Správa železnic rozšíří státní postrky. Kvůli výluce v Bezpráví bude RegioJet pomáhat nákladním vlakům do Přerova
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Důvodem jsou noční výluky mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí.
re – z Brna do Přerova ??
To nechápu .. kdysi jsem vezl tovačovský písek, vlak 3200tun a stačil na to Sergej … a dnes na to musí být ještě postrk-přípřež s Vectronem …… ?? ..
Jaké byly jízdní doby a jaká byla šance že vás výpravčí vytrolí (nechají poskakovat ze stanice do stanice mezi osobáky).
Jestli je to dotaz na mě – tak tenkrát si na jízdní doby na této trati už nevzpomínám ale průměrná rychlost obou typů vlaků byla zhruba stejná (osobák jel rychleji, ale stál všude). Dnes to nedovedu odhadnout – osobáky jezdí trošku rychleji a nákl. vlaky jsou lehčí. Ale proč Vectron navíc?? Cožpak je Přerov u Brandýse?
No jo, tak jednou se soutěžit musí a podruhé ne, že? Co mají provozně společného vysoutěžené postrky tady s těmito?
Kdo podá námitku k UOHS?
Voda z Tetčic?
Co má společného? Rychlost a možnost jednoduchého projíždění postrků spojenými úseky?
A to „se nevědělo“ dřív?
A to „se mělo vědět“ kde?
Máte nějaké konkrétní výhrady? Hodnotou smlouvy se jedná o podlimitní zakázku a použít na to čestvě vysoutěžené podmínky je naprosto logické…
Samozřejmě. Buď to mělo být součástí celé soutěže, nebo soutěžit zvlášť.
Anebo najednou soutěž není všespásná?
moc bych chtěl vidět na základě jakých výjimek tohle šlo jako přímé zadání
Že jo…inspirace…
Si to nastudujte… 🙂
https://www.zakonyprolidi.cz/blog/metodika-zadavani-verejnych-zakazek-maleho-rozsahu.htm
stačí říct, zakázka malého rozsahu….
PS: jen aby to neskončilo zakázkami malého rozsahu, každý týden novou
„RegioJet má na trasu do Přerova nasadit dvě lokomotivy. Jedna bude k dispozici nepřetržitě, druhá přes noc. Podobná situace má nastat letos ještě třikrát.“
Podle výše uvedeného bych odvodil, že se jedná o krátkodobou záležitost. Na jak dlouho to je plánováno?
Jsme v ČR…kde je pojem „krátkodobý“ určen pro časové intervaly až 20 let…
Tak se tak dlouho odkládalo s tím že bude tunel až to dopadlo tak že po nejpřetíženější jednokolejce v zemi pojede nákladní doprava. Jak by se teď hodil zadrátovaný kousek Letohrad – Týniště. Nebo jak by se teď hodilo aby byla ta VRT na Přerov rozfázovaná jinak a to co je v současné stopě, třeba kus za Vyškovem + nádraží ve Vyškově, již bylo hotové.
Co bude příště? Začnou se tahat nákladní vlaky přes Frenštát protože se začne sypat koridor a v rámci čekání na VRT tam ani nepřidají kolej navíc?
Přes Letohrad a Týniště by drát nestačil Stanice jsou krátké a dovolený nápravový tlak je nižší než na koridoru.
Kdo říká že jen pro náklady…
Víte, on nejvyšší nápravový tlak mívají hnací vozidla a Vectron v čele osobního vlaku bohužel nemá nižší nápravový tlak než v čele tkalounu wapek.
V článku je uvedeno, že postrky se zřizují kvůli nočním výlukám, možná to taky znamená, že nákladní odklony proběhnou v noci, kdy je na „nejvytíženější jednokolejce“ poměrně volno.
Určitě by se hodilo, aby byla „VRT“ hotová, ale navzdory nemalému úsilí nemá snad ani územko…
Krásná ukázka, jak to plánování a zadávání staveb pod taktovkou SŽ nejde…
Měl by to dělat někdo nezávislý… 🙂
SŽ se „JEN“ starat o provoz
Údržbu by měl dělat také někdo jiný
Už dlouho se nic nerozdělovalo 🙂
Udělat na to úřad, samozřejmě v budově MD, aby to neměli daleko a neztráceli vštípenou aroganci…
A obsadit například „Odpadlíky“ z ANO… jako přirozenou recyklaci odpadu
Je už znám výsledek těch testů s TRAXy?
Nejsou. Měření a data jsou, nyní je třeba získat 40 pracovních dní, aby data byla vyhodnocena.
Můžu se zeptat co se na tom 40 pracovních dní vyhodnocuje?
Představte si výsledek vyhodnocování jako papír s kulatým razítkem, kde někdo potvrdí, že kombinace hnacích vozidel je elektromagneticky kompatibilní se stávajícím TZZ. Nečekal bych, že to bude hned, ale je možné, že v tom zhotovitel má nějakou vatu (např. pro opakování některých měření).
Když ono to není porovnat dvě čísla, nejlépe celá, ale zpracovat megabajty naměřených dat. A nakonec se pod to podepsat a dát na to kulaté razítko se lvíčkem.
A pak čekat, jestli se nestane nějaký průser a postižený nevytáhne ten papír s vaším podpisem a kulatým razítkem a neřekne: ale Vy jste to takhle schválil.
Pokud se přes noc na koridoru zastaví provoz úplně, co bude s nočními vlaky RJ do Košic, které už mají vyjet?
Musí projet před výlukou. Ta je cca od 22 do 5.
Zastavení provozu je cca do 4:05.
To chci vidět!
Pojedou dřív, nebo odklonem, případně z Chocně do Ústí nad Orlicí busem.
Asi nevíte co je noční vlak
Vlak na Košice odjíždí skoro o hodinu dříve, než tomu bývalo kdysi.
Aha, teď na to koukám. Ještě nedávno však v rezervačním systému byl nahran normálně s odjezdem 21:50
Nestydatá podpora Radima státními prostředky. Už aby byly volby.
A komu by tedy dle Vás měly ty peníze za postrky jít, když je byl jen on schopen za rozumné peníze zajistit?
Budete mít vlastní autodopravu, ale raději si objednáte a budete platit taxi. Tohle mi rozum nebere. Ale na vysvětlenou, jsem modrý a vždycky jsem byl modrý a je mi smutno jak to jde pomalu do kopru…
To já znám sedláka, který naprosto klidně spoustu jídla nakupuje v obchodech … absurdní, ale je to pro ně nějak šikovnější, než se snažit totálně vše vždy z vlastní produkce …
Tipnu si: Rýži nepěstuje.
Spíš by to bylo „strejda má autodopravu, která chce za dopravu na dětský tábor 10 000,-, a tak to jako zodpovědný organizátor dáte firmě, která za stejné nebo dokonce lepší služby chce 7 000,-„. Rodiče dětí (paralela k daňovému poplatníkovi) tak zaplatí méně, nebo budou mít děti 2 výlety v ceně. Strejda má 100 busů a ve vedení firmy je 50 lidí a 20 asistentek v luxusních prostorech a se zlatými padáky ve smlouvách, přičemž půlka z nich řeší, jak vyždímat větší dotace. Ta druhá firma má busů jen 10 a ve vedení 2 lidi a 1 asistentku. Jedině konkurence… Číst vice »
Tu energii na napsání tohoto blábolu jste si mohl ušetřit…
No jo, střet modré gumy s životem bývá krutý.
Žádný strach…tmavě zelené gumy to budou mít daleko snazší…😀
Panda ma naprostou pravdu, modry Liboslav presne vystihuje, jak modromysleni vypada. Pak se nelze nicemu divit…
O tom to není. Kdyby byla vypsána regulérní soutěž ve které by vyhrál Jančura , proč ne ? Ale ono to bylo o přímém zadání. Nechápu proč stát takto mrzačí vlastní firmu a přihrává zakázky někomu jinému.. Co za tím je ?
Kdyby byla vypsána regulérní soutež. To si zapamatujte, až zase bude někdo někomu přímo zadávat rychlíkovou linku na 5 roků 2 měsíce před vyjetím.
Proč lžeš?
https://zdopravy.cz/regiojet-vyhral-ctvrtmiliardovou-zakazku-na-statni-postrky-nakladnich-vlaku-65988/
A proč lžeš ty?
To, co odkazuješ, nemá s postrky mezi Brnem a Přerovem / Olomoucí nic společného.
Takze z kolina do brna pojede postrk RGJ a v brne preprahnou na postrk CD na dalsi cast trati? Kocourkov…
Ale má jsou to taky státní postry, které mají být provozovány tento rok
Podlimitní zakázka.
Stačí k pochopení nebo potřebujete výklad pro idiota?
No protože to státní firma asi neumí udělat tak levně a kdyby jí to stát dal, tak zase bude okrádat daňové poplatníky. Ať udělá co udělá, bude to špatně.
A kolik vykonu dostaly naprimo CD? Pokud by tomu tak nebylo, uz by toho adi moc s tou politikou nejezdily…
V mém příkladu ale také nebyla vypsána soutěž, ale proběhlo pouhé porovnání nabídek:)
Spise je otazkou jak je mozne, ze si to modri tak sami s*rou. Nebyt RegioJetu, tak jezdime kozenkama s posr*nymi a prochc*nymi zachody. Nebyd RJ, tak mame jidelak na urovni 40 lez zpet. Diky nemu se hodne rychle zlepsili sluzby CD, ale stale maji co dohanet. Diky zajmu a marketingu RJ lidi nechavaji auta doma, diky RJ jsme poznali co znamena premiove cestovani byznys atd. Vzpomenme si jak jsme byli nadseni, kdyz jsme jeli 40 let starymi opravenymi vagony s klimatizaci. CD bohuzel jen stale sekunduje, ale musim uznat, ze udelali velke zmeny. Fandim Bednarikovi a jeho strategii, ale bez… Číst vice »
Už jsem se bál, že se tu mýtus, jak jen díky Radimovi tu máme lepší vozy, neobjeví. Jo jídelák na úrovni 40 let zpět, jakou další blbost, tam máte?
Jo, a vzpomeňme si, jak se chvástal, že bude mít supermoderní soupravy a šest tříd. Asi nemám ty správné růžové brýle, ale zas taková extra třída to není (ano párkrát jsme s ním jel, aby se neřeklo, že jsem to nevyzkoušel).
A vy si vzpomeňte, jak ČD slibovaly Desira na Kladno, na pošumavské lokálky, Bmz na chebské rychlíky…
Ve skutečnosti tu lepší vozy byly před příchodem RJ. Ano, bylo Pendolino a klidně v IC byla řazená i B249.
Hehe, já se bál, že se tu neobjeví slovo mýtus.
A pro připomenutí něco z mytologie:
https://www.zelpage.cz/clanky/s-bc-v-ec-aneb-modra-armada-postupuje
Jde opravdu videt, ze historii neznate. RJ meli mit zcela nove jednotky, kterymi nyni jezdi LEO a jak je to mozne? On jim ten projekt prodal, protoze chtel vyjet drive, protoze vedel ze staci malo a bude na tom lepe jako CD. On byl prvni kdo mel pod nohami u vstupu koberce, ciste zachody a dokonce s tekouci vodou – jaky to zazrak! Diky nemu CD reagovalo a zavedlo pojizdny bufet na koleckach, diky nemu CD zacalo dbat na udrzbu – uz nejakou dobu jsem neslysel o vypadlem cestujicim za jizdy. Proste nasel diru na trhu a vyuzil ji na… Číst vice »
Jak jim mohl přidat projekt ve kterém se jedná jen o jednotky?
Navíc RJ mělo mít 5+1 (záloha ) a LE má 5
Pokud si vzpominam, tak jednu jednotku koupil nekdo jiny. Od one doby vyrobce po ceskem vzoru zacal tyto primestke vlaky nabizet i jako dalkove soupravy.
Vladimir ma pravdu, vy bohuzel ne…
6 tříd není, ale je 5
Business
Relax
Standard
Astra
Lowcost
Presne tak…
Nj, moc pomalu..
Nikdo žádnému dopravci nebrání, aby si zajistil svůj postrk.
Jo a pronajmout si taxi může být levnější než si pronajmout autobus.
Ale v te autodolrave to tak funguje. Pokud mam kseft, ktery mi je jiny dopravce schopen odjet levneji nez moje auto, tak mu ho za provizi prenecham, a svoje auta vrhnu na kseft jiny. Ale to modri v tom svem socialismu nechapou. Je to jen jejich ostuda, ze to nedokazou nabidnout lepe. Chce to tam fakt velke zmeny personalni i myslenkove…
http://vyhlasto.cz/h/1a33/no-to-je-hnus-co-se-to-tady-deje
Jenže stát nemá vlastní autodopravu. Stát vlastní společnost, která jako ostatní společnosti zajišťují třeba drážní dopravu. Stát je povinen vypsat výběrové řízení pro zajištění nějaké činnosti, třeba pro služby dopravce (to je i ta postrková služba). Státem vlastněná společnost toto výběrové řízení nevyhrála podle podmínek státem stanovených…
Co proboha chcete více řešit???
Když to taxi je levnější jak vlastní doprava
Stát má vlastní? ČD i ČD-C jsou akciovky a ne státní podniky. Krom toho ani jedno nezaručí, že to bude nejlevnější, viz jejich nabídková cena pro postrky přes Vysočinu.
Nejen RJ zájemců bylo více a rozdíl v ceně nebyl nějak velký.
Výherce výběrka. (Klidně by to mohl být i RJ, ale v každém případě by výběrko proběhlo dopředu)
Myslíte to stejné vyběrko, kterým se zadává polovina trati v ČR?…
A kdyby výběrové řízení vyhráli modří, taky bys mluvil o nestydaté podpoře?
To by bylo samozřejmě v pořádku. I kdyby si modráci vzali denně 100 tisíc. Tak to tu prostě u některých funguje, je to diagnóza. Někdy je lepší je nechat žít v jejich modrém světě a nesnažit se s nimi o diskusi.
A nezapomeňte, že ve výběrku měly státní firmy více želízek v ohni…. Kromě ČD cargo se zůčastnila i ODOS.
RegioJet nabídl cenu 244,167 milionů korun, druhé LTE 245,58 milionu korun. Kolik ČD cargo a ODOS nevím, ale asi by se to dalo zjistit….
Proč vyhráli?? Já bych jako státní firma dal státní postrky svoji nákladní dopravě… A nehrajme si se slovíčky jako a.s. a podobně. Proč bych ze státních peněz živil soukromý sektor, notabene ještě premiérova koně…. Stále lepší přelévat koruny z pravé kapsy do levé, než vylévat je do nějakého žlutého chřtánu…
Přesně tak. Je absurdní, když nějaký subjekt vlastní dopravní firmu a přesto dopravní zakázky dává někomu jinému. Něco takového je mimo stát absolutně nemyslitelné.
Nj, proč to nedat dražšímu dopravci s horšíma mašinama že ?
Traxxe i Vectrony má i Cargo, tak jaké horší mašiny?
Tak proč se ČD nepřihlásily a nenabídly nižší cenu?
Jak víte, že ostatní jsou dražší ? Když neznáte jejich ceny ? A ohledně těch mašin. Zase je to o tom , jaké by byly poptávané parametry těch mašin. Nemusí třeba být nutně nasazován TRAX nebo Vectron.
A nejsou ? Kdyby byly ČD levnější a měly volný mašiny, tak vyhrály soutěž…
Kromě ČD cargo se zůčastnila i ODOS.
RegioJet nabídl cenu 244,167 milionů korun, druhé LTE 245,58 milionu korun. Kolik ČD cargo a ODOS nevím, ale asi by se to dalo zjistit….
Bylo výběrové řízení a ČD mělo víc než jednu nabídku a RJ jezdi o cca sto milionů méně . A bylo tam několik firem . A musí být nasazen vectron a nic jiného , ani TRAXX .
A co by jste tam nasadil???, Maximálně tak Taurus ji AK vše ostatní je celkem o dost slabší
Jasně nevadí kolik to stojí, hlavně že to mají ti správní. Děkuji, nechci…
Jestli jste si nevsim od roku 1989 probehla revoluce, bratrickovani pomalu a jiste skoncilo a vse ridi otevreny pristupdo ekonomiky a na trh.
„Proč bych ze státních peněz živil soukromý sektor,…“
Ale ono to je přesně naopak, to soukromý sektor živí stát!
No, poslední rok bych řekl, že je to přesně jak píše Liboslav. Stát platí soukromý sektor mld/denně…😬
Jenže stát možná vlastní ČD , ale ČDC vlastní ČD , takže stát není přímým vlastníte lem ČDC
A budou už ty lokomotivy schopné postrku, i když nebude v čele vlaku taky Vectron? Jinými slovy, už se ví, jak dopadly zkoušky kompatibility s Traxxy a 363.5?
Já už se ve všech těch omezeních a výlukách ztrácím 😀 Nebylo by přehlednější nepsat kde ty vlaky normálně jezdí?
Krupá – Kolešovice 🙂
Nezdá se mi, IDOS spojení nenachází.
Ale nachází. Jen je potřeba se nejdřív podívat do tabeláru, a tam zjistit, kdy to má ten IDOS hledat. (např. 10. 7.)
Břeclav – Přerov, dokonce i opačným směrem.
Co znamená ta věta, že v Brandýse se „nová nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí“? Stávající nástupiště jsou ve zhlaví (a.k.a. kolejovém rozvětvení), nová budou blíže k čemu?
https://www.youtube.com/watch?v=5YKKlpIPfKs
Viz čas 2:08
Dik za video – ale nechapu, proc presouvaji nastupiste mimo stanici – do dvojkolejneho useku, misto toho aby dali nastupiste do stanice na ty krajni koleje a prostredni nechali pro prujezd / predjizdeni.
Krasíkov, Hoštejn, Luštěnice,….
Perony se vysouvají před stanici, asi i proto, že se v takovýchto stanicích nepočítá s předjížděním osobních vlaků.
Může mi někdo prozradit co má společného postrk mezi Brnem a Přerovem s výlukou mezi Ústím nad Orlicí a Chocní?
Objízdná trasa, zřejmě s nevhodnými sklonovými parametry (TTP Brno-Přerov ale nemám).
tipl bych si objízdnou cestu přes Brno
Jsou zde ostrá stoupání, místy až 7 promile. Resp. přímo v Brně je kus asi 12 promile.
7 promile je ostré stoupání?
Samozřejmě, jinak by postrk nebyl potřeba :-). Leč vážně, problém bude asi výjezd z Brna (12 promile) a v opačném směru Holubice-Blažovice a Ponětovice-Slatina (místy 15 promile).
Potom může být výhodnější aspoň mimo špičku, pokud se najde okno, jezdit po původní trati Brno-Přerov, tj. přes Sokolnice
Bohužel, na téhle trati volná okna chybí. Osobáky mají v pracovní dny takt do Křenovic 1h celodenně, ve špičce posílené do Sokolnic na 30 min. Mezi osobáky jde najít cca 1x za hodinu trasu, ale ta je co dvě hodiny použitá rychlíkem z Olomouce, kvůli kapacitě Komárovské spojky. Pro náklad zde místo není.
To asi ne.urcite né přes den.
Hmm…co je potom 20 promile?
Díky za upozornění, neuvědomil jsem si, že se jedná o relace ze Slezska a severovýchodu Moravy do Čech. Zajížďka přes Českou Třebovou by asi byla opravdu příliš dlouhá.
No to mi taky není jasný, co se teda má objíždět, navíc z Brna do Olomouce to je vcelku rovinka nesrovnatelná s Vysočinou..
Možná vliv na dynamiku jízdy a potřeba většího zrychlení na jednokolejce?
Největší kopce jsou v dvojkolejných úsecích mezi Brnem a Holubicemi.
Jak se dívám, tak to nemůžou být kopce které by rozjetý vlak nevyjel.
Ale co když nemá přednost před R a bude se muset nějak rozjet z Komořan u Vyškova směrem nahoru? A zároveň by mu to nemělo trvat 1/4 hodiny, aby popojel 10 km do další stanice, protože pak by omezil další protijedoucí vlak.
Tak snad to řídí někdo dost schopný na to ty vlaky seřadit nějak rozumě. Nicméně se to nevylučuje.
Za 15 minut z Komořan do Lulče? Z Komořan 10km je až Vyškov. Trochu divný dotaz. Pripřeže se dávají Holubice – Brno. Spíš problém v délkách stanic.
V článku není napsané, že by ten postrk měl končit v Holubicích, takže kam až pojede?
Ale za zapomenutí Lulče se omlouvám.
A vážně má R přednost před vším, co zaseká rozjíždějící se náklad, případně co se stane když bude náklad blokovat nějakou kolej ve stanici?.
To zas takový problém není.
Ten je totiž v tom, že je poněkud…přerychlíkováno…
Brno – Ostrava 1x za hodinu, Brno – Olomouc 1x za 2 hodiny a to je veškerá dálková doprava. Ona tam totiž chybí druhá kolej.
Zde je všechno v pořádku.
Ty vlaky…
Absence druhé koleje je naopak ukázka těžké retardace…
Na té trati je R nejrychlejší vrstva. Komu by měl dávat přednost
Třeba Nex, a taky sledovat jestli hladký průjezd jednoho R nezaseká nějaký pozdější R.