lot
Infrastruktura Železnice

Správa železnic vypsala soutěž na geologický průzkum pro tunel z Prahy do Berouna

Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha
Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha
Správa železnic začala s prvním velkým krokem pro přípravu nové trati mezi Prahou a Berounem. Vypsala zakázku v hodnotě 160 milionů korun na firmu, která aktualizuje dokumentaci pro územní řízení včetně materiálu pro posouzení vlivu na životní prostředí.

Správa železnic začala s prvním velkým krokem pro přípravu nové trati mezi Prahou a Berounem. Vypsala zakázku v hodnotě 160 milionů korun na firmu, která aktualizuje dokumentaci pro územní řízení včetně materiálu pro posouzení vlivu na životní prostředí.

Vyplývá to z informací zveřejněných na profilu zadavatele. Součástí zakázky bude i zpracování aktualizace projektu podrobného geotechnického průzkumu, autorský dozor podrobného geotechnického průzkumu a vyhodnocení podrobného geotechnického průzkumu.

O tunelu mezi Prahou a Berounem se mluví desítky let, loni Správa železnic rozhodla o variantě C1. Ta počítá s 24,7 km dlouhým Tachlovickým tunelem, který je navržen jako dvojice jednokolejných tunelů ražených metodou TBM. Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.

Stavbu tunelu schválila loni centrální komise, plán je začít v roce 2028. Nová trať je plně přizpůsobena smíšenému provozu osobní a nákladní dopravy, což ovlivnilo nejen sklonové parametry trasy, ale i maximální traťovou rychlost, která zde činí 200 km/h.

Nový tunel má zkrátit dobu jízdy z Prahy-Smíchova do Plzně na 44 minut, do samotného Berouna má trvat jízda 12 minut. Z Berouna se tak lidé do širšího centra Prahy dostanou rychleji než z řady jiných částí hlavního města. Ve stávající trase v údolí Berounky pak může být při zvýšené spolehlivosti plně posílena osobní regionální doprava, například ve špičkovém desetiminutovém intervalu až po Řevnice.

Železniční spojení Prahy a Berouna prochází postupně částečnou modernizací, obce v údolí Berounky ale odmítají vyšší provoz, a proto se nakonec jako jediná možná jeví stavba tunelu. Předběžné odhady mluví o nákladech 50 miliard korun.

Možné trasy pro tunel Praha - Beroun. Foto: Sudop Praha
Možné trasy pro tunel Praha – Beroun. Foto: Sudop Praha
104 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Naprosto vyhozené penìze! A kam se vyveze ten vytěžený materiál z tunelu? Do Českėho krasu, nebo na Křivoklát? Do Prokopáku asi ne. A most inteligence do té doby spadne sám. Co takhle úředníkům, co dojíždějí ze z Plzně přestěhovat kancly, aby nemuseli dojíždět? Anebo ještě líp, nechť pracují z domova, jako o koroně. Joj, to bude mínusů. Už se těším.

Martin

Asi jste nepochopil, proc se vlastne nova trat ma stavet… Dojizdeni za praci je jen jedna z vyhod noveho spojeni mezi Plzni a Prahou…

Alibaba

Vzhledem k tomu, že se dá očekávat i nějaký ten vápenec, tak by se něco dalo vozit i do cementárny.
A od toho se taky dělá ten geotechnický průzkum.

Petr

Povídalo se o použití do elektráren na odsíření. Jde o to zda budeme mít v době kdy se narazí na vápenec ještě nějaké funkční uhelné elektrárny.

Milan

Já nemůžu říct, že bych s Vaším názorem nesouhlasil. Je to totiž blábol, který mi nedává žádný smysl.

Vašek

Přidám další blábol. Když se stavěla D5 prakticky centrem Berouna, znamonalo to 5 let bahna, prachu, podle toho, jestli bylo sucho či mokro, a samozřejmě kraválu. A uvažovaný tunel, to budou tisíce Tatrovek, nebo čím se to bude odvážet.

Jiří Kocurek

Pásovým dopravníkem se to bude vyvážet. Ještě je druhá možnos a to bentonitová suspenze v potrubí.
Nestavěli vám tam v Berouně kanalizaci? Taky bylo rozkopáno, hádám.

Vašek

Jsem mladší, než kanalizace, takže nevím. Pásovým dopravníkem až na místo skládkování? To bych chtěl vidět. Nebo radši ne.

Kalanis

Takhle se tahala rubanina z V.A (Dejvická-Motol). Tady to může být stejné. Místa je v Králově Dvoře celkem dost a na nákladním seřaďovacím se to může cpát rovnou na vozy.

ene bene

„aktualizace projektu podrobného geotechnického průzkumu“ – tedy nějaká verze tohoto už existuje. Ví někdo s čím se počítá? Vrty? Kilometry štol? Pár set metrů tunelu v plném profilu na zkoušku?

Jiří Kocurek

Nejkratší je dostat se tam shora. Nejpreciznější je průzkumná štola. Výhoda razícího stroje ale spočívá v tom, že v přestávkách ražby můžete vrtat před razící hlavu a zjišťovat, co je v nejbližších desetimetrech. A přestávky v ražbě jsou pokaždé, když se osazuje prstenec tvořící ostění tunelu.

Richard Fiala

Proč nikdo neuvede jaký je trend v počtu cestujících a nákladu mezi Prahou a Plzní resp do Chebu a dál do Němec. Řekl bych že rozhodně ne takový aby stál za tak šílenou investici pro zrychlení o pár minut a to za cca 15-20let! To bych spíš investoval do zdvoukolejnění úseku Plzeň-cheb! A mimochodem úsek Cheb-Schirnding je dosud jednokolejný a neelektrifikovaný! V našich podmínkách mají vrt smysl jen v napojení na evropskou vrt síť.

Znalý

Ale tady je zrychlení Praha – Plzeň pouze sekundární efekt. Primárně jde o odlehčení úseku Praha – Beroun….
Jen na to zrychlení by nikdo ty peníze nedal.

Honza D.

Pane Ríšo, jen malý dotaz – jak vypadá trať za Pomezím nad Ohří? Má smysl budovat až na hranici dálnici, když za hraničním patníkem následuje okreska (převedeno do silniční paralely)?

Alibaba

Zas taková okreska to není, z Marktredwitzu na Norimberk je dvojkolejka a v dieselu tam jezdí těch 160. A jsou snahy na Německé straně elektrifikovat. Do Hofu to postavily nedávno. Z Hofu ale směřují spíš na Mnichov (Řezno).

Honza D.

Není tam ve směru do vnitrozemí ještě nějaké omezení co se týká průřezu nebo zatížení? Mám pocit, že kdysi o tom psal Petr Šimral, detaily si již přesně nepamatuji. Samozřejmě jde také o trasování a podélné sklony, z Marktrewitzu do Norimberka není ideální krajina pro vlak. Na Regensburg podél Waldnaabu to bude asi jinačí kafe, byť se to místy kroutí jak přišláplá zmije.

Petr

On ten tunel, poskytne možnost i slušného napojení českého středozápadu, kam dnes nevede slušná železniční spojnice.

Honza D.

O tom žjdná, je škoda že se zrušila územní ochrana na dvojkolejku 200 km/h Plz – Cheb.

mgr.pavel

Touto „logikou“ ale nemá smysl stavět ani kilometrový úsek dálnice. Vždyť za ním následuje okrska, tak co..

1) současná trať totálně nestíhá.

2) je v plánu VRT i dále na západ, nejen tento tunel

Haha

On taky koridor nevede do Chebu (teda na papíru jo, páč jinak by z EU tehdy nepřišel měšec), ale na Domažlice, kam, světě div se, z Plzně povede trať na 200 km/h. Dál to záleží na tom, s čím v 1Q/21 přijdou DB Netz a BMIVT.

Vašek

Řekl bych, že trend klesající. Rychlík z hlaváku na Smíchov kvůli výluce nejede, ze Smíchova do Berouna NAD kvůli výluce a v Berouně přestup do vlaku. Víte někdo o rozumném důvodu, proč už nejet busem rovnou až do Plzně? Ale opravdu rozumném. Né třeba jako nenechat železnici padnout.

Kalanis

Kamiony valící se přes Loděničák a Ejpovičák?

Anonym ze severu

Jak to SŽDC myslí s tou 200 km/h? Jestli počítá s tím, že se tam fakt bude 200kou jezdit nebo to bude dělané na vmax=200km/h (jako Ejpovice)?

XXXD

No je jasné, že než se tam těch 200 km/h jezdit, nějaké zkoušky se tam asi budou taky muset udělat.

Petr

V době kdy bude dobudován, budou možná i ty náklady tou 200 v tunelu jezdit.

PetrD

Není u těžkého nákladního vlaku nějaký(fyzikální) problém při vysoké rychlosti s namáháním kolejnic?

Martin

No nejen zatizeni kolejnic, ale take hmotnost, schopnost ten vlak rozjet, zabrzdit a take udrzet pohromade, a samozrejme samotna konstrukce vozu,…
Lehke naklady jako postovni vlaky apod., by mohli jezdit i vice, jen by se ale museli nakoupit a upravit na to vlakove soupravy… Nemyslim, ze by se to vyplatilo…

PetrD
Petr

NGT CARGO

Martin

Zni to dobre, pro zacatek by mohl fungovat v ramci terminalu nakladni dopravy a s vyuzitim beznych trati pro nakladni dopravu mezi terminaly… Jen autonomni provoz se zatim jen testuje, ale to muze prijit s casem,…

Dulezite je, aby spojovani vlaku jak nakladnich, tak osobnich fungovalo automaticky, zacal bych osobnimi, to je uz ve svete zname…
A celkem stoji za uvahu zacit testovat i automaticke nebo dalkove rizeny posun ci razeni a spojovani vozu v nakladnich stanicich… Ale vyzada si to vyvoj novych nakladnich vozu…

Jako koncepce se mi to libi,… Venuje se tomu nekdo i u nas?

Petr

Zřejmě nikoliv, tady zatím řešíme autonomní automobily a letadla. Prostě tady se vždy začíná od těch složitějších věcí v kterých se utopí peníze a nakonec se nerealizují. Na dráze by autonomní vozidla mohla fungovat a to by neprošlo.

Alibaba

Tak doufejme, že nenarazí na nějakou hezkou jeskyni a ochranáři do toho nehodí vidle.

Jiří Kocurek

Snaží se vyhout krasové oblasti, tak snad se jim to povede. Ale v podzemí člověk nikdy neví, to takhle jedete tunelem a nevíte, že jste na mostě. https://en.wikipedia.org/wiki/Vrata_Tunnel

jozka

Na trubce se vali cabview na trati z Baru. Tam maji taky most v tunelu.

Jiří Kocurek

Díky, podívám se.

Alibaba

Jste schopný alespoň říci mezi kterými stanicemi? V Srbsku nebo v Černé Hoře?
Já jsem si to video prohlížel a tohle jugoslávské metro je dobré.

Ryk Mat

Cesta krápníkovým dómem by mohla být úžasným zážitkem. 🙂

Martin

To ano, ale musel by mit patricnou velikost, jinak pri rychlosti 200km/h si toho ani clovek nevsimne…

Kalanis

Tě sežerou bezpečáci a zelený. Jedni za to, že to může nekontrolovatelně spadnout a druhý že ničíš milénia tvořené prostředí. Pokud ale o takovýto zážitek stojíš, tak si zajeď do Slovinska do Postojné – tam se jezdí krápníkovými dómy po (úzkých) kolejích.

bkp

To je ten projekt s tak malou rezervou v rentabilitě, že zcela reálně hrozí, že historie se bude opakovat a při aktualizaci při další projektové přípravě to půjde zase k ledu?

Haha

Jiná cesta ale není. Snad se to už pochopilo. Nic jiného NENÍ územně průchozí a smysluplné. Ať se všichni zblázní, jestli se jim to nelíbí, ale tak to je.

Honza D.

Nejsem příznivec lajkování, ale tady to nešlo nezareagovat. Svatá slova, tesat do kamene.

Aleš

Co takhle naložit vagóny na podvalníky a odvézt po D5? :-)))) Samozřejmě ironie.

Kalanis

Bkp, můžu požádat, abys zkusil navrhnout a projednat levnější variantu? (hint: Nabiješ si ústa.)

Hanzi

Škoda že není apríl, hned by to bylo věrohodnější. Do největšího středočeského města Kladna do dnes pomalu tahají vlaky koně, na letiště se jezdí žebřiňákem, ale vymyslíme sen za padesát miliard 🙂

mgr.pavel

Tento projekt je nezávislý na (ne)budování relace PRG-letiště-Kladno.

Stěžujte si na P6, že nechtějí žádný vlak na letiště..

Martin

Nejen ze ho nechteji v puvodni stope, ale jim vadi i hluboko pod zemi… to uz je nemoc…

thegrid

Jim vadí i cokoli jiného budovat (okruh). A přitom pláčí nad hustotou dopravy, ale co jiného, než nové stavby tu dopravu odvedou.

Martin

U toho okruhu bych postavil tu variantu stredoceskou, byla by levnejsi a hlavne pristupnejsi v pripade nehody… navic by se nemusela stavet v cele delce spojnice Kralup a D7, ktera castecne povede soubezne…
Vzhledem k delce dohadu a blokovani, by uz stala a plnila svou funkci ta stredoceska… (myslim var. Ss)… Ona by pomohla i obcim za Prahou… ale neni politicka shoda, a dnes uz kazdy chce, aby vubec neco stalo a neoddalovalo se to dal…

ušatá

Ošklivý záměr!

Xaver

Proč se zamítla varianta F?

Haha

Protože nic moc neřeší z hlediska ŽESNADu, který to celé „zaplatí“, když to přeženu?

Luděk S.

Kvůli prohlídce berounského nádraží! Taky tam má sídlo ŽeSnad.

Martin

To byla snaha o nejakou levnejsi variantu a stavby na etapy, ale narazi to hned na nekolik problemu, sice nepostavite jeden dlouhy tunel, ale asi 7 jinych kratsich, nenapojite berounsky uzel, dalsi jsou vykupy pozemku a neresi uplne dopravu nakladnich vlaku v udoli Berounky… cast vlaku nakladnich i dalkovych stavi v Beroune a tak by po puvodni trati jezdila nadale…

Petr

Ono se to také zlevnilo tím, že F řešilo úsek Praha Smíchov- Hořovice, ale tunel „jen“ Praha-Smíchov-Beroun. Beroun-Hořovice RS3 Beroun a Královák chtějí ve variantě tunelové, tedy mimo Beroun os.n. a Beroun seř.n. Ale v územním plánu je stále rezerva vedoucí středem údolí a skrz zámek v Králově Dvoře. Proti této variantě však podal Králův Dvůr žalobu, která byla zamítnuta, že se mohou odvolat až během stavebního řízení. Takže zablokují stavbu RS3 až v okamžiku, že se bude jednat o stavebním povolením tunelu.

Martin

No osobne si myslim, ze VRT lze protahnout pres seradovak a Kraluv Dvur, jediny dalsi kratky tunel by pak podchazel zastavbu kratkym tunelem pod zastavbou v ulici Na porici u Litavky, smerem k dalnici obloukem… V cele trase se daji natesnat i 4 koleje,… Naplanovat trasu pres zamek mi neprijde taky zrovna uplne citlive, spise je to o komunikaci a take o vyjednavani, coz si priznejme se od SZ, MD zrovna cekat neda,… Rad bych videl zakresy a plany, za tu dobu co se delaji studie a planuji nove trate, by mela bych uz nejaka koncepce na papire a v… Číst vice »

Petr
Petr
Pavel

Vím, je to běh na dlouhou trať, ale další takový dlouhatánský „příměstský“ tunel by měl vzniknout mezi stanicemi Brno-Maloměřice – Blansko. Trať se tu vine úzkým údolím řeky, je tu propad rychlosti, husté osídlení, přetížená trať.
Takže normální tunel na 200 km/hodinu pro nákladní a rychlíkovou dopravu a stávající trať z Blanska na Maloměřice ponechat regionálním vlakům s taktem 10 minut.

jirka

Pokud se postaví VRT Praha – Brno, tak na této trati bude kapacita.

mgr.pavel

Když (až) povede VRTka od Prahy směrem od D1, tak se relace Brno-Blansko uvolní od dálkových rychlíků a ten propad rychlosti zbylým vlakům nebude tak moc vadit.

Jiří Kocurek

Tak nějak. Nákladní vlak uhýbá do Maloměřic mimoúrovňově, to je veliké plus. Štreka od Kr.Pole se podjíždí, tam taky kapacitní špunt není. Zastávkový osobák do tunelu mimo Adamov nemá smysl uvažovat a z těch 19 minut z Hlavního do Blanska v R není až tak kritických aby to stálo za 10 km tunelu. Totiž byly by to max 2 vlaky za hodinu, které by to braly tunelem.
Ovšem za zvážení by stál tunel pod Brnem, kudy by nákladní vlaky minuly odsunuté nádraží. Tam bude dělat rotyku úrovňové křížení hlavního směru nákladní dopravy a hlavního přepravního proudu VRT.

geolog

Tunel pod Brnem si z geologického hlediska nedokážu představit. Silně tlačivé měkké jíly, mimořádně nepříjemné podmínky pro ražbu a výstroj. Není to totéž jako razit tunely někde na pohodu v pevné skále (Blansko, Beroun, současné železniční koridory…)

Jaaa

Přesně tak, hlavák má zůstat tam, kde je, a nákladní obchvat taky.

Jiří Kocurek

Přesně, další kolej k Tesco, rozšířit most přes Koliště, místo náspu estakáda pro tři koleje. A další pochod u zastávky Nové Sady, ať se ten proud lidí rozdělí.
Přes Svratku už 4 koleje vedou. Ty obrovské výsypky na uhlí už nejsou prakticky potřeba a na topení uhlím se sotva přejde, aby se to z tama rozváželo po městě do domů, do kamen.

Jiří Kocurek

V Králově poli to prošlo. Pravda kousali to po půl metru více než dva roky.
Tam dole u řeky by se muselo kopat shora. Stěny, potom strop a pak vytěžit to vevnitř. Stejný problém by potkal tunely SJKD.

Tomáš Gottschalk

Problémy trati 260 jsou tři: od MuN do Rájce by to chtělo přeložky aspoň na 160., což by bez tunelů taky nešlo. Štreka údolím Svitavy od Blanska se klikatí a nedá se tam víc, než 70. A štreka ústí v Šimicích, který sice nějaký ptenciál mají, ale s Kénikem se to srovnat nedá. Stavbě tunelu od Rájce/Blanska po Křečkovice brání kromě jiného taky krasové území, které by se mohlo narušit. S VRT ten problém padne, i když to bude na svatýho Dyndy.

Jiří Kocurek

Kras je na východ od údolí. Na západ je žula. https://mapy.geology.cz/geocr50/ (potřebuje flash)

Karl

ASpoň Brno Maloměřice – Bílovice, to je nejhorší

55p

Ten článek měl vyjít někdy v 8 večer… pohádka o tunelu 🙂

XXXD

Tak o nic větší pohádka než VRT v ČR.

none

VRT neni pohadka, ale sen 😉

XXXD

No ony jsou ty dvě věci do určité míry spojené. Tunel směrem na Plzeň je pro mě taky sen.

Luděk S.

Když vidím to logo SUDOPu, tak úplně jihnu.
Představte si tu krásu, rok 2065, otvírání tunelu. Oko diváka spočívá na naší architektuře 90 let. Modré zábradlí!
A na těch schodech (s modrým zábradlím) budou až do roku 2085 ty krásné betonové zábrany, než se (ne)vyřeší, komu vlastně patří.
Vy mladší, taky se těšíte?

Jiří Kocurek

Modré zábradlí. A schody. Směr chodníku natřikrát zalomit do pravého úhlu. Lidi mají chodit tak, jak vede chodník a ne naopak. Osvětlení silnější než na ledové ploše. Bez návaznosti na VO v obci. Máte problém s akomodací světlo/tma, ale zato můžete na peróně vyšívat.

Luděk S.

SUDOP je nejlepší!

Martin

Me to tedy nejvic vadi v elefantech, pripadam si jako osvetlene zbozi ve vyloze nebo jako u vyslechu,… na nastupisti na me vidi kazdy i sebemensi detail, ale ja ven nevidim, koukam do zrcadla… v jedne souprave nad okny jsou vypinace, to pomohlo, ale ve vsech ostatnich to nejde vypnout…

jozka

Architektura 90.let v roce 65 bude docela futuristicka…

Tomáš

ach… kdo byl nejlepším ministrem dopravy a proč právě Vít Bárta?

Urban Transport Lover

Proč až za 8 let? co brání tomu aby se začlo dřív?
To se čeká až se prorazí metro D do roku 2027/28 ??

Tomáš

nezačne se ani za 8 let…

Jiří Kocurek

No hurá. Teď ještě aby to Pendolíno z prezentace nejelo jako nostalgický vlak, až se ten tunel otevře.

Sinep Anigav

A to (?vzdalující se?) ICE3 co umí i 3 kVDC už možná taky

XXXD

A kdo tvrdí, že tam bude 3 kV DC? Přepínání na 25 kV AC se dělá i kvůli VRT, kde by byla blbost mít 3kV.

Jiří Kocurek

Jenže Smíchov zůstane dlouho na 3 kV. Leda že by se ze Smíchova do tunelu vystrkovalo nezavěšeně, odrazem. Ale to bude se spřáhly poněkud potíž.

...

Kolik má ten meziúsek bez napětí? Metr? Dva? Deset? Nic co by se nevešlo mezi zhlaví Smíchova a ten tunel.

Jiří Kocurek

Asi 50 metrů. Dělič, nulové pole, dělič. Nechcete doufám dělat specální peron před zhlavím Smíchova, aby se ušetřily komplikace? 😀

Jiří Kocurek

Tady to máte i s vlakem. Od kraje až po tu jednu sestru na modrém poli.
https://www.vlaky.net/upload/images/reports/004747/1208.jpg

Sinep Anigav

Jj fotka pěkná co do vlaku, ale co do TV jí ještě vpředu kousek chybí – ještě jeden dělič a „jedna sestra na modrém poli“ v opačném směru. Za prvním děličem je trolej bez potenciálu, za druhým ukolejněná, za třetím zase bez pot. a za čtvrtým je nepřátelské napětí. Takhle to asi bude kousek před tunelem, na DC straně to bude napájet Chuchle přes spínačku, na AC straně Tachlovice (?)

XXXD

Než se ten tunel otevře tak bych si i troufal věřit, že už bude přepnuto. Jinak na obrázku je asi ICE3 a některá z nich 3 kV DC taky umí.

medical_examiner

Problém je ale v tom, že než ten tunel bude stát, tak se ICE3 rozpadnou stářím..
A na Smíchově nezbyde po rychlících ani stéblo – to je rovněž problém.
Ale přepnutí napájení by mohlo být ve Vinohradském tunelu…

XXXD

No ano to nepopírám, vzhledem k tomu, že i optimistický termín SŽ je rok 2042, tak nejstarším ICE3 bude už krásných 45 let. Na druhou stranu by to byla skvělá jednotka na odkoupení pro ČD nebo jiného dopravce v ČR, jestli to i v té době bude fungovat jako dnes. No je jasné, že ta vizualizace počítala se zprovozněním v trochu dřívějším termínu.

Tomáš

Než se ten tunel otevře bude Kocur prďet do hlíny.

Jan

Tou dobou už by měla Muskova Boring Company umět dělat i plnohodnotné tunely za zlomek ceny a taky rychleji.

Tomas

ajaj … jojo, budou je delat zadarmo… nebo za ne musk rovnou zaplati? 😀

jozka

Muskovy firmy uz toho mely umet…

Jiří Kocurek

Vlastně je to takový rohlík cz – vozí nákupy a dokonce se cestou tam nerozseká. To umí každý, ne? Vyrábět auta? Kolem Prahy nejdete firem, které vám ze dvou brouaných svaří jednu oktávku, o nic nejde. A PayPal? To taky dovede každý, Bolek Polívka přece vymyslel Jurovalšáry. Pozor! Ironie

Luděk S.

Tou dobou se budou Žlutí a Modří přetahovat o ICE 3 a 4. ICE 4 bude krásných 49 let, ICE 3 68 let. Pořád to ovšem budou nejmodernější jednotky na našem území. Vedle 3. přestavby 471 a 6. modernizace Regionovy to bude působit jako zázrak. Zatímco Žlutí nakoupí pomalý šrot v podobě ICE 4, Modří jim samozřejmě vypálí rybník naprosto úžasnými ICE 3. U těch se bohužel ale ukáže, že stejně mohou jezdit kvůli zabezpečení jen 200 km/h. AŽD slíbí, že do konce století bude všech 70 km VRT vybavených vyvíjeným typem zabzař. Vlaky pak budou moci jezdit plnou rychlostí… Číst vice »

XXXD

Vy tedy umíte pohádky na dobrou noc.

medical_examiner

Tehdy už nebudou 471, ale 671. A ty budou doplněny žabotlamy, které budou nově vyrobeny s klimatizací, zásuvkami, a vlakovým zabezpečovačem AVZZ(automatické vlakové zabezpečovací zařízení) napravující zásadní nedostatek LS a Mirelu – možnost projetí stůj.

medical_examiner

A na lepších lokálkách motorové vozy 843.2 s kapacitou 84 sedících a bateriemi místo odporníků.
Pokud ovšem nebudou jezdit hybridní „pavouci“ jak na elektřinu, tak na syntetickou naftu.

Tomáš

Luďo fakt dobrý. Jsem se tak chlamal až jsem si poprskal akvárium. Přišla žena, prý co robim že ryby jsou skoro mrtvé.
Tak říkám, neboj stará nic. Za pár let budeme lítat po kolejích. Ale není to tak jednoduche. Prvni je třeba tunel, nebo radši dva. Co kdyby byl jeden málo, a to ještě kamarádi co též byly kdysi u cecku. Kazdy rok to hodíme do novin, aby banda nestracela naději.
No a až se po letech zeptají novináři, kaj máte ten tunel? Tak je odpověď nabíledni.
„Já už si to moc nepamatuju, ale stavba prý začala. Nebo jen tunel?“