Správa železnic vybrala firmy na geotechnický průzkum pro tunel z Prahy do Berouna

Jde o rámcovou smlouvu, dílčí zakázky bude Správa železnic zadávat podle potřeby.
Sdružení firem GeoTec-GS a SG Geotechnika vyhrálo soutěž na rámcovou smlouvu na podrobný geotechnický průzkum pro stavbu nového tunelu mezi Prahou a Berounem. Správa železnic firmám zaplatí až 285 milionů korun. Vyplývá to z údajů v registru smluv.
Odhadovaná cena byla 278 milionů korun. Jde o rámcovou smlouvu, dílčí zakázky bude Správa železnic zadávat podle potřeby. „Práce zahrnují zejména zhotovení vrtných prací, hydrogeologických vrtů, polních zkoušek, laboratorních zkoušek a geofyzikálního průzkumu a vyhodnocení provedeného geotechnického průzkumu,“ uvedla Správa železnic v dokumentaci.
Stavba samotná by měla dle materiálů Správy železnic proběhnout v letech 2028 až 2035. Vzniknout má nová dvoukolejná trať, která propojí stanice Praha-Smíchov a Beroun. Tunel je navržen jako dvojice jednokolejných trub ražených metodou TBM.
Z tunelu je navržena odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na druhé straně sjezd do stanice Beroun, neboť na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně.
Tunel má vyřešit problémy současné tratě Praha-Smíchov – Beroun, která patří k nejproblematičtějším v celé síti. Trať kapacitně nestačí a časté poruchy vedou ke kolapsům vlakové dopravy. Správa železnic se ji snaží postupně zmodernizovat.
Tunel ponese název Berounský. Od původně zvažovaného názvu Tachlovický Správa železnic upustila.