egoe-plus
Infrastruktura Železnice

Správa železnic rozšíří státní postrky. Kvůli výluce v Bezpráví bude RegioJet pomáhat nákladním vlakům do Přerova

Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Siemens Vectron v barvách RegioJetu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Důvodem jsou noční výluky mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicí.

Výluky na hlavním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí od zítřka pokročí do nočního zastavení provozu. Kvůli tomu chystá Správa železnic rozšíření postrkové služby pro nákladní vlaky i mimo úsek Kutná Hora – Havlíčkův Brod – Brno, konkrétně na úsek z Brna do Přerova nebo až do Olomouce.

Provoz postrků zajistí stejně jako v případě trasy přes Vysočinu RegioJet s lokomotivami Siemens Vectron. Správa železnic zakázku RegioJetu zadala přímo bez další soutěže. „Správa železnic v této věci postupuje plně v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek, smlouva bude zveřejněna v registru smluv,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Kontrakt se objevil v registru smluv dnes.

RegioJet má na trasu do Přerova nasadit dvě lokomotivy. Jedna bude k dispozici nepřetržitě, druhá přes noc. Podobná situace má nastat letos ještě třikrát. RegioJet vyhrál zakázku na veřejnou postrkovou službu, kterou Správa železnic vypsala na vedení nákladních vlaků přes Vysočinu. Důvodem jsou výluky a omezení na trase přes Pardubice a Českou Třebovou.

Jednou z největších akcí na trase je modernizace koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí, která oficiálně začala minulý týden. Právě kvůli této výluce dochází k rozšíření postrkové služby o větev Brno – Přerov. Zhotovitelem prací v hodnotě 3,396 miliardy Kč je sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

V údolí Orlice zmizí dočasně jedna kolej

V rámci stavby dojde na téměř 10 kilometrů dlouhém úseku k rekonstrukci železničního svršku a spodku, a to včetně hloubkové sanace násypového tělesa trati v nestabilních úsecích. Modernizace se zaměří i na zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, silnoproudé technologie a mostní konstrukce. Kompletní přestavbou projde stanice Brandýs nad Orlicí. Nová nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí, jejich délka bude 220 metrů a výška nad temenem kolejnice 550 mm. Zastávka Bezpráví bude zrušena. V její blízkosti vznikne nová odbočka, která významným způsobem zvýší propustnost trati.

V květnu začíná výluka druhé traťové koleje, zrekonstruuje se první traťová kolej, opraví trakční vedení a mosty a vloží výhybky v budoucí odbočce Bezpráví. Po jejím zprovoznění na konci roku bude možné využít obě koleje mezi stanicí Ústí nad Orlicí a odbočkou Bezpráví, respektive mezi touto odbočkou a stanicí Brandýs nad Orlicí při organizaci dalších výluk. Pak již nebude nutné omezovat provoz v celém úseku.

V únoru příštího roku začne výluka první traťové koleje v úseku odbočka Bezpráví – Brandýs nad Orlicí, během které se kromě rekonstrukce traťové koleje, trakčního vedení a mostních objektů rozběhne i přestavba stanice Brandýs nad Orlicí. V roce 2023 budou postupně probíhat rekonstrukční práce na železničním svršku a spodku ve všech částech traťového úseku Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí. Postupné výluky ve stanici Brandýs nad Orlicí umožní kromě rekonstrukce kolejí a trakčního vedení i vybudování nových nástupišť s výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí, která přinesou cestujícím výrazně komfortnější nástup do vlaku.

Odebírat
Upozornit na
guest
131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vin

re – z Brna do Přerova ??
To nechápu .. kdysi jsem vezl tovačovský písek, vlak 3200tun a stačil na to Sergej … a dnes na to musí být ještě postrk-přípřež s Vectronem …… ?? ..

Leinad

Jaké byly jízdní doby a jaká byla šance že vás výpravčí vytrolí (nechají poskakovat ze stanice do stanice mezi osobáky).

Vin

Jestli je to dotaz na mě – tak tenkrát si na jízdní doby na této trati už nevzpomínám ale průměrná rychlost obou typů vlaků byla zhruba stejná (osobák jel rychleji, ale stál všude). Dnes to nedovedu odhadnout – osobáky jezdí trošku rychleji a nákl. vlaky jsou lehčí. Ale proč Vectron navíc?? Cožpak je Přerov u Brandýse?

Jaaa

No jo, tak jednou se soutěžit musí a podruhé ne, že? Co mají provozně společného vysoutěžené postrky tady s těmito?

Kdo podá námitku k UOHS?

Lech Malý

Voda z Tetčic?

Petr Šimral

Co má společného? Rychlost a možnost jednoduchého projíždění postrků spojenými úseky?

Jaaaa

A to „se nevědělo“ dřív?

Jiří Kocurek

A to „se mělo vědět“ kde?

Lemmy

Máte nějaké konkrétní výhrady? Hodnotou smlouvy se jedná o podlimitní zakázku a použít na to čestvě vysoutěžené podmínky je naprosto logické…

Jaaaa

Samozřejmě. Buď to mělo být součástí celé soutěže, nebo soutěžit zvlášť.

Anebo najednou soutěž není všespásná?

Gwann

moc bych chtěl vidět na základě jakých výjimek tohle šlo jako přímé zadání

medical_examiner

Že jo…inspirace…

Lemmy
Gwann

stačí říct, zakázka malého rozsahu….

Gwann

PS: jen aby to neskončilo zakázkami malého rozsahu, každý týden novou

Jiří Kocurek

„RegioJet má na trasu do Přerova nasadit dvě lokomotivy. Jedna bude k dispozici nepřetržitě, druhá přes noc. Podobná situace má nastat letos ještě třikrát.“

Podle výše uvedeného bych odvodil, že se jedná o krátkodobou záležitost. Na jak dlouho to je plánováno?

medical_examiner

Jsme v ČR…kde je pojem „krátkodobý“ určen pro časové intervaly až 20 let…

K.S.

Tak se tak dlouho odkládalo s tím že bude tunel až to dopadlo tak že po nejpřetíženější jednokolejce v zemi pojede nákladní doprava. Jak by se teď hodil zadrátovaný kousek Letohrad – Týniště. Nebo jak by se teď hodilo aby byla ta VRT na Přerov rozfázovaná jinak a to co je v současné stopě, třeba kus za Vyškovem + nádraží ve Vyškově, již bylo hotové.

Co bude příště? Začnou se tahat nákladní vlaky přes Frenštát protože se začne sypat koridor a v rámci čekání na VRT tam ani nepřidají kolej navíc?

Jiří Kocurek

Přes Letohrad a Týniště by drát nestačil Stanice jsou krátké a dovolený nápravový tlak je nižší než na koridoru.

medical_examiner

Kdo říká že jen pro náklady…

Lemmy

Víte, on nejvyšší nápravový tlak mívají hnací vozidla a Vectron v čele osobního vlaku bohužel nemá nižší nápravový tlak než v čele tkalounu wapek.

Lemmy

V článku je uvedeno, že postrky se zřizují kvůli nočním výlukám, možná to taky znamená, že nákladní odklony proběhnou v noci, kdy je na „nejvytíženější jednokolejce“ poměrně volno.
Určitě by se hodilo, aby byla „VRT“ hotová, ale navzdory nemalému úsilí nemá snad ani územko…

Martin z topírny

Krásná ukázka, jak to plánování a zadávání staveb pod taktovkou SŽ nejde…

Měl by to dělat někdo nezávislý… 🙂
SŽ se „JEN“ starat o provoz
Údržbu by měl dělat také někdo jiný

Už dlouho se nic nerozdělovalo 🙂

Udělat na to úřad, samozřejmě v budově MD, aby to neměli daleko a neztráceli vštípenou aroganci…
A obsadit například „Odpadlíky“ z ANO… jako přirozenou recyklaci odpadu

Odpadlik

Je už znám výsledek těch testů s TRAXy?

Petr Šimral

Nejsou. Měření a data jsou, nyní je třeba získat 40 pracovních dní, aby data byla vyhodnocena.

bipe

Můžu se zeptat co se na tom 40 pracovních dní vyhodnocuje?

Lemmy

Představte si výsledek vyhodnocování jako papír s kulatým razítkem, kde někdo potvrdí, že kombinace hnacích vozidel je elektromagneticky kompatibilní se stávajícím TZZ. Nečekal bych, že to bude hned, ale je možné, že v tom zhotovitel má nějakou vatu (např. pro opakování některých měření).

Vbb

Když ono to není porovnat dvě čísla, nejlépe celá, ale zpracovat megabajty naměřených dat. A nakonec se pod to podepsat a dát na to kulaté razítko se lvíčkem.
A pak čekat, jestli se nestane nějaký průser a postižený nevytáhne ten papír s vaším podpisem a kulatým razítkem a neřekne: ale Vy jste to takhle schválil.

David

Pokud se přes noc na koridoru zastaví provoz úplně, co bude s nočními vlaky RJ do Košic, které už mají vyjet?

asdfg

Musí projet před výlukou. Ta je cca od 22 do 5.

Lukáš

Zastavení provozu je cca do 4:05.

medical_examiner

To chci vidět!

On.

Pojedou dřív, nebo odklonem, případně z Chocně do Ústí nad Orlicí busem.

Avlaky

Asi nevíte co je noční vlak

Matti

Vlak na Košice odjíždí skoro o hodinu dříve, než tomu bývalo kdysi.

David

Aha, teď na to koukám. Ještě nedávno však v rezervačním systému byl nahran normálně s odjezdem 21:50

Liboslav

Nestydatá podpora Radima státními prostředky. Už aby byly volby.

zesp

A komu by tedy dle Vás měly ty peníze za postrky jít, když je byl jen on schopen za rozumné peníze zajistit?

Liboslav

Budete mít vlastní autodopravu, ale raději si objednáte a budete platit taxi. Tohle mi rozum nebere. Ale na vysvětlenou, jsem modrý a vždycky jsem byl modrý a je mi smutno jak to jde pomalu do kopru…

Vít Jůza

To já znám sedláka, který naprosto klidně spoustu jídla nakupuje v obchodech … absurdní, ale je to pro ně nějak šikovnější, než se snažit totálně vše vždy z vlastní produkce …

Jiří Kocurek

Tipnu si: Rýži nepěstuje.

Panda

Spíš by to bylo „strejda má autodopravu, která chce za dopravu na dětský tábor 10 000,-, a tak to jako zodpovědný organizátor dáte firmě, která za stejné nebo dokonce lepší služby chce 7 000,-„. Rodiče dětí (paralela k daňovému poplatníkovi) tak zaplatí méně, nebo budou mít děti 2 výlety v ceně. Strejda má 100 busů a ve vedení firmy je 50 lidí a 20 asistentek v luxusních prostorech a se zlatými padáky ve smlouvách, přičemž půlka z nich řeší, jak vyždímat větší dotace. Ta druhá firma má busů jen 10 a ve vedení 2 lidi a 1 asistentku. Jedině konkurence… Číst vice »

Liboslav

Tu energii na napsání tohoto blábolu jste si mohl ušetřit…

rody

No jo, střet modré gumy s životem bývá krutý.

medical_examiner

Žádný strach…tmavě zelené gumy to budou mít daleko snazší…😀

Zesp

Panda ma naprostou pravdu, modry Liboslav presne vystihuje, jak modromysleni vypada. Pak se nelze nicemu divit…

V.N.

O tom to není. Kdyby byla vypsána regulérní soutěž ve které by vyhrál Jančura , proč ne ? Ale ono to bylo o přímém zadání. Nechápu proč stát takto mrzačí vlastní firmu a přihrává zakázky někomu jinému.. Co za tím je ?

Jiří Kocurek

Kdyby byla vypsána regulérní soutež. To si zapamatujte, až zase bude někdo někomu přímo zadávat rychlíkovou linku na 5 roků 2 měsíce před vyjetím.

Vbb

A proč lžeš ty?
To, co odkazuješ, nemá s postrky mezi Brnem a Přerovem / Olomoucí nic společného.

Zesp

Takze z kolina do brna pojede postrk RGJ a v brne preprahnou na postrk CD na dalsi cast trati? Kocourkov…

Avlaky

Ale má jsou to taky státní postry, které mají být provozovány tento rok

Vbb

Podlimitní zakázka.
Stačí k pochopení nebo potřebujete výklad pro idiota?

K.S.

No protože to státní firma asi neumí udělat tak levně a kdyby jí to stát dal, tak zase bude okrádat daňové poplatníky. Ať udělá co udělá, bude to špatně.

Zesp

A kolik vykonu dostaly naprimo CD? Pokud by tomu tak nebylo, uz by toho adi moc s tou politikou nejezdily…

Panda

V mém příkladu ale také nebyla vypsána soutěž, ale proběhlo pouhé porovnání nabídek:)

Vladimir

Spise je otazkou jak je mozne, ze si to modri tak sami s*rou. Nebyt RegioJetu, tak jezdime kozenkama s posr*nymi a prochc*nymi zachody. Nebyd RJ, tak mame jidelak na urovni 40 lez zpet. Diky nemu se hodne rychle zlepsili sluzby CD, ale stale maji co dohanet. Diky zajmu a marketingu RJ lidi nechavaji auta doma, diky RJ jsme poznali co znamena premiove cestovani byznys atd. Vzpomenme si jak jsme byli nadseni, kdyz jsme jeli 40 let starymi opravenymi vagony s klimatizaci. CD bohuzel jen stale sekunduje, ale musim uznat, ze udelali velke zmeny. Fandim Bednarikovi a jeho strategii, ale bez… Číst vice »

Dominik

Už jsem se bál, že se tu mýtus, jak jen díky Radimovi tu máme lepší vozy, neobjeví. Jo jídelák na úrovni 40 let zpět, jakou další blbost, tam máte?
Jo, a vzpomeňme si, jak se chvástal, že bude mít supermoderní soupravy a šest tříd. Asi nemám ty správné růžové brýle, ale zas taková extra třída to není (ano párkrát jsme s ním jel, aby se neřeklo, že jsem to nevyzkoušel).

Vbb

A vy si vzpomeňte, jak ČD slibovaly Desira na Kladno, na pošumavské lokálky, Bmz na chebské rychlíky…

Leinad

Ve skutečnosti tu lepší vozy byly před příchodem RJ. Ano, bylo Pendolino a klidně v IC byla řazená i B249.

Lemmy

Hehe, já se bál, že se tu neobjeví slovo mýtus.

Lemmy
Vladimir

Jde opravdu videt, ze historii neznate. RJ meli mit zcela nove jednotky, kterymi nyni jezdi LEO a jak je to mozne? On jim ten projekt prodal, protoze chtel vyjet drive, protoze vedel ze staci malo a bude na tom lepe jako CD. On byl prvni kdo mel pod nohami u vstupu koberce, ciste zachody a dokonce s tekouci vodou – jaky to zazrak! Diky nemu CD reagovalo a zavedlo pojizdny bufet na koleckach, diky nemu CD zacalo dbat na udrzbu – uz nejakou dobu jsem neslysel o vypadlem cestujicim za jizdy. Proste nasel diru na trhu a vyuzil ji na… Číst vice »

Avlaky

Jak jim mohl přidat projekt ve kterém se jedná jen o jednotky?

Navíc RJ mělo mít 5+1 (záloha ) a LE má 5

Vladimir

Pokud si vzpominam, tak jednu jednotku koupil nekdo jiny. Od one doby vyrobce po ceskem vzoru zacal tyto primestke vlaky nabizet i jako dalkove soupravy.

Zesp

Vladimir ma pravdu, vy bohuzel ne…

Avlaky

6 tříd není, ale je 5

Business
Relax
Standard
Astra
Lowcost

Zesp

Presne tak…

PvvS

Nj, moc pomalu..

Vbb

Nikdo žádnému dopravci nebrání, aby si zajistil svůj postrk.
Jo a pronajmout si taxi může být levnější než si pronajmout autobus.

Zesp

Ale v te autodolrave to tak funguje. Pokud mam kseft, ktery mi je jiny dopravce schopen odjet levneji nez moje auto, tak mu ho za provizi prenecham, a svoje auta vrhnu na kseft jiny. Ale to modri v tom svem socialismu nechapou. Je to jen jejich ostuda, ze to nedokazou nabidnout lepe. Chce to tam fakt velke zmeny personalni i myslenkove…

Petr Šimral

Jenže stát nemá vlastní autodopravu. Stát vlastní společnost, která jako ostatní společnosti zajišťují třeba drážní dopravu. Stát je povinen vypsat výběrové řízení pro zajištění nějaké činnosti, třeba pro služby dopravce (to je i ta postrková služba). Státem vlastněná společnost toto výběrové řízení nevyhrála podle podmínek státem stanovených…
Co proboha chcete více řešit???

*****. Petr

Když to taxi je levnější jak vlastní doprava

Zlámalík

Stát má vlastní? ČD i ČD-C jsou akciovky a ne státní podniky. Krom toho ani jedno nezaručí, že to bude nejlevnější, viz jejich nabídková cena pro postrky přes Vysočinu.

On.

Nejen RJ zájemců bylo více a rozdíl v ceně nebyl nějak velký.

Leinad

Výherce výběrka. (Klidně by to mohl být i RJ, ale v každém případě by výběrko proběhlo dopředu)

Avlaky

Myslíte to stejné vyběrko, kterým se zadává polovina trati v ČR?…

bkv

A kdyby výběrové řízení vyhráli modří, taky bys mluvil o nestydaté podpoře?

Filip

To by bylo samozřejmě v pořádku. I kdyby si modráci vzali denně 100 tisíc. Tak to tu prostě u některých funguje, je to diagnóza. Někdy je lepší je nechat žít v jejich modrém světě a nesnažit se s nimi o diskusi.

Baraba

A nezapomeňte, že ve výběrku měly státní firmy více želízek v ohni…. Kromě ČD cargo se zůčastnila i ODOS.

RegioJet nabídl cenu 244,167 milionů korun, druhé LTE 245,58 milionu korun. Kolik ČD cargo a ODOS nevím, ale asi by se to dalo zjistit….

Liboslav

Proč vyhráli?? Já bych jako státní firma dal státní postrky svoji nákladní dopravě… A nehrajme si se slovíčky jako a.s. a podobně. Proč bych ze státních peněz živil soukromý sektor, notabene ještě premiérova koně…. Stále lepší přelévat koruny z pravé kapsy do levé, než vylévat je do nějakého žlutého chřtánu…

V.N.

Přesně tak. Je absurdní, když nějaký subjekt vlastní dopravní firmu a přesto dopravní zakázky dává někomu jinému. Něco takového je mimo stát absolutně nemyslitelné.

PvvS

Nj, proč to nedat dražšímu dopravci s horšíma mašinama že ?

Dominik

Traxxe i Vectrony má i Cargo, tak jaké horší mašiny?

Vbb

Tak proč se ČD nepřihlásily a nenabídly nižší cenu?

V.N.

Jak víte, že ostatní jsou dražší ? Když neznáte jejich ceny ? A ohledně těch mašin. Zase je to o tom , jaké by byly poptávané parametry těch mašin. Nemusí třeba být nutně nasazován TRAX nebo Vectron.

PvvS

A nejsou ? Kdyby byly ČD levnější a měly volný mašiny, tak vyhrály soutěž…

Baraba

Kromě ČD cargo se zůčastnila i ODOS.

RegioJet nabídl cenu 244,167 milionů korun, druhé LTE 245,58 milionu korun. Kolik ČD cargo a ODOS nevím, ale asi by se to dalo zjistit….

*****. Petr

Bylo výběrové řízení a ČD mělo víc než jednu nabídku a RJ jezdi o cca sto milionů méně . A bylo tam několik firem . A musí být nasazen vectron a nic jiného , ani TRAXX .

Avlaky

A co by jste tam nasadil???, Maximálně tak Taurus ji AK vše ostatní je celkem o dost slabší

bkv

Jasně nevadí kolik to stojí, hlavně že to mají ti správní. Děkuji, nechci…

Vladimir

Jestli jste si nevsim od roku 1989 probehla revoluce, bratrickovani pomalu a jiste skoncilo a vse ridi otevreny pristupdo ekonomiky a na trh.

tondovo

„Proč bych ze státních peněz živil soukromý sektor,…“
Ale ono to je přesně naopak, to soukromý sektor živí stát!

xxyyzz

No, poslední rok bych řekl, že je to přesně jak píše Liboslav. Stát platí soukromý sektor mld/denně…😬

Avlaky

Jenže stát možná vlastní ČD , ale ČDC vlastní ČD , takže stát není přímým vlastníte lem ČDC

aaabbb

A budou už ty lokomotivy schopné postrku, i když nebude v čele vlaku taky Vectron? Jinými slovy, už se ví, jak dopadly zkoušky kompatibility s Traxxy a 363.5?

Ondřej

Já už se ve všech těch omezeních a výlukách ztrácím 😀 Nebylo by přehlednější nepsat kde ty vlaky normálně jezdí?

Insider

Krupá – Kolešovice 🙂

Vít Jůza

Nezdá se mi, IDOS spojení nenachází.

Lech Malý

Ale nachází. Jen je potřeba se nejdřív podívat do tabeláru, a tam zjistit, kdy to má ten IDOS hledat. (např. 10. 7.)

Jiří Kocurek

Břeclav – Přerov, dokonce i opačným směrem.

Radim Cenek

Co znamená ta věta, že v Brandýse se „nová nástupiště se přesunou blíže ke kolejovému rozvětvení ve směru na Ústí nad Orlicí“? Stávající nástupiště jsou ve zhlaví (a.k.a. kolejovém rozvětvení), nová budou blíže k čemu?

Dušan
Vladki

Dik za video – ale nechapu, proc presouvaji nastupiste mimo stanici – do dvojkolejneho useku, misto toho aby dali nastupiste do stanice na ty krajni koleje a prostredni nechali pro prujezd / predjizdeni.

Vbb

Krasíkov, Hoštejn, Luštěnice,….
Perony se vysouvají před stanici, asi i proto, že se v takovýchto stanicích nepočítá s předjížděním osobních vlaků.

David

Může mi někdo prozradit co má společného postrk mezi Brnem a Přerovem s výlukou mezi Ústím nad Orlicí a Chocní?

Lemmy

Objízdná trasa, zřejmě s nevhodnými sklonovými parametry (TTP Brno-Přerov ale nemám).

Honza

tipl bych si objízdnou cestu přes Brno

Pavel Skládaný

Jsou zde ostrá stoupání, místy až 7 promile. Resp. přímo v Brně je kus asi 12 promile.

Tomáš Gottschalk

7 promile je ostré stoupání?

Pavel Skládaný

Samozřejmě, jinak by postrk nebyl potřeba :-). Leč vážně, problém bude asi výjezd z Brna (12 promile) a v opačném směru Holubice-Blažovice a Ponětovice-Slatina (místy 15 promile).

Vojta

Potom může být výhodnější aspoň mimo špičku, pokud se najde okno, jezdit po původní trati Brno-Přerov, tj. přes Sokolnice

Pavel P.

Bohužel, na téhle trati volná okna chybí. Osobáky mají v pracovní dny takt do Křenovic 1h celodenně, ve špičce posílené do Sokolnic na 30 min. Mezi osobáky jde najít cca 1x za hodinu trasu, ale ta je co dvě hodiny použitá rychlíkem z Olomouce, kvůli kapacitě Komárovské spojky. Pro náklad zde místo není.

Martin 11

To asi ne.urcite né přes den.

medical_examiner

Hmm…co je potom 20 promile?

David

Díky za upozornění, neuvědomil jsem si, že se jedná o relace ze Slezska a severovýchodu Moravy do Čech. Zajížďka přes Českou Třebovou by asi byla opravdu příliš dlouhá.

Ondra

No to mi taky není jasný, co se teda má objíždět, navíc z Brna do Olomouce to je vcelku rovinka nesrovnatelná s Vysočinou..

K.S.

Možná vliv na dynamiku jízdy a potřeba většího zrychlení na jednokolejce?

Pavel Skládaný

Největší kopce jsou v dvojkolejných úsecích mezi Brnem a Holubicemi.

K.S.

Jak se dívám, tak to nemůžou být kopce které by rozjetý vlak nevyjel.

Jiří Kocurek

Ale co když nemá přednost před R a bude se muset nějak rozjet z Komořan u Vyškova směrem nahoru? A zároveň by mu to nemělo trvat 1/4 hodiny, aby popojel 10 km do další stanice, protože pak by omezil další protijedoucí vlak.

K.S.

Tak snad to řídí někdo dost schopný na to ty vlaky seřadit nějak rozumě. Nicméně se to nevylučuje.

Pavel

Za 15 minut z Komořan do Lulče? Z Komořan 10km je až Vyškov. Trochu divný dotaz. Pripřeže se dávají Holubice – Brno. Spíš problém v délkách stanic.

Jiří Kocurek

V článku není napsané, že by ten postrk měl končit v Holubicích, takže kam až pojede?
Ale za zapomenutí Lulče se omlouvám.

Leinad

A vážně má R přednost před vším, co zaseká rozjíždějící se náklad, případně co se stane když bude náklad blokovat nějakou kolej ve stanici?.

medical_examiner

To zas takový problém není.
Ten je totiž v tom, že je poněkud…přerychlíkováno…

Jiří Kocurek

Brno – Ostrava 1x za hodinu, Brno – Olomouc 1x za 2 hodiny a to je veškerá dálková doprava. Ona tam totiž chybí druhá kolej.

medical_examiner

Zde je všechno v pořádku.
Ty vlaky…
Absence druhé koleje je naopak ukázka těžké retardace…

Jiří Kocurek

Na té trati je R nejrychlejší vrstva. Komu by měl dávat přednost

Leinad

Třeba Nex, a taky sledovat jestli hladký průjezd jednoho R nezaseká nějaký pozdější R.