Správa železnic vybudovala nový přístřešek podle návrhu studentů

Nový přístřešek zastávky Chřenovice - Podhradí. Foto: Správa železnicNový přístřešek zastávky Chřenovice - Podhradí. Foto: Správa železnic

Nový přístřešek vyšel na necelého půl milionu korun.

123 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Dřevo dobrá..teď snad hezké..ale kdo to bude uržovat, natírat.. nebo je to zázračné bezúdržbové dřevo? 🙂 O škvírách z boku a větru nemluvím..

Radek

Ta bouda je pozlacená?🤨🤣

Marcel

Myslím že Chřenovice zažily pravou mediální masáž. 🙂
Už teď se mi tam chce vyrazit. PR funguje .

ekonom

Pominu-li principiální nedostatek v náhradě skutečných oken v bočních stěnách pouze hloupými úzkými „průřezy“ plných stěn, chybí mi na té zastávce „za meloun jako celek“ i nějaké lavice vně přístřešku, aby bylo v létě možno sedět i venku a ne jen „v boudě“. Celé je to, bohužel, jen „navrch huj a vespod fuj“ – možná na pohled docela hezké, ale nepraktické – a za ty peníze … Redakce by se mohla vedení SŽ zeptat, zda se SŽ pokusila najít i nějaké levnější a užitečnější podoby možných nových přístřešků – třeba už jen pro možnost porovnání nákladů s tím, co SŽ… Číst vice »

Štěpán Matějka

Co je na těch průřezích hloupého?

MKzB

Bude jima profukovat vítr.

Štěpán Matějka

A okno nekdo rozbije. Me to prijde celkem chytry, zvlast jak nekdo psal nize, kdyz by to bylo vyplneny uprosted sklem.

Jiří Kocurek

Je dřevěná, takže ji někdo určitě zapálí. Být plechová, tak ji zase odnesou do sběru. Betonový antivandal je samozřejmě špatně esteticky a moc betonovej.

A když nasněží tak se nedají přečíst odjezdy!
https://mapy.cz/s/jagojoleju

jal

Tyto zastávky stály podobně. Akorát že chrání před počasím a mají wifi a inf. systém.
https://www.gorolweb.cz/v-mostech-maji-chytre-zastavky-a-planuji-dalsi/

Gotrek

Jako zahradní domeček na sušení dřeva hezký, ale bude do toho foukat a při silnějším větru i pršet a sněžit. Nedivil bych se, kdyby se to někde zafoukávalo sněhem i kompletně. Navíc podle ceny si na tom ještě někdo slušně namastil kapsu. ;o/

Rudolf

Vyrostl jsem ve Světě nad Sázavou a později Posázavským Pacifikem dojížděl 3 roky do Ledče nad Sázavou.
Prohlašuji, že ti, kteří schválili tuto drahou boudu naprosto netuší jaké prostředí je na Vysočině. Bohužel mají moc vytvářet další zbytečné hlupáky. Lituji, že do psaného textu nelze vložit pocit, kdy je tělo vystaveno prudkému mrazinému větru, husté vánici nebo silnému dešti. Jelikož jsem také vystudoval vysokou školu, osobně jsem zažil také několik vysoce študovaných teoretiků.
Jak říkával pan Werich – študovaný, ale nevzdělaný!

František

Ta zastávka obsluhuje par okolních baráku. Není lepší se na tu zastávku vypravit těch pár stovek metrů, abyste nějak dlouho nečekal? Appky teď ukazují i případné zpoždění vlaků.

Jestli by to třeba nebylo řešení, bez tam mít nějaký betonový kryt, který vás ochrání před vším, jen ne socialismem?

zaujatý

Příjde vám stejné jako podle tohoto návrhu?
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-na-hlavnim-nadrazi-vystavuje-navrhy-novych-pristresku-152302/
stejné je pouze to, že je to ze dřeva 🙂 ….škoda…

Štěpán Matějka

Ano, jen je rozdíl v té lavici a možná v hloubce celé zastávky, jinak to je stejné jak návrh na druhém obrázku,

pragmatik

Rozhodně to ani jinak není stejné jako to, co postavili v Chřenovicích-Podhradí – a to ani zaujatostí neobhájíte.

Štěpán Matějka

Je. Jen se nesmíte spokojit s obrázky, ale i číst.

Ladislav Boháč

ZAJÍMAVOST: Turistický rozcestník KČT Chřenovice, podhradí žst. který je vedle je i koncem turistické trasy č. 0001 (začíná v Berouně na náměstí) https://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A1_zna%C4%8Den%C3%A1_trasa_0001

Kuba2

Jazyková poznámka: Ta zastávka se podle jízdního řádu i obecně platných pravidel jmenuje Chřenovice-Podhradí, tak proč je to na ceduli s mezerami?

Ares

A proč ne?

Jelen

Myslím že zrovna tuhle drobnost nikdy nikdo z cestujících řešit nebude.

dan Žatecký

Protože je to běžné dělat mezi pomlčkou mezeru. Osnovy pro 2. stupeň ZŠ.

Frantisek

Jenže toto je patrně spojovník, a to je rozdíl.

Frantisek

Když mohou psát Praha-Eden, Praha-Výstaviště (což nejsou územní části Prahy) anebo třeba Mošnov, Ostrava Airport (kterážto čárka je zase matoucí ve výčtu traťových úseků jízdního řádu), raději už se nad tímto nepozastavuji. 🙂

realista

Tarifní název je jednoznačný (= tarifem jednoznačně stanovený – dříve to bývala TR6), a tak by jej měla důsledně dodržovat i ta Svobodova parta, která za vystrojení zastávky odpovídá, a nedělat z dráhy Kocourkov!

Ondřej

To vás fakt trápí? 😀

Honza

Na modelu od studentů to teda vypadalo lépe. Zvlášť když měli i vlastní lavici. Ale je to hezčí než ta originální plechová bouda. Osobně bych z těch návrhů ale vybral jiný, tenhle mi přišel jako jeden z nejhorších. Akorát mě zaráží ta cena milion (resp půl milionu za pár dřívek). Co je na tom sakra tak drahé? Pak mají na železnici být peníze :/

realista

Vzhledově to je sice asi hezčí než to, co tam bylo, ale co do funkčnosti byla asi ta plechová bouda užitečnější.
A propos: ta oblast je dost „vandrácká“ a ta plechová bouda asi sloužila právě i této kategorii obyvatel, a to i právě necestujících vlakem: bude zajímavé vidět, jak ten nový dřevěný objekt bude vypadat třeba za rok …

Granja

Doufejme, že to nebude jen pár ohořelých trámů, vzhledem ke kategorii cestujících, o nichž se zmiňujete.

krteček

Tohle si můžou dát na zahradu jako dřevník. Před deštěm neutečeš, před větrem se neschováš. Až tohle bude někde v polích, nebo na horách, tak všichni do aut a busů. Už takhle krajští konšelé vyhnali spoustu lidí, když dělají JŘ na dvě věci. Zbytek odvážlivců vyžene správce infrastruktury. A propó kde je ten rezavej totem, nebo ten bude jako další varianta?

Pavel

Bouda pěkná, ale proč je cedule s názvem zastávky vedle na té šílené muří noze? V čele boudy je pro ni ideální místo. Je to snad kvůli nějakým drážním předpisům, jejichž platnost je neochvějnější než zákony fyziky?

David

Třeba tu ceduli může umístit tak 1-2 firmy a řekli si za to raketu.

Honnzok

Líbí se mi to, není tam v tom místě děrování vložené plexisklo, zdá se mi to, že to tam háže jiný odlesk? Kdyby bylo tak by to bylo úplně super… Nedalo by se 2x snadno rozbít kamenem ani 2x snadno poškrábat q zároveň nejste ve tmě a vidíte když se objeví vlak…

realista

A vy snad neznáte to pořekadlo o skutečném smyslu slova „kdyby“?
Ano, kdyby to bylo tak, jak si bláhově představujete, pak by to skutečně „bylo úplně super“ – ale jednak by to asi tak úplně nesplnilo zadání (plexisklo není ze dřeva) a jednak by to zejména SŽ nemohla „ocenit“ pouhým půl milionem Kč.

Pavel

Proc tam chce tolik zdejsich travit cas nechapu! Do boudy a z boudy je videt, s vetrem je to detergent proti moceni, prespavani a kdoviceho jeste. Normalni prumyslovy design. Lepsi nez tristramna tmava smrduta cekarna.

Pavouk

Je vidět, že jste ještě nikdy a nikde v malém přístřešku na vlak nebo autobus nečekal.
Za sněhové vánice nebo při bouřce je tmavá smradlavá čekárna rozhodně na to čekání mnohem příjemnější.

Pavel

Tak snad v cr netravime pul casu v bourich a vanicich ne? Nekde ve skandinavii budiz, design poplatny kapacite, klimatu atd. Na venkovskych zastavkach jsem samozrejme cekal, vetsinou obdobneho vzezreni. Ze bychom se vazili prostredi kde zijeme, se rici neda 🤷 Za me budka super, tot vse.

Frantisek

Pokud by vše jezdilo (a lidé chodili) včas, bouda by tam ani být nemusela. Zrovna při silnějším sněžení je zpoždění vlaku bohužel celkem pravděpodobné. Naopak, když vám to ujede v létě, je možnost natáhnout se do příjezdu ranního vlaku celkem milá. Zrovna v těchto místech bych neočekával ani mnoho pobudů… Ale jinak ano, a pokud jsou/byly by otvory vyplněné plexisklem, je bouda lepší než neprůhledný plech, zvláště je-li taková zastávka na znamení.

Lubošek

Podle stavu původní boudy se tam těch pobudů objevuje dost. Pokaždé, když jsem tam čekal na vlak po toulkách kolem milované Sázavy, vypadalo to děsivě. Počmáráno, někdy přeplněné koše ….

realista

A vy si myslíte, že samotná náhrada plechové boudy novou dřevěnou na tom, co (možná dost oprávněně) kritizujete, něco změní? No – možná ji někdo snáz podpálí.

Lubošek

Nepsal jsem nic o tom, jestli ta nová bouda změní chování cestujících. Slušní budou dál slušní, ti „neutrální“ si snad budou nového více vážit a ti poslední ? Na ty asi platí jen řezat, řezat, řezat …

Pavouk

Tyto přístřešky mají především sloužit jako ochrana před bouřemi a vánicemi. Před lehkým deštíkem a bezvětřím se do žádného přístřešku schovávat cestující nemusí.
A leckdy člověk čeká na podobných zastávkách i několik desítek minut nebo i hodin.
Ta praktičnost by měla být tedy prvotním a základním kritériem. Ono to jde vymyslet hezké i praktické zároveň. Stačí chtít.

czhunter

Ano, ale sněhová vánice je v průměru kolik dní v roce?

Jako designovat něco tak, aby to tři dny v roce bylo super, a 362 dní blbě je dost špatný nápad.

Pavouk

Jak už to tu píšu – rozhodně není problém vytvořit hezký přístřešek, který bude zároveň i praktický. To prostě jen trošku stačí chtít.
Jinak pochopitelně – 362 dní v roce není podle vašeho vnímání rozhodně potřeba vůbec žádný přístřešek. Stačí si vzít kapuci nebo deštník a doufat, že design těchto předmětů nevytvořil nějaký podobný umělec.
Ano, design se v těchto případech musí stoprocentně podřídit praktičnosti, nikdy ne naopak.

Štěpán Matějka

Přesně. Já jsem teda asi dvakrát v životě vyhledal zastávky i na přespání, ale to ti ostatní cestující fakt nechtějí. Tohle vypadá, že splňuje , co se od toho očekává.

Marcel

Jezdili jsme se tam koupat a na houby, v sedmdesátých letech. Koupání a houby jsou tam pořád. A teď i pěkný přístřešek na zastávce místo zrezlé plechové boudy. Jeďte se tam podívat a užit si to místo.

Marcel

Ikdyž pravda je, že tam ta plechová bouda mohla zůstat na věky 🙂,

tarten

Všichni víme, jak dlouho v Čechách trvá na věky. Možná jste nikdy neviděl plechovou boudu, kde pláty napůl odrezly od nosníků a mlátily ve větru… 😉

none

I věčné časy potřebují pravidelnou údržbu

Ivan

Na první pohled krásný dřevěný přístřešek, na druhý pohled to vypadá, že tam v zimě asi čekající člověk zmrzne, když foukne.

Aileeen

Jestli zmrzne pod tímhle, zmrzl by kdekoli.

jendaa

Naprosto strašné, naprosto nefunkční. Já být ve vedení Dobré Správy, tak ten student i s návrhem letí oknem…

Jiří Kocurek

Proč ne rovnou na místě kulku do zátylku, trest smrti jak pro nacistického zločince?

Štěpán Matějka

Se uklidníme..

DavidS

Nefunkční v čem? Já od takové zastávky čekám, že na mě pár minut nebude pršet, což očividně splňuje. Nechci se tam úplně „udusit“, tudíž jsem rád, že to má ty díry v bocích. Někteří lidé se rádi posadí, což očividně taky splňuje. Dokonce posunuli ten koš kousek od lavičky. Tudíž za mě úplně ok a na pohled je to pěkné. Ještě bych na ní dal ceduli s názvem stanice (jak píše už někdo nade mnou), která stojí zbytečně opodál a iděálně ne na modrém podkladu, ale třeba černá písmena na to čelo přístřešku a byla by to úplně jednoduchá, hezká… Číst vice »

Štěpán Matějka

Praktičnost hodnoťme na místě, ne dle dojmů z fotek. Design je za mě povedený, jen škoda typové lavice (víc by tomu slušela dlouhá konzolovitá dřevěná lavice) a s košem ven.

Honza V.

Pokud je přístřešek otevřený a děravý, tak bude profukovat – to už je tisíckrát vyzkoušené. Pokud uvnitř budou lavičky, ale nebude tam koš, tak tam bude permanentní bordel. Doma taky neběháte s každým papírkem nebo slupkou k popelnici před barák.

Peeetr

Pernamentní bordel tam bude stejně z nafoukaného listí atd, a ještě tam bude přímo pod nosem sedícím smrdět ten koš. V takovém místě stejně o běžné odpadky moc nejde, primární tam budou spíš cigarety.

Marcel

Tak na bydlení to není pravda, to asi nebylo cílem, ale deset minut tam vydržíte když bude pršet

praktik

Vydržíte – chyba je ovšem v tom, že za v podstatě stejné peníze to šlo udělat jako mnohem užitečnější.

Štěpán Matějka

Ne ven neběhám, ale do kuchyně si v klidu dojdu. Rozhodně nemám koš u gauče.
A s tím permanentním bordelem to funguje spíš naopak: bude u toho odpadkového koše.

Pavouk

Ta všudypřítomná přítomnost odpadkových košů je ale bohužel taková česká specialita, jsme totiž národem bordelářů. Přijde nám být normální, že náš bordel za nás někdo vždy uklidí a hodně lidí ani neřeší, zda své odpadky hodí do koše nebo pod strom.
Třeba někde v Rakousku na horách nikdo nemá možnost kdekoli odpadky vyhodit a každému přijde normální, že si své odpadky s sebou odnese klidně až domů.

Ares

Přesně, viz vlaky, pod každým stolečkem je košíček. Pak do něj někdo narve petku, nebo plechovku a je plnej, proč? Západní jednotky mají velké koše v nástupních prostorech a to je vše. Pak to přijede do ČR a tady se z toho můžem zvencnout, že to nemá koše.

Granja

Vzpomínám na svého „dříve narozeného“ kolegu, který tu již dávno není mezi námi, jak jel poprvé po předávce moci služebně do Německa. Vystoupil v noci na peron, konečně si pokouřil a vajgl hodil na zem. Před vstupem do podchodu se ohlédl a říkal mi: Pane kolego, ten vajgl na tom čistém krásném novém nástupišti tak zoufale řval, že jsem se pro něj musel vrátit.

Frantisek

Před barák k popelnici ne, ale do jiné místnosti s košem ano. Nebudu to házet volně po podlaze – ani doma, ani na zastávce, ani jinde. Přece…

Granja

Doma máme koš a světe div se, nestojí v obýváku u sedačky, ale je v kuchyni uvnitř kuchyňské linky. Popelnice stojí venku a chodí se k ní až je koš plný.

Pavouk

Čekal bych, že studenti tedy budou trochu chytřejší.
Dopadlo to, jako jedna autobusová čekárnička na Kubově Huti. Tu starou a praktickou zbořil spadlý strom. Tak tam postavili takový uzounký přístřešek – uprostřed léta, pokud neprší a nefouká, tak je vcelku přijatelný. Jindy ne.
Asi studentům nikdo neprozradil, že ten přístřešek má především chránit před nepřízní počasí. Toto je sice hezké, ale jak už to tu napsalo hodně lidí, tak naprosto nepraktické.

jal

Klid, je to dřevěné a udržovat se nebude. Za 3 roky přijdou další studenti s plechovou boudou a budou velebeni za převratný objev – když nejsou ve stěnách díry, nefouká a nesněží dovnitř.

Nicméně bohatě stačilo natřít dosavadní boudu na dnes módní černou, fláknout tam nějaký anglický nápis o ochraně klimatu a mohli dostat medaili za dyzajn.

hank

Dtto jako přes kopírák se letos v létě stalo na žel. zastávce Vysoké Žibřidovice na trati Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem. Starou čekárnu postavenou za války Němci – sice nepříliš pohlednou, ale uzavřenou ze všech stran – nahradila nevzhledná bouda z vlnitého plechu.

Jan Kovář

Zase všechno špatně. Ať udělá SŽ cokoliv, v Česku hned všichni ví, jak to udělat jinak a jak to stojí za h. Ale rozumím, kdyby tam zůstala ta mrdka z dřívolípu, měli bychom tady ráj na zemi. V téhle zemi je fakt lepší nic nedělat, nebo pouze slibovat a lhát, případně rozdávat, ale samozřejmě z cizí kapsy.

Karl vB.

Tak si do té nové boudy v Podhradí teď v lednu únoru na půl hodiny vlezte a když bude foukat a pršet (nebo sněžit), tak možná přijdete na to, co je ostatním zřejmé na první pohled.

Jan Kovář

Stojím každý den na zastávce kde není žádná bouda a rozhodně se z toho nehroutím. Takže jako klid.

ekonom

Ale za (ne)vybavení té vaší zastávky nikdo nevydal půl milionu Kč + další finance !!!

Aileeen

Když bude sněžit, tak dovnitř nepronikne skoro nic (OK, zepředu ano, z boků ne), na to jsou ty otvůrky příliš malé. Déšť a vítr samotný taky jen minimálně.

MilanSima

Na první pohled vizuálně docela pěkné, ale asi nepraktické. Ten přístřešek by měl chránit třeba proti větru, což v tomto případě nebude. V zimě tam čekat třeba na zpožděný vlak „ideální“ 😎.

Danny

Tohle je argument, který se objevuje prakticky u všech typů zastávek. Trochu se bojím návrhů, u kterých by toto nikdo nevznesl.

MilanSima

Tak tři plné stěny vás pořád před větrem chrání více než jedna :).

Honza V.

Je to otevřený a děravý, to znamená že je to moderní. Komu se to nelíbí, je boomer, zpáteční a tmář. A ty peníze taky nesouhlasí.

Karl vB.

Správou železnic vybraný návrh dřevěné budky, model „Větrná hůrka“ stojí „pouhých“ 475 tisíc Kč bez DPH.
Jen tak pro porovnání:
Za 590 tis. Kč vč. DPH (tedy o pouhých 50 tis. Kč více), je k mání např. modulový dům „Sauna Family“ o půdorysu 7,3 x 3,5 m.
https://www.rdrymarov.cz/modulovy-dum-sauna-family

Karel Mio

Furt je to prakticky prototyp, kdyby jich meli vyfrknout 100 na hundeggeru, tak jednotkova cena bude taky jinde,

Karl vB.

Tak ať SŽ nechá nasekat 100 ks osvědčeného modelu „kkStB 11/H“ – viz zastávka Soumarský most, jehož funkčnost je prověřená mnoha desetiletími provozu v drsném šumavském počasí a nemusí vymýšlet žádné půlmilionové hokus-pokusy typu „Chřenovice – Podhradí“. Ušetří a možná si ještě šplhnou u památkářů.
https://www.rajce.idnes.cz/jz1998/album/zastavka-soumarsky-most-normalie-kkstb-11-h

Jan Tichavský

Prostorné, velká střecha, dá se z toho vykouknout na přijíždějící vlak, vevnitř sedět, krása. A ještě dlouho vydrží.

Doctor

Ale Karl … víme kolik invence stálo vymyslit takovou nucenou klimu ?
… 😉
Ne účel, ale blbost je to. Bych tam tak chtěl čekat, v arktickém proudění, při pocitovce -10.
Běžte s takovými nápady na výstavu uměleckého designu.

Jan Tichavský

To není dům, ale dřevěný kontejner. Ovšem stále platí, že toho za podobnou cenu nabídne víc.

Jaroslav Kodym

Zrovna RD Rýmařov bych sem nedával. Úzce spjato s RD Beroun což je Acrislines který jezdí několik dní na náhradní dopravě za vlak autobusem bez okna. Místo něj igelit. Je to i vyfoceno na firmy.cz od cestujícího. Jednatel Vít Buranda.

hank

Nejběžnější starorakouské dřevěné čekárny podle normálie kkStB 11/H okna ani průhledy v bočních stěnách neměly. Přesto bych řekl, že svou funkci plnily dost dobře – a některé dochované ji plní dodnes, už 120 nebo i více let. Na spočítání zbývajících čekáren podle normálie 11/H už mi bohužel stačí prsty na jedné ruce: Běleč, Chrastice, Semošice, Soumarský Most, Vonšov. Nicméně například čekárna v Bělči je (na rozdíl od tamějšího strážního domku, který byl ponechán svému osudu a nezadržitelně chátrá…) péčí SprŽele vzorně opravená, tak snad ještě nějaký ten pátek vydrží. A půl melounu ta oprava určitě nestála… Však se podívejte sami:… Číst vice »

Doctor

Klidně dalších 100 let … také jsem ji už obdivoval. To její sestra v Neumětelech na stejné trati, takové štěstí neměla …

Jan Tichavský

Asi už jsem starý, když ocením dřívější stavby, které se navrhovaly inženýrským způsobem, tedy najít řešení, které je účelné, jednoduché, vydrží dlouho s minimální údržbou a hlavně nestojí majlant a dá se použít na mnoha místech dle stejného vzoru. Dnes mám pocit že architektonické soutěže produkují umění pro umění a zhotovitel si tam přihodí ještě svoji tučnou marži. Hlavně ať je to originální, kontroverzní a hezky se to ujme v portfoliu unikátních projektů. Proč neumíme stavět moderní „paneláky“, tedy efektivní znovupožitelné návrhy, které se hodí do doby, kdy není peněz nazbyt, ale je potřeba modernizovat a stavět nové po více… Číst vice »

Štěpán Matějka

Já teda ten pocit moc nemám a mimochodem toto vzešlo z inženýrské soutěže. Jestli jsem to správně pochopil, tak s architektama to nemá vůbec nic společného.

asdf

V Ivančicích-město je buď taky tato stará dřevěná, nebo jí podobná. A tři plné stěny opravdu svoji funkci plní dobře, i delší čekání na vlak ve špatném počasí je relativně pohodlné. Srovnání mám s moderní konstrukcí bus zastávky, kde přes děrované stěny fouká a člověku je zima už po dvou minutách stání.

hank

Ano, je to ona, sice pozměněná, ale základ je 11/H. Těch pozměněných taky už zbylo jenom pár, a to doslova: Ivančice město a Lhota u Trutnova. Možná by se ještě někde našly i menší starorakouské čekárny uzavřené ze všech stran podle normálie kkStB 531/H; ta ale byla dost „gumová“, pro konkrétní podmínky se upravovala rozměrově i dispozičně (tj. co do počtu a umístění oken a dveří) a někdy není na první pohled poznat, o co jde, takže o nich nemám dostatečný přehled. Ale když už jsme u toho, tak pokud jde o dřevostavby, i v současné době SprŽel umí (když… Číst vice »

Štěpán Matějka

Tak já to beru opravdu jako prototyp, který neprošel absolutně žádnou optimalizací. Na první pohled je na tom drahé hlavně použití masivních prvků dřeva, to se dá zredukovat obdobně jako to má svratecká delta, ale při zachování vzdušnosti a světelné pohody i designu. A při větší sériové výrobě by se třeba taky dalo dostat na podobné částky.

Granja

No jo, jenže nejlépe je vyhlásit na vše projekt a požádat na něj o dotaci. Pak dojde na vyhlášení projekční soutěže na téma xxxxx a po jejím skončení se vyberou vítězné projekty. A tak se současně narodí autorské právo, protože tu duševní práci/nápad nenajdete ležet na chodníku. Neříkám tím ovšem že takto to skutečně bylo a už vůbec ani to, že betonový, tisíckrát recyklovaný miniaturní antivandal je ideálem. Jen souhlasím, že sériová, firemní výroba, jak uvádíte, bude jistě ve stokusových sériích efektivnější nežli, sice byť i pohledově krásné, stavby originálních zastávkových přístřešků z rukou architektů jejichž projekty vyhráli soutěž a… Číst vice »

hank

Antivandal je mor českých železnic. Ve své evidenci jich mám k datu už 134 a to nejspíš nevím o všech. A přitom i v branži výrobců betonových prefabrikátů se našel výrobek, který je účelný i vkusný zároveň. Vyráběla to Prefa Nový Bydžov, vypadá to mnohem líp než antivandal a splňuje to i účel ochrany před počasím. Bohužel to ze mně neznámých důvodů ze standardní nabídky výrobce už před časem zmizelo a v síti SŽ(DC) jsem jich napočítal jenom 6: Hradec Kr. – Kukleny, Jivany, Náchod zast., Plotiště n. L., Radim a Spálov. Navíc jsou všechny i pěkně barevně řešené. Viz… Číst vice »

Chleba Nakup

Vypadá to hezky, ale ty díry jsou nepraktické, zejména do horského prostředí. Když začátkem prosince nasněžilo a foukalo, čekal jsem na autobusové zastávce, která měla prosklené stěny a mezi stěnou a chodníkem byla asi 20 cm mezera. Za sklem bylo fajn, ale na nohy při tom větru dost táhlo. Čekat déle, tak tu mezeru zahrnu sněhem. Ale tady ty díry se budou sněhem zahrnovat dost těžko.

none

Je tam priroda, takze lze ucpat mechem.

Chleba Nakup

To je vynikající nápad, třeba se to ujme.

vasek.beroun

Asi je nejnovější trend vzdušnost. Začnete cestu pod pergolou na hlaváku a zakončíte v Podhradí.

adamgolias

to sklo to je taky pěkně blbej nápad . tolik mrtvých ptáků jako u nové prosklené zastávky v kutné hoře jsem pohromadě viděl naposledy v 97 když dostavěli cčm. za pět let každodeního sbíraní mrtvolek se jim podařilo populaci drobných pevců tak zdecimovat , že co by nerozmnožovatelná je minulostí . a dalši se staví a navrhuji
včetně nadrazi vrt stavenych v polich.

Chleba Nakup

To souhlasím, sklo nebrat. O skle jsem psal jen proto, že na zastávce bylo použito. Šlo ale hlavně o tu mezeru.

DR 01 518

Jako hezký ale na co zrovna tady v pustině utrácet za něco takového tolik peněz, když bohatě stačil původní přístřešek.
Podle mapy je to úplně v lese takže tak max houbaři nebo turisti.
Tak doufám, že tím opatří všechny zastávky v síti, opraví i to nejzapadlejší nádražíčko.
Na co opravovat tratě, že velectena Špatná zpravo.

karlos

starý funkční, byť ne moc hezký se zbourá a postaví se za nesmysl hezký, ale zcela nefunkční. Tady je vidět, že peníze jsou a jejich hodně. Akorát se s nima špatně hospodaří. Tady asi nikoho nesere, že máme téměř 300 miliard schodkový rozpočet.

Vlastik

Projekt udělali studenti, ale firma, která provedla stavbu snad vyšla z výběrového řízení. Jsou k dispozici nabídky všech účastníků soutěže?

Rejpal

Je to sice pěkné, ale zrovna dnes, kdy foukalo a šikmo pršelo bych se raději schoval do té staré modré plechovky.
Pokud to má být v horských oblastech, tak bych udělal jen tři průhledy v bocích a to ve výšce hlavy. A ještě bych na polovině délky udělal i čelní stěnu s třemi pruhledy.

JendaVenda

500 000 Kč ??? Pak se nelze divit, že SŽ chybí peníze. Pro ilustraci moje garáž 4×8 m. 120 000 zámková dlažba včetně všech více prací. 180 000 Kč garáž, která má dveře, dvě okna, dálkově ovládané vrata, elektroinstalaci.. Ano nebyl to studentský projekt, ale klasická montovaná katalogovka, ale opravdu si může organizace, která bojuje s penězi dovolit takto rozhazovat ?

Petr

Tak zhotovitel přístřešku určitě musel mít minimálně 15 let zkušenosti s železničními stavbami, alespoň 50 km zrekonstruovaných tratí z toho polovina pod dráty.

Martin z topírny

Milion za pár prken a trochu štěrku… to už vážně nemyslí vážně…

Pane ministře, nechtěl byste už prosím s tou jejich kasičkou trochu zatřást?

To je do nebe volající, jak SŽ dokáže utrácet.

Veřejná doprava KUPŘEDU

Ta cena by měla být jednoznačně do 100 000,-Kč.
Zbytek jsou tunelované veřejné finance.

Joker

Bacha na sprejery. To je nejhorší havěť.

Veřejná doprava KUPŘEDU

Doufejme, že budou mít úctu ke dřevu.

Jan

Konečně někdo přinutil dobrou správu šetřit, ale stejně moc nechápu co na tom stálo půl mega…

Marcel

Něco dostali studenti za nápad, podklad je nový, okolí zastávky taky vypadá nově upravené, materiál, práce, cena bude ok

vasek.beroun

Asi jste nečetl článek. Půl mega stál jen samotný přístřešek. Celé komplet skoro milion. To mi přijde cu fíl.

Marcel

Číst až dokonce. 🙂 Es ist dann zu viel. Ok

Marcel

Nějak se mi to zdálo ok v porovnání s různými cyklostezkami, i ten milion je obhajitelný

vasek.beroun

Věřím, že SŽ si cenu obhájit dokáže, v opačném případě by šel někdo bručet. Otázkou zůstává, jestli by si to soukromník nechal za ty prachy postavit na zahradě. Já tedy ne.

hank

„Věřím, že SŽ si cenu obhájit dokáže…“

Nepochybně ano. A skutečnost, že to významná část společnosti bude považovat za normální, je jenom jedna z tisíců jednotlivostí svědčících o prohnilosti současného uspořádání státu a společnosti.

vasek.beroun

Nelze jinak, než souhlasit.

Luboš Beneš

Zaujal mě ten koš na odpadky uvnitř. To tam nebude moc vonět, i když bude profukovat….

Pája

Profukovat bude hodně. A zrovna v horských a podhorských oblastech. Jenže v dnešní době dát někam průhledné výplně znamená, že je méně rozvinutí jedinci buď odstraní, nebo aspoň posprejují.

Marcel

Uvidím že jede vlak?🙂 Docela povedené.

malejjarda

Podobná je v Sedleci u Mikulova, jen plechová. A bočními stěnami docela protahuje. Nepřijde mi to moc praktické.

Honza V.

Doma koš vůbec nemáte? To to tam musí vypadat.

Pája

Možná že koš uvnitř nebude po odhození vajglu z požárního hlediska ideální, ale pokud tam nebude, odpadky se budou „samy od sebe“ kupit na zemi.