, i když se kloním k velmi rozumným názorům od „ušatá“. Jinou otázkou je …ten „velice důležitý“ betonový stojan na hodiny, co je na konci peronu… (který je výrazným architektonickým prvkem). Protože bez něj by se celý architektonický koncept mohl hodit do koše, je v tomto případě zbytečné se… Číst vice »
Paráda, nádraží v Aši je opravdu děsivé. Už aby ta hrůza byla pryč.
A já bych zase raději viděl v Chodově propojení tratě od Nové Role k Novému Sedlu, aby nemusel motorák hoblovat nádraží, což stojí energii a čas (nástupiště by klidně mohlo být z opačné strany budovy u traťové koleje), neřku-li prodloužení z Hranic do Adorfu, kde sice nelze zpočátku čekat hromady lidí a věcí, ale… Stavět baráky a pomníky, to by nám šlo. A pak většinu dopravy vesele zajišťují auta i tam, kde by to šlo hromadně po kolejích.
Když oni lidé radši bydlí, než čekají na vlak..
Přitom by místo vlastního domu mohli stavět železnice… OMG!
I když by to nebyla drahá investice, 200m kolejí a nástupiště, pro ty 4 vlaky co tam jezdí to za to asi nestojí. Ta trať není úplně perspektivní.
Chodov snad ano, ale Aš nedává smysl. Nemám moc rád socialistické stavby, ale Aš mne neuráží. Příjemné členité ostrovní nádraží zasazené v zeleni. Snad jsou ty škatule i trochu romantické a na vlak jsem tam čekal rád. Špatně udržované, ale vždy čisté – v posledním roce jsem tam byl v rámci cesty kolem ČR na kole 3x. Starosta Kokoř by chtěl demolicí zajistit vstupní bránu do města, za což by zasloužil zaměnit poslední souhlásku svého jména. Nádraží leží ve „vybombardované“ periferní čtvrti s multi-kulti etnikem, nádraží je tam nejvýstavnější budova v širém okolí. Když tam náhodou host přijede vlakem, tak… Číst vice »
Lépe bych to nenapsal, nádraží Aš opravdu problém není.
A navíc by mě zajímalo, jak přesně tyto stavby posílí oživení a odolnost naší železnice. Zase vyházené peníze, hlavně aby se čerpalo. A za pár let se zase budeme divit, jakto že jiné státy postavily z peněz EU úplně novou infrastrukturu a my jezdíme po tom samém co generace před námi…
…by mě zajímalo, jak přesně tyto stavby posílí oživení a odolnost…
Ta odolnost by mě taky zajímala. Až se budeme za pár let divit, jakto, že jiné státy….., tak my na rozdíl od nich budeme v tom divení mnohem odolnější než předtím.
Určitě by levnější a rozumnější bylo rekonstruovat – jde v podstatě jen o náhradu opláštění a nahradit je novým s tepelnou izolací. Využití budovy zase je řešitelné. Jen se opět musí chtít a zapojit mozky. Navíc se vůbec nikdo nezabývá v době prosazovaného grýndýlu, že se neustále likvidují materiály, suroviny a je nutnost je nějak zpracovat a že se musí nahrazovat novými, tedy surovinami, kterých není nazbyt. Prostě ekonomika je něco jiného než krátkozraké vyhodnocení, že budova je nevyužitelná a že se musí stavět něco nového. A také konečně pochopit, že už musí přestat výstavba plošně náročných staveb, bez suterénů,… Číst vice »
Možná, že výpravní budova v Aši je v tak špatném stavu, že to stávající fasáda z boletických panelů jen umně maskuje.
Pokud se objekt stavěl v 70. letech, nedělal bych si o kvalitě prací a materiálu žádné iluze.
Původní návrh byl skromnější, „strategická komise“ města si ale prosadila toto a od nádraží do centra má v plánu udělat bulvár…
https://www.youtube.com/watch?v=plevUS7sEv0
Mně by ale zajímalo, na kolik peněz přijde jen ten „velice důležitý“ betonový stojan na hodiny, co je na konci peronu.
Nelze se divit městu, že nechtělo původně prosazovaný „novinový stánek“. Systém tady to máte, tak jsme rozhodli, a město řeklo NE, potvrzuje neudržitelnost takovýchto postupů. V našem městě je podobných budov několik a po rekonstrukci vypadají dokonce mnohem lépe než při kolaudaci. Obecně lze ocenit, že došlo k dohodě, výsledek rozhodně neurazí, i když se kloním k velmi rozumným názorům od „ušatá“. Jinou otázkou je …ten „velice důležitý“ betonový stojan na hodiny, co je na konci peronu… (který je výrazným architektonickým prvkem). Protože bez něj by se celý architektonický koncept mohl hodit do koše, je v tomto případě zbytečné se… Číst vice »