Správa železnic prodlužuje nástupiště na hlavním nádraží. I kvůli čínským vlakům

Jednotka Stadler Flirt u nástupiště 1B na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka Stadler Flirt u nástupiště 1B na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Velká část vlaků Leo Express musí dočasně do Holešovic.

Správa železnic začala s prodloužením prvního nástupiště na pražském hlavním nádraží. Jde o nástupiště 1b, které využívá téměř exkluzivně Leo Express. Ten kvůli úpravám musel dočasně některé spoje přesunout na holešovické nádraží.

Leo Express na svých stránkách uvádí, že úpravy probíhají kvůli jeho čínským jednotkám Sirius, které stále čekají na schválení. „Loni jsme vyvolali jednání se Správou železnic ohledně možného prodloužení nástupiště. V případě, že by bylo nástupiště prodlouženo, neblokovali bychom na nádraží další sloty, jelikož všechny naše vlaky odjíždějí již nyní od jednoho nástupiště 1b,“ vysvětlil mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.

Podle mluvčí Správy železnic Nely Friebové jsou stavební práce naplánované prakticky na celý říjen. K prodloužení dochází směrem k vítkovskému zhlaví. „Cílem této úpravy je reagovat na zvyšující se vytíženost dopravy na pražském hlavním nádraží. S ohledem na aktuální a předpokládané budoucí délky souprav různých dopravců je nutné najít možnosti, jak obslužnost těchto souprav komfortně zabezpečit,“ řekla Friebová.

Nástupiště se prodlouží o maximální možnou délku, která je umožněna bez nutnosti zásahu do konfigurace okolní infrastruktury. Stavebně jde o 10,6 metru, čímž má podle ní dojít ke zvýšení užitné délky nástupiště o 20 metrů. Dosud nástupiště měří 78 metrů.  Jednotka Sirius měří celkem 111 metrů, jednotka Stadler Flirt 90 metrů.  Dopravcům stačí kratší nástupiště než je délka vlaku díky umístění dveří.

Leo Express využívá nástupiště 1B přednostně díky tomu, že sem jezdí jednotkami a není potřeba po příjezdu objíždět soupravu lokomotivou. „Vlaky dopravce Leo Express jsou u tohoto nástupiště přednostně odbavovány díky své technické specifikaci. Úpravou bude zajištěna tato možnost i do budoucna a nebude tak docházet k blokaci ostatních nástupních hran, které slouží soupravám s jinými dispozicemi,“ dodala Friebová.

Tagy LEO Express Praha hlavní nádraží Sirius Správa železnic Top
115 komentářů