Správa železnic rozkopala zánovní podchod na Žižkov. Přesazuje dlaždice z písku do betonu
Zánovní podchod na Žižkov se opravuje (červen 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Důvodem je fakt, že se dlažba pod botami chodců hýbala a na některých místech nadmíru vyčnívala.
A myslíte, že je to finále? Hnusná betonová dlaždice, když zbytek podchodu je v kameni? Ne není.
Nevýhoda betonu je, že nějaký ten týden zraje. Mezitím do voleb zbývá pouze několik dní. Teda pokud jste členem vládnoucí strany ANO a toužíte po pěkné předvolební fotečce ze slavnostního otevření podchodu, nezbývá než dát dlažbu na písek.
Podchod není dálnice, vhodně zvolený beton je pochozí za 24 hodin:-)
V tom tempu v kterém podchod finišoval, aby se stihl termín „do voleb“ a poté fotka na Twitter, je i 24 hodin dost.
Nojo, muselo to být rychle. Bylo před volbami a pánko velkomožný se musel ukázat, jak otvírá podchod.
Jsme prostě pořád východ.
#mynic
Kvalita dlažby mne upoutala hned na začátku.🫣
další skvělý příklad demence? se připravuje:
U vstupů do stanice metra Jiřího z Poděbrad zmizí přístřešky, na schody bude pršet
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/jiriho-z-podebrad-metro-rekonstrukce-odstraneni-pristresku.A230308_084850_praha-zpravy_juan
A opět nebude nikdo potrestán.
Kvůli tomu, že se vám něco nelíbí, ještě není potřeba nikoho trestat. Kdybyste aspoň napsal, co přesně se vám na tom nelíbí…
V tom článku je jasně uvedeno, co je na té absenci přístřešků špatně … to vám má ty důvody z článku sem přepisovat?
S tím trestáním je to samozřejmě nesmysl, holt si Rut s Hlaváčkem prosadili svoje a Scheinherr s DPP měli prostě smolíka, bo silnější pes prostě … Bylo jest a bude. O tom politika prostě je.
V článku je uvedeno, že na ty schody bude pršet a sněžit. Stejně tak bude pršet a sněžit na celé náměstí okolo, a neznamená to, že by muselo být zastřešené. V jiných místech jsou takhle „pod širákem“ i schody, a také to nevadí.
Je hezké, jak taktně ignorujete argumenty DPP pro zastřešení těch schodišť:-). O srovnání rovné plochy na Jiřáku s vlezem po vcelku příkrém schodišti do „díry“ ani nemluvě.
Také to nevadí … nevadí to vám. Jiným ale ano. Konkrétně mně to třeba na takové Bořislavce vadí velmi.
Ano, hloupé argumenty DPP o tom, že to ale budou muset udržovat, jsem taktně ignoroval. Kdyby tam přístřešky byly, sníh tam bude taky, ale udržovat to nemusí, protože 1. je chyba sněhu, že nepodá spořádaně kolmo k zemi, ale nechá se odfouknout a 2. sníh na schody nanosí cestující na botách, tak ať si to po sobě laskavě také uklidí. A nebo by se DPP naopak mohl naučit, že udržovat svůj majetek tak, aby dobře sloužil svému účelu, je normální (já vím, že v ČR je to u veřejného prostoru pořád nezvyk, tady se jede stylem „postavit nové, nechat zchátrat,… Číst vice »
Jirsák je také pěkně drzý „argument“.
Na řadě jiných stanic (třeba hned vedle na Míráku nebo u Muzea) prší na schody od postavení a zjevně to žádné velké potíže nepůsobí. Proč by to měl být problém na JzP?
Přívalové deště problém způsobit můžou a už se to v minulosti stalo, proto se tam ty přístřešky byly.
Proč musely zmizet?
jako duvod se uvadi, ze nesedi do architektonickeho konceptu namesti.
coz je nakonec asi i pravda, jsou to krabice bez napadu z 80. let…
Přívalový déšť může způsobit problém, i když tam přístřešky budou. Přívalový déšť řeší něco jiného, než přístřešky.
Problémy může způsobit ledacos a stejně tak mohou některé opatření závažnost těchto problémů když ne zcela eliminovat, tak přinejmenším omezit. Což je přesně tento případ, kdy přístřešky, resp. nějaké zakrytí schodišť může negativní vlivy počasí citelně omezit a zvýšit tak komfort cestujících (nejen).
To vyhodnocení pro a proti bude samozřejmě vždy subjektivní a názory se na to budou vždy lišit, ale vaše snaha vykreslit přístřešky jako něco objektivně zcela nefunkčního a zbytečného je zcela mimo.
Všimněte si, že já jsem jen reagoval na komentáře, které označují přístřešky jako něco naprosto nezbytného a přisuzují jim i funkce, které plnit nemohou.
Ano, přístřešky mohou něco zmírnit (a něco také zhoršit. Důležité je právě porovnání pro a proti. Jestli třeba kvůli intenzivnímu sněžení, které v Praze trvá dohromady tak tři hodiny za rok, je potřeba, aby po celý zbytek roku náměstí hyzdily přístřešky.
Otázkou je co berete za potíže, já třeba potoky vody dole ve vestibulu na Bořislavce docela jo, o tom, že když sněží, tak jsou ty schody na zabití ani nemluvě. Ne že by ty krychle třeba na Dejvické byly nějaká krása, ale pokud jde o komfort cestujících, tak je to nebe a dudy.
Navíc v článku je jasně uvedeno, proč na tom Jiřáku DPP a Scheinherr ty přístřešky chtěli zachovat.
A je to první vstup do metra (v Praze či na světě) který není zastřešen, že .. zajeďte se někdy podívat z té divočiny do civilizace.
Placatá dlaždice nikdy nebude v písku, či drtí pořádně držet. Vykýve se, tření mezi sousedními dlaždicemi je minimální..
V sypkém materiálu drží jedině tlusté dlaždice alespoň zhruba o stejné výšce a stejné šířce.
Betonové dlaždice, které se používaly dříve, mají šířku asi 50 cm, výška je asi 10 cm, a nikam se nevykývaly. Takže výška určitě nemusí být stejná, jako šířka.
Já si teda z komunistický doby pamatuju menší dlaždice o tloušťce max 5 cm s chodníky z nich byly křivý vždycky. V Polsku měli dlaždice tlustší a křivý chodníky ještě víc. Zámková dlažba zkrátka drží líp. I obyčejný sekaný kostky.
Mám u sebe na dvoře 13 let chodník z dlaždic z vymývaného betonu. Pod nimi je 1(jeden) cm drtě 4-8, pod tím 40cm 8-16 *). Kromě chodců se mi po tom občas projede auto a dvakrát mi na tom patkoval jeřáb AD20. Nekýve se nic.
Ale pokládal jsem si to sám vč. podkladního štěrku, dbajíc na řádné hutnění v menších vrstvách.
*) 40cm je sice v tomhle případě overkill, ale sešlo se to tak s ohledem na jiné výkopové práce ve stejném místě současně s chodníkem.
Kdo to projektoval?
Jak ilustrativní!
Mě i udivuje 220mio za takový koisek ničeho. To jsou strašné částky. Třeba je to o.k., předsi jen jsem jen laik.
„…přeložky kolejí, stávajícího kabelového kolektoru, vodovodu a úpravy kanalizace,… úpravy trakčního vedení “
https://zdopravy.cz/stavba-podchodu-na-zizkov-zacina-potrva-dele-nez-rok-48009/
Některé průtahy jsme nemohli ovlivnit? A co ty ostatní?
O tech, ktere jsme ovlivnit mohli, takticky pomlcime :-).
Hlavní je, že to při předávce bylo tak „krasné“ přeci…a že se to začne po půl roce někde i dřív „rozpadat“…no stát je jen dojná kráva bohužel…
Ono položit to do písku, to musel dělat nějaký nedouk, ale dnes normální stav…
Možná to správa v rámci projektu takto požadovala. Přecijenom vědí o dlažbě v podchodu víc než nějaký inženýr!
Kdybyste si článek přečetl, důvod, proč to bylo položeno do písku, byste se dozvěděl.
Protože nebyli schopní vymyslet definitivní řešení a to tak, ay na něj šlo navázat při rekonstrukci staré části podchodu. To ale pořád není omluva.
Otázka je, jestli definitivní řešení, na které jde navázat, opravdu vymyslet jde, a bude srovnatelné s tím, když se to udělá vše najednou.
Měli by to ohradit důkladněji než mlíkem, jinak se jim po tom nezatuhlém povrchu projde několik až kreténů za hodinu.
Modré zábradlí?
Hledal mě někdo?
Ano, tohle je krásná ukázka toho, proč jsem k nějakým VRT silně nedůvěřivý. Blbý podchod v hlavní stanici ve státě!
A souvislot dlažby v podchodu kolejtovým spodkem a svrškem? Zfušovat se dá i reklama na vozidle.
Mají to na starost ti samí lidé?