Správa železnic vybrala firmy na geotechnický průzkum pro tunel z Prahy do Berouna
Vizualizace tunelu z Prahy do Berouna z roku 2007. Foto: Sudop Praha
Jde o rámcovou smlouvu, dílčí zakázky bude Správa železnic zadávat podle potřeby.
Tak já jsem rád, že si SŽ už dělá jasno v názvu tunelu…
Ještě jednou se omlouvám za to že jsem v roce 2007-10 Bojoval proti ví stavbě tunelu v tomto konceptu ( nikoliv přímo na hlavák. ) Tehdy byl u moci Kolibřík a s ním spojení odkláněni lobbisti. . Sice by to nestalo 23 mld ( skutečný rozpočet) ani 46 mld ( navýšena) ani těch 33 mld, kde byl strop financování z EU. Všichni by si něco odklonili, ale už by jsme možná jezdili. To ze by se cely efekt ztratil 10 minutami poskakovanim po Praze průměrnou rychlosti 60 km/h ný vzal taky čert, ale měli by jsme další zárodek VRT. Takto… Číst vice »
„a není mezi nimi nikdo, kdo by si chtěl postavit pomník“
Jsem netušil, že Nové spojení je něčí pomník…
Klídek, fakticky tam žádný tunel nikdy nebude. Bude to pouze tunel na peníze.
Ano ty VRTy pojedou tunelem. S- linky pojedou starou trasou.
A kudy pojedou náklaďáky ??
Po silnici, počítám
tunel bude postaven pro smiseny provoz.
Obě možnosti, i mezi eSkem se místo najde.
Zapomínáte na vymístění dálkové a nákladní dopravy z údolí Berounky.
Jenom díky nákladní dopravě ten tunel vyšel ekonomicky. (Taky v Evropě není moc takových tunelů čistě pro osobku)
Tak ještě vozidlo, které tam bude smět jezdit. Pochybuji, že ho některý z českých dopravců vlastní… Aby tam nakonec nejezdily jen nákladní vlaky s lokomotivou vybavenou předepsaným hasicím systémem a lokomotivou, která vyjede ven i v nouzovém režimu…
at se deje cokoliv, cesky blb hned predem vi, ze to bude k nicemu.
Proto taky jsme tam, kde jsme.
Český blb ví, že momentálně žádný český dopravce nevlastní vozidlo, které je uzpůsobeno pro provoz v takto dlouhém tunelu a vyhovuje všem k tomu se vztahujícím předpisům ;).
A nebo si snad myslíte, že tam někdo pustí Jančurovi low cost traxxy s DB second hand vozy???
Tak třeba takové railjety v podobných tunelech zcela běžně jezdí. Není důvod, proč by ty modré nemohly.
Obdobně tak nové Comfortjety. A vlastně cokoliv s tlakotěsnou skříní a přemostěním ep brzdy.
… a pak přišel druhý takový bim-bam a radil nekupovat žádné nové lokomotivy na 200 km/h, protože na to nejsou koleje.
Další příklad kvalitního plánování SŽ, sotva skončí s trasou Beroun-Praha po hlavní, tak postaví druhou trasu, i když předtím nebyli schopní dát dohromady ani tu přes Rudnou, achjo to bych snad byl raději, když by to postavili někdy v 60.letech, až to tam budou kopat znovu, ne že bysme u nás neměli i mrak jiných směrů, které by si zasloužily investice dřív.
Stále čekám u tohodle tunelu alespoň jednu výhybnu uprostřed.
Na co ?
Údržba bude probíhat v noci, zastávky v tunelu nebudou, počet technických K.O. na širé trati je v jednotkách měsíčně na celou ČR. Já v ní nenacházím smysl.
Tohle bude jako VRT, kdy se v noci přeruší provoz?
Nebo bude v noci stačit jedna kolej a případný zbytek pojede podle Berounky?
S případnými mimořádnostmi se vůbec nepočítá a při problémech se bude jezdit podle Berounky?
Kvůli čemu? Předjíždění zastavujících osobáků tam nepřichází v úvahu a s nákladem se dá čekat i před tunelem. Ostatně některé zboží bych tam nepouštěl: https://seznam.cd.cz/assets/zeleznicar/skupina-cd/fosfor712.jpg
Aby se nemuselo vyloučit celých cca 25 km najednou. Ostatně ony asi nebudou ani žádné spojky při spojení kolejí od Smíchova a z Branického mostu.
Mrkněte na situaci
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/130441601/P%C5%99ehled+stavby/08c47019-e3e2-4425-98d2-a4c90aa83ca8
Jedna výhybna se spojkami na 80, záchranným objektem a šachtou na povrch tam je.
Dík.
Ano, tohle jsem si představoval, otázky jsou odpovězeny, mé „požadavky“ jsou uspokojeny.
Náhodou nevíte, kdy se to tam přidalo?
Jinak bývalo uspořádání hlavních tunelů v různých výškových niveletách, to padlo?
Až ten tunel na 200 km/h jednou dejme tomu bude, provede se kompletní optimalizace trati dále na Plzeň číslo 2, nebo se tam bude jezdit dál 110 až 140 km/h a čas se bude dohánět v tunelech?
Vzhledem k tomu, že zbytek úseku je cca 60 kilometrů, tak při průměru 120 máme půl hodiny, při průměru 180 20 minut.
Je mi absolutně fuk, jestli budu v Plzni o deset minut dříve nebo později, ale fakt mne zajímá, zda tam budu přesně v čas, kdy tam mám být, a ne plusmínus půl hodiny, což je aktuální průměrné zpoždění a neskutečný „úspěch“ české železnice!!!
Co si budem… trať z Prahy do Berouna je etalonem ponechání stávajícího stavu bez zbytečných modernizacítraťová rychlost se tam stejně za ty miliardy nezvýší dvojnásobně, tak proč neměnit každý týden něco rozbitého. Udělají to blbě a na tom modernizovaném úseku se to bude srát ještě hůř!
… no a tak se tam chytají zpoždění.
Ono je to hlavně výsledek Sprželího plánování.
171 se bude modernizovat, až v roce 2008 bude tunel, do té doby jenom nejnutnější údržba. Jé, on o patnáct let později tunel není, to nevadí.
Ten tunel má být součástí VRT, stejně jako tunel u Ejpovic, takže namísto dalšího žehlení již přižehlené tratě (a případně odsunu zastávek od obcí do polí) bych očekával novou dálkovou trať a obnovu původní stopy přes Bukovec pro vedení místní obsluhy, která je v tunelu tak akorát na dvě věci a nově bude překážet.
Ano, puvodne ma byt tunel Ejpovice a tachloice (Berounsky) propojen VRT, tu ale SZ zatim vyskrtla z planu stejne tak jako nepocita zatim s pokracovanim na Mnichov a Norimberk…
Na nemecko-francouzske strane se mluvi o VRT, ktera by propojila Pariz a Norimberk bud pres Strasbourg nebo Mannheim…
Pokud by se do teto diskuse vlozila i CR, tak VRT Praha-Norimberk-Strasburk/Mannheim-Pariz dava mnohem vetsi smysl…
urcite, praha je v teto diskusi nesmirne zajimavy argument pro nemce i francouze…
Tohle vede to je Praha Norimberg už řešili za havla. Pak se to stoplo s tím že není využita ani D5 tak proč ještě vlak. Jaká to byla fatální chyba vidíme dnes všichni
Až ten tunel bude hotový, tak bude zbytek trati potřebovat velkou opravu tak jako tak. V Rokycanech to už víc narovnat nejde, bez zbourání celé ulice.
Nebo při novostavbě mimo Rokycany. Ale myslim že na systémovou půlhodinu to nebude, a do systémové hodiny se stávající trasa vejde.
Jenže původní projekt byl systémová hodina Praha Norimberg. Alternativně hodina a půl
Tak to bylo hodně odvážný scifi.
v planu byla prelozka zhruba od mista, kde trat podchazi dalnicni most D5 u Klabave mimourovnove odboci , vede nalovo od D5 a zhruba nekde na urovni letiste podchazi tunelem Rokycany delky cca 1050m dalnici a napojuje se na puvofni trat nekde tesne pred zastavkou Svojkovice – mam zakres situace, muzu ho nekam postnout
Nikdy nezapomeneme
https://web.archive.org/web/20080919013037/http://www.praha-beroun.cz:80/?f_lng=cz
Co tu lidi pořád řešíte? Vždyť vono to už 5 let jezdí! 🤣
Tvl, ten „web.archive.org“ je ale pěknej neřád… 🙂 .
Ejpovický tunel má 4 km a při průjezdu mám pocit, že mi uletí hlava. Představa, že tím pojedu takhle daleko, mě děsí.
Zacpat nos a prudce vyfouknout. Pokud jde o zalehlé uši
A co teprv až postaví Brno ten hyperloop !
???
V tlakotěsné kapsli (má-li být v tunelu podtlak – ideálně vakuum) by ke změně tlaků docházet nemělo.
Mám obavy, že zde je na explozi hlavy dostačující už jen samotná myšlenka té roury.
Nějak vám nerozumím?
Myslíte nějakou nehodu, kdy ta kapsle praskne a hrozilo by udušení v řídkém vzduchu? Nebo nějaké problémy s odstředivou silou v obloucích (jak výškových tak směrových)?
Ano, chápu, tohle vše se má taky prý ještě vyřešit.
Do té doby by se mohlo podařit na všechny expresy nasadit tlakotěsné vozy místo Béček, to dělá velký rozdíl.
Oni tam jezdi bez tlakotesnych vozu?
ano. jinak by to nedelalo tyhle efekty.
tlakotesne je mozna pendo, railjet a bmz od siemensu.
Od Vídně na západ vede podobně dlouhý tunel (25km) a nikomu tam zatím hlava neuletěla.
Stejně jako se to neděje v Eurotunelu, Gotthard base tunnel (oba přes 50km) anebo v japonských tunelech jen o něco kratších.
Tam nemají B čeká z Bautzenu
Věděl by někdo, jak to bude s tím „na přímou trasu tunelu má dále navázat nová vysokorychlostní trať ve směru do Plzně“? Prý to už nemá být. Info na webu SŽ je rozpolcené, neb v textu to zmíněno je, ale v přehledné situaci (pdf) rozplet zakreslen není.
https://www.spravazeleznic.cz/praha-beroun/zakladni-informace
Je to asi moc „výhledové“, s ohledem na závratné tempo realizace. Dočasně tím nejspíše paráda skončí, když předtím „vyžehlili“ stávající koridor, a dokonce jej napojili do VR tunelu u Ejpovic.
Tak v tuhle chvíli se s pokračováním nepočítá, ale ten rozplet tam bude, takže to jednou bude umožňovat.
Představte si to tak, že v přímém směru trať přejede nad údolím Berounky z tunelu do tunelu (to ale nebude postaveno), z obou tubusů se odpojí koleje, které sjedou na nižší úroveň a vyústí na most do Berounského nádraží.
No ale v tom situačním zákresu by se ten rozplet nějak projevil. V EIA jsem našel „Budoucí odbočka Lištice – bez stavební připravenosti“. Dělat odbočku v hotovém tunelu by bylo dost odvážné a také se zásadním vlivem na provoz, že to asi bude i důvod, proč to nedělat.
Jé, nový termín stavby. Poznamenávám si 🙂
Taky jsem čuměl doslova na termín.
V případě realizace bych se mohl dožít.
To jsem teda zvědav. 😇😇😇
Jasně a hned vedle termínu mám začátek pohádky o Červené karkulce. Pokud se postaví tunel, tak by se mohl jmenovat Bártův tunel, jako připomínka kdo se o něj nejvíc nezasloužil.
Modré zábradlí kam se podíváš! Už chybí jenom ozábradlovat lampu!
Ale vážně, už by to chtělo aktualizovat… totiž fakt by se hodil hotový projekt pro územní řízení, ať se to pohne.
Kéž by modré. Až to dokončí, bude to hnusný šedý mor, jako téměř vše, co se teď staví.
Miluju tuhle devadesátkovou sudopí malůvku!
A rok 2007
No ona je devadesátková spíš svým vzhledem, než rokem vzniku 🙂
Ostatně ta firma je ve všem early 90s.
ono malokdo muze byt tak napred jako zvanil z internetovych diskusi.
a tohle je jako vyrazne dal?
https://www.youtube.com/watch?v=oCP008YwtO0