Správa železnic rozkopala zánovní podchod na Žižkov. Přesazuje dlaždice z písku do betonu
Důvodem je fakt, že se dlažba pod botami chodců hýbala a na některých místech nadmíru vyčnívala.
Necelé dva roky po otevření Správa železnic částečně omezila průchod žižkovským východem z pražského hlavního nádraží. Části podchodu postupně zabírají dělníci, kteří opravují dlažbu. Dlaždice původně vsazené do písku fixují betonem. Důvodem je fakt, že se dlažba pod botami chodců hýbala a na některých místech nadmíru vyčnívala.
Správa železnic své důvody vysvětlila na twitteru v odpovědi na kritický tweet novináře Miloše Čermáka.
„Na prodloužení podchodu se čekalo řadu let. Původně jsme chtěli, aby se zrekonstruoval celý podchod od haly až k nové části. Bohužel se to nepovedlo. Dlažba byla v prodloužení umístěna dočasně pouze do písku, aby mohl podchod co nejdříve sloužit veřejnosti. Během těch pár let mělo dojít na kompletní rekonstrukci podchodu, včetně dlažby na prodloužení. Ani to se kvůli různým průtahům nepovedlo. Nutno říct, že některé jsme nemohli ovlivnit. Proto jsme se rozhodli dát dlažbu nyní do betonu, což bude definitivní řešení,“ uvedla Správa železnic s tím, že se snaží práce dodělat co nejrychleji. Zbytek podchodu hodlá zrekonstruovat později.
Správa železnic budovala prodloužení severního podchodu na Žižkov od května 2020 do září 2021. Stavební práce ve smluvní hodnotě 220 milionů provedly firmy Hochtief a Metrostav.