Správa železnic vypsala druhou soutěž na podobu terminálu VRT, bude v Roudnici

1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic1. místo, Metroprojekt, Jiří Opočenský a Štěpán Valouch. Podoba budoucího terminálu Praha východ. Pramen: Správa železnic

Součástí terminálu by mělo být mimo jiné záchytné parkoviště pro 3000 automobilů a nástupiště pro autobusy.

Na začátku příštího roku by se měla veřejnost seznámit s podobou druhého terminálu na chystané síti vysokorychlostních tratí (VRT). Správa železnic vypsala architektonickou soutěž na podobu terminálu, který má vzniknout u letiště v Roudnici nad Labem na trati z Prahy do Drážďan. Jde už o druhou takovou soutěž, z klání architektů a urbanistů vzešla nedávno i podoba terminálu VRT v Nehvizdech východně od Prahy (terminál Praha východ).

Předpokládaná hodnota zakázky je 27 milionů, z čehož jsou čtyři miliony určené na odměny soutěžícím a zbytek činí následné zakázky pro vítěze.

Součástí terminálu by mělo být mimo jiné záchytné parkoviště pro 3000 automobilů a nástupiště pro autobusy ústecké i středočeské integrované dopravy. Terminál bude napojen také na regionální trať Roudnice nad Labem – Straškov a přilehlou dálnici D8. „Tento koncept pomůže výrazně zvýšit mobilitu obyvatel jihovýchodní části Ústeckého a přilehlých oblastí Středočeského kraje,“ uvedla Správa železnic.

V blízkosti terminálu má také vzniknout údržbová základna vysokorychlostní tratě, kterou Správa železnic v tomto úseku nazývá VRT Podřipsko (úsek mezi Prahou a Litoměřicemi). Terminál budou využívat expresní vlaky s rychlostí až 320 km/h i pomalejší spoje. Správa železnic předpokládá realizaci tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku v letech 2027 až 2030.

Plánovaná rychlá spojení

 

Tagy Správa železnic terminál VRT Roudnice nad Labem VRT Podřipsko
80 komentářů