Správa železnic spustila pocitovou mapu. Má sloužit přípravě VRT v Praze

Ryclovlak TGV, ranžír České Budějovice (7. 12. 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRyclovlak TGV, ranžír České Budějovice (7. 12. 2022). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zanesené podněty Správa železnic následně zohlední při vytváření urbanistické studie a návrhu železničních tratí.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vjkm

Mám z toho pocit, že správa sonduje, co ještě občané za účelem osekání peněz ještě snesou: desetimetrový násep (zdravíme Ostřešany), most anebo nedejbože tunel; žádná stěna, betonová stěna, dřevěná stěna … a do jaké míry se dají očekávat různé obstrukce: mně nevadí nic, sousedovi něco, památkářům všechno … .

Martin V.

Ahoj.
Kdy je vlastně nejbližší teoreticky termín kdy se kopne do země na jakémkoli plánovaném úseku vrt?

Petr
DR 01 518

Dokud nepřijde silnej ministr dopravy, kterej přesvědčí celou vládu,ze VRT potřebujeme tak nebude nic
Ono by i peníze byly jen kdyby se utracely rozumně,zkrouhnout dávky pro všelijaký nemakacenka,dotace do nesmyslnejch projektů a neziskovek.

Franta

Hlavne by se dalo pracovat s duchody a nepestovat v lidech pocit, ze maji narok na to, aby prumerny duchod byl o vysi 50% prumerne hrube mzdy a pod.
Idealne nastavit system tak, ze prumerny duchod je 40% prumerne hrube mzdy a pomer lidi pobirajicich duchod a lidi pracujicich musi byt treba 1:2. A podle toho klouzave menit vek odchodu do duchodu.

Takhle jde na duchody nejaky 650 miliard rocne, coz je tretina rozpoctu. A to je asi maximum, co by se melo platit.

Stráťa

To bohužel nikdo zásadně nezmění. Byla by to politická sebevražda vzhledem k volební síle důchodců.

Jiný Petr

nejen důchodců – vezměte v potaz, že o důchodu už začínají přemýšlet i ti, co mají do důchodu cca 10 let – ti už se intenzivně zajímají, co se chystá ohledně důchodů. Takže ta množina voličů je mnohem větší.

jmfjv

Nejmenovala se Vaše matka za svobodna Pol Potová?

M19

Jakou to má věcnou souvuslost s VRT?
Až budete v důchodu, doufám, že pokud budete brát více než 40 % průměrné mzdy, ten přebytek dáte na dobročinné účely. A nezapomeňte poděkovat až vám mesic před důchodem řeknou, že nejdřív za rok či dva. 😉

Alibaba

Já bych třeba viděl souvislost v tom, že so do důchodového účtu přihazují peníze i z daní ze státního rozpočtu a ne jen to co se vybere na sociálním pojištění. Takže tyhle peníze by se mohly investovat částečně do železnice, nebo si je prostě jen nemuset půjčovat.

DavidS

Mizerná čeština, můj oblíbený „argument“ o neziskovkách a celkově nesmyslný příspěvek. Jediné, co vám tam chybí, je CapsLock.

Jiří Kocurek

Tak se podívejte na D35, jak dlouho trvá příprava projektů.

Nikdo z předchozí vlády ji nerozporoval, nikdo ji neshazoval jako blbost, protože ČR je moc malá a 90 km/h musí všem stačit. Opravdu to nejde a ani KoralmBahn ani Neue Westbahn nepostavili za 1 volební období.

DR 01 518

Mapy, plány,studie.Muze tohle ještě někdo brát vážně?Jo může,sotousi,Ti už pomalu řeší GVD😀
Pro plánovače,vedle se píše 16km znovu reko koridoru u Chocně už za 7 let hotovo a tak si tu žijem 😀
Takže planujte a mudrujte 😀

Frantisek

Třeba ještě stačí vrátit VRT k Benešovu, Polabí tak nebude rozparcelované tolika liniovými stavbami, pahýl k Benešovu získá zpět původní význam a nebude muset být bastlen zastávkami ‚pro obsluhu obcí‘ kdesi v polích a Vysočina a Brno budou z Benešovska a Táborska dostupné bez závleku už tak přetíženou Prahou.

Jiří Kocurek

áno, pomocí neustálých změn trasy a předělávání projetků tu železnici fakt vylepšíš, sabotére.

Alibaba

Stále je ve hře trať ve stylu VRT k Benešovu.

I na úseku z Benešova do Jihlavy se počítalo s takovými zastávkami. Jedna v prostoru okolo Vlašimi a druhá někde v prostoru měst Humpolec a Pelhřimov.

Pepa z Depa

Prostě … Dobrá správa 🤣

Vojta Svobodný

Sakra, jaka pocitova mapa?? Data snad uz za tech X desitek let maji, ne? Ted at uz konecne kopnou do zeme a zacne se stavet. Vcera bylo pozde…

Jiří Kocurek

A když bude mít obec připomínky, tak …?

Bez přípravy to fakt nejde, to pak narazíte hlavou do zdi a co potom. O přípravě v zahraničí se tu sice nepíše, ale když si vezmete EN nebo DE wikipedii, tak se dozvíte věci…

Vojta Svobodný

Vrt se planuje už od komunistu, data meli dávno mít

Twix

Jako že za komunistů se plánovala VRT mezi Vršovicemi a Běchovicemi a od té doby existují stále platná data o tom, kudy to přesně chce kdo vést, kde mohou vzniknout problémy s dopravní dostupností, nebo kde by mohlo chybět hřiště? 🙂

Jiří Kocurek

Nechcete tím doufám říct, že od roku 1980 se nic nezměnilo, mapa silnic z roku 198x stále platí a můžou se podle toho dělat železniční mosty. To by špatně dopadlo.

Data z roku 198x říkají, že se jezdí max 130 a přes stanice max 100 km/h a k opuštění republiky je potřeba výjezdní doložka. Tak nevím k čemu vlaky Znojmo-Vídeň, když je tam železná opona.

Vojta Svobodný

no, nezmenilo…tedy v oblasti VRT ne…stale se jen planuje a vymysli..uz pres 40 let. A o tom pisu :))

Martin

Zas už něco….

Alibaba

Mám pocit (i bez mapy), že to bude na dvě věci…

Jiří Kocurek

To je §10, známe. Co dál?

Že bude Nové spojení na 2 věci se vědělo už při stavbě, oplakávali 30 km/h na Hrabovce a křižování pod Vítkovem, kdy rychlík stál na širé trati.

Alibaba

Nejsem si jistý, zda se pomocí pocitů dá vyjádřit problémy, které budou stavbou a následným provozem způsobené. Obecně bych spíš očekával sběr nějakých faktů možných problémů na trase.

Proti VRT to moje úvodní slovo není, naopak si myslím, že jsme stále ještě troškaři.

Mirek Zv.

Tak jsem to tak nějak nepochopil. SŽ chce na nějaké ploše mapy zanést místa, mezi kterými pak bude VRT kličkovat? A to proto, že je bude propojovat? Nebo proto, že se jim bude vyhýbat?
Myslím si tedy, že oproti magorům typu dánského studia na přestavbu Hlavního nádraží by se od veřejnosti daly získat i návrhy, opravdu cenné pro projektanty. Ale něco takového jsem ze článku nepochopil.

Frantisek

Spíše se snaží zjistit, kde to mají jak citlivě zasadit do okolí. VRT moc kličkovat nemůže. Ovšem, „pocitová mapa“ je takový zvláštní ‚PR‘ název.

medved

To zjistujou ted? To na to neni nejaka stavebni uzavera? To budou vykupovat/vyvlastnovat kazdy pozemek zvlast?

Lubošek

By mne zajímalo, jak si Správa železnic poradí s zřejmě nejčastějším názorem: chci VRT, ale nechci ji před, nebo za svým domem.

Martin

Já si pamatuji jednoho maníka, který před patnácti lety dostavěl barák a chtěl se oběsit, protože mu to mělo vést kuchyní… myslím, že stavby ( v už třikrát změněné trase) se nakonec stejně nedožije stářím…nikoliv neúspěšným pokusem o sebevraždu…

Frantisek

To už dělá. Zvláště u některých zastávek (dokonce tak místními požadovaných) – co na tom, že takové budou pro polovinu lidí prakticky k ničemu…

P_V

„Získané podněty tak nejsou reakcí na konkrétní podobu projektu (nová trať na mostě, náspu či v tunelu),“

No ale, to by lidi zajímalo asi nejvíc, jak se to předpokládá, tunel nebo násep. Vidím že to vede těsně kolem nových Běchovic. To bude veselo, když tam úspěšně 15 let blokovali D0, tak jim spržel z druhé strany nakreslí železnici, a neřekne jak to bude.

Frantisek

Celé Polabí bude samá silnice a samé koleje, protože po rovině je to přece nejlepší – a Benešovsko dostane pahýl s nutností cestovat na Vysočinu přes Prahu, kde se současně řeší vyčerpaná kapacita. Nu, kdo chce kam…

Pája

Nemůžu se zbavit dojmu, že ty tanečky okolo VRT (mimochodem ještě se nekoplo) slouží k odvedení pozornosti od něčeho úplně jiného. No jo, ale od čeho?

Pája

Mimochodem – je to pouze můj soukromý názor a připouštím, že může být subjektivní.

timom25

Skôr na oddelení prípravy VR tratí (v porovnaní s inými oddeleniami na SŽ) pracujú ľudia s väčším prehľadom z iných projektov; a uvedomujú si, ako dôležité urobiť dobrý spin na PR, a ako projekt pretlačiť..na to sú aj všetky verejné kampaňe, a debaty s miestnymi kde častokrát budú skôr vysvetľovať čo sa bude diať, aby odporu miestnych predišli, než aby vznikali vícepráce..čož je super, ale kopa roboty pred nimi

Pája

S kopou práce před nimi naprostý souhlas. Jinak za posledních 30 let se koridory plánované na 200 nakonec realizovaly na 160 a to ještě ne v celé délce. Takže jsem tak nějak skeptik. Na druhou stranu alespoň svým dětem moc přeju, aby v ČR běžně VRT nakonec používat mohly.

P_V

Kam na to chodíte? Koridory se plánovaly na „až“ 160.

Jiří Kocurek

Protože se zjistilo, že na tvrdých 160 km/h v celé délce prostě ČR nemá peníze a až je mít bude, tak se ty tratě rozpadnou jak se rozpadla Mšenka. Takové věci jako 10 km/h z Blanska do Brna by byly realitou.

Pája

Jojo, ale až po zjištění, kolik peněz by spolkla realizace mimoúrovňového křížení se silnicemi. Nad 160 km/h nesmějí být úrovňové přejezdy. Bylo mi v případě Ferdinandky jasné už tehdy, že seškrtání a odklad je „nafurt“. Případné – opět politické – úvahy o realizaci VRT ale pravidelně vyšuměly. Argumentovalo se vysokou cenou a malou rozlohou ČR. Nechce a mi teď hledat podlady, ale ke Google snad máte taky přístup.

Alibaba

První koridor, kde se začalo uvažovat „až na 200“ je 4. z Olbramovic do Budějic, a to uvažování ještě začlo s křížkem po funuse, kdy byl územní plán jen na 160.

Jiří Kocurek

Nebyl první Ejpovický tunel? Ten je trasovaný na čistých 200 km/h i pro klasiku.

Alibaba

U něj se tvrdilo, že bude součástí, respektive navazovat na VRT do Plzně.

Twix

Před 30 lety se nic na 200 km/h neplánovalo. Tehdy se pod pojmem modernizace koridorů rozuměla hlavně oprava železničního svršku, rychlost do 160 se spoustou přejezdů, nástupiště se stavěla jen tam, kde chyběla, poloperonizované stanice také ničemu nevadily. Když se se stavbou začalo, rozšířilo se to pojetí i na železniční spodek a další úpravy, ale pořád byly první dva koridory „dokončeny“ s minimem přeložek a s poloperonizovanými stanicemi, pár se jich bez náhrady zrušilo. U dalších dvou koridorů je znát už značný posun, takže takový skeptik bych nebyl. Především protože téma VRT se za 30 let přesunulo z anarchistických sci-fi… Číst vice »

Air Traveller

200 km nebylo nikdy v plánu.

Jiný Petr

Já jsem v klidu . Žádná ucelené VRT trať tady v nejbližších 100 letech nevznikne. Příkladem budiž D1 – ta se začala stavět před 100 lety a měla vést z Aše až za Užgorod. Dodnes jsem ji – ani v poloviční délce – nedokončili. Jaderných elektráren jsem už měli mít asi 4 nebo 5 – fakticky jich máme 1,5.
A o tunelu na Jadran se taky sní už 100 let. A takhle to bude i s VRT.
Zázrak typu – přistání marťanů s pytlem peněž neočekávám.

Alibaba

Tak nekopne se, dokud se to celé neprojedná a nenaprojektuje. A teď tu něco vymýšlí pro komunikaci a vyjádření veřejnosti.

Nebo jak si to kopání představujete?

Jiří Kocurek

Fakt ať radši dají mapu veřejně, než aby to dělali „postaru“, že si toho nikdo nevšimne.
https://zdopravy.cz/krecek-koroptev-a-obec-pustimer-sz-musi-doplnit-dokumentaci-k-trati-vyskov-nezamyslice-152609/

Ve zkratce: Zvolili variantu přes katastr Pustiměře, tato varianta neměla posudek EIA. Nastalo veliké divení, že Pustiměř nehodlá srazit podpatky, oznámení viselo ve sklepení za dveřmi s nápisem „Pozor, leopard!“.

Michal M

Pájo, ty seš hlava a kladeš si správný otázky. Ty bys u vás v mysliveckým sdružení mohl z fleku hlídat klobouky na věšáku.

Air Traveller

Jojo, spiknutí. Proti celému světu.