Správa železnic spustila přípravné práce na modernizaci trati Střelice – Zastávka u Brna
Modernizovaná trať Brno - Střelice, stav v září 2021. Foto: Skanska
Hlavní stavební práce budou probíhat od jara příštího roku, hotovo má být v roce 2024, na kdy je také plánována nepřetržitá výluka.
Škoda, že rekonstrukce neproběhne i na druhou stranu až do Laa. To by byla příjemná představa.
Mimochodem bude se narovnávat omické esíčko nebo tam bude nějaký výrazný propad?
Nebude se narovnávat.
Rychlost se tam navýší jen na 85 km/h, a to jen pro horní rychlostníky.
Ok, díky
Bohužel, v tomto jede projekt ještě v intencích roku cca 2010, kdy bylo myšlení většiny lidí okolo dráhy trochu jinde. Snad jedinou zřetelnou změnou je zahrnutí do stavby i rapotického zhlaví v zastávce, čímž bude výjezdová rychlost od trati na obě hlavní koleje aspoň 70 km/h a do předjízdných aspoň 60 km/h.
Vždyť přece „nebýt tetčického kverulanta“, tak měla být stavba už po roce 2010 realizována. Jako by to mělo být nevýhodou, že byla projektována „dle intencí roku 2010“. 🙂
U toho omického oblouku chápu problematičnost, že zvýšení (resp. nepropad) rychlosti = stavba estakády (event. vysokého náspu) + tunelu.
Tak já bych osobně jen vytvořil zářez. Tedy ubagroval/odstřelil určitou část kopce. Tím by se esíčko natáhlo, tak aby to vyšlo aspoň na 100km/h (V130/V150 třeba více). Samozřejmě jen ten kopec, na jehož straně není ta silnice. Něco takového: https://prnt.sc/BqrjZkSPw-9M (rukou to není moc ladné, ale chápeme se).
https://mapy.cz/s/dubagofelo Tady to možná nevypadá tak divoce.
Nebo zde: https://mapy.cz/s/gegogafaku
Kdyby radši konečně natáhli troleje na zbytku 340.
To je v nedohlednu. Původně se mělo začít už příští rok. Momentálně to má začít až v roce 2027 a i to určitě nebude konečné datum, takže to bude hotové nejdřív za 15 let.
Upřímně mně to bylo jedno, kdyby tam jezdily aspoň normální vlaky. Bohužel tam stále jezdí rachotiny a ještě několik let budou.
Až na 120 km/h … to je k smíchu nebo spíše breku. Uz skoro 10 let se mluví o rychlosti až 200 … stejne jako rekonstrukce koridoru Brandýs nO – Ústí nO. Místo tunelu se jen opravuje trať co pamatuje císaře pana.
Jasně, ale pro trať s převládajícím podílem regionální dopravy a se za zastávkami po 3-4 km je 120 km/h poměrně slušné, kdyby tam nebyl ten propad. O tragédii ETCS, která nutí dočasně používat rychlost 100 km/h a otázce proč hranice pro kódování není posunuta na 120 km/h jako v jiných sousedních zemích, raději mlčím.
Protáhnou se do Zastávky i zbýšovské úzké koleje?
Ty už tam nějakou dobu vedou. Svého času se mluvilo i o vybudování speciálního nástupiště.
To nástupiště mělo být právě to „zadní vnější“, které ale – jak se z popisu zdá – nakonec bude vybudováno, ale pro normálněrozchodnou kolej.
Právě protože bude vnější (pro normální rozchod), tak se dá z druhé strany přilepit úzký. A pokud by to dobře dopadlo, tak by tam nemuselo být zábradlí ale jen hmatové rozlišení pro slepce.
Hlavně, aby je v rámci chystané rekonstrukce nezlikvidovali.
Ne Pavle, dokonce se chystá protažení úzké na společné krajní nástupiště, které se stane vlastně poloostrovním, kde jedna hrana bude normálně a druhá úzkorozchodná.
Tak hlavně, že ten dokončený úsek nezůstane dlouho bez využití a nebude nutno na tak exponovaném příměstském úseku křižovat ve stanicích, jako třeba zde ve Střelicích:
https://youtu.be/GZMladH1CfE
A jen takový dotaz – ty troleje ve Střelicích jsou pod proudem, nebo ne? Elektricky tam zatím nic nejezdí, nebo se pletu?
A stanice Zastávka už také po rekonstrukci úplně volá. Nic už se zde z oprav neděje, jen se čeká, až se kopne:
https://youtu.be/Ih4HM9xzjng
Jo to křižování ve Střelicích je celkem síla. Do Střelic musí přijet osobák od Rapotic, aby z Tetčic mohl odjet do Střelic rychlík od Jihlavy. Jakmile ten dojede do Střelic, tak může odjet rychlík do Jihlavy a jakmile ten dojede do Tetčic, tak může vyrazit osobák do Rapotic. Zde ta dvojkolejka s autoblokem včetně zvýšení traťové rychlosti udělá hodně. Ten rychlík do Brna následně nahání ten osobák před ním, který zastavuje v Ostopovicích a Heršpicích. Který zase čeká na vjezdu do Heršpic než se vykřižují osobáky z/do Moravských Bránic. Takže jakmile se vykřižují Bránice, tak vjede osobák od Rapotic a… Číst vice »
Mě by zajímalo, jestli by se ve Střelicích dal udělat mimoúrovňový rozplet. Kolej pro jízdu do Silůvek by se na konci nádraží zanořila a podjela by obě traťové do zastávky až někde v místě, kde se tratě už výrazně rozbíhají. Dvě koleje tímto směrem až do Moravských Bránic. Elektrika do Bohutic/Ivančic samozřejmostí pro příměstskou dopravu.
Když se vykope hodně hlíny… Jenže ona klesá i trať do Zastávky, takže by bylo snadnější bránickou trať lehce přizvednout a pod ni zanořit kolej od Zastávky do Střelic, která by do stanice přišla jako vnější. Zastávecká trať jede po úbočí svahu, stačilo by tedy jen zaškrabat odřez. Závěrečné stoupání ale nechci vidět.
Tak jak to popisuju, tak by to byl tunel.
Na Tetčické by vznikl železniční přejezd a musel by se zahloubit asi o metr https://mapy.cz/s/fapamekuza
Otázkou je, zda by to potom vlak dokázal nastoupat k železničnímu viaduktu.
Druhou otázkou je, zda ten přesmyk bude potřeba i v cílovém stavu, přecijen tam nebude takový provoz a zároveň bude možné křižovat kdekoliv mezi Střelicemi a Tetčicemi.
Nic by nevzniklo. Tam jak máte na mapě tu kameru, tak tam by kolej od Silůvek odbočila a podjela by koleje do zastávky (jestli už tunelem nebo jen na mostě a pak do tunelu je jedno), vyjela by pak na zhlaví z tunelu.
https://mapy.cz/s/cejefolaha
A k čemu by to mělo být? Očekáváte nezvladatelný nárůst dopravy směr Silůvky?
„Nezvladatelný nárůst dopravy“ má dle koncepce (nerealizovatelné do zkapacitnění brněnského uzlu) nastat ve směru od Zastávky do Brna na 5 párů spojů za hodinu, přičemž při takovém počtu spojů je nevhodné, že kříží směr jízdy byť „jen“ dvěma vlakům za hodinu jedoucím od Brna směr Moravské Bránice.
5 spojů za hodinu je jeden vlak po „křižující“ koleji za 12 minut…
Mimo jiné, odporuje to pravidlu 30 minut a 60 minut.
Neodporuje – 4 vlaky = 15min. interval příměstských vlaků; 5. vlak = rychlík/Sp v 1h taktu.
1x za (průměrně) 12 minut, nicméně s vyblokováním vlakové cesty třebas i na 2 – 3 minuty.
Ještě bych doplnil, že u takové stavby bych očekával perfektní technologické provedení i s výhledem do budoucna (kdy toho „1,5 páru vlaků za hodinu ve špičce“ směr M. Bránice nemusí být cílovým stavem; ostatně relace Brno – Ivančice je vlakovou „Popelkou“ dlouhodobě). Totéž platí např. i pro kombinaci podchodu nevybudovaného pod celým střelickým kolejištěm a zároveň ponechaným nedalekým přejezdem, takže příchod z příslušné části Střelic k vlakům jedině přes přejezd + pak „zčásti zpátky“ podchodem, a to v situaci, kdy při cílovém počtu vlaků ten přejezd bude uzavřen až 14 za hodinu (resp. pokud se to strefí tak, že dva… Číst vice »
Relace Brno-Ivančice byla navržena na stavební úpravy v roce 2009, kdy se zde dělalo DOZ z Moravských Bránic, spočívající v přeložkách a zvýšení traťové rychlosti, nicméně se řeklo nakonec NE, pokud vím.
Žádné NE nemusí být nutně až na věky…
Raději ty prachy vložit na rovnání omických esíček.
Tak dvě koleje pro pravidelnou příměstskou dopravu i při výluce jedné by se v těchto končinách hodilo.
Bylo by to super, ale když nejsme schopni udělat presmyk v Libni, tunely u Chocně ci i toto hydratované, tak… jen tak mimochodem, nestačily by někam tam dat rychle vexle, klidně i z opačné strany ?
To poskakování rychlíku za osobákem zejména mezi Střelicemi a Brnem-HH ale bude pokračovat i po dokončení stavby. Dvoukolejka odstraní jen předávání zpoždění do protisměru. Ne to „poskakování“ ve stejném směru.
10min. zpoždění lichého R = příjezd do Okříšek v L:03 h namísto S:53 h = jede-li sudý R včas, měl by být lichý R v Okříškách pozdržen s tím, že sudý R právě v těch L:03 h může do Okříšek (se 4min. náskokem) přijet.
… a pokud ten lichý R má těch 10 min. zpoždění i mezi Zastávkou a Střelicemi, dochází k přeložení křižování rychlíků ze Střelic do Tetčic, přičemž sudý R pak po určitou dobu (přinejmenším po Kralice) pak jede s několikaminutovým náskokem.
O. K., sudý Os vlak v takové situaci tak jako tak čeká ve Střelicích na průjezd zpožděného lichého R.
Ještě doplním, že tento stav s poskakováním rychlíků za Os vlaky či naopak je nevhodný nejen kvůli poskakování samotnému, ale i z hlediska prokladů navzájem mezi sebou (v relaci Brno – Náměšť by odpoledne teoreticky mohl být půlhodinový interval, ale reálně jde o interval de facto hodinový, protože jedou dva vlaky pár minut po sobě a pak skoro hodinu nic). A ke krahulovskému křižování bych doplnil, že jej nepovažuji za dlouhodobě koncepčně vhodný stav. Buď ať se rychlíky potkávají (a tvoří přípojovou skupinu vůči vlakům i autobusům) už v Okříškách, nebo ať je cílem zrychlení tratě tak, aby se to… Číst vice »
Jenže navržený GVD – minimálně ve střednědobém a dlouhodobém výhledu – je „neposkakovací“, a to že má něco zpoždění a za něčím to případně poskakuje je prostě jen proto, že to holt jede do úseku se silnou příměstskou dopravou – to za prvé. Krahulovské křižování R je plánováno ve všech návrhových GVD ŽUB-tj i ve variantě bez projektu s nádražím ve stávající poloze i v nové – je to bráno jako mantra – jako zastabilizovaný invariantní stav – to za druhé. S přejezdy i přístupem cestujících ve Střelicích k vlakům souhlas. A co se týče GVD – čekal bych instalaci… Číst vice »
Je zajímavé, že tedy střednědobý ani dlouhodobý výhled nepočítají s aspoň dílčím zrychlením t-225, které by znamenalo posun křižování R11 do Třebíče (při fixní poloze dejme tomu v rámci Veselí nad Lužnicí, když ne v rámci ČB; pozn. protože i mezi ČB a Veselím ke zrychlení ještě střednědobě dojde, že).
Neposkakovací navržení GVD počítá s jakou polohou Os vlaků, že tam k „poskakování“ nebude docházet?
Fixní je H. Brod v X:00, odtud Jihlava cca X:30, a z ní vyplývá prostor mezi Okříškami a Třebíčí v X:00, takže o Veselí nejde.
V poslední dokumentaci – nejaktuálnější – 2.stavby Střelice – Zastávka u Brna se v dopravní technologii: a) ve střednědobém výhledu (bez ŽUB) počítá ve směru z Brna s polohou odjezdu L:45 a osobáky před/za s polohami L:33/L:49. V opačném směru z Náměště do Brna jede rychlík L:32 a os před ním L:13. b) v dlouhodobém výhledu (se ŽUB) se počítá ve směru z Brna s polohou odjezdu L:49,5 a osobáky před/za s polohami L:36,5/L:56. V opačném směru z Náměště do Brna jede rychlík L:36,5 a Os před L:05,5. Čili pokud R „nechytne“ víc jak 5 minut = jede včas, tak… Číst vice »
Líbí se mi, jak ani střednědobý/dlouhodobý výhled nepočítá s něčím tak základním jako např. 1h takt rychlých vlaků. 🙂
V dlouhodobém hledisku proklad odjezdů Os vlaků z Brna ods. n. ne v rozestupech 15 – 15, ale 20 – 10. Také zajímavé.
Po dokončení Střelice – ZuB by nebyl by zas takový problém přeložit křižování do Okříšek. Jelikož teď rychlík jo Jihlavy také čeká ve Střelicích. Takže kdyby třeba ještě odjížděl o chvíli dřív z Brna, tak by se přeložilo křižování s osobákem v Kralicích do Náměště a následně by mohl Krahulovem projíždět a vykřižovat v Okříškách.
Střelice by měly být pod proudem, viděl jsem tam odstavené Laminy
A taky „větroně“, který snad přivezl bečky na ČEPRO.
Troleje ve Střelicích nejsou pod proudem, ale pod napětím zřejmě ano. Občas je tam vidět cisternový vlak Unipetrolu s vectronem.
U Lokotransu jsem viděl jak laminátky, tak plecháče
Tak když zrovna projíždí vlak, tak jsou alespoň chvíli i pod proudem 🙂
Při rozšiřování zemního tělesa se to obejde bez pomalých jízd? Pomalá jízda na této trati znamená převod S4, nebo R/Sp do NAD.
„Po instalaci ETCS se rychlost vlaků zvýší až na 120 km/h, dnes je maximum 80 km/h.“
I před začátkem modernizace bylo maximum 90 km/h, a to v úseku Střelice (mimo) – Zhlaví Státní silnice.
A to je snad mezi Střelicemi a Zastávkou?
Pardon, rozšiřuji citaci na celý odstavec:
„Vylepšení a elektrizace zhruba 20 kilometrů tratě z Brna-Horních Heršpic do Zastávky u Brna umožní zavedení elektrických příměstských vlaků na této frekventované relaci. Po instalaci ETCS se rychlost vlaků zvýší až na 120 km/h, dnes je maximum 80 km/h.“
I před začátkem modernizace bylo maximum 90 km/h, a to v úseku Střelice (mimo) – Zhlaví Státní silnice.
Omlouvám seVám, reagoval jsem na váš komentář, aniž bych se podíval do článku, jak to tam vlastně přesně je (celý jsem jej četl již během dne). V tomto kontextu samozřejmě máte pravdu.
Teď nevím, po elektrifikaci budou i sem jezdit ty nové JMkrajské jednotky, nebo zůstanou jen na S2 a S3? pak by sem jezdilo co? plech?
současné modré Regiopantery třeba? ČD jich v Brně má 5 třívozových a 2 dvouvozových.. Nové JMK jednotky pokryjí komplet S2 a S3, takže stávající pantery budou uvolněné
To je krásná představa…. Možná tak krásná, že jí ani nevěřím
samozřejmě problém může být v tom že min. celý rok 2024 (a zřejmě i dříve) už budou modré Pantery volné a ČD je tak bude moct přesunout úplně jinam (pokud vím tak nejsou vázané žádnou dotací), takže ještě aby se pak vrátily do Brna po dokončení modernizace do Zastávky…
To že JMK jednotky pokryjí komplet S2 a S3 je fakt..
Jinak doporučuju k tomuto tématu si poslechnout Podcast s ředitelem Kordisu: https://zdopravy.cz/podcast-ruseni-lokalek-ted-neni-na-stole-rika-reditel-kordis-jmk-jiri-horsky-121749/
jj, taky tak nějak uvažuju..
Člověče nevydávejte se za mě :)))
😀 Už přidávám přízvisko 😀
Netěšte se na Regiopantery, ČD opráší stará dobrá Tornáda! 🙂 (berte to prosím, jako nadsázku, děkuji)
Moc nerozumím tomu, že zatímco v Adamově, kde je nově nadchod, stačí SŽ rampy (resp. systém pěti ramp), tak v Zastávce se budou budovat výtahy, přestože převýšení je u podchodu mnohem menší.
Ale v Adamově jsou výtahy místo rampy.
Ne všude. Pro přístup na nástupiště ze strany levého břehu je jen rampa (jo, dolů pak můžete výtahem…)
Nesouhlasím. Rampy v podchodech jsou jednak mnohem levnější na stavbu i údržbu, jsou mnohem kapacitnější než výtahy a cestujícím nemusí ani přinášet žádné kroky navíc pokud je vlak dost dlouhý (navíc má obvykle na výběr rampu či schodiště). Na velkých nádražích by se u výtahu tvořili fronty lidí s kočárky, velkými kufry či na lidí na vozíku. To je třeba jeden z důvodů, proč Švýcarská nádraží mají povětšinou rampy namísto výtahů.
Předpokládám, že Tetčice-Bobrava mít žádná nástupiště nebude a zastávka Tetčice bude za přejezdem (při jízdě ve směru do Brna). Doufám, že SŽ nějak odhluční „přejezdové zabezpečovací zařízení“, protože pokud se zvýší četnost vlaků, tak lidem bydlícím jen několik desítek metrů od přejezdu nejspíš pukne hlava.
Taky mě zajímá, kde to má být. Jinde píšou, že má být blíž k výpravní budově a přejezdu, aby bylo lépe navázané na IDS JMK, což je točna u výpravní budovy (Zrekonstruovaná zastávka s nástupišti bude podle Nely Friebové ze Správy železnic u nádražní budovy, aby byla zajištěná vazba na přestupní terminál. Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/tetcice-vyuziji-lepsi-zastavku-pokracuje-prvni-etapa-elektrizace-trati-na-brno.html) . Ale potom by nástupiště posunovali jenom o pár metrů, což nedává moc smysl. Přesunovat to za přejezd mi nedává smysl už vůbec, aby se lidi na autobus courali až k přechodu u pošty a zase zpět, to by naopak lepšímu skloubení IDS vůbec nepomohlo. Ale plánek nebo… Číst vice »
Ale jinam, než za přejezd se to nevejde.
Nástupiště bude od přejezdu směrem k Rosicím; „žst. Tetčice-Bobrava“ bude mít krajní výhybku až za západním koncem nástupiště a bude pokračovat dále směrem k Rosicím.
Tetčice-Bobrava nástupiště mít nebude, bude to v podstatě výhybna, měla by mít jen po jedné kolejové spojce na každém zhlaví a jednu kusou manipulační kolej (č. 3), zapojenou jen na střelickém zhlaví do 1.SK a směřující do prostoru ke stávající rampě, pokud se nic nezměnilo.
Nástupiště zastávky Tetčice budou ve směru na Brno naopak ještě před tím přejezdem, prakticky ve stávající poloze. Na druhé straně by měl vzniknout nový přechod (s PZS přes hlavní koleje, jen s kříži přes tu manipulační) a podjezd od Sušilovy směrem k Tyršově ulici.
K odhlučnění svým způsobem došlo už před pár lety náhradou pléblé za umíráček.
A nejspíš v příštích dnech se tu dočkáme i článku o zahájení stavebních prací na modernizaci tratě Kladno – Kladno-Ostrovec (jestli jsem dobře koukal, tak už se začalo).
Tak nakonec oproti původním plánům jen rok zpoždění to je celkem ok.
Konečně se odstraní ten obří špunt Tetčice -Střelice. Naprostá většina zpoždění vznikala tam.
Řekl bych, že i jednokolejka Heršpice (st. silnice) – Brno hl.n. dělá své.
Místo na další kolej by tam bylo. Na mostě přes Svratku jsou koleje dokonce čtyři.
Jenže tam by mělo být minimálně 5 kolejí, protože pokračuje tímto směrem 5 traťových. A minimálně proto, že tam je i kolej na odstavné.
Prosím vás můžete prozradit jaké máte zaměstnání?
Vaše příspěvky jsou velice fundované ,takže předpokládám že máte k železnici blízko
Úsek Heršpice – odb. státní silnice byl „nedávno“ navržen jako dvoukolejný, v Hešpicích je na podjezdu vybetonovaná a nechaná rezerva (jen není osazený most). Mělo se to dělat při překopávce Heršpic, ale sešlo z toho. Mám výkresy, kde to je.
Přitom to mohlo již více než 10 let sloužit.
Primárně tam nevznikají, jen se přenášejí od vlaků, které získaly zpoždění jinde (obvykle lichý R jedoucí se zpožděním už z jižních Čech/od Jihlavy).
Nevíte jestli se bude pokračovat na Jihlavu?
V tomto desetiletí pravděpodobně ne.
Zatím ne.
Dvě koleje jsou určitě nereálné. Snad se někdy dodělají aspoň dráty.
Ještě by to chtělo dvě koleje alespoň Krahulov – Okříšky. Jelikož v Krahulově standardně čeká rychlík do Jihlavy, na rychlík od Jihlavy a přenáší se zde až 10m zpoždění z jednoho směru na druhý. Úsek je navíc celkem přímý, tak by se zde i zvýšila traťová rychlost ze současných 60km/h.
Těch dvoukolejných vložek (když už ne dvojkolejka furt) by to chtělo víc. Mezi Zastávku a Třebíč skoro obstanice.
Lidi by to zneužili. 😉
A vůbec, dělalo se to tak někdy?
No jasně, ale Krahulov – Okříšky zmiňuji i proto, že zde tomu prostorově nic nebrání. A ta 60 je na takto rovném úseku opravdu úmorná. Speciálně když víš, že tě v opačné stanici čeká rychlík.
U Náměšti taky, stačilo by vložit kolejovou spojku a udělat od ní nový odvrat (letiště je výš), k tomu upravit zhlaví stanice. Je to sice jen 1,5 km ale dvě koleje tam vedle sebe už leží.
Napadá mě úsek Náměšť – Studenec. Místo tam je a část cesty by šlo využit vlečku na letiště. Zároveň by mohly jezdit osobáky do Meziříčí a Křižanova právě z Náměšti
V situaci, kdy se Os vlaky křižují právě ve Studenci, by to nedávalo smysl.
(Jestli teda v tom úseku vůbec smysl klasické Os vlaky dávají, namísto rovnou 1h taktu zrychlených vlaků.)
Těch ponechaných 60 km/h je hezkou ukázkou toho, jak se „muselo při revitalizaci vejít do 1mld. rozpočtu a proto to bylo vynecháno“, aby pak byla celá stavba realizována v období, kdy ten rozpočet mohl být (a nakonec i, navzdory tomu osekání, byl) vyšší a kdy tedy i to zrychlení úseku Třebíč – Okříšky nastat mohlo. Další věcí je ponechané telefonické dorozumívání v úseku Krahulov – Okříšky, tzn. interval křižování mezi průjezdem lichého R a odjezdem sudého R v žst. Krahulov nemůže být zkrácen (nutnost pohledem zjistit, zda R projel celý). Nicméně logickým řešením by bylo, aby ty rychlíky jezdily včas… Číst vice »
Nebojte se. Nekolikrat jsem to prelozeni krizovani absoloval. Ale tech 7minut si dovoli maloktery vypravci. Hlavne musite odjet z Třebíče opravdu včas. Lepší je když už tak at ma 10minut. Jenze kdyz uz pak ma rychlik do Brna k 15minutam, tak ceka v Namesti na osobak. Pak se krizuje s dalsim rychlikem v Zastavce a s osobakem v Tetcicich. Takze je, jak ja rikam, odsouzen k zahube. Jelikoz uz nema sanci s tim nic udelat. To ze zde letos opravili par propustku a bylo to snad 3 mesice zavrene, taky nechapu ze to neudelali cele. Ale zde by taktez, hlavne… Číst vice »
Těch 15 minut zpoždění ale lichý R nemá vlivem přenosu od protijedoucího vlaku na t-240, ale kvůli tomu, že si ho veze už z jižních Čech (max. z Jihlavy).
Mezi Třebíčí a Jihlavou byla výluka 2měsíční a šlo o výměnu několika mostů (nejen propustků) – určitě okříšské záhlaví Krahulova + určitě na okraji Bransouz; možná i něco dalšího.
Ty dráty by tam měly být, to ví všichni. SŽ to bohužel zjistila až nedávno.
Na Jihlavu povede VRT. V roce 20něco. Ve zbytku trati budeme rádi alespoň za celoroční sjízdnost.
A když se podíváte na navržené linky, tak jedna linka sjede z VRT a pojede z Jihlavy do Brna po této trati.
Ano, ve 2h taktu. 🙂 Aspoň nějaký (jestli tedy vůbec) přínos VRTky pro tu část Kraje Vysočina, když přímo na VRT nebude ani stanice u Velkého Meziříčí, ani u Velké Bíteše.
Že se nepovedla umístit u Velkého Meziříčí je myslím škoda. U Bíteše je alespoň na sjezdu, kde je ale i navržená linka do Velkého Meziříčí.