Správa železnic poprvé ukázala nový měřicí vůz. Stojí třikrát více než nová lokomotiva

Měřící vůz MVŽSv 2 pro Správu železnic. Foto: twitterový účet Jiřího SvobodyMěřící vůz MVŽSv 2 pro Správu železnic. Foto: twitterový účet Jiřího Svobody

Cena za nový měřicí vůz nakonec přesáhla 300 milionů korun bez DPH.

Na železničním zkušebním okruhu Výzkumného Ústavu Železničního začaly zkoušky funkčnosti zřejmě nejdražšího vozu, který na tuzemských kolejích bude jezdit. Za nový měřicí vůz od společnosti NDCon Logic zaplatí Správa železnic celkem 304 milionů korun.

„Nově umožní diagnostiku železničního svršku až do rychlosti 200 km/h. Součástí vybavení jsou i laserová čidla pro kontrolu průjezdného profilu a geometrických parametrů koleje,“ uvedl na twitteru generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Nový měřicí vůz s označením MVŽSv 2 měl být původně dodán do 42 měsíců od podpisu smlouvy v září 2017. Letos v březnu se ale Správa železnic dohodla na dodatku, který počítá s prodloužením termínu do konce srpna.

Došlo k některým významným změnám z pohledu potřeb kontinuální diagnostiky tratí a potenciálních hrozeb oslabení některých oblastí této činnosti,“ vysvětlila Správa železnic v dodatku ke smlouvě. Diagnostický systém snímání profilu štěrkového lože a osových vzdáleností byl doplněn o systém rozšiřující funkčnost laserového scaneru o měření kolizních míst mezi průjezdným průřezem a objekty v okolí koleje. Došlo také k rozšíření datového úložiště. Doplněn a zpřesněn je také lokalizační systém u vozidla. Vozidlo má automatizovanou lokalizaci načítáním polohy RFID čipů v koleji. Kupní cena tím byla navýšena z 276 na 304 milionů korun.

NDCon Logic byl jediným účastníkem v soutěži. Vysoutěžená cena odpovídá zhruba trojnásobku ceny moderních vícesystémových lokomotiv. Do soutěže se hlásila jako firma, která plnila podmínky například minimálního obratu pomocí dalších dodavatelů. „Společnost NDCon Logic působí v oblasti diagnostiky železnice již několik let a realizovala obdobný projekt dodávky diagnostické jednotky pro nedestruktivní defektoskopii a řady dalších projektů v oblasti diagnostiky drážní cesty,“ řekl v roce 2017 deníku Zdopravy.cz zástupce firmy Vlastimil Hebelka.

Měřící vůz MVŽSv 2 pro Správu železnic. Foto: VÚŽ

Měřící vůz MVŽSv 2 pro Správu železnic. Foto: VÚŽ

 

Tagy měřící vůz NDCon Logic Správa železnic Top
93 komentářů