Správa železnic vybrala firmu na demolici tří zastávek, vzniknou nové přístřešky
Zastávka Víchová nad Jizerou. Foto: al.trcka / Wikimedia Commons
Jde o objekty, o které obce neměly zájem.
Jde o objekty, o které obce neměly zájem.
Tak hlavně za zimního počasí, déšť, vítr a sníh jim budou cestující hodně vděční. V antivandal kostce se schová před deštěm jen těch pár lidí co se vmáčknou k zadní stěně, ostatní mají smůlu. Aspoň ve výše položených oblastech mělo být zachováno něco důstojného pro cestující.
Představte si, že víc než těch pár lidí na těchto zastávkách ani nenastupuje, takže nová podoba přesně splní svůj účel.
to už tam můžou dát větrák a konev s vodou.
Nic není horší, než hnusný betonový antivandal, který ani nechrání před deštěm :/
Jojo, další rozšiřování placelesness v praxi.
Nevidím důvod ten třetí neopravit. Ten první vypadá dost zachovale, škoda toho azbestu – opravdu nejde prodat soukromínkovi?
Je to škoda. Některé by šlo ještě zachránit.
Uz proto by nadrazni budovy, zastavky a pristresky mely byt v majetku a ve sprave obce. Proc o tom ma rozhodovat byrokrat v Praze? At si obec za svoje postavi/opravi co uzna za vhodne.
Třeba autobusovou zastávku a cyklostezku?
Samozřejmě. Nebo jsou autobusové zastávky v majetku státu nebo dopravce? Cyklostezky také staví obce a ne úředník z Prahy.
Třeba kosmodrom
Jasně a když to obec nechce, tak jí to přikážem…
Když obec zastávku nechce, tak jí patří zrušit bez náhrady. Proč hledáte problémy tam kde nejsou?
Protože omezení češi to už mají tak nějak ve zvyku.
Zcela absurdní situace vznikla v Moldavě.
https://www.idnes.cz/usti/zpravy/moldava-nadrazi-prodej-penize-zastupitelstvo-rozpocet-nabidka.A220107_115119_usti-zpravy_grr
Jde o důsledek změny radniční garnitury a střetu podnikatelských zájmů místních notáblů.
To je tak, když jde někdo do politiky hlavně proto, aby ochraňoval svoje zájmy, ne obecné blaho.
Krásný les by stačilo odborně podpálit, ale ten azbest bude dražší…
Škoda, že rovnou nedělají i nástupiště na 550 mm. To má mnohdy větší význam pro cestující, než nový přístřešek.
Pro jaké cestující? Víte kolik těch cestujících na těchto zst. nastupuje? Uvědomte si, že ty náklady na každé projekty musí mít také nějaké odpovídající využití…
Ano a přesně proto se budou dělat nové přístřešky, děkujeme za názor a zasíláme klíčenku.
Navíc přístřešy, které neplní základní funkci ochrany před nepohodou.
A čemu říkáte nepohoda? Pokud mě chrání před deštěm, tak svůj účel plní zcela dostatečně. Uvědomte si, že mají slouží ke krátkodobému čekání na vlak, nikolik jako posezení pro okolní buranské pobudy.
Cena, jak uz SZ je zvykem, priserna
jaká je tedy správná cena za likvidaci nebezpečného odpadu?
Jestli jste si nevšiml, tak na vesnici je to pomalu každá pátá střecha s eternitem. A jestě jsem nezaznamenal, že by za demolici takového baráku s touto střechou dal někdo přes 3 mega…
Já jsem dával za vozík eternitu z domku 5.000,- Velmi zhruba podobná plocha.
Bela je na trati Trutnov – Paka snad. Informacni system bude asi dobry ale ty mistni asi vedi co kdy jede. A zase jich tam tolik nejezdi.
Nění! Bělá u Staré Paky je na tati Stará Paka -Turnov. Na trati Stará Paka- Trutnov je Bělá u Staré paky zastávka. Ta je o nějakých 300 + metrů severněji pod kopcem a prakticky na návsi. A hlavně na jiné trati.
Oprava: Severovýchodněji
Ok. Diky
Kdysi za dob ČSD v případě zpoždění býval organizován připoj pro cestující od Trutnova směr Turnov tak, že si vystoupili na Bělá zastávka a přesunuli se pěšky na stanici Bělá a tam si počkali na vlak od Staré Paky. Někdy to byl celý průvod lidí.
Naprosto předražená demolice. Ten dřevěný si mohli rozebrat místni na zátop, co nehoří pak mohla obec pár stovek uložit na skládku. A ty dva velikosti rodinných domků. No demolice starého baráku s eternitem na střeše fakt nestoji skoro tolik jako výstavba zcela nového….
Přesně.
V Bělé není nic čím by se dalo rozumně topit. Většina dřeva ze střešní konstrukce shnilá až hanba, Plochá střecha krytá asfaltovou lepenkou a obvodové stěny zděné. Bude z toho akorát tak pěkná hromada suti.
Například na bourání dřevěné remízy v Humpolci uzavřela SprŽel smlouvu s externím subjektem v hodnotě cca 3,3 miliónu Kč.
Zdroj:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/20009879?backlink=vetxj
Tak doufám že to nenahradí Antivandelem ale něčím podobným :
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-na-hlavnim-nadrazi-vystavuje-navrhy-novych-pristresku-152302/
No po trošce hledání vám to mohu ukázat – https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_13584.html (dole v zadávací dokumentaci). Výsledkem bude jakýsi dřevěný krmelec pro cestující :-)))
Dřevěný přístřešek bude pouze ve Víchové. Podle dokumentace bude v ostatních zastávkách standardní prefabrikovaný betonový antivandal.
Děkuji!
Podle těch kresbiček to vypadá na klasický bunkr antivandal ,akorát se stříškou navíc.
Hlavně hodně betonu, a nezapomenout na modré zábradlí…
Vstal si levou nohou z postele? 😀
Nevím jak ostatní, ale minimálně Bělá by si výhledově zasloužila bezbariérové (=vyšší) nástupiště. Tak snad na to budou při výškovém osazování přístřešku pamatovat.
A k tomu z návsi nahoru na zastávku lanovku
300 metrů s převýšením 17m a je to jediná možná cesta
V zadávací dokumentaci je bohužel jen výměna přístřešku za nový typu krmelec pro cestující + zpevnění okolní plochy. O nástupišti v projektu nic není (nenašel jsem).
To jsem nevěděl, že když si zbořím auto, tak ho vlastně optimalizuji.
Tak pokud máte auto ve stavu nevyužívaného šrotu, který vám zabírá místo u domu, pak by se dalo jeho odstranění nazvat optimalizací.
Tím neříkám, že ty přístřešky mají všechny nutně zbourat.
Já si myslím, že věci by se měly nazývat pravými jmény. Tady jde o demolici, tak fakt nechápu, co by bylo špatnýho na tom říkat tomu demolice. Tohle žonglování s jazykem na úrovni „speciální vojenské operace“ mi prostě přijde debilní, toť vše.
Jestli je v tomto případě dobře nebo špatně, to nehodnotím, neb místní situaci neznám.
Na základě čeho serozhoduje, když například zastávka Linhartovy prošla velmi zdařilou rekonstrukci a u Krásného lesa to nejde.Vyznam podobný…
Linhartovy patří pod Město Albrechtice a tam situaci neznám, ale stejná budova je na zastávce Úvalno, která byla také vzorně zrekonstruována zásluhou obce. Více viz tady: https://www.propamatky.info/cs/zpravodajstvi/moravskoslezsky-kraj/zpravy-z-regionu/rozhovor-%7C-s-radkem-simkem-o-obnove-byvaleho-nadrazi/5513/ Řekl bych, že postoj obcí bývá důležitý. Úvalno se o získání objektu do vlastnictví snažilo 6 let. Nechci všechny případy demolic házet do jednoho pytle, ale často postup SprŽele (předtím SŽDC, předtím ČD) vypadal, jako by byl proveden podle stejného schématu: Nabídnout na prodej, navenek nasadit cenu, která spolehlivě odfiltruje všechny nežádoucí zájemce, kteří nejsou drážními insidery nebo si takového spřáteleného insidera neumějí „u dráhy“ sehnat, pak to buď prodat za úplně jinou… Číst vice »
Všichni víme, co jsou tihle pantátové na majetkových na OŘ zač. Vymést to všechno na jednu hromadu.
Ano, na obci záleží velmi. Ostatně Úvalno bylo vyhlášeno i vesnicí roku, je také turistická destinace.
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1718714&x=17.7360296&y=50.0496621&z=16&base=ophoto
Ale pozor. Pro cestující je tam o něco lepší klasický antivandal, když nefunguje hospůdka v původní budově.
https://mapy.cz/turisticka?pano=1&source=pubt&id=15213141&gallery=1&sourcep=foto&idp=6834725&x=17.7549767&y=50.0488526&z=17&base=ophoto
Ještě sem dám jeden příklad:
https://www.propamatky.info/cs/zpravodajstvi/ustecky-kraj/opravene-pamatky/rozhovor-|-s-vladimirem-burtem-o-premene-zeleznicni-budovy-v-hotel/6458/
Tam trvalo získání objektu do vlastnictví města dokonce celých 10 let. Ale starosta je známý rebel, který si v minulosti úspěšně dovolil postavit se jiným notáblům reálně daleko silnějším než SŽDC/SprŽel, takže tam byla vcelku slušná záruka, že se to podaří…
Význam není podobný. Linhartovy jsou i turistická destinace.
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1702035&x=17.6153892&y=50.1345278&z=15
Rychle zbourat nez to zas nekdo zacne zachranovat.
Likvidace azbestu ve Víchové bude pěkně drahá, ale co se dá dělat, jsou na to předpisy a je to karcinogen. Jinak nahrazovat Krásný les jiným přístřeškem je ohavnost. To je na rekonstrukci bez ohledu na to, jestli má obec zájem či nikoliv.
S azbestem se to přehání. Stačí to pokropit opatrně sundat a zakopat do země. Nebezpečný je jenom prach který se vám dostane do plic.
Jako v Milovicích, co?
Žádné zakopaní do země. To patří na skládku. Jo, něco to stojí, ale že by to zruinovalo rozpočet SŽ, to zase ne.
A co se s tou skládkou udělá nakonec? Zahrabe se zeminou.
To je trochu složitější. To nesmí na běžnou skládku. A už vůbec ne, pouze zahrabat do země.
A co tedy se dělá s eternitem,? Podle mne, když leží na střeše, nebo je zahrabaný v zemi, ničemu neškodí. Něco jiného je, když ho budu řezat rozbrušovačkou a prach vdechovat. Dřevěné pražce jsou dnes také nebezpečný odpad. Dřív se prodávaly za pár šupů na topení. Panečku, ty hořely!
Orgán státní správy nemůže s azbestem nakládat jinak, než se podle zakona musí, tj. jako s nebezpečnýn odpadem a nahlásit odstaňovaní azbestu stavebnímu úřadu (což teda bude asi součástí žádosti o povolení demolice). Až tam udělají ochranné pásmo, tak tipuji, že neprojede ani vlak. Nehodnotím, zda je to správně či ne, jen že to holt bude drahé.
Ochranné pásmo? Ta stavba se prostě zakryje, a poté začne odstraňování. Tak velký objekt to není, aby byly třeba manévry jak za druhé světové. On se azbest uvolňuje jen za určitých podmínek, takže více bude záležet na zvolené technologii. Co vy tipujete, je nepodstatné.
Tak to vás bohužel zklamu, nový přístřešek v Krásném lese je stejný jako v Bělé, tj. podezděný mini krmelec pro cestující. Budova se určitě rekonstruovat nebude, půjde k zemi.
Ten krásný les je fakt prasárna – prakticky v původním stavu a staveb tohohle typu už existuje minimum.
Stavba je to opravdu pěkná, ale umím si představit, co bych našel uvnitř.
A co byste s tou stavbou chtěl dělat, pokud by se nebořila? Jaký by byl účel jejího dalšího využití?
Budova zastávky, na místě zastávky…. hmm jak to jen využít… MOžná by tam mohli i čekat lidi…
To mě nenapadlo:-)
Obce zachránily i jiné objekty než staniční budovy nebo čekárny. Např. vodárny (Kasejovice) nebo dokonce nádražní záchody (Česká Metuje – i když to vypadá úsměvně, tak tam jde o objekt nepochybné historické hodnoty, protože jde o jeden z posledních záchodů podle jednotné normálie StEG z roku 1875; a obec Česká Metuje zachránila i staniční skladiště). O těch záchodech se svého času psalo i tady: https://zdopravy.cz/ceska-metuje-uhajila-nadrazni-toalety-pred-demolici-jedna-o-odkupu-budovy-96827/