Správa železnic prodlužuje nástupiště na hlavním nádraží. I kvůli čínským vlakům
Jednotka Stadler Flirt u nástupiště 1B na pražském hlavním nádraží. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Velká část vlaků Leo Express musí dočasně do Holešovic.
To jsme se dopracovali! Prosíme aby nám Čína nebo Taiwan postavili nějaké fabriky. Sláva revoluci 1989.
Taiwan je světová špička v různých technologiích
A Čínská lidová republika také disponuje řadou světových technologií. Nakradla si je.
Nikdo vám nebrání si tu fabriku postavit. Tak jak to kdysi udělal Baťa, Ringhoffer, Sousedík, Ignác Lorenz …. nebo dneska Seznam, Avast, Jablotron…
Ale jo, jasně, chtělo by to fabriku na motoráky. Sice si ČD 15 roků neobjednaly jediný motorák, ale proč ne, fabrika přece může čekat. Mají mít rezervy na dlouhé roky bez zakázek.
Škoda, že nelze prodloužit také nástupiště v pražském metru aspoň na úseku Nádraží Holešovice – Pankrác. Doufám, že DP bude testovat soupravu se šesti vagóny, kdy přední část a zadní bude mimo stanici a provozu budou pomáhat průvodčí.
Proč ?
Mám tuším přímo Siriuse chytnutého na Holešovické přeložce nad Rokytkou. oproti ostatním leošovým tramvajím neměl zlatavé proužky.
Tvrdíte, že jste vyfotil v Praze Siriuse? Co jste kouřil? Ten můžete vidět jenom ve Velimi/Cerhenicích. Myslím, že jste vyfotil spíš 480.001 ten má jiné zbarvení.
Máte pravdu, jen pro upřesnění v novém zbarvení je 480.004.
Kudy se tam dostal? (Tipuju že z Číny do Cerhenic to není přes Prahu ani náhodou, ale pro jistotu) 😀
Zlaté proužky už nemá skoro žádná, možná by stálo zato zaktualizovat ilustrační fotku LE. Přeci jen nový vzhled je aktuálnější 🙂
A proč se to nezačalo řešit ve chvíli, kdy si výrobu a koupi těch vlaků objednal?
Proč jo?
LEO normálně zažádá. Jestli se nevejde na kusou kolej, tak ho postaví jinam.
Na prahlavním ve směru od Libně/Holešovic končí hodně vlaků, třeba i obousměrné Pendolino. Že Leo nechce šaškovat s lokomotivou, je pro SŽ lepší.
Když je náspuiště příliš krátké, tak je řev. Když ho prodlužují, tak si to má zaplatit dopravce ze svého. Asi by si ČSAD mělo zaplatit veřejné osvětelní u autobusové zastávky. Žeáno. Nikoliv obec, jakožto majitel pozemku i přístřešku. … páč v autobuse neplatí režijka, tak proč by na to měl režista přispívat z daní. Nebo se pletu?
Asi vás nenapadá že Leo platí SŽDC za používání cesty, přístavba nástupiště se jim vrátí za pár měsíců…
Pokud Leo nezkracuje, což doufám že ne
Nebojte, vím o tom. To byl pokus o sarkasmus.
I kdyby zkrachovalo, tak 1) Sirius tu pravděpodobně zůstane. (Najde jiného kupce, pravděpodobně to stejně bude jenom nový majitel Lea)
2) Na hlavním od Libně/Holešovic končí hodně jiných vlaků, kolej by měla využití.
Mel byste vic rozlisovat PR. V marketingu to vypada moc pekne ze „kvuli vam“ nasi zakaznici se bude rozsirovat nastupiste abyste mohli jezdit lepsim vlakem. Realne ale to nastupiste patri szdc a kdyby se tam leosovy vlaky nevesly tak by je dispecer posilal jinam. Takze je logicke ho prodlouzit a ziskat (udrzet) tak jednu nastupni hranu pri novych pozadavcich vsech dopravcu.
Někteří dopravci si platí nejen osvětlení u zastávky, ale vůbec vjezd na ty zastávky a možnost je se vším vybavením autobusového nádraží používat. Donedávna měli dopravci povinnost přispívat zřizovateli označníku a dalšího vybavení zastávky na údržbu. A označníky zastávek (včetně případného osvětlení) si dopravci zřizovali většinou sami.
Ano,ano a třeba v Humpolci to došlo díky nenažranosti majitele autobusového nádraží tak daleko, že se autobusák přesunul do zastávky Mléčné lahůdky.
Myslím, že prodloužení je žádoucí i pro stávající jednotky. Poslední, resp.první dveře zasahují do části nástupiště, které už není rovné, ale sešikmené…Eliminuje se tím riziko, spojené při nástupu a výstupu cestujících.(uklouznutí, špatný došlap, zakopnutí…..)
Leos tu kolej potrebuje, protoze jinam by ho s hovnocucem nepustili 😀
Tak to budou opět prodlužovat i nástupiště 1a v Bohumíně!I když už ho LEO tolik nevyužívá.
Už se těším na ty čínský vlaky!
To, že se kvůli jejich dýlce přestavuje nástupiště dává jasou informaci o jejich schválení do provozu.
Že by s novým jízdním řádem 12/2020?
Fakt? To asi nebude sarkasmus, že?
Určitým znakem by bylo, kdyby drandily zkušební jízdy bez cestujících na síti SŽDC. Opršením v Cerhenicích se samy neschválí.
co máš za problém?? Polský vlaky u Čd ti nevaděj, Švýcarský u LE ti nevaděj, muzeální kousky z německých hřbitovů v barvách Arriva ti nevaděj.. Tak proč by ti měl vadit čínskej vlak??? To že od téhle firmy jezdí v Číně vlaky 250 – 350 kmh po místních vysokorychlostních tratích je prostě úžasné – viz videa na Youtube od českýho týpka kterej si říká Cocík..
A proč myslíte, že mu vadí? Jen poukázal na to, že doteď nejezdí s cestujícími ani zkušebně, takže v prosinci budou těžko schváleny.
Le nemá vlaky ze Švýcarska. Jednotky pochází z Polska.
Čínské vlaky mi nevadí, ale někde nedávno psali, že čekají na čínské inženýry (covid). A jak už napsal Y.K. opršením (přestože dnes důkladným 🙂 ) se samy neschválí.
Takových otazníků a výkřiků, zchovejte klid. Xie xie.
moc dobře vím, že v Číně vyrábí i rychlovlaky. Nicméně tady není Čína, jednotka potřebuje schválení v Evropě a u nás a to obnáší spoustu zkoušek a ježdění. Spoustu práce a kilometů. Zatím postává na okruhu, z toho lze poměrně snadno odvodit, že hned tak cestující vozit nebude.
Říká si Čočík… pro porádek.
Čočík, ne Cocík.
Nešlo by uplatnit obdobný postup u zastávky Ostrava Stodolní? Není to sice v Praze, ale dříve, než před pěti roky zde začaly zastavovat vlaky REGIOJET větší délky, než je nástupiště. To už by si mohl někdo všimnout. Prostoru pro prodloužení je dost, výmluva na neustále odkládaný uzel Ostrava neobstojí, protože zde se do kolejí zasahovat nemá.
Ale to by se zase nedostalo materiálu někde, kde zastavuje 810 u 200 m dlouhého perónu. 🙂
810 v Tatenicích? Nebo kde se to vlastně nedávno vesele sektorovalo a přitom tam je jen tohle?
Obecně to na koridorech pořeší ETCS, protože do těhlech starých vozů to nikdo cpát nebude.
Nebyl to Lanžhot? Tam jezdí pod dráty jenom tenhle smradlostroj.
7vagonu se vleze ne? (RJ by tam měl do budoucna jezdit až s 10 vozy v běžné časy)
Ona celá ta situace v Ostravě se Stodolní a Středem je dost nesmyslná, už tehdy se radši mělo postavit nástupiště někde pod Frýdlantskýma mostama s tím, že jeden vchod by byl na současném Středu, druhý někde v úrovni ulice Švabinského a případně i podchod ke Karolině. Škoda, že se tehdy šlo levnější a jednodušší cestou.
Co kdyby ČD zažádaly o delší nástupiště kvůli trojicím elefantů?
brání jim v tom někdo?
Hlavně to nikdo kupodivu nechce. Radši budou zasekávat tratě v ještě kratším intervalu, za bouřlivého potlesku zhýčkané cestující veřejnosti (ač ten pak je nepravidelný a hůře se na něj váží přípoje). Co na tom, že náklady končí na silnicích a do reálného zlepšování železnice se stát nehrne.
Správně! Už Krnáčová říkala, že Pražáci jsou zpovykaní. 🙂 V S-bahnu by chtěli jezdit častěji než jednou za hodinu a to je opovážlivost.
Jenže „dlouhá nástupiště“ už moc prodloužit nejdou, tak aby třem 471 stačila polovina nástupiště.
Možná se u těch elefantů nejedná zrovna o hlavní nádraží, možná se většinou vejdou, a častěji by se mělo jednat (nejen kvůli dosluhujícím elefantům) spíše o nezkracování než o prodlužování.
Jistě: většina nástupišť na tratích, kde by „ešusy trojmo“ byly v provozu občas potřeba, byla původně delších, protože tam jezdívaly na osobních vlacích dlouhé soupravy složené z m.j. i třeba 10 „rybáků“ (+ dalších vozidel), takže jako celek i třeba skoro 200 metrů. A „žabotlamu dvojmo“ také mnoho do potřebné minimální délky perónů 200 metrů nechybělo.
Tak kvůli dvojitým žabotlamům mají zastávky mezi Kolínem a Pardubicema 200 m. Dneska je tato délka v tomto úseku už k ničemu.
Pamatuji S1 v podobě z Prahy vyjede dvojice, v Kolíně zadní jednotka zůstane a najede na ní jiná od Pardubic.
Někdo věří, že se ty jednotky brzo schválí?
Já doufám, že ano. Je škoda nechat nový vlak ležet ladem, ať už ho provozuje kdokoliv.
No, nevim, moc cinskych vlaku nesplnuje evropske normy, navic tezko rict, zda vychazeji alespon ze zapadnich technologii (evropskych)…
Tak snad nemáte doma žádné čínské zboží, TV, varnou konvici, PC, oblečení…
Za pěstování rýže doma v Čechách! 😀
Jeť na jižní moravu, ať ti o porevolučním pokusu povypráví.
:-D, moment podivam se, odkud se k nam vozi rejze….
Proc? Ale mate tak trochu pravdu, cokoliv cinskeho, co doma najdu ma znacku vetsinou Evropske, Americke, Japonske firmy, atd..
Ale vlak v evrope od cinske firmy, natoz puvodem od cinske tu opravdu neni,…
Opravdu doma nemam nic, co by puvodem bylo z Ciny… nevim o nicem, namatkou obleceni ted co mam je teplakovka nemecke firmy Puma, kterou nemci nechali usit v Malajsii… Rozhodne to neni malajsijska firma…
a jen dodam, mam PC kde je rada komponent dnes Made in PRC, ale ani jedno neni cinska firma… (na kazdy cip samozrejme nevidim)…
Je tezke povazovat neco za napr. ceske, kdyz je to napr. americka nebo nemecka znacka…
Je CocaCola ceska nebo americka? Pro me je to americka firma s vyrobou v cechach…
A odkud si myslíte, že to číňani ukradli. Koupili si na začátku nějaké vlaky od Siemense, a pak technologii zkopírovaly.
Nejlepsi jsou rychlovlaky, i vzhledem je to bud japonske, nemecke atp.,… 😀
Tak chvíli to potrvá, jestli výrobce nemá praktické zkušenosti s naším schvalováním. Problémy s tím budou, ale bude se snažit je vychytat.
…to kazdopadne…
Především: to nástupiště LE nejen nepatří, ale ani je nemá „pronajaté na věky věků“ – nikde není přece psáno, že by se to prodloužení nemohlo někdy hodit i pro jiné vlaky (vedené vratnými soupravami), než jen pro ty „černé tramvaje“ LE!
Víme, kdo prodloužení financuje?
Jelikož ho potřebuje LE, tak si to taky zaplatili… ne, samozřejmě, SŽ, takže my všichni z daní.
Myslím, že to je v pořádku, SŽ má přizpůsobovat infrastrukturu dopravcům, pokud možno ne obráceně.
Takže když požádá dopravce, že chce přímou trať na Liberec, tak to SŽDC (pardon, ale na tu minizkratku si jen tak nezvyknu :)) další rok postaví? To je super 🙂
Tak určitě, a dokonce za méně než 57 let od podání žádosti když to půjde dobře.
Navíc je to ve vlastním zájmu SŽ. Bez toho by se mohlo stát, že Leo by jezdil na jinou (průběžnou) kolej a ještě více komplikoval už tak dost složitou situaci na hlaváku. V krajním případě by se na hlavák nějaký vlak (ať už Leo nebo jiný dopravce) nevešel vůbec a musel jezdit na jiné nádraží.
Takže je vhodné tu jednotku šoupnout do šturcu, který stejně zatím nikdo jiný nevyužije.
Jenže oni chtějí, aby ten vlak nejezdil vůbec. Není správného původu atakadále.
Viz Oldřichov
ČD zase postavili nový tunel do Plzně a to byla větší raketa než prodloužené nástupiště.
Správa železnic, nikoli (u nás) Slovinské železnice, by to měla platit ne z daní, ale z placených poplatků dopravců, stejně jako by nikoho nemělo v dnešní době ani napadnout, aby se silnice a dálnice stavěly, opravovaly a upravovaly z (jiných) daní, ale mělo by to být z poplatků za jejich použití.
Neblbněte, to by taky mohlo být efektivní a co potom? Víte, kolik by stály podpory v nezaměstnanosti, příspěvky na bydlení a další dávky pro všechny ty jinde neupotřebitelné úředníky z nábřeží, ze SŽDC, z ŘSD apod.? Politicky, Halík!
Halík je fráter.
Halík byl i svobodník 🙂
Nejspíš my všichni.
Už vám Andrej šmátrá v kapse.
Vám také. Vy o tom nevíte?
SŽ.
Co je na tom k nechápání? Já bych to bral jako vizi do budoucna, kdy v případě až bude jezdil Leo s novýma soupravama, tak bude stále jezdit sem, a nebude pro řízení-organizace dopravy blokovat průjezdnou kolej na Prahlaváku.
Možná to i Leovi strategicky vyhovuje mít vypustit lidi třeba rovnou u toho stání taxi (nebo tam je i K+R?).
Tak mě napadá – to nástupiště v Duchcově se bude prodlužovat nebo ne? 🙂
A to je pravda, pane geniální nejlepší Svobodo
Stejně je to kdesi za městem. Jo, kdyby jezdili něčím na staré, tak možná, ale to raději likvidují.
Je to v jednání, záleží na stanoviscích objednavatelů ZDO.
A proč by se mělo, když tam rychlíky budou stavět minimálně? A bude zajištěno aby tam z vozů, které nebudou u nástupiště se nevystupovalo? V síti SŽ jsou už takové příklady jako vzor k použití.
A v Berouně Závodí a Ústí nad Labem a v………….
Proč se zabývat alternativou, která nenastane. Leo má svých starostí dost a jsou rádi když je nechají stát aspoň na slepé koleji
Co vy víte, třeba si ty nový vlaky/soupravy koupí někdo jiný?
Nebo si myslíte, že je tu Číňani nechaj schnít bez schválení? Je to pro ně kapka v moři, ty prachy, které v tom utopily?
U LEO Expressu mi vadí, že čekáte na nástupišti a vlak otevřou až pár minut před odjezdem, byť tam již dávno stojí. Tak to bylo asi před 2 roky. Od té doby jsem s nimi po této zkušenosti nejel.
Leo je efektivni, protoze u Lea funguje uprava a uklid interieru behem stani na nastupisti. Jinak jak u jinych dopravcu, kde nutna je manipulacni jizda na vzdalenou stanici, coz trva hodinu nebo dve.
A když to dělá GWTR u Osobáku, kde úklid rozhodně neprobíhal, tak to je co?
A celou dobu blokuje dopravní kolej. Kdyby to na hlaváku dělali všichni, tak můžete půlku vlaků zrušit, protože se tam nevejdou.
Kolik jiných dopravců by za tu dobu chtělo využít kusou dopravní kolej?
Asi méně než průběžnou kolej, kterou po celou dobu obratu blokují R do Hradce.
U vlaků linky R13 funguje úklid interiéru taky během stání v Olomouci, avšak tam nechají cestující nastoupit ať nemrznou na nástupišti.
V červenci taky mrznou na nástupišti?
Totéž u leteckých nízkonákladovek. Nic nového pod Sluncem.
a běžné letecké společnosti kvůli úklidu letadla snad přelétávají ?
To nedělá jen Leo, zažil jsem to i na Osobáku GWTR z Číčenic do Prachatic, navíc zrovna ten den bylo sychravo a sotva 8 stupňů, takže bylo príma čekat venku, čekárna byla sice k dispozici, ale netopená, takže bylo jedno, kde čekám.
Za nevytopenou čekárnu může SŽDC.
To jsem neřekl, že za čekárnu může dopravce, ale že to není jen Leo, kdo pouští cestující do vlaku až pár minut před odjezdem, když tam ta souprava stojí už půl hodinu. U ČD jsem to snad nikdy nezažil, že bych přišel na nádraží a souprava byla u perónu zamčená.
Kde je napsáno, že souprava má být vytopená, vyčištěná a připravená například dvacet minut před odjezdem? Navíc na hlavním je snad dostatek prostoru, kde se schovat před nepřízní počasí. Navíc od prvního nástupiště nedaleko.
Pokud je to po čase odjezdu, například z důvodu zpoždění předchozího spoje, je to už problém…
ČD běžně přistaví vlak a otevře až ho deset minut před odjezdem – pantograf 460. Není rozdíl mezi dopravci, akorát tam se žádný úklid neprovádí, jen nechtějí luftovat teplo, nebo se jim jenom nechce. Klidně pak lidi stepují půl hodiny před zamčeným vlakem.
Můžete mi říct kde? U ČD jsem to zažil asi jen jednou, že by souprava stála u perónu a nebyl do ní umožněn nástup. A nezažil jsem to ani na lokálce, kde jsou hodinové prostoje, prostě celou dobu je motorák k dispozici.
To častěji se setkávám s tím, že je souprava přistavena u perónu (často ráno), normálně rozsvícená, označena směrovými tabulemi, ale na Pragotronu v hale nic.
Kolín , 3. , a 1a. nástupiště. Ř471 , vlaky do Prahy .
Bohumín, Český Těšín atd., všude odkud to vyjíždí.
Tak asi jiný kraj, jiný mrav, nezažil jsem to ani v Pardubicích u Panterů na Hradec, i když tam třeba stál půl hodiny, nezažil jsem to ani na regionální trati, kde ta 810 čeká na obrat i hodinu, ani u 814, Štádlerů, či 844, vždy (teda asi krom 3 případů) byly k dispozici, i když tam stály třeba půl hodiny, hodinu.
Několikrát se mi stalo i u Pendolina.
Naštěstí to neřeším, raduji se, když vyjedu dle jízdního řádu.
Na nástup do soupravy LE stačí bohatě 2 minuty.
Tak přijďte pět minut před odjezdem.
Možná tam ještě není četa a cestující by jim tam zatím dělali brajgl. Na zastávce v Horní-Dolní musíte také mrznout, než vlak přijede.
Ale pokud v té Horní-Dolní ten vlak stojí, tak jsem u ČD snad nezažil, že by byla souprava zamčena a to tam stojí třeba hodinu.
=) =) =) ČD je rádo, že dorazí aspoň v čas odjezdu =) =) =)
Tady je pár fotek přímo ze stavby https://twitter.com/Spravazeleznic/status/1315647268914171904
Pokud bude Správa železnic upravovat nástupiště i v dlaších stanicích, kde jezdí delší vlaky než je délka nástupních hran, tak to bude dobré.
Tohle je v Práglu, tam se musí ukázat, jak jim jde o cestující. Všude jinde jsou jim cestující šplhající do vlaku z brambor u pr… tam, kde slunce nesvítí.
V okolí Práglu běžně jezdí vlaky, které se k nástupištím nevejdou. Také jsou tu stále tratě, kde s můžete nechat o bezbariérovém nástupu leda snít. Nedělejte z toho zase konflikt Praha vs regiony o tom to opravdu není.
Asi ne běžně , ale Arr vyvlekla dvě spojene soupravy v létě do Svoru. Taky se k nástupišti nevešla , takže nejen v Praze 😁
No, jestli si myslíte, že je v pořádku, že cestující skáčí z vagonů na pešuńk, pak snad mohou cestující na Wilsoňáku taky kráčet ten kousek po štěrku, ne? Beztak už zaplatili za lístek, tak proč se s nima crcat, když jedou do Práglu procházet se po křivý dlažbě. Kvůli jednomu dopravci prodlužovat nástupiště? Ať si zkrátí soupravu, ne? Však Spržel hlásil, že se nástupiště prodlužovat nebudou kvůli tomu, že tam občas zastaví delší vlak. (Např. Duchcov) Prý to není to ekonomicky efektivní. Což je zarážející, když se na tratích, kde jezdí jen regionova staví nástupiště na délku několika splašených reionov… Číst vice »